Skrevet av Emne: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15  (Lest 8510 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Neo

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #150 på: Desember 01, 2021, 06:42:52 »
Superlativene henger løst etter en kamp som dette.

Må si jeg ble lettere imponert over laget - ja, LAGET - i denne matchen.
Her var vi virkelig til å kjenne igjen fra slik vi har opplevd laget siste par år.
Trøkk, tempo og spilleglede.

Herlig at Raphinha tok ansvar og satte straffen. Krever sin mann å sette den på dette tidspunkt, i en slik match.
Men må også si Forshaw bare imponerer meg mer og mer.
Fortsatt litt å gå på, men gutten tar jo kvantesteg for steg. Involvert i det meste, og er jo åpenbart en pest og en plage å møte på midten for motstanderne. For en kapasitet og work-rate han legger ned!

Enorm glede på banen av samtlige når fløyta gikk. Og det lenge etter at kampen var blåst av.
Det var en så åpenbar god gammel spillerglede og lettelse, der alle takket alle.

En stor seier på mange måter.
Det var definitivt ikke lett å møte et Palace som fikk et sjeldent tap i helgen, som kom fra en serie med sterke resultater før det.
Personlig triumf for Bielsa å kunne svare "alle der ute" med et resultat som dette.

Det gledes!


RoarG

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #151 på: Desember 01, 2021, 06:45:53 »
Topp seier :). Men kan vi nyte seieren uten å hakke på Roberts? Vet godt at han ikke er den spilleren vi ønsket han var, men å høre det hele tida er litt overkill.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sterland

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #152 på: Desember 01, 2021, 06:57:10 »
For et drama og en nervepåkjenning. 2 * hjertet i halsen når Meslier gjør en kjemperedning etter at Benteke og får pirket ballen mot mål, deretter når samme mann får blank heading ved bakerste stolpe.. men for en lettelse når Raphinha setter straffen :D Var i utgangspunktet skuffet da Bielsa startet med Roberts, men han jobbet hardt og bidro rimelig greit, synd han ikke setter innlegget til Dallas. Hadde gjort underverker med Roberts å få en scoring (håper jeg..). Vi hadde gledelig lange perioder i kampen hvor vi herjet med Bielsa-style, og vi faktisk var å kjenne igjen fra forrige sesong. Fantastisk å se Dallas heve seg igjen, han var virkelig bra,  og det er sjelden en ser Zaha blir såpass temmet som han ble i går. Herlig å se James gjøre en av sine beste kamper for oss, meget bra fart, mangler noe på teknikk og presisjon men jobbet utrettelig. Synes ikke Phillips leverte på vanlig nivå, men stod fram mot slutten. Ble noen gloser om Firpo i starten av 1. omgang, men han hevet seg heldigvis etter en katastrofal start. Mye bra i går, men vi skaper alt for lite store sjanser og når de kommer evner vi dessverre ikke å sette de. Savnet av Bamford er stort, og jeg føler det kan bli vår bane at vi er så avhengig av han. Verken Roberts og Rodrigo er målfarlige nok, mens Joe Gelhardt er uprøvd og ikke en vi kan forvente noe særlig av foreløpig. Håper det er noe i ryktene om Blackburn-spissen. Spennende å se om Bamford kan levere på fjorårets nivå, når han endelig er tilbake :) Uansett, fantastisk med 3 p i går. Full gass mot Brentfordkampen :) 

Stut og Fjærkre

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #153 på: Desember 01, 2021, 09:27:57 »
Topp seier :). Men kan vi nyte seieren uten å hakke på Roberts? Vet godt at han ikke er den spilleren vi ønsket han var, men å høre det hele tida er litt overkill.

Støttes.
Mener dessuten at han jobben han gjorde var en veldig viktig grunn til at United i går for første gang på lenge spilte Bielsa-ball i nesten en hel kamp. Han presser Palace inn i deres egen femmeter, og nekter dem mange igangsettelser. Når vi har ballen binder han opp midtforsvaret deres. Han var også ganske konstruktiv med ball i beina. Innlegget som går gjennom beina hans, får en lei sprett to meter før så det er ikke en kjempeblemme at den misses. Totalt sett var han en viktig brikke i en seier som burde vært større.

Kritikken minner mye om den Bamford fikk for noen sesonger siden, inntil han spilte seg varm og begynte å putte regelmessig. Mange her så heller ikke de øvrige bidragene hans.

Larsen.

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #154 på: Desember 01, 2021, 09:46:17 »
Topp seier :). Men kan vi nyte seieren uten å hakke på Roberts? Vet godt at han ikke er den spilleren vi ønsket han var, men å høre det hele tida er litt overkill.

Støttes.
Mener dessuten at han jobben han gjorde var en veldig viktig grunn til at United i går for første gang på lenge spilte Bielsa-ball i nesten en hel kamp. Han presser Palace inn i deres egen femmeter, og nekter dem mange igangsettelser. Når vi har ballen binder han opp midtforsvaret deres. Han var også ganske konstruktiv med ball i beina. Innlegget som går gjennom beina hans, får en lei sprett to meter før så det er ikke en kjempeblemme at den misses. Totalt sett var han en viktig brikke i en seier som burde vært større.

Kritikken minner mye om den Bamford fikk for noen sesonger siden, inntil han spilte seg varm og begynte å putte regelmessig. Mange her så heller ikke de øvrige bidragene hans.

Meget godt oppsummert!
Pride of Yorkshire

Cherry

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #155 på: Desember 01, 2021, 09:55:58 »
Idag traff Bielsa bedre på lag uttak og opplegg.
Var dette første kamp denne sesongen hvor vi var sånn halvveis på g i 90 min?
Strujik og Dallas med en omgang hver mot Zaha
og hvert sitt gule kort.
Det holdt akkuratt. Han hadde noen fikse finter men ingen avslutninger som jeg fikk med meg. Helt greit å ofre Harrison idag for å få in Roberts på topp istedenfor James.
Løpinga til Roberts bidro til at vi klarte å holde presset oppe gjennom kampen.
Når Bamford stepper inn for han så får vi en som er minst like god til det + kan score også.
Skrudde opp lyden på Tvn og fikk skikkelig frysninger. En sur kald mandagskveld i pissregn under flomlyset på Elland Road.
Stadion ristet, skjerfene snurret og høyt press ble akkopagnert av WACCOE.

Må være lov til å være litt stolt som Leeds supporter idag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det var til info tirsdag i går da  ;D - men ja for ett heeeerliii trøkk!
Når det blir belønnet med 3 poeng på overtid - så er det nok ikke mange som IKKE kommer tilbake på søndag!
Hører vi har ca 20000 på venteliste for sesongkort!

At Bielsa kjørte Forshaw og Kalvin sammen på midten i går er nok det som skal til for å vinne de fleste kriger der.
I går hadde vi liksom riktig spiller på riktig plass igjen, og gutta`visste mer sin oppgave - det var bedre samhandling.
Bamford må inn da , for det fungerer ennå ikke "bra" i angrep hos oss- vi skaper for lite store sjanser ...der mener jeg Patrick vil endre på dette.

Nå gleder jeg meg til søndag!
 

Hallgeir *

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #156 på: Desember 01, 2021, 11:59:58 »
Gratulerer med 3 griseheldige poeng! MOT  ;D

Jeg ville heller sagt:

Gratulerer med tre velfortjente poeng!  8)
Super Leeds since 1968

Buddy

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #157 på: Desember 01, 2021, 12:06:02 »
Vil legge til at også andre enn de siste av oss på forumet som fortsatt har tro på Roberts, var fornøyde i går, Pope i BBC:

Tyler Roberts ran his heart and lungs out for the cause, starting up front in arguably his best top-flight display for the club.

Etter et par år med mye skadehistorikk, og kritikk for det den gang - lite tilgjengelig, framstår han nå meget veltrent - både muskler og løpskapasitet. Glimrende førsteforsvarer til han ble tatt av. Nok en grunn til Bielsas forelskelse, nok et prosjekt han bare vil lykkes med. La oss glede oss over siste kampers framgang. Så får vi ikke klage på at han nå alltid er frisk nok til å spille en kamp😉
Men så det er sagt, han har fortsatt et stykke å gå...

For øvrig imponerte CP meg, de har et imponerende knippe sterke spillere med mye muskler og fart, litt sånn 100meterlaget til USA + en slepen Gallagher. Derfor så utrolig herlig at vi endelig igjen klarte å vinne en så tett kamp, som i følge mine Arsenalvenner, var veldig underholdende... Og laget som vant, enten det ble CP eller Leeds, var det som hadde den tilstrekkelige flaksen.

Kato

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #158 på: Desember 01, 2021, 12:21:00 »
Mest imponert over Dallas, hadde den vanskeligste oppgaven mot Zaha.

GeirO

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #159 på: Desember 01, 2021, 16:52:24 »
Mest imponert over Dallas, hadde den vanskeligste oppgaven mot Zaha.
Han ga alt, minnet om hodet hans mellom skoa til Zahra i fullt firsprang sitter på netthinnen. Dallas hadde bestemt seg, Zahra skulle ikke komme forbi han, koste hva det koste vil....
MOT

leedslife

Sv: KAMP vs Crystal Palace @Elland Road tirsdag 30.11 kl 21:15
« Svar #160 på: Desember 01, 2021, 19:24:50 »
Avskrev Dallas for noen sesonger siden. Grå og veldig average skrev jeg. Vi trengte noe langt bedre noe skulle vi klare å rykke opp fra cc. Herregud jeg tok feil.
Karakter. Vinnerskalle. Ofte vår beste når mest står på spill. En O2maskin og en kontinuitetsbærer som vi kan ha glede av i mange år til forhåpentligvis.
Og det er jo øyeblikk som det du beskriver i går GeirO som er så spesielt med dette mannskapet og disse årene sammen med de fantastiske supporterne under reisen med Bielsa. Selv om det kanskje blir en tøff sesong så er det øyeblikk som i går kveld man må gripe og beholde.
For man vet ikke. Amb til klubbene er europa og da trengs det kommersielle krefter i sving. Ligger en redsel hos meg at det vi opplever nå vil være visket vekk om 10 år og erstattet med det de andre toppklubbene har opplevd en god stund. Se på de. Spurs senest. Stadion ser ut som en turistattraksjon, de som attender likedan, spillerne er gigastjerner der egen profilering er viktigst, det er jo null og nada identitet igjen.
Og joda, det er fantastisk med spillere som Ralph som kan dra såledragninger, slå tuneller og piruetter, men ingenting slår en spiller som jakter en langt bedre spiller som om det stod om livet på spill og i tillegg har det i seg å senke City borte som han gjorde i fjor.

Synes også Dallas har vært god i flere av de siste kampene våre.
Uvanlig ute av det tidlig i sesong. Forståelig nok med den personlige tragedien.
Utrolig godt at en av våre beste og viktigste er tilbake for fult.
Forshaw og Cooper og fra 91 kullet har vært veldig gode. Da mangler vi bare sistemann Ayling så kan vi virkelig begynne å se oppover:-)