Skrevet av Emne: FA-cupen 3. runde: Kamp vs West Ham @London Stadium 09.01.22 kl 15 på Viasport 2  (Lest 10055 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Kun tre dager til neste kamp. Vi får en generalprøve til kampen i serien borte mot West Ham 16/1. Regner med vi stiller tilnærmet toppet lag. Bamford er vel kanskje fortsatt skadet?

Foreslår følgende lag:

Klaesson - Drameh, Ayling, Llorente, Firpo - Koch - Summerville, Klich, Dallas, James - Gelhardt

På tide at Klaesson, vår reserve, får prøve seg opp et nivå. Jeg har vært kritisk til han som 2. keeper helt siden han ble kjøpt. Har vist alt for ustabil form selv på U-23. Men nå får vi se om gutten kan svømme. Raphinha og Forshaw får seg en etterlengtet hvil. Blir Bamford klar, erstatter han Gelhardt, mens Joffy spiller i 10-errollen og Dallas får hvile.

Tips: 3-2 til West Ham.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Det var ett spenstig `uttak auren  ;D.
Bra forslag, men etter sensor Marcelo har gått over innleveringen av uttak fra deg - så blir det nok noen rettelser i margen ;D

Hammers har tropp stor nok til å teste ut noen de også, men jeg har også veldig sans`for at vi skal benytte muligheten
for å benytte oss av "serie- frihelg"..... da Cup hverken har vært prioritert eller virker som noe gulerot for Bielsa siste årene - så MULIG du får rett !
Bruke Summerville, Gelhardt, Greenwood og Drameh fra start, og heller ha en sterk benk.
Litt bekymra ift hva Klaesson har levert på U23, ikke noe bra signering etter det jeg leser....foreløpig.

Ta det som trening/test/gjennomkjøring dette her, viktigere kamp mot de neste søndag!
Ikke feil å vinne da...
 

Bjorn

Det var ett spenstig `uttak auren  ;D.
Bra forslag, men etter sensor Marcelo har gått over innleveringen av uttak fra deg - så blir det nok noen rettelser i margen ;D

Hammers har tropp stor nok til å teste ut noen de også, men jeg har også veldig sans`for at vi skal benytte muligheten
for å benytte oss av "serie- frihelg"..... da Cup hverken har vært prioritert eller virker som noe gulerot for Bielsa siste årene - så MULIG du får rett !
Bruke Summerville, Gelhardt, Greenwood og Drameh fra start, og heller ha en sterk benk.
Litt bekymra ift hva Klaesson har levert på U23, ikke noe bra signering etter det jeg leser....foreløpig.

Ta det som trening/test/gjennomkjøring dette her, viktigere kamp mot de neste søndag!
Ikke feil å vinne da...

Klaesson gjør det helt sikkert bedre med mer erfarne forsvarere foran seg. U23 er jo helt Hawaii til tider. Kast han på, så får han vist seg. Det er sjelden langt mellom syndebukk og helt i fotballverdenen. Også her på foumet. Han trenger en god kamp mot et bedre lag og Vipps så er han inne i varmen.  8)
Marching On! 4276

Killa

Det var ett spenstig `uttak auren  ;D.
Bra forslag, men etter sensor Marcelo har gått over innleveringen av uttak fra deg - så blir det nok noen rettelser i margen ;D

Hammers har tropp stor nok til å teste ut noen de også, men jeg har også veldig sans`for at vi skal benytte muligheten
for å benytte oss av "serie- frihelg"..... da Cup hverken har vært prioritert eller virker som noe gulerot for Bielsa siste årene - så MULIG du får rett !
Bruke Summerville, Gelhardt, Greenwood og Drameh fra start, og heller ha en sterk benk.
Litt bekymra ift hva Klaesson har levert på U23, ikke noe bra signering etter det jeg leser....foreløpig.

Ta det som trening/test/gjennomkjøring dette her, viktigere kamp mot de neste søndag!
Ikke feil å vinne da...

Klaesson gjør det helt sikkert bedre med mer erfarne forsvarere foran seg. U23 er jo helt Hawaii til tider. Kast han på, så får han vist seg. Det er sjelden langt mellom syndebukk og helt i fotballverdenen. Også her på foumet. Han trenger en god kamp mot et bedre lag og Vipps så er han inne i varmen.  8)

Det er mange her inne som er uttalte skeptikere til unge Klaesson, og rett nok har han vel hatt en del uheldige inngripener på U23.
Men jeg tenker at noen kvaliteter og noe potensiale har vel Orta & co helt klart sett hos han, de har jo hatt han under lupen over lengre tid før han ble hentet inn. Jeg tenker som deg at han må jo testes mot gode lag og med gode folk foran seg før vi kan avsi noen dom. Plutselig er han kanskje vår store helt, ikke noe hadde vært artigere enn det.... ;D

asbfjell

Og nå er også Gelhardt skadet! Fikk seg en smell i ankelen på trening i går. Ute i fire uker. Gir meg ende over!

Bamford spiller antagelig på søndag. Regner med at han deretter vil være ute i seks nye uker.

Sterland

Gelhardt og Roberts ute 1 mnd :( :( Skal det ikke være ende på alle skadeproblemene. Ser dog ut som Bamford kan spille. Han bør holde seg skadefri, ellers blir det virkelig glissent framover. Hadde virkelig håpet at de skulle gå for Ben Brereton som den direkte konkurrent til Bamford/Gelhard, men det skjer nok ikke

Bjorn

Gelhardt og Roberts ute 1 mnd :( :( Skal det ikke være ende på alle skadeproblemene. Ser dog ut som Bamford kan spille. Han bør holde seg skadefri, ellers blir det virkelig glissent framover. Hadde virkelig håpet at de skulle gå for Ben Brereton som den direkte konkurrent til Bamford/Gelhard, men det skjer nok ikke

Bamford om ikke starter søndag, sitter ihvertfall på benk. Det er vel fortsatt mulighet for å bruke en av vingene på topp? Greenwood kunne fått prøvd seg evt. Ellers tror jeg personlig at jeg ville ha sett vår potet der på topp. Tror jammen Dallas kunne ha gjort det bra med den motoren han har. Kanskje litt mer skudd fra spissplass i tillegg. Om han kan avse poteten fra en annen plass da såklart. Men så lenge Ayling og Firpo er tilbake så er det en åpning der og ikke en dum tanke.  ;D
Marching On! 4276

auren

Utrolig synd med Joffy. Helt utrolig hvor skadeutsatt vi skulle være. Nå må vi virkelig krysse fingrene for at Bambi blir 100 % klar. I slutten av januar spiller vi en ekstremt viktig kamp hjemme mot Newcastle.

Går nå for dette laget:

Klaesson - Drameh, Ayling, Llorente, Firpo - Koch - Summerville, Klich, Greenwood, James - Raphinha

Raphinha evt Greenwood får prøve seg som spiss. Dallas får seg en hvil på benken.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Stut og Fjærkre


Reporter: Reason for FA Cup losses?

Marcello B: In the games we have not been able to overcome the opponent on that day.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-22675021

Hovedtreneren holder fortsatt et høyere nivå enn journalistene.




Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jeg syns Beren argumenterer godt for hvorfor Leeds ikke vil endre stort på 'førstelags-oppstillingen sin' til denne kampen:

Six changes have been Marcelo Bielsa’s average impact on his Leeds United line-ups going into the three FA Cup third-round ties he has overseen.

However, United’s festive schedule was not crippled by postponements on those occasions.

Heading into kick-off at West Ham United, Leeds will have played one match in the previous three weeks after postponing games on Boxing Day and December 28.

For a head coach who is well known for having his players sharp and topped up with minutes in the under-23s if they are missing for any length of time, that’s a lot of rest.

The normal stresses and strains which have encouraged rotation in previous seasons do not exist, plus there’s the fact he is already missing eight options through injury on Sunday.

The ability to rotate en masse and keep an experienced team on the pitch is virtually impossible.

With full weeks between the next two games, before a two-and-a-half-week wait to face Aston Villa, Bielsa may make the one, enforced change he has to.

Tyler Roberts’s injury opens the door for Daniel James to come in from the bench to play in the striker role, as we have seen Bielsa do many times in the past.

Illan Meslier doesn’t need a rest, while Luke Ayling and Robin Koch have only recently started playing again after long-term injuries. They need the minutes.

Diego Llorente will be suspended next weekend, so this is an opportunity to keep his engine ticking over while Junior Firpo had a rest with his suspension against Arsenal.

Adam Forshaw’s injury record and the major pitch time Raphinha and Stuart Dallas have shared this season would make them the obvious candidates for a rest.


However, Forshaw is only on nine starts for the season and Bielsa may not be comfortable with leaving the other two undercooked with one game in four weeks as they return to West Ham in the league.

The head coach needs his players sharp. Patrick Bamford is the mystery, but with all of his other strikers injured, it’s hard to see Bielsa risking the England man from the start of a cup game.

Predicted line-up: Meslier; Ayling, Koch, Llorente, Firpo; Forshaw; Raphinha, Dallas, Klich, Harrison; James.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/predicted-leeds-united-lineup-west-22683513
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Adam Forshaw’s injury record and the major pitch time Raphinha and Stuart Dallas have shared this season would make them the obvious candidates for a rest

Raphinha har virket halvskadd ved flere anledninger (og i alle fall langt unna sitt beste), undrer på om kroppen hans har godt av å recover skikkelig.
Og Summerville kan godt få tilliten med å starte en kamp i stedet for å få sluttminuttene bare...

I en annen artikkelpå Leeds-Live argumenteres det med at dette er Greenwoods sjanse til å shine.
Jeg liker tanken. Greenwood har etterhvert fysikken, han er flink til å involvere spillere rundt seg... På U23 nylig misset han to ganger alene med keeper (Summerville scoret på returen på den ene), men Greenwood/Bamford til å dele på spissrollen, så kan Summerville/Harrison/James dele på kantrollen i løpet av kampen..
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Adam Forshaw’s injury record and the major pitch time Raphinha and Stuart Dallas have shared this season would make them the obvious candidates for a rest

Raphinha har virket halvskadd ved flere anledninger (og i alle fall langt unna sitt beste), undrer på om kroppen hans har godt av å recover skikkelig.
Og Summerville kan godt få tilliten med å starte en kamp i stedet for å få sluttminuttene bare...

I en annen artikkelpå Leeds-Live argumenteres det med at dette er Greenwoods sjanse til å shine.
Jeg liker tanken. Greenwood har etterhvert fysikken, han er flink til å involvere spillere rundt seg... På U23 nylig misset han to ganger alene med keeper (Summerville scoret på returen på den ene), men Greenwood/Bamford til å dele på spissrollen, så kan Summerville/Harrison/James dele på kantrollen i løpet av kampen..
Det er utvilsomt gode argumenter for å hvile Raphinha, men det blir vel litt som å gi opp på forhånd. Han har riktig nok ikke vært helt på topp de siste kampene, men x-faktoren er jo der uansett. Dessuten trekker han på seg såpass mye oppmerksomhet at det åpner seg muligheter for andre. Håper Klich fortsetter den fine utviklinga fra forrige helg - da var han til å kjenne igjen fra toppsesongen 19-20.
Vil gjerne se mer av Greenwood, men er han ikke mer 10-er enn ren spiss? Nå er jo for så vidt ikke James noen typisk spiss heller, men tror nok han starter der i morgen.

stian

Adam Forshaw’s injury record and the major pitch time Raphinha and Stuart Dallas have shared this season would make them the obvious candidates for a rest

Raphinha har virket halvskadd ved flere anledninger (og i alle fall langt unna sitt beste), undrer på om kroppen hans har godt av å recover skikkelig.
Og Summerville kan godt få tilliten med å starte en kamp i stedet for å få sluttminuttene bare...

I en annen artikkelpå Leeds-Live argumenteres det med at dette er Greenwoods sjanse til å shine.
Jeg liker tanken. Greenwood har etterhvert fysikken, han er flink til å involvere spillere rundt seg... På U23 nylig misset han to ganger alene med keeper (Summerville scoret på returen på den ene), men Greenwood/Bamford til å dele på spissrollen, så kan Summerville/Harrison/James dele på kantrollen i løpet av kampen..
Det er utvilsomt gode argumenter for å hvile Raphinha, men det blir vel litt som å gi opp på forhånd. Han har riktig nok ikke vært helt på topp de siste kampene, men x-faktoren er jo der uansett. Dessuten trekker han på seg såpass mye oppmerksomhet at det åpner seg muligheter for andre. Håper Klich fortsetter den fine utviklinga fra forrige helg - da var han til å kjenne igjen fra toppsesongen 19-20.
Vil gjerne se mer av Greenwood, men er han ikke mer 10-er enn ren spiss? Nå er jo for så vidt ikke James noen typisk spiss heller, men tror nok han starter der i morgen.

Greenwood ble hentet som spiss, men har blitt dyrket som 10-er. Vi er som kjent tynne på begge de posisjonene, så vi kan vel forvente at han får en del spilletid i denne kampen. Det hadde vært perfekt timing om han får og tar muligheten til å slå skikkelig gjennom.

Det har vært mye snakk om hvorvidt vi kommer til å spare spillere, men hva gjør West Ham her?? De har spilt åtte (!) kamper i desember, har et tettere program enn oss fremover (midtukekamp mot Norwich) og henger med i toppen av PL. De stiller fort med et rent B-lag i FA-cupen. Det gir i så fall håp om en positiv opplevelse for oss, hvor vi kan ta et nytt steg i de offensive relasjonene. Jeg vil naturligvis heller ha seier mot WH i serien, men akkurat nå har jeg mer tro på å spille seg i form enn å hvile seg i form. Artig blir det i alle fall!

Hallgeir *

Jeg tror ikke Bielsa vil spare mange spillere til denne kampen. Tipper vi stiller med opp mot det beste vi per dato kan stable på beina.
Super Leeds since 1968

karaba

Jeg tror ikke Bielsa vil spare mange spillere til denne kampen. Tipper vi stiller med opp mot det beste vi per dato kan stable på beina.
Er vel ingen grunn til noe annet da det er en uke til neste kamp og fra forrige kamp.
Personlig tenker jeg serien er det eneste som betyr noe i år, så jeg kunne derfor tenkt meg å se noen flere spillere på U23 få sjansen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Milou

Viss Klaesson seriøst er vår andre-keeper, så syns eg han bør spele her. Det er nesten blitt ein regel å bruke andre-keeper i cupkamper, for at dei skal ha litt førstelagserfaring. Det er ikkje for å kvile Meslier, og Casilla stod vel cupkampene i fjor?

Viss Bielsa meiner at Klaesson ikkje er klar for dette, så bør vi hente ein ny keeper i januar. Ein skade på Meslier (bank i bordet) ville vere katastrofalt om vi ikkje har backup.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


auren

Viss Klaesson seriøst er vår andre-keeper, så syns eg han bør spele her. Det er nesten blitt ein regel å bruke andre-keeper i cupkamper, for at dei skal ha litt førstelagserfaring. Det er ikkje for å kvile Meslier, og Casilla stod vel cupkampene i fjor?

Viss Bielsa meiner at Klaesson ikkje er klar for dette, så bør vi hente ein ny keeper i januar. Ein skade på Meslier (bank i bordet) ville vere katastrofalt om vi ikkje har backup.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk
Amen!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tror faktisk Andrew blir skuffet i morgen...

stats © Trophy
@lufcstats
The next debutant for Leeds United (possibly tomorrow) will be our 850th in our history.

Vår neste debutant blir nok vinduets første innkjøp, sikkert en midtbanespiller i £20m regionen...
(...eller Klaesson, det er faktisk en mulighet)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Er en del slikt som sirkulerer på twitter nå...
(Blir oppgitt...)

gareth senior Trophy
@SeniorGareth

So, rumours escalating that Bamford is hurt - again - post presser. Quad. Not sure if it’s true but if he’s not on the bench tomorrow then don’t expect to see him for a few more weeks #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

I følge denne artikkelen er Bamford med i troppen.  En tropp som fortsatt er veldig preget av skader på mange av nøkkelspillerne:

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-squad-ahead-west-22688590?utm_source=leeds_live_newsletter&utm_campaign=lufc_newsletter2&utm_medium=email
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Tipper:

Meslier- Drameh,Ayling, Hjelde, Firpo - Koch - James, Klich, Bate, Harrison- Greenwood

Seier 2-1

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Troppen som dro?

https://twitter.com/Youngtom68/status/1480132242903113728?s=20

En muulig (bedre) forklaring er at dama visstnok snart skal føde...

Isn’t his partner due to give birth could it be that ?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bamford, fra flere:

Apparently he’s injured his quad. Not 100% sure though

....

Latest rumours. Injured his quad, in training

Nye tre uker ute :o 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sterland

Bamford, fra flere:

Apparently he’s injured his quad. Not 100% sure though

....

Latest rumours. Injured his quad, in training

Nye tre uker ute :o
Er det mulig :( :( Dette er krise før seriekampene mot WHU og Newcastle. Nå må det handles. Legg chashen på bordet for Ben Brereton, så får vi inn en kvalitetsspiss. Greenwood er på langt nær god nok. Har aldri opplevd maken til skadebonanza, dette kan gå mot katastrofe. Orta må på jobb, ellers er sjansen stor for at vi sparer oss til fant :(

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Beren Cross:

Klich's first out. #lufc

Meslier, Koch, Greenwood, Bate, Gray, McGurk, McKinstry, Jenkins, James, Summerville and Drameh next. #lufc

Forshaw and Dallas here. #lufc

Lewis Bate, Sean McGurk, Sam Greenwood, Leo Hjelde, Jack Jenkins and Archie Gray here. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Håper på en god kamp, og at noen spillere får hvile. Bryr meg ikke mye om cup kampen som sådan, men en god gjennomkjøring er viktig. Møter dem jo snart igjen, i en langt viktigere kamp.

Come on Leeds

Hallgeir *

Beren Cross:

Klich's first out. #lufc

Meslier, Koch, Greenwood, Bate, Gray, McGurk, McKinstry, Jenkins, James, Summerville and Drameh next. #lufc

Forshaw and Dallas here. #lufc

Lewis Bate, Sean McGurk, Sam Greenwood, Leo Hjelde, Jack Jenkins and Archie Gray here. #lufc

Var det noen som forsto denne "infoen"?  ;)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Joe Donnohue
@JoeDonnohue

#LUFC looking quite young today based on those who've come out to inspect the pitch. Definitely scope for some debutants this afternoon.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Beren Cross:

Klich's first out. #lufc

Meslier, Koch, Greenwood, Bate, Gray, McGurk, McKinstry, Jenkins, James, Summerville and Drameh next. #lufc

Forshaw and Dallas here. #lufc

Lewis Bate, Sean McGurk, Sam Greenwood, Leo Hjelde, Jack Jenkins and Archie Gray here. #lufc

Var det noen som forsto denne "infoen"?  ;)

Pitch inspection, Sir :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan