Skrevet av Emne: FA-cupen 3. runde: Kamp vs West Ham @London Stadium 09.01.22 kl 15 på Viasport 2  (Lest 9995 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Ser ikke problemet med å hente inn to midtbanespillere og en spiss. Hvor langt inn på beinet må vi være før det vises handlingskraft?

1-2 midtbanespillere trenger vi inn. Spiss er jeg usikker på. Vi kan få litt av et luksusproblem om tre uker hvis Bamford, Gelhardt, Rodrigo og Roberts er tilbake. Det må eventuelt bli en spiss på lån ut sesongen. Regner med de har det på blokka.

Krysser fingrene for at Bamford er klar til søndag. Så får han holde fortet som spiss de neste ukene før resten kommer på plass. Men frykter jo at enda flere skader seg i de kommende ukene også. Forventer heller ingen aktivitet i vinduet før på tampen av januar. Som vanlig.

auren
Rodrigo og Roberts er ikke i nærheten av gode nok til å bekle spissrollen i Leeds. Rodrigo er vel mer en fri mann/10er, og Roberts har ikke PL nivå. Bamford trenger konkurranse, og er i tillegg skadeutsatt. For tidlig å vurdere Gelhardt som en reell kandidat til spissplassen. Han bør foreløpig være et alternativ på benken. Håper veldig at det blir handlet inn en 9'er og minst en sentral midtbanespiller som hever laget. Skulle gjerne sett Brereton og Lindgaard inn porten på ER.

Jeg er egentlig helt enig i dette, men dette er alternativene vi har pt. Og når alle er friske så er det greit nok ut sesongen. Ikke meg i mot å selge Rodrigo og Roberts til sommeren for å hente inn 1 bedre spiller. Januarvinduet er vanskelig. Spesielt på spissplass. Det blir kanondyrt å kjøpe f.eks. Brereton. Men hvor god er han? Gode stats denne sesongen, men langt i fra så god tidligere sesonger. Aner ikke hvordan han er som spillertype eller hvordan han ville fungert i Bielsaball. Har du sett mye til ham?

Håper vi signerer en keeper og spiss på lån samt en offansiv midtbanespiller alla Swift. Gjerne en bedre spiller enn ham.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Ser ikke problemet med å hente inn to midtbanespillere og en spiss. Hvor langt inn på beinet må vi være før det vises handlingskraft?

1-2 midtbanespillere trenger vi inn. Spiss er jeg usikker på. Vi kan få litt av et luksusproblem om tre uker hvis Bamford, Gelhardt, Rodrigo og Roberts er tilbake. Det må eventuelt bli en spiss på lån ut sesongen. Regner med de har det på blokka.

Krysser fingrene for at Bamford er klar til søndag. Så får han holde fortet som spiss de neste ukene før resten kommer på plass. Men frykter jo at enda flere skader seg i de kommende ukene også. Forventer heller ingen aktivitet i vinduet før på tampen av januar. Som vanlig.

auren
Rodrigo og Roberts er ikke i nærheten av gode nok til å bekle spissrollen i Leeds. Rodrigo er vel mer en fri mann/10er, og Roberts har ikke PL nivå. Bamford trenger konkurranse, og er i tillegg skadeutsatt. For tidlig å vurdere Gelhardt som en reell kandidat til spissplassen. Han bør foreløpig være et alternativ på benken. Håper veldig at det blir handlet inn en 9'er og minst en sentral midtbanespiller som hever laget. Skulle gjerne sett Brereton og Lindgaard inn porten på ER.

Jeg er egentlig helt enig i dette, men dette er alternativene vi har pt. Og når alle er friske så er det greit nok ut sesongen. Ikke meg i mot å selge Rodrigo og Roberts til sommeren for å hente inn 1 bedre spiller. Januarvinduet er vanskelig. Spesielt på spissplass. Det blir kanondyrt å kjøpe f.eks. Brereton. Men hvor god er han? Gode stats denne sesongen, men langt i fra så god tidligere sesonger. Aner ikke hvordan han er som spillertype eller hvordan han ville fungert i Bielsaball. Har du sett mye til ham?

Håper vi signerer en keeper og spiss på lån samt en offansiv midtbanespiller alla Swift. Gjerne en bedre spiller enn ham.

auren
Vet ikke helt hva Bielsa mener. Skal vi ha inn spillere som er bedre enn de vi har og kan gå rett inn i 11eren når vi er skadefri tror jeg januarvinduet blir vanskelig.
Men slik situasjonen er nå og ukene fremover så har vi jo ingen spiss. Vi har 1 keeper. Vi har en hel benk med spillere som ikke evner på dette nivået. I tillegg sliter vi med mangler på posisjoner sentralt i banen som vi har gjort siste 2-3 sesongene.
Det må jo være mulig å bruke lånemarkedet å få inn 2-3 spillere uten at det skal gjøre så mye mer skade enn at vi er litt bedre dekket kommende månedene når vi skal ut i noen helt vanvittig viktige kamper. Newcastle, villa, everton etter West Ham til helgen.

Disse 2-3 spillerne inn samt forhåpentligvis spillere tilbake så er vi jo greit konkurransedyktige igjen. Vi har til og med da en benk som kan snu et kampbildet til vår favør.
« Siste redigering: Januar 10, 2022, 13:24:21 av leedslife »

Gordon McUseless

Vi bør absolutt vurdere en keeper, en spiss og en back på lån ut sesongen. Pengene til permanente forsterkninger i dette vinduet bør brukes på sentral midtbane. Og da mener jeg forsterkninger..... ikke stallfyll fra championship, eller benkeslitere fra andre dumpekandidater i PL. Stallfyll er vi godt dekket for allerede.

HåvardK

Ser ikke problemet med å hente inn to midtbanespillere og en spiss. Hvor langt inn på beinet må vi være før det vises handlingskraft?

1-2 midtbanespillere trenger vi inn. Spiss er jeg usikker på. Vi kan få litt av et luksusproblem om tre uker hvis Bamford, Gelhardt, Rodrigo og Roberts er tilbake. Det må eventuelt bli en spiss på lån ut sesongen. Regner med de har det på blokka.

Krysser fingrene for at Bamford er klar til søndag. Så får han holde fortet som spiss de neste ukene før resten kommer på plass. Men frykter jo at enda flere skader seg i de kommende ukene også. Forventer heller ingen aktivitet i vinduet før på tampen av januar. Som vanlig.

auren
Utsagnet ditt er riktig nok. Men hvor stor er sannsynligheten for at dette vil skje? Frykter at vi har sett det siste av Rodrigo på en lang, lang stund. Syns det er veldig mye vi må basere på håp fremover.

leedslife

Ser ikke problemet med å hente inn to midtbanespillere og en spiss. Hvor langt inn på beinet må vi være før det vises handlingskraft?

1-2 midtbanespillere trenger vi inn. Spiss er jeg usikker på. Vi kan få litt av et luksusproblem om tre uker hvis Bamford, Gelhardt, Rodrigo og Roberts er tilbake. Det må eventuelt bli en spiss på lån ut sesongen. Regner med de har det på blokka.

Krysser fingrene for at Bamford er klar til søndag. Så får han holde fortet som spiss de neste ukene før resten kommer på plass. Men frykter jo at enda flere skader seg i de kommende ukene også. Forventer heller ingen aktivitet i vinduet før på tampen av januar. Som vanlig.

auren
Utsagnet ditt er riktig nok. Men hvor stor er sannsynligheten for at dette vil skje? Frykter at vi har sett det siste av Rodrigo på en lang, lang stund. Syns det er veldig mye vi må basere på håp fremover.
Luksusproblem kan det vel heller ikke kalles. Vi trenger jo mål. Har jo vært flust av kamper i årets sesong der laget har bygget opp gode angrep, men det er jo nærmest null tilstedeværelse foran kassa.
Sist gang jeg husker en spiss hos oss gav motstanderens stopper en real fight var mot Everton og Yerry Mina. Det var Bamford. Det var vel i august?

Bamford er utrolig viktig for laget vårt i form av tilstedeværelse,smartness, arbeidskapasitet og scoringer. Men midten av september var sist kamp han spilte 90 minutt. Det er jo ingen garanti for at han er supersharp neste ukene.
Rodrigo - Her har kritikken haglet stort sett hver gang han har prøvd seg som 9er. Burnley hjemme forrige sesong var vel siste ganga det var overbevisende i den rollen. Helt klart 10er i et Bielsa system, selv om man ser mangler der og. Spiller halvparten av kampene ila 1 sesong. Aldri noe flyt.
Roberts- I beste fall så lærer han rollen. 1 mål og 1 assist. Får vi det samme på denne siden av sesongen så skal vi være godt fornøyd å kalle det progresjon. Det sier mye.
Gelhart - Vært positiv. Skapt muligheter og panikk hos motstander. Viser seg pr nå å være helt klart best som joker siste 20-25. Er jo fortsatt endel å jobbe med i allround spillet sitt. På ingen måte noe vits å rushe heller. Dette må forvaltes riktig.
Greenwood - Dette er ikke i nærheten. Det er jo vondt å sitte å se på.

« Siste redigering: Januar 10, 2022, 14:48:39 av leedslife »

Sterland

Ser ikke problemet med å hente inn to midtbanespillere og en spiss. Hvor langt inn på beinet må vi være før det vises handlingskraft?

1-2 midtbanespillere trenger vi inn. Spiss er jeg usikker på. Vi kan få litt av et luksusproblem om tre uker hvis Bamford, Gelhardt, Rodrigo og Roberts er tilbake. Det må eventuelt bli en spiss på lån ut sesongen. Regner med de har det på blokka.

Krysser fingrene for at Bamford er klar til søndag. Så får han holde fortet som spiss de neste ukene før resten kommer på plass. Men frykter jo at enda flere skader seg i de kommende ukene også. Forventer heller ingen aktivitet i vinduet før på tampen av januar. Som vanlig.

auren
Rodrigo og Roberts er ikke i nærheten av gode nok til å bekle spissrollen i Leeds. Rodrigo er vel mer en fri mann/10er, og Roberts har ikke PL nivå. Bamford trenger konkurranse, og er i tillegg skadeutsatt. For tidlig å vurdere Gelhardt som en reell kandidat til spissplassen. Han bør foreløpig være et alternativ på benken. Håper veldig at det blir handlet inn en 9'er og minst en sentral midtbanespiller som hever laget. Skulle gjerne sett Brereton og Lindgaard inn porten på ER.

Jeg er egentlig helt enig i dette, men dette er alternativene vi har pt. Og når alle er friske så er det greit nok ut sesongen. Ikke meg i mot å selge Rodrigo og Roberts til sommeren for å hente inn 1 bedre spiller. Januarvinduet er vanskelig. Spesielt på spissplass. Det blir kanondyrt å kjøpe f.eks. Brereton. Men hvor god er han? Gode stats denne sesongen, men langt i fra så god tidligere sesonger. Aner ikke hvordan han er som spillertype eller hvordan han ville fungert i Bielsaball. Har du sett mye til ham?

Håper vi signerer en keeper og spiss på lån samt en offansiv midtbanespiller alla Swift. Gjerne en bedre spiller enn ham.

auren
Har ikke sett all verden av Brereton. Men han var livlig da han kom inn i pre-season kampen vi hadde mot Blackburn. Han er kun 22-23 år, scorer i bøtter og spann for Blackburn og er landslagsspiss for Chile. Meget bra kontringsspiller, teknisk, rask og en strålende avslutter.  Erfaringsmessig mestrer de beste spissen i CC Premier League med glans. Ref Watkins, Toney, Bamford mfl. Jeg er veldig for å hente en som har prestert i England, og ikke nødvendigvis fra kontinentet. Og nå trenger vi seniorspillere fortere enn f... før de uhyre viktige kampene mot nedrykksrivaler i tiden som kommer. Forøvrig helt enig i at vi trenger en offensiv  midtbanespiller av høy kvalitet. Vet derimot ingenting om Swift.

Sterland

Ser ikke problemet med å hente inn to midtbanespillere og en spiss. Hvor langt inn på beinet må vi være før det vises handlingskraft?

1-2 midtbanespillere trenger vi inn. Spiss er jeg usikker på. Vi kan få litt av et luksusproblem om tre uker hvis Bamford, Gelhardt, Rodrigo og Roberts er tilbake. Det må eventuelt bli en spiss på lån ut sesongen. Regner med de har det på blokka.

Krysser fingrene for at Bamford er klar til søndag. Så får han holde fortet som spiss de neste ukene før resten kommer på plass. Men frykter jo at enda flere skader seg i de kommende ukene også. Forventer heller ingen aktivitet i vinduet før på tampen av januar. Som vanlig.

auren
Utsagnet ditt er riktig nok. Men hvor stor er sannsynligheten for at dette vil skje? Frykter at vi har sett det siste av Rodrigo på en lang, lang stund. Syns det er veldig mye vi må basere på håp fremover.
Luksusproblem kan det vel heller ikke kalles. Vi trenger jo mål. Har jo vært flust av kamper i år der laget har bygget opp gode angrep, men det er jo nærmest null tilstedeværelse foran kassa.
Sist gang jeg husker en spiss hos oss gav motstanderens stopper en real fight var mot Everton og Yerry Mina. Det var Bamford. Det var vel i august?

Bamford er utrolig viktig for laget vårt i form av tilstedeværelse,smartness, arbeidskapasitet og scoringer. Men midten av september var sist kamp han spilte 90 minutt. Det er jo ingen garanti for at han er supersharp neste ukene.
Rodrigo - Her har kritikken haglet stort sett hver gang han har prøvd seg som 9er. Burnley hjemme forrige sesong var vel siste ganga det var overbevisende i den rollen. Helt klart 10er i et Bielsa system, selv om man ser mangler der og. Spiller halvparten av kampene ila 1 sesong. Aldri noe flyt.
Roberts- I beste fall så lærer han rollen. 1 mål og 1 assist. Får vi det samme på denne siden av sesongen så skal vi være godt fornøyd å kalle det progresjon. Det sier mye.
Gelhart - Vært positiv. Skapt muligheter og panikk hos motstander. Viser seg pr nå å være helt klart best som joker siste 20-25. Er jo fortsatt endel å jobbe med i allround spillet sitt. På ingen måte noe vits å rushe heller. Dette må forvaltes riktig.
Greenwood - Dette er ikke i nærheten. Det er jo vondt å sitte å se på.
Fullstendig enig i vurderingen!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28766
  • Total likes: 2594
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Syns man er rimelig bombastisk i vurderingene her:
Greenwood - får en omgang mot et av PLs beste forsvar. Konklusjon, holder ikke mål, lån han ut
Hjelde - får 70 minutter mot en av PLs beste spisser. Holder mål!

Disse to som eksempel.

En ting er at disse konklusjonene er naturlige mht WHU-kampen.
Men å slakte/hylle en spiller på bakgrunn av disse minuttene blir noe ...tynt.

Basert på årets U23-sesong burde gjerne Greenwood fått prøvd seg på midtbanen/10'er-rollen, kanskje det ville sett bedre ut?
Anyways, det er litt tynt grunnlag å basere seg på - selv om jeg altså ikke disser vurderingene basert på gårsdagen.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Syns man er rimelig bombastisk i vurderingene her:
Greenwood - får en omgang mot et av PLs beste forsvar. Konklusjon, holder ikke mål, lån han ut
Hjelde - får 70 minutter mot en av PLs beste spisser. Holder mål!

Disse to som eksempel.

En ting er at disse konklusjonene er naturlige mht WHU-kampen.
Men å slakte/hylle en spiller på bakgrunn av disse minuttene blir noe ...tynt.

Basert på årets U23-sesong burde gjerne Greenwood fått prøvd seg på midtbanen/10'er-rollen, kanskje det ville sett bedre ut?
Anyways, det er litt tynt grunnlag å basere seg på - selv om jeg altså ikke disser vurderingene basert på gårsdagen.
Bra at du modererer oss, Asbjørn!
Sannsynligvis vil vi få bruk for Greenwood og Hjelde allerede neste søndag (hvis han ikke er lånt ut, da). Tror faktisk Greenwood vil være mer "up for it" da. Det gikk litt for fort for ham i går, men vi har vel andre spillere som har fått sjansen gang på gang som har vært på lavere nivå enn Sam i går.
Hjelde må vel starte neste søndag? Og det fikser han helt greit. Litt mer presis i fremspillene, så blir dette bra.

leedslife

Syns man er rimelig bombastisk i vurderingene her:
Greenwood - får en omgang mot et av PLs beste forsvar. Konklusjon, holder ikke mål, lån han ut
Hjelde - får 70 minutter mot en av PLs beste spisser. Holder mål!

Disse to som eksempel.

En ting er at disse konklusjonene er naturlige mht WHU-kampen.
Men å slakte/hylle en spiller på bakgrunn av disse minuttene blir noe ...tynt.

Basert på årets U23-sesong burde gjerne Greenwood fått prøvd seg på midtbanen/10'er-rollen, kanskje det ville sett bedre ut?
Anyways, det er litt tynt grunnlag å basere seg på - selv om jeg altså ikke disser vurderingene basert på gårsdagen.

Er vel mer sammensatt enn det. Greenwood har man sett i pre-season, han har fått minutter denne sesongen og han startet i går. Statistikk og resultat ut fra dette er ikke det helt store.
Skal og ærlig innrømme at jeg setter mer min lit til Bielsa og trenerteamet som ser disse daglig. Hadde Greenwood vært god nok til å påvirke kampene så hadde han fått flere minutter på banen. Grunnen til at han spilte i går var fordi det var cup (noe vi ikke tar på alvor virker det som) og helt til beinet hva gjelder skader.
Teorier derimot at Bielsa bruker de feil, kaster de inn på feil tidspunkt og at seniorene underpresterer og gjør de unge dårligere er jeg mer avslappet til.
Er det en ting klubben virkelig har så er det en svært kompetent mann både når det gjelder spillere og det taktiske.

I min bok med litt bredere dekning og litt mindre skader så skulle han vært lånt ut på sekundet.

Og apropos Hjelde så er det vel ingen overraskelse at han kom best ut av det tar man med erfaringen fra seniorfotball og en herlig fysikk til å være så ung. Det minnet litt om debuten til Cresswell.
« Siste redigering: Januar 10, 2022, 15:33:44 av leedslife »

Sterland

Syns man er rimelig bombastisk i vurderingene her:
Greenwood - får en omgang mot et av PLs beste forsvar. Konklusjon, holder ikke mål, lån han ut
Hjelde - får 70 minutter mot en av PLs beste spisser. Holder mål!

Disse to som eksempel.

En ting er at disse konklusjonene er naturlige mht WHU-kampen.
Men å slakte/hylle en spiller på bakgrunn av disse minuttene blir noe ...tynt.

Basert på årets U23-sesong burde gjerne Greenwood fått prøvd seg på midtbanen/10'er-rollen, kanskje det ville sett bedre ut?
Anyways, det er litt tynt grunnlag å basere seg på - selv om jeg altså ikke disser vurderingene basert på gårsdagen.
Greenwood har verken i pre-season eller i de kampene han har fått minutter vist at han tilfører laget noe som helst. Mulig han kan fungere som en 10er, men han blir fryktelig junior mot PL motstand. Dersom det er overordnet å utvikle enkeltspillere, så hadde han trengt et utlån i CC eller L1 for å bryne seg. Men om en fortsatt ønsker U23 i PL2, for å sikre god matching for de nest beste bør han kanskje beholdes. Synes Hjelde presterte bra, men å konkludere med at han behersker PL nivå er alt for tidlig. Vi trenger påfyll av seniorspillere før det er for sent..

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28766
  • Total likes: 2594
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Vi hadde vel hatt mulighet mot Kidderminster i 4.runde også.......... :-\
 

GeirO

Vi hadde vel hatt mulighet mot Kidderminster i 4.runde også.......... :-\
Tveksamt, det er vel slike lag vi gjør det dårligst mot.
MOT

roaldv

Vi hadde vel hatt mulighet mot Kidderminster i 4.runde også.......... :-\
Mye bedre å ryke mot West Ham enn mot Kidderminster ...eller mot Crawley Town >:(