Skrevet av Emne: Norge i U21-VM  (Lest 5300 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sleivind

Norge i U21-VM
« på: Juni 05, 2013, 18:48:57 »
Hårreisende dømming, aldri sett lignende  :o

auren

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #1 på: Juni 05, 2013, 19:56:45 »
Herregud for et ran, selv med 2-2 på overtid. Minst 8-3 i sjanser til Norge, og to avgjørende dommeravgjørelser som var tvilsomme. Det er jo en fryd å se på dette norske laget. To vidt forskjellige verdener ift A-laget!

Nå får vi håpe England slår Italia, og så må vi sannsynligvis slå Italia, men det kan gå!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #2 på: Juni 06, 2013, 10:24:15 »
Det norske laget spilte ut Israel nesten hele kampen igjennom, selv med ti mann var Norge klart best. Så er det trist at man likevel slipper inn to enkle mål i mot. Den første er en tvilsom straffe, men det er like fullt urutinert av Omar El, som gir dommeren muligheten til å dømme straffe. Det røde kortet er håpløst; først og fremst er frisparket tvilsomt, ettersom israeleren tok en Gareth Bale når Eggen Hedenstad så vidt legger lanken på skuldra. Likevel, om det faktisk ER frispark, er det ikke en 100% målsjanse garantert, da Strandberg(?), som forøvrig var kanongod, muligens kan skjære av. Markeringsbehov hos dommeren.

Men herregud så morsomt å se et lag i norske farger som faktisk spiller fotball. Johansen ville hele tiden ha den defensivt på midten, Strandberg la meget gode langpasninger PÃ… MANN, mens backene var hyperoffensive. Jeg syns også det var artig med varianten der Johansen faller ned som spillende midtstopper og stopperne trekker ut i rommet backene har etterlatt seg.

Spennende, men veien ble tøffere med poengtap i går.
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #3 på: Juni 06, 2013, 11:05:07 »
Det norske laget spilte ut Israel nesten hele kampen igjennom, selv med ti mann var Norge klart best. Så er det trist at man likevel slipper inn to enkle mål i mot. Den første er en tvilsom straffe, men det er like fullt urutinert av Omar El, som gir dommeren muligheten til å dømme straffe. Det røde kortet er håpløst; først og fremst er frisparket tvilsomt, ettersom israeleren tok en Gareth Bale når Eggen Hedenstad så vidt legger lanken på skuldra. Likevel, om det faktisk ER frispark, er det ikke en 100% målsjanse garantert, da Strandberg(?), som forøvrig var kanongod, muligens kan skjære av. Markeringsbehov hos dommeren.

Men herregud så morsomt å se et lag i norske farger som faktisk spiller fotball. Johansen ville hele tiden ha den defensivt på midten, Strandberg la meget gode langpasninger PÃ… MANN, mens backene var hyperoffensive. Jeg syns også det var artig med varianten der Johansen faller ned som spillende midtstopper og stopperne trekker ut i rommet backene har etterlatt seg.

Spennende, men veien ble tøffere med poengtap i går.

Enig i det du skriver her.
Artig med u-21 laget for tiden! :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #4 på: Juni 06, 2013, 15:14:00 »
Det norske laget spilte ut Israel nesten hele kampen igjennom, selv med ti mann var Norge klart best. Så er det trist at man likevel slipper inn to enkle mål i mot. Den første er en tvilsom straffe, men det er like fullt urutinert av Omar El, som gir dommeren muligheten til å dømme straffe. Det røde kortet er håpløst; først og fremst er frisparket tvilsomt, ettersom israeleren tok en Gareth Bale når Eggen Hedenstad så vidt legger lanken på skuldra. Likevel, om det faktisk ER frispark, er det ikke en 100% målsjanse garantert, da Strandberg(?), som forøvrig var kanongod, muligens kan skjære av. Markeringsbehov hos dommeren.

Men herregud så morsomt å se et lag i norske farger som faktisk spiller fotball. Johansen ville hele tiden ha den defensivt på midten, Strandberg la meget gode langpasninger PÃ… MANN, mens backene var hyperoffensive. Jeg syns også det var artig med varianten der Johansen faller ned som spillende midtstopper og stopperne trekker ut i rommet backene har etterlatt seg.

Spennende, men veien ble tøffere med poengtap i går.

Enig i det du skriver her.
Artig med u-21 laget for tiden! :)

Absolutt! Kan jo håpe at noe av dette forplanter seg til a-laget, men da må vi nok ha inn nye trenere med mer moderne tilnærming til fotball. Vi SER jo at kvalitetene, også teknisk, faktisk finnes. Jeg er klar over at de møtte et ganske dårlig lag i går, men jeg undres om dette laget + de u21-spillerne som slutter seg til laget på lørdag, hadde prestert svakere enn a-laget pdd.

Jeg tror Norge til tider ble litt for opptatt av å komme ned på høyresiden og legge inn. Venstrebacken var veldig god mot de Lanlay og Ellabdellaoui. Likevel, kampen burde jo vært avgjort i første omgang.

Så skal man ikke gå av skaftet etter en god prestasjon mot svak motstand. Tendensene likte jeg.
Marching on together!

lojosang

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #5 på: Juni 07, 2013, 00:42:19 »
Det norske laget spilte ut Israel nesten hele kampen igjennom, selv med ti mann var Norge klart best. Så er det trist at man likevel slipper inn to enkle mål i mot. Den første er en tvilsom straffe, men det er like fullt urutinert av Omar El, som gir dommeren muligheten til å dømme straffe. Det røde kortet er håpløst; først og fremst er frisparket tvilsomt, ettersom israeleren tok en Gareth Bale når Eggen Hedenstad så vidt legger lanken på skuldra. Likevel, om det faktisk ER frispark, er det ikke en 100% målsjanse garantert, da Strandberg(?), som forøvrig var kanongod, muligens kan skjære av. Markeringsbehov hos dommeren.

Men herregud så morsomt å se et lag i norske farger som faktisk spiller fotball. Johansen ville hele tiden ha den defensivt på midten, Strandberg la meget gode langpasninger PÃ… MANN, mens backene var hyperoffensive. Jeg syns også det var artig med varianten der Johansen faller ned som spillende midtstopper og stopperne trekker ut i rommet backene har etterlatt seg.

Spennende, men veien ble tøffere med poengtap i går.

Enig i det du skriver her.
Artig med u-21 laget for tiden! :)

Absolutt! Kan jo håpe at noe av dette forplanter seg til a-laget, men da må vi nok ha inn nye trenere med mer moderne tilnærming til fotball. Vi SER jo at kvalitetene, også teknisk, faktisk finnes. Jeg er klar over at de møtte et ganske dårlig lag i går, men jeg undres om dette laget + de u21-spillerne som slutter seg til laget på lørdag, hadde prestert svakere enn a-laget pdd.

Jeg tror Norge til tider ble litt for opptatt av å komme ned på høyresiden og legge inn. Venstrebacken var veldig god mot de Lanlay og Ellabdellaoui. Likevel, kampen burde jo vært avgjort i første omgang.

Så skal man ikke gå av skaftet etter en god prestasjon mot svak motstand. Tendensene likte jeg.

Det samme sa vi sist vi var i EM. Semb overtok.
Ble vel ikke Brasil 82-takter over spillet likavæl...
- Leif Olav

Sydhagen

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #6 på: Juni 07, 2013, 08:48:30 »
Semb er vel tilnærmet lik Drillo i stilen, så det er vel ikke så rart?

Mest sannsynlig så får Høgmo jobben etter Drillo.
Et godt alternativ kan være Solbakken eller Nordlie.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #7 på: Juni 08, 2013, 18:42:09 »
Fantastisk moro!
2-0 mot England så langt :)

Rogne er på free. hent han!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #8 på: Juni 08, 2013, 19:10:33 »
3-0 :D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sleivind

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #9 på: Juni 08, 2013, 19:23:59 »
Fantastisk moro!
2-0 mot England så langt :)

Rogne er på free. hent han!

Rimelig sikker på at de fleste på dette laget hadde tilført Leeds kvaliteter de ikke hadde fra før av. Det gjelder for øvrig store deler av benken også.

Sleivind

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #10 på: Juni 08, 2013, 19:41:13 »
Henderson med gult kort for filming. DELIG å se dommere som  ikke biter på! Skitten Liverpool-spiller.

Hobben

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #11 på: Juni 08, 2013, 20:05:22 »
Imponerende kamp av Norge! Hvorfor spiller ikke vi med U21 i VM-kvalik??
Rogaland Whites

p0ndus

  • Gjest
Sv: Norge i U21-VM
« Svar #12 på: Juni 08, 2013, 22:11:11 »
Herlig resultat, men de engelske spillerne var helt elendige. (evt ble de spilt elendige). Uansett,  innsats var helt fraværende blant de engelske spillerne.

asLeeds

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #13 på: Juni 08, 2013, 23:04:09 »
Dei kan påstå ka dei vil: england spele me C-lag....va vell minst 3-4 so spele fast i PL?
Kanon av Norge!!!
DALHEIM WHITES

Ankerjon15

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #14 på: Juni 09, 2013, 09:35:13 »
Ã… se U21 spille fotball er en glede, Ã… se Drillos menn forsøke å sparke ball er forferdelig. Håper Drillo snart må gå.

Sydhagen

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #15 på: Juni 09, 2013, 09:54:14 »
Tror problemet med a-lager er at Drillo ikke klarer å motivere spillerne på samme måte som han gjorde på 90-tallet.
Filosofien som u21 brukte igår er jo som snytt ut av drillo sin nese. det var knallhard jobbing og disiplin defensivt og raske overganger i angrep.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

flynn

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #16 på: Juni 09, 2013, 12:20:11 »
Rogne til Leeds = god plan

Leedsfan

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #17 på: Juni 09, 2013, 12:21:24 »
Tror problemet med a-lager er at Drillo ikke klarer å motivere spillerne på samme måte som han gjorde på 90-tallet.
Filosofien som u21 brukte igår er jo som snytt ut av drillo sin nese. det var knallhard jobbing og disiplin defensivt og raske overganger i angrep.

Drillo har ikke de rette spillerne til å spille Drillo-fotball, de som er der nå er altfor temposvake. En temposvake midtbane og angrepsspillere på soloraid funker ikke.

Drillo tar ut de han sier er best nå, men det går an å tenke langsiktig med et landslag også. Flere på U-21 er jo 22-23 år, er jo ikke slik at det er en gjeng med urutinerte 18-åringer.

Kaptein Strandberg har imponert meg, kan gjerne parre han med Hangeland. Backene på U-21 er bedre enn på Ruud og Høgli. Nordrveit imponerer sjelden på Drillos, Drillo sin feil?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sleivind

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #18 på: Juni 09, 2013, 12:51:26 »
Tror problemet med a-lager er at Drillo ikke klarer å motivere spillerne på samme måte som han gjorde på 90-tallet.
Filosofien som u21 brukte igår er jo som snytt ut av drillo sin nese. det var knallhard jobbing og disiplin defensivt og raske overganger i angrep.

Drillo har ikke de rette spillerne til å spille Drillo-fotball, de som er der nå er altfor temposvake. En temposvake midtbane og angrepsspillere på soloraid funker ikke.

Drillo tar ut de han sier er best nå, men det går an å tenke langsiktig med et landslag også. Flere på U-21 er jo 22-23 år, er jo ikke slik at det er en gjeng med urutinerte 18-åringer.

Kaptein Strandberg har imponert meg, kan gjerne parre han med Hangeland. Backene på U-21 er bedre enn på Ruud og Høgli. Nordrveit imponerer sjelden på Drillos, Drillo sin feil?

Akkurat Nordtvei er jo en liten gåte! Ser man på hva han har prestert på landslaget, er det uforståelig at han spiller fast på et Bundesliga-lag. Nesten hjelpeløs på landslaget, taper dueller og feilpasningene florerer!

Dennis

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #19 på: Juni 09, 2013, 13:49:14 »
Gledelig overraskelse med seier mot England! Dvs, spesielt overraskende at vi kan slå den falne stormakten er det ikke, Norge var klart best i kvaliken på Marienlyst også, for en stund tilbake. Likevel, å få det ut i en mesterskapskamp man nesten må vinne, er imponerende.

Ikke bare er mange/de fleste på U21 langt bedre enn mange av sine seniorkollegaer, men LAGET er klart bedre - som er det viktigste i fotball.
Marching on together!

Sleivind

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #20 på: Juni 11, 2013, 19:57:49 »
Slitekamp mot Italia i dag, i en svært lite velspillende kamp. Utrolig kjedelig å rote vekk tre poeng på den måten. Kunne ha sluppet Spania i semifinalen, og da kunne vi fort ha gått til finalen. Blir hardt mot Spania i semifinalen.

England tapte for øvrig mot Israel. Ser ikke særlig lyst ut for engelsk landslagsfotball hvis det er disse spillerne som er fremtiden!

Sleivind

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #21 på: Juni 15, 2013, 18:28:42 »
1-0 til Spania etter 1.omgang. Fullt fortjent. Vi er litt for slappe i presset, som så mange lag når de spiller mot Spania.

Kampen har for øvrig vært ganske kjedelig. Ã… se Spania trille ball rundt midtstreken er litt som å se maling tørke.

Sleivind

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #22 på: Juni 15, 2013, 19:24:30 »
Norge er fem cm unna utligning, også går Spania opp og scorer 2-0 etter en flott prestasjon. Og desto dårligere forsvarsjobb av Nordtveit og Strandberg. Og der ble det tre.

De 44 første minuttene av 2.omgang var for øvrig verre enn å se maling tørke. Ballbesittende fotball er greit det, men Spanias landslag er ufattelig kjedelig å se på. Heller lange baller fra Drillo enn balltrilling på midten fra Spania.


Derrick

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #23 på: Juni 15, 2013, 19:24:58 »
Fullt fortjent tap,men Norge har ingen grunn til å reise hjem i skam. Ørjan Nyland er superkeeper! Hadde det ikke vært for Jarstein hadde han vært et udiskutabelt førstevalg også på A-landslaget.

Ankerjon15

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #24 på: Juni 15, 2013, 19:36:24 »
Spania var best, men fin innsats av guttene i turneringa. Håper vi snart får se noen av de på A laget.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Norge i U21-VM
« Svar #25 på: Juni 15, 2013, 22:17:56 »
Flott med bronsemedaljer, imponert over Spania.

Leedsfan

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #26 på: Juni 15, 2013, 22:36:35 »
Jeg ble ikke så imponert. Det spillet vi så under Per Joar er ikke der lengre, Drillofotballen til Skullerud blir ikke helt det samme. Jeg har ikke noe i mot Drillofotball, men disse gutta kan spille bedre fotball enn det..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: Norge i U21-VM
« Svar #27 på: Juni 17, 2013, 12:27:03 »
Jeg ble ikke så imponert. Det spillet vi så under Per Joar er ikke der lengre, Drillofotballen til Skullerud blir ikke helt det samme. Jeg har ikke noe i mot Drillofotball, men disse gutta kan spille bedre fotball enn det..

Veldig enig i finalen. Norge ble veldig feige i første omgang, samtidig som vi ikke setter store sjanser i andre. Likevel er jeg ikke enig i at Skullerud (kun) står for Drillofotball. Vi møter et LANGT dårligere lag i Israel i første kamp, men der spiller vi meget god ball - Drillos hadde ikke spilt slik, selv mot Andorra og San Marino.

Så skal det forøvrig sies at Israel kom seg i de neste kampene (tross klart tap mot Italia), så det spørs om Israel faktisk var så dårlig eller om Norge var så mye bedre.

Alt i alt kan vi ikke være skuffa med bronse, selv om jeg hadde likt å se Norge tøffe seg mer mot Spania.
Marching on together!