Skrevet av Emne: KAMP vs Southampton @St. Mary´s Stadium lørdag 16.10 kl 16:00 på TV2 SP2  (Lest 11377 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Gordon McUseless

Måten vi spiller på fungerer så dårlig uten Kalvin, at vi må spille på en annen måte når han ikke er med. Det er bare å innse at Ingen kan erstatte Kalvin i det systemet vi spiller i. Den ene er verre enn den andre.

Sterland

Hvor har det blitt av intensiteten, løpsvilligheten, og det voldsomme trykket når muligheten for en kontring byr seg? Spillere som Dallas, Klich og Harrison som briljerte i fjor, er kun skygger av seg selv, og direkte dårlige. Roberts har aldri levert, og kommer sannsynligvis aldri til å gjøre det. Kan ikke begripe at han er i nærheten av en ellver. Prestisjesigneringene til Orta har mislyktes til de grader. Rodrigo må være det dårligste det er betalt over 10 mill pund for, fullstendig hjelpesløs. Hadde håpet han skulle vise seg fra en bedre side når han fikk 9er rollen, men den gang ei. Bomkjøp de luxe. Akkurat sett Brentford mot Chelsea. Pontus går laaangt utenpå alt vi har av stoppere. Vi slapp han for 5 mill p. Handler Llorente og Koch for 30-40 mill p…. Orta har definitivt ikke gjort hjemmeleksene og riktig forarbeider. Elendige signeringer, med unntak for Raphinha. Orta har kostet oss drøye 150 mill p, uten å forsterke laget nevneverdig. Kan ikke begripe at styret i klubben aksepterer dette. Trenger en ny sportsdirektør.

morten1966

Ser ut som det har vært nok en elendig kamp...Vi mangler jo bare Phillips, Raphiniha,Ayling, Bamford, Koch og Firpo..Hvorfor var ikke Firpo med forresten?
« Siste redigering: Oktober 16, 2021, 20:52:33 av morten1966 »

HåvardK

Mye som er sagt her. Men jeg må legge til en ting: Det poengteres av flere at benken vår er så elendig. Vel, hvordan kan vi fastslå det, egentlig? Den består jo av spillere som sjelden eller aldri har fått sjansen?
Syns vi først og fremst skal fokusere på startelleveren. Og her var det mange som var elendig - PL-nivået tatt i betraktning. Vi må starte der, mener jeg.

Milou

Det einaste som skuffer meir enn Leeds-spelet i dag er kommentarene på forumet. Laget fungerte ikkje i dag, men å tru at det er enkle løysinger på det, som å sette inn U23 spelarane eller kjøpe inn 2-3 nye i januar, er utopisk. I ein kamp der stort sett ingenting fungerer skulle det er lite mirakel til for at eit par debutanter skulle snu kampen, og det mirakelet fekk vi dessverre ikkje.

Det er vaskeleg å sette ord på kvifor det ikkje fungerer i dag. Vi manglar dei 3 beste spelarane og er klart svekka, men det er ikkje grunn til at pasninger går alle vegar og at det normalt aktive presset er fråverande. Vi saknar nok førstepresset til Bamford og Rodrigo hadde ingen god kamp. Endå verre var nok Klich, som eg trur skulle ha Phillips-rollen. Mest skuffa er eg likevel over Llorente, ikkje fordi han var like dårleg som dei som er nevnt før, men fordi han ofte er den som står fram med ro og overblikk når det butter i mot. I dag hadde han ingen av delene. I tillegg til målet der han ser ut å miste konsentrasjonen i eit viktig augneblink, tapte han mange dueller på Southampton sine cornere.

Forhåpentligvis finn Bielsa og teamet ut av dette. Vi har normalt komme sterkt tilbake etter liknande tragedier tidlegare. Viss det ikkje skjer i dei neste par kampane, er det grunn til bekymring, men ikkje før.



Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


leedslife

Mye som er sagt her. Men jeg må legge til en ting: Det poengteres av flere at benken vår er så elendig. Vel, hvordan kan vi fastslå det, egentlig? Den består jo av spillere som sjelden eller aldri har fått sjansen?
Syns vi først og fremst skal fokusere på startelleveren. Og her var det mange som var elendig - PL-nivået tatt i betraktning. Vi må starte der, mener jeg.
Det kan jo godt være at Hjelde, Klaesson, Greenwood, Summerville etc er langt bedre enn de som oftest blir slaktet her: Roberts, Klich, Rodrigo, Dallas etc.
Men personlig ser jeg Leeds en gang i uka, pluss noen U-23 kamper her og der.
Bielsa og teamet regner jeg med ser de hver dag. Det sammen med erfaring, kompetanse, innsikt og resultater i kamp OG med spillere så må jeg holde en knapp på Bielsa her.
Så det med at de sjelden får sjansen eller aldri sjansen holder for meg til å fastslå at den benken vi stilte med i dag var virkelig svak hva gjaldt erfaring, kvalitet og balanse.

Har også troa på at kvaliteten på banen og fra benken blir bedre får vi tilbake Ralph, Kalvin, Ayling, Bamford, Koch. Hvis ikke rykker vi ned.
Er jo de pluss 2-3 andre som skal holde oss i denne divisjonen. Er ikke Dallas, Klich, Forshaw, Roberts, Strujik. De hever seg hvis våre beste spiller jevnt sammen over tid.

Eriksen55

Det einaste som skuffer meir enn Leeds-spelet i dag er kommentarene på forumet. Laget fungerte ikkje i dag, men å tru at det er enkle løysinger på det, som å sette inn U23 spelarane eller kjøpe inn 2-3 nye i januar, er utopisk. I ein kamp der stort sett ingenting fungerer skulle det er lite mirakel til for at eit par debutanter skulle snu kampen, og det mirakelet fekk vi dessverre ikkje.

Det er vaskeleg å sette ord på kvifor det ikkje fungerer i dag. Vi manglar dei 3 beste spelarane og er klart svekka, men det er ikkje grunn til at pasninger går alle vegar og at det normalt aktive presset er fråverande. Vi saknar nok førstepresset til Bamford og Rodrigo hadde ingen god kamp. Endå verre var nok Klich, som eg trur skulle ha Phillips-rollen. Mest skuffa er eg likevel over Llorente, ikkje fordi han var like dårleg som dei som er nevnt før, men fordi han ofte er den som står fram med ro og overblikk når det butter i mot. I dag hadde han ingen av delene. I tillegg til målet der han ser ut å miste konsentrasjonen i eit viktig augneblink, tapte han mange dueller på Southampton sine cornere.

Forhåpentligvis finn Bielsa og teamet ut av dette. Vi har normalt komme sterkt tilbake etter liknande tragedier tidlegare. Viss det ikkje skjer i dei neste par kampane, er det grunn til bekymring, men ikkje før.



Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

Jeg drøyer ikke med bekymringen. Mener varsellampene lyser rødt!

Vi har ikke prestert i nærheten av det vi gjorde i fjor i noen kamper i år. At vi løper lite og virker slite er skremmende. Alle enke balltap, feilpasninger og det lave tempo tror jeg sitter mellom øra. Snakk om konsentrasjon. Har man ikke overskudd eller er sliten så svekkes konsentrasjon, kvalitet og det meste. Jeg vet ikke, men komboen sliten og dårlig kvalitet skremmer meg.

Vi kan ikke stole på eller basere oss på u23 gutter. Men hadde Gelhardt startet så hadde vi garantert fått mer energi i laget. Han løp mer på 14 minutter enn det Rodrigo og Roberts gjorde tilsammen på 70.

Som med Shackleton så virker det som at det viktigste for de få unggutta som får spille handler kun om å ikke gjøre feil. Fir fjør dem det, så ryker dem ut. Da har de null å tjene på å spille slik de pleier eller prøve på det lille ekstra da godt spill ikke belønnes med mer spilletid. Hadde vært interessant å hørt noen betraktninger rundt dette fra spillerne...

At Llorente slet med å holde roen og spille presise baller bakfra handler nok også om bevegelsen foran.

Southampton manglet sin beste og viktigste spiller samt et par til. Så med folk ute stod vi nok ganske likt, likevel blir vi rundspilt. Fullstendig.

Samling i bånn - Energi - Overskudd. Er tre stikkord jeg håper blir tema. Det og at de jævla klippekortene enkelte spillere har blir fjernet!

Men innerst inne tviler jeg på at Bielsa forandrer noe som helst.. og da spørs det om dette snur!

Bielsa har gjort underverker. Det vil ta slutt en dag. Enhver annen manager hadde blitt slaktet for bruken av Roberts og diverse andre. Bielsa vet best. Men gjelder det også når ting går i mot og hans filosofi ikke fungerer og når ting kanskje bør endres og ting bør gjøres på en annen måte?  Hva hvis spillerne ikke lystrer på samme måte lenger?

Kanskje er det netopp der Bielsa skiller seg fra de aller beste. Evnen til å gjøre grep og forandre underveis når det kreves. Under der ligger også å se verdien av å rotere for å holde spillere i gang, gi sjanser og bygge selvtillit kontra bygge 13-14 roboter han kan programmere til dem kortslutter.
« Siste redigering: Oktober 17, 2021, 09:16:18 av Eriksen55 »

baste

Det æ ikke forstår, er at vi tar av Rodrigo, og setter innpå 4Shaw…på 1-0.

Harrisson sku tatt plassen til Roberts, og Summerville inn?!?


Vi trenger mål..og slenger innpå en spiller uten kamptrening på 2 år, Smalville har scoret i hver eneste U23 kamp i år…


Come on Leeds… in Bielsa we trust
« Siste redigering: Oktober 17, 2021, 14:59:59 av baste »

Hallgeir *

Det æ ikke forstår, er at vi tar av Rodrigo, og setter innpå 4Shaw…på 1-0.

Harrisson sku tatt plassen til Roberts, og Smalville inn?!?


Vi trenger mål..og slenger innpå en spiller uten kamptrening på 2 år, Smalville har scoret i hver eneste U23 kamp i år…


Come on Leeds… in Bielsa we trust

Du tenker på Summerville, selvfølgelig.  ;)
Super Leeds since 1968

TK20

Har noia for at vi har bomma totalt med pre-season og at vi fremdeles sliter med det.

SOL

Den vriene 2. sesongen har visa seg å vera akkurat det for oss også. Me må rekne med å tape, men måten det skjer på mot Soton gjer meg bekymra. Spelarane ser slitne ut, noko dei har gjort i fleire av sesongens kampar (etter mitt syn), og spelegleda er ikkje slik som før. Me står fram som eit anna lag enn i fjor, og kan hende er spelestilen vår i større grad «avslørt» i år. Likevel vil det vera vanskeleg å stoppe oss om me viser same innsats og tempo som sist sesong. Det må vera lov å spørje om spelarane ikkje har overskot, er treningane for tøffe over tid? Så veit me at fleire spelarar mangla i går, men eg meiner å ha sett teikn på slitasje/redusert speleglede i sesongens tidlegare kampar også.
Likevel gjev eg aldri opp - MOT!

peacock

Jeg vet ikke hva som er mest deprimerende, lese tråden i etterkant, eller selve kampen?
Jeg vil ikke utdype spillerslakten noe særlig, men vil trekke frem Rodrigo.
Jeg har vært tålmodig, og har hele tiden hatt troen på at det skal komme seg. Gårsdagen er vel det ultimate beviset på at dette ikke skjer. Med Raphinha og Bamford ute, burde han vært spilleren som skulle stå frem offensivt. Han er ikke i nærheten! Ja, ikke alt for god støtte, men de få involveringene han hadde var håpløse. Virker totalt uten selvtillit. Jeg ser ikke i hvilken posisjon vi skal kunne bruke ham.

HåvardK

Mye som er sagt her. Men jeg må legge til en ting: Det poengteres av flere at benken vår er så elendig. Vel, hvordan kan vi fastslå det, egentlig? Den består jo av spillere som sjelden eller aldri har fått sjansen?
Syns vi først og fremst skal fokusere på startelleveren. Og her var det mange som var elendig - PL-nivået tatt i betraktning. Vi må starte der, mener jeg.
Det kan jo godt være at Hjelde, Klaesson, Greenwood, Summerville etc er langt bedre enn de som oftest blir slaktet her: Roberts, Klich, Rodrigo, Dallas etc.
Men personlig ser jeg Leeds en gang i uka, pluss noen U-23 kamper her og der.
Bielsa og teamet regner jeg med ser de hver dag. Det sammen med erfaring, kompetanse, innsikt og resultater i kamp OG med spillere så må jeg holde en knapp på Bielsa her.
Så det med at de sjelden får sjansen eller aldri sjansen holder for meg til å fastslå at den benken vi stilte med i dag var virkelig svak hva gjaldt erfaring, kvalitet og balanse.

Har også troa på at kvaliteten på banen og fra benken blir bedre får vi tilbake Ralph, Kalvin, Ayling, Bamford, Koch. Hvis ikke rykker vi ned.
Er jo de pluss 2-3 andre som skal holde oss i denne divisjonen. Er ikke Dallas, Klich, Forshaw, Roberts, Strujik. De hever seg hvis våre beste spiller jevnt sammen over tid.
Jeg skriver ikke at jeg tror at benken vår er LANGT bedre enn de som starter. I bunn og grunn handler dette om hvordan disse spillerne blir matchet, som Eriksen55 er inne på. I årets sesong har vi sett at spillere som Klich, Dallas, Roberts og Rodrigo i kamp etter kamp har levert under pari. Jeg velger å tro at de heller ikke skinner på trening.

Samtidig med dette har vi spillere som er sentrale på diverse ungdomslandslag, og som i tillegg leverer jevnt godt over tid på U-23. I motsetning til flere toppklubber, som matcher slike juveler jevnt og trutt, erfarer disse spillerne i Leeds at skader og suspensjoner er eneste mulighet til å få A-lagsfotball. Når de da blir kastet innpå, slik som i går, har de svært mye å bevise - og fallhøyden blir tilsvarende stor.

Innkjøpspolitikken vår de siste sesongene har vært basert på å hente inn unge talenter, sannsynligvis med tanke på å utvikle dem i eget akademi. Som nevnt ser vi at opp mot et tosifret antall av akademispillerne er faste på sine respektive landslag, noe som kan tyde på at scoutingen ikke er helt borte vekk. Dessuten ser vi at våre lag er i toppen i ungdomsligaene, noe som i det minste er en indikator på at det drives godt i akademiet. På tross av alt dette er veien til å få prøve seg på A-laget svært lang. Jeg sliter med å forstå sammenhengen her.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Innkjøpspolitikken vår de siste sesongene har vært basert på å hente inn unge talenter, sannsynligvis med tanke på å utvikle dem i eget akademi. Som nevnt ser vi at opp mot et tosifret antall av akademispillerne er faste på sine respektive landslag, noe som kan tyde på at scoutingen ikke er helt borte vekk. Dessuten ser vi at våre lag er i toppen i ungdomsligaene, noe som i det minste er en indikator på at det drives godt i akademiet. På tross av alt dette er veien til å få prøve seg på A-laget svært lang. Jeg sliter med å forstå sammenhengen her.

Jeg er veldig fan av måten vi henter 'de beste i landet' på akademinivå. Mht landslagsuttakene gjør de det fortsatt godt.
Men Håvard er inne på det, de må for svingende slippe til!
De vil jo trenge tid å tilpasse seg, slik vi så med Joffy i går og Summerville i hans foreløpige innhopp. Men det de viste i disse innhoppene representerer jo ikke hva de vil kunne presentere om de får anledning til å 'bli varme i trøya'. Får de like mye tålmodighet som Roberts etter hvert har fått kan vi ikke klage, da må vi bare innse at de ikke klarer 'det siste steget'.

Det kan lønne seg å være sta, Bielsa, men mht Roberts er du langt på overtid nå.

Det er på tide at andre ungdommer får samme tilliten.

(Og nei, gårsdagen hadde lite med Roberts å gjøre, det var ...kollektivt. Og jeg har lett for å adressere sentralmidtbanen her, selv om presset starter på topp (Rodrigo i går).)

Bielsa har vært flink til å slå tilbake etter baksmeller. Men nå begynner sesongens manglende samspill å bli en ...vane.
Klart vi bli svekket med 6 mann ute (men bare 2 av disse såkalt uerstattelige). Det skal sies at Southampton ikke er SÅ dårlige som en del har fremstilt de, de har uavgjort mot begge Manchesterlagene og er nok ikke lette å bryte ned.

Men jeg liker ikke utviklingen nå, og melder meg i gjengen som kaller seg bekymret.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Jeg har begynt å filosofere over kampene våre, en dag etter kamp, jeg innbiller meg at det ikke blir så mye skriveri i affekt da på den måten. 
Tabellen lyver ALDRI ; Leeds er pr dags dato et bunnlag, som er involvert i nedrykksstriden !! Vi har på plass stort sett de samme spillerne som ifjor og samme manager.....MEN, laget presterer ikke på samme måte og spillestilen vi var kjent for ifjor er tilnærmet usynlig.  Vi, fansen, sitter som spørsmålstegn ; Hva i Helv... er det som skjer her ???   Så da må man gå i tenkeboksen og prøve å analysere, se etter forskjeller og hva som eventuelt er annerledes og hvorfor ??

Opprykksenergi - skader - stabeis av en manager - evolusjon

Vi kom inn i fjorårssesongen som et opprykkslag, og med lave skuldre og forventninger til hva vi kunne oppnå i Premier League, de samme spillerne kunne utfolde seg, gjøre feil, få tillitt - vis spilleglede og pågangsmot, så kommer resultatene, vi har de samme ressursene ++ som i Championship o.s.v.  Sesongen 20/21 ble avsluttet fantastisk med kun ett tap på de siste 11 kampene. Det var energi og spillerglede å se i laget gjennom hele sesongen, våre spillere jaktet som ulver i angrep og i forsvar.  Vi slet en del med skader i midtforsvaret og stort sett defensivt gjennom denne sesongen, og Dallas ble hedret som sesongens beste spiller.

Denne sesongen har også startet med mye skader ; Koch er ute, Ayling etterhvert, Bamford, og Kalvin fikk ekstra pause etter EM og slitt med småskader. Lliorente har vært ute en del kamper iår og Struijk har sonet karantene. Vi har ikke spilt med en lik start 11-er i noen av kampene våre hittil. Det er mye rullering.  Vi har en liten spillertropp vs. lagene i øvre halvdel. Vi merker skader, slitasje og suspensjon i større grad enn andre lag.  Særlig på nøkkelspillere.  Vår toppscorer er skadet.  Samhandling/bevegelse/taktikk/kommunikasjon PÅ banen blir svekket av dette.  Deretter ser vi alle at Klich/Dallas/Roberts og Rodrigo fungerer svært dårlig som fotballspillere for tiden.  Det er ingen av disse som gjør ekstraordinære ting og som bidrar til kraft, energi, trykk eller overraskelser i det offensive spillet, derimot en del negative bidrag ved enkle balltap, svake i duellspill, færre spurter og total løpsdistanse.

Bielsa : Bruker spillere fortsatt som er ute av form og som ikke gir positive bidrag i kampsammenheng. Det gjøres individuelle analyser av våre spillere etter hver kamp, og det finnes sikkert en ratio på suksess/feil.  Det er ikke vanskelig å se hvem som bidrar på den negative siden i denne sammenhengen.  Men, mener Bielsa at vi ikke har andre spillere som kan gjøre en bedre jobb ??  Noen fra U23 kanskje ??  Bielsa har tidligere sagt at U23 spillerne vil få prøve når de er modne og klare for det og at de over tid har vist kvalifikasjoner som utkonkurrerer noen av de etablerte i første ellleveren.  Personlig tror jeg spranget er fstort fra U23 til Premier League, og å stå i det f.eks 2 x 45 min er tøft.  Vi kan ikke tro at Summerville, Gelhart, Greenwood eller Bate for den saks skyld skal komme inn og redde oss når vi ligger under og det er 10-15 min igjen. Heller ikke 30 for den saks skyld.  De kommer inn på et tidspunkt hvor kanskje energien er utgått hos de andre medspillerne på laget, i fotball handler det om å gjøre hverandre gode utpå banen. Det er ikke mange i Leeds som gjør det for tiden.  Cresswell er vel den som er nærmest og vist at han kan gjøre en jobb gjennom en hel kamp, men han er ei et ferdig produkt.  Bielsa mener selv at han kanskje ikke har så mange muligheter når vi har skader og suspensjoner ??  En lengre samtale med Orta før januarvinduet er påkrevet.

Etter noen sesonger med suksess, med flere kamper som er vunnet enn tapt så må man aldri stoppe å utvikle seg selv.  Det å fortsette i samme stil går ikke.  I fotball er det hele tiden utvikling, hvordan gjennomføre bedre/eller gjøre ting annerledes som kan gi oss en suksessfaktor.  Spillere forandrer seg ; utvikling, form, alder, skader preger alle. Ung/gammel ? utgående eller fremtid ?   Valg MÅ tas, og man MÅ tørre gjøre noe nytt for å oppnå fremtidig suksess, uansett resultater som er oppnådd tidligere.  Akkurat her kan vi spørsmålsstille Bielsa, fordi han virker sta og redd for endringer, og kanskje flere endringer på en gang.  Allikevel ; han vet veldig godt hva som kreves for å spille i PL.

Vel, min konklusjon så langt i sesongen må være at dette er svært bekymringsfullt ; Leeds United fremstår som et nedrykkslag, blodfattig og tomt for energi, avhengig av nøkkelspillere til hver kamp, et lag som trenger påfyll av nye spillere og noen vi må kvitte oss med, og en Bielsa som må innse at vi må gjøre endringer, særlig offensivt.
Vi må score mål for å vinne kamper, det defensive går det an å få god struktur på med de spillerne vi har.  Jeg tror vi må oppnå noen gode resultater før nyttår for at spillergruppa skal få tro og positiv energi inn i spillergruppa, ellers blir det blytungt.  Januar må starte med at vi henter inn forsterkninger og at vi kvitter oss med spillere som har gjort sitt ; Klich og Roberts må vekk etterhvert, Ayling, Cooper og Dallas er dessverre de i neste rekke som må gå også tror jeg slik at vi får fornyet og forsterket oss, særlig i midtbaneleddet....jeg savner også en råsterk spiss som er hyperfarlig innenfor boksen.....Rodrigo har dessverre overbevist oss alle om at han er feil mann for akkurat vår klubb....(personlig hadde jeg skikkelig trua på han).  Så er det utrolig viktig at diamanten vår Raphinha blir i klubben ut denne sesongen ihvertfall, deretter tror jeg han er tapt dessverre....
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Mye som er sagt her. Men jeg må legge til en ting: Det poengteres av flere at benken vår er så elendig. Vel, hvordan kan vi fastslå det, egentlig? Den består jo av spillere som sjelden eller aldri har fått sjansen?
Syns vi først og fremst skal fokusere på startelleveren. Og her var det mange som var elendig - PL-nivået tatt i betraktning. Vi må starte der, mener jeg.
Det kan jo godt være at Hjelde, Klaesson, Greenwood, Summerville etc er langt bedre enn de som oftest blir slaktet her: Roberts, Klich, Rodrigo, Dallas etc.
Men personlig ser jeg Leeds en gang i uka, pluss noen U-23 kamper her og der.
Bielsa og teamet regner jeg med ser de hver dag. Det sammen med erfaring, kompetanse, innsikt og resultater i kamp OG med spillere så må jeg holde en knapp på Bielsa her.
Så det med at de sjelden får sjansen eller aldri sjansen holder for meg til å fastslå at den benken vi stilte med i dag var virkelig svak hva gjaldt erfaring, kvalitet og balanse.

Har også troa på at kvaliteten på banen og fra benken blir bedre får vi tilbake Ralph, Kalvin, Ayling, Bamford, Koch. Hvis ikke rykker vi ned.
Er jo de pluss 2-3 andre som skal holde oss i denne divisjonen. Er ikke Dallas, Klich, Forshaw, Roberts, Strujik. De hever seg hvis våre beste spiller jevnt sammen over tid.
Jeg skriver ikke at jeg tror at benken vår er LANGT bedre enn de som starter. I bunn og grunn handler dette om hvordan disse spillerne blir matchet, som Eriksen55 er inne på. I årets sesong har vi sett at spillere som Klich, Dallas, Roberts og Rodrigo i kamp etter kamp har levert under pari. Jeg velger å tro at de heller ikke skinner på trening.

Samtidig med dette har vi spillere som er sentrale på diverse ungdomslandslag, og som i tillegg leverer jevnt godt over tid på U-23. I motsetning til flere toppklubber, som matcher slike juveler jevnt og trutt, erfarer disse spillerne i Leeds at skader og suspensjoner er eneste mulighet til å få A-lagsfotball. Når de da blir kastet innpå, slik som i går, har de svært mye å bevise - og fallhøyden blir tilsvarende stor.

Innkjøpspolitikken vår de siste sesongene har vært basert på å hente inn unge talenter, sannsynligvis med tanke på å utvikle dem i eget akademi. Som nevnt ser vi at opp mot et tosifret antall av akademispillerne er faste på sine respektive landslag, noe som kan tyde på at scoutingen ikke er helt borte vekk. Dessuten ser vi at våre lag er i toppen i ungdomsligaene, noe som i det minste er en indikator på at det drives godt i akademiet. På tross av alt dette er veien til å få prøve seg på A-laget svært lang. Jeg sliter med å forstå sammenhengen her.
Har jo stilt spørsmålstegn tidligere sesonger hvorfor ikke disse ungguttene blir lånt ut til cc klubber og League one klubber og får regelmessig matching på voksennivå. Det skal jo sies at vi låner ut spillere, men har på følelsen at de kanskje ikke spiller i Leeds når årene med lån er ferdig.

Slik jeg tolker det med måten vi har satt opp akademiet på så får jo unggutter sjansen mellom ulike årstrinn både i trening og kamp. Samme gjelder til A-laget. Vi har jo en god porsjon med U-23 spillere til enhver tid med. Hvordan de gjør det på trening har jeg ikke peiling på. Men ser jo ut som det er en form for utdannelse og et lengre perspektiv for hver enkelt. De skal inn i system, kultur og de ulike parametrene som trengs for å fungere i et slikt system vi spiller.

Det positive denne sesongen er jo at enn så lenge er vi med i liga cupen. Det er jo en veldig fin måte å blende inn 4-5 unge spillere på. Tidligere sesonger har vi ikke helt knekt den koden. Da har vi stort sett røket rett ut mot amatørlag med en blanding av våre håpefulle og etablerte spillere.
I cupene bør jo nøkkelen ligge for å gi de beste unge en sjanse til å spille seg nærmere 11éren hvis man ikke skal leie de ut.

Ifht til diskusjonen..Jeg har heller ikke plukket opp noe sutring blant de beste unge som Cresswell, Gelhart, Summerville hva gjelder manglende spilletid eller at de føler seg oversett. Tvert i mot skal man gå ut i fra Cresswells intervju. Men selv om en spiller kommuniserer en ting ut til oss supportere så trenger det jo ikke være så rosenrødt. De har jo et team med ulike meningsbærere rundt seg til ethver tid som vil skvise mest ut av en karriere.

Jeg vet heller ikke hvor positivt det er akkurat nå å hive inn unge spillere. Cresswell kom bra ut av det han i både cup og mot West Ham, men det er vanskelig for Gelhart og Summerville slik kampen ble i går. Vi blir jo slaktet sentralt i banen. Vi evner jo ikke å sette opp spillere i gode posisjoner. Eneste sjansen vi skaper er en feil av Soton der James snapper ball og nesten scorer.
Jeg vet ikke noe om den mentale tilstanden til de unge, men vil tro ut fra alder og erfaring er Klich, Dallas, Rodrigo, Roberts bedre rustet til å komme seg tilbake etter en slik fiaskoforestilling.
Det kan ikke vært gøy å vært seniorspiller i går, men stakkars unggutter som stort sett løper i mellom og de få gangene de toucher kula blir de maltraktert av en langt piggere, sterkere og mer på hugget soton spiller.
Vet ikke om det gir noe svar på noe. Men er ihvertfall begrunnelsen min til hvorfor jeg skriver det jeg skriver.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
MOTD diskuterer Leeds og peker på spillerne vi mangler...
Bielsa peker indirekte på det manglende presset fra Rodrigo på topp (og videre bakover...).
Og manglende energi...

Noe vi VET er at ved tap er Bielsa i hundre, det analyseres enda mer enn før, det er enda flere møter i etterkant av kampene, ikke et gresstrå blir unnlatt å snu for å sjekke om det er der feilen ligger...
Men så var det om han tør å gjøre noe ved de hellige kuene sine da...

Vel, over til Leeds-Live og Alan Shearer:

Alan Shearer offers Leeds United fans hope with honest verdict on Whites' fortunes
Leeds United lost 1-0 away to Southampton yesterday and the Match of the Day team discussed where it went wrong


By Joshua Hobbs  10:00, 17 OCT 2021

Alan Shearer insist that although Leeds United fell to 1-0 defeat at Southampton yesterday, there is cause for optimism.

The defeat left Leeds fans deflated after heading into the international break with a raised sense of optimism, but Shearer remains confident in Marcelo Bielsa's side.

"They’ve got Raphinha out, Ayling out, Bamford out, Koch out, Phillips out," explained Shearer.

"Only 3 shots today and none on target. They’ll get better."

MOTD presenter Mark Chapman added: "Phillips being the biggest miss. Their win percentage is just 18% without him and 49% with him."

The Premier League's record goalscorer agreed with that assessment.

"They just lack that energy. I think he sets the tempo for Leeds and they badly miss him."

The Whites did have to field a drastically changed line up from Marcelo Bielsa's favoured eleven but the Argentine said himself, "I don't link the quality of our game to the absence of our players."

According to Bielsa, the issues were more to do with Leeds failing to recover the ball high up the pitch:

"It was difficult for us to recover the ball when the opponent gave the first pass from their half to our half, which is also a way to find the opponent out of position, which facilitates the attack."

As such, Leeds had only 3 shots in the game and none of these came through attacking build-up. Tyler Roberts had a shot in the first half after turning in the middle of the pitch and shooting from range. Jack Harrison dribbled into the box to shoot, only to find Mo Salisu flying across to make a block.

Daniel James came closest after he had managed to create a one-on-one with Alex McCarthy after forcing an error from the defender. However the Welshman had no chance to set himself and placed the shot wide.

Whilst Leeds weren't dangerous, Southampton looked like scoring throughout and would probably be disappointed not to have scored more than Armando Broja's breakaway winner.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/alan-shearer-leeds-united-fans-21882673
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Mye som er sagt her. Men jeg må legge til en ting: Det poengteres av flere at benken vår er så elendig. Vel, hvordan kan vi fastslå det, egentlig? Den består jo av spillere som sjelden eller aldri har fått sjansen?
Syns vi først og fremst skal fokusere på startelleveren. Og her var det mange som var elendig - PL-nivået tatt i betraktning. Vi må starte der, mener jeg.
Det kan jo godt være at Hjelde, Klaesson, Greenwood, Summerville etc er langt bedre enn de som oftest blir slaktet her: Roberts, Klich, Rodrigo, Dallas etc.
Men personlig ser jeg Leeds en gang i uka, pluss noen U-23 kamper her og der.
Bielsa og teamet regner jeg med ser de hver dag. Det sammen med erfaring, kompetanse, innsikt og resultater i kamp OG med spillere så må jeg holde en knapp på Bielsa her.
Så det med at de sjelden får sjansen eller aldri sjansen holder for meg til å fastslå at den benken vi stilte med i dag var virkelig svak hva gjaldt erfaring, kvalitet og balanse.

Har også troa på at kvaliteten på banen og fra benken blir bedre får vi tilbake Ralph, Kalvin, Ayling, Bamford, Koch. Hvis ikke rykker vi ned.
Er jo de pluss 2-3 andre som skal holde oss i denne divisjonen. Er ikke Dallas, Klich, Forshaw, Roberts, Strujik. De hever seg hvis våre beste spiller jevnt sammen over tid.
Jeg skriver ikke at jeg tror at benken vår er LANGT bedre enn de som starter. I bunn og grunn handler dette om hvordan disse spillerne blir matchet, som Eriksen55 er inne på. I årets sesong har vi sett at spillere som Klich, Dallas, Roberts og Rodrigo i kamp etter kamp har levert under pari. Jeg velger å tro at de heller ikke skinner på trening.

Samtidig med dette har vi spillere som er sentrale på diverse ungdomslandslag, og som i tillegg leverer jevnt godt over tid på U-23. I motsetning til flere toppklubber, som matcher slike juveler jevnt og trutt, erfarer disse spillerne i Leeds at skader og suspensjoner er eneste mulighet til å få A-lagsfotball. Når de da blir kastet innpå, slik som i går, har de svært mye å bevise - og fallhøyden blir tilsvarende stor.

Innkjøpspolitikken vår de siste sesongene har vært basert på å hente inn unge talenter, sannsynligvis med tanke på å utvikle dem i eget akademi. Som nevnt ser vi at opp mot et tosifret antall av akademispillerne er faste på sine respektive landslag, noe som kan tyde på at scoutingen ikke er helt borte vekk. Dessuten ser vi at våre lag er i toppen i ungdomsligaene, noe som i det minste er en indikator på at det drives godt i akademiet. På tross av alt dette er veien til å få prøve seg på A-laget svært lang. Jeg sliter med å forstå sammenhengen her.
Har jo stilt spørsmålstegn tidligere sesonger hvorfor ikke disse ungguttene blir lånt ut til cc klubber og League one klubber og får regelmessig matching på voksennivå. Det skal jo sies at vi låner ut spillere, men har på følelsen at de kanskje ikke spiller i Leeds når årene med lån er ferdig.

Slik jeg tolker det med måten vi har satt opp akademiet på så får jo unggutter sjansen mellom ulike årstrinn både i trening og kamp. Samme gjelder til A-laget. Vi har jo en god porsjon med U-23 spillere til enhver tid med. Hvordan de gjør det på trening har jeg ikke peiling på. Men ser jo ut som det er en form for utdannelse og et lengre perspektiv for hver enkelt. De skal inn i system, kultur og de ulike parametrene som trengs for å fungere i et slikt system vi spiller.

Det positive denne sesongen er jo at enn så lenge er vi med i liga cupen. Det er jo en veldig fin måte å blende inn 4-5 unge spillere på. Tidligere sesonger har vi ikke helt knekt den koden. Da har vi stort sett røket rett ut mot amatørlag med en blanding av våre håpefulle og etablerte spillere.
I cupene bør jo nøkkelen ligge for å gi de beste unge en sjanse til å spille seg nærmere 11éren hvis man ikke skal leie de ut.

Ifht til diskusjonen..Jeg har heller ikke plukket opp noe sutring blant de beste unge som Cresswell, Gelhart, Summerville hva gjelder manglende spilletid eller at de føler seg oversett. Tvert i mot skal man gå ut i fra Cresswells intervju. Men selv om en spiller kommuniserer en ting ut til oss supportere så trenger det jo ikke være så rosenrødt. De har jo et team med ulike meningsbærere rundt seg til ethver tid som vil skvise mest ut av en karriere.

Jeg vet heller ikke hvor positivt det er akkurat nå å hive inn unge spillere. Cresswell kom bra ut av det han i både cup og mot West Ham, men det er vanskelig for Gelhart og Summerville slik kampen ble i går. Vi blir jo slaktet sentralt i banen. Vi evner jo ikke å sette opp spillere i gode posisjoner. Eneste sjansen vi skaper er en feil av Soton der James snapper ball og nesten scorer.
Jeg vet ikke noe om den mentale tilstanden til de unge, men vil tro ut fra alder og erfaring er Klich, Dallas, Rodrigo, Roberts bedre rustet til å komme seg tilbake etter en slik fiaskoforestilling.
Det kan ikke vært gøy å vært seniorspiller i går, men stakkars unggutter som stort sett løper i mellom og de få gangene de toucher kula blir de maltraktert av en langt piggere, sterkere og mer på hugget soton spiller.
Vet ikke om det gir noe svar på noe. Men er ihvertfall begrunnelsen min til hvorfor jeg skriver det jeg skriver.
Jeg er jo helt enig med deg i at tidspunktet for å legge ansvar på unggutta nå, blir helt feil. Dette skulle ha skjedd gradvis og over tid, f eks i pre-season. Men det skjedde ikke - og nå er vi i en situasjon der noen av de etablerte presterer så elendig at det ikke får hjelpe om de er bedre rustet til å komme tilbake. Gelhardt for Rodrigo, Shack for Dallas og Drameh på høyre back/kant, f eks. Dette skjer nok ikke, men jeg kan ikke forstå at denne oppstillinga er svakere (tar forbehold for Drameh, som er sentral på England U, men ikke har debutert i PL).

leedslife

Mye som er sagt her. Men jeg må legge til en ting: Det poengteres av flere at benken vår er så elendig. Vel, hvordan kan vi fastslå det, egentlig? Den består jo av spillere som sjelden eller aldri har fått sjansen?
Syns vi først og fremst skal fokusere på startelleveren. Og her var det mange som var elendig - PL-nivået tatt i betraktning. Vi må starte der, mener jeg.
Det kan jo godt være at Hjelde, Klaesson, Greenwood, Summerville etc er langt bedre enn de som oftest blir slaktet her: Roberts, Klich, Rodrigo, Dallas etc.
Men personlig ser jeg Leeds en gang i uka, pluss noen U-23 kamper her og der.
Bielsa og teamet regner jeg med ser de hver dag. Det sammen med erfaring, kompetanse, innsikt og resultater i kamp OG med spillere så må jeg holde en knapp på Bielsa her.
Så det med at de sjelden får sjansen eller aldri sjansen holder for meg til å fastslå at den benken vi stilte med i dag var virkelig svak hva gjaldt erfaring, kvalitet og balanse.

Har også troa på at kvaliteten på banen og fra benken blir bedre får vi tilbake Ralph, Kalvin, Ayling, Bamford, Koch. Hvis ikke rykker vi ned.
Er jo de pluss 2-3 andre som skal holde oss i denne divisjonen. Er ikke Dallas, Klich, Forshaw, Roberts, Strujik. De hever seg hvis våre beste spiller jevnt sammen over tid.
Jeg skriver ikke at jeg tror at benken vår er LANGT bedre enn de som starter. I bunn og grunn handler dette om hvordan disse spillerne blir matchet, som Eriksen55 er inne på. I årets sesong har vi sett at spillere som Klich, Dallas, Roberts og Rodrigo i kamp etter kamp har levert under pari. Jeg velger å tro at de heller ikke skinner på trening.

Samtidig med dette har vi spillere som er sentrale på diverse ungdomslandslag, og som i tillegg leverer jevnt godt over tid på U-23. I motsetning til flere toppklubber, som matcher slike juveler jevnt og trutt, erfarer disse spillerne i Leeds at skader og suspensjoner er eneste mulighet til å få A-lagsfotball. Når de da blir kastet innpå, slik som i går, har de svært mye å bevise - og fallhøyden blir tilsvarende stor.

Innkjøpspolitikken vår de siste sesongene har vært basert på å hente inn unge talenter, sannsynligvis med tanke på å utvikle dem i eget akademi. Som nevnt ser vi at opp mot et tosifret antall av akademispillerne er faste på sine respektive landslag, noe som kan tyde på at scoutingen ikke er helt borte vekk. Dessuten ser vi at våre lag er i toppen i ungdomsligaene, noe som i det minste er en indikator på at det drives godt i akademiet. På tross av alt dette er veien til å få prøve seg på A-laget svært lang. Jeg sliter med å forstå sammenhengen her.
Har jo stilt spørsmålstegn tidligere sesonger hvorfor ikke disse ungguttene blir lånt ut til cc klubber og League one klubber og får regelmessig matching på voksennivå. Det skal jo sies at vi låner ut spillere, men har på følelsen at de kanskje ikke spiller i Leeds når årene med lån er ferdig.

Slik jeg tolker det med måten vi har satt opp akademiet på så får jo unggutter sjansen mellom ulike årstrinn både i trening og kamp. Samme gjelder til A-laget. Vi har jo en god porsjon med U-23 spillere til enhver tid med. Hvordan de gjør det på trening har jeg ikke peiling på. Men ser jo ut som det er en form for utdannelse og et lengre perspektiv for hver enkelt. De skal inn i system, kultur og de ulike parametrene som trengs for å fungere i et slikt system vi spiller.

Det positive denne sesongen er jo at enn så lenge er vi med i liga cupen. Det er jo en veldig fin måte å blende inn 4-5 unge spillere på. Tidligere sesonger har vi ikke helt knekt den koden. Da har vi stort sett røket rett ut mot amatørlag med en blanding av våre håpefulle og etablerte spillere.
I cupene bør jo nøkkelen ligge for å gi de beste unge en sjanse til å spille seg nærmere 11éren hvis man ikke skal leie de ut.

Ifht til diskusjonen..Jeg har heller ikke plukket opp noe sutring blant de beste unge som Cresswell, Gelhart, Summerville hva gjelder manglende spilletid eller at de føler seg oversett. Tvert i mot skal man gå ut i fra Cresswells intervju. Men selv om en spiller kommuniserer en ting ut til oss supportere så trenger det jo ikke være så rosenrødt. De har jo et team med ulike meningsbærere rundt seg til ethver tid som vil skvise mest ut av en karriere.

Jeg vet heller ikke hvor positivt det er akkurat nå å hive inn unge spillere. Cresswell kom bra ut av det han i både cup og mot West Ham, men det er vanskelig for Gelhart og Summerville slik kampen ble i går. Vi blir jo slaktet sentralt i banen. Vi evner jo ikke å sette opp spillere i gode posisjoner. Eneste sjansen vi skaper er en feil av Soton der James snapper ball og nesten scorer.
Jeg vet ikke noe om den mentale tilstanden til de unge, men vil tro ut fra alder og erfaring er Klich, Dallas, Rodrigo, Roberts bedre rustet til å komme seg tilbake etter en slik fiaskoforestilling.
Det kan ikke vært gøy å vært seniorspiller i går, men stakkars unggutter som stort sett løper i mellom og de få gangene de toucher kula blir de maltraktert av en langt piggere, sterkere og mer på hugget soton spiller.
Vet ikke om det gir noe svar på noe. Men er ihvertfall begrunnelsen min til hvorfor jeg skriver det jeg skriver.
Jeg er jo helt enig med deg i at tidspunktet for å legge ansvar på unggutta nå, blir helt feil. Dette skulle ha skjedd gradvis og over tid, f eks i pre-season. Men det skjedde ikke - og nå er vi i en situasjon der noen av de etablerte presterer så elendig at det ikke får hjelpe om de er bedre rustet til å komme tilbake. Gelhardt for Rodrigo, Shack for Dallas og Drameh på høyre back/kant, f eks. Dette skjer nok ikke, men jeg kan ikke forstå at denne oppstillinga er svakere (tar forbehold for Drameh, som er sentral på England U, men ikke har debutert i PL).
Er frustrerende med de du nevner. Rodrigo har vist tegn til et meget høyt beste nivå. Dallas har vært vekdig god siste 2 under Bielsa, enorm til tider i fjor.
Nå var vi svake over hele fjøla i går. Spesielt første omgang. Rodrigo, Dallas og Strujik sykes jeg nesten  ikke hang med til tider. Det går tregt med ball, uten ball, for sene i dueller og utrolig stresset med ball.
I flere kamper har vi slitt med frispillingen bak og evner ikke cope med låsingen Soton gjør.
Vi blir så upresise og stresset at enkle kombinasjoner ender i brudd. I tillegg er vi jo ikke i nærheten på gjenvinning, første ball og andre ball. Kanskje en unggutt eller to kan gi oss en form for energi eller noe utforutsigbart, men først og fremst har Bielsa en enorm jobb med å finne et mottrekk til klubber som låser oss av høy.
Det har vært noe mørkt i perioder tidligere under Bielsa men vi har alltid funnet form eller halset til oss et resultat. I går hva gjaldt kampplan, start 11er, benk og muligheter der så synes jeg det virket uoppnåelig. Nesten som da vi møtte liverpool hjemme. Så stor differanse skal det ikke være mellom oss og Soton selv om vi er rimelig nye i PL.

Reaney

Og fellesnevneren etter overkjøringen av L.pool og Soton er:

leedslife

Og fellesnevneren etter overkjøringen av L.pool og Soton er:

Skal vi ta en sjans å si første kamp etter landslagsrunden?😀

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
De var litt greit å lese Moscowhite i dag.
Han setter kampen inn i en kontekst. Å møte Southampton er ikke som å møte andre lag...

Og vi har snudd ting før.

https://www.thesquareball.net/blog/southampton-1-0-leeds-united-off-and-on-again/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan