Skrevet av Emne: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium  (Lest 12665 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rd1

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #180 på: September 26, 2021, 18:36:15 »
Vi mangler 8er og 10er… det har vi gjort siden opprykket. Styrker vi laget med så åpenbare mangler? Nope. Veldig rart og i mitt hode en feilvurdering som kan koste oss plassen.
"Who needs Cantona??"

raggen

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #181 på: September 26, 2021, 19:43:33 »
Vi mangler 8er og 10er… det har vi gjort siden opprykket. Styrker vi laget med så åpenbare mangler? Nope. Veldig rart og i mitt hode en feilvurdering som kan koste oss plassen.

I Bielsas hode så tror nok han at han kan omskolere spillere til de posisjonene de trengs i men det går ikke i de kreative midtbane rollene. dette er roller som spillere blir dyrket i tidlig og slike gode spillere må kjøpes!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Milou

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #182 på: September 27, 2021, 01:20:31 »
Som GeirO ser tidlegare i denne tråden, er det rart at vi ser ting så ulikt. Det var ikkje ufortent at West Ham vant, men veldig bittert etter å ha prestert årsbeste i første omgang. Likevel er det mykje positivt å ta med seg frå kampen. Vi får unngutta i gang, og vi speler til tider like godt som på det beste i fjor trass store skadeproblem.

Det er mange som hyller Cresswell, og med tanke på at det var hans første PL-kamp, var det ein imponerande prestasjon. Men eg syns likevel han var ein svekkelse i forhold til Llorente eller Struijk (Koch er det så lenge sidan eg har sett spele at eg ikkje hugsar kor god han er). Eg la merke til at dei aller fleste langpasningane hans ikkje fann ein Leeds-spelar. Men eg stiller meg bak jubelen over at vi nok ein gang har eit stortalentet på gang frå akedemiet.

Raphina speler sin beste kamp for sesongen og var sakna etter han måtte gå ut. Firpo spelte også sin beste kamp så langt, men fortener elles ikkje å bli nevnt i samme avsnitt som Raphina. Det er imidlertid muleg å sjå at han har kvaliteter som vi kan glede oss til å sjå meir av etterkvart som han blir meir varm i trøya.

Også veldig positivt av Meslier, Rodrigo og Shackleton. Elles så var det ein jamnt god forestilling av laget. Eg er ikkje einig i at Klich og Dallas var så dårlege som mange vil ha det til. At dei ikkje har storformen inne er det likevel ingen tvil om.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Kato

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #183 på: September 27, 2021, 09:16:49 »
Som GeirO ser tidlegare i denne tråden, er det rart at vi ser ting så ulikt. Det var ikkje ufortent at West Ham vant, men veldig bittert etter å ha prestert årsbeste i første omgang. Likevel er det mykje positivt å ta med seg frå kampen. Vi får unngutta i gang, og vi speler til tider like godt som på det beste i fjor trass store skadeproblem.

Det er mange som hyller Cresswell, og med tanke på at det var hans første PL-kamp, var det ein imponerande prestasjon. Men eg syns likevel han var ein svekkelse i forhold til Llorente eller Struijk (Koch er det så lenge sidan eg har sett spele at eg ikkje hugsar kor god han er). Eg la merke til at dei aller fleste langpasningane hans ikkje fann ein Leeds-spelar. Men eg stiller meg bak jubelen over at vi nok ein gang har eit stortalentet på gang frå akedemiet.

Raphina speler sin beste kamp for sesongen og var sakna etter han måtte gå ut. Firpo spelte også sin beste kamp så langt, men fortener elles ikkje å bli nevnt i samme avsnitt som Raphina. Det er imidlertid muleg å sjå at han har kvaliteter som vi kan glede oss til å sjå meir av etterkvart som han blir meir varm i trøya.

Også veldig positivt av Meslier, Rodrigo og Shackleton. Elles så var det ein jamnt god forestilling av laget. Eg er ikkje einig i at Klich og Dallas var så dårlege som mange vil ha det til. At dei ikkje har storformen inne er det likevel ingen tvil om.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

Det vi ser forskjellig er først og fremst vurderinga av første omgang. Hvis det var årsbeste i første omgang, tør jeg ikke tenke på hva vi har levert tidligere. Defensivt var det slik at det ikke hadde vært noe å si på om West Ham hadde scoret 2-3 før pause på de 4-5 hundreprosent-sjansene de hadde. Vi slapp til sjanse på sjanse. Et under at vi kom oss helskinnet til pause. Vi slipper til et tosifret antall store sjanser i hver kamp. Fortsetter det, blir det lenge til første seier. Meslier vært vår overlegent beste spiller så langt, bekymringsfullt.
« Siste redigering: September 27, 2021, 09:18:56 av Kato »
 

Cherry

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #184 på: September 27, 2021, 09:32:18 »
Vi er på tannkjøttet ift hva vi kan stille med av mannskap om dagen - og det at Bielsa fikk max ut av mannskapet i fjor viser seg å stemme ...så langt.
Vi bytter oss dårlige når vi må på spiller no 12, 13 og 14 - og da særlig når vi ikke har annet enn unggutter på den benken for tiden.

I ettertid er det lett å si at vi ikke hadde ett optimalt vindu, når KUN James ankommer...og ennå ikke har vist seg særlig bedre enn Costa.
Vi skriker ennå etter en kreativ MB etter Pablo - og før den type spiller ankommer så vil det være ett vakuum på den plassen.
Vi har ingen pr i dag som er god nok som "boksåpner".......vil gjerne at det skal være Klich/Rodrigo...men det tviler jeg på i PL.

Får virkelig håpe at både Koch, Llorente, Ayling og Bamford er tilbake mot Watford på lørdag - hvis ikke blir det en tung inngang til landslagspausen.
Hele spillergruppa`trenger en seier , tom Bielsa uttaler det.
« Siste redigering: September 27, 2021, 09:54:44 av Cherry »
 

Sterland

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #185 på: September 27, 2021, 11:06:02 »
Vi er på tannkjøttet ift hva vi kan stille med av mannskap om dagen - og det at Bielsa fikk max ut av mannskapet i fjor viser seg å stemme ...så langt.
Vi bytter oss dårlige når vi må på spiller no 12, 13 og 14 - og da særlig når vi ikke har annet enn unggutter på den benken for tiden.

I ettertid er det lett å si at vi ikke hadde ett optimalt vindu, når KUN James ankommer...og ennå ikke har vist seg særlig bedre enn Costa.
Vi skriker ennå etter en kreativ MB etter Pablo - og før den type spiller ankommer så vil det være ett vakuum på den plassen.
Vi har ingen pr i dag som er god nok som "boksåpner".......vil gjerne at det skal være Klich/Rodrigo...men det tviler jeg på i PL.

Får virkelig håpe at både Koch, Llorente, Ayling og Bamford er tilbake mot Watford på lørdag - hvis ikke blir det en tung inngang til landslagspausen.
Hele spillergruppa`trenger en seier , tom Bielsa uttaler det.
Ingen tvil om at fjorårets nøkkelspillere som Dallas, Ayling, Bamford, Llorente ikke har levert i nærheten av det samme denne sesongen. Når vi i tillegg kan registrere at av prestisje-signeringene til Orta, er det kun Raphinha som har levert. Signeringer som skulle heve laget har vist seg som flopper i større eller mindre grad. Llorente og Koch utrolig skadeutsatte, Rodrigo har skuffet fatalt, Firpo har ikke gjort noe som viser at han forsterker laget, James har så langt skuffet veldig. Firpo og James skal selvfølgelig få lengre tid før det felles en dom, men så langt har det vært tynt. Dette er 100 mp +, som kan være fullstendige bomkjøp. Defensivt er vi en katastrofe, og slipper til vanvittig med sjanser. Eneste positive mot West Ham var at vi greide å skape endel offensivt. I tillegg var det moro å se Cressvell, som imponerte stort i debuten. Synes ikke midtbanen tar godt nok ansvar defensivt. Dallas og Klich faller igjennom   

Kontakinte

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #186 på: September 27, 2021, 12:02:43 »
Hvis Bielsa gir seg håper jeg på Thomas Frank! Nydelig fyr

Syntes han er en klyse! Men kan sikkert være fin som vår klyse!

Nå forguder jeg det Bielsa har gjort. Så håper virkelig han og spillerne snur dette!

Tiden etter Bielsa kan fort bli et vakum. Så håper klubben sikter like høyt og har skjønt betydningen av en stor manager. Enten det eller noen som kjenner det Bielsa & co har bygget opp og kan dra det videre med en litt mer moderne tilnærming. Jackson og Corebaen sammen hadde vært kult om det gikk bra. Men gedigen sjanse å ta!

Personlig liker jeg Gasperini i Atalanta og Lopetegui i Sevilla. Begge står for litt Bielsaballaktig fotball.

Uansett. Bielsa fortjener ikke spekulasjoner og han bør på sokkel når han takker eller takkes av!
Hva med Kjetil Knutsen, virker genuin og dyktig. Synes han har bedre rating en vår Bielsa, på å få spillere til å fungere i sitt system. Ja!, jeg vet det er Norsk tippeliga vi snakker om. 

HåvardK

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #187 på: September 27, 2021, 15:12:41 »
At enkeltspillere, som Klich og Dallas, ikke leverer, er nå en ting. Men at vi gang på gang blir fraløpt er noe nytt. På slutten var det jo helt kjørt for flere utpå der, og det bekymrer meg. Det stemmer for så vidt at Cresswell lempet høye baller fremover uten særlig adresse, men han hadde jaggu ikke mange alternativer langs bakken i 2.omgang. Jeg er faktisk usikker på om det er spillermateriellet eller muligheten for at spillerne lider av overtrening som er årsaken, men det sprudler i hvert fall ikke i samme grad som i fjor av laget.
Det positive var at vi faktisk skapte en del i første omgang, selv om vi, som Kato sier, fort kunne ha fått både to og tre i sekken også. Men vi mistet halt grepet i andre, særlig på slutten.

asbfjell

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #188 på: September 27, 2021, 16:08:33 »
At enkeltspillere, som Klich og Dallas, ikke leverer, er nå en ting. Men at vi gang på gang blir fraløpt er noe nytt. På slutten var det jo helt kjørt for flere utpå der, og det bekymrer meg. Det stemmer for så vidt at Cresswell lempet høye baller fremover uten særlig adresse, men han hadde jaggu ikke mange alternativer langs bakken i 2.omgang. Jeg er faktisk usikker på om det er spillermateriellet eller muligheten for at spillerne lider av overtrening som er årsaken, men det sprudler i hvert fall ikke i samme grad som i fjor av laget.
Det positive var at vi faktisk skapte en del i første omgang, selv om vi, som Kato sier, fort kunne ha fått både to og tre i sekken også. Men vi mistet halt grepet i andre, særlig på slutten.

Det er nok en kombinasjon. At vi bommet med treningsopplegget under sesongoppkjøringen har eg ment siden første omgang av første kamp. Det har vært for mange spillere som har slitt med uvanlig dårlige ballmottak, upresise pasninger og svekket duell- og løpsstyrke til at det kan være snakk om tilfeldigheter.

Dessuten har vi måttet betale prisen for at vi ikke klarte det å gjøre det vi alle trodde ville bli gjort: Hente inn en solid spiller på den sentrale midtbanen. Vi vet jo at klubben hadde flere bud inne på Lewis O'Brien (£13 mill som det høyeste), men at de ikke ville betale det Huddersfield forlangte. Nå har O'Brien skrevet under på en ny langtidskontrakt med Huddersfield, men der kan vi være brenn sikker på at det ligger innebygdt en salgsklausul med en overgangssum vi godt kan innfri, hvis Bielsa fremdeles skulle være interessert når vi kommer til januar.

Var det ikke Radrizzani som like før sesongstart sa at vår nye midtbanespiller het Adam Forshaw?
Jaja, vi sier/skriver alle ting i blant som i ettertid virker lite gjennomtenkt, så vi bør ikke bruke dette mot den ellers så sindige og fornuftige Radrizzani. Dessuten er eg helt overbevist om at Andrea (og Orta) i dag er enig med oss i at vi tabbet oss ut med tanke på midtbaneforstrekning sist sommer.

Det blir snakket mye om skader i Leeds. Men tenk om Phillips og Raphinha skulle pådra seg alvorlige skader? Gud hjelpe oss da!

auren

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #189 på: September 27, 2021, 17:47:44 »
At enkeltspillere, som Klich og Dallas, ikke leverer, er nå en ting. Men at vi gang på gang blir fraløpt er noe nytt. På slutten var det jo helt kjørt for flere utpå der, og det bekymrer meg. Det stemmer for så vidt at Cresswell lempet høye baller fremover uten særlig adresse, men han hadde jaggu ikke mange alternativer langs bakken i 2.omgang. Jeg er faktisk usikker på om det er spillermateriellet eller muligheten for at spillerne lider av overtrening som er årsaken, men det sprudler i hvert fall ikke i samme grad som i fjor av laget.
Det positive var at vi faktisk skapte en del i første omgang, selv om vi, som Kato sier, fort kunne ha fått både to og tre i sekken også. Men vi mistet halt grepet i andre, særlig på slutten.

Det er nok en kombinasjon. At vi bommet med treningsopplegget under sesongoppkjøringen har eg ment siden første omgang av første kamp. Det har vært for mange spillere som har slitt med uvanlig dårlige ballmottak, upresise pasninger og svekket duell- og løpsstyrke til at det kan være snakk om tilfeldigheter.

Dessuten har vi måttet betale prisen for at vi ikke klarte det å gjøre det vi alle trodde ville bli gjort: Hente inn en solid spiller på den sentrale midtbanen. Vi vet jo at klubben hadde flere bud inne på Lewis O'Brien (£13 mill som det høyeste), men at de ikke ville betale det Huddersfield forlangte. Nå har O'Brien skrevet under på en ny langtidskontrakt med Huddersfield, men der kan vi være brenn sikker på at det ligger innebygdt en salgsklausul med en overgangssum vi godt kan innfri, hvis Bielsa fremdeles skulle være interessert når vi kommer til januar.

Var det ikke Radrizzani som like før sesongstart sa at vår nye midtbanespiller het Adam Forshaw?
Jaja, vi sier/skriver alle ting i blant som i ettertid virker lite gjennomtenkt, så vi bør ikke bruke dette mot den ellers så sindige og fornuftige Radrizzani. Dessuten er eg helt overbevist om at Andrea (og Orta) i dag er enig med oss i at vi tabbet oss ut med tanke på midtbaneforstrekning sist sommer.

Det blir snakket mye om skader i Leeds. Men tenk om Phillips og Raphinha skulle pådra seg alvorlige skader? Gud hjelpe oss da!

Tror faktisk det blir vel så synlig med en skade på Meslier. Klaesson har virket alt annet enn solid på U-23-nivå. Tenk deg ham debutere fremfor 40 000 tilskuere?

Disse tre spillerne er de som er mest uerstattelige i dette Leedslaget.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #190 på: September 27, 2021, 17:50:44 »
At vi bommet med treningsopplegget under sesongoppkjøringen har eg ment siden første omgang av første kamp.

I stedet for 500 ord tror jeg at jeg bare siterer denne tweeten her, jeg :o 
Uansett, pre season var nok hakket for hard. Unødvendig!

Leeds United Live
@liveleedsunited
#LUFC have ran 20 kilometres less in their opening five matches this season compared to last year. A worrying trend?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #191 på: September 27, 2021, 18:05:28 »
At vi bommet med treningsopplegget under sesongoppkjøringen har eg ment siden første omgang av første kamp.

I stedet for 500 ord tror jeg at jeg bare siterer denne tweeten her, jeg :o 
Uansett, pre season var nok hakket for hard. Unødvendig!

Leeds United Live
@liveleedsunited
#LUFC have ran 20 kilometres less in their opening five matches this season compared to last year. A worrying trend?
Det er vel all grunn til å tro at Bielsa leser også denne statistikken, så vi får håpe at han prøver å gjøre noen justeringer nå.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #192 på: September 27, 2021, 18:18:13 »
At vi bommet med treningsopplegget under sesongoppkjøringen har eg ment siden første omgang av første kamp.

I stedet for 500 ord tror jeg at jeg bare siterer denne tweeten her, jeg :o 
Uansett, pre season var nok hakket for hard. Unødvendig!

Leeds United Live
@liveleedsunited
#LUFC have ran 20 kilometres less in their opening five matches this season compared to last year. A worrying trend?
Det er vel all grunn til å tro at Bielsa leser også denne statistikken, så vi får håpe at han prøver å gjøre noen justeringer nå.

Eg kan nesten garantere at han kjenner til dette - statistikk er en av grunnpilarene hans.
Men det kan vere han avfeier det fordi han kjenner grunner til at det er slik.

Og for å nyansere, vi løper fortsatt mer enn motstanderen, sånn i snitt:
This season, the Whites have collectively ran just 5.7 kilometres more than their opponents in their first five games, as per Opta.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-marcelo-bielsa-identity-21686338
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #193 på: September 27, 2021, 18:41:37 »
At vi bommet med treningsopplegget under sesongoppkjøringen har eg ment siden første omgang av første kamp.

I stedet for 500 ord tror jeg at jeg bare siterer denne tweeten her, jeg :o 
Uansett, pre season var nok hakket for hard. Unødvendig!

Leeds United Live
@liveleedsunited
#LUFC have ran 20 kilometres less in their opening five matches this season compared to last year. A worrying trend?
Det er vel all grunn til å tro at Bielsa leser også denne statistikken, så vi får håpe at han prøver å gjøre noen justeringer nå.

Eg kan nesten garantere at han kjenner til dette - statistikk er en av grunnpilarene hans.
Men det kan vere han avfeier det fordi han kjenner grunner til at det er slik.

Og for å nyansere, vi løper fortsatt mer enn motstanderen, sånn i snitt:
This season, the Whites have collectively ran just 5.7 kilometres more than their opponents in their first five games, as per Opta.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-marcelo-bielsa-identity-21686338
Finne en måte å frispille Kalvin og litt bedre presisjon over hele fjøla vil nok rette opp i noe av det?
Vi ligger et stykke bak i  prosentvis posession fra når vi har vært på vårt beste. Gjenvinningen har tidvis vært meget bra, men valg og hvordan vi bruker kula er tidvis svak. Vil tro summen av at motstandere har funnet ut hvordan de låser oss ( Kalvin), fryktelig mye skader og en annerledes pre season der det har tatt lengre tid før vi peaker som kollektiv er grunnen.
Håper det. Hvis ikke er det mørke skyer i horisonten

asbfjell

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #194 på: September 27, 2021, 18:53:19 »
At vi bommet med treningsopplegget under sesongoppkjøringen har eg ment siden første omgang av første kamp.

I stedet for 500 ord tror jeg at jeg bare siterer denne tweeten her, jeg :o 
Uansett, pre season var nok hakket for hard. Unødvendig!

Leeds United Live
@liveleedsunited
#LUFC have ran 20 kilometres less in their opening five matches this season compared to last year. A worrying trend?
Det er vel all grunn til å tro at Bielsa leser også denne statistikken, så vi får håpe at han prøver å gjøre noen justeringer nå.

Eg kan nesten garantere at han kjenner til dette - statistikk er en av grunnpilarene hans.
Men det kan vere han avfeier det fordi han kjenner grunner til at det er slik.

Og for å nyansere, vi løper fortsatt mer enn motstanderen, sånn i snitt:
This season, the Whites have collectively ran just 5.7 kilometres more than their opponents in their first five games, as per Opta.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-marcelo-bielsa-identity-21686338

Løpslengden er jo bare ett (viktig) moment i denne sammenhengen. Det skal også løpes fort og riktig for at dueller skal vinnes osv...

Bielsa og hans stab jobber helt sikkert knallhardt for å rydde opp i ting som tidligere er gjort feil.
Grundigere trener enn Bielsa er neppe å oppdrive, så klubben er i trygge hender også på det området.

Blank_File

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #195 på: September 28, 2021, 10:34:32 »
Etter å ha fått skuffelsen noen dager på avstand, samt lest artikkelen "Antithesis of Bielsaball in injury time sums up the pickle Leeds are in" i The Athletic, som har bekreftet og avkreftet noen myter, sitter jeg igjen med følgende så langt denne sesongen:

- Vi løper enda mer enn de fleste vi møter, totalt sett, men vi står ikke distansen. Slutten av kampene domineres som regel av motstanderen.
- Vi scorer mål omtrent som expected goals sier at vi skal. I fjor scoret vi en del mer enn expected goals, så dermed har jeg antatt at vi ligger etter i år, men det gjør vi altså ikke. Vi er ett stykke over der vi var i Champsionship, der vi "alltid" skapte mer enn vi scoret.
- Vi har en dårligere velykket pasningsprosent enn i fjor (ikke funnet tall fra i år på det, så det er en antagelse), noe som resulteterer i vi ikke har så god kontroll i kampene og pådrar oss enda flere brudd enn vanlig.

Selv er jeg litt oppløftet av at Newcastle-kampen og West Ham-kampen tidvis var veldig bra. Samtidig så er det veldig vanskelig å kjenne på følelsen av at vi mister fullstendig taket i slutten av kampene, selv når vi ikke leder. Jeg er ikke helt rolig for at dette kommer til å snu, men en nøkkel ligger jo i at vi klarer å stå kampen ut i alle fall. Det tyder jo på, som så mange har sagt før meg, at Bielsa har kjørt de for hardt i sommer. Har vel opplevd med lag som er veldig godt trent fra før, også bikker over, at det er ekstremt vanskelig å snu.

Jeg kjenner på stor uro og er redd for nedykk.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #196 på: September 28, 2021, 10:51:04 »
Dette kan ikke kalles annet enn et forsvarsskrift for Klich's innsats mot West Ham. Han gjorde jobben og vel så det, men lykkes altså ikke i 'dèn' situasjonen...

Leeds United in desperate need of positives ahead of Watford and midfield is the perfect place to go looking
Leeds United are in desperate need of a positive, in fact right now they need two – one to cancel out the negativity and another just so they can have a positive heading into the Watford game.
By Graham Smyth  Tuesday, 28th September 2021, 4:46 am

The midfield feels like the perfect place to go looking, given it has at times been a problem area and the source of much worry, around the club.

Marcelo Bielsa’s revelation after the defeat by West Ham United that Adam Forshaw had suffered another leg muscle injury, a tear no less, was met with a very predictable response.

Owner Andrea Radrizzani is known to prefer the term ‘calculated business decisions’ to the word gamble, but tweeting Forshaw’s name in response to a question over the whereabouts of a new midfield signing has taken on the feeling of a leap in the dark that ended in pain.

Leeds felt Forshaw could provide an answer to a puzzle they thought they had resolved when Michael Cuisance entered the building last summer, only for him to exit it again without a deal being made.

For the next month, plus however long it takes for the 29-year-old to get back to his pre -September-2019 self, Forshaw will not even be able to provide back-up for Bielsa’s midfield. It is a crying shame and a situation no one wanted, but it was always a distinct possibility.

When the transfer window opened, Leeds wanted a central midfield addition, so when it closed without one arriving, the subject became a stick with which to beat the club. It also, certainly as far as Bielsa is concerned, became a largely pointless debate.


He does not deal in hypotheticals, he prefers to discuss reality and he has his midfield. It comprises Kalvin Phillips, Mateusz Klich, and Stuart Dallas. Rodrigo, too, counts although he’s yet to really nail the defensive contribution you might hope for, from someone operating close to the engine room, and no one can say with conviction if Tyler Roberts is going to be a nine or a 10. He’s even played on the wing, lately.

There are other options – Robin Koch and Pascal Struijk have both replaced Phillips and Jamie Shackleton is a central midfielder, by trade.

Phillips has been a good news story for Leeds and a source of genuine pride around the city since Bielsa arrived and transformed him into the player who shone for England this summer at the Euros. Dallas was the surprise story of last season, playing far above the level he reached as a central midfielder in the Championship. When those two aren’t quite on it, as neither were on Saturday against the Hammers, it falls to Klich to provide the positive and yet since promotion he has struggled to do what he did so brilliantly and consistently beforehand.

There were times last season that the Polish international looked more like his old self and he ended the campaign on a high at Burnley, but having recovered from the Old Trafford nightmare on the opening day to play well enough against Everton, he was struck by Covid-19, again.

He was busy and tidy against Newcastle as a box-to-box number eight and took on a more advanced role against West Ham as Bielsa replaced the injured Patrick Bamford with Rodrigo.

If you work off the highlights, Klich's performance will be tainted by the second-half miss that proved costly. Assessed over the full piece, his display had a lot more about it.

The key observation to make is that Klich was there. When Leeds needed a player high up the pitch to help Rodrigo press West Ham’s defence or facilitate attacks, Klich was there.

When Rodrigo pulled the ball back on a promising break, Klich was there, sprinting into position to be the link between the Spaniard and Raphinha, who duly found the net.

He was there again at the end of a move that was Leeds at their best, teeing up Dallas this time who forced a wonderful save from Łukasz Fabiański.

It wasn’t all pinpoint accuracy from the Pole but he was ever-present and had to get through a tonne of work, bursting forward to provide a focal point for the attack when Rodrigo dropped deep, charging back to defend and cover his man Declan Rice, when attacks broke down.

And whereas Rodrigo tired, Klich kept sprinting, supporting second-half breakaways, driving to the right flank in particular. His average position marked him further forward than Leeds' striker Rodrigo, who opted to come deep to get involved, with a much larger measure of success in the first half than the second. That might have been one reason for the lack of goalscoring chances for the Spaniard. Klich did get on the end of a chance and it was a big one.

His 64th minute miss was bad, Klich’s reaction said as much, yet his head coach values a player being in the right place to finish off attacks. Klich was there, even if the finish wasn’t.

When Raphinha and Junior Firpo needed a third man to unlock West Ham on the left, Klich was there on the touchline to do so.

Despite being the more offensive of Bielsa’s two central midfielders, Klich was dropping deep to try and get Leeds playing in the final quarter of an hour, even if he wasn’t successful.

On 85 minutes he was still bursting forward to try an ambitious one-two with Dallas that didn’t quite come off.

When he lost the ball just outside the West Ham area, hoping for a free-kick that didn’t come, the Hammers cut through the middle of the park and as they arrived deep in Leeds territory, somehow Klich was there to win it back again.

It was Klich’s cross that West Ham cleared before going downfield to try and win it, yet he still gave it his all to try and track back as Phillips failed to make an all-important tackle and Firpo’s ball-watching allowed Rice to counter. By the time either Leeds player got anywhere Rice, the ball was at Antonio’s feet and the Whites were undone. The fault, however, did not lie with Klich. For that goal, questions could be asked of other individuals but also of the man marking system, which has problems when a player gets beaten by a dribble or a man loses his marker.

Positives are hard to find when you concede in the last minute to go winless in six, but Klich’s performance was bettered by few of his team-mates and ultimately he was a couple of inches away from a huge goal, to go with his assist and all that work. According to both the total and successful 'pressures' he has recorded this season, he’s not as much of a nuisance as last season - interestingly Leeds as a team managed fewer pressures against West Ham than against anyone else this season - but he’s still more of a nuisance than Rodrigo or Roberts and a better defender.

If any player in the squad understands how to make Leeds more fluid in their attacks and more difficult to beat off the ball, it's the waspish midfielder - against West Ham on a number of occasions he was seen pointing to where team-mates needed to be as the Hammers took possession. It would be hard to argue that Klich should be replaced at '10' by either of Rodrigo or Roberts, whether or not Bamford is fit this weekend.

Klich building on that performance or even replicating it against Watford, would be one big positive. The other has to come from Dallas, who Bielsa insists will rediscover his level, Phillips, who rarely puts two subdued performances together, or a combination of both. There is no new midfielder and for the time being there is no Forshaw. The answer to this problem at least has to come from within.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-in-desperate-need-of-positives-ahead-of-watford-and-midfield-is-the-perfect-place-to-go-looking-3398564
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #197 på: September 30, 2021, 14:32:14 »
Dette er altså Bielsas analyse av West Ham-kampen:
Impact of Saturday's loss - tried to remind the players of the first half vs West Ham?
It wasn't only the first half. The first half of the second half was also valuable. Every time we analyse a game, we do it considering all the aspects and this last game after they drew level, we lost a connection between the posterior part of the team and the superior part of the team.

We had more possession than the opponent and the five players who play in the posterior part of the team: the back four and Phillips, they were able to have the ball a lot more than the same segment of the opponent. I'm referring to concrete data, but the opposite of what was expected happened. West Ham's backline touched the ball less but they managed even so, their forwards were able to touch the ball more than ours and that confirms what we think was a deficit of the team.

In the last 25 minutes we weren't able to continue to do what we had done in the hour of play, or one half and half of a half. In those sixty minutes it wasn't that we were clearly superior to the opponent but we were able to implant our game. In the last 20 or 25 minutes when they drew level, we lost that capacity. So Leeds is now described once again that's a team that takes too many risks and for this reason the defence.

If you analyse the origin of how the opponent created their chances, there is only one counter-attack, we didn't lose the ball once in our own half where it caused us danger. There was a lot of shots from distance which implies that our defenders were not overcome. There was some chances through set-pieces, there were some chances which came from throw-ins where all the structure is in place. And the most important thing from the opponent, they constructed attacks from fixed situations. When I say that, we had more elements to defend than they had to attack, so that shows that we weren't imprudent.

In any case it was difficult for us to neutralise their individualities. That doesn't mean we defended well but what's clear is we didn't defend poorly due to the reasons that are being mentioned, that what they say: we exchange an attack for an attack. We attack of course but it's not a product of our attacking that we are defending poorly. I would say the total opposite: when we don't manage to attack, that is when we defend worse.

If you analyse all of these interpretations that I'm transmitting, they have a correlation with what happened in the game, so the last 25 minutes we attacked the seven players, the two full-backs and the two wingers and the three players in the middle: Dallas, Rodrigo and Klich. When that connection declines, we defended too close to our own goal and the unbalances our opponent created, created danger.

But consider this what I say and for the pass they created chances were set-pieces, throw-ins, and the other aspects which are usually the ones which make us worse, the counter-attacks, and the losses of the ball in our own half - they only created one chance through that.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #198 på: September 30, 2021, 16:03:54 »
Dette er altså Bielsas analyse av West Ham-kampen:
Impact of Saturday's loss - tried to remind the players of the first half vs West Ham?
It wasn't only the first half. The first half of the second half was also valuable. Every time we analyse a game, we do it considering all the aspects and this last game after they drew level, we lost a connection between the posterior part of the team and the superior part of the team.

We had more possession than the opponent and the five players who play in the posterior part of the team: the back four and Phillips, they were able to have the ball a lot more than the same segment of the opponent. I'm referring to concrete data, but the opposite of what was expected happened. West Ham's backline touched the ball less but they managed even so, their forwards were able to touch the ball more than ours and that confirms what we think was a deficit of the team.

In the last 25 minutes we weren't able to continue to do what we had done in the hour of play, or one half and half of a half. In those sixty minutes it wasn't that we were clearly superior to the opponent but we were able to implant our game. In the last 20 or 25 minutes when they drew level, we lost that capacity. So Leeds is now described once again that's a team that takes too many risks and for this reason the defence.

If you analyse the origin of how the opponent created their chances, there is only one counter-attack, we didn't lose the ball once in our own half where it caused us danger. There was a lot of shots from distance which implies that our defenders were not overcome. There was some chances through set-pieces, there were some chances which came from throw-ins where all the structure is in place. And the most important thing from the opponent, they constructed attacks from fixed situations. When I say that, we had more elements to defend than they had to attack, so that shows that we weren't imprudent.

In any case it was difficult for us to neutralise their individualities. That doesn't mean we defended well but what's clear is we didn't defend poorly due to the reasons that are being mentioned, that what they say: we exchange an attack for an attack. We attack of course but it's not a product of our attacking that we are defending poorly. I would say the total opposite: when we don't manage to attack, that is when we defend worse.

If you analyse all of these interpretations that I'm transmitting, they have a correlation with what happened in the game, so the last 25 minutes we attacked the seven players, the two full-backs and the two wingers and the three players in the middle: Dallas, Rodrigo and Klich. When that connection declines, we defended too close to our own goal and the unbalances our opponent created, created danger.

But consider this what I say and for the pass they created chances were set-pieces, throw-ins, and the other aspects which are usually the ones which make us worse, the counter-attacks, and the losses of the ball in our own half - they only created one chance through that.

Vi bytter oss svakere/veikere/dårligere......... er ikke lett å innrømme det, for han kritiserer veldig sjelden spillere.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs West Ham @Elland Road 25.9 kl 16:00 på TV2 Sport Premium
« Svar #199 på: September 30, 2021, 18:23:59 »
Et greit poeng fra Moscowhite her - det er ikke ALLTID mannsmarkering hos oss.  Bielsa selv sa det jo i en presser...)

Said Benrahma kept forlornly trying to pull Kalvin Phillips out of position so his team mates could dominate midfield and get at the centre-backs, but Phillips and Jamie Shackleton had him all sorted, and all Benrahma’s runs only made him a spectator. In a five minute spell near the first half’s end, Benrahma didn’t touch the ball. He’s one of their best players, deleted by his own plan.

https://www.thesquareball.net/blog/leeds-united-1-2-west-ham-united-good-enough/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan