Skrevet av Emne: Who to keep, who to go.....  (Lest 4318 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oddball

Who to keep, who to go.....
« på: Mai 15, 2021, 21:56:40 »
Sesongen nærmer seg slutten og man kan begynne å oppsummere. Av de spillerne jeg har sett i aksjon vil jeg absolutt beholde Meslier, Dallas, Strujik, Llorente, Koch, Phillips, Raphinha og Rodrigo. Ayling, Harrison, Bamford og Alioski er tjaaaa. Poveda er litt under der igjen. Får vi inn 2-3 kvalitetsspillere kan vi kanskje lukte på europa neste sesong.

Oddball
 

Bromancer

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #1 på: Mai 15, 2021, 22:17:34 »
Berardi, Alioski, Hernandez forsvinner. Tror Forshaw er ferdig dessverre. Synes ikke Roberts har vist nok til å forsvare en plass på laget, bør kanskje lånes ut? Håper Kiko forsvinner.
« Siste redigering: Mai 15, 2021, 22:19:47 av Bromancer »

Bjorn

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #2 på: Mai 15, 2021, 23:08:50 »
Ser ikke så mange gode grunner til å luke bort så mange annet enn de som ikke figurerer alt for mye. Hernandez, Berra, Kiko og Forshaw. Shack og Roberts kanskje ut på lån? Men akkurat i hvilken grad de skal erstattes er jeg nok ikke enig med alle de som roper om 'kvalitetsspillere'. Vi får se hva tiden viser.
Marching On! 4276

Eriksen55

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #3 på: Mai 16, 2021, 02:03:33 »
Ser ikke så mange gode grunner til å luke bort så mange annet enn de som ikke figurerer alt for mye. Hernandez, Berra, Kiko og Forshaw. Shack og Roberts kanskje ut på lån? Men akkurat i hvilken grad de skal erstattes er jeg nok ikke enig med alle de som roper om 'kvalitetsspillere'. Vi får se hva tiden viser.

At vi må ha mer kvalitet er det ingen tvil om. Minst to, helst tre.

Regner det som sikkert at Berardi og Pablo drar. Trolig Alioski og Forshaw. Håper Costa, Shack, Roberts og Poveda.
Det er 8 stk. Tror Davis  Poveda, Shack og Roberts fint kan erstattes internt. Samme med Berardi.

De andre må erstattes. Da må de som hentes være bedre enndem som går. Vi har ikke nok kvalitet i bredden.

Men hva er en kvalitetsspiller? I juli var ikke Raphinha i den kategorien. Men han ble det i Leeds. To sånne signeringer må vi nok ha. Helst på venstreback og en på midten. Jeg håper i tillegg på en ordentlig god ving som kan utfordre Raphinha og Harrison. I Rodrigo og Bamford så mener jeg 9'er er bra dekket. Store talenter i bakhånd.
I tillegg kan nok Kiko bli borte. Spørsmålet er om hsn må erstattes eller om det blir Caprile. Kan fort være at Kiko blir. Kan være han er en god ressurs for alle de unge :)

Nevnt det før, men noe slik hadde vært kanon. Jeg overvurderer ikke u23 gutta. De erstatter andre unge spillere som ikke har tatt sjansen. Sett de fleste u23 kampene i år. Ingenting som tyder på at de "nye" unge er noe dårligere enn de som har fått sjansen til nå under Bielsa.

Berardi/Davis - Drameh
Forshaw - Ny "klasse 8'er"
Alioski - Ny "klasseback "
Costa - Ny "klasseving"
Shackleton - Gelhardt
Poveda - Summerville
Pablo - Ny off midt
Roberts - Greenwood


Bjorn

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #4 på: Mai 16, 2021, 10:28:25 »
Ser ikke så mange gode grunner til å luke bort så mange annet enn de som ikke figurerer alt for mye. Hernandez, Berra, Kiko og Forshaw. Shack og Roberts kanskje ut på lån? Men akkurat i hvilken grad de skal erstattes er jeg nok ikke enig med alle de som roper om 'kvalitetsspillere'. Vi får se hva tiden viser.

At vi må ha mer kvalitet er det ingen tvil om. Minst to, helst tre.

Regner det som sikkert at Berardi og Pablo drar. Trolig Alioski og Forshaw. Håper Costa, Shack, Roberts og Poveda.
Det er 8 stk. Tror Davis  Poveda, Shack og Roberts fint kan erstattes internt. Samme med Berardi.

De andre må erstattes. Da må de som hentes være bedre enndem som går. Vi har ikke nok kvalitet i bredden.

Men hva er en kvalitetsspiller? I juli var ikke Raphinha i den kategorien. Men han ble det i Leeds. To sånne signeringer må vi nok ha. Helst på venstreback og en på midten. Jeg håper i tillegg på en ordentlig god ving som kan utfordre Raphinha og Harrison. I Rodrigo og Bamford så mener jeg 9'er er bra dekket. Store talenter i bakhånd.
I tillegg kan nok Kiko bli borte. Spørsmålet er om hsn må erstattes eller om det blir Caprile. Kan fort være at Kiko blir. Kan være han er en god ressurs for alle de unge :)

Nevnt det før, men noe slik hadde vært kanon. Jeg overvurderer ikke u23 gutta. De erstatter andre unge spillere som ikke har tatt sjansen. Sett de fleste u23 kampene i år. Ingenting som tyder på at de "nye" unge er noe dårligere enn de som har fått sjansen til nå under Bielsa.

Berardi/Davis - Drameh
Forshaw - Ny "klasse 8'er"
Alioski - Ny "klasseback "
Costa - Ny "klasseving"
Shackleton - Gelhardt
Poveda - Summerville
Pablo - Ny off midt
Roberts - Greenwood

Har en følelse av at når Rodrigo og Raphinha får spilt seg inn enda mer, får vi mer glede av dem neste sesong. Samme med Koch egentlig. Jeg er redd endringene du legger opp til Eriksen har en mild negativ effekt, spesielt for et lag som ikke spiller i Europa ennå. Tenker litt mer backup trengs ved mange Europacup kamper i tillegg, men inntil den tid, bruk formelen som virker. Slank og samspilt tropp uten nevneverdige primadonnaer. Om vi starter neste sesong tilsvarende slik vi avslutter denne, er jo Europa ikke langt unna.
Marching On! 4276

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #5 på: Mai 16, 2021, 10:34:16 »


Har en følelse av at når Rodrigo og Raphinha får spilt seg inn enda mer, får vi mer glede av dem neste sesong. Samme med Koch egentlig. Jeg er redd endringene du legger opp til Eriksen har en mild negativ effekt, spesielt for et lag som ikke spiller i Europa ennå. Tenker litt mer backup trengs ved mange Europacup kamper i tillegg, men inntil den tid, bruk formelen som virker. Slank og samspilt tropp uten nevneverdige primadonnaer. Om vi starter neste sesong tilsvarende slik vi avslutter denne, er jo Europa ikke langt unna.

Jeg tror egentlig at Eriksens utskiftninger ser verre ut (mer omfattende ut) på papiret enn i virkeligheten.
At Berardi/Forshaw/Hernandez forsvinner betyr nada mht årets spillerstall, de har vel Hernandez' få opptredener som samlet spilletid i 20/21.
At Alioski forsvinner handler vel om at han skjønner at han ikke vil ha plass i noen start-ellever ved en 'spesialist-venstrebacks inntreden'.
Resten er 'perifere unge spillere med lite spilletid' som blir erstattet (forhåpentligvis) med potensielt mer lovende spillere.
Og attenmannstroppen til Bielsa blir altså supplert med U23-spillere som før.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #6 på: Mai 16, 2021, 17:04:22 »


Har en følelse av at når Rodrigo og Raphinha får spilt seg inn enda mer, får vi mer glede av dem neste sesong. Samme med Koch egentlig. Jeg er redd endringene du legger opp til Eriksen har en mild negativ effekt, spesielt for et lag som ikke spiller i Europa ennå. Tenker litt mer backup trengs ved mange Europacup kamper i tillegg, men inntil den tid, bruk formelen som virker. Slank og samspilt tropp uten nevneverdige primadonnaer. Om vi starter neste sesong tilsvarende slik vi avslutter denne, er jo Europa ikke langt unna.

Jeg tror egentlig at Eriksens utskiftninger ser verre ut (mer omfattende ut) på papiret enn i virkeligheten.
At Berardi/Forshaw/Hernandez forsvinner betyr nada mht årets spillerstall, de har vel Hernandez' få opptredener som samlet spilletid i 20/21.
At Alioski forsvinner handler vel om at han skjønner at han ikke vil ha plass i noen start-ellever ved en 'spesialist-venstrebacks inntreden'.
Resten er 'perifere unge spillere med lite spilletid' som blir erstattet (forhåpentligvis) med potensielt mer lovende spillere.
Og attenmannstroppen til Bielsa blir altså supplert med U23-spillere som før.

Jepp. Det er ingen store forandringer her. Naturlige avganger og nye unggutter som overtar muligheten fra de ungguttene som har fått prøvd noen år uten å ha imponert eller tilrevet seg en plass. Og som du sier så ser det ut til at Alioski søker fast spilletid. Costa mener jeg ikke er i nærhenten, og derfor må erstattes.

Selv om vi ikke spiller i Europa så må vi ha bedre kvalitet i bredden. Skal vi ta neste steget må det den i hvert fall styrkes. Det betyr ikke at vi må være mange flere spillere, men at de på benken virkelig kan bidra når de blir byttet inn eller må spille ved skade. Derfor må de som hentes inn være bedre enn de som blir borte.

Rimelig sikker på at Bielsa hadde rotert LITT mer om vi hadde hatt mer kvalitet på benken. F.eks Costa og Roberts har jo kun fått spille når dem må. Rett ut av laget så fort det finnes alternativer.






« Siste redigering: Mai 16, 2021, 17:06:09 av Eriksen55 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #7 på: Mai 17, 2021, 15:13:12 »
Angus Kinnear vet jo hva det hviskes om mellom Marcelo og Victor. :)

LUFC Youth
@leedsutdacademy

Angus Kinnear on Academy Recruitment:

“There will also be a stream of recruitment at Under-23 level where it does not get as much coverage, but I think Gelhardt, Greenwood, Drameh and Summerville have all got huge potential and starting to push for a first-team place.”
#LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #8 på: Mai 17, 2021, 17:32:03 »
Angus Kinnear vet jo hva det hviskes om mellom Marcelo og Victor. :)

LUFC Youth
@leedsutdacademy

Angus Kinnear on Academy Recruitment:

“There will also be a stream of recruitment at Under-23 level where it does not get as much coverage, but I think Gelhardt, Greenwood, Drameh and Summerville have all got huge potential and starting to push for a first-team place.”
#LUFC
Interessant. Hvor havner da Jenkins, Huggins og Davis, som har vært foran disse i køen gjennom hele sesongen?

Eriksen55

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #9 på: Mai 19, 2021, 16:41:05 »
Ser noe interessant i Årets-spiller tråden Flynn oppdaterer. Bra jobbet Flynn  :)


Registrerer at Roberts har 1 poeng!!! like mye poeng som Bogusz. 1 poeng mindre enn Davis. Kiko med 3 kamper har to poeng mer. Pablo 4 poeng med veldig mange mindre minutter spilt.

Dette er poeng vi her inne har gitt.

Hva mener folket om det?

Kunne Bogusz gjort det like bra? Burde Pablo spilt mer? Hva ser Bielsa som vi tydeligvis ikke ser? Veldig hypotetisk!

Riktignok spiller Roberts nesten kun når det ikke er andre alternativer tilgjengelige. I år ble det en del av dem etterhvert. 1 mål og 1 assist som 10'er og spiss med så mye spilletid. Det er faktisk latterlig dårlig. Da hjelper det lite i at du er god til å vende bort noen på midten. For det er Roberts veldig god til. Men hjelper lite når ballen ofte røres eller spilles bort i neste trekk.

Ut i fra årets prestasjoner, egentlig generelt årene i Leeds. Peker utvikling i riktig retning? Hvorfor bør han bli med videre?

Personlig er jeg lei av å se han spille for Leeds. Ingen tvil at han har mye fotball i seg, men også tydelig å se han har store mangler. Spesielt syntes jeg de taktiske valgene hans ofte er rare.

Scoret sitt første i PL i går. Bra for han, men det han gjorde i forkant viser egentlig hvordan jeg oppfatter Roberts. Ubesluttsom, egoistisk og dårlige taktiske valg.

Han viser sin klasse innimellom, men blir mer eller mindre aldri noe ut av det.

Jeg håper Leeds selger uansett sum. Selges han blir jeg ikke overrasket om han lykkes i en annen klubb. Potensialet er der, men føler han har fått nok sjanser til å bli god i Leeds. Egentlig litt for mange sjanser.

« Siste redigering: Mai 19, 2021, 17:16:40 av Eriksen55 »

Buddy

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #10 på: Mai 19, 2021, 20:16:00 »
Bielsa og jeg veit at Tyler er nestemann til å ha vært bortdømt av forumet, men "legende" neste sesong. Som Phillips og Bamford. Masse fotball i gutten, sterk kropp - bare han nå er ferdig med skadene. Jeg har trua på et Bielsamirakel igjen. Det virker det også som Bielsa har... Bare ikke den sutrete fansen knekker Roberts.

Eriksen55

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #11 på: Mai 19, 2021, 20:58:06 »
Bielsa og jeg veit at Tyler er nestemann til å ha vært bortdømt av forumet, men "legende" neste sesong. Som Phillips og Bamford. Masse fotball i gutten, sterk kropp - bare han nå er ferdig med skadene. Jeg har trua på et Bielsamirakel igjen. Det virker det også som Bielsa har... Bare ikke den sutrete fansen knekker Roberts.

Håper virkelig du har rett. Tar gjerne feil. Som sagt, potensialet er der. Men redd han mangler noe vesentlig.

Det er jo litt spesielt at han har like mye poeng som Bogusz og mindre enn Davis som knapt har spilt en kamp tilsammen.

På en måte blir jeg ikke overrasket hvis han virkelig slår til neste sesong. Men spørsmålet er om det er verdt risken å gi han den sjansen. Blir det som i år neste sesong er han bare i veien for "nye talenter" og vi er sårbare ved skader på de beste.

Heldigvis har skadene vært minimale for han i år. Det er ihvertfall positivt :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #12 på: Mai 19, 2021, 21:45:49 »
Bielsa og jeg veit at Tyler er nestemann til å ha vært bortdømt av forumet, men "legende" neste sesong. Som Phillips og Bamford. Masse fotball i gutten, sterk kropp - bare han nå er ferdig med skadene. Jeg har trua på et Bielsamirakel igjen. Det virker det også som Bielsa har... Bare ikke den sutrete fansen knekker Roberts.

Håper virkelig du har rett. Tar gjerne feil. Som sagt, potensialet er der. Men redd han mangler noe vesentlig.

Det er jo litt spesielt at han har like mye poeng som Bogusz og mindre enn Davis som knapt har spilt en kamp tilsammen.

På en måte blir jeg ikke overrasket hvis han virkelig slår til neste sesong. Men spørsmålet er om det er verdt risken å gi han den sjansen. Blir det som i år neste sesong er han bare i veien for "nye talenter" og vi er sårbare ved skader på de beste.

Heldigvis har skadene vært minimale for han i år. Det er ihvertfall positivt :)
Roberts på 22 har omsider fått bra med spilletid i siste halvdel av sesongen. Han har tatt steg, små steg, men steg.
Shackleton og Davis på 21 får ikke spilletid.

Mateusz Bogusz på 19 er nevnt, samme alder som bla. Summerville, Greenwood, Gelhardt og Drameh. Oliver Casey er 20
I bunn og grunn er det vel disse som vil være 'pluss-gjengen' rundt 18-mannstroppen neste sesong. Om ikke noen lånes ut (Shackleton og Casey, for Davis trengs fort som cover nede til venstre)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #13 på: Mai 19, 2021, 22:26:26 »
1 mål og 1 assist som 10'er og spiss med så mye spilletid.

2 assists

Eriksen55

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #14 på: Mai 19, 2021, 23:14:15 »
Bielsa og jeg veit at Tyler er nestemann til å ha vært bortdømt av forumet, men "legende" neste sesong. Som Phillips og Bamford. Masse fotball i gutten, sterk kropp - bare han nå er ferdig med skadene. Jeg har trua på et Bielsamirakel igjen. Det virker det også som Bielsa har... Bare ikke den sutrete fansen knekker Roberts.

Håper virkelig du har rett. Tar gjerne feil. Som sagt, potensialet er der. Men redd han mangler noe vesentlig.

Det er jo litt spesielt at han har like mye poeng som Bogusz og mindre enn Davis som knapt har spilt en kamp tilsammen.

På en måte blir jeg ikke overrasket hvis han virkelig slår til neste sesong. Men spørsmålet er om det er verdt risken å gi han den sjansen. Blir det som i år neste sesong er han bare i veien for "nye talenter" og vi er sårbare ved skader på de beste.

Heldigvis har skadene vært minimale for han i år. Det er ihvertfall positivt :)
Roberts på 22 har omsider fått bra med spilletid i siste halvdel av sesongen. Han har tatt steg, små steg, men steg.
Shackleton og Davis på 21 får ikke spilletid.

Mateusz Bogusz på 19 er nevnt, samme alder som bla. Summerville, Greenwood, Gelhardt og Drameh. Oliver Casey er 20
I bunn og grunn er det vel disse som vil være 'pluss-gjengen' rundt 18-mannstroppen neste sesong. Om ikke noen lånes ut (Shackleton og Casey, for Davis trengs fort som cover nede til venstre)

Davis og Shackleton må jo ønske seg bort. Dem blir jo ikke noe bedre av å sitte 36 og en halv kamp på benken.

Håper det ryddes plass til de "nye". Er du 21-22 år og ikke får spille, så har man gått fra talentfull til kun ung  :)

Når det er sagt, så har vel Leif til gode å levere en svsk prestasjon i Leeds drakt. Men blitt få minutter læll!

Eriksen55

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #15 på: Mai 19, 2021, 23:15:26 »
1 mål og 1 assist som 10'er og spiss med så mye spilletid.

2 assists

Oki. Fortsatt utrolig svakt.

RoarG

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #16 på: Mai 20, 2021, 08:24:42 »
Blir nok noen utskiftninger blant U-23 gutta. Hvem det blir, vil jeg ikke spekulere i. Husker salgene av Vieira og Dalby. Spillere spådd en stor fremtid i klubben. Salgene kom som lyn fra klar himmel. Edmondson, noen som husker han?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #17 på: Mai 20, 2021, 13:23:38 »
Blir nok noen utskiftninger blant U-23 gutta. Hvem det blir, vil jeg ikke spekulere i. Husker salgene av Vieira og Dalby. Spillere spådd en stor fremtid i klubben. Salgene kom som lyn fra klar himmel. Edmondson, noen som husker han?

Edmondson var sist utlånt til Hartlepool.

Er vel fremdeles i klubben.
Super Leeds since 1968

kjella

  • Gjest
Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #18 på: Mai 20, 2021, 14:29:45 »
Forsøk på A-stall (18 etablerte + 4 unge)

Meslier + 1 etablert back up
Ayling, Dallas, Koch, Llorente, Struijk, Cooper, + 1 førstevalg venstreback, Drameh
Philips, Klich, (Shackleton), Harrison, Raphinha,  + 1 sentral offensiv, Summerville
Bamford, Rodrigo (Roberts) + 1 etablert ving/spiss, Gelhardt, Greenwood

Klarte ikke å "få ut" sistemann - enten Shackleton (lån) eller Roberts (salg).

Tror ikke Poveda er god nok enda dessverre - kanskje et lån for å bygge seg opp - fortsatt meget ung. Samme med Davis - men er noen kvaliteter hos begge 2....

Forshaw, Alioski, Hernandez, Costa, Berardi, Casilla ut...

Personlig skulle jeg gjerne hatt inn 1 god sentral midtbanespiller til - og 1 kvalitets spiss - men da blir det 20 etablerte....Bielsa vil ha 18.

Cresswell banker veldig tungt på døra - men mener vi har 4 meget bra stoppere - men han er nok den av de unge (etter de 4) som er nærmest !

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #19 på: Mai 20, 2021, 15:55:48 »
Her er datoene for ins & outs :)

Lee Thompson
@lufcThommo

Looking forward to this..

The summer transfer window will open on Wednesday June 9, 2021 for Premier League clubs and it will run for 12 weeks until 11pm BST (6pm ET) on Tuesday August 31. #lufc #alaw

3 to 4 more top signings in key positions Ok handFisted hand
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Fantasyland

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #20 på: Mai 20, 2021, 16:13:27 »
Bielsa og jeg veit at Tyler er nestemann til å ha vært bortdømt av forumet, men "legende" neste sesong. Som Phillips og Bamford. Masse fotball i gutten, sterk kropp - bare han nå er ferdig med skadene. Jeg har trua på et Bielsamirakel igjen. Det virker det også som Bielsa har... Bare ikke den sutrete fansen knekker Roberts.

Håper virkelig du har rett. Tar gjerne feil. Som sagt, potensialet er der. Men redd han mangler noe vesentlig.

Det er jo litt spesielt at han har like mye poeng som Bogusz og mindre enn Davis som knapt har spilt en kamp tilsammen.

På en måte blir jeg ikke overrasket hvis han virkelig slår til neste sesong. Men spørsmålet er om det er verdt risken å gi han den sjansen. Blir det som i år neste sesong er han bare i veien for "nye talenter" og vi er sårbare ved skader på de beste.

Heldigvis har skadene vært minimale for han i år. Det er ihvertfall positivt :)

Skal faktisk være så ærlig og si jeg hadde større tro på han når vi spilte i Championship. Viste potensiale og hadde blant annet en liten periode som spiss når Bam bam var skadet og syntes det var mye gode takter. Problemet et at i motsetning til Bamford, som jo alle vet var den store hakkekyllingen i Championship, har ikke Roberts tatt steget som kreves i PL. Han jobber og står greit på, men det er jo så gjentagende mangler:

1. Dårlige valg - skyter når han åpenbart burde slått pasning
2. Bruker for lang tid - blir ofte løpt opp av motstandere fordi han ikke orienterer seg raskt nok
3. Virker litt veik i nærkamper - faller ofte lett når motstandere smeller på
4. Vaksinert mot å score - har jo hatt noen brukbare sjanser i perioden han har fått sjansen

Med en kvalitets CAM inn i sommervinduet er han 3-valg bak "ny spiller" og Rodrigo. Det kan se ut som Championship mer er nivået hans nå og om han enten går på lån eller blir solgt er ikke godt å si. Har skjønt det slik at han heller ikke har signert nytt kontraktsforslag og nåværende kontrakt løper til 2022. Så han er nok greit inneforstått med situasjonen selv vil jeg tro.

Kato

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #21 på: Mai 22, 2021, 10:26:06 »
Bielsa og jeg veit at Tyler er nestemann til å ha vært bortdømt av forumet, men "legende" neste sesong. Som Phillips og Bamford. Masse fotball i gutten, sterk kropp - bare han nå er ferdig med skadene. Jeg har trua på et Bielsamirakel igjen. Det virker det også som Bielsa har... Bare ikke den sutrete fansen knekker Roberts.

Håper virkelig du har rett. Tar gjerne feil. Som sagt, potensialet er der. Men redd han mangler noe vesentlig.

Det er jo litt spesielt at han har like mye poeng som Bogusz og mindre enn Davis som knapt har spilt en kamp tilsammen.

På en måte blir jeg ikke overrasket hvis han virkelig slår til neste sesong. Men spørsmålet er om det er verdt risken å gi han den sjansen. Blir det som i år neste sesong er han bare i veien for "nye talenter" og vi er sårbare ved skader på de beste.

Heldigvis har skadene vært minimale for han i år. Det er ihvertfall positivt :)

Skal faktisk være så ærlig og si jeg hadde større tro på han når vi spilte i Championship. Viste potensiale og hadde blant annet en liten periode som spiss når Bam bam var skadet og syntes det var mye gode takter. Problemet et at i motsetning til Bamford, som jo alle vet var den store hakkekyllingen i Championship, har ikke Roberts tatt steget som kreves i PL. Han jobber og står greit på, men det er jo så gjentagende mangler:

1. Dårlige valg - skyter når han åpenbart burde slått pasning
2. Bruker for lang tid - blir ofte løpt opp av motstandere fordi han ikke orienterer seg raskt nok
3. Virker litt veik i nærkamper - faller ofte lett når motstandere smeller på
4. Vaksinert mot å score - har jo hatt noen brukbare sjanser i perioden han har fått sjansen

Med en kvalitets CAM inn i sommervinduet er han 3-valg bak "ny spiller" og Rodrigo. Det kan se ut som Championship mer er nivået hans nå og om han enten går på lån eller blir solgt er ikke godt å si. Har skjønt det slik at han heller ikke har signert nytt kontraktsforslag og nåværende kontrakt løper til 2022. Så han er nok greit inneforstått med situasjonen selv vil jeg tro.

Bør være et godt stykke bak i rekka ift spilletid neste sesong.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #22 på: Mai 24, 2021, 13:07:22 »
Det som gjenstår å vite om kommende sesong nå er om det blir Brentford (London) eller Swansea (Wales) som tar siste plassen.

Vil vi klare å ta nye steg kommende sesong eller oppleve en 'Sheffield United' som i likhet med oss klarte en 9.plass i opprykkssesongen.

Jeg tror fortsatt på ytterligere fremgang.

Men den er ikke gitt. Spillerne må fortsatt være sultne, orke å løpe like mye. Vi bør nok også ha en større tropp enn de 14-15 som stort sett spilte alle kampene. Akkurat her må Bielsa ta mye skyld, han kunne fordelt spilletiden på flere. Samtidig ville vi nok på kort sikt oppnådd dårligere resultater i en periode før de nye 'tok nivået'. Bielsa gjorde denne prosessen med Tyler Roberts i løpet av vårsesongen, og kritikk ble det. Samtidig tok han noen steg i riktig retning, men tok han nok steg???

Det blir interessant å se om Roberts/Costa blir med videre. Kjenner vi Bielsa rett så blir de det. Også Casilla er det flere som lurer på om blir med, jeg tror at i alle fall Bielsa ønsker det. Hva Casilla selv ønsker er ikke godt å vite.

Kan vi håpe på noen raske avklaringer på overgangsfronten? Det hadde vært det beste, ikke minst mht pre season-treningen som det er så viktig at nykommerne får med seg. Men Raphinha viste at er du god nok så kan du gå bortimot rett inn på laget likevel.

Jeg tipper at en/to forsterkninger allerede er bortimot klare og kommer tidlig. Og så vil det ta sin tid med de siste som kommer inn, det er jo det vanlige.

Det blir spennende hvem av U23 som blir og hvem som lånes ut.
Det er vel varslet at en tilsvarende innkomst ala i fjor (Greenwood/Gelhardt/Summerville/Drameh) men kanskje med litt yngre spillere. Vi skal tross alt spille i toppdivisjonen også på det nivået nå.
« Siste redigering: Mai 24, 2021, 13:09:16 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #23 på: Mai 24, 2021, 21:03:46 »
Jeg tipper de 4 fra u23+ Cresswell blir fast i a-troppen. Det har jo også blitt antydet. Ihvertfall de 4 nevnte.

Akkurat nå håper jeg Alioski blir og at de pengene heller brukes på mer tyngde på midten. Hvis det er litt trangere budsjett i år. Man vet hva man har, men ikke hva man får. Sesongen sett under ett så har faktisk Alioski vært god. Noen unntak selvfølgelig. Uansett håper jeg han blir og utfordter vb og vingene selv om vi henter ny venstreback

Klarer ikke å fatte at både Poveda og Costa blir. En må ofres. Helst begge. Roberts er jeg usikker på. Redd for at han skal være et hinder for feks Gelhardt. Potensialet er der som  jeg har sagt før. Mulig han har tatt steg, men ikke nok. Han har fått mye spilletid.

Shackleton ser jeg heller ingen grunn til å beholde. Ønsker han det selv stiller jeg spørsmål ved ambisjonene.

At Bielsa stort sett har brukt 14-15 spillere tror jeg kun handler om at spiller 14+++ i troppen ikke holder nivå. Derfor tror jeg det viktigste er å hente gode spillere som gjør at spiller 10-14 i troppen blir 15-18. Når man legger til de 4/5 u23 blir vi noen og 20. Akkurat sånn Bielsa ønsker og har hatt det.

Det er vel antydet at det kommer 3-4 nye.

Meslier, Kiko

Ayling
Llorente, Koch
Strujik, Cooper
Vb

Phillips

Raphinha
Rodrigo
Dallas, Klich
Harrison

Bamford

14 a- spillere med videre.
Legger man til 3-4 nye og 3-4 fra u23 er vi 20-22 spillere.

 Venstreback, 8'er, 10er/ving har blitt nevnt. Spiss har også blitt nevnt.
I tilegg har vi Bogusz og Mccalmont. Kanskje de to eneste av de på lån som er aktuelle. Jenkins og Huggins har vært med en del på benken. Hva skjer med dem? Skriver Alioski under?

På denne listen er ikke Forshaw, Roberts, Costa, Poveda, Shackleton og Davis med. At alle får plass skjer jo ikke ut fra de signalene på hvem som kommer opp fra u23 og hvor mange som skal inn i sommer og hvordan Bielsa liker å ha det.

Så at det skjer noen forandringer i sommer er helt sikkert.







stian

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #24 på: Mai 24, 2021, 22:59:42 »
Vanskelig å vite hva som er realitetene rundt økonomien og om vi må selge for å frigjøre midler. Hvis en spiller som Roberts genererer 10 mill er saken grei i mine øyne. Hvis det er snakk om å selge for "småpenger" hadde det kanskje vært en løsning å gå for en sesongs utlån? Med en frisk start og mye spilletid kan det tenkes at han får ut potensialet sitt.

Det samme gjelder kanskje også Shackleton. Han har ferdigheter som passer ekstremt bra i spillestilen vår, men han ser ut som en nesten-spiller.

Når det gjelder Alioski er jeg enig med Eriksen. Trodde aldri jeg skulle si det, men han har etablert seg som en ok PL-spiller. Han kan bekle flere roller, er en løpsmaskin, og kan faktisk ha bra impact på et kampbilde som innbytter. Trygg (!) og budsjettvennlig "squad player".

Costa/Poveda har fått mange sjanser, men har aldri bevist.

Kaptein Cooper kommer ikke til å spille mye nesten år. Han er nok verdt noen mill og bør selges, først og fremst av hensyn til hans egen karriere. Han er langt bak Koch og Llorente i kvalitet, og Struijk har bevist at han er verdt å satse på bak de to førstevalgene.

Eriksen55

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #25 på: Mai 24, 2021, 23:37:28 »
Vanskelig å vite hva som er realitetene rundt økonomien og om vi må selge for å frigjøre midler. Hvis en spiller som Roberts genererer 10 mill er saken grei i mine øyne. Hvis det er snakk om å selge for "småpenger" hadde det kanskje vært en løsning å gå for en sesongs utlån? Med en frisk start og mye spilletid kan det tenkes at han får ut potensialet sitt.

Det samme gjelder kanskje også Shackleton. Han har ferdigheter som passer ekstremt bra i spillestilen vår, men han ser ut som en nesten-spiller.

Når det gjelder Alioski er jeg enig med Eriksen. Trodde aldri jeg skulle si det, men han har etablert seg som en ok PL-spiller. Han kan bekle flere roller, er en løpsmaskin, og kan faktisk ha bra impact på et kampbilde som innbytter. Trygg (!) og budsjettvennlig "squad player".

Costa/Poveda har fått mange sjanser, men har aldri bevist.

Kaptein Cooper kommer ikke til å spille mye nesten år. Han er nok verdt noen mill og bør selges, først og fremst av hensyn til hans egen karriere. Han er langt bak Koch og Llorente i kvalitet, og Struijk har bevist at han er verdt å satse på bak de to førstevalgene.

Enig i det meste, men at vi bør selge Cooper mener jeg er skivebom.

At Shack har spesielt mye mer ferdigheter enn å løpe har ikke jeg sett mye til. Nesten spiller er en god beskrivelse. Både klubb og spiller må innse at det beste må være å skille lag. Gjerne utlån, men gutten er 22 og spilt en håndfull kamper tilsammen på tre år.

Igjen. Man vet hva man har, men ikke hva man får. Når vi hører hva lagkamerater, Orta, Rads, Angus og flere rundt klubben sier om Cooper så tror jeg han er ekstremt viktig for klubben. Han er den fødte kaptein, holder alle på tå, sørger for at alle har det bra og at alle gir alt. Han stiller krav til alle, er profesjonell selv og han sparker oppover når det trengs. Sånne vokser ikke på trær. Nå som Berardi blir borte og er litt av samme typen ift trøkk på treninger og gode holdninger, så kan nok Cooper bli viktigere enn før. Pablo borte også. Mye tyngde og kontinuitet som blir borte!

Tror ikke det er mulig å finne en erstatter med de egenskapene som holder PL nivå og samtidig bidra i like stor grad selv om han er 3/4 valg.

Cooper har ikke alltid vært fast i sin Leeds karriere. Selv da viste han sin klasse som lagspiller og leder sies det. Gjorde han det under Hock og Cellino, så gjør han det garantert under Rads, Orta og Bielsa.

Rent sportslig mener jeg han lett forsvarer en plass sportslig som en av firestoppere. Han får ufortjent mye pepper. Selv om tre stoppere nå virker å være bedre, så betyr det ikke at Cooper er dårlig.

Llorente, Koch, Strujik og Cooper er en meget solid kvartett.
« Siste redigering: Mai 24, 2021, 23:50:55 av Eriksen55 »

stian

Sv: Who to keep, who to go.....
« Svar #26 på: Mai 25, 2021, 19:13:29 »
Vanskelig å vite hva som er realitetene rundt økonomien og om vi må selge for å frigjøre midler. Hvis en spiller som Roberts genererer 10 mill er saken grei i mine øyne. Hvis det er snakk om å selge for "småpenger" hadde det kanskje vært en løsning å gå for en sesongs utlån? Med en frisk start og mye spilletid kan det tenkes at han får ut potensialet sitt.

Det samme gjelder kanskje også Shackleton. Han har ferdigheter som passer ekstremt bra i spillestilen vår, men han ser ut som en nesten-spiller.

Når det gjelder Alioski er jeg enig med Eriksen. Trodde aldri jeg skulle si det, men han har etablert seg som en ok PL-spiller. Han kan bekle flere roller, er en løpsmaskin, og kan faktisk ha bra impact på et kampbilde som innbytter. Trygg (!) og budsjettvennlig "squad player".

Costa/Poveda har fått mange sjanser, men har aldri bevist.

Kaptein Cooper kommer ikke til å spille mye nesten år. Han er nok verdt noen mill og bør selges, først og fremst av hensyn til hans egen karriere. Han er langt bak Koch og Llorente i kvalitet, og Struijk har bevist at han er verdt å satse på bak de to førstevalgene.

Enig i det meste, men at vi bør selge Cooper mener jeg er skivebom.

At Shack har spesielt mye mer ferdigheter enn å løpe har ikke jeg sett mye til. Nesten spiller er en god beskrivelse. Både klubb og spiller må innse at det beste må være å skille lag. Gjerne utlån, men gutten er 22 og spilt en håndfull kamper tilsammen på tre år.

Igjen. Man vet hva man har, men ikke hva man får. Når vi hører hva lagkamerater, Orta, Rads, Angus og flere rundt klubben sier om Cooper så tror jeg han er ekstremt viktig for klubben. Han er den fødte kaptein, holder alle på tå, sørger for at alle har det bra og at alle gir alt. Han stiller krav til alle, er profesjonell selv og han sparker oppover når det trengs. Sånne vokser ikke på trær. Nå som Berardi blir borte og er litt av samme typen ift trøkk på treninger og gode holdninger, så kan nok Cooper bli viktigere enn før. Pablo borte også. Mye tyngde og kontinuitet som blir borte!

Tror ikke det er mulig å finne en erstatter med de egenskapene som holder PL nivå og samtidig bidra i like stor grad selv om han er 3/4 valg.

Cooper har ikke alltid vært fast i sin Leeds karriere. Selv da viste han sin klasse som lagspiller og leder sies det. Gjorde han det under Hock og Cellino, så gjør han det garantert under Rads, Orta og Bielsa.

Rent sportslig mener jeg han lett forsvarer en plass sportslig som en av firestoppere. Han får ufortjent mye pepper. Selv om tre stoppere nå virker å være bedre, så betyr det ikke at Cooper er dårlig.

Llorente, Koch, Strujik og Cooper er en meget solid kvartett.

For all del, Cooper har vært solid over lang tid og han virker å ha en unik posisjon i klubben. Men kapteinen må være på banen, og der ser jeg ikke Cooper neste år. Cooper er langt fra dårlig, men bør han bli værende som fjerdevalg? Det er nok ikke aktuelt for hverken klubben eller Bielsa å "tvangsselge" en talisman som Cooper, men jeg ser for meg at det kommer en samtale om fremtiden hvor konklusjonen (med tanke på økonomi og spilletid) blir at det riktige for begge parter blir å skille lag. Time will show!