Skrevet av Emne: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP  (Lest 13680 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andersen

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #240 på: Januar 02, 2022, 20:47:39 »
Viktig å fortsette med den godfølelsen jeg tror Leeds laget følte i dag mot Burnley mot West Ham i 2 kamper på rad i London. Tror en del kilo datt av skuldrene til laget i dag med seier hjemme .  ;D

Eriksen55

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #241 på: Januar 02, 2022, 21:04:19 »
Leste spillere inn/ut-tråden før kampen der det bla.a. ble skrevet følgende:

"Men da må Klich, Roberts ut. Forshaw, Harrison, James, Dallas, Firpo, Cooper bla være spiller nr 14, 15, 16 i troppen."

Litt morsomt at Klich, Roberts, Forshaw og Firpo var viktige for seieren i dag og James, Dallas og Firpo dagens målscorere. Virker som om Bielsa vet hva han holder på med.

Det er jo riktig selv om flere av dem var gode i dag.

Skal klubben videre så må noen byttes ut. Med alder, skadehistorikk, osv så er det naturlig.

Skal vi hente en 8er så det på bekostining av Forshaw. Samme hvis vi henter en knallving, da går det utover spilletiden til noen.

Med noen av de nevnte på benken så er vi bedre rustet for skader, formdupp og muligheten til å rotere litt. Det har vi ikke stall til nå.

Skal litt mer til en 35 gode minutter fra Klich for å erklære han frisk. Men fint å se gode innvolveringer igjen.

Neo

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #242 på: Januar 02, 2022, 21:56:39 »
Egentlig et fantastisk resultat i dag.
Husk at Burnley tross alt kom fra en relativt god prestasjon mot ManU, full av troen på å stelle istand trøbbel for oss og kapre poengene.
Og våre gutter under stort press for å få en 3-poenger.

Klasse av Laget å styre dette hjem.
Og Bielsa!
Kongebytter!

3 mål og 3 poeng i noe som lignet på god gammel Leeds-ånd.

Deilig å se avstanden ned til 18-20.
Dette skal vi klare!
MOT!

Milou

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #243 på: Januar 02, 2022, 22:15:40 »
Lite skriving om VAR i dag, de fleste har sikkert gitt opp å forstå hva de tenker på bak skjermene i VAR-rommet. Ut fra TV-bildene burde de vel grepet inn på frisparket som ga Burnley-mål. Llorente hadde absolutt et poeng i at det var han som ble holdt. I tillegg burde vel fellingen av Gelhart gitt rødt kort?
Den første kan vel diskuteres, men synes det er helt greit personlig. Cornet er smartere. Flust av slike dueller.
Rødt kort? Var det den offside situasjonen når han blir tatt ned innenfor 16 av Tarkowski?
Nei, situasjonen med Tarkowski var offside, men på 68 min ble han vel holdt igjen av Mee som bakerste mann på vei gjennom.

Den første situasjonen er jo ein frisparksituasjon, og det skal ikkje VAR vurdere (med mindre det hadde vore raudt kort). Llorente såg seg nok nødt til å dra med seg Cornet der, sidan Cornet elles ville ha vore gjennom på mål. Han hadde nok rekna med å få frispark sjøl, som det burde ha blitt. Hadde han kasta seg ned og Cornet hadde skåra, så hadde sannsynligvis VAR annullert målet, og det kan vere eit argument for at han burde ha gjort det, men det blir for meg mest akademisk, og eg syns Llorente gjer det riktige og dommaren gjer feil, men uansett ikkje noko for VAR.

Eg tenkte det samme som deg i situasjonen med Gelhart og Mee. Utan å ha sett det på nytt, var det kanskje ikkje nok i det til at VAR vurderte det til ein klar dommarfeil, men har sett at VAR har gripe inn i liknande situasjonar tidlegare.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

ar9

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #244 på: Januar 02, 2022, 23:10:56 »
Deilig å se en Leeds kamp uten knot med ball på egen tredjedel.
Slapt Burnley press skal ha litt av æren for det.
Men også mer løping og bedre presisjon fra våre gutter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

GeirO

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #245 på: Januar 02, 2022, 23:38:07 »
Liker tanken på å kjøre dagens forsvarsfirer fast i et par år nå...regner Cooper og Struijk som langtidsskadet.
MOT

Blank_File

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #246 på: Januar 02, 2022, 23:41:38 »
Liker tanken på å kjøre dagens forsvarsfirer fast i et par år nå...regner Cooper og Struijk som langtidsskadet.
Ja hvis du vil kalle det en firer da. Var vel mer en 3'er eller 5'er om du vil. Dog veldig enig i at jeg håper på stabilitet der fremover. Men vi har jo spanjolen ute allerede neste runde så.

Johnnyj

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #247 på: Januar 02, 2022, 23:58:25 »
La oss håpe at idioten som kastet cola flasken , blir identifisert og tatt og utestengt fra Elland Road i lang tid fremover! Vi kan vel regne med at klubben nå får en saftig bot for den hendelsen !
Når han løper foran Leeds-fansen og feirer hemningsløst, for så å gestikulere og håne dem, da kan man ikke forvente noe annet enn at det hagler gjenstander fra tribunen.
Det er ene og alene Cornet sin skyld.
Litt spesielt at ikke dommer griper inn og deler ut gult kort.

raggen

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #248 på: Januar 03, 2022, 00:51:57 »
La oss håpe at idioten som kastet cola flasken , blir identifisert og tatt og utestengt fra Elland Road i lang tid fremover! Vi kan vel regne med at klubben nå får en saftig bot for den hendelsen !
Når han løper foran Leeds-fansen og feirer hemningsløst, for så å gestikulere og håne dem, da kan man ikke forvente noe annet enn at det hagler gjenstander fra tribunen.
Det er ene og alene Cornet sin skyld.
Litt spesielt at ikke dommer griper inn og deler ut gult kort.

Akkurat det reagerer jeg og på at dommeren ikke gir han gult kort,men unnskylder likevel ikke luringen som kastet flaska
Forever Leeds United!!!!!!!!

karaba

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #249 på: Januar 03, 2022, 01:51:38 »
Litt av energien fra i fjor var tilbake. Pausen har gjort oss godt, har Bielsa bremset litt ned på treningsintensiteten kanskje. Jeg har vært svært bekymret for fraværet av Phillips, heldigvis ser Forshaw ut til å demme bra opp med voldsom løpskraft og trykk i spillet. Med Gelhardt og James utpå der samtidig får vi også en bakromstrussel jeg mener vi har manglet i lange tider. Masse positivt i dag, cupen bryr jeg meg null om, nå er det å lade for tre poeng på friidrettsbanen.
Er vel heller en pause grunnet covid som har gjort oss godt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kontakinte

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #250 på: Januar 03, 2022, 10:14:32 »
Det var utrolig deilig å se gleden til Bielsa etter 3-1 skåringen. Han har tydelig vært en stresset, og presset mann. MOT!

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #251 på: Januar 03, 2022, 13:02:49 »
Jeg tror ikke jeg har sett noen backer ha så god kontroll på Raphinha som det Charlie Taylor hadde i gårdagens kamp.

Nå spilte vel Firpo sin beste kamp for Leeds så langt, men Charlie hadde jeg gjerne sett tilbake i klubben. Han var kanskje Burnleys beste i går.
Super Leeds since 1968

Andersen

Sv: Kamp vs Burnley @Elland Road, 02.01.2022, Kl. 15.00, TV 2 SP
« Svar #252 på: Januar 03, 2022, 14:18:05 »
Johnnyj: Man skal ikke bare godta at hjemmefansen kaster ting ned fra tilskuerplass selv om motstanderlaget feirer foran hjemmefansen etter en utlikning! Håper denne idioten som kastet flaska blir tatt, men klubben kan vel også regne med en bot etter hendelsen .