Skrevet av Emne: KAMP vs Southampton @St. Mary´s Stadium lørdag 16.10 kl 16:00 på TV2 SP2  (Lest 11366 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredhans

Tror det må være noe av det verste de har levert etter opprykket😳

Dylan

Jeg tenker (håper...) at det ikke kan bli verre enn dette.Men utrolig irriterende å se Roberts og Rodrigo rusle rundt og virke helt borte vekk. Satser på vi har litt mer å by på når A-Laget er friskmeldt.

Cherry

Det som bekymrer meg mest her er at vi mangler gnist, intensitet og aggressivitet. Det hadde vi i stort sett alle kamper i fjor. Dette er fullstendig dødt.

Det ser ikke ut som om man har det gøy/moro/inspirerende på banen, veldig lite smil og high Fives over hele linja.
Er det troen på spillestil som kommer snikende?
Å se Rodrigo i sin rolle i dag er hjerteskjærende …..ikke har han fysikk i dueller, og sååå mange balltap.
Han må lengte hjem.
 

palle

Altså; første innbytte er Forshaw. Hva er det Bielsa tenker på? Har Forshaw én eneste pasning med nok trøkk i i dag? Mottaker må jo kjempe seg til å motta ballen!

Gelhardt og Summerville har i hvert fall noe som kan ligne energi der ute og gjør så godt de kan.

Men når det er sagt. 11 mann i startoppstillingen som alle som en har en dårlig dag på jobben. Må jo knyte seg noe jævlig i magan på Kalvin og Rapha som sitter ringside og ser på elendigheten...

Er redd dette er tapt for oss denne sesongen, men rarere ting har jo skjedd i fotball.

PålK, trist nå.

...ooo, vi vandrar saman...

karaba

Slutt. 1-0. Vi slår tilbake i neste kamp med viktige spillere tilbake. Denne kampen var tapt fra dommeren blåste i fløyta. En av de dagene der ingenting fungerer. Selv ikke de opphausa U-23-spillerne hjalp til.

Vinner neste kamp!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nå har vi vel ærlig talt ikke vært spesielt gode hele denne  sesongen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mester

Jeg tenker (håper...) at det ikke kan bli verre enn dette.Men utrolig irriterende å se Roberts og Rodrigo rusle rundt og virke helt borte vekk. Satser på vi har litt mer å by på når A-Laget er friskmeldt.

Tvilsomt

Eriksen55

Meslier 6 Uryddig distribusjon, på det jevne.
Shackleton 5 Herja med før pause.
Llorente 7 Minst dårlig
Cooper 6 Avslørt taktisk på målet, ellers grei kamp
Struijk 5 Mye rart, lite positivt.
Dallas 4 Pasningskvalitet fra 5.-div. Traff knapt en blå spiller.
Klich 4 Samme som Dallas.
Rodrigo 4 Fullstendig hjelpeløs. Tidenes bomkjøp
Harrison 6 Periodevis litt liv.
James 7 Ville ihvertfall litt
Roberts 6 Akkurat som forventet, akkurat som hver gang
Forshaw 5 Inn og slå støttepasninger på 0-1. Meningsløst.
Gelhardt Lite å melde
Summerville Null å melde
Er skalaen 1-100?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klich og Dallas bør ikke få 4 tilsammen engang!

Bielsa - 1 - Nå må han finne på noe lurt. Dra hode ut av læreboka og analysene og skape noe energi inn i gruppa. La nye krefter få prøve seg fra START. Dette var lavmål. Og flere blir det om det ikke skjer noe drastisk.

Nå handler det om å overleve!


Kato

Var vel 9. tap på 11 uten Phillips. Ta med at Raphinha heller ikke var med, oh vi er totalt hjelpeløse.
 

Eriksen55

Nå er det vel endelig bevist at hverken Forshaw eller Roberts har noe i Leeds å gjøre.

Om Forshaw kommer tilbake er jeg tvilende til. Men kan ikke klage på han i dag. Komme innpå og må spille ned 7-8 spillere som er helt fraværende. Hva mer kan man forvente av han?

Rodrigo - Forferdelig
Roberts-  ubrukelig
Harrison - Forferdelig
James - Dårlig, men har innsats
Klich - Forferdelig. Bedre å hente han andre Mateuz hjem i stedet
Dallas - Har ikke ord for hvor rævahan er i år.

Dette er problemet. Ikke noen av de på benken!


Reaney

Den etter manges mening notoriske pessimiseten "Reaney" trodde på ett poeng i dag. Men "landskampspause-syndromet" lever dessverre i beste velgående.
0 seire 1 uavgjort og 4 tap på de to siste sesongene. Null mål og seks baklengs. Nå venter 3 lag som alle tok sterke poeng i dag, mens vi ble rundspillt av en dumpekandidat.
« Siste redigering: Oktober 16, 2021, 18:27:22 av Reaney »

Eriksen55

Slutt. 1-0. Vi slår tilbake i neste kamp med viktige spillere tilbake. Denne kampen var tapt fra dommeren blåste i fløyta. En av de dagene der ingenting fungerer. Selv ikke de opphausa U-23-spillerne hjalp til.

Vinner neste kamp!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Opphausa?

Hva forventer du av Gelhardt de 14 minuttene han får spille. Han gjør en bedre kamp enn 300 millioners signeringen.

Summerville får 5-7 min. Hva forventer du han skal bidra med i et lag som ikke henger sammen?

Kvalitetene til Roberts og tillitten til Dallas og Klich er det eneste som er opphsusa, og det av Bielsa.

Hadde Bielsa benyttet sjansen til å slippe til unggutta når vi har litt flyt. Gitt dem gode opplevelser og selvtillitt. Latt en av dem få spille en hjemmekamp fra start. I stedet får dem kun slippe til når laget sliter og ALLE andre alternativer er ute!

Er dem ikke gode nok så er uansett ikke det unggutta sin feil.  Da har Leeds og Bielsa bommet med altfor liten stall med en grusom kvalitet på bredden.

Mester

Kanskje tre fire gode kjøp i januar kan redde sesongen?

Forever Whites

Det som bekymrer meg mest her er at vi mangler gnist, intensitet og aggressivitet. Det hadde vi i stort sett alle kamper i fjor. Dette er fullstendig dødt.

Det ser ikke ut som om man har det gøy/moro/inspirerende på banen, veldig lite smil og high Fives over hele linja.
Er det troen på spillestil som kommer snikende?
Å se Rodrigo i sin rolle i dag er hjerteskjærende …..ikke har han fysikk i dueller, og sååå mange balltap.
Han må lengte hjem.

Virker som mye av gleden i laget forsvant ut porten når Alioski dro. Han var en humørspreder og samtidig selv om tallentet av og til sviktet manglet det aldri innsatsvilje og for min del synes jeg han bidro mye mer positivt enn negativt og savner ham i laget.  Vi trenger en ny i den rollen han bidro med.  I tillegg til den kreative midbanespilleren alle venter på.  ;)
Medlem 94237

Cherry

Hva var gameplan i dag, noen som så/forstod den?
For meg så det ut som om vi skulle vente på kontringer, men vi har jo ikke initiativ fremover - eller kvalitet i laget til dette i dag?  Vi blir løpt over av ett svakt Southampton lag, all ære til de - hadde vi fått med oss ett poeng så hadde det vært ett ran!

Bielsa , denne legger jeg på deg…..FÅ MED UNGGUTTA, og bli kvitt klippekort spillerne …spill med de som viser form!

Hallgeir *

Tror det må være noe av det verste de har levert etter opprykket😳

Desidert den dårligste.

Når vi på slutten skal opp og presse for en utligning, ligger vi inne i egen boks og slår tversoverpasninger.

Jeg gidder ikke å hamre løs på enkeltspillere. Dette er en total lag-kollaps. Og den ene gangen vi angriper helhjertet, "stormer" åtte mann framover, mister etter hvert ballen, og S'oton kontrer inn kampens eneste mål. Leeds har ingen skudd på mål, egentlig ingen reelle målsjanser heller. Bare trist å se på.

Spillemessig vil det nok bedre seg til neste kamp. Da får vi tilbake Raphinha, Phillips og kanskje Bamford også.

Men dette var ille.
Super Leeds since 1968

auren

Er Bielsa trener i Leeds neste sesong? Har han tatt klubben så langt som han kan?

Brannfakkelen er lagt...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Det som bekymrer meg mest her er at vi mangler gnist, intensitet og aggressivitet. Det hadde vi i stort sett alle kamper i fjor. Dette er fullstendig dødt.

Det ser ikke ut som om man har det gøy/moro/inspirerende på banen, veldig lite smil og high Fives over hele linja.
Er det troen på spillestil som kommer snikende?
Å se Rodrigo i sin rolle i dag er hjerteskjærende …..ikke har han fysikk i dueller, og sååå mange balltap.
Han må lengte hjem.

Virker som mye av gleden i laget forsvant ut porten når Alioski dro. Han var en humørspreder og samtidig selv om tallentet av og til sviktet manglet det aldri innsatsvilje og for min del synes jeg han bidro mye mer positivt enn negativt og savner ham i laget.  Vi trenger en ny i den rollen han bidro med.  I tillegg til den kreative midbanespilleren alle venter på.  ;)

På et tidspunkt ryker et sånn ekstremt regime som Bielsa har kjørt. I starten sugde  spillergruppen til seg alt Bielsa sa og jobbet knallhardt for han. CC spiller og få Bielsa som manager. WOW

Veldig usikker på om det fortsatt er sånn? Flere nye og de har spilt under store managere tidligere. Hvor lenge syntes spillergruppen det er spennende å løpe og trene så hardt og lenge. Tror det den gnisten ebber ut på et tidspunkt. Dette callet jeg i sommer også. Superglad for at det ble ett årskontrakt og ikke to på Bielsa.

I fjor var vi best trent. Vi stod alle kamper, løp mest, spurtet mest og var gode mot slutten på nesten alle kamper.

Når vi i sommer skulle trene hardere enn noen gang og resultatet er at vi ikke henger med. Ser utslitt ut siste 30 av alle kamper. Da er det noe feil som har skjedd. Hvis spillerne kjenner at dem ikke har overskudd eller får til det dem gjorde i fjor. Da er det bare et tidsspørsmål før dette ryker. Tror jeg.

Ingen tro på at Bielsa snur dette. Han vil aldri forandre seg. Jeg tror rett og slett at rovdriften på de samme spillerne kamp etter kamp kombinert med altfor hard trening over tid nå merkes. Rett og slett overbelastning. Vi løper knapt. Taper dueller,  blir fraløpt. Er det tilfelle så sliter vi big time. En overbelastning blir man nødvendigvis ikke kvitt med 2 uker på sofaen med beina høyt!

Håper på forandringer. Helst at Bielsa endrer noe og får energi inn i laget. Skjer ikke det så må han bort. Ingen er større en klubben!
« Siste redigering: Oktober 16, 2021, 18:44:25 av Eriksen55 »

leedslife

Vi må nok smøre oss med tålmodighet og vente på at vi blir alle mann alle.
Startoppstilling var svak, benken var ubrukelig og kampplan og gjennomføring var ikke i nærheten.
Cooper stod frem synes jeg. Eneste plusset. Ellers var det et trist skue.
Med mye flaks kunne vi scoret 1-1 og fått med oss u. Orker ikke mørklegge det helt, men med denne troppen vi møtte opp med idag tror jeg vi kunne rykket ned.

Gordon McUseless

Alarmklokkene bør ringe på Elland Road nå.
Å lulle seg inn i en dagdrøm at dette ordner seg uten videre er naivt. En negativ spiral krever erfaring, hardt arbeid (og da mener jeg ikke enda mer trening), vilje og evne til å se andre løsninger enn gamle som ikke fungerer for å komme seg ut av.
« Siste redigering: Oktober 16, 2021, 18:54:33 av Gordon McUseless »

raggen

Det som bekymrer meg mest her er at vi mangler gnist, intensitet og aggressivitet. Det hadde vi i stort sett alle kamper i fjor. Dette er fullstendig dødt.

Her er den største bekymrigen ja. vi blir hengende etter og springe i mellom hele tida. bekymringsverdig
Forever Leeds United!!!!!!!!

Eriksen55

Vi må nok smøre oss med tålmodighet og vente på at vi blir alle mann alle.
Startoppstilling var svak, benken var ubrukelig og kampplan og gjennomføring var ikke i nærheten.
Cooper stod frem synes jeg. Eneste plusset. Ellers var det et trist skue.
Med mye flaks kunne vi scoret 1-1 og fått med oss u. Orker ikke mørklegge det helt, men med denne troppen vi møtte opp med idag tror jeg vi kunne rykket ned meg

Er vel strengt tatt kun Phillips og Raphinha vi manglet. Riktignok de to eneste med et snev av kvalitet. Bamford også, men den rollen burde egentlig Rodrigo klart å fylle.

Selv med de to tilbake så vil Klich og Dallas spille sentralt på midten. Rodrigo, Harrison,  Roberts - Dem vil være der. Vi har ikke plukket mange poeng med Phillips og Raphinha på banen heller..

At benken er svak er etter Bielsa sitt ønske. Han vil ha liten stall. Da er dette konsekvensen. Alle vet at skader vil oppstå.

Eneste som handler om flaks eller uflaks er at Phillips, Llorente, Koch, Firpo og Raphinha ble skadet i stedet for Klich, Dallas, Roberts, etc...
« Siste redigering: Oktober 16, 2021, 18:56:35 av Eriksen55 »

raggen

Hva var gameplan i dag, noen som så/forstod den?
For meg så det ut som om vi skulle vente på kontringer, men vi har jo ikke initiativ fremover - eller kvalitet i laget til dette i dag?  Vi blir løpt over av ett svakt Southampton lag, all ære til de - hadde vi fått med oss ett poeng så hadde det vært ett ran!

Bielsa , denne legger jeg på deg…..FÅ MED UNGGUTTA, og bli kvitt klippekort spillerne …spill med de som viser form!

Helt enig. form og innsats. innsats er jo totalt fraværende hos mange. å se klich,dallas spesiellt har falt så sammen er bare trist
Forever Leeds United!!!!!!!!

Gordon McUseless

Når jeg ser på tabellen, så er det heldigvis så mye rask rundt oss at hvis vi hever oss et hakk eller ti, så kan vi berge plassen.

Russel_Doig

Dette kommer til å gå helt fint. Skikkelig elendig i dag, men hva kan vi forvente når vi mangler stjerner fra Brasil, England, England, Tyskland, Dominikanske Republikk? Da er vi for dårlig. Og sjøl om Gud er stor kan også Bielsa være elendig av og til.

Skryt til Kato som klarer det kunststykket å gi Cooper noe som helst skyld i baklengsmålet.

Kato

Dette kommer til å gå helt fint. Skikkelig elendig i dag, men hva kan vi forvente når vi mangler stjerner fra Brasil, England, England, Tyskland, Dominikanske Republikk? Da er vi for dårlig. Og sjøl om Gud er stor kan også Bielsa være elendig av og til.

Skryt til Kato som klarer det kunststykket å gi Cooper noe som helst skyld i baklengsmålet.

Ta deg en liten titt på hvordan man bør løse forsvarsspill i ubalanse en mot to.

Så kan du komme tilbake å raljere.

Taktisk svak Cooper der.
« Siste redigering: Oktober 16, 2021, 19:28:34 av Kato »
 

leedslife

Vi må nok smøre oss med tålmodighet og vente på at vi blir alle mann alle.
Startoppstilling var svak, benken var ubrukelig og kampplan og gjennomføring var ikke i nærheten.
Cooper stod frem synes jeg. Eneste plusset. Ellers var det et trist skue.
Med mye flaks kunne vi scoret 1-1 og fått med oss u. Orker ikke mørklegge det helt, men med denne troppen vi møtte opp med idag tror jeg vi kunne rykket ned meg

Er vel strengt tatt kun Phillips og Raphinha vi manglet. Riktignok de to eneste med et snev av kvalitet. Bamford også, men den rollen burde egentlig Rodrigo klart å fylle.

Selv med de to tilbake så vil Klich og Dallas spille sentralt på midten. Rodrigo, Harrison,  Roberts - Dem vil være der. Vi har ikke plukket mange poeng med Phillips og Raphinha på banen heller..

At benken er svak er etter Bielsa sitt ønske. Han vil ha liten stall. Da er dette konsekvensen. Alle vet at skader vil oppstå.

Eneste som handler om flaks eller uflaks er at Phillips, Llorente, Koch, Firpo og Raphinha ble skadet i stedet for Klich, Dallas, Roberts, etc...
Ralph og Kalvin er CL materiell spør du meg.
Tror ikke man skal undervurdere Bamford og Aylings betydning i start 11éren heller.
Håpet må jo være at disse får spilt sammen nå fremover og at Dallas, Harrison etc finner form. De viste jo i fjor at de kan spille på dette nivået.
Vil jo også gi oss bedre alternativer fra benken og.
Og enig i at Bielsa og klubben må ta den. Idag hadde vi PL rundens svakeste benk. Det lå muligheter siste 15 idag når det brennes sjanser og bare står 1-0, men neida. Null push! nada zero



Joe Jordan

Begriper ikke hva de holdt på med der ute i dag. Hinsides dårlig i alle ledd. Og det mot et ræva Southampton. Dårligste jeg har sett laget i PL så langt. At Klich, Dallas  og Roberts starter kamper for tiden er uforståelig. Jeg nekter å tro at unggutta hadde gjort det dårligere om de fikk starte denne. Og Forshaw? Jøje meg...

Jeg er ganske sikker på vi har ny manager 22/23. Muligens er vi da i Championship. Blir i hvert fall billigere å se dårlige fotballkamper på TV.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Neo

Kommer ikke langt i fotball uten vilje og innsats.

Er så utrolig skuffet over å se spillere i Leeds-drakt med så total mangel på sult og fighting spirit som i dag.
Dette handler ikke om evne eller ferdigheter.
Mer om vilje.

De 11 vi hadde på banen i dag har da mer enn nok fotball i seg til å prestere bedre enn dette.
Noen der ute er jo helt ute av det.
Blitt for selvgode?
At det bare er å kjøre på "cruise control" på grunn av en bra førstesesong?

For mye trening?
Den kjøper jeg ikke.

Her må det flere knepp opp.
På de fleste.
Varsellampen lyser.

ingve1960

Bra førsteomgang????????????????
Kan ikke ha vert i denne kampen. Desidert verste kamp på 4år

Eriksen55

Phillips har litt smerter og problemer med hofta. Forshaw har hatt problemer med hofta. Koch er vel i USA hos spesialist med hofta.

Tilfeldig? Håper det.