Skrevet av Emne: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30  (Lest 9904 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Buddy

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #150 på: November 27, 2021, 23:11:50 »
Bielsa: "No, Kalvin Phillips is not injured."

Tipper Phillips er lei av å presses bak som stopper. Uroen i gruppa i gang.

Nå spekulerer du mer negativt enn hva som er normalt for deg. Forsøkt Ali kaffe? Smaker dritt, men skal kurere gruff😉

Eriksen55

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #151 på: November 27, 2021, 23:14:24 »
Bielsa: "No, Kalvin Phillips is not injured."

Tipper Phillips er lei av å presses bak som stopper. Uroen i gruppa i gang.

Phillips kom med en uttalelse om de taktiske valgene Bielsa foretok forrige helg.  Er han ikke skadet så er jeg spent på hva grunnen til at han gikk av er, for så dårlig var ikke Phillips.

Jeg har påpekt en stund og fryktet at Bielsa har brukt seg opp. Jeg mente at han hadde gjort sitt etter forrige sesong. Ikke med bakgrunn i resultater, men av frykt for det vi KAN se tendenser til nå. Husk at han aldri har vært i en og samme klubb så lenge. Det har sine grunner, vil jeg tro.

Jeg vet jo ikke. Håper virkelig jeg tar skammelig feil.

Bielsaregime i medgang med middels CC spillere er noe annet enn motgang med PL og landslagsspillere.
Aner ikke om jeg har hatt rett og at det er murring i gruppa. Jeg vet bare at hvis det stemmer, så må det tas grep umiddelbart.
Et regime som det Bielsa kjører raseres mye raskere enn normalt hvis spillerne ikke lystrer og er 100 % dedikerte. Spillestilen er jo klink avhengig av 100% dedikasjon fra hver enkelt. Det har vi ikke sett mye til i år.

Kan fort bli noen spennende uker. Føler meg trygg på at Rads, Orta og Angus har snakket om dette, og at det blir et stadig mer aktuelt tema.

Pr.nå tror jeg vi er en soleklar kandidat til nedrykk. Ser ikke helt hvordan dette skal snu. At Bielsa endrer noe skjer ikke. Da må det tvinges frem med de konsekvensene det medfører.

Hvis det er murring i gruppa så er det nytteløst å hente spillere i januar. Ikke bare å komme inn og prestere da.

I tilegg syntes jeg det er mange underlige laguttak, bytter og disponeringer. Bruken av spillere som ikke presterer kan irritere flere enn oss supportere.. Nok en murregrunn i gruppen. Helt umulig å vite sikkert. Men inntrykket er at Bielsa med sine disponeringer har tapt flere poeng for oss i år.

Hvis Bielsa sparkes/trekker seg -
 Er spillerstallen en erstatter overtar god nok?
Liten tvil om at Bielsa og teamet har klart å få enormt ut av spillerne han overtok. Helt sinnsykt faktisk! Jeg tror Bielsaball og regime, det at spillerne slukte alt han sa er hovedgrunnen til fremgangen. Da er jeg redd det blir tøft for den som evt overtar.

Da koker det ned til 3 punkter:
1. Fortsette som nå. Satse på at Bamford og Ayling tilbake revolusjonerer alt og at en seier gir massiv med selvtillit og friskmelding.

2. Samling i bånn med Bielsa. Endringer. Kompromiss inngås mellom Bielsa og spillere. Nystart, ny innsats og fighervilje. Satse på at det er nok for å berge plassen og skilles etter sesongen

3. Fjern Bielsa - Få inn en ny med mye av Bielsa sine prinsipper, men ikke like ekstrem. En som snakker med gutta. Satse på at han kan snu skuta.

Jammen ikke lett å si hva som hadde vært best!
1 er kanskje det enkleste, men ikke det smarteste?
2 hadde vært det beste, men kanskje det vanskeligste?
3 det mest riktige, men det mest usikre?

Både håper og tror at fremtiden til Leeds og Bielsa blir diskutert på ER. Ingen er større en klubben og Rads gjør nok de grepene han mener er best for Leeds, sine investeringer og investorer.








« Siste redigering: November 27, 2021, 23:22:08 av Eriksen55 »

Kato

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #152 på: November 27, 2021, 23:47:49 »
Phillips kjente på skade (calf )sies det på Twitter
Spillerbyttet var taktisk i følge Bielsa.

Kalvin Phillips skal aldri vrakes i dette mannskapet. Ferdig snakka.

Han var misfornøyd sist med å spille stopper, sikkert enda mer misfornøyd i dag.

Om Bielsa havner på kant med Phillips tror jeg det blir managerens undergang.

Jeg tror Phillips gled frem i midtbaneleddet siste 15 av første omgang mot Bielsas vilje. Og ble tatt av
på grunn av det.
« Siste redigering: November 27, 2021, 23:51:41 av Kato »
 

TK20

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #153 på: November 27, 2021, 23:59:30 »
Synes ikke Firpo var så verst egentlig. Bra med fremover. Tungt med tidlig gult.

Cannavaro

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #154 på: November 28, 2021, 00:15:47 »
Hørte på en #post match" podcast ikveld hvor det var noen som hadde hørt at Kalvin hadde en diskusjon med Bielsa på vei inn i garderoben til pause, aner ikke hvor mye hold det er i det. KP har tidligere uttalt noe frustrasjon over hans rolle på banen (også etter Tottenham).  Kampen idag kan vi egentlig ikke være bekjent av, det er hårreisende prestasjoner av et PL-lag, takk Gud for at Brighton har elendige scorings evner !  Jeg blir ikke overrasket om det blir murring i spillergruppa etter gjentallige dårlige kamper.  Idag kunne vi se Raphinha fekte med armene og vise irritasjon over medspillere bl.a.  Bielsa fotballen er krevende, og når det ikke funker/eller INGENTING funker, som idag, da blir det frustrasjon.  Over tid har det vært flere spillere som har spilt ute av sin vante posisjon p.g.a skader - og i tillegg utrolig mange svake spilleprestasjoner samtidig.....det er urovekkende signaler. Usikkerhet og uro kan også treffe Bielsa, han er helt sikkert veldig usikker selv nå i forhold til hva som blir prestert. Hvordan få ting til å fungere igjen ??  Det er knapp tid til tirsdag mot Palace, det vil ha enorm betydning at vi ser bedring da. Etter 13 seriekamper og kun to seire så er det masse uro og usikkerhet som preger oss alle, og det kan ta tid å snu dette.  Noe som også bekymrer er staheten til Bielsa, og at de taktiske disposisjonene hans gir usikkerhet i spillergruppa.....not good !
MFLU - Miracles For Leeds United

Sterland

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #155 på: November 28, 2021, 06:37:15 »
Phillips kjente på skade (calf )sies det på Twitter
Spillerbyttet var taktisk i følge Bielsa.

Kalvin Phillips skal aldri vrakes i dette mannskapet. Ferdig snakka.

Han var misfornøyd sist med å spille stopper, sikkert enda mer misfornøyd i dag.

Om Bielsa havner på kant med Phillips tror jeg det blir managerens undergang.

Jeg tror Phillips gled frem i midtbaneleddet siste 15 av første omgang mot Bielsas vilje. Og ble tatt av
på grunn av det.
Enig i at Phillips aldri skal vrakes, men Bielsa har tidligere byttet av Phillips med hell, og det han viste i 1. omgang var ikke bra. Det er også et faktum at Leeds spilte bedre etter at disposisjonene var gjort.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #156 på: November 28, 2021, 10:12:02 »
Vi hadde IGJEN en kamp der det spillemessig ikke var bra. I tillegg spekuleres det rundt Kalvin...
Foreløpig lar jeg det ligge (men jeg ignorerer det ikke, jeg er spent på om det er noe i det..).

Brighton har vi slitt mot. Tapte begge forrige sesong, fikk ikke til spillet, og vi må bortimot ti oppgjør bak i tid for å få seier... Slik sett er ikke uavgjort borte ILLE.

YEP, eller Smyth da, innleder også slik i sin 'The Verdict':

In isolation it wasn't exactly what Marcelo Bielsa and the Whites needed, particularly when the performance is taken into consideration.

Beating Crystal Palace and Brentford at home, however, would put Saturday's 0-0 draw at the Amex in a far kinder light and what happened in the first half could never be spoken of again.

Taking seven points from nine is far easier said that done, though, and Leeds chances of doing it will be next to zero if they replicate what they did in the first half at Brighton.


Det er hvordan vi svarer i de to kommende kampene som forteller mer av historien. Bielsa i post game presseren i går snakket om èn god førsteomgang mot Spurs, og en bra 2.omgang mot Brighton i går.

Kampene kommer tett denne uken, er det derfor Gelhardt ble spart i går, at han kan starte igjen på tirsdag? Forshaw fortsetter med bra spill. Med Dallas og Shackleton på backene fra start, Phillips i sin naturlige rolle, et press fra topp som fungerer fra start (via Gelhardt som klarte det fint mot Spurs i førsteomgangen)...

Bring on Brentford!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #157 på: November 28, 2021, 10:21:25 »
Forshaw fortsetter med bra spill.

Nå er ikke det å løpe langt det samme som bra spill, men med tanke på hans skademareritt er dette imponerende:

Adam Forshaw covered more ground than every other player during Brighton 0-0 Leeds yesterday. 12.57 kilometres. Quite staggering considering everything he's been through. #LUFC https://pic.twitter.com/gBDt2vBPfj
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #158 på: November 28, 2021, 10:23:53 »
Kalvin, ja... (her fra YEP)
Kalvin Phillips

Started the game in the backline, where he had little impact, then moved into midfield as Bielsa changed it. Never really got hold of the game and looked somewhat bewildered. Appeared to have an issue with his calves, was seen stretching them on a number of occasions and spoke to fitness coach Benoit Delaval about it before being replaced at half-time, but when Marcelo Bielsa was asked at full-time he said the midfielder wasn't injured.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjella

  • Gjest
Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #159 på: November 28, 2021, 11:18:04 »
Vi hadde IGJEN en kamp der det spillemessig ikke var bra. I tillegg spekuleres det rundt Kalvin...
Foreløpig lar jeg det ligge (men jeg ignorerer det ikke, jeg er spent på om det er noe i det..).

Brighton har vi slitt mot. Tapte begge forrige sesong, fikk ikke til spillet, og vi må bortimot ti oppgjør bak i tid for å få seier... Slik sett er ikke uavgjort borte ILLE.

YEP, eller Smyth da, innleder også slik i sin 'The Verdict':

In isolation it wasn't exactly what Marcelo Bielsa and the Whites needed, particularly when the performance is taken into consideration.

Beating Crystal Palace and Brentford at home, however, would put Saturday's 0-0 draw at the Amex in a far kinder light and what happened in the first half could never be spoken of again.

Taking seven points from nine is far easier said that done, though, and Leeds chances of doing it will be next to zero if they replicate what they did in the first half at Brighton.


Det er hvordan vi svarer i de to kommende kampene som forteller mer av historien. Bielsa i post game presseren i går snakket om èn god førsteomgang mot Spurs, og en bra 2.omgang mot Brighton i går.

Kampene kommer tett denne uken, er det derfor Gelhardt ble spart i går, at han kan starte igjen på tirsdag? Forshaw fortsetter med bra spill. Med Dallas og Shackleton på backene fra start, Phillips i sin naturlige rolle, et press fra topp som fungerer fra start (via Gelhardt som klarte det fint mot Spurs i førsteomgangen)...

Bring on Brentford!

kjella

  • Gjest
Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #160 på: November 28, 2021, 11:18:56 »
Gjerne ta Palace på tirsdag først :) Men herlig om vi tar Brentford også om 1 uke...

leedslife

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #161 på: November 28, 2021, 11:19:31 »
Var vel Potter som hadde Swansea da Phillips ble tatt av etter 20-25 min.
For en ferd siden den gang

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #162 på: November 28, 2021, 11:28:40 »
Gjerne ta Palace på tirsdag først :) Men herlig om vi tar Brentford også om 1 uke...

Ehh, ja   :-X
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #163 på: November 28, 2021, 11:44:25 »
Bielsa: "No, Kalvin Phillips is not injured."

Tipper Phillips er lei av å presses bak som stopper. Uroen i gruppa i gang.

Phillips kom med en uttalelse om de taktiske valgene Bielsa foretok forrige helg.  Er han ikke skadet så er jeg spent på hva grunnen til at han gikk av er, for så dårlig var ikke Phillips.

Jeg har påpekt en stund og fryktet at Bielsa har brukt seg opp. Jeg mente at han hadde gjort sitt etter forrige sesong. Ikke med bakgrunn i resultater, men av frykt for det vi KAN se tendenser til nå. Husk at han aldri har vært i en og samme klubb så lenge. Det har sine grunner, vil jeg tro.

Jeg vet jo ikke. Håper virkelig jeg tar skammelig feil.

Bielsaregime i medgang med middels CC spillere er noe annet enn motgang med PL og landslagsspillere.
Aner ikke om jeg har hatt rett og at det er murring i gruppa. Jeg vet bare at hvis det stemmer, så må det tas grep umiddelbart.
Et regime som det Bielsa kjører raseres mye raskere enn normalt hvis spillerne ikke lystrer og er 100 % dedikerte. Spillestilen er jo klink avhengig av 100% dedikasjon fra hver enkelt. Det har vi ikke sett mye til i år.

Kan fort bli noen spennende uker. Føler meg trygg på at Rads, Orta og Angus har snakket om dette, og at det blir et stadig mer aktuelt tema.

Pr.nå tror jeg vi er en soleklar kandidat til nedrykk. Ser ikke helt hvordan dette skal snu. At Bielsa endrer noe skjer ikke. Da må det tvinges frem med de konsekvensene det medfører.

Hvis det er murring i gruppa så er det nytteløst å hente spillere i januar. Ikke bare å komme inn og prestere da.

I tilegg syntes jeg det er mange underlige laguttak, bytter og disponeringer. Bruken av spillere som ikke presterer kan irritere flere enn oss supportere.. Nok en murregrunn i gruppen. Helt umulig å vite sikkert. Men inntrykket er at Bielsa med sine disponeringer har tapt flere poeng for oss i år.

Hvis Bielsa sparkes/trekker seg -
 Er spillerstallen en erstatter overtar god nok?
Liten tvil om at Bielsa og teamet har klart å få enormt ut av spillerne han overtok. Helt sinnsykt faktisk! Jeg tror Bielsaball og regime, det at spillerne slukte alt han sa er hovedgrunnen til fremgangen. Da er jeg redd det blir tøft for den som evt overtar.

Da koker det ned til 3 punkter:
1. Fortsette som nå. Satse på at Bamford og Ayling tilbake revolusjonerer alt og at en seier gir massiv med selvtillit og friskmelding.

2. Samling i bånn med Bielsa. Endringer. Kompromiss inngås mellom Bielsa og spillere. Nystart, ny innsats og fighervilje. Satse på at det er nok for å berge plassen og skilles etter sesongen

3. Fjern Bielsa - Få inn en ny med mye av Bielsa sine prinsipper, men ikke like ekstrem. En som snakker med gutta. Satse på at han kan snu skuta.

Jammen ikke lett å si hva som hadde vært best!
1 er kanskje det enkleste, men ikke det smarteste?
2 hadde vært det beste, men kanskje det vanskeligste?
3 det mest riktige, men det mest usikre?

Både håper og tror at fremtiden til Leeds og Bielsa blir diskutert på ER. Ingen er større en klubben og Rads gjør nok de grepene han mener er best for Leeds, sine investeringer og investorer.
Bielsa har ikke vært i samme klubb over tid, murringer, feil disponeringer.
Skadene må vel frem her og kan brukes som en grunn til at relasjoner ikke sitter og vi sliter med å ha et jevnere prestasjonsnivå.
Det har vel stort sett vært ulike startoppstillingen denne sesongen. Meslier og Dallas er vel de eneste som ikke har vært skadet?

At det er murring innad grunnet disponeringer og laguttak nekter jeg å tro. De som ikke får spilletid er jo juniorspillere og til dels Firpo og Shack.  Tar du vekk Firpo er det jo ingen av de som har noe stemme i garderoben. Firpo tror jeg er lettet for minst mulig tid på banen. Så ihvertfall slik ut i går. Minnet mye om de andre backene Barca har sendt til PL.

Jeg velger 1. tror ikke Bamford eller Ayling revolusjonerer alt, men kvaliteten, rutinen og tryggheten vi får med de tror jeg vil hjelpe oss med å stabilisere oss litt høyere på tabellen og prestere jevnt bedre mot vi bør/skal ta 3 poeng fra.

ingve1960

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #164 på: November 28, 2021, 12:02:39 »
Ikke så lett å finne positive ting i denne kampen men fant noe.
Tyler bra innhopp, meslier god, forshow dallas cooper brukbare, llorente spiller seg litt opp i 2omg men skulle bare mangle( forferdelig første.)
Gleder meg allerede til palace  tror gutta får en boost av hjemmebane drar i samme retning og får flyten igjen...MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #165 på: November 28, 2021, 12:34:49 »
Ikke noe nytt at backene sliiiter mot Brighton forresten...





https://twitter.com/GrahamSmyth/status/1464910861512937478?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

morten1966

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #166 på: November 28, 2021, 12:45:26 »
Har sett kampen i opptak nå pga julebord i går...Vi var heldige men med litt tur kunne vi hatt alle poengene med oss...Men hva er dette tullet mellom Bielsa og Phillips?

Cherry

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #167 på: November 28, 2021, 14:47:41 »
Kalvin, ja... (her fra YEP)
Kalvin Phillips

Started the game in the backline, where he had little impact, then moved into midfield as Bielsa changed it. Never really got hold of the game and looked somewhat bewildered. Appeared to have an issue with his calves, was seen stretching them on a number of occasions and spoke to fitness coach Benoit Delaval about it before being replaced at half-time, but when Marcelo Bielsa was asked at full-time he said the midfielder wasn't injured.

Velger å tro på denne, for å stagge indre uro ;)

MEN , å bruke Kalvin helt der bak er waste rett og slett - han hadde vel knapt 1- EN- langpasning i går. Bielsa får også stort minus med å bruke James som spiss, han har riktignok en god motor - men klarer jo svært sjelden å holde på ball lengre opp på banen og - målfarlig... det har han aldri vært.
Harrison er bare utrolig «rotete» i det han forsøker seg på- han , Firpo og Shackleton traff vel knapt på en pasning  >:(

MÅ se bedring mot Palace , er smått urolig og bekymra ift prestasjoner for tiden - for kroppsspråket på Raphinha, Kalvin og Rodrigo .... d var ikke bra å se på.
« Siste redigering: November 28, 2021, 14:52:00 av Cherry »
 

Carl Fisker

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #168 på: November 28, 2021, 15:32:05 »
Har sett kampen i opptak nå pga julebord i går...Vi var heldige men med litt tur kunne vi hatt alle poengene med oss...Men hva er dette tullet mellom Bielsa og Phillips?
Konspirasjonsteorier, intet håndfast.

Eriksen55

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #169 på: November 28, 2021, 15:54:19 »
Bielsa mener det har fungert greit med James på topp og utbroderer i detalj. Spesielt mot Leicester fungerte det.Derfor spilte James spiss igjen i går. De 3-4 kampene det absolutt ikke har fungert blåser han i.  At han kan si noe sånn er sjokkerende. Reinspikka løgn eller et forsøk på å dekke over egne feil. For feil tar han!

Det som ikke er feil er at det fungerte mot Spurs med Gelhardt og når Roberts kom inn i går. For det første er begge spisser, men begge kan holde på ballen og få med flere spillere. Gelhardt er også nest best etter Bamford i presset. Mot Leicester fungerte ikke James offensivt, men han jaget og presset bra. Hvis det er nok i Bielsa sin bok så gjorde nok James en god kamp... Men en spiss må da kunne mer enn det?

Når både James og Gelhardt gjør det bra mot Spurs og laget var til å kjenne igjen. Hvorfor alle de byttene? Hvorfor brukes ikke formspillere? Eller enda verre, hvorfor får spille langt unna toppfprm tillitt hver eneste kamp de er tilgjengelig?

Hadde Heckingbottom eller TC gjort så håpløse laguttak så hadde øksa blitt svingt. Hvorfor er det greit at Bielsa gjør det, og det gang etter gang?

Tror Bielsa har mista det. Hans stahet, regime og prinsipper er hans styrke, men også det som feller han.

HåvardK

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #170 på: November 28, 2021, 16:11:50 »
Bielsa mener det har fungert greit med James på topp og utbroderer i detalj. Spesielt mot Leicester fungerte det.Derfor spilte James spiss igjen i går. De 3-4 kampene det absolutt ikke har fungert blåser han i.  At han kan si noe sånn er sjokkerende. Reinspikka løgn eller et forsøk på å dekke over egne feil. For feil tar han!

Det som ikke er feil er at det fungerte mot Spurs med Gelhardt og når Roberts kom inn i går. For det første er begge spisser, men begge kan holde på ballen og få med flere spillere. Gelhardt er også nest best etter Bamford i presset. Mot Leicester fungerte ikke James offensivt, men han jaget og presset bra. Hvis det er nok i Bielsa sin bok så gjorde nok James en god kamp... Men en spiss må da kunne mer enn det?

Når både James og Gelhardt gjør det bra mot Spurs og laget var til å kjenne igjen. Hvorfor alle de byttene? Hvorfor brukes ikke formspillere? Eller enda verre, hvorfor får spille langt unna toppfprm tillitt hver eneste kamp de er tilgjengelig?

Hadde Heckingbottom eller TC gjort så håpløse laguttak så hadde øksa blitt svingt. Hvorfor er det greit at Bielsa gjør det, og det gang etter gang?

Tror Bielsa har mista det. Hans stahet, regime og prinsipper er hans styrke, men også det som feller han.
James spiller garantert spiss på tirsdag. Firpo starter på venstre back, mens Kalvin enten er stopper eller på benken.

Eriksen55

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #171 på: November 28, 2021, 16:45:22 »
Bielsa mener det har fungert greit med James på topp og utbroderer i detalj. Spesielt mot Leicester fungerte det.Derfor spilte James spiss igjen i går. De 3-4 kampene det absolutt ikke har fungert blåser han i.  At han kan si noe sånn er sjokkerende. Reinspikka løgn eller et forsøk på å dekke over egne feil. For feil tar han!

Det som ikke er feil er at det fungerte mot Spurs med Gelhardt og når Roberts kom inn i går. For det første er begge spisser, men begge kan holde på ballen og få med flere spillere. Gelhardt er også nest best etter Bamford i presset. Mot Leicester fungerte ikke James offensivt, men han jaget og presset bra. Hvis det er nok i Bielsa sin bok så gjorde nok James en god kamp... Men en spiss må da kunne mer enn det?

Når både James og Gelhardt gjør det bra mot Spurs og laget var til å kjenne igjen. Hvorfor alle de byttene? Hvorfor brukes ikke formspillere? Eller enda verre, hvorfor får spille langt unna toppfprm tillitt hver eneste kamp de er tilgjengelig?

Hadde Heckingbottom eller TC gjort så håpløse laguttak så hadde øksa blitt svingt. Hvorfor er det greit at Bielsa gjør det, og det gang etter gang?

Tror Bielsa har mista det. Hans stahet, regime og prinsipper er hans styrke, men også det som feller han.
James spiller garantert spiss på tirsdag. Firpo starter på venstre back, mens Kalvin enten er stopper eller på benken.

...og Harrison starter atter engang.  Med det gode innhoppet til Roberts som spiss så starter han på bekostning av Rodrigo i 10er rollen  :o



Fantasyland

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #172 på: November 28, 2021, 16:59:48 »
Synes ikke Firpo var så verst egentlig. Bra med fremover. Tungt med tidlig gult.

Jeg vet ikke hvilken kamp du så, men vi kan umulig ha sett samme fordi det jeg så var en Firpo som ble kjørt fullstendig karusell med av Lamptey og helt riktig ble tatt av etter 45.

Lucas the Kop Cat

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #173 på: November 28, 2021, 17:46:13 »
Har sett kampen i opptak nå pga julebord i går...Vi var heldige men med litt tur kunne vi hatt alle poengene med oss...Men hva er dette tullet mellom Bielsa og Phillips?
Konspirasjonsteorier, intet håndfast.
Jamie Redknapp som Sky-pundit som føler det er noe der som vi her gjentar og gjentar til vi tror på det. På tide å legge den ballen død.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-redknapp-phillips-bielsa-22299715

Gordon McUseless

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #174 på: November 28, 2021, 18:33:57 »
Vi har en midtbane landslagsspiller som spiller midtstopper. Midstopper som midtbanespilller. Tidenes dyreste Leedsspiss spiller midtbane. Tidenes dyreste kantspiller spiller spiss. Midtbanespiller som spiller høyreback. Er det rart de blir svimmel av dette. Hvordan i helvxxx har Bielsa tenkt at vi skal bli god når de flyttes rundt som random sjakkbrikker. Dallas mangler bare å ta på seg keeperhanskene.
Hvor skal jeg spille i dag??. Det er greit med noen poteter, men ikke 12 stk.
Bare Meslier som ve hvor han skal stå, men han er jo libero stort sett han og.

Denne taktikken er i ferd med å koste oss dyrt.
Nå må posisjonene spisses og troppen økes i antall, så vi ikke trenger å være avhengig av et lag bestående av lekmenn som skal ver litt god i alle posisjoner og ingen er ekspert i noen posisjoner.

gekon17

Sv: KAMP vs Brighton @Amex Stadium lørdag 27.11 kl 18:30
« Svar #175 på: November 28, 2021, 18:43:00 »
Sånn som jeg så kampen i går startet vi med fire bak, Firpo-Cooper-Phillips-Llorente, sistnevnte spilte høyreback.

Halvveis ut i første omgang byttet vi forsvars rekka til Firpo-Cooper-Llorente-Dallas.

Hvordan stemmer min synsing med hva som faktisk skjedde?

Det jeg mener er at hvis det var sånn som jeg trodde, så forlot ikke KP sin forsvars posisjon i protest, men at det var en beskjed som ble gitt fra sidelinjen.

Mulig jeg tar feil, så hadde vært interessant å høre hva dere andre så

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk