Skrevet av Emne: Er det nok Bielsa nå?  (Lest 17664 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Er det nok Bielsa nå?
« på: Februar 12, 2022, 18:26:51 »
Jeg er gått lei. Over tid.

8 grunner for det:

1. Mannsmarkering fra steinalderen, overbevist om at soneforsvar fungerer bedre (Er vi de eneste i verden som holder på med det tullet?)
2. Null endringsvilje, absolutt null.
3. Altfor tynn spillerstall, bygd opp over år. Svakeste i PL.
4. Null evne over 5 år til å rydde opp i defensiv dødball.
5. Total ensidig og feil bruk av spillere.
6. Risiko i spillet jeg ikke ser noen plasser, tipper 60 baklengs før februar er ferdig.
7. Skademareritt jeg tror kan knyttes direkte til treningsregimet.
8. Tabellsituasjonen.

Da velger jeg å holde Tyler Roberts utenfor diskusjonen, isolert sett grunn nok til at Bielsa må ha mistet det helt.

Det vi gjør offensivt er denne sesongen ikke i nærheten av å veie opp for alle mangler defensivt.

Argumenter mot sparking er at så mye må endres at jeg ikke tror vi vil berge plassen uansett med en slik spillerstall.

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #1 på: Februar 12, 2022, 19:33:08 »
Støtter deg 100 % på dette. Jeg mener alle 8 punktene er spot on. I tilegg har du Roberts og for meg bruken av unggutta som viktige punkter også.

Jeg tror en annen manager kan redde dette. Med mer kynisme, overskudd, rullering når det er mange kamper og en helt annen disponering av spillere så tror jeg det er fullt mulig å fikse dette. Skal Bielsa klare det så tror jeg han må endre mye. Alle vet at det ikke skjer.

Upopulært å være i mot Bielsa. Han er gud over alle guder. Gjort mye fantastisk. Men det er en tid for alt og ingen er større en klubben.

Bielsa har nok vesentlig større standing i Leeds enn resten av fotballverden. Mye av populæriteten rundt i verden er nok mye pga at han har sin måte å spille på som er anderledes og underholder. For nøytrale er det knall, de vil se mål. De driter i om det er fremover eller bakover eller om han vinner eller taper, de skal ha underholdning i 90 minutter. Det får man med Bielsa.
Han har aldri vært lenger i en og samme klubb i mer enn to år. Snart fire her. Tror det merkes på omgivelsene. Og for spillere og fans i klubben han trener/har trent så tror jeg det kommer et metningspunkt i stahet, spillestil, resultater og valg som påvirker synet på Bielsa som nøytrale aldri trenger å reflektere over.

Understreker at jeg tror angående det siste her.




Kontakinte

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #2 på: Februar 12, 2022, 20:18:51 »
Jeg er gått lei. Over tid.

8 grunner for det:

1. Mannsmarkering fra steinalderen, overbevist om at soneforsvar fungerer bedre (Er vi de eneste i verden som holder på med det tullet?)
2. Null endringsvilje, absolutt null.
3. Altfor tynn spillerstall, bygd opp over år. Svakeste i PL.
4. Null evne over 5 år til å rydde opp i defensiv dødball.
5. Total ensidig og feil bruk av spillere.
6. Risiko i spillet jeg ikke ser noen plasser, tipper 60 baklengs før februar er ferdig.
7. Skademareritt jeg tror kan knyttes direkte til treningsregimet.
8. Tabellsituasjonen.

Da velger jeg å holde Tyler Roberts utenfor diskusjonen, isolert sett grunn nok til at Bielsa må ha mistet det helt.

Det vi gjør offensivt er denne sesongen ikke i nærheten av å veie opp for alle mangler defensivt.

Argumenter mot sparking er at så mye må endres at jeg ikke tror vi vil berge plassen uansett med en slik spillerstall.
Gidder ikke svare på mer enn headingen din, å det blir ett klart NEI!

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #3 på: Februar 12, 2022, 20:46:25 »
Han skrev vel under 1 år. Målet for klubben er å holde seg. Så langt er han innenfor det.
Blir bekymret hvis styret i klubben begynner å murre nå.
Sparke Bielsa nå vil jo være galskap. Helt hinsides spør du meg.
At det skal evalueres til våren er det ingen tvil om. Ikke bare hans stilling men flere merkelige vurderinger ifht tropp som flere i klubben må ta ansvaret for.

Det var større krise i desember og vi løftet oss der fleste klubber med så lav kvalitet på spillere hadde falt fullstendig sammen. Tror vi gjør det samme igjen og holder oss.
Både desember og villa kampen sist viser at det er et sterkt samhold og god moral i denne gruppa.
« Siste redigering: Februar 12, 2022, 20:48:35 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #4 på: Februar 12, 2022, 20:54:52 »
Jeg er gått lei. Over tid.

8 grunner for det:

1. Mannsmarkering fra steinalderen, overbevist om at soneforsvar fungerer bedre (Er vi de eneste i verden som holder på med det tullet?)
2. Null endringsvilje, absolutt null.
3. Altfor tynn spillerstall, bygd opp over år. Svakeste i PL.
4. Null evne over 5 år til å rydde opp i defensiv dødball.
5. Total ensidig og feil bruk av spillere.
6. Risiko i spillet jeg ikke ser noen plasser, tipper 60 baklengs før februar er ferdig.
7. Skademareritt jeg tror kan knyttes direkte til treningsregimet.
8. Tabellsituasjonen.

Da velger jeg å holde Tyler Roberts utenfor diskusjonen, isolert sett grunn nok til at Bielsa må ha mistet det helt.

Det vi gjør offensivt er denne sesongen ikke i nærheten av å veie opp for alle mangler defensivt.

Argumenter mot sparking er at så mye må endres at jeg ikke tror vi vil berge plassen uansett med en slik spillerstall.
Gidder ikke svare på mer enn headingen din, å det blir ett klart NEI!

Det skal du få mene. Men hadde vært fint å høre hvorfor de som støtter Bielsa tror han skal snu det? Hvorfor skal Bielsa slippe "billig" unna når vi ser håpløst svake ut over lang tid. Selv om vi fikk noen seiere i januar så var vi ikke til å kjenne igjen fra i i fjor spillemessig. Det har vi knapt gjort selv om vi prøver.
Hadde dette vært noen andre enn Bielsa som hadde styrt nå hadde flere ment at sjefen må gå. Hvorfor er ting så annerledes med Bielsa?

Om man er for Bielsa eller mot Bielsa så må det være aksept for alle meninger  :)

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #5 på: Februar 12, 2022, 21:13:14 »
Han skrev vel under 1 år. Målet for klubben er å holde seg. Så langt er han innenfor det.
Blir bekymret hvis styret i klubben begynner å murre nå.
Sparke Bielsa nå vil jo være galskap. Helt hinsides spør du meg.
At det skal evalueres til våren er det ingen tvil om. Ikke bare hans stilling men flere merkelige vurderinger ifht tropp som flere i klubben må ta ansvaret for.

Det var større krise i desember og vi løftet oss der fleste klubber med så lav kvalitet på spillere hadde falt fullstendig sammen. Tror vi gjør det samme igjen og holder oss.
Både desember og villa kampen sist viser at det er et sterkt samhold og god moral i denne gruppa.

Det er galskap hvis vi sitter stille i båten uten å gjøre noe og rykker ned.

Det er galskap å sparke Bielsa og rykke ned likevel.

Vanskelig for klubben dette. Holder vi plassen er grepet som ble tatt ok. Så fasit på det ene og andre får man aldri 100%.

En ting som er sikkert er at sparkes han så er det fordi det er murring i gruppa. Han er nok litt ekstra fredet. Spent på hvordan gruppen tar Raphinha vs Roberts bytte. Alle i garderoben vet at det byttet er bullshit.

Jeg mener og tror at noe er fundamentalt galt og at Bielsa ikke er i stand til å snu det. Fanken vet jeg om det er rett. Hvorfor så mye skader? Blir noe endret eller justert? Ting som tyder på at det ikke er tilfelle. Den naive taktikken mot gode lag og manglende justeringer når ting ikke fungerer. Det er mye som skurrer.

Ja vi hentet opp og berget uavgjort mot Villa. Pga god moral? Samhold? Kanskje..viste jo det motsatte i dag..så vanskelig å konkludere den ene eller andre veien. Kan jo være bra samhold blant gutta selv om man ikke tror på trenern. Gutta vil jo spille PL fotball. Men samspillet er ikke der. Jeg sitter med et inntrykk at flere spiller litt for seg selv. Vet ikke, vanskelig å skjønne hva som skjer.

Bare irriterer meg litt over at jeg tror og føler at mange vil skåne Bielsa fordi han bor i en liten to roms, gir en bil til noen i klubben, går til butikken og er så godt plantet på jorda som det er mulig å komme. Men hvis vi kan rykke ned så hjelper jo ikke det, eller?

I forhold til det du skriver så er jeg uenig i at vi har en gjeng spillere med lav kvalitet. Jeg mener vi har mange gode spillere. At Llorente, Koch, Rodrigo, Raphinha feks skal bli dårligere med ny manager tviler jeg på. Er nok vel så store sjanser for at de kan heve seg hvis vi hadde endret til sone og sluppet opp på det ekstreme mann mann greiene. De har spilt for managere som har vunnet titler og er vel så stor som Bielsa. Men for all del. Dette er vanskelig!
« Siste redigering: Februar 12, 2022, 21:23:03 av Eriksen55 »

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #6 på: Februar 12, 2022, 21:36:18 »
Han skrev vel under 1 år. Målet for klubben er å holde seg. Så langt er han innenfor det.
Blir bekymret hvis styret i klubben begynner å murre nå.
Sparke Bielsa nå vil jo være galskap. Helt hinsides spør du meg.
At det skal evalueres til våren er det ingen tvil om. Ikke bare hans stilling men flere merkelige vurderinger ifht tropp som flere i klubben må ta ansvaret for.

Det var større krise i desember og vi løftet oss der fleste klubber med så lav kvalitet på spillere hadde falt fullstendig sammen. Tror vi gjør det samme igjen og holder oss.
Både desember og villa kampen sist viser at det er et sterkt samhold og god moral i denne gruppa.

Det er galskap hvis vi sitter stille i båten uten å gjøre noe og rykker ned.

Det er galskap å sparke Bielsa og rykke ned likevel.

Vanskelig for klubben dette. Holder vi plassen er grepet som ble tatt ok. Så fasit på det ene og andre får man aldri 100%.

En ting som er sikkert er at sparkes han så er det fordi det er murring i gruppa. Han er nok litt ekstra fredet. Spent på hvordan gruppen tar Raphinha vs Roberts bytte. Alle i garderoben vet at det byttet er bullshit.

Jeg mener og tror at noe er fundamentalt galt og at Bielsa ikke er i stand til å snu det. Fanken vet jeg om det er rett. Hvorfor så mye skader? Blir noe endret eller justert? Ting som tyder på at det ikke er tilfelle. Den naive taktikken mot gode lag og manglende justeringer når ting ikke fungerer. Det er mye som skurrer.

Ja vi hentet opp og berget uavgjort mot Villa. Pga god moral? Samhold? Kanskje..viste jo det motsatte i dag..så vanskelig å konkludere den ene eller andre veien. Kan jo være bra samhold blant gutta selv om man ikke tror på trenern. Gutta vil jo spille PL fotball. Men samspillet er ikke der. Jeg sitter med et inntrykk at flere spiller litt for seg selv. Vet ikke, vanskelig å skjønne hva som skjer.

Bare irriterer meg litt over at jeg tror og føler at mange vil skåne Bielsa fordi han bor i en liten to roms, gir en bil til noen i klubben, går til butikken og er så godt plantet på jorda som det er mulig å komme. Men hvis vi kan rykke ned så hjelper jo ikke det, eller?

I forhold til det du skriver så er jeg uenig i at vi har en gjeng spillere med lav kvalitet. Jeg mener vi har mange gode spillere. At Llorente, Koch, Rodrigo, Raphinha feks skal bli dårligere med ny manager tviler jeg på. Er nok vel så store sjanser for at de kan heve seg hvis vi hadde endret til sone og sluppet opp på det ekstreme mann mann greiene. De har spilt for managere som har vunnet titler og er vel så stor som Bielsa. Men for all del. Dette er vanskelig!
Jo men nå er vi 6 poeng over nedrykk, ikke 6 poeng under trygg plass. Siden Burnley kampen har vi levert gode prestasjoner, til og med mot Newcastle selv om resultatet ikke var positivt. Har stor tro på at vi kan få lignende prestasjoner og resultat i kampene fremover. Er jo ingenting som tilsier at vi ikke skal klare det. Ang moral er jo hvordan man kanskje vil se på det selv? Jeg mener jo kollektivet og moralen er største forsen dette laget vårt har. Jeg mener det mangler kvalitet ifht til konkurransen med de andre lagene. Vi går jo aldri på banen og er bedre spiller for spiller enn de andre klubben med mindre av kanskje 2-3 i bunnen?
Erfaringsmessig, lønnsmessig, verdimessig og hvilket roller spillerene har på sine landslag så stiller vi jo veldig kort ifht fleste andre.
Ja vi har noen stjerner som Kalvin for England og Ralph nå kanskje for Brasil, men ellers er vel de fleste spillerne ikke veldig innflytelsesrike på sine landslag.
Kan kanskje se for meg at en ny trener inn kunne gjort noe for energien rundt klubben og i gruppa hvis den er så dårlig som du påstår.
Men ifht til system og resten som er så inndrillet så ville det jo vært helt totalt galskap å gjort store endringer midt i sesong. Synes og det hadde vært interessant å hørt hvorfor disse lagedelene, enkeltspillere og kollektive hadde vært så mye bedre i et soneforsvar?
Det ville bært preg av å være like lite gjennomtenkt som overgangsvinduet i Januar og tror fort vi hadde sittet igjen med svarteper da og.

Behold Bielsa og ta en evaluering etter sesong.

*Men er enig med deg at lufta begynner å sive ut av Bielsa ballongen. Vi må ha noe annet skal vi videre (ref topp6). Tror det tar på omgivelsene og veien fra genial til stein hakke gal er nok veldig kort i dette Bielsa universet. Og jeg kan være med på at vi allerede tar fatt på den veien.
« Siste redigering: Februar 12, 2022, 21:47:33 av leedslife »

asbfjell

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #7 på: Februar 12, 2022, 21:38:05 »

Uansett hva som skjer i tiden fremover, så kan det kanskje være interessant å følge med på hva denne karen foretar seg.

Imponerende resultater i Granada - og gammel kjenning av Victor Orta.

https://www.theguardian.com/football/2021/nov/29/diego-martinez-i-saw-english-football-and-i-had-to-experience-it

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #8 på: Februar 12, 2022, 21:55:38 »
Han skrev vel under 1 år. Målet for klubben er å holde seg. Så langt er han innenfor det.
Blir bekymret hvis styret i klubben begynner å murre nå.
Sparke Bielsa nå vil jo være galskap. Helt hinsides spør du meg.
At det skal evalueres til våren er det ingen tvil om. Ikke bare hans stilling men flere merkelige vurderinger ifht tropp som flere i klubben må ta ansvaret for.

Det var større krise i desember og vi løftet oss der fleste klubber med så lav kvalitet på spillere hadde falt fullstendig sammen. Tror vi gjør det samme igjen og holder oss.
Både desember og villa kampen sist viser at det er et sterkt samhold og god moral i denne gruppa.

Det er galskap hvis vi sitter stille i båten uten å gjøre noe og rykker ned.

Det er galskap å sparke Bielsa og rykke ned likevel.

Vanskelig for klubben dette. Holder vi plassen er grepet som ble tatt ok. Så fasit på det ene og andre får man aldri 100%.

En ting som er sikkert er at sparkes han så er det fordi det er murring i gruppa. Han er nok litt ekstra fredet. Spent på hvordan gruppen tar Raphinha vs Roberts bytte. Alle i garderoben vet at det byttet er bullshit.

Jeg mener og tror at noe er fundamentalt galt og at Bielsa ikke er i stand til å snu det. Fanken vet jeg om det er rett. Hvorfor så mye skader? Blir noe endret eller justert? Ting som tyder på at det ikke er tilfelle. Den naive taktikken mot gode lag og manglende justeringer når ting ikke fungerer. Det er mye som skurrer.

Ja vi hentet opp og berget uavgjort mot Villa. Pga god moral? Samhold? Kanskje..viste jo det motsatte i dag..så vanskelig å konkludere den ene eller andre veien. Kan jo være bra samhold blant gutta selv om man ikke tror på trenern. Gutta vil jo spille PL fotball. Men samspillet er ikke der. Jeg sitter med et inntrykk at flere spiller litt for seg selv. Vet ikke, vanskelig å skjønne hva som skjer.

Bare irriterer meg litt over at jeg tror og føler at mange vil skåne Bielsa fordi han bor i en liten to roms, gir en bil til noen i klubben, går til butikken og er så godt plantet på jorda som det er mulig å komme. Men hvis vi kan rykke ned så hjelper jo ikke det, eller?

I forhold til det du skriver så er jeg uenig i at vi har en gjeng spillere med lav kvalitet. Jeg mener vi har mange gode spillere. At Llorente, Koch, Rodrigo, Raphinha feks skal bli dårligere med ny manager tviler jeg på. Er nok vel så store sjanser for at de kan heve seg hvis vi hadde endret til sone og sluppet opp på det ekstreme mann mann greiene. De har spilt for managere som har vunnet titler og er vel så stor som Bielsa. Men for all del. Dette er vanskelig!
Jo men nå er vi 6 poeng over nedrykk, ikke 6 poeng under trygg plass. Siden Burnley kampen har vi levert gode prestasjoner, til og med mot Newcastle selv om resultatet ikke var positivt. Har stor tro på at vi kan få lignende prestasjoner og resultat i kampene fremover. Er jo ingenting som tilsier at vi ikke skal klare det. Ang moral er jo hvordan man kanskje vil se på det selv? Jeg mener jo kollektivet og moralen er største forsen dette laget vårt har. Jeg mener det mangler kvalitet ifht til konkurransen med de andre lagene. Vi går jo aldri på banen og er bedre spiller for spiller enn de andre klubben med mindre av kanskje 2-3 i bunnen?
Erfaringsmessig, lønnsmessig, verdimessig og hvilket roller spillerene har på sine landslag så stiller vi jo veldig kort ifht fleste andre.
Ja vi har noen stjerner som Kalvin for England og Ralph nå kanskje for Brasil, men ellers er vel de fleste spillerne ikke veldig innflytelsesrike på sine landslag.
Kan kanskje se for meg at en ny trener inn kunne gjort noe for energien rundt klubben og i gruppa hvis den er så dårlig som du påstår.
Men ifht til system og resten som er så inndrillet så ville det jo vært helt totalt galskap å gjort store endringer midt i sesong. Synes og det hadde vært interessant å hørt hvorfor disse lagedelene, enkeltspillere og kollektive hadde vært så mye bedre i et soneforsvar?
Det ville bært preg av å være like lite gjennomtenkt som overgangsvinduet i Januar og tror fort vi hadde sittet igjen med svarteper da og.

Behold Bielsa og ta en evaluering etter sesong.

*Men er enig med deg at lufta begynner å sive ut av Bielsa ballongen. Vi må ha noe annet skal vi videre (ref topp6). Tror det tar på omgivelsene og veien fra genial til stein hakke gal er nok veldig kort i dette Bielsa universet. Og jeg kan være med på at vi allerede tar fatt på den veien.

Dette er klink umulig å konkludere. Blir jo synsing, inntrykk og kanskje hva man ønsker å se, som du sier.

Angående endre til soneforsvar og droppe mann mann så hadde nok det gått bra. Mest sansynlig har alle gjort det bortsett fra Bielsatiden og de gjør det på sine respektive landslag. Ikke ideelt, men tror det hadde gått fort. Motsatt derimot vet vi tar litt tid.

Vi får satse på at vi holder oss. Det er det viktigste. Så får dem stikke hull på Bielsa ballongen i mai om han fortsatt sitter  :)

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #9 på: Februar 12, 2022, 22:16:55 »
Han skrev vel under 1 år. Målet for klubben er å holde seg. Så langt er han innenfor det.
Blir bekymret hvis styret i klubben begynner å murre nå.
Sparke Bielsa nå vil jo være galskap. Helt hinsides spør du meg.
At det skal evalueres til våren er det ingen tvil om. Ikke bare hans stilling men flere merkelige vurderinger ifht tropp som flere i klubben må ta ansvaret for.

Det var større krise i desember og vi løftet oss der fleste klubber med så lav kvalitet på spillere hadde falt fullstendig sammen. Tror vi gjør det samme igjen og holder oss.
Både desember og villa kampen sist viser at det er et sterkt samhold og god moral i denne gruppa.

Det er galskap hvis vi sitter stille i båten uten å gjøre noe og rykker ned.

Det er galskap å sparke Bielsa og rykke ned likevel.

Vanskelig for klubben dette. Holder vi plassen er grepet som ble tatt ok. Så fasit på det ene og andre får man aldri 100%.

En ting som er sikkert er at sparkes han så er det fordi det er murring i gruppa. Han er nok litt ekstra fredet. Spent på hvordan gruppen tar Raphinha vs Roberts bytte. Alle i garderoben vet at det byttet er bullshit.

Jeg mener og tror at noe er fundamentalt galt og at Bielsa ikke er i stand til å snu det. Fanken vet jeg om det er rett. Hvorfor så mye skader? Blir noe endret eller justert? Ting som tyder på at det ikke er tilfelle. Den naive taktikken mot gode lag og manglende justeringer når ting ikke fungerer. Det er mye som skurrer.

Ja vi hentet opp og berget uavgjort mot Villa. Pga god moral? Samhold? Kanskje..viste jo det motsatte i dag..så vanskelig å konkludere den ene eller andre veien. Kan jo være bra samhold blant gutta selv om man ikke tror på trenern. Gutta vil jo spille PL fotball. Men samspillet er ikke der. Jeg sitter med et inntrykk at flere spiller litt for seg selv. Vet ikke, vanskelig å skjønne hva som skjer.

Bare irriterer meg litt over at jeg tror og føler at mange vil skåne Bielsa fordi han bor i en liten to roms, gir en bil til noen i klubben, går til butikken og er så godt plantet på jorda som det er mulig å komme. Men hvis vi kan rykke ned så hjelper jo ikke det, eller?

I forhold til det du skriver så er jeg uenig i at vi har en gjeng spillere med lav kvalitet. Jeg mener vi har mange gode spillere. At Llorente, Koch, Rodrigo, Raphinha feks skal bli dårligere med ny manager tviler jeg på. Er nok vel så store sjanser for at de kan heve seg hvis vi hadde endret til sone og sluppet opp på det ekstreme mann mann greiene. De har spilt for managere som har vunnet titler og er vel så stor som Bielsa. Men for all del. Dette er vanskelig!
Jo men nå er vi 6 poeng over nedrykk, ikke 6 poeng under trygg plass. Siden Burnley kampen har vi levert gode prestasjoner, til og med mot Newcastle selv om resultatet ikke var positivt. Har stor tro på at vi kan få lignende prestasjoner og resultat i kampene fremover. Er jo ingenting som tilsier at vi ikke skal klare det. Ang moral er jo hvordan man kanskje vil se på det selv? Jeg mener jo kollektivet og moralen er største forsen dette laget vårt har. Jeg mener det mangler kvalitet ifht til konkurransen med de andre lagene. Vi går jo aldri på banen og er bedre spiller for spiller enn de andre klubben med mindre av kanskje 2-3 i bunnen?
Erfaringsmessig, lønnsmessig, verdimessig og hvilket roller spillerene har på sine landslag så stiller vi jo veldig kort ifht fleste andre.
Ja vi har noen stjerner som Kalvin for England og Ralph nå kanskje for Brasil, men ellers er vel de fleste spillerne ikke veldig innflytelsesrike på sine landslag.
Kan kanskje se for meg at en ny trener inn kunne gjort noe for energien rundt klubben og i gruppa hvis den er så dårlig som du påstår.
Men ifht til system og resten som er så inndrillet så ville det jo vært helt totalt galskap å gjort store endringer midt i sesong. Synes og det hadde vært interessant å hørt hvorfor disse lagedelene, enkeltspillere og kollektive hadde vært så mye bedre i et soneforsvar?
Det ville bært preg av å være like lite gjennomtenkt som overgangsvinduet i Januar og tror fort vi hadde sittet igjen med svarteper da og.

Behold Bielsa og ta en evaluering etter sesong.

*Men er enig med deg at lufta begynner å sive ut av Bielsa ballongen. Vi må ha noe annet skal vi videre (ref topp6). Tror det tar på omgivelsene og veien fra genial til stein hakke gal er nok veldig kort i dette Bielsa universet. Og jeg kan være med på at vi allerede tar fatt på den veien.

Dette er klink umulig å konkludere. Blir jo synsing, inntrykk og kanskje hva man ønsker å se, som du sier.

Angående endre til soneforsvar og droppe mann mann så hadde nok det gått bra. Mest sansynlig har alle gjort det bortsett fra Bielsatiden og de gjør det på sine respektive landslag. Ikke ideelt, men tror det hadde gått fort. Motsatt derimot vet vi tar litt tid.

Vi får satse på at vi holder oss. Det er det viktigste. Så får dem stikke hull på Bielsa ballongen i mai om han fortsatt sitter  :)
Jepp.
Ja klart det hadde de. Vært mer bekymra over effekten. Har jo sett enkelte av de spille sone tidligere.

Den Klich mot røkla i første omgang ser vi nok ikke igjen med det første. Så får vi håpe at en kamp med slik ramme og prestisje som neste søndag får frem noe helt snnet enn idag.
Da trenger vi krigere og ledere utpå der. Blir det en typisk heckingbottom performance med spillere som ikke klarer, vil og tør så får nok denne tråden bein å gå på neste ukene.

Manager

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #10 på: Februar 12, 2022, 22:34:41 »
Kato, kunne jo være greit å om du har tanker om en løsning på situasjonen! Sparke en manager ville jo vært den enkleste delen av eventuelle endringer. Finnes det en manager som er ledig-og som kjapt kan endre dette til noe bedre. Hvor lett er det å endre spillestilen radikalt på kort tid- har vi spillerstall til dette. Kan det være for stor risiko å endre nå! Et viktig spørsmål er jo om spillerene fortsatt har tillit Bielsa, etter min mening. Vet ikke om du har info som jeg ikke kjenner til om dette.

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #11 på: Februar 12, 2022, 22:45:02 »

Uansett hva som skjer i tiden fremover, så kan det kanskje være interessant å følge med på hva denne karen foretar seg.

Imponerende resultater i Granada - og gammel kjenning av Victor Orta.

https://www.theguardian.com/football/2021/nov/29/diego-martinez-i-saw-english-football-and-i-had-to-experience-it

Leste meg opp på han nå. Tok Granada opp til toppdivisjon. Topp 10 plassering første året, 7 plass mener jeg. Året etter kval til Europa og det endte i utslagsrunde i Europaligaen året etter. Solid.

Spillestil. Vil forsvare seg så langt unna eget mål som mulig. Står med høy forsvarslinje. Må ikke nødvendigvis spille seg ut bakfra, er fleksibel der. Liker ikke å spille med høy risiko bak. Vil heller klinke den opp når de er under press og satse maks på å vinne balken høyt. Når laget mister ballen er det ekstremt fokus på å vinne ballen tilbake. Knallhardt press i sone over hele banen.
Rullerer og varierer press og stil etter motstander. Bruker unge spillere om dem er gode nok. Som oftest spilkes det 4-2-3-1. Uten at formasjon har all verden å si.

Er visstnok en ydmyk fyr som er aktiv på feltet og har løftet et lag med nivå 2 spillere opp en divisjon og ut i Europa. Var veldig godt likt av spillerne i Granada.

Brukt mye tid i England siste året. Dette ser ut som en modernisert og mer kynisk utgave av Bielsa.

Dette var en av sidene om spillestil.
https://totalsportek.app/the-tactical-keys-that-explain-the-level-of-diego-martinezs-granada/

At han tar over er nok ikke umulig, men langt dit. Det har vært rykter om han tidligere. Southampton også prøvd å få han tidligere. Linken til Orta er nok en faktor.

Det at han er ledig nå, har vært mye i England for å lære Engelsk fotball og står for noe av det samme som Bielsa med ball, så øyner jeg et håp om at han kan ta over på kort varsel.

« Siste redigering: Februar 12, 2022, 22:47:16 av Eriksen55 »

Josch

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #12 på: Februar 12, 2022, 23:18:39 »
Jeg tror ikke Bielsa får sparken. Rad sa før jul at han har betingelsesløs (uncontitional) tillit til Bielsa. Det løftet vil han holde. Man kan selvsagt være uenig i det. Leeds vil holde stand mot nedrykk og ende på 14-17.plass. Rad tar den sjansen og takker av Bielsa som får avslutte med æren i behold.

Neste spørsmål er hvem som blir ny coach. Regner med at coachen vil ha inn "sine" spillere hvis det er troverdig å snakke om top 6, som vil koste penger. Tipper 49ers blar opp penger til coach/ spillere i bytte med flere aksjer, dvs mye over 51% eierskap.

Jeg ser det som unødvendig å diskutere Bielsas fremtid i Leeds. Han er ferdig til sommeren, om 15 kamper, uansett. Etter en dårlig sesong. Og kontrakten går ut snart.

Og hvis det verste skulle skje, dvs nedrykk, så er Leeds godt rustet til å rykke opp igjen med parashut money i to år.

asLeeds

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #13 på: Februar 13, 2022, 01:20:07 »
Jeg er gått lei. Over tid.

8 grunner for det:

1. Mannsmarkering fra steinalderen, overbevist om at soneforsvar fungerer bedre (Er vi de eneste i verden som holder på med det tullet?)
2. Null endringsvilje, absolutt null.
3. Altfor tynn spillerstall, bygd opp over år. Svakeste i PL.
4. Null evne over 5 år til å rydde opp i defensiv dødball.
5. Total ensidig og feil bruk av spillere.
6. Risiko i spillet jeg ikke ser noen plasser, tipper 60 baklengs før februar er ferdig.
7. Skademareritt jeg tror kan knyttes direkte til treningsregimet.
8. Tabellsituasjonen.

Da velger jeg å holde Tyler Roberts utenfor diskusjonen, isolert sett grunn nok til at Bielsa må ha mistet det helt.

Det vi gjør offensivt er denne sesongen ikke i nærheten av å veie opp for alle mangler defensivt.

Argumenter mot sparking er at så mye må endres at jeg ikke tror vi vil berge plassen uansett med en slik spillerstall.

Velger å være enig, men ikkje enig....MOT
DALHEIM WHITES

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #14 på: Februar 13, 2022, 07:29:12 »
Kato, kunne jo være greit å om du har tanker om en løsning på situasjonen! Sparke en manager ville jo vært den enkleste delen av eventuelle endringer. Finnes det en manager som er ledig-og som kjapt kan endre dette til noe bedre. Hvor lett er det å endre spillestilen radikalt på kort tid- har vi spillerstall til dette. Kan det være for stor risiko å endre nå! Et viktig spørsmål er jo om spillerene fortsatt har tillit Bielsa, etter min mening. Vet ikke om du har info som jeg ikke kjenner til om dette.

Syns du stiller relevante spørsmål. Diego Martinez har vært spilt inn over lang tid som mulig erstatter, først og fremst på grunn av linken til Orta. Jeg tror sjansen for en opptur vil være ganske stor hvis Bielsa forsvinner. Åpenbare svakheter vil bli tatt tak i. Et
 knallhardt regime som forsvinner vil sannsynligvis frigjøre energi. En supertrent spillergruppe som slipper litt opp på trening vil gi mer overskudd.

Overgangen til soneforsvar tror jeg vil gå smertefritt, det er den enkleste delen av fotballen.

Men risiko? Ja det er det. Og det må veies opp mot risikoen for nedrykk.

Ser ikke lyst ut med de 4 kampene vi har foran oss.

Dylan

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #15 på: Februar 13, 2022, 08:36:23 »
Enig med Josch; Bielsa sitter til sommeren og slutter med "æren" i behold for alle parter. Tror/håper at vår redning blir at det er 3 lag som er enda dårligere.

stian

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #16 på: Februar 13, 2022, 11:51:41 »
Selvfølgelig skal vi ikke sparke Bielsa. LAGET er ikke bedre per nå, og vi har langtidsskader på de posisjonene hvor vi er desidert mest sårbar. Det siste vi skal gjøre er å bli paniske og legge om alt av kurs i den viktige innspurten av sesongen. Men om tiden er moden for et bytte etter sesongen er et annet spørsmål. Hvis Bielsa fortsetter må det i alle fall være med en avtale om å tåle en stall med mer bredde og kvalitet.

HåvardK

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #17 på: Februar 13, 2022, 11:57:46 »
Jeg er gått lei. Over tid.

8 grunner for det:

1. Mannsmarkering fra steinalderen, overbevist om at soneforsvar fungerer bedre (Er vi de eneste i verden som holder på med det tullet?)
2. Null endringsvilje, absolutt null.
3. Altfor tynn spillerstall, bygd opp over år. Svakeste i PL.
4. Null evne over 5 år til å rydde opp i defensiv dødball.
5. Total ensidig og feil bruk av spillere.
6. Risiko i spillet jeg ikke ser noen plasser, tipper 60 baklengs før februar er ferdig.
7. Skademareritt jeg tror kan knyttes direkte til treningsregimet.
8. Tabellsituasjonen.

Da velger jeg å holde Tyler Roberts utenfor diskusjonen, isolert sett grunn nok til at Bielsa må ha mistet det helt.

Det vi gjør offensivt er denne sesongen ikke i nærheten av å veie opp for alle mangler defensivt.

Argumenter mot sparking er at så mye må endres at jeg ikke tror vi vil berge plassen uansett med en slik spillerstall.
1. Utvilsomt et nødvendig grep for å bedre det defensive.
2. Dette er jo hovedproblemet når en sliter så mye som i år. Staheten er jo bare mer ekstrem.
3. Utvilsomt riktig, og i tillegg rulleres det alt for lite. Unggutta blir også matchet feil.
4. Står for seg selv.
5. Utvilsomt riktig.
6. Et resultat av manglende endringsvilje. Mann-mann-markeringen har jo bare blitt mer ekstrem, til tross for at motstanderne gang på gang har vist at de har gjennomskuet dette.
7. Dette vet vi selvsagt ikke, men mange indisier på at det er tilfelle, ja. Det vi vet, er at det trenes like hardt som ellers også i perioder der en kunne ha sett for seg restitusjon. Og når slike perioder er over, er det gjerne en eller to nye på skadelista.
8. Denne kommer ingen trenere unna, uansett legendestatus.

Blank_File

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #18 på: Februar 13, 2022, 12:15:16 »
Jeg er villig til å sette ganske mye penger på at vi får en solid nedtur når Bielsa forsvinner. Det er mulig at vi ville fått en midlertidig boost, det ser jeg ikke helt bort fra, men så vil det gå nedover.

Når det er sagt, så tror jeg også det nærmer seg tida for at så bør skje. Avhengig av slutten på denne sesongen tror jeg enten det blir denne sommeren, eller senest neste. Hovedproblemet er at jeg har liten tro på at vi klarer å få fatt på en kapabel erstatter.

En av grunnene til at jeg tror det, er at det er knapt noen spillere som ikke sier at Bielsa har gjort de til den beste versjonen av seg selv. Å gå fra en sånn sjef, til en der du umiddelbart forstår at her er ikke mulighet til samme utvikling på individuelt nivå, det påvirker.

Så er jeg enig i det meste av kritikken som fremlegges. Jeg har også store problemer med å forstå at ikke det er mulig å gjøre ett eller annet med de klare defensive problemene vi har. Saken er jo den at det ble gjort noen grep i samme periode i fjor da vi hadde den gode perioden med lite mål i sekken mot topplagene. Jeg har ikke kunnskap nok til å se hva det var, men det var jo helt åpenbart at det var tightere defensivt og mindre risiko.

Litt i villrede etter den kampen i går. For første gang har jeg virkelig tenkt tanken på at vi bør tenke på tiden etter Bielsa. Håper enda det bare var et feilslag på vei opp til en bedre form.

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #19 på: Februar 13, 2022, 12:50:51 »
Selvfølgelig skal vi ikke sparke Bielsa. LAGET er ikke bedre per nå, og vi har langtidsskader på de posisjonene hvor vi er desidert mest sårbar. Det siste vi skal gjøre er å bli paniske og legge om alt av kurs i den viktige innspurten av sesongen. Men om tiden er moden for et bytte etter sesongen er et annet spørsmål. Hvis Bielsa fortsetter må det i alle fall være med en avtale om å tåle en stall med mer bredde og kvalitet.

Tror du på den siste setninga selv? At Bielsa vil endre filosofi ift størrelse på spillerstall.

stian

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #20 på: Februar 13, 2022, 13:04:15 »
Selvfølgelig skal vi ikke sparke Bielsa. LAGET er ikke bedre per nå, og vi har langtidsskader på de posisjonene hvor vi er desidert mest sårbar. Det siste vi skal gjøre er å bli paniske og legge om alt av kurs i den viktige innspurten av sesongen. Men om tiden er moden for et bytte etter sesongen er et annet spørsmål. Hvis Bielsa fortsetter må det i alle fall være med en avtale om å tåle en stall med mer bredde og kvalitet.

Tror du på den siste setninga selv? At Bielsa vil endre filosofi ift størrelse på spillerstall.

Jepp.

Gordon McUseless

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #21 på: Februar 13, 2022, 16:18:24 »
Om vi skal bytte manager til sommeren, så håper jeg at vi ikke går i samme fella som Scum som tror kun de "store" managerne er verdig for dem.
De beste finner en like ofte i det neste sjiktet.
RB Salzburg treneren har vert nevnt og kan dra med Aaronsen i samme slengen.
Hvis vi mister Bielsa er det langt fra sikkert at han havner hos oss til høsten med mindre nevnte hadde tatt over.
Hvor attraktive vi blir generelt for toppspillere uten Bielsa er også noe en må ha i tankene.

Josch

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #22 på: Februar 13, 2022, 17:50:58 »
Om vi skal bytte manager til sommeren, så håper jeg at vi ikke går i samme fella som Scum som tror kun de "store" managerne er verdig for dem.
De beste finner en like ofte i det neste sjiktet.
RB Salzburg treneren har vert nevnt og kan dra med Aaronsen i samme slengen.
Hvis vi mister Bielsa er det langt fra sikkert at han havner hos oss til høsten med mindre nevnte hadde tatt over.
Hvor attraktive vi blir generelt for toppspillere uten Bielsa er også noe en må ha i tankene.
Hvor attraktive vi blir uten Bielsa? Det kommer an hvem som blir ny coach. Kanskje mange nå kvier seg for å bli en del av murder-ball-Bielsa og vi at attraherer flere når Bielsa forsvinner.

Cannavaro

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #23 på: Februar 13, 2022, 17:59:23 »
Først av alt så syns jeg trådtittelen er helt legitim ; det er helt ok å spørsmålsstille managerens levetid i klubben.  Personlig tror jeg at kortversjonen er at Marcelo Bielsa forteller styret eller Andrea at han ikke vil be om en ny kontrakt etter denne sesongen.  Da går han av på egne premisser, og med egen verdighet.  Bielsa bør være smart nok til å forstå at hans egen fotballtaktiske overbevisning ikke er bra nok for Premier League, og tatt i betraktning spillermateriell og hva han selv har klart å utvikle.

Bielsas filosofi er ekstremt kraftkrevende, samt hans ønske om å bruke mest en "stamme" på inntil 15-16 spillere så sier det seg selv at dette blir utrolig krevende i en av verdens tøffeste ligaer.  Når spillestilen i kamper er krevende, så vil også treningsfilosofien være det samme, kraftkrevende av hver enkelt spiller.  Restitusjon og hvile er ekstremt viktig når kroppen blir presset til nær maksimum flere ganger i uka.  Fysikalsk behandling og riktig kosthold er også en del av restitusjons pakka.
Det er åpenbart at vi får skader ; fordi det dukker opp slitasjer etter flere sesonger med krevende Bielsa stil.  Dette må være helt åpenbart for klubben å forstå........men, det vi som fans ikke forstår ; er at vi ikke har en stor nok prestasjonsgruppe med seniorspillere (altså ikke U23).  Dog har jeg stor forståelse av at januarvinduet er vanskelig å handle i.

Bielsa er en legende i klubben ; han fikk oss tilbake der vi hører hjemme.  Med en klar spillestil og lojale spillere som har stor respekt for ham, og som gir sitt ytterste i hver kamp.  Han har studert våre spillere på treningsfeltet hver dag, og har en klar oppfatning av hvor de kan gjøre størst nytte for seg på banen ; som f eks innrømmelsen av feil bruk av Klich mot Everton igår. Bielsa tar på seg skyld dersom det går dårlig, forsvarer alltid spillerne sine, og èn spiller han liker spesielt på innbytterbenken er Tyler Roberts.  Roberts er svært ofte først i køen ved innbytte, uten at han omtrent aldri påvirker kampene i særlig grad når han kommer innpå....med negativt fortegn isåfall : slurvete avleveringer og ballmist.  Helt klart en spiller som ikke er god nok for PL.  Alle Leeds fans ser dette, men ikke manageren......El Loco leverer..

Alle Leeds fans er enige om at Bielsa er en hedersmann, og har stor respekt hos spillerne sine......men det handler også om utvikling, økonomi, overlevelse/eksistens og fremtid......Bielsa er ikke feilfri, og har han evne til å utvikle seg og gjøre endringer ?   Vi har ikke sett tegn til det, heller stahet og forutsigbarhet.  Personlig tror jeg ikke Bielsa er rett mann til å ta oss fremover og utvikle oss, fornye oss.  Vi trenger dog en kar som har gjennomføringsevne og en klar endringsfilosofi, som om mulig gjør arbeidsforholdene litt lettere for spillere med slitasje etter noen sesonger.  Orta, Kinnear og Andrea bør ha oversikt på den biten, jeg syns Diego Martinez kan være et spennende valg.

Nå handler det mest av alt å overleve denne sesongen i Premier League, og Bielsa må allikevel arbeide med dette frem til mållinjen 22.mai.  Deretter så må det til en real opprydding i spillerstallen også. Vi har ikke bra nok kvalitet på flere plasser, og vi er ei heller dobbelt forspent på hver plass heller.  Flere av spillerne som fikk oss opp til PL har etterhvert gjort sitt, og vi trenger å fornye oss.....dette blir utfordring til ny manager, som jeg tror kommer til sommeren, og vedkommende vil gjerne fylle opp med spillere etter han spillestil og filosofi.

Innerst inne har jeg trua på at vi overlever iår, men ikke nødvendigvis på våre premisser, at vi leverer bra i resten av kampene, men vel så mye at noen av lagene bak oss faktisk er verre enn oss......vil såklart følge godt med på Bielsas disposisjoner i siste del av sesongen også, og eventuelt når det skulle bli en total krise dersom vi kommer dit.   Fortsatt sterk i trua !
« Siste redigering: Februar 13, 2022, 18:01:07 av Cannavaro »
MFLU - Miracles For Leeds United

Bye

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #24 på: Februar 13, 2022, 18:00:54 »
Jeg tror vi berger. Watford, Burnley og Norwich er dårligere enn oss, og jeg tror de sanker færre poeng. I så fall tror jeg kanskje også at Bielsa muligens gir seg, med mindre vi til sommeren selger Raphina for goode penger, henter inn 4-5 klare forbedringer og tar sikte på topp10 til høsten. I så fall kan det være Bielsa vil ta ett år til.
Trønder i Bergen!

Kickthemdown

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #25 på: Februar 13, 2022, 22:00:31 »
Selvfølgelig skal vi ikke sparke Bielsa. LAGET er ikke bedre per nå, og vi har langtidsskader på de posisjonene hvor vi er desidert mest sårbar. Det siste vi skal gjøre er å bli paniske og legge om alt av kurs i den viktige innspurten av sesongen. Men om tiden er moden for et bytte etter sesongen er et annet spørsmål. Hvis Bielsa fortsetter må det i alle fall være med en avtale om å tåle en stall med mer bredde og kvalitet.

Tror du på den siste setninga selv? At Bielsa vil endre filosofi ift størrelse på spillerstall.

Jepp.
Beklager men da vet du ingenting om Bielsa. Mannen er snart 70 år og har aldri tidligere i karrieren gått på kompromiss med sine prinsipper.

Herregud jeg er lei fyren og det er fantastisk godt å lese at jeg ikke er alene.

karaba

Er det nok Bielsa nå?
« Svar #26 på: Februar 13, 2022, 22:31:56 »

samadhi

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #27 på: Februar 14, 2022, 07:28:37 »
Mulig til sommeren, men jeg har ingen tro på at en ny mann skal komme inn å gjøre en bedre jobb enn Bielsa ut sesongen.
Hva som skjer til sommeren avhenger av hvordan denne sesongen ender.
I fjor avsluttet vi med 7-2-2 på de 11 siste kampen med kun 11 mål i mot. Llorente inn i midtforsvaret fikk mye av æren for det.
Jeg blir ikke overrasket om vi får en god avslutning i år også med Phillips og Bamford tilbake i laget.
En god avslutning på sesongen vil gi klubben en boost der alle på ny backer Bielsa til å ta ett år til.

Gerrard i Villa, Hodgson i Watford og Howie i N`castle før han fikk ubegrenset med penger, har alle kommet inn i klubber som ligger rundt oss på tabellen. Ingen av de har klart å snu noe som helst. Kan heller ikke si at en Lampard frister veldig.

Jeg tror klubben har en plan for hva som skjer etter at Bielsa drar og vil tro det er noen som vil føre arven hans videre.
marching on together,
derudaf forever...

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #28 på: Februar 14, 2022, 09:10:54 »
Allerede i sesongåpningen mot Manchester United så vi klare sykdomstegn. De er ikke i nærheten av å være ryddet av veien når vi skriver februar. Det overrasker meg.

At Bielsa har legendestatus hos oss er forståelig. Opprykk og en sterk førstesesong skal vi aldri ta fra han.

Men det vi har drevet med over tid nå holder rett og slett ikke mål. Åpenbare mangler vi tilsynelatende ikke gjør noe med.

I pausen på lørdag mistet han det helt.

RoarG

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #29 på: Februar 14, 2022, 14:06:31 »
Når Bielsa forsvinner, forsvinner også Leeds ut av PL. Jeg har fått nok av svartmalende fans som trykker på panikk-knappen, og kaller det for "analyser".
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020