Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs Everton lørdag 21.8.21 kl 16:00 @Elland Road på TV2 SP  (Lest 7509 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gordon McUseless

Det er sånne brudd som det vi fikk på oss etter 86.30m vi må unngå. Vi blir straffet brutalt mot bedre lag enn Everton. heldigvis ender det med skudd lang utenfor.

J-R

Verste jeg har sett på veldig mange år...
Alt er borte .. Angrepspill, kontringer , Alt...
Bamford er den verste av alle....

Fredhans

Kan ikke se at vi klarer å løpe motstanderne i senk slik vi gjorde i fjor……….. foreløpig.

GeirO

Verste jeg har sett på veldig mange år...
Alt er borte .. Angrepspill, kontringer , Alt...
Bamford er den verste av alle....
Det var da veldig negativt....
MOT

Bye

Uavgjort, det kunne tross alt vært verre!
Trønder i Bergen!

ziganda

Uansett godt å komme i gang med poengsankingen.

leedslife

Takk for Ralphinha.

Kato

Meslier 8 Reddende engel mer enn en gang
Ayling 6 Slet med farta defensivt, ikke så mye med fremover
Cooper 5 Unødvendig straffe, slet med farta
Struijk 6 Klarer seg greit, men har trøbbel innimellom etter bakken
Firpo 6 Mye involvert, men ser shaky ut defensivt
Phillips 8 Bedre og bedre jo lengre kampen varte
Dallas 6 Minus for jobben på andre baklengs, slapp lite til da han ble back
Klich 7 Viktig scoring, flott løp bakfra.
Harrison 7 Starta og avslutta friskt
Bamford 5 Slet med touchet hele matchen. Ser ut som han er stinn av trening
Raphinha 9 Enorm. Helt avhengig av han i drivet
Shackleton Bidro lite, fæle brudd
Roberts Forferdelig innhopp

Bielsa 6 Bedre enn sist, skivebom at Roberts er foran Rodrigo i køa.

auren

Bedre enn i fjor. Da stod vi med 0 poeng borte mot Manu og hjemme mot Everton. En bedre hjemmekamp enn i fjor mot Everton, men tar likevel et litt heldig poeng. Nære på på slutten der Harrison får den på feil bein, og dommeren blåser i det Phillips skal skyte. Ikke vært heldige med dommeravgjørelser så langt denne sesongen.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Verste jeg har sett på veldig mange år...
Alt er borte .. Angrepspill, kontringer , Alt...
Bamford er den verste av alle....
Forsøk på ironi?

auren

Meslier 8 Reddende engel mer enn en gang
Ayling 6 Slet med farta defensivt, ikke så mye med fremover
Cooper 5 Unødvendig straffe, slet med farta
Struijk 6 Klarer seg greit, men har trøbbel innimellom etter bakken
Firpo 6 Mye involvert, men ser shaky ut defensivt
Phillips 8 Bedre og bedre jo lengre kampen varte
Dallas 6 Minus for jobben på andre baklengs, slapp lite til da han ble back
Klich 7 Viktig scoring, flott løp bakfra.
Harrison 7 Starta og avslutta friskt
Bamford 5 Slet med touchet hele matchen. Ser ut som han er stinn av trening
Raphinha 9 Enorm. Helt avhengig av han i drivet
Shackleton Bidro lite, fæle brudd
Roberts Forferdelig innhopp

Bielsa 6 Bedre enn sist, skivebom at Roberts er foran Rodrigo i køa.
9 på Raphinha??? Hvilken kamp så du?

En anonym 1. omgang. Men en god andre omgang.

Roberts med en strålende prestasjon som gav oss corneren til 2-2. Cooper med assist faktisk.

Raphinha, Ayling, Meslier og Dallas våre beste synes jeg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Viktig poeng, men mye å ordne opp i.

J-R

Verste jeg har sett på veldig mange år...
Alt er borte .. Angrepspill, kontringer , Alt...
Bamford er den verste av alle....
Forsøk på ironi?
Absolutt ikke... Vi er helt elendige! Meslier og tildels Raphina får godkjent.. Resten stryk.. Bielsa inkludert..

Eriksen55

Greit med poeng. Frustrerende kamp. Begredelig offensivt til tider. Raphinha blir viktig om vi må stole på enkelprestasjoner.

Syntes det var to situasjoner på slutten som kunne/burde vært straffe. Taklingen på Raphinha med strake knotter. Traff mest ball, men utenfor 16 hadde det blitt blåst 100 av 100 ganger. Etterfulgt av headlock i luften på Bamford fra Mina.

At Rodrigo ikke kunne bidra her i dag er rart. Shack gjør alltid en solid jobb, men de offensive bidragene når vi må score..tynn suppe. Riktignok bra innvolvering helt på slutten før han leverte et panikk innlegg

Roberts, mye feilvalg. Så kampen med en Pool kompis som omtalte han som spillern med PL beste første touch, nen PL dårligste andretouch. Satt på spissen, men det er litt Roberts å gjøre mye bra til ingen nytte.

Vi har mye å gå på. Phillips svak. Når han kommer ordentlig i gang så blir vi også bedre.

Vi har litt å jobbe med offensivt..

Syntes Cooper var ålreit før og etter den idiotiske holdingen.

Men jeg står på.. uten bedre kvalitet i bredden så vilvi slite.

Registrerer også at Forshaw og Summerville fikk lov til å jogge litt i dag. Sikkert deilig å slippe å sitte i 90 min.
« Siste redigering: August 21, 2021, 18:37:19 av Eriksen55 »

sportcarl1

Som helhet godkänd match, dock efter bollinnehav har vi svårt skapa chanser och oroväckande många farliga målchanser emot oss, phillips in blev ju en uppgradering men syns han har en bit kvar till formen, Roberts piggt inhopp, MoM utan tvekan Raphinha inte bara att han är teknisk, han jobbade ju i 90 minuter, älskar Dallas löpningar, han måste vara Bielsas önskespelare, Bamford arkitekt bakom bägge målen vickningen till Klich var fotbollsgodis, Firpo  behöver nog lite tid på sig .

kjella

  • Gjest
Var vel egentlig en veldig morsom kamp dette.

Om man hadde vært nøytral.

Jeg har ikke fasit - men synes vi virker veldig utrygge bakover - som gjør at selv om vi har 75/25 ball så har Everton minst like mange store sjangser.

Tror noe av det er at Cooper/Struijk ikke er et godt par. Håper Llorente / Struijk blir stopperparet neste gang.

Alt i alt kanskje man må akseptere 1 poeng - på grunn av akillesene bakover er vi ikke bedre p.t ...

Kato

Meslier 8 Reddende engel mer enn en gang
Ayling 6 Slet med farta defensivt, ikke så mye med fremover
Cooper 5 Unødvendig straffe, slet med farta
Struijk 6 Klarer seg greit, men har trøbbel innimellom etter bakken
Firpo 6 Mye involvert, men ser shaky ut defensivt
Phillips 8 Bedre og bedre jo lengre kampen varte
Dallas 6 Minus for jobben på andre baklengs, slapp lite til da han ble back
Klich 7 Viktig scoring, flott løp bakfra.
Harrison 7 Starta og avslutta friskt
Bamford 5 Slet med touchet hele matchen. Ser ut som han er stinn av trening
Raphinha 9 Enorm. Helt avhengig av han i drivet
Shackleton Bidro lite, fæle brudd
Roberts Forferdelig innhopp

Bielsa 6 Bedre enn sist, skivebom at Roberts er foran Rodrigo i køa.
9 på Raphinha??? Hvilken kamp så du?

En anonym 1. omgang. Men en god andre omgang.

Roberts med en strålende prestasjon som gav oss corneren til 2-2. Cooper med assist faktisk.

Raphinha, Ayling, Meslier og Dallas våre beste synes jeg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tydeligvis ikke samme kamp som du når du likestiller Raphinha med Dallas og Ayling.

Raphinha fremdeles MOM hos meg.
« Siste redigering: August 21, 2021, 18:50:10 av Kato »
 

auren

Kamp: Leeds vs Everton lørdag 21.8.21 kl 16:00 @Elland Road på TV2 SP
« Svar #77 på: August 21, 2021, 18:37:07 »
Var vel egentlig en veldig morsom kamp dette.

Om man hadde vært nøytral.

Jeg har ikke fasit - men synes vi virker veldig utrygge bakover - som gjør at selv om vi har 75/25 ball så har Everton minst like mange store sjangser.

Tror noe av det er at Cooper/Struijk ikke er et godt par. Håper Llorente / Struijk blir stopperparet neste gang.

Alt i alt kanskje man må akseptere 1 poeng - på grunn av akillesene bakover er vi ikke bedre p.t ...

Hovedutfordringen med et slikt ballinnehav er at vi blir tatt på kontringer. Da er vi i ubalanse og våre noe trege stoppere møter lynraske og tekniske angripere. Det er der vi må bli bedre, ikke gi fra oss ballen på vei i angrep.

Everton er et godt lag som kommer høyt denne sesongen (øvre halvdel). I fjor tapte vi denne kampen. Alt i alt har vi kommet bedre ut av årets to første kamper enn vi gjorde i de to samme kampene i fjorårssesongen.

En mager trøst, men vi må også huske på at treningen er intensivert denne sommeren og at vi nok har en del «slitne» bein og hoder der utpå. Vi kommer sterke utover høsten!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: August 21, 2021, 18:38:39 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ar9

Håper vi har ett godt stykke igjen til toppformen.
Lite jeg kjenner igjen enn så lenge.
Tippet U før kampen og fikk rett.
Mye possession men veldig lite action i letzte drittel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Sjansemessig er vi heldige som ikke taper. Det er lurvete defensivt, vi slipper Everton til 5-6 sore sjanser.

Det er samme problemet som tidligere under Bielsa, Vi har ikke skjerm foran forsvaret. De fleste store sjansene kommer ved at spillere kommer i fart upresset mot fireren vår, midtbanen er borte. Gjerne etter unødvendige brudd.

I dag syns jeg vi også hadde tempotrøbbel som førsteforsvarere der bak, spesielt Ayling og Cooper.

Flere, med Bamford i spissen, ser blytunge ut.
« Siste redigering: August 21, 2021, 18:43:17 av Kato »
 

leedslife

Var vel egentlig en veldig morsom kamp dette.

Om man hadde vært nøytral.

Jeg har ikke fasit - men synes vi virker veldig utrygge bakover - som gjør at selv om vi har 75/25 ball så har Everton minst like mange store sjangser.

Tror noe av det er at Cooper/Struijk ikke er et godt par. Håper Llorente / Struijk blir stopperparet neste gang.

Alt i alt kanskje man må akseptere 1 poeng - på grunn av akillesene bakover er vi ikke bedre p.t ...

Hovedutfordringen med et slikt ballinnehav er at vi blir tatt på kontringer. Da er vi i ubalanse og våre noe trege stoppere møter lynraske og tekniske angripere. Det er der vi må bli bedre, ikke gi fra oss ballen på vei i angrep.

Everton er et godt lag som kommer høyt denne sesongen (øvre halvdel). I fjor tapte vi denne kampen. Alt i alt har vi kommet bedre ut av årets to første kamper enn vi gjorde i de to samme kampene i fjorårssesongen.

En mager trøst, men vi må også huske på at treningen er intensivert denne sommeren og at vi nok har en del «slitne» bein og hoder der utpå. Vi kommer sterke utover høsten!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror du er spot on her auren

Gordon McUseless

En annen ting som ikke var patent i dag heller var da vi lå etablert utenfor 16. Vi kom ikke opp i motstander med presset tidsnok og de fikk avslutte ganske uhindret flere ganger.

flynn

Ett (lite) knepp opp fra sist, men selvsagt mot en motstander av et helt annet kaliber også. Defensivt er det langt fra trygt, og jeg håper at Llorente er klar til neste. Framover synes jeg det mangler flyt og rytme. Mye tror jeg skyldes at Bamford ikke evner å holde på ballen i det hele tatt. Han trenger en scoring etterhvert, og sannsynligvis lettere bein. Preseason sitter fortsatt i virker det som. De ekstra prosentene tøffhet og offervilje i alle situasjoner som fikk våre ganske middelmådige spillere til å framstå som PL-stjerner i fjor er ikke synlig enda, men det tror jeg kommer. Faktisk bittelitt mer optimist etter er heldig poeng mot Everton, enn etter første kamp. Dessverre har vi lite å by på fra benken, men Rodrigo bør ha en viss x-faktor i alle fall.

flynn

Eriksen55

Harrison på slutten a?

Ser lett ut fra sofaen...men å ta med den inn i feltet og skyte. Så god tid! . Ser jo ut som full panikk når han klinker til direkte. Dårlig utført også!


leedslife

Ett (lite) knepp opp fra sist, men selvsagt mot en motstander av et helt annet kaliber også. Defensivt er det langt fra trygt, og jeg håper at Llorente er klar til neste. Framover synes jeg det mangler flyt og rytme. Mye tror jeg skyldes at Bamford ikke evner å holde på ballen i det hele tatt. Han trenger en scoring etterhvert, og sannsynligvis lettere bein. Preseason sitter fortsatt i virker det som. De ekstra prosentene tøffhet og offervilje i alle situasjoner som fikk våre ganske middelmådige spillere til å framstå som PL-stjerner i fjor er ikke synlig enda, men det tror jeg kommer. Faktisk bittelitt mer optimist etter er heldig poeng mot Everton, enn etter første kamp. Dessverre har vi lite å by på fra benken, men Rodrigo bør ha en viss x-faktor i alle fall.

flynn

Nå har vi jo ikke sett for mye av Koch som stopper pga skader. Men av Ayling, Cooper, Strujik er det liten tvil om at Llorente er klart best og viktigst.
Hestehodet foran de andre på nesten alt og har en helt annen tilstedeværelse og.
Et meget bra kjøp. Synd at han er så skadeplaget.
Som deg er jeg og bittelitte mer optimist. Det viser en sterk mentalitet og komme tilbake 2 ganger. Det er også ganske tydelig å se at det er litt hakk i plata i form av en vanvittig tøff pre season
« Siste redigering: August 21, 2021, 19:09:02 av leedslife »

Hallgeir *

Godt å ha Phillips tilbake. Den roen han har i pressede situasjoner, innehar ikke Koch.

Selv om Everton kom for lett gjennom på kontringer, kom ikke de drepende gjennombruddspasningene som i forrige kamp.

Ja, vi spilte mot et bedre lag da, men uten Phillips tror jeg vi hadde vært uten poeng også etter denne kampen.
Super Leeds since 1968

ar9

Dette har sikkert blitt diskutert lenger opp i tråden samt tidligere også. Men skulle ønske Cooper trappet ned på den holdingen.
Ja, jeg vet han som oftest slipper unna men det må da være andre måter å disponere kreftene på med med mindre risiko?
Har bittt negler mange ganger tidligere hvor han har sluppet unna.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dylan

Stor fremgang fra forrige helg, langt fra både det beste og verste jeg har sett av Leeds. Greit med U, Everton vil bite fra seg i år også.

lowfields

2 standarduttrykk som irriterer meg:

"Shows great character to come from behind"
Javel, så default reaksjon er å legge seg ned og dø hvis man slipper inn det første målet i en kamp?

"Han er i den alderen der han trenger å spille - ikke sitte på benken"
Da lurer jeg på hvilken alder som er ideell for å sitte på benken...
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Milou

Mange negative kommentarer her, og eg burde ikkje vere overraska over det lenger, men eg syns aloi alt at det var ein god kamp av Leeds mot eit godt lag. Eg trur mange har gløymt at Everton er eit lag som er etablert på øvre halvdel av PL-tabellen og så lenge vi kan spele jamnt med dei så er vi der vi kan forvente å vere.

Everton spelte kompakt bakover, og eg trur ikkje det er mange lag som skårer to mål på dei i år. Offensivt er det godkjent, sjøl om vi har litt å gå på. Bamford var god, men nølte eit sekund for lenge i eit par situasjoner. Eg syns også Shack og spesielt Roberts bidrog positivt etter at dei kom inn.

Mest bekymringsfullt er det at vi var litt shaky i forsvar, men det kan ha sammenheng med at vi risikerte meir framover utover i kampen. Det var eit par situasjoner der Everton valgte å skyte utanfor 16-meteren, når dei hadde spelarar i betre posisjoner.

Syns det er riktig å blåse straffe, men skulle ønske at dommarane var konsekvente på dette. Det blir oftast ikkje straffe på slike situasjoner, så eg kan forstå frustrasjonen til Cooper.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk