Skrevet av Emne: Skade- og suspensjon oversikten  (Lest 135284 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Killa

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #690 på: September 07, 2023, 13:39:18 »
Ingen som har noe info om når vi kan vente Stuart Dallas tilbake? Hva slags skade er det egentlig han har nå? Det benbruddet fra mars i fjor er vel leget for lengst?
Hvis vi hadde fått tilbake han på noenlunde det gamle nivået hadde det vært helt gull i denne divisjonen...!! Han kan jo brukes til alt og er dessuten en som virkelig blør for drakta!
Forstår det som at han er involvert rundt laget i skadeperioden også, garantert en bra mann å ha i garderoben og på treningsfeltet.
Men jeg savner virkelig å se han på banen også...

Mulig jeg tar feil, men mener å huske at jeg leste at hans første operasjon var mislykket og at han i tidligere i år måtte operere på nytt og dermed starte på rehabiliteringen helt på nytt.

Uansett sårt savna både som spiller og leder

Ja det er virkelig trist med dette meget lange skadeavbrekket - vi hadde trengt Stuart voldsomt.... kanskje liten vits i å si det, men med han på laget sist sesong trur jeg kanskje vi hadde berga plassen...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #691 på: September 12, 2023, 16:36:35 »
YEP av i dag:
Expected Leeds United injury return dates as seven close to comeback for Daniel Farke’s side.
1. Daniel James: 17 September
2. Mateo Joseph: September 17
3. Ian Poveda: 17 September
4. Charlie Allen: 15 September
5. Junior Firpo: 20 September
6. Sam Byram: 23 September
7. Patrick Bamford: 23 September
8. Liam Cooper: October 7
9. Stuart Dallas: Unknown return date

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/expected-leeds-united-injury-return-dates-as-seven-close-to-comeback-for-daniel-farkes-side-4290043?page=1
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #692 på: Oktober 10, 2023, 11:48:04 »
YEP har igjen oppdatert skadesituasjonen...
Ser ad forrige oppdatering at alle minus Firpo (og Dallas) er tilbake pr nå.

Nå er det fem stk fra A-stallen ute:

Willy Gnonto (ankle)
Expected return date: October/November. Summary: Gnonto has been out since injuring his lateral ankle ligament during the first half of the goalless draw at Hull City on September 20. What Farke has said: "I would say with Willy Gnonto and Djed Spence, everything is on track there. They're recovering nicely but they won't return before the international break."

Jamie Shackleton (shoulder)
Expected return date: Unknown. Summary: Shackleton had been part of every matchday squad until missing the home clash against QPR, after which Farke revealed he had injured a previously troublesome shoulder. What Farke has said: "His shoulder is too painful and we need some further assessment. I hope he's available the other side of the international break."

Junior Firpo (hip)
Expected return date: October (after the international break). Summary: Firpo recovered from torn lateral ligaments in his knee but then encountered problems with his hip upon returning to training. Firpo has yet to feature this season. What Farke has said (pre-QPR game): "With Junior Firpo, yes, he will also just be back in training on the other side of the international break. So no chance for him to come back."

Djed Spence (knee)
Expected return date: October/November. Summary: Leeds revealed on September 18 that Spence had damaged his lateral collateral ligament but that the injury was not expected to require surgery and that Spence was expected to return to play within eight weeks. What Farke has said: "I would say with Willy Gnonto and Djed Spence, everything is on track there. They're recovering nicely but they won't return before the international break."

Stuart Dallas (femoral fracture)
Expected return date: October/November. Summary: Dallas continues on the long comeback trail from suffering a femoral fracture in the 4-0 defeat at home to Manchester City of April 2022. What Farke has said (pre-QPR game): "Stuart Dallas has joined us in team training already in the last days. He had to return back to individual training so he'll be back in team training in the next days. Like I mentioned, it'll last a few weeks until he's really a topic for selection."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/further-assessment-leeds-uniteds-injuries-and-expected-return-dates-with-half-a-team-out-4365777?page=1
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #693 på: Desember 04, 2023, 09:27:02 »
Angående suspensjoner; er det slik at suspensjon for 5 gule kort gjelder innenfor de første 19 kampene? I så fall kom vi oss over den grensa i helga. Både Summerville og Rutter står med 4 hver tror jeg, med da slipper vi i alle fall frykte at de må sone karantene på en stund. Framover gjelder det å unngå 10 gule før man har spilt 32 kamper. Vi ligger vel generelt godt an her, og topper Fair Play statistikken i championship. Vi har totalt 26 gule og et rødt, mens f.eks Leicester har samlet 43 gule så langt.

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #694 på: Mars 18, 2024, 16:13:42 »
Georgi :o :o :o

Utelatt fra Frankrike U21 for å opereres. :o


Men :)
Surgery allows a return to play in approximately 10 days and all being well, he could be in contention for the Easter Sky Bet Championship fixtures against Watford and Hull City."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk//sport/football/leeds-united/leeds-united-star-man-georginio-rutter-undergoes-minor-surgery-as-whites-reveal-comeback-timeframe-4559601

A club spokesperson said: "Leeds United can confirm Georginio has been withdrawn from the France Under-21s squad and will undergo minor surgery. The forward has been suffering with a hernia problem for a number of weeks, which has been carefully managed, and the club will now use the international break to address the issue fully. Surgery allows a return to play in approximately 10 days and all being well, he could be in contention for the Easter Sky Bet Championship fixtures against Watford and Hull City."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #695 på: Mars 18, 2024, 19:18:25 »
Krysser fingre og tær for Rutter...

Er det forresten noen som har oversikt over hvordan vi ligger an med tanke på fare for suspensjoner?

Lucas the Kop Cat

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #696 på: Mars 18, 2024, 19:50:55 »
Krysser fingre og tær for Rutter...

Er det forresten noen som har oversikt over hvordan vi ligger an med tanke på fare for suspensjoner?
Kan ikke tro at noen står i fare hos oss, vi er laget med færrest gule.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


NT

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #697 på: Mars 18, 2024, 19:57:13 »
Krysser fingre og tær for Rutter...

Er det forresten noen som har oversikt over hvordan vi ligger an med tanke på fare for suspensjoner?
Kan ikke tro at noen står i fare hos oss, vi er laget med færrest gule.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det er vel denne regel som gjelder, første hinder er å holde seg under 5 de første 19 kamer. Deretter under 10 før 38.   Nå spillte vi den 38 kampen i går og David James topper hos oss med 4 mener jeg ? ( litt usikker ) Da er det bare å klippe på når det trengs

The Championship issues a one-game ban to those who pick up five yellow cards before the 19th game of the season. Ten yellow cards before the 38th game mark, and should you somehow get more than that, then it's a three-game ban.

Lucas the Kop Cat

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #698 på: Mars 18, 2024, 20:11:23 »
Krysser fingre og tær for Rutter...

Er det forresten noen som har oversikt over hvordan vi ligger an med tanke på fare for suspensjoner?
Kan ikke tro at noen står i fare hos oss, vi er laget med færrest gule.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det er vel denne regel som gjelder, første hinder er å holde seg under 5 de første 19 kamer. Deretter under 10 før 38.   Nå spillte vi den 38 kampen i går og David James topper hos oss med 4 mener jeg ? ( litt usikker ) Da er det bare å klippe på når det trengs

The Championship issues a one-game ban to those who pick up five yellow cards before the 19th game of the season. Ten yellow cards before the 38th game mark, and should you somehow get more than that, then it's a three-game ban.
Ampadu på topp med 8.


Sent fra min LE2113 via Tapatalk


NT

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #699 på: Mars 18, 2024, 20:28:13 »
Krysser fingre og tær for Rutter...

Er det forresten noen som har oversikt over hvordan vi ligger an med tanke på fare for suspensjoner?
Kan ikke tro at noen står i fare hos oss, vi er laget med færrest gule.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det er vel denne regel som gjelder, første hinder er å holde seg under 5 de første 19 kamer. Deretter under 10 før 38.   Nå spillte vi den 38 kampen i går og David James topper hos oss med 4 mener jeg ? ( litt usikker ) Da er det bare å klippe på når det trengs

The Championship issues a one-game ban to those who pick up five yellow cards before the 19th game of the season. Ten yellow cards before the 38th game mark, and should you somehow get more than that, then it's a three-game ban.
Ampadu på topp med 8.


Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Takk for oppdatering, var tydelig på blindspor her. !!

Stut og Fjærkre

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #700 på: Mars 19, 2024, 09:59:25 »
Krysser fingre og tær for Rutter...

Er det forresten noen som har oversikt over hvordan vi ligger an med tanke på fare for suspensjoner?
Kan ikke tro at noen står i fare hos oss, vi er laget med færrest gule.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det er vel denne regel som gjelder, første hinder er å holde seg under 5 de første 19 kamer. Deretter under 10 før 38.   Nå spillte vi den 38 kampen i går og David James topper hos oss med 4 mener jeg ? ( litt usikker ) Da er det bare å klippe på når det trengs

The Championship issues a one-game ban to those who pick up five yellow cards before the 19th game of the season. Ten yellow cards before the 38th game mark, and should you somehow get more than that, then it's a three-game ban.

Betyr det at man ved 11. gulkort ryker på en trekampers karantene? Det ville vært ugunstig for stabiliteten i forsvaret vårt.
« Siste redigering: Mars 19, 2024, 11:00:24 av Stut og Fjærkre »

GaryMac

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #701 på: Mars 19, 2024, 12:52:25 »
Krysser fingre og tær for Rutter...

Er det forresten noen som har oversikt over hvordan vi ligger an med tanke på fare for suspensjoner?
Kan ikke tro at noen står i fare hos oss, vi er laget med færrest gule.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det er vel denne regel som gjelder, første hinder er å holde seg under 5 de første 19 kamer. Deretter under 10 før 38.   Nå spillte vi den 38 kampen i går og David James topper hos oss med 4 mener jeg ? ( litt usikker ) Da er det bare å klippe på når det trengs

The Championship issues a one-game ban to those who pick up five yellow cards before the 19th game of the season. Ten yellow cards before the 38th game mark, and should you somehow get more than that, then it's a three-game ban.

Betyr det at man ved 11. gulkort ryker på en trekampers karantene? Det ville vært ugunstig for stabiliteten i forsvaret vårt.
Så også den, og måtte prøve å lese meg litt opp på emnet. Skjønte det slik at det etter kamp 38 er 15 gule som er grensa.
Det du refererer er vel hvis man når 11 gule før kamp 38.
Så da bør våre være mer eller mindre "home free" - ampadu kan vel akkurat nå 15 gule hvis han får gult i de syv neste kampene :-)

viking

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #702 på: Mars 25, 2024, 11:48:34 »
Oppdatering på Rutters operasjon.......anyone ??
 

Cherry

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #703 på: Mars 25, 2024, 12:50:10 »
Oppdatering på Rutters operasjon.......anyone ??

Operasjonen gikk visstnok greit, så er det vel NÅR han kan være i trening igjen som er issue.
Brokk er så mye forskjellig da, lyskebrokk som dette virker å være er kikhull operasjon (egen erfaring) -
og den gang 14 dager som anbefaltes uten trening.  Tipper derfor at Watford på fredag og Hull på 2. påskedag går uten Georgino.

https://www.leedsallover.com/leeds-united-face-headache-this-week-with-update-shared-on-post-surgery-issue-yep/
 

Reaney

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #704 på: Mars 25, 2024, 13:32:47 »
Jeg kan ikke skjønne annet enn at vi er betydelig svekket uten vår hardt kjempende assist-konge Rutter. Påska 2019 lever som et mareritt i meg enda i Bielsa´s første sesong med sjokktap hjemme for Wigan på langfredag og påfølgende tap borte mot Brentford på 2. påskedag. To tap som knuste drømmen om direkte opprykk.

Cherry

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #705 på: Mars 25, 2024, 14:14:45 »
Jeg kan ikke skjønne annet enn at vi er betydelig svekket uten vår hardt kjempende assist-konge Rutter. Påska 2019 lever som et mareritt i meg enda i Bielsa´s første sesong med sjokktap hjemme for Wigan på langfredag og påfølgende tap borte mot Brentford på 2. påskedag. To tap som knuste drømmen om direkte opprykk.

Enig med deg Reaney, han er vår mest kreative kraft - og blir ikke skubba`vekk som Gnonto og Summerville når de har ball.
Er jo da å håpe, at Roberts går inn på HB og Archie flyttes frem - det hjelper endel offensivt.
Piroe "leverer" jo ikke i Rutter-rollen, han blir for treg - selv om han innimellom kan spille frem andre når han er møtende spiss...men da trenger han tid.
Spennende å se hvordan Farke løser dette.
 

stian

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #706 på: Mars 25, 2024, 18:39:44 »
Jeg kan ikke skjønne annet enn at vi er betydelig svekket uten vår hardt kjempende assist-konge Rutter. Påska 2019 lever som et mareritt i meg enda i Bielsa´s første sesong med sjokktap hjemme for Wigan på langfredag og påfølgende tap borte mot Brentford på 2. påskedag. To tap som knuste drømmen om direkte opprykk.

Enig med deg Reaney, han er vår mest kreative kraft - og blir ikke skubba`vekk som Gnonto og Summerville når de har ball.
Er jo da å håpe, at Roberts går inn på HB og Archie flyttes frem - det hjelper endel offensivt.
Piroe "leverer" jo ikke i Rutter-rollen, han blir for treg - selv om han innimellom kan spille frem andre når han er møtende spiss...men da trenger han tid.
Spennende å se hvordan Farke løser dette.

Rutter har blitt utrolig viktig for oss. Men samtidig så virker spillemønsteret så godt innarbeidet nå, så jeg tror vi skal klare oss uten. Piroe er et alternativ, men jeg har kanskje mer tro på å trekke Summerville inn i 10-errollen. Det blir en litt annen spillertype, men samtidig så har Summerville den samme egenskapen til å droppe litt ned i oppbyggingen og ikke minst å kunne dra av en mann eller tre. Det gir også plass til James (Gnonto bytter side) og da har vi tre mål-og assistfarlige spillere rundt Bamford. Tror Watford skal slite med den offensive kvartetten. Defensivt er det jo absurd hvor høyt nivået har blitt, så der gjelder det kanskje å gjøre så få endringer som mulig.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #707 på: Mars 26, 2024, 21:11:05 »
Eg har vel egentlig sluttet å tro på det, men når Stuart jobber som han gjør:

Stuart Dallas speaking to @BBCSPORTNI gave an update on his recovery after two years out with a fractured femur:

"I'm working towards trying to get back for the end of the season, we're doing everything we can and hopefully I can do that.”

#LUFC

https://x.com/apopey/status/1772717182897586382?s=61
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #708 på: Mars 27, 2024, 11:56:48 »
Roberts skade info :

https://www.leedsunited.news/news/more-details-of-the-injury-leeds-star-connor-roberts-picked-up-for-wales-emerge-after-defeat-last-night/

Var plastra`bra rundt kneet fra start av da , visste ikke han hadde noe handikap ift det fra før av.  "Thigh" ...mulig strekk han fikk da.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Skade- og suspensjon oversikten
« Svar #709 på: Mars 27, 2024, 17:26:47 »
Gyabi returnerer til Leeds for opptrening etter skade.

Fikk 10 kamper og verdifull kamptrening though

https://x.com/JoeDonnohue/status/1773002041444729286?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan