Skrevet av Emne: Kamp: Manchester U vs Leeds lørdag 14.8.21 kl 13:30 @Old Trafford TV2 Sport P  (Lest 13642 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Fido

Det er vel fortsatt på midtstopper plass vi trenger bedre backup.

Eriksen55

Det er vel fortsatt på midtstopper plass vi trenger bedre backup.

Llorente, Koch, Strujik, Cooper, Ayling, Phillips, Drameh, Cresswell og kanskje Hjelde.

Kan garantere at det ikke blir forsterket der. Ikke trenger vi det heller mener jeg. En av få plasser med virkelig god bredde i min bok.

Fido

Når Cooper spiller er vi short på stoppere.

Hallgeir *

Når Cooper spiller er vi short på stoppere.

Bielsa kommer til å bruke Cooper. Lik det eller ikke.

Som Eriksen sier:

Ny midtstopper kan du bare glemme. Sånn er det bare. ;)
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Når Cooper spiller er vi short på stoppere.

Javel.

Jeg er glad vi har Cooper i stallen. Trenger ikke spille hver kamp, men en viktig mann i gruppa sies det. Var ok i dag og klarte seg bra i fjor.

Spansk og Tysk landslagsstopper sammen med snart en Hollandsk landslagsstopper i tilegg til en rutinert Skots landslagsstopper som i tilegg er kaptein ned stor K.

Vi får være enige om å være uenige her!


raggen

Synes ikke vi skal svartmale alt med ei gang men var svært få lyspunkter. virka tunge i beina og gjorde mange pasningsfeil som vi ble straffet på og ble springende veldig mye i mellom. spiller for spiller så sliter alle som ett kollektivt men phillips bør spille selv om koch i mine øyne ikke gjorde det så galt selv om han ikke har de samme kvalitetene som phillips. En annen spiller jeg ikke blir klok på er Rodrigo. spiss som blir brukt alle andre plasser enn der han skal og klarer ikke finne helt ut av det. Sist men ikke minst er det costa. han virker og være helt ute av det og selvtillit på bånn og må jo være på vei ut. vi setter innpå costa, de setter inn på sancho og martial.

Nei har enda tro på prosjekt Bielsa men håper det kommer noe forsterkninger . Bielsa fotballen kommer og håper Llorente snart blir klar igjen.

MOT alle sammen 8)
Forever Leeds United!!!!!!!!

asbfjell

Når Cooper spiller er vi short på stoppere.

Javel.

Jeg er glad vi har Cooper i stallen. Trenger ikke spille hver kamp, men en viktig mann i gruppa sies det. Var ok i dag og klarte seg bra i fjor.

Spansk og Tysk landslagsstopper sammen med snart en Hollandsk landslagsstopper i tilegg til en rutinert Skots landslagsstopper som i tilegg er kaptein ned stor K.

Vi får være enige om å være uenige her!

Som eg har sagt og skrevet mange ganger før: Pascal Struijk er kraftig oppskrytt! Han er direkte treig på de viktige første meterne, og han havner altfor lett på etterskudd og ute av posisjon når han møter spisser som er hurtige og smarte i sine bevegelser.

Struijk ble særlig hauset opp i andre halvdel av forrige sesong. Men det folk forunderlig nok ikke bet seg merke i på den tiden var at Strujik til stadighet ble berget ut av vanskelige situasjoner av en strålende Diego Llorente. 

Liam Cooper er heller ikke en stopper av aller ypperste klasse, men han er bedre enn Struijk.

Reaney

Vi har sluppet inn 15 mål på de siste 5 kampene og scoret fattige 6 mål. 0 seire - 2 uavgjort og 3 tap. Vi har fått grisebank av Ajax og Scum. Jeg vet at pre-season kamper ikke alltid gir et korrekt bilde av tingenes tilstand, men etter dagens nedsabling så begynner jeg å lure på om det kan være en sammeheng allikevel. Vi lekker som en sil bakover, og skaper for lite framover. Jeg tror vi står med 0 poeng etter Everton kampen.

Kickthemdown

Når Cooper spiller er vi short på stoppere.

Javel.

Jeg er glad vi har Cooper i stallen. Trenger ikke spille hver kamp, men en viktig mann i gruppa sies det. Var ok i dag og klarte seg bra i fjor.

Spansk og Tysk landslagsstopper sammen med snart en Hollandsk landslagsstopper i tilegg til en rutinert Skots landslagsstopper som i tilegg er kaptein ned stor K.

Vi får være enige om å være uenige her!
Ingen midtstoppere i verden har en ok dag når man slipper inn 5 mål.

Sterland

Når Cooper spiller er vi short på stoppere.

Javel.

Jeg er glad vi har Cooper i stallen. Trenger ikke spille hver kamp, men en viktig mann i gruppa sies det. Var ok i dag og klarte seg bra i fjor.

Spansk og Tysk landslagsstopper sammen med snart en Hollandsk landslagsstopper i tilegg til en rutinert Skots landslagsstopper som i tilegg er kaptein ned stor K.

Vi får være enige om å være uenige her!

Som eg har sagt og skrevet mange ganger før: Pascal Struijk er kraftig oppskrytt! Han er direkte treig på de viktige første meterne, og han havner altfor lett på etterskudd og ute av posisjon når han møter spisser som er hurtige og smarte i sine bevegelser.

Struijk ble særlig hauset opp i andre halvdel av forrige sesong. Men det folk forunderlig nok ikke bet seg merke i på den tiden var at Strujik til stadighet ble berget ut av vanskelige situasjoner av en strålende Diego Llorente. 

Liam Cooper er heller ikke en stopper av aller ypperste klasse, men han er bedre enn Struijk.
Struijk har et stykke igjen dit i konkurranse med van Dijk, De Ligt, De Vrij mfl…? Kan ikke helt forestille meg at det er nært forestående. Vi har en kvalitetsmidtstopper i Llorente, bare trist han er ekstremt skadeutsatt. Kan ikke si at Koch har imponert stort heller, brukbar med ballen, men virker veik. Har uansett ikke noe på en midtbane å gjøre. Håper og tror at Cresswell kommer etterhvert. Kampen i går viste det samme som har vært problemet i pre-season ved at vi virker slitne, pasningene sitter ikke, det løpes ikke like mye og alt går smått. Harrison og Raphinha var bare skygger av seg selv. Mtp Harrison håper jeg inderlig ikke det er «permanent etter lån-syndromet» som slår til igjen. Han har vært meget svak så langt. Regner med at det er tunge bein, og at han kommer. Håper Phillips og LLorente er på plass igjen snart, og at vi forsterker med en kreativ midtbanespiller, et supplement til Phillips og en ving ila august. Ikke veldig sannsynlig, men jeg håper i det lengste

TK20

Når Cooper spiller er vi short på stoppere.

Javel.

Jeg er glad vi har Cooper i stallen. Trenger ikke spille hver kamp, men en viktig mann i gruppa sies det. Var ok i dag og klarte seg bra i fjor.

Spansk og Tysk landslagsstopper sammen med snart en Hollandsk landslagsstopper i tilegg til en rutinert Skots landslagsstopper som i tilegg er kaptein ned stor K.

Vi får være enige om å være uenige her!

Som eg har sagt og skrevet mange ganger før: Pascal Struijk er kraftig oppskrytt! Han er direkte treig på de viktige første meterne, og han havner altfor lett på etterskudd og ute av posisjon når han møter spisser som er hurtige og smarte i sine bevegelser.

Struijk ble særlig hauset opp i andre halvdel av forrige sesong. Men det folk forunderlig nok ikke bet seg merke i på den tiden var at Strujik til stadighet ble berget ut av vanskelige situasjoner av en strålende Diego Llorente. 

Liam Cooper er heller ikke en stopper av aller ypperste klasse, men han er bedre enn Struijk.
Struijk har et stykke igjen dit i konkurranse med van Dijk, De Ligt, De Vrij mfl…? Kan ikke helt forestille meg at det er nært forestående. Vi har en kvalitetsmidtstopper i Llorente, bare trist han er ekstremt skadeutsatt. Kan ikke si at Koch har imponert stort heller, brukbar med ballen, men virker veik. Har uansett ikke noe på en midtbane å gjøre. Håper og tror at Cresswell kommer etterhvert. Kampen i går viste det samme som har vært problemet i pre-season ved at vi virker slitne, pasningene sitter ikke, det løpes ikke like mye og alt går smått. Harrison og Raphinha var bare skygger av seg selv. Mtp Harrison håper jeg inderlig ikke det er «permanent etter lån-syndromet» som slår til igjen. Han har vært meget svak så langt. Regner med at det er tunge bein, og at han kommer. Håper Phillips og LLorente er på plass igjen snart, og at vi forsterker med en kreativ midtbanespiller, et supplement til Phillips og en ving ila august. Ikke veldig sannsynlig, men jeg håper i det lengste

Koch var god på midten mot Tottenham i fjor. At han ikke er god nok mot Fernandes behøver ikke bety at vi aldri kan bruke ham i den posisjonen.

Sterland

Når Cooper spiller er vi short på stoppere.

Javel.

Jeg er glad vi har Cooper i stallen. Trenger ikke spille hver kamp, men en viktig mann i gruppa sies det. Var ok i dag og klarte seg bra i fjor.

Spansk og Tysk landslagsstopper sammen med snart en Hollandsk landslagsstopper i tilegg til en rutinert Skots landslagsstopper som i tilegg er kaptein ned stor K.

Vi får være enige om å være uenige her!

Som eg har sagt og skrevet mange ganger før: Pascal Struijk er kraftig oppskrytt! Han er direkte treig på de viktige første meterne, og han havner altfor lett på etterskudd og ute av posisjon når han møter spisser som er hurtige og smarte i sine bevegelser.

Struijk ble særlig hauset opp i andre halvdel av forrige sesong. Men det folk forunderlig nok ikke bet seg merke i på den tiden var at Strujik til stadighet ble berget ut av vanskelige situasjoner av en strålende Diego Llorente. 

Liam Cooper er heller ikke en stopper av aller ypperste klasse, men han er bedre enn Struijk.
Struijk har et stykke igjen dit i konkurranse med van Dijk, De Ligt, De Vrij mfl…? Kan ikke helt forestille meg at det er nært forestående. Vi har en kvalitetsmidtstopper i Llorente, bare trist han er ekstremt skadeutsatt. Kan ikke si at Koch har imponert stort heller, brukbar med ballen, men virker veik. Har uansett ikke noe på en midtbane å gjøre. Håper og tror at Cresswell kommer etterhvert. Kampen i går viste det samme som har vært problemet i pre-season ved at vi virker slitne, pasningene sitter ikke, det løpes ikke like mye og alt går smått. Harrison og Raphinha var bare skygger av seg selv. Mtp Harrison håper jeg inderlig ikke det er «permanent etter lån-syndromet» som slår til igjen. Han har vært meget svak så langt. Regner med at det er tunge bein, og at han kommer. Håper Phillips og LLorente er på plass igjen snart, og at vi forsterker med en kreativ midtbanespiller, et supplement til Phillips og en ving ila august. Ikke veldig sannsynlig, men jeg håper i det lengste

Koch var god på midten mot Tottenham i fjor. At han ikke er god nok mot Fernandes behøver ikke bety at vi aldri kan bruke ham i den posisjonen.
I tillegg til å være helt på bærtur i går, har han vært elendig i pre-season. Kan vurderes som stopper, aldri defensiv midtbane.

leedslife

Når Cooper spiller er vi short på stoppere.
Aldri helt fått taket på det agget mot cooper. Enig i for 5-6 sesonger siden at han kunne være ustabil og gjøre endel feil, men under Bielsa har han vært blandt våre 3-4 beste hver sesong.
Forrige var han og langt bedre enn hva han får kred for. All stats er og på hans side.

Får vi Llorente tilbake i tospann med Cooper og Ayling og Firpo på backene ser det bra ut.
To venstrebente stoppere eller som i fjor å putte  Ayling inn er ingen god løsning. Det rant inn i alle spillets faser da og.

Llorente (Koch)- Cooper (Strujik).
Må de komme seg ut å hente en DM og en offensiv sjel som kan legge press på alle 3 foran Bamford

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2613
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Uff, jeg trodde vi var forbi 6-2 tap ala fjorårssesongen...
Det er vi altså ikke!
Men det stod, tross ikke akkurat potent spill, 1-1 til det 51.minuttet.

Deretter var det myye svarte natta. Jeg syns ikke Solskjær behøver så mye skryt for sin taktikk, men Bielsa må nok ta blamen for startoppstillingen. Ja, vi vet jo ikke hvor matchfit Phillips var men med ham på banen er det lett å tenke dette kunne vært annerledes.

Har bare skummet kommentarene så langt (jeg vet det er lurt å holde seg unna her etter de verste tapene...), og en del blamer enkeltspillere. Fair nok, mann for mann er vi nok et dårligere lag enn ManU fortsatt, men det var nok strukturelt vi tapte i går (se under). Det som vanligvis er vår styrke var ikke en styrke i går:
Det er mye fokus på midtbanen her...

(Det er mange illustrasjoner så kanskje like greit å trykke på linken nederst)

Marcelo Bielsa reminded of £40m Leeds United problem amid Manchester United post-mortem
Leeds United's midfield trio struggled to deal with Bruno Fernandes' movement and Paul Pogba's passing at Old Trafford


By Joe DonnohueLeeds United Reporter 07:00, 15 AUG 2021
SPORT  OPINION

Leeds United's 5-1 defeat to Manchester United was a disappointing and deflating display, evoking a flurry of reactionary transfer takes on social media.

Marcelo Bielsa's main gripe at full-time was Leeds' inability to turn over possession in dangerous areas - an important aspect of Leeds' play, and a valid concern.

Between them, Raphinha, Jack Harrison and Patrick Bamford made nine ball recoveries during the 90 minutes, with late substitute Helder Costa making one further recovery.

That was as many as Luke Ayling and Robin Koch achieved alone.

Leeds certainly tried to apply themselves but were found wanting, bypassed by the hosts' slick passing and ability to evade the visitors' pressure.

When one central defender makes seven tackles and two interceptions and the other makes two tackles, three interceptions and three clearances, that is a symptom of something having gone ever so slightly wrong higher up the pitch.

Leeds lacked control in the middle, similar to last season at Old Trafford where Mateusz Klich's failure to track Scott McTominay gifted the hosts two early goals.

The introduction of Junior Firpo at half-time in place of Rodrigo meant Stuart Dallas shuffled into a No. 8 role alongside Klich, but it yielded little.

Leeds' midfield pairing of Klich and Rodrigo also started at Old Trafford last December, a game in which the Whites looked uncharacteristically overrun. So, was it too much of a surprise to see Manchester United carve out a number of opportunities early on, originating from the chasm of space in front of Robin Koch and the central defenders?

Probably not, but the reason why is not simply answered by the fact it was the same midfield pairing, as explained below.

Coupled with the fact Koch was dragged from pillar to post man-marking an elusive and slippery Bruno Fernandes, Leeds' inability to turnover possession in Man United's half allowed for plenty of space in between the Whites' midfield and defensive lines for the likes of Pogba to exploit.

Consequently, the Frenchman grabbed four assists.

In stark contrast, Leeds' creative midfielders - or rather those tasked with creating any semblance of an opportunity for Patrick Bamford - had a decidedly lesser impact on proceedings.

As demonstrated by the below heatmap courtesy of Opta, Leeds failed to get on the ball in or around the penalty area all that often.

See previous comment regarding turnovers in dangerous areas.


The other team, the one that scored five goals, also had something to do with it.

Manchester United employed something of a high press, suffocating Leeds' defensive players, forcing them long.

Illan Meslier's clipped passes into the feet of advanced midfielders or wide players was a particular facet of Leeds' games last season.

He completed 31 passes yesterday afternoon, but 20 of those were to Pascal Struijk and Liam Cooper.

Meslier found Raphinha on two occasions, Klich twice, Bamford once and - you guessed it - Rodrigo once.

His other five passes were to Luke Ayling and Stuart Dallas, and with Manchester United's stranglehold, it was unlikely Ayling would have had the opportunity to sit high and wide before advancing play with one of his trademark dribbles.

Manchester United registered just 1.34 xG according to InfoGol, but managed to score five goals.

Last year, the hosts managed to put up 4.18 xG when they scored six past Illan Meslier - so Marcelo Bielsa isn't exactly wrong when he says there was some improvement on last time.

The quality of Bruno Fernandes' finishes were particularly impressive, and high quality players will tend to overperform how the 'Expected' player would do. That's the whole point.


In summary, was it the midfield? Yes. But was it also a gulf in class, borne out of an enormous disparity in wealth and spending? Yes.

Rodrigo, Robin Koch and Mateusz Klich joined Leeds for a cumulative £40 million. Bruno Fernandes meanwhile set Manchester United back a cool £56 million.

Paul Pogba was another £90 million.


Back to the drawing board and back to the training pitch; there are 37 games remaining this season and if last year's Old Trafford visit is anything to go by, none of the 37 fixtures still to be played can be as bad as that.

There's always next year.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-bielsa-manchester-united-21313805
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gordon McUseless

Hvorfor skulle ikke Phillips være matchfit? Hos de røde, var det en haug med spillere som ogå spillte EM. Tror Bielsas krav til fitness er 100% ellers er du ute. Tror det blir litt vel rigid. Hadde han vert skadet, hadde han heller ikke vert på benken.

TK20

Hvorfor skulle ikke Phillips være matchfit? Hos de røde, var det en haug med spillere som ogå spillte EM. Tror Bielsas krav til fitness er 100% ellers er du ute. Tror det blir litt vel rigid. Hadde han vert skadet, hadde han heller ikke vert på benken.

Tror det handler mer om Koch enn Phillips. Koch har spilt hele preseason på CDM. Dersom han umiddelbart skulle mistet plassen når ligaen startet, hva ville det gjort med selvtilliten hans? Bielsa er en mester i man management, og det kan godt hende dette trekket er best på lang sikt.

Gordon McUseless

Hvorfor skulle ikke Phillips være matchfit? Hos de røde, var det en haug med spillere som ogå spillte EM. Tror Bielsas krav til fitness er 100% ellers er du ute. Tror det blir litt vel rigid. Hadde han vert skadet, hadde han heller ikke vert på benken.

Tror det handler mer om Koch enn Phillips. Koch har spilt hele preseason på CDM. Dersom han umiddelbart skulle mistet plassen når ligaen startet, hva ville det gjort med selvtilliten hans? Bielsa er en mester i man management, og det kan godt hende dette trekket er best på lang sikt.

Mistet plassen? Den var da aldri hans. Han vet da inderlig godt hvem som er selvkreven i den posisjonen.

Kato

Mange ting gikk galt i går. Og man kan snakke i det vide og brede om at pengene vant. Vi har vært på høyde med de beste før, det handler om å levere på topp nivå, og ikke unnskylde seg med at de andre bruker så mye penger. Gå til rota og finn ut hva som gikk galt. Intensitet i pre-season er et moment, statistikken vil vise hvor mye vi egentlig løp i går. En ting er sikkert, de røde løp mer. De kriget mer. De vant nærmest alt av 50-50 dueller. Og de hadde en helt annen kvalitet med ball. Det neste momentet er hvordan mann-till-mann markering gjør at vi tømmes fullstendig sentralt i banen. Et løp ut på siden av Fernandez, Koch på slep, og de er fritt frem rettvendt mot vår firer. Sett flere ganger i fjor også, og må gjøres noe med.

HåvardK

Når Cooper spiller er vi short på stoppere.

Javel.

Jeg er glad vi har Cooper i stallen. Trenger ikke spille hver kamp, men en viktig mann i gruppa sies det. Var ok i dag og klarte seg bra i fjor.

Spansk og Tysk landslagsstopper sammen med snart en Hollandsk landslagsstopper i tilegg til en rutinert Skots landslagsstopper som i tilegg er kaptein ned stor K.

Vi får være enige om å være uenige her!

Som eg har sagt og skrevet mange ganger før: Pascal Struijk er kraftig oppskrytt! Han er direkte treig på de viktige første meterne, og han havner altfor lett på etterskudd og ute av posisjon når han møter spisser som er hurtige og smarte i sine bevegelser.

Struijk ble særlig hauset opp i andre halvdel av forrige sesong. Men det folk forunderlig nok ikke bet seg merke i på den tiden var at Strujik til stadighet ble berget ut av vanskelige situasjoner av en strålende Diego Llorente. 

Liam Cooper er heller ikke en stopper av aller ypperste klasse, men han er bedre enn Struijk.
Jeg følger deg langt på vei her, Asbjørn. Allikevel blir konklusjonen den samme: Struijk får så å si ubegrenset tillit. Det blir ikke forsterket på stopperplass. Og etter mitt syn er det uansett andre lagdeler som trenger forsterkninger mer - hvis ambisjonene er å ta et steg opp fra i fjor.

HåvardK

Vi har sluppet inn 15 mål på de siste 5 kampene og scoret fattige 6 mål. 0 seire - 2 uavgjort og 3 tap. Vi har fått grisebank av Ajax og Scum. Jeg vet at pre-season kamper ikke alltid gir et korrekt bilde av tingenes tilstand, men etter dagens nedsabling så begynner jeg å lure på om det kan være en sammeheng allikevel. Vi lekker som en sil bakover, og skaper for lite framover. Jeg tror vi står med 0 poeng etter Everton kampen.
Jeg kan være enig med deg i at vi ikke bare scorer for lite, men også skaper få sjanser. Bamford hadde vel ikke en eneste avslutning i går, til tross for at han faktisk hadde en OK kamp. Vi ble faktisk "farligere" etter at Roberts kom innpå (men det skyldes vel først og fremst at ManU slappet mer av). Bekymringsverdig.

HåvardK

Når Cooper spiller er vi short på stoppere.

Javel.

Jeg er glad vi har Cooper i stallen. Trenger ikke spille hver kamp, men en viktig mann i gruppa sies det. Var ok i dag og klarte seg bra i fjor.

Spansk og Tysk landslagsstopper sammen med snart en Hollandsk landslagsstopper i tilegg til en rutinert Skots landslagsstopper som i tilegg er kaptein ned stor K.

Vi får være enige om å være uenige her!

Som eg har sagt og skrevet mange ganger før: Pascal Struijk er kraftig oppskrytt! Han er direkte treig på de viktige første meterne, og han havner altfor lett på etterskudd og ute av posisjon når han møter spisser som er hurtige og smarte i sine bevegelser.

Struijk ble særlig hauset opp i andre halvdel av forrige sesong. Men det folk forunderlig nok ikke bet seg merke i på den tiden var at Strujik til stadighet ble berget ut av vanskelige situasjoner av en strålende Diego Llorente. 

Liam Cooper er heller ikke en stopper av aller ypperste klasse, men han er bedre enn Struijk.
Struijk har et stykke igjen dit i konkurranse med van Dijk, De Ligt, De Vrij mfl…? Kan ikke helt forestille meg at det er nært forestående. Vi har en kvalitetsmidtstopper i Llorente, bare trist han er ekstremt skadeutsatt. Kan ikke si at Koch har imponert stort heller, brukbar med ballen, men virker veik. Har uansett ikke noe på en midtbane å gjøre. Håper og tror at Cresswell kommer etterhvert. Kampen i går viste det samme som har vært problemet i pre-season ved at vi virker slitne, pasningene sitter ikke, det løpes ikke like mye og alt går smått. Harrison og Raphinha var bare skygger av seg selv. Mtp Harrison håper jeg inderlig ikke det er «permanent etter lån-syndromet» som slår til igjen. Han har vært meget svak så langt. Regner med at det er tunge bein, og at han kommer. Håper Phillips og LLorente er på plass igjen snart, og at vi forsterker med en kreativ midtbanespiller, et supplement til Phillips og en ving ila august. Ikke veldig sannsynlig, men jeg håper i det lengste

Koch var god på midten mot Tottenham i fjor. At han ikke er god nok mot Fernandes behøver ikke bety at vi aldri kan bruke ham i den posisjonen.
I tillegg til å være helt på bærtur i går, har han vært elendig i pre-season. Kan vurderes som stopper, aldri defensiv midtbane.
Er ikke like kategorisk som deg, men Koch var virkelig svak i går. Kan ikke forstå at det hjelper på selvtilliten hans heller når det går så trått. Vi må ta inn over oss at vi er avhengig av Kalvin i den rollen for å prestere. I fjor tapte vi sju av ni kamper - 80%! - som Kalvin ikke spilte. Det sier sitt.

HåvardK

Hvorfor skulle ikke Phillips være matchfit? Hos de røde, var det en haug med spillere som ogå spillte EM. Tror Bielsas krav til fitness er 100% ellers er du ute. Tror det blir litt vel rigid. Hadde han vert skadet, hadde han heller ikke vert på benken.

Tror det handler mer om Koch enn Phillips. Koch har spilt hele preseason på CDM. Dersom han umiddelbart skulle mistet plassen når ligaen startet, hva ville det gjort med selvtilliten hans? Bielsa er en mester i man management, og det kan godt hende dette trekket er best på lang sikt.
Men hva gjør det med selvtilliten hans å bli så til de grader overspilt som i går? Det er vel ingen tvil om at DM er Kalvins plass. Alle andre alternativ er backup.

Gordon McUseless

Mange ting gikk galt i går. Og man kan snakke i det vide og brede om at pengene vant. Vi har vært på høyde med de beste før, det handler om å levere på topp nivå, og ikke unnskylde seg med at de andre bruker så mye penger. Gå til rota og finn ut hva som gikk galt. Intensitet i pre-season er et moment, statistikken vil vise hvor mye vi egentlig løp i går. En ting er sikkert, de røde løp mer. De kriget mer. De vant nærmest alt av 50-50 dueller. Og de hadde en helt annen kvalitet med ball. Det neste momentet er hvordan mann-till-mann markering gjør at vi tømmes fullstendig sentralt i banen. Et løp ut på siden av Fernandez, Koch på slep, og de er fritt frem rettvendt mot vår firer. Sett flere ganger i fjor også, og må gjøres noe med.
Signerer glatt det innlegget.  👍 Når jeg reflekterer over det er kanskje det flaueste at vi ble overkjørt på det vi er best på og nemlig løping og innsats. Det har faktisk vert en trend også i fjorårets kamper og at motstanderlaget har gått ut i hundre mot oss og ført til at vi har hengt i stroppene de første 20-30 minuttene til de få løpt fra seg og vi tar over mer og mer. I går derimot, ble vi pisset på der og. Det er flaut.
« Siste redigering: August 15, 2021, 11:49:44 av Gordon McUseless »

Josch

Et nytt moment fra i fjor var fulle tribuner for hjemmelaget.
Det gir hjemmelaget en boost (dueller, løp osv). Det blir flere hjemmeseire denne sesongen i PL.

Gordon McUseless

Et nytt moment fra i fjor var fulle tribuner for hjemmelaget.
Det gir hjemmelaget en boost (dueller, løp osv). Det blir flere hjemmeseire denne sesongen i PL.
Ingen unnskyldning. Vi ble pissa på der i fjor og. Det var nesten som en reprise.

kjella

  • Gjest
Vet ikke om dere har fått med dere disse guttas oppsummering av kampen. Svært bra - og morsom. Godt gjort etter lørdagens misere.. https://twitter.com/TheSquareBall/status/1426634734575276041?s=2

Kato

Det er enda skikkelig vondt
 

Blank_File

Det er enda skikkelig vondt
Helt enig. Har ikke orka å skrive noe før nå.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


ingve1960

Synes også det hvar trist med 0 poeng men det har også city å de hadde dårligere motstand  ;D
Minst 3 punkt som gjør at jeg ikke forventa så mye.
1..mu er et bedre lag.
2..hjemmebanefordel tilbake (7h og 3b denne runden, Liverpool en av bene mot norwich)
3..Llorente og kalvin ikke med. (Bekymret over at det skal bety så mye)
I tillegg statistikk mot  oss..
Når det er sakt så er det et par ting som plager meg,
Bielsa har bedre greie på dette enn meg men jeg mener struik og Kock skulle bytta plass. Struijk bedre fysisk og bedre og holde posisjonen defensiv. (Struijk og white har kansje vert for defensive i rollen mens Kock og forshow blir for offensive, Kalvin klart best)og Kock er bedre stoppe både fart og fotballhode.
En annen ting,Rodrigo hvar ikke god men han hvar ikke med på de 16min kollaps, når dallas blir flytta opp og begynner med målgivende tenker jeg dette kan gå veien  men så svikter midtbanen totalt.
Jeg velger å se positivt på at vi følger bra i 50 min  og kommer sterkt tilbake med toppa lag. MOT

GeirO

Synes også det hvar trist med 0 poeng men det har også city å de hadde dårligere motstand  ;D
Minst 3 punkt som gjør at jeg ikke forventa så mye.
1..mu er et bedre lag.
2..hjemmebanefordel tilbake (7h og 3b denne runden, Liverpool en av bene mot norwich)
3..Llorente og kalvin ikke med. (Bekymret over at det skal bety så mye)
I tillegg statistikk mot  oss..
Når det er sakt så er det et par ting som plager meg,
Bielsa har bedre greie på dette enn meg men jeg mener struik og Kock skulle bytta plass. Struijk bedre fysisk og bedre og holde posisjonen defensiv. (Struijk og white har kansje vert for defensive i rollen mens Kock og forshow blir for offensive, Kalvin klart best)og Kock er bedre stoppe både fart og fotballhode.
En annen ting,Rodrigo hvar ikke god men han hvar ikke med på de 16min kollaps, når dallas blir flytta opp og begynner med målgivende tenker jeg dette kan gå veien  men så svikter midtbanen totalt.
Jeg velger å se positivt på at vi følger bra i 50 min  og kommer sterkt tilbake med toppa lag. MOT

Koch har tidligere gjort det bra som DM, mens Struijk aldri har lyktes i denne rollen. Er kanskje forklaringen på valget?
MOT