Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs Everton lørdag 21.8.21 kl 16:00 @Elland Road på TV2 SP  (Lest 7508 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

Kun tre dager til ny kamp. Skal vi slå kraftig tilbake? Det tror jeg! Regner med følgende lag:

Meslier - Ayling, Struijk, Cooper, Firpo - Phillips - Raphinha, Dallas, Rodrigo, Harrison - Bamford

Tips: 3-1 (Bamford x2 og Dallas).

Fullt mulig at Klich erstatter Rodrigo.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Tror også vi slår hardt tilbake.

Men hvis vi taper kommer alle dommedagsprofeter og sier at vi tar en Sheffield United......
Det er nok noen måneder for tidlig å si noe om, tenker jeg.
MOT

TK20

Skummel kamp. Tap setter oss under press borte mot Burnley siden vi har Liverpool i runde 4.

Skal vi tippe på en sjelden U, kanskje? 1-1, DCL og Bamford med scoringene. Roberts(!) assist.

Cherry

Kun tre dager til ny kamp. Skal vi slå kraftig tilbake? Det tror jeg! Regner med følgende lag:

Meslier - Ayling, Struijk, Cooper, Firpo - Phillips - Raphinha, Dallas, Rodrigo, Harrison - Bamford

Tips: 3-1 (Bamford x2 og Dallas).

Fullt mulig at Klich erstatter Rodrigo.

auren

Laguttaket ser "riktig" ut.
Vil gjerne ha en VB inn (Firpo) slik at Dallas kommer opp på midten ja - og helt avgjørende at Kalvin spiller.
 

gekon17

Er også en mulighet for at Koch spiller sammen med Cooper/Struijk da Bielsa liker å ha en høyre fot og en venstre for i midtforsvaret

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk

GeirO

Er også en mulighet for at Koch spiller sammen med Cooper/Struijk da Bielsa liker å ha en høyre fot og en venstre for i midtforsvaret

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk
Selvfølgelig. Koch er en bedre midtstopper enn begge disse to.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Myye forskjellig fra Marcelo på pressern i dag...

Mht lørdag sier han vel at Diego trenger en uke til...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-bielsa-every-word-21348646
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
I passasjen rundt Summerville har Bielsa svar som forteller hvordan han tenker om dette:

Crysencio Summerville had an interesting summer, he's caught the eye and scored again with the 23s. How do you see his development. Is this a season he can break into your main group in the Premier League?
I share in the analysis you made, he's one of the youngsters who has evolved the most. It's what generates optimism but the most difficult thing is yet to be done.

Can you share with us what the most difficult thing is, please?
Players who show they deserve a chance in the first-team, there are many, but the players who take advantage of it, there are not that many. Us managers, coaches, we hope always dream that the virtues these youngsters have will allow them to shine with the elite. After you have to overcome this test and one thing is to prepare the player to overcome the test and the other thing is that he effectively overcomes it. It seems like a common place where you have to play and you have to shine. But to play and shine the manager has to pick him. I always play the player who I think is the best in that particular moment in that position. That doesn't mean I'm always right or that I'm the owner of the truth.

Of the U23 players you have, the top performers in that group - how many right now are close to having an effect on the first-team?
More than prognosticating, the important thing is they overcome the players in the same position as them. That superiority that allows them to have a genuine position within the habitual starting XI or within the group. There's something that's very representative when a young player shines for real, the first ones to perceive their possibilities is the group in the first-team when they see that there is a player who's good for real, it's not that they say it, you notice that when this happens, they want that player next to them, not behind them. I have lived this many times. When a young player shines, it is the players with experience who notice it immediately. Even if they don't say it, they make you notice it.


...om Huggins/Poveda:

What's happened with Niall Huggins potentially leaving after signing a contract extension last year?
Nothing has happened that wasn't what we looked at.   

The young players [Ryan] Edmondson, Niall [Huggins], [Robbie] Gotts and [Jordan] Stevens, these players who were part of the U23s team in previous seasons, they have a process of development and growth. When they get up to a peak during this growth and development like it has been the case for each of these players that have been named, they have to compete for a place in a group that is very small, the group that is chosen for the season.

In this case that you're referring to, Ayling, Dallas and Shackleton are all players who play in the position he [Huggins] plays in. If I see clearly at this moment in time that he doesn't have the chance to overcome these players at the club and I keep him at the club knowing this instead of favouring his development I'm hindering him.

For all these youngsters it would be ideal to compete in a group in the PL but if they're not here there comes a moment where they need to look for a competition higher than the 23s otherwise their progress will be stalled. The expectation for all of us is that they compete outside of the club for a year and that we find an evolution that invites us to bring them back into the fold.

Without exception, every player that has gone out on loan, I have seen them every week, first because it's my function and secondly because you grow a bond with these players. I don't know if I've spoke also about Alfie [McCalmont] and [Leif] Davis and if there's something that we desire, it's that it goes well for them and we're able to bring them back. They've made big efforts to try and be part of the group and we've accompanied them in this effort. If it doesn't go well for them, the work that we've done is worse.

Is Ian Poveda in a similar situation to Niall Huggins?
The situation is different. First of all he's had a close passage through the first-team and he also has the habit of competing with the 18 players who absorb most games of the Premier League. But there are also players that are evolving and competing with him to be part of the group.
« Siste redigering: August 19, 2021, 17:26:19 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Mye kryptisk her. KAn se ut som om Kalvin får nok en kamp på benken, noe som gjør at jeg stusser litt. Tror ikke det er mange andre lag i verden som ville ha benket en såpass god spiller.
Uttalelsene omkring Summerville er også ganske ulne. Velger å tro at han fortsetter å ha en fast rangering av reservene, slik han har praktisert så langt i Leeds. Og resultatene taler jo for seg, så det er kanskje mest fornuftig å fortsette i samme spor?

ar9

Mye kryptisk her. KAn se ut som om Kalvin får nok en kamp på benken, noe som gjør at jeg stusser litt. Tror ikke det er mange andre lag i verden som ville ha benket en såpass god spiller.
Uttalelsene omkring Summerville er også ganske ulne. Velger å tro at han fortsetter å ha en fast rangering av reservene, slik han har praktisert så langt i Leeds. Og resultatene taler jo for seg, så det er kanskje mest fornuftig å fortsette i samme spor?
Det med Philips ble ganske bra forklart av Moscowhite i en av Squareball podcastene denne uken.  Uforståelig for de fleste men det ligger trolig iskalde statistikker,kalkyler og målinger bak fra Bielsa & co sin side. Planen er å tyne flest mulig minutter ut av Phillips i.l.a denne sesongen.
Får bare stole på at Tåkerfyrsten vet hva han driver med


Sent from my iPhone using Tapatalk

RoarG

Regner med at vi slår kraftig tilbake i denne kampen. Gjør vi ikke det vil varsel-lampene begynne og blinke ganske kraftig her. Tror vi vinner 2-1. Bamford får sitt første mål for sesongen. Nr. 2 setter Harrison, som nødvendigvis også får sitt første mål for sesongen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Regner med at vi slår kraftig tilbake i denne kampen. Gjør vi ikke det vil varsel-lampene begynne og blinke ganske kraftig her. Tror vi vinner 2-1. Bamford får sitt første mål for sesongen. Nr. 2 setter Harrison, som nødvendigvis også får sitt første mål for sesongen.

Synes ikke å tape for Everton vil være krise. Everton vil garantert ikke dra til ER for å tape. Ved å slå kraftig tilbake så ønsker jeg at feilpasninger går kraftig ned og ikke spille motstander gode. I forrige kamp, viste vi ihvertfall at vi har flere gir å sette inn. Noen spillere har ihvertfall litt å gå på til toppformen. Gleder meg til å se publikum synge seg hese på Elland Road igjen!
Marching On! 4276

leedslife

Regner med at vi slår kraftig tilbake i denne kampen. Gjør vi ikke det vil varsel-lampene begynne og blinke ganske kraftig her. Tror vi vinner 2-1. Bamford får sitt første mål for sesongen. Nr. 2 setter Harrison, som nødvendigvis også får sitt første mål for sesongen.

Synes ikke å tape for Everton vil være krise. Everton vil garantert ikke dra til ER for å tape. Ved å slå kraftig tilbake så ønsker jeg at feilpasninger går kraftig ned og ikke spille motstander gode. I forrige kamp, viste vi ihvertfall at vi har flere gir å sette inn. Noen spillere har ihvertfall litt å gå på til toppformen. Gleder meg til å se publikum synge seg hese på Elland Road igjen!
Krise er det jo ikke, men håper jo vi kan klare å holde det til u og 1 poeng hvis det fortsatt lugger litt.
Viktig med stabilitet og god fangst av poeng hjemme denne sesongen nå som supporterne er tilbake på arenaene.
Tipper seier og 2-0 her. Bamford, klich. Også blir det vel i tradisjonen tro på hodet og ræva ut på tirsdag så vi kan fokusere på ligaen i år igjen.

Blank_File

Mye kryptisk her. KAn se ut som om Kalvin får nok en kamp på benken, noe som gjør at jeg stusser litt. Tror ikke det er mange andre lag i verden som ville ha benket en såpass god spiller.
Uttalelsene omkring Summerville er også ganske ulne. Velger å tro at han fortsetter å ha en fast rangering av reservene, slik han har praktisert så langt i Leeds. Og resultatene taler jo for seg, så det er kanskje mest fornuftig å fortsette i samme spor?
Det med Philips ble ganske bra forklart av Moscowhite i en av Squareball podcastene denne uken.  Uforståelig for de fleste men det ligger trolig iskalde statistikker,kalkyler og målinger bak fra Bielsa & co sin side. Planen er å tyne flest mulig minutter ut av Phillips i.l.a denne sesongen.

Får bare stole på at Tåkerfyrsten vet hva han driver med


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg leita etter denne podcasten, da jeg har abonnement på The Square Ball via Spotify. Men der er det ikke kommet noe nytt siden April(!). Er det bare Spotify som ikke holder mål som Podcast service rett og slett?

Gordon McUseless

Mye kryptisk her. KAn se ut som om Kalvin får nok en kamp på benken, noe som gjør at jeg stusser litt. Tror ikke det er mange andre lag i verden som ville ha benket en såpass god spiller.
Uttalelsene omkring Summerville er også ganske ulne. Velger å tro at han fortsetter å ha en fast rangering av reservene, slik han har praktisert så langt i Leeds. Og resultatene taler jo for seg, så det er kanskje mest fornuftig å fortsette i samme spor?
Resultatene har jo så langt i pre season og første kamp ikke vert resultater som taler for å fortsette i samme spor. Akkurat det med at Summerville fremdeles er bak Costa "in the pecking order" er for meg komplett uforståelig. Håper det ikke ender med at han forsvinner eller blir lånt ut.

Hallgeir *

Ikke bare ser jeg fram til kampen på ER i morra, men det blir spennende å se om matta endelig har den kvaliteten som kreves for å spille ordentlig god fotball.

Husker hvordan det pleide å være på Highbury i gode, gamle dager. Nesten som på en golfbane.

Håper vi er i nærheten av noe sånt.  :)
Super Leeds since 1968

Torpe-do

Mye kryptisk her. KAn se ut som om Kalvin får nok en kamp på benken, noe som gjør at jeg stusser litt. Tror ikke det er mange andre lag i verden som ville ha benket en såpass god spiller.
Uttalelsene omkring Summerville er også ganske ulne. Velger å tro at han fortsetter å ha en fast rangering av reservene, slik han har praktisert så langt i Leeds. Og resultatene taler jo for seg, så det er kanskje mest fornuftig å fortsette i samme spor?
Det med Philips ble ganske bra forklart av Moscowhite i en av Squareball podcastene denne uken.  Uforståelig for de fleste men det ligger trolig iskalde statistikker,kalkyler og målinger bak fra Bielsa & co sin side. Planen er å tyne flest mulig minutter ut av Phillips i.l.a denne sesongen.

Får bare stole på at Tåkerfyrsten vet hva han driver med


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg leita etter denne podcasten, da jeg har abonnement på The Square Ball via Spotify. Men der er det ikke kommet noe nytt siden April(!). Er det bare Spotify som ikke holder mål som Podcast service rett og slett?

Det er komt mykje innhold her sidan april. Så ja, kan virke som at Spotify luggar litt

ar9

Mye kryptisk her. KAn se ut som om Kalvin får nok en kamp på benken, noe som gjør at jeg stusser litt. Tror ikke det er mange andre lag i verden som ville ha benket en såpass god spiller.
Uttalelsene omkring Summerville er også ganske ulne. Velger å tro at han fortsetter å ha en fast rangering av reservene, slik han har praktisert så langt i Leeds. Og resultatene taler jo for seg, så det er kanskje mest fornuftig å fortsette i samme spor?
Det med Philips ble ganske bra forklart av Moscowhite i en av Squareball podcastene denne uken.  Uforståelig for de fleste men det ligger trolig iskalde statistikker,kalkyler og målinger bak fra Bielsa & co sin side. Planen er å tyne flest mulig minutter ut av Phillips i.l.a denne sesongen.

Får bare stole på at Tåkerfyrsten vet hva han driver med


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg leita etter denne podcasten, da jeg har abonnement på The Square Ball via Spotify. Men der er det ikke kommet noe nytt siden April(!). Er det bare Spotify som ikke holder mål som Podcast service rett og slett?

Det er komt mykje innhold her sidan april. Så ja, kan virke som at Spotify luggar litt
Den appen jeg bruker heter rett og slett Podkaster.
Den er lilla og var på original oppsettet til IPhone.
Prøv den istedenfor Spotify så skal du se du finner nyere saker. Både fra Squareball, Phil Hay Show, LS11 etc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
MATCHDAY!

Beren Cross mener det blir to på topp for Everton - hence tre bak for oss...
Var ikke klar over at ManU inkluderte våre falne i sin tribute før kampen sist helg -credit to them!

Leeds United penny is finally about to drop for new signings at Elland Road
Leeds United host Everton at Elland Road in the Premier League on Saturday and here are five things to look out for around the match


Beren Cross ByBeren CrossLeeds United club writer  06:00, 21 AUG 2021

Leeds United host Everton in the Premier League at Elland Road on Saturday in what will be the second match of the season.

The Whites host the Toffees of the back of a thoroughly depressing 5-1 defeat at Manchester United on the opening day last weekend.

Meanwhile, Rafael Benitez’s team visit West Yorkshire with momentum after a 3-1 win over Southampton at Goodison Park, with goals from Richarlison, Abdoulaye Doucoure and Dominic Calvert-Lewin.

At this early stage of the season, the hosts sit 20th in the table, while Everton are fifth after their opening win.

Here are a few things to look out for at Elland Road.

Formation
While the visitors began last weekend in a 4-2-3-1 shape, they reportedly improved drastically when Richarlison moved into the centre alongside Calvert-Lewin and made a 4-4-2.

As we know, this would force Marcelo Bielsa’s side into a three-man backline. If the line-up is as we expect then Luke Ayling would shuffle inside alongside Liam Cooper and either Pascal Struijk or Robin Koch.

Junior Firpo would play as the left wing-back while Stuart Dallas could move out to the right and play behind Raphinha on that flank.

The occasion
After 533 days or 17-and-a-half months, United’s home will finally return to life with a capacity crowd and an experience many have long waited for.

Whether it’s the click of the turnstiles, the cacophony of concourse singing, the thud of seats on backrests as danger rises or that first sight of the lush green surface, Saturday will be an assault on the senses for everyone inside.

The reunions to be seen in the stands will be magical. Those people you only ever see at the football, those you share a cluster of seats with, an argument with, a goal with, a hug with. Saturday will be a major landmark for thousands starting to feel like life may return to normal.

Phillips gamble
Surely Marcelo Bielsa cannot resist Kalvin Phillips for another week? Bielsa may see it as a gamble on both sides of the coin.

Whether he gambles on the England man’s fitness or gambles on losing another match without him, this won’t be an easy decision for Bielsa, a stickler for players’ physical details.

If it was not deemed necessary for Phillips to bank vital minutes with the under-23s on Monday night there has to be a chink of light the holding midfielder will be ready today.

Full Elland Road debuts
Junior Firpo, Robin Koch, Raphinha and Rodrigo have never played in front of a full Elland Road. Their reactions are sure to be a picture.

Raphinha and Rodrigo had a small taste with the restricted crowd on the final day of last season. Even then you could see how much they enjoyed interacting with the support.


The crowd will be more than quadrupled for Everton’s visit today and it will be fascinating to see how their game responds to the deafening noise all around, especially Marching on Together as they make their way out onto the pitch.

The penny may finally be about to drop for them on the size of the club they signed up to.

Tributes paid
With a long passage of time since a capacity crowd made the march towards Elland Road there has been a gaping window for too many legends to pass away.

The club kept its powder dry with any kind of service for the final game of last season, but will surely acknowledge those so dearly loved and lost today with a full house.

After Manchester United’s touching gesture to include the Whites’ legends in their own minute’s silence last week, Leeds will hopefully ensure their fans get the chance to say goodbye.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-new-signings-elland-21366870
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjella

  • Gjest
I Torrevieja noen uker - noen gode forslag til å se kampen ? "HesGoal" har vel noen gode streamer noen ganger ? Gode forslag mottas med stor takk. Spania rundt skal gå igjennom gatene her i 14 tiden idag - egentlig uinteressant men tenkte å kikke litt på det før kamp.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Litt av en liste av spillere det skal markers rundt i dag, 10 stk!!!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Meslier
Ayling, Struijk, Cooper, Firpo
Phillips
Raphinha, Dallas, Klich, Harrison
Bamford

Ingen Koch i kamptroppen.

Hallgeir *

På benken..

Substitutes: Kristoffer Klaesson, Adam Forshaw, Tyler Roberts, Helder Costa, Rodrigo, Cody Drameh, Charlie Cresswell, Crysencio Summerville, Jamie Shackleton.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Klaesson, Drameh,Cresswell, Shackleton, Forshaw, Summerville, Roberts, Costa og Rodrigo på benken.

Håper på en god kamp hvor vi får se innsats, press og Bielsaball. At vi er til å kjenne igjen. Det er viktigst i dag. For meg ihvertfall.

Predictions

3-1 - Raphinha, Bamford og Firpo

Rodrigo inn mellom 55-60 for Klich
Costa får siste 15 for Harrison
Det store spørsmålet er om Shackleton eller Roberts blir siste innbytter. Tipper Roberts kommer inn for Bamford ;D ;D

leedsleads

I Torrevieja noen uker - noen gode forslag til å se kampen ? "HesGoal" har vel noen gode streamer noen ganger ? Gode forslag mottas med stor takk. Spania rundt skal gå igjennom gatene her i 14 tiden idag - egentlig uinteressant men tenkte å kikke litt på det før kamp.
Stort sett alltid noko å finne her:
soccerstreams.net/ , ev
reddit.soccerstreams.net/

Linkar for aktuell kamp vert vanlegvis publisert frå ein halv time før avspark. MOT

auren

Lykke til folkens! Laget ser bra ut og jeg har tro på tre deilige poeng. Nå er det på puben og leske seg med iiiiskald øl og håpe fansen på ER heier gutta fram til seier!

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Vi finner vel ikke flyten i angrepsspillet....

Synes forøvrig Firpo utdeendemessig ligner på Radebe, som kan være et bra tegn ;)
MOT

Kickthemdown

Cooper er en jævla idiot - LEAGUE ONE LIAM. f**k OFF.

Å hvor i all verden er den berømte atmosfæren ?

GeirO

Cooper gjør jo dette hver gang og kan nok få 15-20 straffespark mot seg denne sesongen (hvis han får lov til å spille)....
MOT

Neo

Nå er jeg lei av Coopers mange hodeløse feil.
Koster oss poeng.