Pre season 2024/25

Started by Asbjørn, June 20, 2024, 10:10:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Herlig med ny seier. Og herlig at Joseph nok en gang scorer!
Men likte ikke at Summerville ikke var med i troppen. Skade eller er han på vei til ny klubb?  ???

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Noen som vet hvorfor Summerville ikke var med i troppen?

auren

Quote from: Reaney on July 27, 2024, 18:27:34Noen som vet hvorfor Summerville ikke var med i troppen?

Hentet fra Waccoe:

from Graham Smyth 
-were without Crysencio Summerville [hamstring], Daniel James [groin] and Patrick Bamford, whose workload continues to be carefully managed during his return from knee surgery.

Puh!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

rd1

Bunnsolid pre-season så langt. Joseph med 20+ denne sesongen!
"Who needs Cantona??"

Reaney

Takk for oppklaring Auren

TK20

Hallgeir *

Quote from: TK20 on July 27, 2024, 20:57:04https://www.youtube.com/watch?v=ilWfe_qwHAI

Georginio virker å være i form!

Enig. Så ut til å være omtrent "untouchable" i dagens kamp.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: Hallgeir * on July 27, 2024, 21:14:20
Quote from: TK20 on July 27, 2024, 20:57:04https://www.youtube.com/watch?v=ilWfe_qwHAI

Georginio virker å være i form!

Enig. Så ut til å være omtrent "untouchable" i dagens kamp.
Må innrømme eg syns det er det meste som ser veldig bra ut :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

gulle

Liker han nye nr2 s bidrag offensivt (Bogle?)
I år rykker vi opp!

stian

Og Rothwell ser vel heller ikke så verst ut? Til sesongstart så ser det ut til at vi har i alle fall tre områder hvor vi er klart styrket sammenlignet med starten i fjor:
- Rothwell har litt større offensivt register enn Kamara? Vanskelig å si basert på treningskamper, men virker mer kreativ enn Kamara og kan fort bidra med både driv med ballen, assists, og noen mål fra midten.

- Bogle er en mer «ren» back og kommer til å levere mange assists fra høyrebacken. Gray var stor, men ikke back og en litt annen type.

- Joseph kan bli som den spissigneringen vi har ventet på i årevis. Han er ganske rå på gode innløp foran mål og en skarp avslutter. Med god service, og det får han fra de kantene/backene vi har per i dag i alle fall, så kan dette bli den store gjennombruddssesongen.

Hvis Aaronson i tillegg melder seg på som 10-er, så kan jeg ikke helt se at vi ikke skal være det klart beste laget i divisjonen.

Asbjørn

Det er vel ikke tvil om at Mateo Joseph er en av 'vinnerne av pre season'. Leeds-Live nevner Piroe også (eg er vel bare delvis enig der...) men etter intervjuet å dømme er han veldig fornøyd med tingenes tilstand for tiden - og det er jo bra.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-one-clear-winner-29629860
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Da var pre-season historie. 4 «ordentlige» kamper, 4 seire, mot gradvis sterkere motstand. Et lag som har sprudlet, og som ser ut til å ha større trøkk enn jeg synes vi hadde i perioder i fjor, der suksessen i veldig stor grad hvilte på front-trioens egenskaper. Dermed er alle (?) superoptimistiske, selv etter salget av vår, og divisjonens, beste spiller, samt kanskje det største talentet som viste seg fram i Championsship i fjor.
Så kjenner jeg at angsten sniker seg på; er vi blitt lurt? Har Farke, Marathe & co også blitt lurt? Har vi overprestert? Har mostanderne våre av en eller annen grunn alle underprestert?
Kanskje er det slik at stallen vurderes som god nok nå, basert på disse kampene, og at man fristes til å sitte stille i båten resten av overgangsvinduet. For å oppleve at Joseph ikke er stabil på dette nivået enda, at Rutter fortsatt svinger voldsomt i prestasjonene, at Bamford ikke svinger overhode, at Meslier fortsatt ikke kan plukke baller ut av lufta og at Gnonto og James allikevel ikke kan trylle?
Kanskje slutter Gruev å true bakrom når alvoret starter, og kanskje er Rothwell egentlig akkurat så middelmådig som tidligere klubber ser ut til å mene? Kanskje er Firpo ute av posisjon ett par ganger i hver kamp.
Kanskje går det med Rodon som det har gått med en lang rekke midtstoppere som har sett strålende ut når de har vært på lån, men som plutselig er langt mindre gode etter at overgangen ble permanent (Bamba, Michelik for å nevne to skrekkeksempler). Og kanskje satser Farke på plan a til det er for sent å snu kamper også denne sesongen. Kanskje kanskje kanskje. Det kan skje.

Sånn, der fikk jeg justert mine egne forventninger til et mer behagelig og velkjent nivå. Krysser fingre, tær og alt annet jeg finner for at Farke har kontroll på dette! Let the games begin!

flynn

Reaney

Noen som fikk med seg hvem som var sidekommentator under matchen mot Valencia i går? Syntes han var fin å høre på.

kilgallon

Mener det var Michael Bridges. Og ja, han er veldig fin å høre på.

Asbjørn

Quote from: Reaney on August 04, 2024, 09:37:52Noen som fikk med seg hvem som var sidekommentator under matchen mot Valencia i går? Syntes han var fin å høre på.

Trodde det var yngste datteren til Bryn, eg  ;D
My youngest attended her first ever Leeds game today, sorry it took so long! Thanks to everyone at the club who made her feel so welcome. We had a really great day.
Tell me  Tell me

Dylan