Skrevet av Emne: Kamp: Leeds v Newcastle @ Elland Road, lørdag 22/1 kl 1600 TV2 Sport Premium 2  (Lest 12221 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kickthemdown

Å derfor ønsket jeg at Roberts sin skade skulle være langvarig. Totalt ubrukelige fyr.

Fredhans

Rodrigo er jo totalt usynlig og presterer på et utrolig lavt nivå, og nå må det ryddes i stallen😟

morten1966

Håper vi kjøper 8 nye vinger som er bitte små.....men jævlig raske. Fælt å starte uten en spiss men det er vel nevnt 100 ganger her...Roberts ja....stakkar så mye tyn han får. Bielsa burde se at Roberts ikke er en PL spiller. Takk og lov for at vi slo West Ham.

Reaney

Jeg blir noen ganger skremt over meg sjøl når det gjelder å "spå" utfallet av viktige Leeds kamper. Her er innlegget mitt fra et par dager siden: Seier over Newcastle vil være for godt til å være sant, og da er det ikke sant. Leeds historien handler ikke om å få "pusterom" eller at ting går den "lette veien", Så da lukter det årets store "bananskall" lang vei. Klarer vi uavgjort så skal vi være veldig fornøyde.

karaba

Å derfor ønsket jeg at Roberts sin skade skulle være langvarig. Totalt ubrukelige fyr.
Det er litt forunderlig hva Bielsa tydeligvis må se av kvaliteter i Roberts. Han har vel ennå tilgode å levere i PL.


Sent from my iPhone using Tapatalk

karaba

Jeg blir noen ganger skremt over meg sjøl når det gjelder å "spå" utfallet av viktige Leeds kamper. Her er innlegget mitt fra et par dager siden: Seier over Newcastle vil være for godt til å være sant, og da er det ikke sant. Leeds historien handler ikke om å få "pusterom" eller at ting går den "lette veien", Så da lukter det årets store "bananskall" lang vei. Klarer vi uavgjort så skal vi være veldig fornøyde.
Snåsamannen :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sterland

Forumet med hakk i plata.. Regnet med at å gå inn her for å lese kommentarer, så er Roberts nevnt med en gang i negative ordelag. Cheap shots som vanlig. Hadde han kommet inn når vi var i flyt og ikke på slutten når angrepene ikke satt, og desperasjonen til Leeds var som størst mener jeg det hadde vært noe annet. Kan ikke si han fikk mye hjelp i pasningene heller.. Dette var et surt tap, men ikke heng det på Roberts a', vær så snill.
Neppe noen som har personlig i mot Roberts. Men når han kommer inn for nte gang, og ikke bidrar med noe som helst, så begynner tålmodigheten å bli tynnslitt. I ytterst få kamper har han bidratt, og viser gang på gang att han ikke er i nærheten av PL nivå. Selvfølgelig Bielsa som må ta ansvar for at han brukes. Etter mitt syn bare å selge, og erstatte med noe bedre.

leedslife

Pinlig og flaut er det jo ikke.
Vi var svært jevne mot disse sist møte og.
Er ikke sånn at vi har livets rett på topp 6 og Newcastle skal vi valse over fordi vi slo WH borte sist.
Er jo fortsatt like store mangler som tidligere ifht posisjoner og kontinuerlig med skader.
Desverre ingen matchvinnere verken helt bakerst eller fremst. Synes vi kommer til endel OK, men helt håpløse valg/avleveringer. Klich kunne scoret flere mål idag hvis siste ball hadde blitt slått med kløkt.
Bakerst er det jo som sist hjemme mot Burnley. Ballen kastes i mål. Håpløst. Alt for billig.

Roberts, Gelhart og McKinstry (rakk han innpå?) forteller jo alt om at vinduet må brukes nå. Legger man vekk Leeds brillene kunne det likeså godt vært et lag utenfor PO i CC som puttet inn de tre.

« Siste redigering: Januar 22, 2022, 18:25:06 av leedslife »

stian

Vi var spillemessig gode i perioder i 1.omgang og rett etter pause - bra fart fremover, men som så mange ganger før mangler vi kvalitet foran mål. I de dårligste periodene var dette et stort steg tilbake.

Det var noen som skrev underveis at dette var en første-målet-vinner-kamp, og det var følelsen hele veien. Etter målet blir det bare stress og null struktur.

Positivt: i perioder er vi til å kjenne igjen. Rodrigo er på vei mot noe. Bidrar tidvis til høyt balltempo og kreativitet. Forsvarsfireren generelt bra og Koch er et reelt alternativ på DM.

Negativt: Meslier gjør sin første tabbe på lenge og virket shaky etterpå. Vi tåler virkelig ikke at han får noen som helst formdupp. James' styrker og svakheter er åpenbare. Svakhetene så vi godt i dag: Svak i lufta, dårlig til å orientere seg, og en dårlig avslutter. Sånn som vi spiller nå, ligger alt til rette for at han ikke får brukt styrkene og bli avslørt på svakhetene. Forstår egentlig at han starter når vi mangler alternativer, men forstår ikke at han spiller 70 min, og forstår ikke at det er Roberts som erstatter ham.

Aner ikke hvem han Aaronson i Salzburg er, men hvis Bielsa ikke tror Gelhardt er klar til å spille mer enn han gjør er det ikke tvil om at det må hentes en spiss.

Hallgeir *

Man kan ikke si at det var direkte ufortjent at Newcastle tok alle poengene i denne kampen. Synes kampen var ganske jevnspilt.

Dessverre ble det mye upresist framover. Det samme med innleggene, spesielt fra venstre side. Det er så tydelig at vi ikke har en ordentlig spiss for tiden. Kanskje burde Gelhardt ha startet, men vi får jo aldri vite om resultatet hadde blitt annerledes da. James jobber i alle fall som en galeislave hele tida.

Kjenner på skuffelsen akkurat nå.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Forumet med hakk i plata.. Regnet med at å gå inn her for å lese kommentarer, så er Roberts nevnt med en gang i negative ordelag. Cheap shots som vanlig. Hadde han kommet inn når vi var i flyt og ikke på slutten når angrepene ikke satt, og desperasjonen til Leeds var som størst mener jeg det hadde vært noe annet. Kan ikke si han fikk mye hjelp i pasningene heller.. Dette var et surt tap, men ikke heng det på Roberts a', vær så snill.

Vet du hva? Hadde han kommet inn når vi hadde flyten..så hadde vi ikke hatt flyt lenger. Og det var faktisk det som skjedde!

Ikke heldig med pasningene? De som kom frem rotet han bort.

Jeg sa før kampen at jeg tror Roberts kan gjøre det ok som spiss. Som 10er er han fullstendig ubrukelig. Akkurat nå mener jeg han er det som spiss også. Kanskje jeg modererer meg til kun ubrukelig når blodet ikke koker!

Det må være lov å si at nok er nok nå. Man er ingen dårlig supporter fordi man syntes en Leeds spiller er uhorvelig ræva. Men dette er mest Bielsa sin skyld. Han gir Roberts latterlig mye tilitt.

Han har under Bielsa ca 2000 minutter som spiss og offensiv midtbane på et lag som scorer mange mål. På nesten 2000 minutter har han 2 mål og 2 assist. Enkelt og greit. Det er laaangt fra bra nok.

Lucas the Kop Cat

Ser på oppsummering og synes det virker som om Schär både står i offside når frisparket tas og er borti ballen, men det ble vel aldri gransket så nøye.

GaryMac

Vet ikke helt om jeg er enig med de som mener at det var en keepertabbe. Det er en (offsideplassert?) newcastlespiss som prøver å nå ballen, og som gjør at Meslier ikke kan vite sikkert hvor ballen kommer. Han venter derfor for lenge med å gå på ball.
Tror han hadde tatt den greit hvis det ikke var for newcastle spilleren i ballbanen.
Hvis han i tillegg var offsideplassert (vanskelig å se fra bildene jeg fant, men det så slik ut) er det en ny var-skandale...

Eriksen55

Rodrigo er jo totalt usynlig og presterer på et utrolig lavt nivå, og nå må det ryddes i stallen😟

Rodrigo spilte en bra kamp.

karaba

Forumet med hakk i plata.. Regnet med at å gå inn her for å lese kommentarer, så er Roberts nevnt med en gang i negative ordelag. Cheap shots som vanlig. Hadde han kommet inn når vi var i flyt og ikke på slutten når angrepene ikke satt, og desperasjonen til Leeds var som størst mener jeg det hadde vært noe annet. Kan ikke si han fikk mye hjelp i pasningene heller.. Dette var et surt tap, men ikke heng det på Roberts a', vær så snill.

Vet du hva? Hadde han kommet inn når vi hadde flyten..så hadde vi ikke hatt flyt lenger. Og det var faktisk det som skjedde!

Ikke heldig med pasningene? De som kom frem rotet han bort.

Jeg sa før kampen at jeg tror Roberts kan gjøre det ok som spiss. Som 10er er han fullstendig ubrukelig. Akkurat nå mener jeg han er det som spiss også. Kanskje jeg modererer meg til kun ubrukelig når blodet ikke koker!

Det må være lov å si at nok er nok nå. Man er ingen dårlig supporter fordi man syntes en Leeds spiller er uhorvelig ræva. Men dette er mest Bielsa sin skyld. Han gir Roberts latterlig mye tilitt.

Han har under Bielsa ca 2000 minutter som spiss og offensiv midtbane på et lag som scorer mange mål. På nesten 2000 minutter har han 2 mål og 2 assist. Enkelt og greit. Det er laaangt fra bra nok.
Ja statistikken taler dessverre sitt klare språk. Roberts er verken en som scorer eller har assists, og dette er statistikk som går over mer en sesong!


Sent from my iPhone using Tapatalk

karaba

Rodrigo er jo totalt usynlig og presterer på et utrolig lavt nivå, og nå må det ryddes i stallen

Rodrigo spilte en bra kamp.
Var god i førsteomgang, sluknet veldig i 2 omgang


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bjorn

Forumet med hakk i plata.. Regnet med at å gå inn her for å lese kommentarer, så er Roberts nevnt med en gang i negative ordelag. Cheap shots som vanlig. Hadde han kommet inn når vi var i flyt og ikke på slutten når angrepene ikke satt, og desperasjonen til Leeds var som størst mener jeg det hadde vært noe annet. Kan ikke si han fikk mye hjelp i pasningene heller.. Dette var et surt tap, men ikke heng det på Roberts a', vær så snill.

Vet du hva? Hadde han kommet inn når vi hadde flyten..så hadde vi ikke hatt flyt lenger. Og det var faktisk det som skjedde!

Ikke heldig med pasningene? De som kom frem rotet han bort.

Jeg sa før kampen at jeg tror Roberts kan gjøre det ok som spiss. Som 10er er han fullstendig ubrukelig. Akkurat nå mener jeg han er det som spiss også. Kanskje jeg modererer meg til kun ubrukelig når blodet ikke koker!

Det må være lov å si at nok er nok nå. Man er ingen dårlig supporter fordi man syntes en Leeds spiller er uhorvelig ræva. Men dette er mest Bielsa sin skyld. Han gir Roberts latterlig mye tilitt.

Han har under Bielsa ca 2000 minutter som spiss og offensiv midtbane på et lag som scorer mange mål. På nesten 2000 minutter har han 2 mål og 2 assist. Enkelt og greit. Det er laaangt fra bra nok.

Whatever..
Marching On! 4276

Joe Jordan

Rodrigo er jo totalt usynlig og presterer på et utrolig lavt nivå, og nå må det ryddes i stallen

Rodrigo spilte en bra kamp.
Enig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Josch

Forumet med hakk i plata.. Regnet med at å gå inn her for å lese kommentarer, så er Roberts nevnt med en gang i negative ordelag. Cheap shots som vanlig. Hadde han kommet inn når vi var i flyt og ikke på slutten når angrepene ikke satt, og desperasjonen til Leeds var som størst mener jeg det hadde vært noe annet. Kan ikke si han fikk mye hjelp i pasningene heller.. Dette var et surt tap, men ikke heng det på Roberts a', vær så snill.

Robets burde sperret Wood ved frisparket.
Wood fikk fritt gå frem og forstyrre utsikten til Meslier i ballbanen. Nærmeste forsvarer var Roberts. Han sto og så på. Og det ble mål. Forsvarer skal hjelpe keeper med fri sikt.
Wood skal ikke få bevege seg så lett i feltet.

JaJa

Jeg blir noen ganger skremt over meg sjøl når det gjelder å "spå" utfallet av viktige Leeds kamper. Her er innlegget mitt fra et par dager siden: Seier over Newcastle vil være for godt til å være sant, og da er det ikke sant. Leeds historien handler ikke om å få "pusterom" eller at ting går den "lette veien", Så da lukter det årets store "bananskall" lang vei. Klarer vi uavgjort så skal vi være veldig fornøyde.

Du spår jo tap og fordervelse hver eneste gang. Så noen ganger får du jo treff. Ingen grunn for å feire og forhøye seg selv av den grunn.....

Jostein.

Enormt frustrende kamp. Hvor Roberts sin tillit kommer fra aner jeg ikke, han har ingen statistikk som tilsier at han ska inn å gjøre en forskjell.

Gelhardt burde være foran Roberts i køen, helt annet nivå. 
Leeds Carajo!

leedslife

Var en før kampen som traff godt på Koch.
For all del en helt OK kamp. Men utrolig mye bedre Forshaw i den rollen i en slik kamp som idag.. Dikterer tempo og har noen gir ekstra i posession.

GeirO

Synes dette ligner massehysteri. Roberts spiller noen få mintter og får skylden for alt og alle.

Alle mister ballen i angrep, også Gelhardt. Synes Llorente og Meslier kan få litt ansvar for scoringen. Ayling var i sikring bak Llorente da han laget frispark. Virker noe unødvendig, men Llorente var vel ikke klar over sikringen.

Synes også Gelhardt er bedre enn Roberts for tiden, men orker ikke å skrive om dette fem ganger pr. kamp. Merkelige greier.....

auren

Ser på oppsummering og synes det virker som om Schär både står i offside når frisparket tas og er borti ballen, men det ble vel aldri gransket så nøye.
Bør vel være offside hvis de står i offside og ikke er borti ballen også? Forstyrrer keeper og drar nytte av å stå i offside. Så ut som 2-3 Newcastle-spillere stod i offside da skuddet kom.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

JaJa

En mediocre kamp. Har ikke sett en kamp på 2 mnd. (pænge-krangling Telenor-Tv2) Synes Leeds har greit kontroll men mangler angreps-spill. Det går opp og ned fremover. Vi vinner noe og taper noe. Syns det er litt i overkant og gi skylden på Tyler for baklengsmålet. Llorente er den som gir frispark. Lar han den gå har Meslier ballen.

En annen ting, Tyler får tyn uansett hva han gjør. Ingen klager på Raphinha når vi er 3 mot 2 og han spiller ballen til motspiller. Helt upresset....
Han har x-faktor men gjør mye vanskelig.

Vi må overleve på kollektivet.....

Pettersen97

Ser på oppsummering og synes det virker som om Schär både står i offside når frisparket tas og er borti ballen, men det ble vel aldri gransket så nøye.
Bør vel være offside hvis de står i offside og ikke er borti ballen også? Forstyrrer keeper og drar nytte av å stå i offside. Så ut som 2-3 Newcastle-spillere stod i offside da skuddet kom.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ayling og Klich opphever offside.
Leeds sin egen verste fiende når store sjanser ikke blir omsatt i mål.
Mange spillere "feilplassert" på flere av Raphinas innlegg fra dødlinjen.
Leeds trenger sårt en spiss som kan posisjonere seg og angripe riktige rom.
The Mighty Whites

leedslife

Godt utført kamp av Newcastle da. Veldig med stopp i spillet. Gjør alt for å stykke opp. 1 dødball og full konsentrasjonssvikt hos oss. Fullstendig uten mål og mening til tider etter målet.
Til og med i CC kunne den taktikken dra livet ut av oss.
Lederene ute på banen blir viktige siste del av sesongen nå.
De kommer vel på rekke og rad Cooper, Kalvin, 10éren og Bamford.

flynn

Synes egentlig Leeds var gode fram til baklengsmålet. Etter derimot, mistet msn fullstendig rytmen. 36 poeng holder nok fint til å holde seg, og 14 fler skal det ikke være så vrient å finne. Vi har et mid-table lag p.t, og de pleier å ta minst ett i snitt per kamp i alle fall. For meg er det målet denne våren!

flynn

leedslife

Synes egentlig Leeds var gode fram til baklengsmålet. Etter derimot, mistet msn fullstendig rytmen. 36 poeng holder nok fint til å holde seg, og 14 fler skal det ikke være så vrient å finne. Vi har et mid-table lag p.t, og de pleier å ta minst ett i snitt per kamp i alle fall. For meg er det målet denne våren!

flynn

Vi var jo veldig gode i første omgang. Vanvittige rom vi kreerte spesielt på venstre. Endel når vi fikk snudd spillet til Ralph og.
Men elendige valg idag. Så klart savn etter en goalgetter og hans tilstedeværelse i boks, men veldig spesielt at Ralph ikke klarer å spotte Klich ved to anledninger.
Synes han var fryktelig skuffende idag Ralph. Det er Paul Dummett du spiller mot

Russel_Doig

Pinlig og flaut er det jo ikke.
Vi var svært jevne mot disse sist møte og.
Er ikke sånn at vi har livets rett på topp 6 og Newcastle skal vi valse over fordi vi slo WH borte sist.
Er jo fortsatt like store mangler som tidligere ifht posisjoner og kontinuerlig med skader.
Desverre ingen matchvinnere verken helt bakerst eller fremst. Synes vi kommer til endel OK, men helt håpløse valg/avleveringer. Klich kunne scoret flere mål idag hvis siste ball hadde blitt slått med kløkt.
Bakerst er det jo som sist hjemme mot Burnley. Ballen kastes i mål. Håpløst. Alt for billig.

Roberts, Gelhart og McKinstry (rakk han innpå?) forteller jo alt om at vinduet må brukes nå. Legger man vekk Leeds brillene kunne det likeså godt vært et lag utenfor PO i CC som puttet inn de tre.

At du tar med Gelhardt i den rekken tyder jo på en brukbar inkompetanse. Han er antagelig i Quatar i desember om Bielsa slipper han løs. Englands største talent og bør nå starte hver eneste kamp på topp
« Siste redigering: Januar 22, 2022, 18:58:55 av Russel_Doig »