Skrevet av Emne: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play  (Lest 12478 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« på: September 29, 2021, 11:24:52 »
Ny kamp på lørdag. Elendig start på sesongen så langt. Leeds ligger på 18. plass med 3 poeng av 18 mulige, og en målforskjell på -8. Snur det nå, eller fortsetter trenden? Når begynner det å brenne under føttene på Bielsa? Struijk er vel tilbake til denne kampen? Forsøker meg på denne første-elleveren:

Meslier - Ayling, Cooper, Struijk, Firpo - Phillips - Harrison, Klich, Dallas, Raphina - Bamford

Watford er et lag som skal være 3 poeng til Leeds i min bok. Tror ikke det blir lett, dog. Så 2-1 til Leeds.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #1 på: September 29, 2021, 11:54:21 »
Troppen trenger en seier nå, selvtillit er sikkert ikke på topp.
Watford, nyopprykket og fulle ev energi etter en ok start...som oss i fjor. Poeng vil være ren bonus på Elland Road, og de har nok ganske lave skuldre og kan spille sitt spill.

Waccoe forteller /ryktes at Ayling er operert/må operere.
Er James cover for Harrison - eller omvendt?
Dallas....må heve seg.
Roberts ..nei.

Strujic inn- uansett tynt forsvar da vi har vår løse kapteins- kanon Cooper , som er klart best på holding i PL :o
Håper Patrick er klar igjen, og at Rodrigo tar ennå ett steg.  Orker ikke det rykte om at Raphinha har en hofteskade....han MÅ spille.

2-1 seier....sitter langt inne - men seier!
 

Tom S

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #2 på: September 29, 2021, 18:38:42 »
Meslier
Shack, Cresswell, Cooper, Firpo
Struijk
Raphina, Phillips, Klich, James
Rodrigo
COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #3 på: September 29, 2021, 20:07:37 »
Å vinne blir bare viktigere og viktigere. Ikke bare poengmessig, men også det mentale løftet som en trepoenger gir. Jo lenger tid det tar før første seier kommer, dess lenger ned synker selvtilliten og tro på egne ferdigheter.

Dersom man begynner å tvile på "prosjekt Bielsa", er det neppe noe håp lenger. Men til det stadiet er det heldigvis et stykke vei enda. Med to-tre gode resultater, kan mye være gjort.

Skadesituasjonen er uansett bekymringsfull.
Super Leeds since 1968

TK20

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #4 på: September 30, 2021, 06:15:42 »
Meslier
Shack, Cresswell, Cooper, Firpo
Struijk
Raphina, Phillips, Klich, James
Rodrigo

Interessant lag...

Cherry

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #5 på: September 30, 2021, 09:58:42 »
Meslier
Shack, Cresswell, Cooper, Firpo
Struijk
Raphina, Phillips, Klich, James
Rodrigo

Interessant lag...

I go`gammel Bielsa ånd når spillere er tilbake - så går de inn på laget igjen:

Meslier
Shackleton-Strujic-Cooper (dessverre)- Firpo
Philips
Harrison-Klich-Dallas-Raphinha
Rodrigo

Tror ikke form har noe å si når det gjelder  Dallas ift Bielsa...han må knekke begge ankler om han ikke spiller.
Når det er sagt så var Stuart en av våre beste spillere i fjor, sesongen over ett - så jeg håper han finner tilbake til seg sjøl snarlig.
Ett lite håp er at Patrick er på benk også...
« Siste redigering: September 30, 2021, 10:02:46 av Cherry »
 

Killa

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #6 på: September 30, 2021, 10:59:48 »
Regner med det kommer en presser som vanlig i dag torsdag? Får vel vite litt mer da ift spillere som er eller ikke er tilgjengelige?

Cherry

 

auren

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #8 på: September 30, 2021, 14:10:39 »
Bielsa:

Bamford er ute, men Llorente og Raphinha er klare til dyst. Så er spørsmålet om Bielsa tør å sette Llorente direkte inn etter noen uker på sidelinjen.


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #9 på: September 30, 2021, 14:15:38 »
Mer om de andre skadene fra Bielsas presser:

Bamford has an ankle injury that will take a few more weeks to resolve. Has not been simple. A month from the injury to being back. Ayling has problem in his knee. Require simple surgical intervention. Require some time after surgery done.

Koch problem in pubis. Very rebellious injury. No prognostic when he will recover. Can last short period or long period of time. Subject to his evolution.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #11 på: September 30, 2021, 14:37:07 »
Bielsa:

Bamford er ute, men Llorente og Raphinha er klare til dyst. Så er spørsmålet om Bielsa tør å sette Llorente direkte inn etter noen uker på sidelinjen.


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Blir vel fort Cooper og Struijk fra start og Llorente på benken tipper jeg. Eller kanskje Cresswell får fornyet tillit slik at BÅDE Llorente og Struijk benkes?
Videre er det vel Dallas eller Shack på hb og Rodrigo på topp.
Personlig kunne jeg tenkt meg å se Drameh inn på hb, Shack på midten og Dallas på benken... Men det skjer neppe.
Så spørs det om vi får se Harrison fra start på venstrekanten, eller om James starter der? Raphina er nok bankers motsatt hvis han er fit.
« Siste redigering: September 30, 2021, 14:42:48 av Killa »

asbfjell

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #12 på: September 30, 2021, 14:45:36 »
Raphinha og Llorente er begge klar for spill mot Watford - og det er mer enn bra.

Interessant å høre at Bielsa snakket så positivt om Lewis Bate. I følge Bielsa blir Bate bedre og bedre for hver kamp han spiller, han mister sjelden ballen og er en god pasningspiller som kan "thread it through the needle". Dette høres jo ut som en perfekt beskrivelse av den midtbanespilleren vi alle har savnet på årets Leeds-lag. Kan vi håpe på at Lewis Bate er på benken allerede mot Watford?

Watford bør vi slå!
Og så håper eg at Rodrigo scorer - tror det kan ha en forløsende effekt for både han og laget.

Killa

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #13 på: September 30, 2021, 14:47:06 »
Raphinha og Llorente er begge klar for spill mot Watford - og det er mer enn bra.

Interessant å høre at Bielsa snakket så positivt om Lewis Bate. I følge Bielsa blir Bate bedre og bedre for hver kamp han spiller, han mister sjelden ballen og er en god pasningspiller som kan "thread it through the needle". Dette høres jo ut som en perfekt beskrivelse av den midtbanespilleren vi alle har savnet på årets Leeds-lag. Kan vi håpe på at Lewis Bate er på benken allerede mot Watford?

Watford bør vi slå!
Og så håper eg at Rodrigo scorer - tror det kan ha en forløsende effekt for både han og laget.

Det hadde  vært kult!! ;D

lowfields

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #14 på: September 30, 2021, 14:50:54 »
Mer om de andre skadene fra Bielsas presser:

Bamford has an ankle injury that will take a few more weeks to resolve. Has not been simple. A month from the injury to being back. Ayling has problem in his knee. Require simple surgical intervention. Require some time after surgery done.

Koch problem in pubis. Very rebellious injury. No prognostic when he will recover. Can last short period or long period of time. Subject to his evolution.


auren
Tror tolken bommet litt her. Skal nok være:
"rebellious koch - can last short period or long period - subject to evolution".
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #16 på: September 30, 2021, 15:31:20 »
Da tipper eg:

Meslier
Shackleton-Llorente-Cooper-Firpo
Klich-Phillips-Dallas
Raphinha-Rodrigo-Harrison

Eriksen55

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #17 på: September 30, 2021, 15:42:00 »
Raphinha og Llorente er begge klar for spill mot Watford - og det er mer enn bra.

Interessant å høre at Bielsa snakket så positivt om Lewis Bate. I følge Bielsa blir Bate bedre og bedre for hver kamp han spiller, han mister sjelden ballen og er en god pasningspiller som kan "thread it through the needle". Dette høres jo ut som en perfekt beskrivelse av den midtbanespilleren vi alle har savnet på årets Leeds-lag. Kan vi håpe på at Lewis Bate er på benken allerede mot Watford?

Watford bør vi slå!
Og så håper eg at Rodrigo scorer - tror det kan ha en forløsende effekt for både han og laget.

Han snakket like varmt, om ikke enda varmere om kvalitetene til Gotts i sin tid. Uansett så er det gledelig at Bielsa verdsetter og ser kvalitetene til Bate.  Han har som du sier de kvalitetene vi savner. Om dem holder i PL gjenstår å se. Men håper Bielsa snart kan gi Bate og unggutta en sjanse til å vise hva dem kan fordi dem fortjener det. Ikke kun nødløsning når alle andre er utilgjengelige eller Dallas må spille i en annen posisjon  :)

Cherry

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #18 på: September 30, 2021, 15:58:02 »
De som er i best form skal til enhver tid spille mener jeg.
Om Bate nå viser seg frem , og kanskje ER den kreative ressursen vi trenger/har manglet på CM...så Halleluujjaaa  ;)

Er det jeg liker ved Solbakken, der i gården er det ikke noe klippekort...
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #20 på: September 30, 2021, 17:55:38 »
De som er i best form skal til enhver tid spille mener jeg.
Om Bate nå viser seg frem , og kanskje ER den kreative ressursen vi trenger/har manglet på CM...så Halleluujjaaa  ;)

Er det jeg liker ved Solbakken, der i gården er det ikke noe klippekort...

For Bielsa er det ikke så enkelt :o
Etter det han sier å dømme handler det om ikke å gjøre spilleren en bjørnetjeneste, slippe ham til før han er klar...
Jeg kan forstå hva han mener, men jeg er jo ikke enig.

Noen ganger er man så sikker på at en spiller før eller senere vil lykkes (Gelhardt, Bate...) at det bare er å slippe de løs. Blir nok ikke 8'er-opptredener de første kampene, men det vil jo ikke ta lang tid...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #21 på: September 30, 2021, 20:36:37 »
Da tipper eg:

Meslier
Shackleton-Llorente-Cooper-Firpo
Klich-Phillips-Dallas
Raphinha-Rodrigo-Harrison

Eg tror du tipper helt rett.

Stuart Dallas skulle selvfølgelig ikke vært i nærheten av en førsteellever med tanke på det han har vist denne sesongen, men siden Bielsa sjelden kaster innpå unggutter før han er nødt, så blir nok laget som du skriver.

Er forresten spent på publikumsreaksjonen hvis vi må jage scoring når det gjenstår tjue minutter og Tyler Roberts gjør seg klar til å komme innpå mens Joe Gelhardt blir sittende på benken...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #22 på: September 30, 2021, 20:43:35 »
Da tipper eg:

Meslier
Shackleton-Llorente-Cooper-Firpo
Klich-Phillips-Dallas
Raphinha-Rodrigo-Harrison

Eg tror du tipper helt rett.

Stuart Dallas skulle selvfølgelig ikke vært i nærheten av en førsteellever med tanke på det han har vist denne sesongen, men siden Bielsa sjelden kaster innpå unggutter før han er nødt, så blir nok laget som du skriver.

Er forresten spent på publikumsreaksjonen hvis vi må jage scoring når det gjenstår tjue minutter og Tyler Roberts gjør seg klar til å komme innpå mens Joe Gelhardt blir sittende på benken...

..som et apropo til Fjells midterste avsnitt, her sakser eg fra Moscowhites kamprapport (WHU):
Jackie Harrison replaced James’ quiet first half with a quiet second half — Jackie tweeted later to say it was his first day out of Covid quarantine and it showed.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #23 på: September 30, 2021, 22:50:34 »
Hvis vi skal sløse bort et par sekunder på vår motstander.
Mr. King har ikke scoret på "årevis" (ingen mål i Everton & Watford). Og hva skjer på lørdag?
Joda, han ........
(vennligst fyll inn ditt tips for Mr. King)
MOT

Eriksen55

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #24 på: September 30, 2021, 22:51:03 »
De som er i best form skal til enhver tid spille mener jeg.
Om Bate nå viser seg frem , og kanskje ER den kreative ressursen vi trenger/har manglet på CM...så Halleluujjaaa  ;)

Er det jeg liker ved Solbakken, der i gården er det ikke noe klippekort...

For Bielsa er det ikke så enkelt :o
Etter det han sier å dømme handler det om ikke å gjøre spilleren en bjørnetjeneste, slippe ham til før han er klar...
Jeg kan forstå hva han mener, men jeg er jo ikke enig.

Noen ganger er man så sikker på at en spiller før eller senere vil lykkes (Gelhardt, Bate...) at det bare er å slippe de løs. Blir nok ikke 8'er-opptredener de første kampene, men det vil jo ikke ta lang tid...

Kan ikke skjønne at det er en Bjørnetjeneste og slippe til unggutter sammen med de antatt beste med jevne mellomrom og når resultatet tillater det.. da gjør han jo Roberts en Bjørnetjrneste hver helg..og det snart i tre år!

Å bli kastet innpå og debutere når de etablerte sviktet totalt (Huggins) eller debutere kun når alle andre alternativer er ute eller stille med tilnærmet juniorlag mot seniorlag i cupen. Det er ikke en bjørnetjeneste altså. I tilegg får de aldri mer spille, selv om noen av dem presterer bra.
Davis, kun gode prestajoner når Bielsa var tvunget til å bruke han. Ikke et eneste sekund utenom. Det handler kun om Bielsa. Ikke noe annet!

At Harrison hadde sin første dag ute av isolasjon på kampdagen mot West Ham og blir prioritert foran James og Summerville sier alt. Selv vitende om at Raphinha slet med skade gjør han det byttet. Sjokkerende! Harrison fikk stryk av meg den kampen. Håpløst dårlig. Men det er jo ikke rart med den oppladningen. Helt utrolig at Bielsa setter Harrison i den situasjonen.

Er Meslier, Ayling, Llorente, Cooper, Dallas, Klich, Phillips, Raphinha, Harrison, Bamford skadefrie, så spiller dem. En plass på laget som ikke er klink.

Heldigvis er det noen skader som kan gi litt variasjon. Desverre har vi litt mange akkurat nå samtidig som det er feil spillere som er og blir skadet!

Ønsker litt forandring. Ny energi og trøkk.

Meslier - Drameh, Llorente, Strujik, Firpo - Phillips - Raphinha, Bate, Shackleton, James - Rodrigo.

Eller

Meslier - Shack, Llorente, Cooper/Cresswell, Firpo - Strujik - Raphinha, Bate, Phillips, James - Rodrigo

100 % sikker på at dette blir laget. Tilnærmet det samme som ikke har fungert tidligere i år.

Meslier - Shack, Llorente, Cooper, Firpo - Phillips- Raphinha, Klich, Dallas, Harrison- Rodrigo

Og sjansene er store for at Roberts og James kommer inn i midten av andre omgang før Summerville får siste 3 minuttene..

Nå var jeg negativ... Tror på seier da. King scorer sitt første for året. Men 2 gode prestajoner av Raphinha sikrer 3 poeng i en slite seier. Rodrigo og Raphinha scorer målene.

auren

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #25 på: September 30, 2021, 23:28:50 »
På tide med litt ketsjup-effekt! Vi vinner 3-0 og spiller en solid kamp! To mål av Rodrigo og det siste av Dallas.

De to siste kampene har vi tatt to tidlige ledelser. Allikevel har vi ikke vunnet. Kanskje på tide med den farlige 2-0 ledelsen igjen?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #26 på: Oktober 01, 2021, 12:54:40 »
Mer om de andre skadene fra Bielsas presser:

Bamford has an ankle injury that will take a few more weeks to resolve. Has not been simple. A month from the injury to being back. Ayling has problem in his knee. Require simple surgical intervention. Require some time after surgery done.

Koch problem in pubis. Very rebellious injury. No prognostic when he will recover. Can last short period or long period of time. Subject to his evolution.


auren
Tror tolken bommet litt her. Skal nok være:
"rebellious koch - can last short period or long period - subject to evolution".

........og for de , som meg som måtte google dette ift skaden til Koch - så er det da bekkenet som han sliter med ......slikt kan ta tid - men kan også løse seg fort ved hjelp av en god osteopat f eks (ref erfaring).  Kan jo være en betennelse i området da, og det er nok lengre tidsaspekt i så fall.
 

Reaney

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #27 på: Oktober 01, 2021, 21:37:04 »
Bare minner om at Watford tilbake i 2006 (play offs finalen) hindret Leeds United opprykk til PL, og la grunnlaget for tidenes største nedtur i vårt lag sin historie.

Hallgeir *

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #28 på: Oktober 01, 2021, 21:41:26 »
Bare minner om at Watford tilbake i 2006 (play offs finalen) hindret Leeds United opprykk til PL, og la grunnlaget for tidenes største nedtur i vårt lag sin historie.

Ja, den hadde vi jo helt glemt.

Akkurat som finalen i Serievinnercupen mot Bayern i '75.

Takk for påminnelsen!
Super Leeds since 1968

Cannavaro

Sv: KAMP vs Watford @Elland Road 02.10 kl 16:00 på TV2 Sport Play
« Svar #29 på: Oktober 01, 2021, 23:22:26 »
Har STÅLTRO på at vi vinner mot Watford. Vi hadde fortjent bedre mot West Ham, og revansjen må komme her.  Spillerne må opp i ringene som det heter, og kjempe til seg en 3-poenger.  Syns denne kampen er kjempeviktig med tanke på resten av høsten her. Det er alltid viktig å vinne i fotball, og bygge selvtillit.  Det blir sikkert et tøft oppgjør igjen, men jeg vil se vinnervilje og kvalitet i det vi gjør, og mindre feil og slurv.  Håper vi stiller heltente foran vårt publikum, og viser Watford hvem som sjefer på Elland Road.  Jeg drister meg til en 3-1 seier, tror Rodrigo, Raphinha og James putter....
MFLU - Miracles For Leeds United