Skrevet av Emne: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?  (Lest 11421 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeirO

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #30 på: April 07, 2022, 21:32:28 »
Ganske snodig at vi ikke har kamp igjen før 25/4 etter kampen nå i helga mot Watford. :o
16 dager uten kamp , der de fleste lagene rundt oss spiller 2 til 3  ganger eller mer - FØR vi spiller mot Palace 25/4!!

Burnley har 4 kamper
Norwich 3
Everton 3
Watford 2 etter oss
Toon`3

...ikke minst spiller Norwich - Burnley neste runde.....
Utrolig spennende avslutning i år - skulle bodd der borte siste måneden nå..og reist rundt på noen av disse !

Kanskje litt unøyaktig fremstilt.

Burnley spiller sine to hengekamper i denne 16-dagersperioden (mellom våre to kamper).
Norwich spiller sin ene hengekamp i samme periode.
Osv.

Betyr vel at at alle har like mange kamper spilt før runden 23-25. april (uten å ha sjekket alle lag).
« Siste redigering: April 07, 2022, 21:34:33 av GeirO »
MOT

Fantasyland

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #31 på: April 10, 2022, 22:36:12 »
6 uker igjen av sesongen , Leeds får gjøre sin del av jobben men det kreves vel 2 seire av de 7 kampene vi har igjen å spille ?

Krever neppe så mye. Ihh til FiveThirtyEight er basicly 34 poeng nok, altså ett til. Ref: https://projects.fivethirtyeight.com/soccer-predictions/premier-league/

Det har jo vært snakket mye om alle hengekampene til Burnley f.eks. Det er jo langt bedre å ha poeng på tabellen enn et tett program med kamper. Og angående Burnley, jeg vill bare minne om at de har 0-2 i målforskjell over 2 kamper mot ligaens svakeste lag. Det lukter ikke overlevelse av sånt. Mens vårt kjære Leeds har til gode å tape for noen av de 3 som innehar bunnposisjonene....

Cherry

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #32 på: April 11, 2022, 10:18:35 »
Siste 6 kamper av sesongen, og tips:

Palace B- 3 p
Shitty H- 0 p
Chelsea H- 1 p
Arsenal B- 1 p
Brighton H- 3 p
Brentford B- 1 p

Totalt 42 p og 15 plass  ;)
 

Andersen

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #33 på: April 13, 2022, 15:44:32 »
Spennende uansett. MOT.

auren

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #34 på: April 20, 2022, 23:08:45 »
Slik kampene har endt i det siste, ser jeg på Burnley og Everton som de mest sannsynlige lagene som kan hindre oss i å delta i PL neste år.

Leeds sine siste 6 kamper kan fint deles i to. De overkommelige kampene og de svært vanskelige kampene. I de overkommelige kampene møter vi Palace og Brentford borte samt Brighton hjemme. Sannsynlig utkom i disse kampene er: 1-1-1. De tre svært vanskelige kampene er to hjemmekamper mot City og Chelsea samt borte mot Arsenal. Skal mye til å ta poeng her, men håper på 1 poeng. Vi vil da ende opp med 5 poeng på de siste 6 kampene og 38 poeng totalt, noe som forhåpentligvis vil holde til fornyet kontrakt.

Everton møter følgende lag, samt tips i parentes:

Liverpool borte (0)
Chelsea hjemme (0)
Leicester borte (0)
Watford borte (3)
Brentford hjemme (3)
Crystal Palace hjemme (3)
Arsenal borte (0)

Det vil i tilfelle gi dem 38 poeng og sannsynligvis bedre målforskjell enn oss.

Burnley har følgende innspurt med tips i parentes:

Southampton hjemme (1)
Wolverhampton hjemme (3)
Watford borte (3)
Aston Villa hjemme (1)
Tottenham borte (0)
Aston Villa borte (0)
Newcastle hjemme (3)

Det gir totalt 11 poeng og 36 poeng. Burnley rykker dermed ned.

Summa summarum: Dette ser lovende ut. Men jeg tror vi må ha minst 4 poeng til. Og det tror jeg vi klarer. Hadde vært deilig med seier mot Palace på mandag, men uavgjort duger også.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #35 på: April 20, 2022, 23:42:10 »
Veldig godt innlegg med god sannsynlighet, Auren. Blir kamp helt til døra.

Cherry

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #36 på: April 21, 2022, 08:09:03 »
Slik kampene har endt i det siste, ser jeg på Burnley og Everton som de mest sannsynlige lagene som kan hindre oss i å delta i PL neste år.

Leeds sine siste 6 kamper kan fint deles i to. De overkommelige kampene og de svært vanskelige kampene. I de overkommelige kampene møter vi Palace og Brentford borte samt Brighton hjemme. Sannsynlig utkom i disse kampene er: 1-1-1. De tre svært vanskelige kampene er to hjemmekamper mot City og Chelsea samt borte mot Arsenal. Skal mye til å ta poeng her, men håper på 1 poeng. Vi vil da ende opp med 5 poeng på de siste 6 kampene og 38 poeng totalt, noe som forhåpentligvis vil holde til fornyet kontrakt.

Everton møter følgende lag, samt tips i parentes:

Liverpool borte (0)
Chelsea hjemme (0)
Leicester borte (0)
Watford borte (3)
Brentford hjemme (3)
Crystal Palace hjemme (3)
Arsenal borte (0)

Det vil i tilfelle gi dem 38 poeng og sannsynligvis bedre målforskjell enn oss.

Burnley har følgende innspurt med tips i parentes:

Southampton hjemme (1)
Wolverhampton hjemme (3)
Watford borte (3)
Aston Villa hjemme (1)
Tottenham borte (0)
Aston Villa borte (0)
Newcastle hjemme (3)

Det gir totalt 11 poeng og 36 poeng. Burnley rykker dermed ned.

Summa summarum: Dette ser lovende ut. Men jeg tror vi må ha minst 4 poeng til. Og det tror jeg vi klarer. Hadde vært deilig med seier mot Palace på mandag, men uavgjort duger også.

auren

Palace kampen på mandag blir en nøkkelkamp nå.  3 poeng der, og skuldre kan senkes noen hakk - men uten poeng så blir kampene mot Shitty, Arsenal og Schjelski vonde er jeg redd!
Tar greit U , husk at det er Everton og Burnley som må jage nå.... og jeg HAR fått trua`tilbake med Marsch! ;)
 

Dennis

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #37 på: April 21, 2022, 12:27:09 »
Tror tre poeng er nok til overlevelse. Vi har tre klare matchballer der; Crystal Palace, Brighton og Brentford. På papiret er den vanskeligste først, men de kan potensielt ha fått en utladning av semifinaletapet og påfølgende reise og tap i Newcastle. En tur dit er deprimerende for alle, som Moscowhite fra Square Ball sier. :)

De tre kampene etter Palace blir veldig vanskelig og en skikkelig test for Jesse Marsch. Det var viktigere å slå lag som Norwich og Watford selvsagt, men nå blir det utfordringer av en helt annen karakter, mot lag som også har alt å spille for. Derfor er det CP, Brighton og Brentford som på papiret er kampene vi bør og skal hente poeng fra. Jeg tror tre holder og bør være mulig å skaffe seg over tre kamper, samt "bonusmatcher" mot Chelsea, City og Arsenal. Sistnevnte har også godt på et par stygge tap mot "ferdigspilte" Brighton og Southampton. Tilbake med et sterkt resultat i går. Ikke umulig å hete noe mot Chelsea og Arsenal, men her handler det nok litt ekstra om å ha dagen mot lag som samtidig ikke har det.

Det er heller ikke sånn at vi bare skal cashe inn null poeng i de tre tøffe kampene selvsagt, det handler om å være realistiske og kanskje litt i overkant pessimistisk i spekulasjonen og spåingen i bunnstriden. Det er rart hvor vanskelig det føles å vurdere poeng til Leeds, samtidig som elendige lag som Burnley og Everton har "lette" matcher hver uke. Likevel tror jeg vi overlever greit og det er ingen tvil om at fansen til Everton og Burnley opplever den rake motsetningen og de har ikke poengbufferen til Leeds heller. Dessuten vil en potensiell seier mot Crystal Palace fort involvere lag som Brentford, Aston Villa og nevnte Crystal Palace i samme slengen. Disse har tøffe kamper i helga også og vinner vi og de taper er det snakk om få poeng for enda flere lag.

Forøvrig litt artig hvordan det er øyet som ser. De fleste virker enige i at Crystal Palace har hatt en kjempesesong og gullgutten Steven Gerrard, kun overgått av Frank Lampard i popularitet, har - med over en mrd i innkjøpte spillere og enorm lønnskostnad på Coutinho - gjort en så fantastisk jobb i Aston Ville.

Likevel er de altså kun fire og tre poeng foran Leeds...
Marching on together!

GeirO

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #38 på: April 21, 2022, 21:35:28 »
Har en fæl følelse av at vi ligger under streken når to kamper gjenstår...
MOT

auren

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #39 på: April 30, 2022, 21:34:16 »
Det blir noen spennende uker i nedrykksstriden. For mens vi bare skal spille to kamper neste tre uker (9/4 mot Watford og 25/4 mot Palace), så skal Burnley spille hele 5 stk! Og flere av dem er absolutt overkommelige.

Tror fort de kan stå med 8 poeng etter disse kampene og da er vi virkelig avhengige av poeng i de neste to tøffe kampene. 2-3 poeng er absolutt godkjent, selv 1 poeng vil ikke være håpløst så lenge vi får poenget mot Watford.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg vile bare minne om at Burnley har vunnet 3, ja TRE av 28 kamper hittil. At de plutselig skal gå på et run nå virker helt usannsynlig. Roe dramatikken litt folkens. 3 poeng til vil nærmest garantere plassen vår.
Jepp. Veldig usannsynlig

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

karaba

Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #40 på: April 30, 2022, 21:39:11 »
Det blir noen spennende uker i nedrykksstriden. For mens vi bare skal spille to kamper neste tre uker (9/4 mot Watford og 25/4 mot Palace), så skal Burnley spille hele 5 stk! Og flere av dem er absolutt overkommelige.

Tror fort de kan stå med 8 poeng etter disse kampene og da er vi virkelig avhengige av poeng i de neste to tøffe kampene. 2-3 poeng er absolutt godkjent, selv 1 poeng vil ikke være håpløst så lenge vi får poenget mot Watford.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg vile bare minne om at Burnley har vunnet 3, ja TRE av 28 kamper hittil. At de plutselig skal gå på et run nå virker helt usannsynlig. Roe dramatikken litt folkens. 3 poeng til vil nærmest garantere plassen vår.
Jepp. Veldig usannsynlig

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alltid lettere med fasit i hånd, men at Burnley sparket treneren har gitt dem en boost. De var dritt dårlig i dag mot Watford, men Watford var dessverre enda dårligere


Sent from my iPhone using Tapatalk

leedslife

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #41 på: April 30, 2022, 21:45:26 »
Det blir noen spennende uker i nedrykksstriden. For mens vi bare skal spille to kamper neste tre uker (9/4 mot Watford og 25/4 mot Palace), så skal Burnley spille hele 5 stk! Og flere av dem er absolutt overkommelige.

Tror fort de kan stå med 8 poeng etter disse kampene og da er vi virkelig avhengige av poeng i de neste to tøffe kampene. 2-3 poeng er absolutt godkjent, selv 1 poeng vil ikke være håpløst så lenge vi får poenget mot Watford.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg vile bare minne om at Burnley har vunnet 3, ja TRE av 28 kamper hittil. At de plutselig skal gå på et run nå virker helt usannsynlig. Roe dramatikken litt folkens. 3 poeng til vil nærmest garantere plassen vår.
Jepp. Veldig usannsynlig

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alltid lettere med fasit i hånd, men at Burnley sparket treneren har gitt dem en boost. De var dritt dårlig i dag mot Watford, men Watford var dessverre enda dårligere


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tøffere motstand for Burnley neste kamper.
Mer bekymret for vår egen del.
Neste to er tøffe, men Marsch har ikke akkurat knekt koden mot antatt jevn motstand.
Da tenker jeg på Brighton og Jrentford i de to siste.
Ingenting i det jeg har sett som har overbevist meg at vi sitter med så voldsomt gode sjanser der.
Positive er jo at de har nada å spille for. Det hjalp jo ilke akkurat mot palace, men håpet er jo at de er noen uker nærmere Ibiza, Palma og Dubai spillerne i Brighton og brentford

karaba

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #42 på: April 30, 2022, 21:52:01 »
Det blir noen spennende uker i nedrykksstriden. For mens vi bare skal spille to kamper neste tre uker (9/4 mot Watford og 25/4 mot Palace), så skal Burnley spille hele 5 stk! Og flere av dem er absolutt overkommelige.

Tror fort de kan stå med 8 poeng etter disse kampene og da er vi virkelig avhengige av poeng i de neste to tøffe kampene. 2-3 poeng er absolutt godkjent, selv 1 poeng vil ikke være håpløst så lenge vi får poenget mot Watford.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg vile bare minne om at Burnley har vunnet 3, ja TRE av 28 kamper hittil. At de plutselig skal gå på et run nå virker helt usannsynlig. Roe dramatikken litt folkens. 3 poeng til vil nærmest garantere plassen vår.
Jepp. Veldig usannsynlig

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alltid lettere med fasit i hånd, men at Burnley sparket treneren har gitt dem en boost. De var dritt dårlig i dag mot Watford, men Watford var dessverre enda dårligere


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tøffere motstand for Burnley neste kamper.
Mer bekymret for vår egen del.
Neste to er tøffe, men Marsch har ikke akkurat knekt koden mot antatt jevn motstand.
Da tenker jeg på Brighton og Jrentford i de to siste.
Ingenting i det jeg har sett som har overbevist meg at vi sitter med så voldsomt gode sjanser der.
Positive er jo at de har nada å spille for. Det hjalp jo ilke akkurat mot palace, men håpet er jo at de er noen uker nærmere Ibiza, Palma og Dubai spillerne i Brighton og brentford
Ja dette blir nok neglebitende spennende helt til siste slutt. Vi går krysse fingre og tær for at vi drar det i land til slutt


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #43 på: April 30, 2022, 21:52:27 »
Det blir noen spennende uker i nedrykksstriden. For mens vi bare skal spille to kamper neste tre uker (9/4 mot Watford og 25/4 mot Palace), så skal Burnley spille hele 5 stk! Og flere av dem er absolutt overkommelige.

Tror fort de kan stå med 8 poeng etter disse kampene og da er vi virkelig avhengige av poeng i de neste to tøffe kampene. 2-3 poeng er absolutt godkjent, selv 1 poeng vil ikke være håpløst så lenge vi får poenget mot Watford.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg vile bare minne om at Burnley har vunnet 3, ja TRE av 28 kamper hittil. At de plutselig skal gå på et run nå virker helt usannsynlig. Roe dramatikken litt folkens. 3 poeng til vil nærmest garantere plassen vår.
Jepp. Veldig usannsynlig

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alltid lettere med fasit i hånd, men at Burnley sparket treneren har gitt dem en boost. De var dritt dårlig i dag mot Watford, men Watford var dessverre enda dårligere


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vel, jeg synes det var «enkelt» også før fasit i hånd. Det var bare å se på kampprogrammet og vite historien til Burnley…

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #44 på: Mai 02, 2022, 09:08:31 »
Det blir noen spennende uker i nedrykksstriden. For mens vi bare skal spille to kamper neste tre uker (9/4 mot Watford og 25/4 mot Palace), så skal Burnley spille hele 5 stk! Og flere av dem er absolutt overkommelige.

Tror fort de kan stå med 8 poeng etter disse kampene og da er vi virkelig avhengige av poeng i de neste to tøffe kampene. 2-3 poeng er absolutt godkjent, selv 1 poeng vil ikke være håpløst så lenge vi får poenget mot Watford.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg vile bare minne om at Burnley har vunnet 3, ja TRE av 28 kamper hittil. At de plutselig skal gå på et run nå virker helt usannsynlig. Roe dramatikken litt folkens. 3 poeng til vil nærmest garantere plassen vår.
Jepp. Veldig usannsynlig

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alltid lettere med fasit i hånd, men at Burnley sparket treneren har gitt dem en boost. De var dritt dårlig i dag mot Watford, men Watford var dessverre enda dårligere


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vel, jeg synes det var «enkelt» også før fasit i hånd. Det var bare å se på kampprogrammet og vite historien til Burnley…

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nja, jeg kjøper ikke den. Burnley har gått på et helt usannsynlig run og har samtidig hatt flyt med å møte to lag som tydeligvis er på stranda allerede i Southampton og Ulvene i tillegg til en snuoperasjon borte mot Watford fra 86 minutt. Til og med The Athletic har viet en hel artikkel til denne snuoperasjonen.

Jeg tror det de fleste er mest overrasket / sjokkert over er at det tydeligvis var Dyche som holdt Burnley tilbake....hvem skulle ha trodd at den sparkingen skulle gi disse resultatene. Har hvertfal ikke hørt om en eneste en....

Uansett, it is what it is. Fivethirtyeight har nå Burnley på 21% sjanse for nedrykk, Everton på 34% og Leeds på 45%. Jeg gir det 50/50. Det er nå vi får se hva spillerne er bygd av. Er det noe karakter der? En kombinasjon av desperasjon, vilje og ferdighet må til. Jeg tror 40 poeng holder. Det betyr 2 seiere til. Jeg tror vi gå utenpå oss selv og ta en skalp, Chelsea hjemme. Borte mot Brentford i siste kamp og krav om 3 poeng blir for stort press og de er uansett sterke hjemme. Så ja. Chelsea + Brighton. Hjemmefordel og alt det der selv om vi ikke akkurat har vært skremmende gode på Elland Road i år...

Vi får bare krysse det som krysses kan folkens. Det svir noe jævlig om vi pisser bort alt det grunnlaget vi la etter første sesongen i PL. Men her er vi altså. Vi får evt ta alt som gikk galt i en annen tråd senere...

Dennis

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #45 på: Mai 02, 2022, 09:20:27 »
Tror tre poeng er nok til overlevelse.[...]

Ja... hva skal man si? That aged well?
Marching on together!

Fantasyland

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #46 på: Mai 02, 2022, 09:22:41 »
Tror tre poeng er nok til overlevelse.[...]

Ja... hva skal man si? That aged well?

Evt les posten over? :) Fattig trøst, men jeg tror mange, undertegnede inkludert, var i samme båt som deg på daværende tidspunkt.
« Siste redigering: Mai 02, 2022, 09:28:49 av Fantasyland »

GaryMac

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #47 på: Mai 02, 2022, 10:12:18 »
Må innrømme at i hodet mitt rykket vi ned i går da Everton slo Chelsea.....
Nå har vi fire kamper på oss til å rykke opp.
Går ikke det har vi 46 kamper neste sesong på å få til et opprykk. Trolig uten Phillips, Raphinia, Meslier, Koch, Llorente....

RoarG

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #48 på: Mai 02, 2022, 12:07:20 »
Vi er faktisk på 17. plass i skrivende stund, og er altså ikke nede enda.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #49 på: Mai 02, 2022, 13:48:28 »
For å være heeeeelt konkret:
Vi trenger altså 1. -  ETT- poeng mer enn Burnley på de 4 siste kampene...

De har igjen Aston Villa hjemme, Spurs borte, Villa igjen..borte og Newcastle hjemme i siste runde.  Tipper 2 poeng.
Vi har Arsenal B, Chelsea H, Brighton H og Brentford B i siste.  Tror på 4 poeng.

Villa blir altså vår samaritan her.......OM de gidder/evner/har sportsmanship til å holde helt ut. Det tror jeg Gerrard sørger for at de har.
Spurs som kjemper om CL plass slår de ikke borte, Newcastle i siste hjemme.....nei, Toon`/Saudi har bedre spillere i laget sitt.

Dennis

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #50 på: Mai 02, 2022, 14:10:34 »
For å være heeeeelt konkret:
Vi trenger altså 1. -  ETT- poeng mer enn Burnley på de 4 siste kampene...

De har igjen Aston Villa hjemme, Spurs borte, Villa igjen..borte og Newcastle hjemme i siste runde.  Tipper 2 poeng.
Vi har Arsenal B, Chelsea H, Brighton H og Brentford B i siste.  Tror på 4 poeng.

Villa blir altså vår samaritan her.......OM de gidder/evner/har sportsmanship til å holde helt ut. Det tror jeg Gerrard sørger for at de har.
Spurs som kjemper om CL plass slår de ikke borte, Newcastle i siste hjemme.....nei, Toon`/Saudi har bedre spillere i laget sitt.

Aston Villa ligger på 19.plass om man ser de siste seks kampene. Så i tilfelle handler det om å våkne, mer enn å holde ut. :)
Marching on together!

RoarG

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #51 på: Mai 03, 2022, 11:16:15 »
Vi ligger foran Everton. Det er bare å gjøre jobben selv, så går dette bra.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

SOL

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #52 på: Mai 03, 2022, 14:35:15 »
Trudde 38 poeng ville vere nok, men no trur eg kanskje 40-41 poeng må til for å overleve…
 

Cherry

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #53 på: Mai 04, 2022, 08:36:27 »
Trudde 38 poeng ville vere nok, men no trur eg kanskje 40-41 poeng må til for å overleve…

D håper jeg Villa`tenker også, og kliner til mot Burnley på lørdag....og tar i hvertfall 1.poeng.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #54 på: Mai 04, 2022, 17:18:02 »
Formtabellen er ikke så verst - problemet er at Burnley er der de er...
Også Brighton som vi snart skal møte



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #55 på: Mai 04, 2022, 17:46:54 »
Formtabellen er ikke så verst - problemet er at Burnley er der de er...
Også Brighton som vi snart skal møte


Og at de vi har fått resultat mot tapetserer nederste plassene hva gjelder form siste 10.
Palace midt på tabellen ellers alle de neste vi møter på øverste del av tabellen….

Eller du kan si de vi møtte før palace og city tapetserer nederste plasser
« Siste redigering: Mai 04, 2022, 17:48:32 av leedslife »

Josch

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #56 på: Mai 04, 2022, 18:12:00 »
For å være heeeeelt konkret:
Vi trenger altså 1. -  ETT- poeng mer enn Burnley på de 4 siste kampene...

De har igjen Aston Villa hjemme, Spurs borte, Villa igjen..borte og Newcastle hjemme i siste runde.  Tipper 2 poeng.
Vi har Arsenal B, Chelsea H, Brighton H og Brentford B i siste.  Tror på 4 poeng.

Villa blir altså vår samaritan her.......OM de gidder/evner/har sportsmanship til å holde helt ut. Det tror jeg Gerrard sørger for at de har.
Spurs som kjemper om CL plass slår de ikke borte, Newcastle i siste hjemme.....nei, Toon`/Saudi har bedre spillere i laget sitt.

Men så må Leeds ta poeng også. Jeg tror vi må anse Brighton som en meget vanskelig motstander i nest siste kamp. De er 4. beste bortelag i serien med 7-7-4. Vunnet borte mot Spurs og Arsenal. Uavgjort mot Liverpool borte. Elendig hjemmelag. Og Leeds har vært dårlige hjemme. Liker ikke dette.

HåvardK

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #57 på: Mai 05, 2022, 08:24:37 »
For å være heeeeelt konkret:
Vi trenger altså 1. -  ETT- poeng mer enn Burnley på de 4 siste kampene...

De har igjen Aston Villa hjemme, Spurs borte, Villa igjen..borte og Newcastle hjemme i siste runde.  Tipper 2 poeng.
Vi har Arsenal B, Chelsea H, Brighton H og Brentford B i siste.  Tror på 4 poeng.

Villa blir altså vår samaritan her.......OM de gidder/evner/har sportsmanship til å holde helt ut. Det tror jeg Gerrard sørger for at de har.
Spurs som kjemper om CL plass slår de ikke borte, Newcastle i siste hjemme.....nei, Toon`/Saudi har bedre spillere i laget sitt.

Men så må Leeds ta poeng også. Jeg tror vi må anse Brighton som en meget vanskelig motstander i nest siste kamp. De er 4. beste bortelag i serien med 7-7-4. Vunnet borte mot Spurs og Arsenal. Uavgjort mot Liverpool borte. Elendig hjemmelag. Og Leeds har vært dårlige hjemme. Liker ikke dette.
Jeg liker det heller ikke. Men nå må Leeds være up for it, og i hvert fall ta poeng mot lag som ikke kjemper helt i toppen.

Dennis

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #58 på: Mai 05, 2022, 09:30:58 »
Veldig skuffende at Leeds ble "enig" om å dele poenga mot Southampton.

Litt flåsete sagt, men den kampen ebbet etter hvert ut med 1-1 etter at Leeds starta sterkt og hadde en ålræit førsteomgang. Soton kommer inn i kampen og utligner på et flott frispark og er vel det farligste laget i andre omgang om jeg ikke husker feil, men at det egentlig bare ser greit ut med uavgjort.

Saints kom fra fire tap og har fulgt opp med 1-1-3 etter at de møtte oss. Kun Watford og Norwich har vært dårligere i samme periode.

Skuffende at ikke Leeds gikk for det i den kampen. Med to ekstra poeng (jada, ikke så enkelt å bare bestille) så kan det være at både Burnley og Everton ikke hadde luktet blod på samme måte.

Blir altfor spennende inn mot slutten. Leeds har en mye tøffere match enn Everton neste runde.

Vi har det ikke i egne hender og det er kun fire kamper igjen. Det er prekært.

Marching on together!

leedslife

Sv: Hva er "statistisk" overlevelse i Premier League?
« Svar #59 på: Mai 05, 2022, 10:17:54 »
Veldig skuffende at Leeds ble "enig" om å dele poenga mot Southampton.

Litt flåsete sagt, men den kampen ebbet etter hvert ut med 1-1 etter at Leeds starta sterkt og hadde en ålræit førsteomgang. Soton kommer inn i kampen og utligner på et flott frispark og er vel det farligste laget i andre omgang om jeg ikke husker feil, men at det egentlig bare ser greit ut med uavgjort.

Saints kom fra fire tap og har fulgt opp med 1-1-3 etter at de møtte oss. Kun Watford og Norwich har vært dårligere i samme periode.

Skuffende at ikke Leeds gikk for det i den kampen. Med to ekstra poeng (jada, ikke så enkelt å bare bestille) så kan det være at både Burnley og Everton ikke hadde luktet blod på samme måte.

Blir altfor spennende inn mot slutten. Leeds har en mye tøffere match enn Everton neste runde.

Vi har det ikke i egne hender og det er kun fire kamper igjen. Det er prekært.
Leicester - Her var vi faktisk veldig gode. Hvordan det ble tap er vanskelig å begripe. Statistisk er vi det beste laget.
Villa - Rundspilt.  Villa statistisk det beste laget.
Southampton - Som du sier en grei første omgang, men overall heldige som kommer unna det med 1 poeng spør du meg. Soton statistisk det beste laget.
Palace - Heldige som får med oss 1 poeng.  Palace statistisk det beste laget.
12 poeng å spille for. 2 poeng...

Som du sier, dette er middelmådige (jeg sier) lag som i tillegg flere av har vært i dårlig form og sistnevnte uten noe å spille for.

Hadde vi vunnet mot Leicester som vi burde gjort etter den gjennomføringen så hadde vi ikke vært der vi er nå mest sannsynlig. Men fra Leicester til Palace er ikke kurven god . I poeng er den positiv(ihvertfall økende), men i kampplan og gjennomføring er den veldig dalende. Og det bekymrer meg. Jeg kjøper ikke helt disse clean sheet, tettet igjen på dødballer og solid resultat mot et godt lag innsalgene som har kommet i kjølevannet. For hvis vi ikke snur trenden å leverer på samme nivå eller bedre enn vi har gjort tidligere mot lagene i resterende kamper så rykker vi ned.
Vi får håpe at mentaliteten og vinnerviljen blir tatt frem igjen de siste 4.
Denne gruppa har vist før at de kommer igjen etter tøffe perioder der de er dømt nedenom og hjem av enten tynn stall, skadeproblemer eller overtrening/ut av steam.
Trenden må snus på Emirates! En gjennomføring der alle Leicester borte og da med 1 poeng vil gi en vanvittig boost og slå en real knockout på Burnley og spesielt Everton tror jeg.
Amen
« Siste redigering: Mai 05, 2022, 11:11:20 av leedslife »