Skrevet av Emne: KAMP vs Liverpool @Elland Road Søndag 12.9 kl 1730 på TV2 Sport Premium  (Lest 10673 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sterland

Har ikke sett Leeds svakere på årevis:( Liverpool kunne fort ledet med 5-6 mål. Vi fremstår som et L1 lag, og blir utspilt i alle faser av spillet.  Lukter sprekk og nedrykk lang vei. Vi må snart ta 3 p og ikke sakke akterut. Rodrigo fremstår som Leeds´største bomkjøp gjennom alle tider. Bamford som var slepen i fjor, har trebein-mottak i år. Meslier, Phillips og til dels Firpo er eneste positive innslag så langt. Dette er så langt menn mot jr.

auren

Pause. 0-1. Og det skal vi være ekstremt glade for. Kunne vært både 3 og 4-0.
Eneste positive er at vi fortsatt har en liten sjanse i denne kampen. Og at Kalvin er helt enorm utpå der! For en spiller!

Som fryktet var det ingen sjakktrekk med Rodrigo fra start. Kanskje litt friskere i beina enn tidligere, men har hatt mange dårlige involveringer. James inn? Evt Klich?

Blir nok flere Liverpool-mål i andre omgang, håper bare at vi også putter noen. Nødt å være mye mer presis fremover, som vanlig mange for dårlige pasninger.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cannavaro

Uff, svak omgang, vi henger ikke sammen...vi tømmer midtbanen til tider. Ved målet fikk Matip (midtstopper) gå 40-50 m med ball uten press....vi sliter stadig vekk med dette og særlig når vi har balltap.  Det er snakk om posisjonering og forflytning og selvsagt at vi er upresise.  En god del å rette på etter denne omgangen, ellers kan det bli stygt. Liverpool leder fortjent.
MFLU - Miracles For Leeds United

Sterland

Cooper og Rodrigo fullstendig sjanseløse. Rett og slett ikke gode nok om vi skal håndtere Liverpool. Stakkars Firpo har null hjelp mot Salah. Liverpool kun farlige på høyresiden. Kan ikke tenke meg Rodrigo kommer ut etter pause. Målet korrekt, Salah bak ballen som ble slått inn. Griseheldige som går inn med bare en i sekken. Får håpe på likt kampforløp som i vår. Phillips den eneste som står opp.
Det bør han ikke gjøre. Bare å kjøre han rett til flyplassen. 30 mill pund for ingen ting..

flynn

Denne expected goals statistikken skjønner jeg lite av. Vi står med 0.19 etter denne omgangen. Etter min mening så er Rodrigo sin mulighet noe det blir mål på minst 1 av 3 ganger. Skal ikke den da telle som 0.33 alene? Så har vi ikle så mye mer, men Ayling mot slutten er da minst 0.1, kanskje 0.2 til. Har sett på dette i mange kamper i det siste, og jeg forstår det rett og slett ikke.

flynn

Eriksen55

Dallas og Rodrigo vant ikke midtbanen. Rodrigo med positivebidrag fremover, men svakt at han ikke setter 1-0. Defensivt er det verre.
Dallas borte begge veier!

Harrison må opp snart. Med James inn og en fremadstormende Summerville blir han fort 4valg. I dag er han svak!

Firpo står ok mot Salah. Taper noen dueller så klart.

Føler meg ikke helt trygg på Cooper.Har gult, nære gult nr 2 og taklingen på overtid så litt ut som straffe.. Llorente og Koch sines skader begynner å irritere meg!

Håper vi kan få ballen ut til Raphinha på høyresiden litt mer i andre..ikke like farlig han på venstre. Fortsetter det håperjeg Summerville ellerJames får 30-35 min.

Fortsatt muligheter for 3 poeng!

Eriksen55

Pause. 0-1. Og det skal vi være ekstremt glade for. Kunne vært både 3 og 4-0.
Eneste positive er at vi fortsatt har en liten sjanse i denne kampen. Og at Kalvin er helt enorm utpå der! For en spiller!

Som fryktet var det ingen sjakktrekk med Rodrigo fra start. Kanskje litt friskere i beina enn tidligere, men har hatt mange dårlige involveringer. James inn? Evt Klich?

Blir nok flere Liverpool-mål i andre omgang, håper bare at vi også putter noen. Nødt å være mye mer presis fremover, som vanlig mange for dårlige pasninger.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kunne vært 0-4 - Vi både kunne og burde ledet 1-0- Da hadde det vært en annen kamp.

Liverpool best. Etter målet kjørte dem på brukbart.

Hallgeir *

Denne expected goals statistikken skjønner jeg lite av. Vi står med 0.19 etter denne omgangen. Etter min mening så er Rodrigo sin mulighet noe det blir mål på minst 1 av 3 ganger. Skal ikke den da telle som 0.33 alene? Så har vi ikle så mye mer, men Ayling mot slutten er da minst 0.1, kanskje 0.2 til. Har sett på dette i mange kamper i det siste, og jeg forstår det rett og slett ikke.

flynn

Er det noe å henge seg opp i?

Det hjelper så lite dersom man ender opp med null poeng i kampen.
Super Leeds since 1968

asbfjell

Diego Llorente sliter så voldsomt med sine muskelskader at eg tror vi gjør lurt i å planlegge en fremtid uten han i førsteelleveren. Så får vi heller ta det som en positiv overraskelse de gangene han eventuelt blir tilgjengelig.

Junior Firpo minner meg litt om Vurnon Anita - og det er ikke ment som et kompliment.

Vi møter et veldig godt lag i dag, men allikevel...
Vi ser fremdeles at alt for mange av våre spillere er godt stykke unna storformen - treige bevegelser, svake mottak og upresise pasninger.

Kalvin Phillips har vært vår beste spiller i denne omgangen. Han var vel kanskje heldig som slapp unna det verste hardkjøret på Thorp Arch denne sommeren...

Forever Whites

Roberts inn for Rodrigo.  Ble ikke mindre bekymret nå.
Medlem 94237

GeirO

Skjønner ennå ikke denne Liverpoolscoringen. Salah var såvidt offside og Jota, som forstyrrer Meslier, er to meter offside. Skal slik godkjennes nå?

I tilfellet Salah så sto han bak der pasningen kom fra, og Jota vurderes vel til å ikke påvirke spillet.  Marginalt, men antagelig riktig.

flynn
Har aldri vært borti at en spiller så nær keeper, ikke influerer på spillet.
MOT

Neo

At det er mulig å la Liverpool få ta slike cornere.
Gang på gang.
Vi vet hva som kommer.
Hver gang.

karaba

Roberts må sette de på mål


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fripp

  • Gjest
Roberts er iallefall vaksinert, mot å score :'(

Reaney

Leeds med et strålende angrep som havner i beina på Roberts, som slår ballen i en Liverpoolsspiller som gir kjempesjanse, corner og 0-2. Og nå to store kjempesjanser på hvem, jo Roberts. Hvor lenge skal vi orke dette her?

Reaney

Hva f......  har den j........ tysker gjøken av en manager ute på banen å gjøre for å påvirke dommeren?

auren

Rødt på Struijk ja. Forundrer meg ikke om det blir 4/5-0 her.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

J-R

Dårligste jeg har sett på åresvis!
Blås av...

Lucas the Kop Cat

Får vi ikke se taklingen i reprise?

Fripp

  • Gjest
Hva f......  har den j........ tysker gjøken av en manager ute på banen å gjøre for å påvirke dommeren?
[/quot

Helt enig. Han skulle hatt rødt han og. En grunn til at de har merket opp hvor manageren kan gå.

GeirO

Vi har gjort det bra med 10 mann mot gode lag før, sier nå jeg.....
MOT

Neo

Veldig trist kamp.
Trist sesongåpning.

Det blir et slit dette…

Stut og Fjærkre

Får vi ikke se taklingen i reprise?

Fordi produser vet at den er klokkereint på ball.
En av tiårets beste taklinger.

karaba

Blir tullete å gi rødtkort fordi resultatet er en stygg skade. Det må jo være selve taklingen som skal kvalifisere til rødt ikke om en spiller blir skadet eller ikke. Struijk er jo på ball


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lucas the Kop Cat

Daniel James på vei inn

baste

Denne kampen ser ut til å være kjørt nå ja.
Men får vi neste mål, så kan det bli U

LFC har vært gode, og vi ditto dårlige.

Borte mot Newcastle neste vel, den MÅ vinnes… synes James burde kommet inn for Rodrigo… nå ser han ut til å komme inn….fart i kontringene er vår mulighet til mål nå.


MOT

auren

Synd med Struijk. Var veldig god de minuttene han spilte.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Vi ser coolere ut nå, kan fort bli 2-2.

Forever Whites

Kunne tenkt meg å få sett den røde kort situasjonen.  Er vel muligens for å skjerme skadesituasjonen vi ikke fikk se det.  Håper det gikk bra med spilleren og at det ikke var noe brudd selv om det ikke virker bra.
Medlem 94237

Sleivind

Selvfølgelig utrolig trist med en så stygg skade, men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor den taklingen blir rødt kort.