Skrevet av Emne: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??  (Lest 6506 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

raggen

Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« på: September 13, 2021, 11:18:47 »
Etter 4 kamper står vi med kun 2 poeng. Ja vi har møtt Scum,liverpool og everton som etter alle solemerker skal ligge foran oss på tabellen. MEN det mest bekymringsverdige etter disse 4 kampene er rett og slett spillet vårt. det vi ble kjent for ifjoårets sesong har jo forsvunnet til de grader. Har vi blitt avslørt taktisk av de andre managerene?? er det stinn av trening i beina. av nye spillere så er det jo bare firpo og nå james som figurerer i 1 lags oppstillingen så skulle ikke ha noe innvirkninger der.

Nei synes dette er bekymringsverdig. dette og som jeg har påpekt i hele fjor når vi må jage mål, hvorfor ikke prøve med 2 på topp. Bamford kan IKKE jage ett helt forsvar alene hele tida.

Blir litt negativt men langt ifra svartmaling men det bør blinke noen varsel lamper allerede
Forever Leeds United!!!!!!!!

Forever Whites

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #1 på: September 13, 2021, 11:44:07 »
Synes det er litt tidlig å bekymre seg alt for mye.  2 poeng på 4 kamper er ikke allverden men sånne perioder har vi hatt tidligere også.  Litt kjedelig å få det i starten.
Hele laget virker litt "overtrent" og det tekniske sitter ikke helt.  Håper det kommer seg etter hvert.  Skal sikkert bare noen små justeringer til. Jeg forventer ikke denne sesongen at vi skal havne blant de 7-8 øverste lagene.  Der er vi ikke ennå.  Vi gjorde det bedre enn forventet forrige sesong og satte nok listen litt høyt angående denne sesongen.
Satser på at vi når det har blitt spilt 4 kamper til har greid å få oss en seier eller tre og at spillet begynner å sitte bedre.  Samtidig er jeg spent på om noen av ungdommene også vil få noen sjanser etter hvert.  Vi har et par spillere på U-laget som iallefall har imponert meg og håper vi kan få se litt mer til dem.
Medlem 94237

RoarG

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #2 på: September 13, 2021, 12:21:23 »
Ja.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

karaba

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #3 på: September 13, 2021, 13:34:24 »
Er enig at spillet som helhet bekymrer, de neste kampene er:

Newcastle Borte
West Ham Hjemme
Watford Hjemme
Soton Borte
Wolves Hjemme
Norwich Borte

Hvis vi ikke tar minst 8-9p på disse 6 kampene så vil jeg virkelig begynne å bli nervøs for sesongen.

Fantasyland

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #4 på: September 13, 2021, 13:45:22 »
Jeg vil si "tja". Spør meg igjen etter Newcastle-kampen, taper vi den heller jeg mot "ja".

Uansett, la temperaturen synke litt nå og tenk gjennom hva vi har møtt. SCUM borte, minimalt med sjanse for at vi tar poeng, realistisk sett. Everton hjemme, vanskelig kamp, jeg syntes de ser bedre ut under Rafa enn under Ancelotti. Vi tapte tross alt hjemme mot de i fjor. Burnley borte, mange forventet 3 her, men dette er aldri en enkel kamp. Kommer tilbake til det nedenfor. Liverpool hjemme, altså vi spiller mot et topp topp lag med CL-nivå inne. Spiller for spiller blir vi nærmest latterliggjort, hvor mange fra oss hadde tatt en plass på det laget?...

Først det som er litt urovekkende, selve spillet. Jeg syntes ikke det klikker i det hele tatt fremover, presisjon er off, halvdårlige valg og når vi først får en god sjanse brennes den. Bakover er det også til tider veldig urovekkende det man ser. Jeg gleder meg til den dagen Bielsa ser på Struijk og Lorente som naturlig førstevalg sammen.

Jeg skrev i en annen tråd før sesongen hvorfor jeg tror denne sesongen blir vanskeligere og hvertfall om vi ikke adresserer klare mangler ved laget.
 
1. Vi blir tatt på alvor / vi er gjennomanalysert

Det overrasker meg litt at så mange tror det er bare å fortsette der vi slapp i fjor. Det funker jo ikke sånn. Analyseapparatene til de andre lagene har gjort jobben nå. Overraskelsesmomentet er borte. For å addressere Burnley som nevnt ovenfor. Sean Dyche er en smart manager. Han visste akkurat hva som skulle til å for å bremse oss fullstendig med det mannskapet han råder over. Kvelte oss fullstendig på kantene og tvang spillet gjennom midten. I tillegg sverma de rundt Kalvin. Vi kan ikke forvente å komme tilbake til Turf Moor og feie over Burnley som i den forrige kampen. Da var jo Burnley-gutta halvveis på stranda og fornøyd etter og ha sikra plassen. Det er selvfølgelig noe helt annet tidlig i sesongen.

2. Formdipp / tretthet

Det er bare ikke realistisk å tro at vi ikke får dipper. Det har også vært et jævla kjør noen sesonger nå. Det er helt vanvittig hvor mye Bielsa klarer å klemme ut av den samme steinen, og han er jo også helt avhengig av det. Men jeg ser for meg at prestasjonene kommer til å variere mye mer nå.

3. Uadresserte mangler

Nytt blod /  kvalitet inn. Igjen velger klubben og ikke gjøre noe med den store akilleshælen vår. Midtbanen. Det er for meg uforståelig. Nok en sesong ser vi Rodrigo i 10'ern. Fullstendig katastrofe. Vi har Roberts som back-up, ja, hva skal man egentlig si? Har sagt nok om dette tidligere, orker ikke gå ned den ruta igjen. Bielsa har nå tatt på seg skylden for den dårlige starten(noen overrasket?) og sier det er hans feil. Så værsåsnill da Bielsa, gjør noe med de helt åpenbare tingene. Fiks strukturen på laget.

4. Pulikum. Jeg tror faktisk vi tjente på at det ikke var fult på tribunene forrige sesong. F.eks for Bamford tror jeg det var en lettelse nærmest og han blomstret jo noe voldsomt. Nå er trykket tilbake, på godt og vondt. Store forventninger. Kan slå litt begge veier.

Men folkens, la det være helt klart. Det er NÅ sesongen virkelig begynner for oss. Den rekken av kamper vi har foran oss nå ser slik ut:

Newcastle(B)
West Ham(H)
Watford(H)
Southampton(B)
Wolves(H)
Norwich(B)

La oss gjøre opp status etter disse. Dette er sesong-definerende kamper slik jeg ser det. Vi har alle muligheter til å komme godt ut av det.
 

Killa

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #5 på: September 13, 2021, 15:23:34 »
Jeg vil si "tja". Spør meg igjen etter Newcastle-kampen, taper vi den heller jeg mot "ja".

Uansett, la temperaturen synke litt nå og tenk gjennom hva vi har møtt. SCUM borte, minimalt med sjanse for at vi tar poeng, realistisk sett. Everton hjemme, vanskelig kamp, jeg syntes de ser bedre ut under Rafa enn under Ancelotti. Vi tapte tross alt hjemme mot de i fjor. Burnley borte, mange forventet 3 her, men dette er aldri en enkel kamp. Kommer tilbake til det nedenfor. Liverpool hjemme, altså vi spiller mot et topp topp lag med CL-nivå inne. Spiller for spiller blir vi nærmest latterliggjort, hvor mange fra oss hadde tatt en plass på det laget?...

Først det som er litt urovekkende, selve spillet. Jeg syntes ikke det klikker i det hele tatt fremover, presisjon er off, halvdårlige valg og når vi først får en god sjanse brennes den. Bakover er det også til tider veldig urovekkende det man ser. Jeg gleder meg til den dagen Bielsa ser på Struijk og Lorente som naturlig førstevalg sammen.

Jeg skrev i en annen tråd før sesongen hvorfor jeg tror denne sesongen blir vanskeligere og hvertfall om vi ikke adresserer klare mangler ved laget.
 
1. Vi blir tatt på alvor / vi er gjennomanalysert

Det overrasker meg litt at så mange tror det er bare å fortsette der vi slapp i fjor. Det funker jo ikke sånn. Analyseapparatene til de andre lagene har gjort jobben nå. Overraskelsesmomentet er borte. For å addressere Burnley som nevnt ovenfor. Sean Dyche er en smart manager. Han visste akkurat hva som skulle til å for å bremse oss fullstendig med det mannskapet han råder over. Kvelte oss fullstendig på kantene og tvang spillet gjennom midten. I tillegg sverma de rundt Kalvin. Vi kan ikke forvente å komme tilbake til Turf Moor og feie over Burnley som i den forrige kampen. Da var jo Burnley-gutta halvveis på stranda og fornøyd etter og ha sikra plassen. Det er selvfølgelig noe helt annet tidlig i sesongen.

2. Formdipp / tretthet

Det er bare ikke realistisk å tro at vi ikke får dipper. Det har også vært et jævla kjør noen sesonger nå. Det er helt vanvittig hvor mye Bielsa klarer å klemme ut av den samme steinen, og han er jo også helt avhengig av det. Men jeg ser for meg at prestasjonene kommer til å variere mye mer nå.

3. Uadresserte mangler

Nytt blod /  kvalitet inn. Igjen velger klubben og ikke gjøre noe med den store akilleshælen vår. Midtbanen. Det er for meg uforståelig. Nok en sesong ser vi Rodrigo i 10'ern. Fullstendig katastrofe. Vi har Roberts som back-up, ja, hva skal man egentlig si? Har sagt nok om dette tidligere, orker ikke gå ned den ruta igjen. Bielsa har nå tatt på seg skylden for den dårlige starten(noen overrasket?) og sier det er hans feil. Så værsåsnill da Bielsa, gjør noe med de helt åpenbare tingene. Fiks strukturen på laget.

4. Pulikum. Jeg tror faktisk vi tjente på at det ikke var fult på tribunene forrige sesong. F.eks for Bamford tror jeg det var en lettelse nærmest og han blomstret jo noe voldsomt. Nå er trykket tilbake, på godt og vondt. Store forventninger. Kan slå litt begge veier.

Men folkens, la det være helt klart. Det er NÅ sesongen virkelig begynner for oss. Den rekken av kamper vi har foran oss nå ser slik ut:

Newcastle(B)
West Ham(H)
Watford(H)
Southampton(B)
Wolves(H)
Norwich(B)

La oss gjøre opp status etter disse. Dette er sesong-definerende kamper slik jeg ser det. Vi har alle muligheter til å komme godt ut av det.

Fin analyse  :)

Josch

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #6 på: September 13, 2021, 15:30:58 »
I fjor møtte vi nedrykkslag som Fulham og Sheff U i de fire første kampene, pluss Man C hjemme. Det ble 7 poeng på fire kamper.
Vi har nå møtt to topplag og tapt, fortjent. I tillegg er Burnley (borte) og Everton vanskelige uansett. Alle har topp coacher også. Tror vi må spille 7-8 kamper før vi ser en trend.

Blank_File

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #7 på: September 13, 2021, 16:03:34 »
Jeg er mest bekymret for at vi løper mindre (etter sigende, har ikke sjekket tallenes tale selv), og har en laaangt dårligere vellykket pasningsprosent. Kan det virkelig være slik at Bielsa har kjørt gutta for hardt i sommer? Jeg venter også med dom en stund til, men er svæææært bekymret.

leedslife

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #8 på: September 13, 2021, 16:06:00 »
3 poeng borte mot et Newcastle med tilskuere er faen ingen lett oppgave  ;D
Sånn sett fornøyd med 1. men har sett samtlige Newcastle kamper og det er veldig gode muligheter for å skape sjanser på de.
Den kampen borte mot de i fjor var tung. De hang lenge bra med i kampen på ER og selv om resultatet viste klasseforskjell.
Callum Wilson ute er et stort pluss for oss.
« Siste redigering: September 13, 2021, 16:09:08 av leedslife »

auren

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #9 på: September 13, 2021, 16:56:26 »
Ser jo det spekuleres i ekstra tunge økter i sommerens pre season, men er det noen som vet om vi også trener hardere nå in between games?

Får jo håpe at dette er mye av årsaken til svakt spill, men langt i fra sikkert. Lysten og driven i spillerne de første sesongene under Bielsa er forståelig når man kjemper om opprykk og spiller sin første sesong i PL. Sesong to er liksom ikke liiiiike spennende kanskje, og da kan det jo tenkes at spillerne ikke yter 100 %. Skal ikke mange knepp ned før vi er et bunnlag.

Ellers enig i at vi trenger å se laget i flere kamper før vi kan felle en dom. Men liker ikke skadeproblemene i forsvarsrekka.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #10 på: September 13, 2021, 18:30:02 »
En dag sprekker Bielsa bobla og forholdet til spillergruppa. Det er kun et tidsspørsmål. Visstnok et heftig regime hvor det trenes knallhardt. Spesielt om sommern, men også mer enn vanlig underveis i sesongen. Om det har blitt trappet opp i sommer aner jeg ikke, men ryktene sier det.

Hvis det stemmer og det sportslige og resultatene uteblir tror jeg det kan bli klinsj etterhvert. Bielsa har nok enorm respekt, men et sånn regime TROR jeg trenger gode resultater/ fremgang for at gruppa skal fungere. Bør ihvertfall ikke bli dårligere. Nå er 3 viktige spillere borte. De nye som  kom inn i fjor og i år har ikke nødvendigvis de samme tankene om Bielsa...
Når det er sagt så tror jeg at Bielsa tåler en lenger rekke med dårlige resultater i Leeds enn i lag med større stjerner. Så ikke umiddelbart bekymret, men trenden bør nok snus før jul.

Tror uansett at vi ikke rykker ned og at Bielsa sitter meget trygt ut sesongen. Skulle bare mangle! Håper uansett Rads er i forkant og at arvtageren et staket ut. Kanskje naturlig å skilles i sommer og at Bielsa får avslutte som den legenden han er. Jeg ble ikke lei meg for at Bielsa kun skrev under for ett år, selv om jeg digger Bielsa.

Uansett altfor tidlig å konkludere etter 4 kamper. Men jeg er litt urolig for jeg syntes vi mangler energi og mange av feilene ser ut til å være av enkle typen. Typisk konsentrasjonsproblemer. Om det betyr at dem er slitne og trøtte mentalt er umulig å si. Jeg har fortsatt tro på Bielsa og at han kan snu det. Men måten Leeds fremstår på er litt bekymringsfullt.

Tror både spillergruppa og supporterne trenger en seier på fredag. Da vil nok mye snu. Håper jeg.

Håper bare ikke at Bielsa kjører på med enda tøffere treninger for å snu trenden.

Bielsa har tatt på seg skylden for tapene i år. Laguttaket har ikke vært bra. Sett utenfra, langt utenfra..så tror jeg det hiarki systemet bør vurderes..Noen spillere bør kanskje få sjansen..ikke de samme hver eneste gang.

- Ønsker at Firpo kan få spille seg varm.
- Kan noen bakfra pushe Ayling? Nå som han mest sannsynlig blir stopper fredag. Hva med å kaste inn Drameh. Friskt blod, masse energi.
- Hva med å kaste inn U21 landslagsstopper Cresswell i stedet for Ayling fredag?
- Kvikner Dallas til om han må på benken? Nå virker det som resten av laget blir til etter hvor Dallas skal spille. At han hadde en kanonsesong i fjor betyr ingenting nå.
-Er Shackleton et alternativ i 8er rollen? Masse energi
-Er James/Summerville svakere enn Harrison? Kan det være et alternativ å la en av dem få prøve seg fredag?
-Er Rodrigo 10'ern eller bør han fighte med Bamford om spiss plassen? Kanskje det kan pushe Bamford til å bli bedre også?
- Kanskje Roberts, Klich, Dallas eller til og med Gelhardt kan gjøre det bedre i 10ern akkurat nå.
- Må Cooper prioritres foran Strujik hver eneste gang begge er tilgjengelig? Aldri i min bok. Ikke fordi Cooper er dårlig, men fordi Strujik er bedre. Usikker på hva Bielsa tenker..men fristende å mene at det handler om alder, hiarkiet og andre ting.
- Skal Summerville gå gjennom sesongen og spille 30-45 min på u23 laget i uka for å kunne sitte 90 min + på benken i PL..Galskap å behandle et talent sånn hvis det fortsetter over tid.

Et spørsmål jeg lurer på:

- Hvor tøff kamp er det egentlig om plassene på laget?

Mange spørsmål - Mange av dem får jeg aldri svar på. Men håper Bielsa kan være smågæern og gjøre noen forandringer fredag. Shake up litt -  Tror det trengs! Og som jeg har sagt før - For å finne ut om noen av u23 gutta har det som skal til, så må dem få prøve seg med de beste!



« Siste redigering: September 13, 2021, 18:34:44 av Eriksen55 »

leedslife

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #11 på: September 13, 2021, 19:55:21 »
En dag sprekker Bielsa bobla og forholdet til spillergruppa. Det er kun et tidsspørsmål. Visstnok et heftig regime hvor det trenes knallhardt. Spesielt om sommern, men også mer enn vanlig underveis i sesongen. Om det har blitt trappet opp i sommer aner jeg ikke, men ryktene sier det.

Hvis det stemmer og det sportslige og resultatene uteblir tror jeg det kan bli klinsj etterhvert. Bielsa har nok enorm respekt, men et sånn regime TROR jeg trenger gode resultater/ fremgang for at gruppa skal fungere. Bør ihvertfall ikke bli dårligere. Nå er 3 viktige spillere borte. De nye som  kom inn i fjor og i år har ikke nødvendigvis de samme tankene om Bielsa...
Når det er sagt så tror jeg at Bielsa tåler en lenger rekke med dårlige resultater i Leeds enn i lag med større stjerner. Så ikke umiddelbart bekymret, men trenden bør nok snus før jul.

Tror uansett at vi ikke rykker ned og at Bielsa sitter meget trygt ut sesongen. Skulle bare mangle! Håper uansett Rads er i forkant og at arvtageren et staket ut. Kanskje naturlig å skilles i sommer og at Bielsa får avslutte som den legenden han er. Jeg ble ikke lei meg for at Bielsa kun skrev under for ett år, selv om jeg digger Bielsa.

Uansett altfor tidlig å konkludere etter 4 kamper. Men jeg er litt urolig for jeg syntes vi mangler energi og mange av feilene ser ut til å være av enkle typen. Typisk konsentrasjonsproblemer. Om det betyr at dem er slitne og trøtte mentalt er umulig å si. Jeg har fortsatt tro på Bielsa og at han kan snu det. Men måten Leeds fremstår på er litt bekymringsfullt.

Tror både spillergruppa og supporterne trenger en seier på fredag. Da vil nok mye snu. Håper jeg.

Håper bare ikke at Bielsa kjører på med enda tøffere treninger for å snu trenden.

Bielsa har tatt på seg skylden for tapene i år. Laguttaket har ikke vært bra. Sett utenfra, langt utenfra..så tror jeg det hiarki systemet bør vurderes..Noen spillere bør kanskje få sjansen..ikke de samme hver eneste gang.

- Ønsker at Firpo kan få spille seg varm.
- Kan noen bakfra pushe Ayling? Nå som han mest sannsynlig blir stopper fredag. Hva med å kaste inn Drameh. Friskt blod, masse energi.
- Hva med å kaste inn U21 landslagsstopper Cresswell i stedet for Ayling fredag?
- Kvikner Dallas til om han må på benken? Nå virker det som resten av laget blir til etter hvor Dallas skal spille. At han hadde en kanonsesong i fjor betyr ingenting nå.
-Er Shackleton et alternativ i 8er rollen? Masse energi
-Er James/Summerville svakere enn Harrison? Kan det være et alternativ å la en av dem få prøve seg fredag?
-Er Rodrigo 10'ern eller bør han fighte med Bamford om spiss plassen? Kanskje det kan pushe Bamford til å bli bedre også?
- Kanskje Roberts, Klich, Dallas eller til og med Gelhardt kan gjøre det bedre i 10ern akkurat nå.
- Må Cooper prioritres foran Strujik hver eneste gang begge er tilgjengelig? Aldri i min bok. Ikke fordi Cooper er dårlig, men fordi Strujik er bedre. Usikker på hva Bielsa tenker..men fristende å mene at det handler om alder, hiarkiet og andre ting.
- Skal Summerville gå gjennom sesongen og spille 30-45 min på u23 laget i uka for å kunne sitte 90 min + på benken i PL..Galskap å behandle et talent sånn hvis det fortsetter over tid.

Et spørsmål jeg lurer på:

- Hvor tøff kamp er det egentlig om plassene på laget?

Mange spørsmål - Mange av dem får jeg aldri svar på. Men håper Bielsa kan være smågæern og gjøre noen forandringer fredag. Shake up litt -  Tror det trengs! Og som jeg har sagt før - For å finne ut om noen av u23 gutta har det som skal til, så må dem få prøve seg med de beste!

Ang det første så er vel det riktig, men det trenger jo ikke skje. Bielsa og trenerteamet gjorde vel noen justeringer i sommer vedr opptreningen i pre-season for at motivasjonen til spillerne ikke skulle falle. (Mener bestemt jeg leste det et sted).
Mange av de som har vært med lengst peaker jo nå aldersmessig. 28-31 år. Ut fra intervju så sier de jo at det er beinhardt og noe helt annet enn hva de har gjort tidligere. Man kunne vel lese mellom linjene i Pontus intervju for noen år siden at det ikke var for alle et slikt regime(?). Liten tvil om at slikt kan skape slitasje uten resultater over tid. Men synes ikke pr nå det er noe voldsomme indikasjoner på det akkurat.
2 av kampene har vi vært jevne, men vi har virket leggy, ukonsentrerte i viktige faser defensivt OG deler av spillet offensivt. Mens de andre 2 har det vist seg å være stor forskjell i kvalitet spiller til spiller, men det vet jo våre spillere og. Samme så vi i fjor og (Chelsea borte, Manu Borte, Første del av hjemme mot City var jo grotesk.)
Både klubb og enkeltsspillere (Koch, Bamford +) har jo gått ut å sagt at man skal passe seg for sesong nr 2. Målet er å holde seg, ikke Europa. Det er hva som er kommunisert ut. I den innerste sirkelen så er det nok tro på at man kan gjøre tilsvarende sesong som i fjor. Positive i en situasjon som nå der flere er skeptiske og ikke ser fremgang er jo at klubben fra bunn til topp er harmonisk. Det er jo forskjell til enkelte andre klubber som har gått rett ned i sesong 2.

Jeg synes personlig ikke vi skal begynne å rokkere for mye på hierarkiet. Ayling, Cooper, Dallas. Disse er lederne i gruppa. Det er også tydelig kommunisert fra Bielsa at det er disse som driver garderoben, og lover og regler. Cooper er valgt som kaptein av spillergruppa. Skal man gjøre store rokkeringer her så kan jo fort det bli fatalt. Cooper er bra han. han får mye tyn blant supportere, men statistisk vært bandt våre beste sesong inn og ut. Struik er bra. Han var veldig god i går synes jeg. Men synes ikke han er så god eller markant at det er åpenbart at han bør danke ut Cooper. Det er min mening da. Strujik har og alderen på sin side.
Tenker også at sjansene til Drameh, Summerville, Gelhart kommer til å komme. Har ikke så mye argumenter, men når Kinnear går ut å sier at vi vil se mer til dem denne sesongen så regner jeg med det er blitt diskutert og noe som er reelt hvis de fortsetter å pushe. Positivt her er at vi fortsatt er med i cupen. Bør være gode muligheter for å se ihvertfall Summerville mot Fulham.
Ble overrasket over at James kom inn i går. Ut i fra det vil jeg tro han før månedsskifte spiller fast fra start. Bielsa og Orta har vært ville etter han. Det vises jo bare hvor fort ting gikk da han endelig ble available. Det virket som både kalkulator og budsjett ble kastet rett ut av vinduet. Både som person og spiller er det en spiller som har blitt øremerket. Uansett kost.

Ang siste spørsmåls vedr konkurranse så burde det vært større konkurranse. Kan ikke huske en premier League klubb noen gang ha spilt sesonger med en slik mangel på bredde.
Det positive med det er vel at man to man management ikke er like krevende. De fleste innbyttere og reserver er jo tenåringer eller i begynnelsen av 20 årene. Det skal mye til at det blir noe støy der. Spesielt for en manager av Bielsas kaliber. Det er en aura og en tilstedeværelse ikke så mange andre managere har.
Det negative er jo at man er helt nede på beinet ofte. Det er jo ganske tydelig hvilket posisjoner vi sliter med. Hvilket spillere som er uerstattelige.
Vi har stort sett rykt ut av cupene i første runde år etter år. Flere spillere som må dekke flere posisjoner. Vil tro det går ut over samhandlingen.
Han bygger jo en stall opp etter samhandling. Og det er en tydelig rød tråd fra U lagene og opp når det kommer til posisjoner og hva som kreves.
Det blir et problem når spillere som Shack, Roberts, Costa + ikke presterer eller pusher de 11 beste godt nok.

Han har jo alltid lagt skylden på seg selv når det har blitt tap. Han løfter ofte frem andre hvis han vinner eller har snudd kamper.
Han er genial. Han er sta og vi har reist oss før når det har sett mørkt ut.
Tipper vi ser slik ut mot Newcastle og tror vi ser en helt annen forestilling enn i går. Meslier - Dallas, Ayling, Cooper, Firpo - Kalvin, Klich, Roberts, Harrison, Ralph, Bamford. James, Rodrigo og kanskje Shack inn? ;D Summerville må kanskje vente til tirsdagen?

og når det kommer til Rodrigo og 10er rollen er det bare opp til vår herre.
Det Rodrigo har levert er så langt under pari du kan komme. Det er bekymringsfult. Det ser ut som han løper rundt med leddgikt og en lunge. Hva i all verdens navn er det som skjer her?

Synes faktisk han var tidvis veldig bra i fjor og man kunne se kvalitene, men sålangt denne sesongen.. wow.

Det var vel noen smårykter i The Atletic at Bielsa og trenerteamet hadde tenkt på Ralph i 10eren. Du skal ikke se bort i fra den spådommen din der fort kan bli en realitet.
Samme spådom med Harrison som en venstre vingback tror jeg heller ikke er et skudd i blinde.
Jeg håper og tror Firpo kommer til å etablere seg, men noe suspekt i fht posisjonering og tempoet i kampene.
Men synes det ser ut som han har en bra mentalitet. Virket sterk i hodet. Han hentet seg inn voldsomt i går mot Salah.
« Siste redigering: September 13, 2021, 20:18:09 av leedslife »

Reaney

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #12 på: September 14, 2021, 00:49:22 »
Vi kunne fort hatt null poeng etter 4 kamper. To solide tap og to uavgjorte som fort kunne endt med tap etter å ha havnet under i begge. Vi er fire minutter unna å tape mot Burnley, og det er et under at Everton ikke punkterer kampen i første halvdel av 2. omg. Ingenting av det vi har sett hittil tilsier seier på fredag. Bare at det er fredag kveld. Har vel knapt skjedd at vi har vunnet på en fredagskveld når jeg tenker etter.

morten1966

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #13 på: September 14, 2021, 07:04:21 »
Vi kunne fort hatt null poeng etter 4 kamper. To solide tap og to uavgjorte som fort kunne endt med tap etter å ha havnet under i begge. Vi er fire minutter unna å tape mot Burnley, og det er et under at Everton ikke punkterer kampen i første halvdel av 2. omg. Ingenting av det vi har sett hittil tilsier seier på fredag. Bare at det er fredag kveld. Har vel knapt skjedd at vi har vunnet på en fredagskveld når jeg tenker etter.

Mener vi hadde en solid seirer borte mot Villa i fjor, på en fredag. Mine varsellamper begynte å lyse kraftig etter kampen mot Ajax i sommer. Kan ikke bare skylde på at vi hadde trent mye. Skeptisk til Rodrigo, Llorente og Koch. Er vel bare Raphinha som har slått til av ny signeringer. Llorente er jo er stort sett skadet. Merkelig at vi ikke kjøpte en midtbanespiller .Hadde virkelig trodd Bielsa skulle gi noen av ungdommen sjansen. Har før sesongen tippet Leeds på 17 plass så jeg har ikke vært så veldig optimist..

Jostein.

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #14 på: September 14, 2021, 10:30:44 »
Virker som ikke fotballen sitter helt enda, vi setter ikke sjanser og er ikke helt ballvante enda.

Tror vi vil bli bedre og bedre.
Leeds Carajo!

HåvardK

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #15 på: September 14, 2021, 12:04:11 »
Ser ikke behov for å gjenta punktene som flere er inne på, men det er uten tvil grunn til bekymring. Det overrasker meg imidlertid at ingen nevner den ekstremt naive mann-mann-markeringen i alle spillets faser, inkludert dødball. ManU og nå Liverpool har jo bevist at vi er totalt sjanseløse mot lag med så gode kvaliteter. I fjor så vi at en omlegging av taktikk førte til adskillig færre sjanser i mot, f eks mot City. Jeg tror dette vil koste oss massevis av poeng denne sesongen, dessverre.
Samtidig har jeg ingen håp om store endringer - det ville i tilfelle vært svært ulikt Bielsa. Rodrigo kommer til å få sjanse på sjanse, bytter og omrokeringer kommer kun når skader og suspensjoner tilsier det, de lovende ungguttene vil forbli nederst på rangstigen og vi vil fortsette å være håpløst dårlig på defensiv dødball.

Sølvreven

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #16 på: September 14, 2021, 22:40:50 »
Vi har tapt mot scum og pool. Avgitt poeng mot Everton. Alle på topp fire og ubeseiret så langt. Nei det er ikke krise. Vi kommer sterkere i hver kamp nå… Tror jeg. MOT
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Cherry

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #17 på: September 16, 2021, 11:07:11 »
Ser ikke behov for å gjenta punktene som flere er inne på, men det er uten tvil grunn til bekymring. Det overrasker meg imidlertid at ingen nevner den ekstremt naive mann-mann-markeringen i alle spillets faser, inkludert dødball. ManU og nå Liverpool har jo bevist at vi er totalt sjanseløse mot lag med så gode kvaliteter. I fjor så vi at en omlegging av taktikk førte til adskillig færre sjanser i mot, f eks mot City. Jeg tror dette vil koste oss massevis av poeng denne sesongen, dessverre.
Samtidig har jeg ingen håp om store endringer - det ville i tilfelle vært svært ulikt Bielsa. Rodrigo kommer til å få sjanse på sjanse, bytter og omrokeringer kommer kun når skader og suspensjoner tilsier det, de lovende ungguttene vil forbli nederst på rangstigen og vi vil fortsette å være håpløst dårlig på defensiv dødball.

VEL, da er tiden inne allerede NÅ mener jeg -  ift skader og suspensjoner som allerede har slått inn i spillegruppa`....
Det som er irriterende er at spillere er "stemplet" i kun 1 posisjon...at Rodrigo ER 10èr , at Roberts ER Bamfords`back up...
Dallas, Shackleton og tildels Ayling er potetene våre...men fremover på banen er det ganske "låst".

jeg ser jo at alternativene er få, men som jeg skrev i kampinnlegg - nå er det på tide å få frem ett par av unggutta...timingen er perfekt!

TK20

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #18 på: September 16, 2021, 14:16:48 »
Ser ikke behov for å gjenta punktene som flere er inne på, men det er uten tvil grunn til bekymring. Det overrasker meg imidlertid at ingen nevner den ekstremt naive mann-mann-markeringen i alle spillets faser, inkludert dødball. ManU og nå Liverpool har jo bevist at vi er totalt sjanseløse mot lag med så gode kvaliteter. I fjor så vi at en omlegging av taktikk førte til adskillig færre sjanser i mot, f eks mot City. Jeg tror dette vil koste oss massevis av poeng denne sesongen, dessverre.
Samtidig har jeg ingen håp om store endringer - det ville i tilfelle vært svært ulikt Bielsa. Rodrigo kommer til å få sjanse på sjanse, bytter og omrokeringer kommer kun når skader og suspensjoner tilsier det, de lovende ungguttene vil forbli nederst på rangstigen og vi vil fortsette å være håpløst dårlig på defensiv dødball.

VEL, da er tiden inne allerede NÅ mener jeg -  ift skader og suspensjoner som allerede har slått inn i spillegruppa`....
Det som er irriterende er at spillere er "stemplet" i kun 1 posisjon...at Rodrigo ER 10èr , at Roberts ER Bamfords`back up...
Dallas, Shackleton og tildels Ayling er potetene våre...men fremover på banen er det ganske "låst".

jeg ser jo at alternativene er få, men som jeg skrev i kampinnlegg - nå er det på tide å få frem ett par av unggutta...timingen er perfekt!

Timingen er ikke perfekt, slik jeg ser det. Vi må begynne å plukke poeng snart. Da vi vant 0-3 mot Villa i fjor var det med Ayling i midten. Det virker tryggere enn å gi en ungutt helt uten førstelagserfaring debut fra start i en tett og tøff bortekamp.

SupALeedS

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #19 på: September 16, 2021, 22:33:33 »
Feigt å ikke tørre å bruke unggutta. Er du tatt ut i en førstelags tropp i PL, må de også gis tillit til. Sånn utvikler du også unge spillere.

HåvardK

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #20 på: September 18, 2021, 11:00:14 »
Feigt å ikke tørre å bruke unggutta. Er du tatt ut i en førstelags tropp i PL, må de også gis tillit til. Sånn utvikler du også unge spillere.
Litt pussig egentlig at unggutta ikke får noen minutter (positivt med Summerville i går da). I sin første sesong var det jo mange relativt middelmådige unggutter som fikk opptil flere kamper: Halme, Casey, Clarke m fl. Nå virker bruken av innbyttere rimelig sementert.

Gordon McUseless

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #21 på: September 18, 2021, 13:27:59 »
Drameh burde vel også vurderes etterhvert hvis Ayling er ute også neste kamp. Håpe på at Llorente er tilbake snart.

GeirO

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #22 på: September 18, 2021, 13:43:29 »
Tipper vi får 6-7 gode resultater nå framover, overkommelig kampprogram.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #23 på: September 18, 2021, 14:10:19 »
Tipper vi får 6-7 gode resultater nå framover, overkommelig kampprogram.

Joda, men starten på det antatt enkle kampprogrammet startet jo i går. Hadde vært så deilig med sesongens første trepoenger i går.

Neo

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #24 på: September 18, 2021, 18:01:31 »
Tror ikke vi skal la oss stresse nevneverdig.
Lang sesong.
Bielsa vet å snu skuta når det butter litt.

Det kjipe er å være uten seier på 5 kamper.

Det litt mer nyanserte bildet:
Vi har kun 2 tap.
Mot Liverpool og Man U.
Det vil det være mange som får.
Vi har ikke tapt mot 2 av rivalene "der nede".
Uavgjort borte mot disse og seier hjemme er helt innafor.

Seierne kommer.
Spillerne vil både "finne seg selv", og finne hverandre.

Det jeg er mer bekymret for, er skadehyppigheten på Llorente og Koch.
Trenger stabilitet i forsvarsfireren for å sette denne lagdelen.
Med en Firpo som trenger sin tid for å akklimatisere seg til Premier League, og omrokkeringer i nesten hver match, blir stablitet bak litt av nøkkelen til de gode resultatene.
Heldigvis har vi en Meslier som bare vokser for hver match.

Fremover på banen.... ikke bekymret.
Bamford kommer.
James kommer.
Raphinha er kommet.
Roberts går.

Blir bra dette.
Bare å ha trua folkens!
« Siste redigering: September 27, 2021, 08:35:37 av Neo »

TK20

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #25 på: September 18, 2021, 19:13:49 »
Tror uansett vi skal legge ambisjonene til side og rette fokus mot å holde plassen.

Tom S

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #26 på: September 18, 2021, 19:19:48 »
Tror uansett vi skal legge ambisjonene til side og rette fokus mot å holde plassen.

Er det noen som reelt har ambisjoner om f.eks. topp 6?
Denne sesongen, på samme måte som forrige, dreier seg om å oppnå 40p/overleve.
COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #27 på: September 18, 2021, 19:44:26 »
Tror uansett vi skal legge ambisjonene til side og rette fokus mot å holde plassen.

I så fall var vi heldige med at både Burnley og Norwich tapte sine kamper.
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #28 på: September 18, 2021, 21:35:33 »
Forskjellen fra i fjor er at alle lagene kjenner oss nå, og er ute for å ta oss (fordi vi presterte i fjor). Blir som å skru tida tilbake til Championship tida. Hovedproblemet nå er at vi ikke har fått en ny Pablo. En spiller som fikk oss ut av Championship. Oppskriften var "box åpner" og spektakulære og avgjørende scoringer. Folk vil sikkert hevde at vi nå har Raphina, men vi mangler allikevel den sentrale spilleren, som vil være et massivt savn denne sesongen.
« Siste redigering: September 18, 2021, 21:42:45 av Reaney »

Borge

Sv: Bør det blinke noen varsellamper allerede nå??
« Svar #29 på: September 18, 2021, 22:02:59 »
Forskjellen fra i fjor er at alle lagene kjenner oss nå, og er ute for å ta oss (fordi vi presterte i fjor). Blir som å skru tida tilbake til Championship tida. Hovedproblemet nå er at vi ikke har fått en ny Pablo. En spiller som fikk oss ut av Championship. Oppskriften var "box åpner" og spektakulære og avgjørende scoringer. Folk vil sikkert hevde at vi nå har Raphina, men vi mangler allikevel den sentrale spilleren, som vil være et massivt savn denne sesongen.
Personlig har jeg liten tro på dette med at noen er ute for å ta oss mer enn fjor. Jeg tenker alle lag går på banen for å vinne alle kamper, og hvis de følger litt med (som jeg antar at de gjør), så visste de hva Leeds sto for av spillestil også i fjor, men de klarte ikke å forsvare seg mot det. Tror vi rett og slett er dårligere i år. Men jeg er enig i at vi mangler noe kreativ kraft fremover, men Pablo spilte vel ikke all verden i fjor, så hvem skapte den kraften i fjor?  Rahpina er god, men flere ganger i går så stopper han opp for å få ballen over på venstre for å slå pasning, og da blir det for tregt. Så savner jeg også noen av trykket fra i fjor. Men det hjelper ikke når vi ikke klarer å score på åpenbare sjanser, slik som i går :P
Borge