Skrevet av Emne: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00  (Lest 9737 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sterland

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #150 på: November 07, 2021, 17:13:26 »
Herlig å se at Rodrigo har hevet seg kraftig. Involvert i mye, og funker bra i rollen som kreativ kraft. Raphinha hadde en lysende 1. omgang, men sluknet i 2. Overraskende, da han pleier å blomstre når Leeds har trykk. Meget gledelig å se at Forshaw har noe å bidra med. Gjør ting safe, og er sikker med ball i beina. Skaper lite fremover. Ellers synes jeg Cooper hadde en mindre god match. Er vant til at Phillips leverer, men var ikke veldig imponert i dag. Dallas virker som er på gang igjen. For Harrison er det mye nesten. Daniel James er kvikk og rask, men usedvanlig lite målfarlig. Utrolig lettet når målet til Lookman ble annullert, grisetur..

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kilgallon

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #152 på: November 07, 2021, 17:14:05 »
Det er sjeldent et lag dominerer så voldsomt i en PL-kamp som det Leeds gjorde i dag. Veldig oppløftende og se, og helt sikkert den beste kampen vi har spilt denne sesongen.
Mange var bra i dag. James får mye pepper for dårlige avsluttninger, men til gjengjeld er han på Bamford nivå i dag i sit presspill. Han hadde et par helt ville tilbakeløp hvor han vinner ballen.
Den helt store forskjell i dag fra andre Kamper var helt klart våres kollektive presspill. Vi hadde vannvittig mange gjenerobringer etter balltap.
Og Roberts var - som ofte før - en god spiller å sette inn de siste minutter da han er ballfast og voldsomt aggressiv i sine gjenerobringer.
Fantastisk kamp av gutta💙💛
MOT

leedslife

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #153 på: November 07, 2021, 17:26:47 »
For en prestasjon av Forshaw
Håper de unge lærer av et sånt forbilde.Tålmodighet og dedikasjon

Sterland

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #154 på: November 07, 2021, 17:30:13 »
Dan James. Katta i sekken? Sjelden jeg ser spillere som prøver såpass mye uten å treffe på noe som helst.

Joda. Så du kampen i dag så du det. Harrison. Heldigvis er Jemes bedre enn Harrison da. Uten at det betyr mye!

James med sin fart er god i pressspill og returløp. Men de valgene han tar er skremmende.
 Harrison, James og Roberts. Der har du en trio som skylder fotballforståelse!

Mye positivt i dag. Men uten spiss funker det ikke. Nok engang Raphinha vi må stole på. Gledlig at Forshaw er tilbake.

Ikke imponert av Bielsa. Verken laguttak eller bytter.

Burde hatt tre poeng. Bedring, men langt unna friskmeldt.
Klarer ikke helt å hvem fra benken som manglet i 1. elleveren. Ei heller hvilke bytter som burde vært gjort i stedet. I utgangspunktet håper jeg Robert spiller minst mulig. Men han gjorde det ok når han kom inn i dag. Om det er Bate og Summerville som etterlyses, så kan jeg ikke si at Summerville har gjort veldig mye når han har kommet inn. Risikofylt å sende innpå Bate i en match som står og vipper

baste

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #155 på: November 07, 2021, 17:30:43 »
Dan James. Katta i sekken? Sjelden jeg ser spillere som prøver såpass mye uten å treffe på noe som helst.
Mange i Leeds som har hatt en dårlig start i Leedstrøya, McCormack, Bamford og DeadWood for å nevne noen. Alle de tre ble toppscorere…

Bra kamp, alle hevet seg godt i dagens kamp. Mest positivt var 4Shaw fra start.

Lover bra dette.

MOT

Gordon McUseless

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #156 på: November 07, 2021, 17:44:09 »
Som et spillende lag, er vi god, men sluttproduktet i forhold til sjanser har vert langt under pari i flere år.
Bamford har ikke så veldig høy prosent i forhold til sjanser han heller og de eneste fra midtbanen som er målfarlig er Raphina og Pablo..
Sistnevnte er dessverre ikke her lenger. Skudd fra langt hold er jo helt fullstendig god natt nesten over hele linja.

HåvardK

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #157 på: November 07, 2021, 17:50:40 »
Spillemessig var dette en svært oppløftende kamp. Klart årsbeste etter mitt syn. Mange lyspunkter, men som andre er inne på er det den kollektive energien som gjør at vi kjører over Leicester - som vi ikke må glemme er et godt lag. Forshaw viser at han er på nivå, og kan faktisk være løsningen på våre midtbaneproblemer, vel å merke hvis han holder seg skadefri. Dallas er også tilbake for fullt, noe jeg tvilte på ville skje for to-tre uker siden. Og til tross for manglende uttelling gjør James en enorm pressjobb, som først og fremst hindrer motstanderen i å spasere seg gjennom fra eget forsvar, slik vi har opplevd i mange kamper i høst.
Rodrigo fortsetter å vise sitt potensiale. Jobber utrettelig, og har ikke mange balltap i dag. Samspillet med Ralph blir viktig fremover.
Kalvin vokste utover, men er ennå ikke helt på topp. Cooper og Llorente også litt ruskete, selv om sistnevnte ble bedre utover i kampen. Når alle disse er tilbake i toppform, samt at vi får Bamford tilbake, er vi nok på fjorårsnivå igjen. Det blir bra.

Eriksen55

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #158 på: November 07, 2021, 18:20:44 »
Dan James. Katta i sekken? Sjelden jeg ser spillere som prøver såpass mye uten å treffe på noe som helst.

Joda. Så du kampen i dag så du det. Harrison. Heldigvis er Jemes bedre enn Harrison da. Uten at det betyr mye!

James med sin fart er god i pressspill og returløp. Men de valgene han tar er skremmende.
 Harrison, James og Roberts. Der har du en trio som skylder fotballforståelse!

Mye positivt i dag. Men uten spiss funker det ikke. Nok engang Raphinha vi må stole på. Gledlig at Forshaw er tilbake.

Ikke imponert av Bielsa. Verken laguttak eller bytter.

Burde hatt tre poeng. Bedring, men langt unna friskmeldt.
Klarer ikke helt å hvem fra benken som manglet i 1. elleveren. Ei heller hvilke bytter som burde vært gjort i stedet. I utgangspunktet håper jeg Robert spiller minst mulig. Men han gjorde det ok når han kom inn i dag. Om det er Bate og Summerville som etterlyses, så kan jeg ikke si at Summerville har gjort veldig mye når han har kommet inn. Risikofylt å sende innpå Bate i en match som står og vipper

Her er det omskolering for å kunne bruke de faste som var "inne" fra start. Heller det enn å bruke de unge i riktig posisjon.

Tenkte på Drameh fra start. To gode opptredener nå. Dallas hadde to gode kamper på vb før i dag. Dallas kunne enten spilt vb, 8er el 10. Strujik ok på vb, men han kunne spilt 4er og alle hadde flyttet fremover. Da kunne dene ene spissen vi har faktisk fått spilt spiss. Det fungerer ikke sånn Bielsa har gjort de siste kampene. Fullstendig ufarlige. Kun litt magi Raphinha når vi skaper noe.

Se hvor god Raphinha var i første. I andre blir han passet bedre på og vi spiller mer på venstre. Det er dødfødt. Da må Raphinha over til venstre! Det skjedde ikke en eneste gang i dag!

At ikke 19 årige Summerville ikke har bidratt når han kommer inn er ikke noe argument. Han har hatt noen få korte innhopp, typ 5-12 min. Et innhopp som er litt lengre. Alle innhoppene har vært når laget ikke har fungert. Hva venter du deg da av en 19 åring? Dessuten var han en av få som virkelig var med på å snu kampen mot Wolves. Så å dømne han etter de få minuttene er ikke fair. Ihvertfall når Harrison og James får 2x45 omtrent hver helg uten  å få til noe. Så ja, Summerville inn for Harrison i starten av andre når vi var gode tror jeg hadde vært bra. Alle fikk jo med seg fasiten..null og nada bidrsg fra Harrison.

Roberts har jeg gitt opp. Men han er bedre som spiss enn Harrison og James.

Dette handler om at Bielsa gjør alt han kan for å bruke de faste han bestemte seg for i august. Ordet klippekort er ikke lenger dekkende.

Skulle likt å se hvilke andre managere som gir spillere totalt ute av form tillitt kamp etter kamp.



leedslife

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #159 på: November 07, 2021, 18:40:06 »
Spillemessig var dette en svært oppløftende kamp. Klart årsbeste etter mitt syn. Mange lyspunkter, men som andre er inne på er det den kollektive energien som gjør at vi kjører over Leicester - som vi ikke må glemme er et godt lag. Forshaw viser at han er på nivå, og kan faktisk være løsningen på våre midtbaneproblemer, vel å merke hvis han holder seg skadefri. Dallas er også tilbake for fullt, noe jeg tvilte på ville skje for to-tre uker siden. Og til tross for manglende uttelling gjør James en enorm pressjobb, som først og fremst hindrer motstanderen i å spasere seg gjennom fra eget forsvar, slik vi har opplevd i mange kamper i høst.
Rodrigo fortsetter å vise sitt potensiale. Jobber utrettelig, og har ikke mange balltap i dag. Samspillet med Ralph blir viktig fremover.
Kalvin vokste utover, men er ennå ikke helt på topp. Cooper og Llorente også litt ruskete, selv om sistnevnte ble bedre utover i kampen. Når alle disse er tilbake i toppform, samt at vi får Bamford tilbake, er vi nok på fjorårsnivå igjen. Det blir bra.
Bra innlegg. Bamford og Ayling inn vil være viktig. De sammen med Firpo og Koch vil jo gjøre at vi har alternativer fra benk og.


Cherry

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #160 på: November 07, 2021, 18:54:16 »
D de fleste nok ikke ser , meg inkludert - er de defensive løpene til Harrison og James gjennom hele kampen.... men d som er mest synlig i dag er de mulighetene de utrolig nok brenner...
Skremmende svakt  >:(

D positive i dag er energien i laget, Rodrigo og Forshaw som holder i 90 min- og glimtene av kvalitet fra Raphinha ;).

Mange har mye å gå på, inkl Bielsa ... at Harrison spiller såååå lenge- og Roberts igjen kommer inn er ikke annet enn autistisk. ::)

Fornød med 1 . Poeng da.

Blank_File

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #161 på: November 07, 2021, 19:42:23 »


Dan James. Katta i sekken? Sjelden jeg ser spillere som prøver såpass mye uten å treffe på noe som helst.

Joda. Så du kampen i dag så du det. Harrison. Heldigvis er Jemes bedre enn Harrison da. Uten at det betyr mye!

James med sin fart er god i pressspill og returløp. Men de valgene han tar er skremmende.
 Harrison, James og Roberts. Der har du en trio som skylder fotballforståelse!

Mye positivt i dag. Men uten spiss funker det ikke. Nok engang Raphinha vi må stole på. Gledlig at Forshaw er tilbake.

Ikke imponert av Bielsa. Verken laguttak eller bytter.

Burde hatt tre poeng. Bedring, men langt unna friskmeldt.
Klarer ikke helt å hvem fra benken som manglet i 1. elleveren. Ei heller hvilke bytter som burde vært gjort i stedet. I utgangspunktet håper jeg Robert spiller minst mulig. Men han gjorde det ok når han kom inn i dag. Om det er Bate og Summerville som etterlyses, så kan jeg ikke si at Summerville har gjort veldig mye når han har kommet inn. Risikofylt å sende innpå Bate i en match som står og vipper

Her er det omskolering for å kunne bruke de faste som var "inne" fra start. Heller det enn å bruke de unge i riktig posisjon.

Tenkte på Drameh fra start. To gode opptredener nå. Dallas hadde to gode kamper på vb før i dag. Dallas kunne enten spilt vb, 8er el 10. Strujik ok på vb, men han kunne spilt 4er og alle hadde flyttet fremover. Da kunne dene ene spissen vi har faktisk fått spilt spiss. Det fungerer ikke sånn Bielsa har gjort de siste kampene. Fullstendig ufarlige. Kun litt magi Raphinha når vi skaper noe.

Se hvor god Raphinha var i første. I andre blir han passet bedre på og vi spiller mer på venstre. Det er dødfødt. Da må Raphinha over til venstre! Det skjedde ikke en eneste gang i dag!

At ikke 19 årige Summerville ikke har bidratt når han kommer inn er ikke noe argument. Han har hatt noen få korte innhopp, typ 5-12 min. Et innhopp som er litt lengre. Alle innhoppene har vært når laget ikke har fungert. Hva venter du deg da av en 19 åring? Dessuten var han en av få som virkelig var med på å snu kampen mot Wolves. Så å dømne han etter de få minuttene er ikke fair. Ihvertfall når Harrison og James får 2x45 omtrent hver helg uten  å få til noe. Så ja, Summerville inn for Harrison i starten av andre når vi var gode tror jeg hadde vært bra. Alle fikk jo med seg fasiten..null og nada bidrsg fra Harrison.

Roberts har jeg gitt opp. Men han er bedre som spiss enn Harrison og James.

Dette handler om at Bielsa gjør alt han kan for å bruke de faste han bestemte seg for i august. Ordet klippekort er ikke lenger dekkende.

Skulle likt å se hvilke andre managere som gir spillere totalt ute av form tillitt kamp etter kamp.

Her er jeg i grunnen uenig i ganske mye.

Hvis vi skal kalles ufarlige pga det taktiske i dag, så tror jeg du må se kampen på nytt. Hadde vi hatt Håland på topp idag så hadde vi scoret fem. Vi har ikke produsert så mye før i år.

At Raphinia er vårt giftigste våpen er hevet over enhver tvil. Men både Harrison og James hadde flere sjanser enn han i dag og jeg kan ikke huske at det har fungert  særlig godt på motsatt ving. Selvfølgelig vil ikke Bielsa endre på noe når vi fortsetter å skape og skape. Summerville vil vi gradvis få se mer av. Der vi er nå, mener jeg det er helt korrekt.

Dallas har hevet seg i det siste og er nær der vi husker han fra i fjor. Ingen tale om at jeg heller ville hatt Drameh på banen i dag.

Og siste angående laguttaket og klippekort. Klich, som ikke har vist særlig stigning i form, er nå på benk og vil forbli der hvis Forshaw fortsetter som i dag.

Jeg opplever at både klubben og de unge spillerne ser ut til å være fornøyd med programmet de får med mulighet for å komme inn på laget. Selv er jeg glad vi ikke kaster de rett til løvene når vi som supportere blir utålmodige med de etablerte. På den måte slipper vi å karaktermyrde en etablert spiller som har en dårlig periode (nå kan vi f.eks være glad for at Bielsa sto i med Dallas), og vi slipper at de unge må ta alt ansvar umiddelbart med den risikoen det innebærer.

Jeg har satt mer pris på tålmodigheten (eller stahet som mange kaller det) til Bielsa nå enn noensinne før. Costa er jo et bevis på at det til slutt tar slutt for Bielsa også. Hvis det til slutt viser at det snur for Roberts, da er det bare å krydre hattene for flere av oss.

Eriksen55

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #162 på: November 07, 2021, 20:17:49 »


Dan James. Katta i sekken? Sjelden jeg ser spillere som prøver såpass mye uten å treffe på noe som helst.

Joda. Så du kampen i dag så du det. Harrison. Heldigvis er Jemes bedre enn Harrison da. Uten at det betyr mye!

James med sin fart er god i pressspill og returløp. Men de valgene han tar er skremmende.
 Harrison, James og Roberts. Der har du en trio som skylder fotballforståelse!

Mye positivt i dag. Men uten spiss funker det ikke. Nok engang Raphinha vi må stole på. Gledlig at Forshaw er tilbake.

Ikke imponert av Bielsa. Verken laguttak eller bytter.

Burde hatt tre poeng. Bedring, men langt unna friskmeldt.
Klarer ikke helt å hvem fra benken som manglet i 1. elleveren. Ei heller hvilke bytter som burde vært gjort i stedet. I utgangspunktet håper jeg Robert spiller minst mulig. Men han gjorde det ok når han kom inn i dag. Om det er Bate og Summerville som etterlyses, så kan jeg ikke si at Summerville har gjort veldig mye når han har kommet inn. Risikofylt å sende innpå Bate i en match som står og vipper

Her er det omskolering for å kunne bruke de faste som var "inne" fra start. Heller det enn å bruke de unge i riktig posisjon.

Tenkte på Drameh fra start. To gode opptredener nå. Dallas hadde to gode kamper på vb før i dag. Dallas kunne enten spilt vb, 8er el 10. Strujik ok på vb, men han kunne spilt 4er og alle hadde flyttet fremover. Da kunne dene ene spissen vi har faktisk fått spilt spiss. Det fungerer ikke sånn Bielsa har gjort de siste kampene. Fullstendig ufarlige. Kun litt magi Raphinha når vi skaper noe.

Se hvor god Raphinha var i første. I andre blir han passet bedre på og vi spiller mer på venstre. Det er dødfødt. Da må Raphinha over til venstre! Det skjedde ikke en eneste gang i dag!

At ikke 19 årige Summerville ikke har bidratt når han kommer inn er ikke noe argument. Han har hatt noen få korte innhopp, typ 5-12 min. Et innhopp som er litt lengre. Alle innhoppene har vært når laget ikke har fungert. Hva venter du deg da av en 19 åring? Dessuten var han en av få som virkelig var med på å snu kampen mot Wolves. Så å dømne han etter de få minuttene er ikke fair. Ihvertfall når Harrison og James får 2x45 omtrent hver helg uten  å få til noe. Så ja, Summerville inn for Harrison i starten av andre når vi var gode tror jeg hadde vært bra. Alle fikk jo med seg fasiten..null og nada bidrsg fra Harrison.

Roberts har jeg gitt opp. Men han er bedre som spiss enn Harrison og James.

Dette handler om at Bielsa gjør alt han kan for å bruke de faste han bestemte seg for i august. Ordet klippekort er ikke lenger dekkende.

Skulle likt å se hvilke andre managere som gir spillere totalt ute av form tillitt kamp etter kamp.

Her er jeg i grunnen uenig i ganske mye.

Hvis vi skal kalles ufarlige pga det taktiske i dag, så tror jeg du må se kampen på nytt. Hadde vi hatt Håland på topp idag så hadde vi scoret fem. Vi har ikke produsert så mye før i år.

At Raphinia er vårt giftigste våpen er hevet over enhver tvil. Men både Harrison og James hadde flere sjanser enn han i dag og jeg kan ikke huske at det har fungert  særlig godt på motsatt ving. Selvfølgelig vil ikke Bielsa endre på noe når vi fortsetter å skape og skape. Summerville vil vi gradvis få se mer av. Der vi er nå, mener jeg det er helt korrekt.

Dallas har hevet seg i det siste og er nær der vi husker han fra i fjor. Ingen tale om at jeg heller ville hatt Drameh på banen i dag.

Og siste angående laguttaket og klippekort. Klich, som ikke har vist særlig stigning i form, er nå på benk og vil forbli der hvis Forshaw fortsetter som i dag.

Jeg opplever at både klubben og de unge spillerne ser ut til å være fornøyd med programmet de får med mulighet for å komme inn på laget. Selv er jeg glad vi ikke kaster de rett til løvene når vi som supportere blir utålmodige med de etablerte. På den måte slipper vi å karaktermyrde en etablert spiller som har en dårlig periode (nå kan vi f.eks være glad for at Bielsa sto i med Dallas), og vi slipper at de unge må ta alt ansvar umiddelbart med den risikoen det innebærer.

Jeg har satt mer pris på tålmodigheten (eller stahet som mange kaller det) til Bielsa nå enn noensinne før. Costa er jo et bevis på at det til slutt tar slutt for Bielsa også. Hvis det til slutt viser at det snur for Roberts, da er det bare å krydre hattene for flere av oss.

Jeg spiser hatten uten krydder hvis det viser seg at Roberts blir like stabilt god som han har vært ræva  :)

Jeg mente at Dallas skulle spilt, men på midten. Det for å få flyttet Rodrigo frem sånn at vi hadde hatt en spiss. For som du sier. Med en spiss i dag så hadde det blitt mål..og da går det vel på det taktiske?

Harrison og James kom ofte i posisjon til å skape noe ja. Men klarte dem det? Det er ikke bare det at dem bommer. Men det er kroniske feilvalg, hver gang. Det er mye verre enn å bomme, det gjør alle. Men å skyte når du burde spilt, drible når du bør legge inn, roteseg bort eller spille til feil kompis. Aksepterer det noen ganger hver kamp. Men Altså, det skjer i 9 av 10 situasjoner med dem.

Jeg syntes Harrison har vært svak i hele år. De tre siste voldsomt svak. Syntes ikke han fortjener all den spilletiden. Han burde sittet på benken medKlich. Det kalles klippekort at han stadig starter. Men det er sånn Bielsa er og som han er kjent for.
At Klich og Roberts stadig får mindre spilletid er rett og rimelig. Har vært svake og hatt klippekort for lenge. Hadde ikke Forshaw vært klar hadde nok en av dem startet i dag selv om Bielsa vet at det med stor sannsynlighet blir en svak prestasjon. Det er den der jeg sliter med å skjønne.

James gjør en viktig jobb defensivt. Men håper farten kan hjelpe oss fremover snart også. Soleklart førstevalg på venstrevingen. Men ikke spissplassen. Det så vi sist og det ble bekreftet i dag. Det mener jeg Bielsa også bør se. Rodrigo og Raphinha trenger en som beveger seg som en spiss i boksen. Det går vi ikke. Og det topper seg når James stod alene i boksen og fikk innlegg. Sånn gjør man bare ikke med en spiller som er 1.37 høy. :)

Men uansett. Mye bra i dag, men for tidlig å friskmelde.

Vi MÅ spille med spiss.

Gleder meg til Bamford, Ayling, Firpo og Koch er tilbake. Essensielt for bredden. Skal noen skades fremover så sliter vi hvis det er de beste!

Forventer både noen ut og noen inn i januar hvis vi skal kommer særlig høyere enn 14-16 plass :)

Blir spennende neste kamp. Den vil vise om vi er på gang eller om dette bare var en ganske god dag bare..


Reaney

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #163 på: November 07, 2021, 22:39:29 »
Konklusjonen på de fire siste kampene der mange i fokant snakket om alt fra 9-12 poeng, ble altså 5 poeng. Undertegnedes resonnement om 4 poeng viste seg å være rimelig nært. Det positive får være at vi spiller god fotball i dag og har 3 kamper på rad uten tap. 2 tøffe bortekamper venter etter landskampspausen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #164 på: November 07, 2021, 22:58:07 »
Konklusjonen på de fire siste kampene der mange i fokant snakket om alt fra 9-12 poeng, ble altså 5 poeng. Undertegnedes resonnement om 4 poeng viste seg å være rimelig nært. Det positive får være at vi spiller god fotball i dag og har 3 kamper på rad uten tap. 2 tøffe bortekamper venter etter landskampspausen.

Jepps. Etter pausen venter London og Tottenham. Men ikke et lag i flyten, de har 5 poeng mer og er seks plasser foran.
Èn uavgjort og to tap på siste tre, 2-1-5 på siste åtte...
Deretter sørkysten og Brighton som etter en glimrende start nå er seks seriekamper uten seier (0-5-1), seks poeng og åtte plasseringer bedre enn oss.

Så følger Palace (10.plass) og Brentford (plassen foran) hjemme - før desemberalvoret for alvor tar oss med Chelsea/City/Arsenal og Liverpool...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #165 på: November 08, 2021, 10:46:12 »
Mye prat om forsterkninger her og der i sommer. Akkurat nå er det største problemet at vi ikke har en målfarlig spiss når Bamford er ute. Det vises i målprotokollen. Sammensetningen av stallen er langt fra god nok, klare mangler offensivt sentralt i banen.
 

auren

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #166 på: November 08, 2021, 11:25:34 »
Mye prat om forsterkninger her og der i sommer. Akkurat nå er det største problemet at vi ikke har en målfarlig spiss når Bamford er ute. Det vises i målprotokollen. Sammensetningen av stallen er langt fra god nok, klare mangler offensivt sentralt i banen.

Når Bielsa setter James som spiss kan man jo begynne å lure. Totalt meningsløst. Fyren er kjapp og god defansivt i presset sitt, men mannen kan jo ikke avslutte. Hvorfor Rodrigo ikke spiller på topp skjønner jeg ingenting av. Her er det bare Bielsa å kritisere.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #167 på: November 08, 2021, 11:27:33 »
Mye prat om forsterkninger her og der i sommer. Akkurat nå er det største problemet at vi ikke har en målfarlig spiss når Bamford er ute. Det vises i målprotokollen. Sammensetningen av stallen er langt fra god nok, klare mangler offensivt sentralt i banen.

Når Bielsa setter James som spiss kan man jo begynne å lure. Totalt meningsløst. Fyren er kjapp og god defansivt i presset sitt, men mannen kan jo ikke avslutte. Hvorfor Rodrigo ikke spiller på topp skjønner jeg ingenting av. Her er det bare Bielsa å kritisere.

auren

Det er vel fordi Bielsa ikke har noen å sette i 10er-rollen. Altså trøbbel med sammensetningen.
 

HåvardK

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #168 på: November 08, 2021, 12:04:57 »
Mye prat om forsterkninger her og der i sommer. Akkurat nå er det største problemet at vi ikke har en målfarlig spiss når Bamford er ute. Det vises i målprotokollen. Sammensetningen av stallen er langt fra god nok, klare mangler offensivt sentralt i banen.

Når Bielsa setter James som spiss kan man jo begynne å lure. Totalt meningsløst. Fyren er kjapp og god defansivt i presset sitt, men mannen kan jo ikke avslutte. Hvorfor Rodrigo ikke spiller på topp skjønner jeg ingenting av. Her er det bare Bielsa å kritisere.

auren

Det er vel fordi Bielsa ikke har noen å sette i 10er-rollen. Altså trøbbel med sammensetningen.
Ja, de tre siste kampene har Rodrigo vært GOD i 10-er-rollen. Samtidig tror jeg faktisk Joffy hadde fått minst en omgang i går hvis han hadde vært klar. Da hadde James spilt venstre kant istf Harrison.
Og Rodrigo har vel ikke akkurat vist seg å være en klinisk avslutter, han heller. Brente en stor sjanse i går.

Andersen

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #169 på: November 08, 2021, 12:41:19 »
Synes kampen mot Leicester var et skritt i riktig retning i forhold til de første kampene av sesongen. Leicester skapte vel toppen 3 - 4 sjanser utligningsmålet og røret som blant annet Cooper stelte i stand som vår keeper måtte rydde opp i. Harrison og James sliter fortsatt, men den sjanseproppen som sitter i champagne flaska må vel sprette snart!? Bamford , Ayling , Koch er savnet , med de på plass på laget igjen så forsterkes vi igjen. MOT.

Reaney

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #170 på: November 08, 2021, 13:33:34 »
Jeg skal villig påstå at vi hadde fortjent å vinne i går. Men vi kunne tapt 1-2 hadde det ikke vært for VAR. Mot Norwich vinner vi pga en keepertabbe. Mot Wolves får vi straffe langt på overtid.
Med marginer i feil retning kunne vi endt opp med fattige 1 poeng.
« Siste redigering: November 08, 2021, 16:05:18 av Reaney »

Borge

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #171 på: November 08, 2021, 18:00:13 »
Synes kampen mot Leicester var et skritt i riktig retning i forhold til de første kampene av sesongen. Leicester skapte vel toppen 3 - 4 sjanser utligningsmålet og røret som blant annet Cooper stelte i stand som vår keeper måtte rydde opp i. Harrison og James sliter fortsatt, men den sjanseproppen som sitter i champagne flaska må vel sprette snart!? Bamford , Ayling , Koch er savnet , med de på plass på laget igjen så forsterkes vi igjen. MOT.
Enig, det er lenge siden jeg har sett Leeds med et så helhjertet og offensivt press som de hadde i går, iallefall deler av kampen. Mener vi også så konturene av dette i forrige kamp. Men, så er vi også tilbake der hvor vi trenger 10 målsjanser pr mål.
Borge

ar9

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #172 på: November 08, 2021, 20:13:52 »
Mye prat om forsterkninger her og der i sommer. Akkurat nå er det største problemet at vi ikke har en målfarlig spiss når Bamford er ute. Det vises i målprotokollen. Sammensetningen av stallen er langt fra god nok, klare mangler offensivt sentralt i banen.
Tenkte det samme i går.
Det var jo i de baner vi tenkte før Bamford plutselig fikk på seg superhelt drakten og ble effektiv.
Når har han slitt med skader og ingen garanti for at han finner tilbake til forrige sesongs nivå på effektiviteten med det første.

Det betyr veldig mye poengmessig å ha en effektiv avslutter. En som er på rett plass til rett tid samt har vært i de posisjonene x ant ganger før at han instinktivt velger rett når han får den ene sjansen:
Følsom bredside? Kraftfullt i nettaket? Chip? Mellom beina? Nærmeste? Lengste?
Joffey må få noen år på seg med voksenfotball før hele ansvaret skal ligge på han.
For min del kan han gått komme fra lavere divisjoner (som Toney og Vardy gjorde). Bare han ikke er en ving som skal omskoleres Tror denne spissen trengs nå i førstkommende vindu.
Så kan igjen Bamford få litt tid på seg til å heve seg enda en gang og danke han ut igjen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Buddy

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #173 på: November 09, 2021, 10:53:25 »
Jeg skal villig påstå at vi hadde fortjent å vinne i går. Men vi kunne tapt 1-2 hadde det ikke vært for VAR. Mot Norwich vinner vi pga en keepertabbe. Mot Wolves får vi straffe langt på overtid.
Med marginer i feil retning kunne vi endt opp med fattige 1 poeng.
Artig, i går tenkte jeg at vi med marginene på vår side, litt mer flaks enn uflaks, og velfortjent nok ville det være, kunne sitte gjen med ni poeng 😉

Reaney

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #174 på: November 09, 2021, 12:51:45 »
Mulig at jeg ikke har fulgt med i timen, men hvorfor var ikke Geldhard med mot Leicester?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #175 på: November 09, 2021, 13:18:15 »
Mulig at jeg ikke har fulgt med i timen, men hvorfor var ikke Geldhard med mot Leicester?
Kjente på noe etter tirsdagens U23-oppgjør. Ikke skade, sa Bielsa, men de lot ham stå over...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kontakinte

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #176 på: November 09, 2021, 13:28:09 »
Jeg skal villig påstå at vi hadde fortjent å vinne i går. Men vi kunne tapt 1-2 hadde det ikke vært for VAR. Mot Norwich vinner vi pga en keepertabbe. Mot Wolves får vi straffe langt på overtid.
Med marginer i feil retning kunne vi endt opp med fattige 1 poeng.
Artig, i går tenkte jeg at vi med marginene på vår side, litt mer flaks enn uflaks, og velfortjent nok ville det være, kunne sitte gjen med ni poeng 😉
Det finnes noen som ikke evner å se att progresjon går i riktig retning. Halvfullt eller halvtomt .
« Siste redigering: November 09, 2021, 13:30:13 av Kontakinte »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #177 på: November 09, 2021, 17:28:57 »
Mulig at jeg ikke har fulgt med i timen, men hvorfor var ikke Geldhard med mot Leicester?
Kjente på noe etter tirsdagens U23-oppgjør. Ikke skade, sa Bielsa, men de lot ham stå over...

Han står over U20-kampene denne uka.
Mht Leeds er nok ikke det dumt...

The forward was missing from the Whites squad for Sunday's draw with Leicester City at Elland Road, head coach Marcelo Bielsa revealing Gelhardt had not felt quite right since last Tuesday's EFL Trophy outing at Salford City.

"Gelhardt in the game on Tuesday felt some discomfort that in itself is not an injury, but he didn’t feel at 100 per cent for a high level game," said Bielsa.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-uniteds-joe-gelhardt-pulls-out-of-england-under-20-squad-replaced-by-fulham-prospect-3451103
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sv: KAMP vs Leicester @Elland Road søndag 7.11 kl 15:00
« Svar #178 på: November 09, 2021, 23:11:47 »
Ok. Takk for oppklaring.