Skrevet av Emne: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15  (Lest 8514 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« på: November 28, 2021, 23:21:52 »
Tidlig pre match presser for denne:
Ahead of the game, Whites head coach Bielsa will hold his usual pre-match press conference but at the early time of 8am on Monday morning.

We go again.

Jeg ser for meg at troppen blir ganske så lik den vi hadde mot Brighton.
I morgen kveld er det annonsert at Ayling får noen minutter for U23, kanskje Bamford også...
Men tirsdagen kommer nok fro tidlig for begge.

Det blir skrevet at vi har gjort det best i hjemmekampene så langt.
Vi får i alle fall håpe det stemmer mht de to kommende kampene.

Struijk ville ikke holde 90 minutter på lørdag, sa Bielsa - tvilsomt vel at han holder lenger på tirsdag da???

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #1 på: November 28, 2021, 23:25:59 »
Håper vi starter med en spiss på topp. Ellers kan vi godt være uforandret for min del.

Eriksen55

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #2 på: November 29, 2021, 00:42:20 »


Jeg ser for meg at troppen blir ganske så lik den vi hadde mot Brighton.


Struijk ville ikke holde 90 minutter på lørdag, sa Bielsa - tvilsomt vel at han holder lenger på tirsdag da???

Hvis han ikke holder 90 så burde han startet og blitt byttet ut når tiden var moden...

Firpo og Harrison bør ikke starte. Sistnevnte har vært svak i hele år og toppet det med årsverste lørdag. Det bør være like klart som at James ikke er spiss.

Laguttaket tirsdag gruer jeg meg til. Frykter klink likt lag og et lite hjerteinfarkt på meg.

Det eneste som hadde toppet det og gitt meg magesår i tilegg er om eneste forandring hadde blitt å belønne Roberts sitt innhopp som spiss med startplass i 10'er rollen på bekostning av Rodrigo.

Håper på dette laget:

Meslier
Dallas, Llorente, Cooper, Struijk
Phillips
Raphinha Rodrigo Forshaw James
Gelhardt

Om Forshaw er klar for to tette kamper aner jeg ikke. Drameh hb og Dallas 8er mulig hvis ikke. Det skjer jo ikke når Shack er frisk. Han står høyere på den håndskrevne listen Bielsa skrev i juli.

Frykter tap og dårlig stemmning. Håper at vi spiller og ser ut som vi gjorde de første 45 mot Spurs. Men nå klarer vi 2 x45.

Umulig å tippe resultat. Kommer helt ann på hvem Bielsa bruker!



Cherry

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #3 på: November 29, 2021, 09:21:27 »


Jeg ser for meg at troppen blir ganske så lik den vi hadde mot Brighton.


Struijk ville ikke holde 90 minutter på lørdag, sa Bielsa - tvilsomt vel at han holder lenger på tirsdag da???

Hvis han ikke holder 90 så burde han startet og blitt byttet ut når tiden var moden...

Firpo og Harrison bør ikke starte. Sistnevnte har vært svak i hele år og toppet det med årsverste lørdag. Det bør være like klart som at James ikke er spiss.

Laguttaket tirsdag gruer jeg meg til. Frykter klink likt lag og et lite hjerteinfarkt på meg.

Det eneste som hadde toppet det og gitt meg magesår i tilegg er om eneste forandring hadde blitt å belønne Roberts sitt innhopp som spiss med startplass i 10'er rollen på bekostning av Rodrigo.

Håper på dette laget:

Meslier
Dallas, Llorente, Cooper, Struijk
Phillips
Raphinha Rodrigo Forshaw James
Gelhardt

Om Forshaw er klar for to tette kamper aner jeg ikke. Drameh hb og Dallas 8er mulig hvis ikke. Det skjer jo ikke når Shack er frisk. Han står høyere på den håndskrevne listen Bielsa skrev i juli.

Frykter tap og dårlig stemmning. Håper at vi spiller og ser ut som vi gjorde de første 45 mot Spurs. Men nå klarer vi 2 x45.

Umulig å tippe resultat. Kommer helt ann på hvem Bielsa bruker!

Ift magesåret ditt... så er jeg også bekymra for akkurat det......m/Roberts altså.

OM det skjer så vil det si at Tyler på merkelig vis har kommet foran Gelhardt igjen...og DET er ikke bra!
At han etter 13 kamper , etter å ha fått minutter i hver eneste kamp...så spiller gode 25 minutter i 1 kamp - det bør jo ikke
være det samme som at han bør starte i hvert fall!
Hjemme mot Palace , da bør spillere tilbake i de posisjoner de skal spille i.
Jeg vil gi Shackleton ny mulighet på HB, men ikke nok en kamp for Harrison fra start.  Firpo bør også trene mer før ny start ???


Mitt forslag (skal mye til om det blir godkjent av Marcelo da):

Meslier
Shackleton- Strujic, Llorente, Dallas
Phillips (men litt lengre frem takk!)
James-Forshaw- Rodrigo- Raphinha
Gelhardt

Rodrigo nærmest Gelhardt på topp, han er flink til å linke`opp - og veldiiiii for at vingene bytter plasser innimellom i kampene.
Jeg vraker Cooper pga at Liam for meg er en løs kanon på dekk i forsvaret vårt - han er vel en av PL`s beste på holding innenfor 16 meteren.

....og det overrasker meg ikke om Roberts står der klar til 2.omgang igjen.....
« Siste redigering: November 29, 2021, 09:31:40 av Cherry »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #4 på: November 29, 2021, 10:23:33 »
Pressern

Også herr Phillips kom opp:

Certain pundits are suggesting all is not well with Kalvin? Are you able to reassure the fans?
For me to respond, if you could transmit to me the reasons behin your question. Kalvin Phillips is an idol for the Leeds United fans, he's a popular property with a lot of affection and we all have the obligation to look after the feeling that unites a fan with a team. The fans suffer when they lose an idol, Kalvin is a player that's done a lot of things for why the fans feel about him and what he has done has been sincere, it has not been conditioned. He opted to stay with Leeds when he could have left when we were in the Championship. Cleared up his position was when asked about moving to the best teams in the Premier League, saying sincerely he wouldn't accept any offers - so what I'm saying is with respect to his performance and his club Leeds, the position Kalvin occupies is completely deserved. Now what you're asking is resolved with a conclusion that's very simple. It's very difficult to imagine that a player can never be substituted from a team. The logic of football shows that perfectly in any game, any player can come off. And it can't be a coaches condition that one player can't come off and then it's thought of something because finally the explanation I gave is the one I thought. I thought Pascal was better suited in the second half to the defensive midfield situation that I imagined, than Phillips. That doesn't mean I was correct but I did what I thought was best. But in no way does that mean there's a difficulty with anyone. It's never good for a player or a team to think that the positions are immovable and that the hierarchies are within a team can't be altered ever because it's not only bad for the player who is untouchable but it's bad for those who want to alter the positions within a team. In this example that we chose, it's bad for Kalvin to think taht he'd never be substituted like any other component of the team, to think that the initial hierarchies cannot be changed. The position of a team is that you compete with your opponents and the players in your team.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/bielsa-leeds-press-conference-live-22298851
« Siste redigering: November 29, 2021, 10:25:37 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #5 på: November 29, 2021, 10:30:37 »
Pressern

Også herr Phillips kom opp:

Certain pundits are suggesting all is not well with Kalvin? Are you able to reassure the fans?
For me to respond, if you could transmit to me the reasons behin your question. Kalvin Phillips is an idol for the Leeds United fans, he's a popular property with a lot of affection and we all have the obligation to look after the feeling that unites a fan with a team. The fans suffer when they lose an idol, Kalvin is a player that's done a lot of things for why the fans feel about him and what he has done has been sincere, it has not been conditioned. He opted to stay with Leeds when he could have left when we were in the Championship. Cleared up his position was when asked about moving to the best teams in the Premier League, saying sincerely he wouldn't accept any offers - so what I'm saying is with respect to his performance and his club Leeds, the position Kalvin occupies is completely deserved. Now what you're asking is resolved with a conclusion that's very simple. It's very difficult to imagine that a player can never be substituted from a team. The logic of football shows that perfectly in any game, any player can come off. And it can't be a coaches condition that one player can't come off and then it's thought of something because finally the explanation I gave is the one I thought. I thought Pascal was better suited in the second half to the defensive midfield situation that I imagined, than Phillips. That doesn't mean I was correct but I did what I thought was best. But in no way does that mean there's a difficulty with anyone. It's never good for a player or a team to think that the positions are immovable and that the hierarchies are within a team can't be altered ever because it's not only bad for the player who is untouchable but it's bad for those who want to alter the positions within a team. In this example that we chose, it's bad for Kalvin to think taht he'd never be substituted like any other component of the team, to think that the initial hierarchies cannot be changed. The position of a team is that you compete with your opponents and the players in your team.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/bielsa-leeds-press-conference-live-22298851

Kalvin Phillips var ikke spesielt svak i første omgang. At vi ble bedre etter pause (med Struijk) skulle bare mangle, vi var helt forferdelige som lag i første omgang. At Bielsa vurderte Struijk som et bedre alternativ på midtbaneplass enn Phillips i pausen sist, er for meg komplett uforståelig. Tross alt spilte Phillips størstedelen av første omgang som midtstopper. Jeg er langt fra trygg på at dette handler om sportslige forhold. Denne uttalelsen er ikke beroligende.

Cherry

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #6 på: November 29, 2021, 10:47:52 »
Kalvin ønsker å spille der han spiller på landslaget , og pga at han ble tatt ut på det engelske landslaget i denne posisjonen han "hadde" i Leeds.
At han nå blir benyttet i en mer defensiv posisjon gjør jo at han ikke får benyttet sine "spiss egenskaper"...i mitt hode.

Bielsa forteller (helt korrekt) på sin måte at INGEN er større enn laget, at det er konkurranse på alle plasser , og at "noen" venter hvis 1 ikke leverer......

At dette skal gå utover Kalvin som vår lags gigant/stjerne/idol/bauta er uforståelig , fordi det pt er INGEN som kan ta plassen til Kalvin -
HVIS han blir benyttet i sin vante/gode/riktige posisjon- nemlig FORAN forsvaret.....men der han også er med fremover .
Veldig naturlig at Kalvin nå tenker VM , og sin plass der...

Enig med Kato, her er ikke alt på stell mellom Bielsa og Kalvin. 
« Siste redigering: November 29, 2021, 12:33:29 av Cherry »
 

Eriksen55

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #7 på: November 29, 2021, 12:23:06 »
Kalvin ønsker å spille der han spiller på landslaget , og pga at han ble tatt ut på det engelske landslaget i denne posisjonen han "hadde" i Leeds.
At han nå blir benyttet i en mer defensiv posisjon gjør jo at han ikke får benyttet sine "spiss geneskaper"...i mitt hode.

Bielsa forteller (helt korrekt) på sin måte at INGEN er større enn laget, at det er konkurranse på alle plasser , og at "noen" venter hvis 1 ikke leverer......

At dette skal gå utover Kalvin som vår lags gigant/stjerne/idol/bauta er uforståelig , fordi det pt er INGEN som kan ta plassen til Kalvin -
HVIS han blir benyttet i sin vante/gode/riktige posisjon- nemlig FORAN forsvaret.....men der han også er med fremover .
Veldig naturlig at Kalvin nå tenker VM , og sin plass der...

Enig med Kato, her er ikke alt på stell mellom Bielsa og Kalvin.

Det er tynn suppe det Bielsa presenterer her.  Uansett om Phillips hadde vært ræva sist kamp. Hvorfor bytte han ut etter 45 svake minutter når Harrison får 75-80 min når han er enda dårlige enn ræva. Hvor mange kamper fikk Klich før han var ute? Hva med Costa? For å ikke nevne Roberts. Henger ikke på greip. I hvert fall når Phillips var langt unna å være av våre svakeste.

Vi får se når laguttaket kommer i morgen.

Kontakinte

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #8 på: November 29, 2021, 12:37:35 »
Pressern

Også herr Phillips kom opp:

Certain pundits are suggesting all is not well with Kalvin? Are you able to reassure the fans?
For me to respond, if you could transmit to me the reasons behin your question. Kalvin Phillips is an idol for the Leeds United fans, he's a popular property with a lot of affection and we all have the obligation to look after the feeling that unites a fan with a team. The fans suffer when they lose an idol, Kalvin is a player that's done a lot of things for why the fans feel about him and what he has done has been sincere, it has not been conditioned. He opted to stay with Leeds when he could have left when we were in the Championship. Cleared up his position was when asked about moving to the best teams in the Premier League, saying sincerely he wouldn't accept any offers - so what I'm saying is with respect to his performance and his club Leeds, the position Kalvin occupies is completely deserved. Now what you're asking is resolved with a conclusion that's very simple. It's very difficult to imagine that a player can never be substituted from a team. The logic of football shows that perfectly in any game, any player can come off. And it can't be a coaches condition that one player can't come off and then it's thought of something because finally the explanation I gave is the one I thought. I thought Pascal was better suited in the second half to the defensive midfield situation that I imagined, than Phillips. That doesn't mean I was correct but I did what I thought was best. But in no way does that mean there's a difficulty with anyone. It's never good for a player or a team to think that the positions are immovable and that the hierarchies are within a team can't be altered ever because it's not only bad for the player who is untouchable but it's bad for those who want to alter the positions within a team. In this example that we chose, it's bad for Kalvin to think taht he'd never be substituted like any other component of the team, to think that the initial hierarchies cannot be changed. The position of a team is that you compete with your opponents and the players in your team.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/bielsa-leeds-press-conference-live-22298851
Dette er spekulasjoner som har kommet ut av "brødsaksa" til Tim Sherwood.

auren

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #9 på: November 29, 2021, 12:41:45 »
En av de viktigste kampene på lenge. Det murrer rundt Leedslaget. Murrer det også internt? Ingenting ville gledet mer enn at vi fikk svar på tiltale i morgen kveld. Men da må vi slutte å spille med spillere ute av posisjon. Ønsker meg dette laget:

Meslier - Shackleton, Llorente, Cooper, Dallas - Phillips - Raphinha, Rodrigo, Forshaw, James - Gelhardt

Tviler på at Joffy spiller fra start, men prosjektet med å sette James på topp må vel være forbi? Da vil jeg heller ha Roberts på topp.

Tips: Vi slår tilbake og vinner 3-0! Raphinha, Rodrigo og Cooper med målene.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #10 på: November 29, 2021, 12:41:48 »
Kalvin ønsker å spille der han spiller på landslaget , og pga at han ble tatt ut på det engelske landslaget i denne posisjonen han "hadde" i Leeds.
At han nå blir benyttet i en mer defensiv posisjon gjør jo at han ikke får benyttet sine "spiss geneskaper"...i mitt hode.

Bielsa forteller (helt korrekt) på sin måte at INGEN er større enn laget, at det er konkurranse på alle plasser , og at "noen" venter hvis 1 ikke leverer......

At dette skal gå utover Kalvin som vår lags gigant/stjerne/idol/bauta er uforståelig , fordi det pt er INGEN som kan ta plassen til Kalvin -
HVIS han blir benyttet i sin vante/gode/riktige posisjon- nemlig FORAN forsvaret.....men der han også er med fremover .
Veldig naturlig at Kalvin nå tenker VM , og sin plass der...

Enig med Kato, her er ikke alt på stell mellom Bielsa og Kalvin.

Det er tynn suppe det Bielsa presenterer her.  Uansett om Phillips hadde vært ræva sist kamp. Hvorfor bytte han ut etter 45 svake minutter når Harrison får 75-80 min når han er enda dårlige enn ræva. Hvor mange kamper fikk Klich før han var ute? Hva med Costa? For å ikke nevne Roberts. Henger ikke på greip. I hvert fall når Phillips var langt unna å være av våre svakeste.

Vi får se når laguttaket kommer i morgen.

Med dette skyter jo Bielsa seg selv i foten, det er jo han som har skapt det som kan oppfattes som "hierarki" innad i gruppa - med å gå ut og si HVEM som er no 1/2/3 på hver plass.

"It's never good for a player or a team to think that the positions are immovable and that the hierarchies are within a team can't be altered ever because it's not only bad for the player who is untouchable but it's bad for those who want to alter the positions within a team. In this example that we chose, it's bad for Kalvin to think taht he'd never be substituted like any other component of the team, to think that the initial hierarchies cannot be changed. The position of a team is that you compete with your opponents and the players in your team."
 

leedslife

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #11 på: November 29, 2021, 13:14:44 »
Setter en 2-1 her.
Får sette vår lit til Roberts, Harrison og James. Er jo tross alt de som har stått for avslutninger, assist og mål i det siste.
« Siste redigering: November 29, 2021, 13:54:59 av leedslife »

RoarG

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #12 på: November 29, 2021, 13:50:01 »
Kalvin ønsker å spille der han spiller på landslaget , og pga at han ble tatt ut på det engelske landslaget i denne posisjonen han "hadde" i Leeds.
At han nå blir benyttet i en mer defensiv posisjon gjør jo at han ikke får benyttet sine "spiss egenskaper"...i mitt hode.

Bielsa forteller (helt korrekt) på sin måte at INGEN er større enn laget, at det er konkurranse på alle plasser , og at "noen" venter hvis 1 ikke leverer......

At dette skal gå utover Kalvin som vår lags gigant/stjerne/idol/bauta er uforståelig , fordi det pt er INGEN som kan ta plassen til Kalvin -
HVIS han blir benyttet i sin vante/gode/riktige posisjon- nemlig FORAN forsvaret.....men der han også er med fremover .
Veldig naturlig at Kalvin nå tenker VM , og sin plass der...

Enig med Kato, her er ikke alt på stell mellom Bielsa og Kalvin.
Ryktespredning. Bielsa har sagt at byttet var taktisk. Prøv å la være å lese mer ut av begivenheter enn det det faktisk er hold for. For øvrig venter jeg knokkelkamp, som vi som best får uavgjort ut av.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

karaba

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #13 på: November 30, 2021, 01:08:13 »
Setter en 2-1 her.
Får sette vår lit til Roberts, Harrison og James. Er jo tross alt de som har stått for avslutninger, assist og mål i det siste.
Ironi på sitt beste


Sent from my iPhone using Tapatalk

baste

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #14 på: November 30, 2021, 08:11:17 »
Satser på 3-1 til Leeds.


MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #15 på: November 30, 2021, 08:52:27 »
Gårsdagens U23-prioritering viste jo at Joffy ikke er tiltenkt en startrolle i kveld.
Den æren tilfaller nok igjen James om ikke Tyler viste til Bielsa at han tross alt er spiss og bør få spille der...

Googling forteller at Palace under Vieira spiller SYSTEM OF PLAY: 4-3-3 / 4-2-3-1
https://themastermindsite.com/2021/11/09/patrick-vieira-crystal-palace-tactical-analysis/
så da blir vi vel i vårt tradisjonelle 4-1-4-1.
Som jeg har påpekt, Bielsa sa at Pascal ikke ville tåle 90 minutter på lørdag. Når kampene kommer tett som nå atar jeg at det fortsatt gjelder. Også mht Forshaw er man spent om kroppen hans tåler to kamper i uken... Han starter nok ikke enten i kveld eller søndag... Og jeg håååper Rahinha er mer enn fysisk tilbake i kveld!

Meslier
Shackleton, Llorente, Cooper, Dallas
Phillips
Raphinha, Forshaw, Rodrigo, Harrison
James

Ikke hva jeg håper, men hva jeg tror. Evt kan det tenkes at Firpo skal spilles i form, dvs at han igjen får en sjanse til å starte. Da går vel Dallas over til høyre (evt midten). Og så kan det altså tenkes Roberts får sjansen på topp igjen...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #16 på: November 30, 2021, 08:52:57 »
Kalvin ønsker å spille der han spiller på landslaget , og pga at han ble tatt ut på det engelske landslaget i denne posisjonen han "hadde" i Leeds.
At han nå blir benyttet i en mer defensiv posisjon gjør jo at han ikke får benyttet sine "spiss egenskaper"...i mitt hode.

Bielsa forteller (helt korrekt) på sin måte at INGEN er større enn laget, at det er konkurranse på alle plasser , og at "noen" venter hvis 1 ikke leverer......

At dette skal gå utover Kalvin som vår lags gigant/stjerne/idol/bauta er uforståelig , fordi det pt er INGEN som kan ta plassen til Kalvin -
HVIS han blir benyttet i sin vante/gode/riktige posisjon- nemlig FORAN forsvaret.....men der han også er med fremover .
Veldig naturlig at Kalvin nå tenker VM , og sin plass der...

Enig med Kato, her er ikke alt på stell mellom Bielsa og Kalvin.
Ryktespredning. Bielsa har sagt at byttet var taktisk. Prøv å la være å lese mer ut av begivenheter enn det det faktisk er hold for. For øvrig venter jeg knokkelkamp, som vi som best får uavgjort ut av.

Lagoppstilling og formasjon i dag mot Palace kan fortelle mye, håper selvsagt på det beste.......for Phillips og Leeds United.
 

Sterland

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #17 på: November 30, 2021, 09:43:21 »
Gårsdagens U23-prioritering viste jo at Joffy ikke er tiltenkt en startrolle i kveld.
Den æren tilfaller nok igjen James om ikke Tyler viste til Bielsa at han tross alt er spiss og bør få spille der...

Googling forteller at Palace under Vieira spiller SYSTEM OF PLAY: 4-3-3 / 4-2-3-1
https://themastermindsite.com/2021/11/09/patrick-vieira-crystal-palace-tactical-analysis/
så da blir vi vel i vårt tradisjonelle 4-1-4-1.
Som jeg har påpekt, Bielsa sa at Pascal ikke ville tåle 90 minutter på lørdag. Når kampene kommer tett som nå atar jeg at det fortsatt gjelder. Også mht Forshaw er man spent om kroppen hans tåler to kamper i uken... Han starter nok ikke enten i kveld eller søndag... Og jeg håååper Rahinha er mer enn fysisk tilbake i kveld!

Meslier
Shackleton, Llorente, Cooper, Dallas
Phillips
Raphinha, Forshaw, Rodrigo, Harrison
James

Ikke hva jeg håper, men hva jeg tror. Evt kan det tenkes at Firpo skal spilles i form, dvs at han igjen får en sjanse til å starte. Da går vel Dallas over til høyre (evt midten). Og så kan det altså tenkes Roberts får sjansen på topp igjen...
Håper Dallas fortsetter på høyreback. Tror Shack skal slite grusomt mot Zaha. Håper på Gelhardt som spiss, men frykter at både Roberts og James står foran han i køen. Nå skal det sies at det Gelhardt har levert for a-laget har vært minimalt, bortsett fra straffen mot Wolves, og sånn sett kan Bielsa ha sitt på det tørre om han ønsker å satse på Roberts/James. Om vi skal få nytte av James som spiss er vi avhengig av bakrom, spørs om vi får så mye av det mot CP.  Roberts viste tegn mot Brighton, og har et større repertoar enn  James, men fellesnevneren for begge er at de mangler målteft. Vi er ekstremt avhengig av Raphinha, måtte han blomstre igjen i dag :) Kjenner nervene begynner å melde seg, denne kampen er utrolig viktig

SupALeedS

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #18 på: November 30, 2021, 11:20:28 »
6 poengers kamp i kveld. Jeg kommer til å bite negler i 90 minutter. Taper vi denne i kveld, blir sesongen lang tror jeg. En kamp som MÅ vinnes. Gå inn i juleprogrammet på bunn i PL har sjelden vært gunstig.

Med tap i neste match begynner varsel lampen å blinke så smått for Bielsa sin posisjon også tror jeg. En ting er at andre sesongen er tøff, men laget henger ikke sammen hverken offensivt eller defensivt syntes jeg. Flaks at vi fikk med oss poeng sist match. Blir for tynt å bare skylde på skader, det er det grunnleggende spillet som ikke fungerer i dagens leeds lag. Og Bielsa virker rådvill..

La oss håpe at Bielsa tenker noe nytt, Gelhardt bør starte, James og Raphinha på kantene. Klich må inn i midtbane leddet, det er ikke målpoeng i Forshaw sentralt. Det er min mening.

Alex

Blank_File

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #19 på: November 30, 2021, 11:30:34 »
Jeg har ikke hatt godfølelsen på en stund nå, men denne gangen gruer jeg meg mer enn noensinne. Følelsen av at tap i de to neste vil definere resten av sesongen vår (og i aller verste fall, Bielsas skjebne), er ganske sterk. Vi har ikke en sjanse mot topplagene i den formen vi er nå. Er dette slutten på den vakre perioden vi har hatt? Det er enda god tid til å plukke poeng på nyåret selvsagt. Alt håp er ikke ute uansett om vi taper alt frem til nyttår, men denne voldsomme posisjonsbyttingen av Bielsa underveis i kampene er ikke noe godt tegn. Jeg er foreløpig ikke så bekymret for dette med Phillips, men det er en vanskelig disponering å forstå for en lekmann. Håper så inderlig at det snur snart. At vi kan spille slik vi bare glimtvis har gjort i høst fremover. Forløsningen har føltes så nær i det siste, men Brightonkampen var et alvorlig tilbakeskritt.

Blank_File

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #20 på: November 30, 2021, 11:33:50 »
La oss håpe at Bielsa tenker noe nytt, Gelhardt bør starte, James og Raphinha på kantene. Klich må inn i midtbane leddet, det er ikke målpoeng i Forshaw sentralt. Det er min mening.

Vi får neppe se Gelhardt fra start, og Forshaw har vel vært nesten det eneste gjennomgående positive de siste kampene. Klich er kanskje ikke ferdig som toppspiller, men han har vært gjennomgående svak over for lang tid nå. Jeg syns det er et større problem at ikke backene kommer helhjerta og at vi ikke fyller på i boksen. Det er jo der vi var så gode. Vi kom med så himla mye folk og energien var så god.

Cherry

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #21 på: November 30, 2021, 11:40:46 »
Kalvin ønsker å spille der han spiller på landslaget , og pga at han ble tatt ut på det engelske landslaget i denne posisjonen han "hadde" i Leeds.
At han nå blir benyttet i en mer defensiv posisjon gjør jo at han ikke får benyttet sine "spiss egenskaper"...i mitt hode.

Bielsa forteller (helt korrekt) på sin måte at INGEN er større enn laget, at det er konkurranse på alle plasser , og at "noen" venter hvis 1 ikke leverer......

At dette skal gå utover Kalvin som vår lags gigant/stjerne/idol/bauta er uforståelig , fordi det pt er INGEN som kan ta plassen til Kalvin -
HVIS han blir benyttet i sin vante/gode/riktige posisjon- nemlig FORAN forsvaret.....men der han også er med fremover .
Veldig naturlig at Kalvin nå tenker VM , og sin plass der...

Enig med Kato, her er ikke alt på stell mellom Bielsa og Kalvin.
Ryktespredning. Bielsa har sagt at byttet var taktisk. Prøv å la være å lese mer ut av begivenheter enn det det faktisk er hold for. For øvrig venter jeg knokkelkamp, som vi som best får uavgjort ut av.

Litt beroliget  ;)
https://www.leedsallover.com/spotted-kalvin-phillips-reacts-to-bizarre-leeds-united-and-marcelo-bielsa-claims/

Ellers mye sant i innlegget før her - vi har ikke backer som blir med fremover slik Alioski og Ayling gjorde i forrige sesong..........får de ikke "lov" eller tør de ikke pga kapasitet?
Både Shackleton, Strujic og Firpo vender helst hjem med ball i beina...
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #22 på: November 30, 2021, 16:49:45 »
Come on, Leeds!
Do it:

In the Premier League this season, Crystal Palace have conceded the most goals from set-pieces (10) and the most set-piece goals away from home (8).

Some perspective: Leeds conceded 15 from set-plays in 2020/21 - a league high. This year, Palace have allowed 10 in 13 matches.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #23 på: November 30, 2021, 19:39:36 »
Sjelden spent på lagoppstillingen..
 

rd1

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #24 på: November 30, 2021, 20:03:09 »
100% sikker på 4-1 etter Raphina show!
"Who needs Cantona??"

Kato

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #25 på: November 30, 2021, 20:18:20 »
Phillips heldigvis med.
 

karaba

KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #26 på: November 30, 2021, 20:18:21 »
At Roberts starter i steden for Gelhardt er ikke lett å forstå!
Rodrigo var ikke god i siste kampen, men Klich har jo heller ikke vist mye denne sesongen.
Ser litt mørkt på det med denne lagoppstillingen!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sølvreven

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #27 på: November 30, 2021, 20:22:27 »
Forsvaret er bra i kveld. Angrepet derimot….
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Hallgeir *

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #28 på: November 30, 2021, 20:23:37 »
Starting XI: Meslier (GK), Forshaw, Cooper (c), Raphinha, Roberts, Llorente, Dallas, James, Struijk, Phillips, Klich.

Substitutes: Kalesson (GK), Firpo, Rodrigo, Harrison, Gelhardt, Cresswell, Summerville, Shackleton, Jenkins.
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #29 på: November 30, 2021, 20:27:04 »
Synes det ser ok ut. Kanskje vi kan bruke benken og ikveld