Skrevet av Emne: Bielsa- legenden  (Lest 3953 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rd1

Bielsa- legenden
« på: Februar 26, 2022, 23:56:47 »
Takk for at du tok oss opp til PL, takk for at vi spilte eventyrlig fotball, takk for spy-gate, takk for analysene, takk for kultstatusen du ga oss. Bielsa du vil alltid være en legende i Leeds, selv om det raknet tilslutt!
« Siste redigering: Februar 27, 2022, 00:21:10 av rd1 »
"Who needs Cantona??"

Bromancer

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #1 på: Februar 27, 2022, 00:07:15 »
Trist slutt på noen fantastiske år.

Reaney

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #2 på: Februar 27, 2022, 00:10:09 »
Bielsa vil for alltid ha en stor plass i Leeds historien og i alle Leeds hjerter. Takk for ALT.

Blank_File

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #3 på: Februar 27, 2022, 00:11:46 »
Helt knust. For en vond slutt.

flynn

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #4 på: Februar 27, 2022, 07:36:50 »
En veldig trist dag dette. En æra er over, og uansett hva som skjer videre nå så er jeg sikker på at disse åra vil bli stående som mine stolteste år som Leeds-mann. Fra å være en klubb som surret rundt i sin egen middelmådighet, og knapt ble fryktet av noen, til å framstå som nasjonens fotballkjæledegger tre år senere. Og dette ble oppnådd på aller ærligste vis, gjennom hardt arbeid og ved å stole på egne medarbeidere. Samtidig har det oppstått en relasjon mellom byen Leeds, folka som bor der og klubben som ikke har vært der på lang lang tid. Stoltheten til klubben er rett og slett tilbake. Det vil jo være fortvilende om dette nå rives ned igjen og forsvinner i løpet av noen uker, men jeg klamrer meg til håpet om at Radrizzani og co vet hvordan dette skal forvaltes videre. Det er å håpe at neste trenerteam gjør noen justeringer på det rent fotballtaktiske, men utover det så håper jeg arven etter Bielsa vil være tydelig tilstede i klubbdrift, samfunnsansvar, menneskesyn og merkevarebygging. 

flynn
 
« Siste redigering: Februar 27, 2022, 10:53:35 av flynn »

Dylan

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #5 på: Februar 27, 2022, 10:16:32 »
Får da håpe at ikke det som er bygd opp forsvinner med Bielsa, det tror jeg faktisk ikke vil skje. Klubben er større enn som så. Jeg har vært av den mening at Bielsa burde sitte sesongen ut, men med de siste resultater tror jeg ikke vi har noe å tape. Vil faktisk påstå at selve skiftet er vel så viktig som hvem som kommer inn. Bielsa som personlighet er uovertruffen, men det var noe som så til de grader skurret nå. Har aldri sett et så tafatt og oppgitt Leedslag, så jeg ønsker faktisk en ny manager velkommen og lykke til (og det trodde jeg absolutt ikke jeg skulle si for 3 mnd siden!).

Dennis

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #6 på: Februar 27, 2022, 11:38:53 »
Marching on together!

Cannavaro

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #7 på: Februar 27, 2022, 12:47:04 »
Dette er jo en trist dag for Leeds United, men det var jo nesten varslet med siste tidens resultater.  Det er bare å rette en dyp og ektefølt takk til Marcelo Bielsa og alt han har gjort for klubben.  Han vil stå igjen som en legende og en som forvandlet klubben til noe bedre. Hans gjerninger og handlinger også utenfor det rent fotballmessige rører også ved meg. Bielsa er en utrolig ydmyk, inkluderende og samvittighetsfull person, han har et godt og stort hjerte for alle mennesker. En sånn type personlighet tror jeg aldri vi vil få se på Elland Road igjen, vi mister en stor personlighet !

Fotball er dog business, og aller viktigst er klubben, og at vi overlever denne sesongen i PL.  Vi har såklart vært svært uheldige med skader denne sesongen, og mye omrulleringer blant spillerne.  Det har vært vanskelig med stabilitet, og Bielsa har alltid vært trofast mot sin fotball overbevisning.  Det ble hans bane, vi har hatt forferderlige resultater i det siste, og nettopp her er fotballen ubarmhjertig ; det er bare resultater som teller !!   Så lenge fotball er penger og markedsverdi så er det uhyre viktig at Leeds fortsatt spiller Premier League fotball.  Noen fans mener sikkert at vi fortsatt kunne levd med Bielsa og bli "pissa på" i flere kamper og såvel rykket ned i CC, men beholdt identiteten vår og fundamentet Bielsa har bygget opp.

Med ny manager inn så vet vi heller ikke hva vi får, eller om det gjør at vi overlever, det er fortsatt uvisst.  Det er en stor utfordring for vår nye leder.  Våre spillere er blitt indoktrinert med Bielsa ball, og det tar tid for å omstille seg isåfall.  Det blir ihvertfall endring, noe som flere fans har etterlyst, nettopp flere av de som har sett seg lei av store tap og ydmykelse.  Premier League trenger likevel klubben vår, og vi likeså.  Jeg håper fansen gir full støtte til vår nye manager (og håper den kontrakten som undertegnes bare gjelder ut denne sesongen) og spillerne.  Vi har fortsatt en hovedstamme med spillere som har etablert seg i CC, og som viser at de mangler ypperste toppkvalitet i Premier League.

Fotball på toppnivå er ubønnhørlig, og alle følelsene våre for Bielsa kan dessverre ikke overse resultatene.  Han forblir en legende i klubben og vi har mye å takke han for, men klubben lever videre og et nytt kapittel må skrives.

all the best for Bielsa and Leeds United !!    M O T
Rediger innlegg
MFLU - Miracles For Leeds United

Andersen

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #8 på: Februar 27, 2022, 12:55:56 »
Takk Bielsa for alt du har gjort for klubben , for byen Leeds og for innbyggerene. Og for oss supportere av klubben. Men alt har en ende, jeg håper bare at en ny trener har en mer kynisk spillestil , en kynisk spillestil som gjør at vi holder oss i premier league også neste sesong. MOT.

Hallgeir *

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #9 på: Februar 27, 2022, 13:59:07 »
Folk har samlet seg utenfor Elland Road til støtte for Bielsa. Det sier mye om hva han har betydd for laget og ikke minst byen Leeds.

There’s a large crowd gathering outside Elland Road right now !!!
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #10 på: Februar 27, 2022, 14:00:56 »
Takk for alt du gjorde for oss Bielsa. 💙💙💙
Medlem 94237

Hallgi

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #11 på: Februar 27, 2022, 14:43:09 »
Takk til Bielsa for ei fantastisk reisa og heilhjerta innsats!
Det er veldig trist det skulle enda slik, og eg er redd dette er ein forhasta beslutning for det er veldig risikabelt å sparka manageren med slik ein tydelig plan midt i sesongen. Å legga heilt om no kan gå alle veier; og eg berre håper vi vinn mot svakare motstand slik Bielsa har klart.
For sjølv om det har vore fleire horrible kamper mot sterk motstand i det siste, så venter lettare motstand no og nøkkelspillere som Phillips og Bamford er på vei tilbake. Så skulle ønska at avgjørelsen om Bielsa hadde venta til sommaren, men får berre håpe at vi held oss over streken no!
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Sterland

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #12 på: Februar 27, 2022, 15:15:09 »
En fantastisk manager og en hedersmann er blitt ofret ved alteret. Han er sviktet av en ledelse som ikke har evnet å skaffe forsterkninger. Ja, det er brukt mye penger, dessverre har det medført fint lite kvalitet. Vi har uten tvil bommet grovt på transfermarkedet. Han er også sviktet av spillere han har hevet fra gråstein til gode PL spillere, som igjen har falt grusomt i nivå. Jeg skjønner at vi må gjøre noe for å kickstarte sesongen, men å trykke på panikknappen etter braktap mot Man U, Liverpool og Spurs blir litt i overkant. Vi har hatt en formdupp på noen måneder, og er det en som kunne løst det var det Bielsa. Flere i sentrallinjen tilbake om ikke så lenge hadde nok hjulpet godt. Sitter igjen med en følelse at feil mann er ofret. Når sesongen er over regner jeg med at det vil skje en knallhard evaluering, med det resultat at Orta og 4-5 av spillerne får reisepass. Her er det ikke levert

Bye

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #13 på: Februar 27, 2022, 17:26:26 »
Trist dag for klubben. Før var nedrykk en reell risiko, nå er det garantert.
Trønder i Bergen!

baste

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #14 på: Februar 27, 2022, 18:16:40 »
En trist dag, Bielsa ut. I desember så jeg ett Leeds lag som hadde fortjent poeng mot Chelsea, i år kom vi under mot WH, og snudde kampen. I fjor var det vel bare 5 lag, som scoret mer enn Bielsa’S Leeds i PL.

Hadde vi bare hatt litt stang inn, fram til sommeren, så er det midler til å forsterke laget.
Noen kjøp som ikke slo til, mange skader på viktige spillere, slik er fotballen.

 Men Bielsa skyldte aldri på andre, kritiserte ikke dommeren eller spillere. For en manager  :)

Bielsa, takk for 4 utrolig flotte år. WE ARE LEEDS

Eriksen55

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #15 på: Februar 27, 2022, 18:22:59 »
Trist dag for klubben. Før var nedrykk en reell risiko, nå er det garantert.

Det vet verken du eller noen andre. Om det er riktig eller feil å sparke Bielsa får vi aldri vite.

En ting som er garantert er at dem som har tatt beslutningen  vet mer enn oss. Hvis det viser at spillerne har ytret at dette ikke går lenger så har ikke klubben noe valg. Vil overraske meg stort om ikke Orta og Rads har snakket med Cooper, Phillips og Ayling feks.
Hvis noe sånn er tilfelle så måtte det skje noe. Hadde aldri klart å overleve da. Da kan ikke takk for at du rykket opp med oss være noe grunnlag for å beholde jonben.

Det overrasker meg litt at så mange tror at Bielsa kunne snudd dette. Vi møter svakere lag enn de 3 siste kampene fremover, men vi tapte mot 2 lag under oss før det, hvorav den ene stort. Lite eller ingenting har gått på skinner i år. Løper og spurter mindre, scorer og produserer mindre sjanse. Altfor mange skader. Hvorfor blir bare spekulasjoner. Men stallen er for tynn, det har blitt påpekt i mange år. Voldsomt med rotasjoner og mange rare bytter. Dette blir nok mer synlig i motgang. Hadde vi vunnet hadde ingen husket det.

Jeg ser ihvertfall ingen umiddelbare grunner til at Bielsa skulle klart å snudd dette her med det jeg har sett og det absolutt minimale jeg vet om de interne forholdene.
Det er også konklusjonen til klubben og dem har et massivt bredere beslutningsgrunnlag enn oss synsere her inne. Tipper dette har gjort vondt for Orta. Dette ville absolutt ingen. Men hvis dem tror dette er det beste for klubben så kan dem ikke sitte rolig i båten og se den synke.

Mulig vi rykker ned uansett. Sett mange si at det ikke skjer fordi Norwich, Watford og Burnley er svakere enn oss. De tre lagene blir ihvertfall ikke bedre av at Bielsa reiser. Så da ser ikke jeg problemet med at vi slipper inn litt mindre mål resten av sesongen mens vi venter på at de tre lagene rykker ned..

Tilbake til det tråden handler om. Bielsa er massiv. En fantastisk person og herlig manager. Gitt meg noen opplevelser få andre har klart. Pablo sitt mål borte mot Swansea, opprykkskampen og videoen der Bielsa "fester" med spillerne. Fantastisk. En legende som vil bli husket i lang tid, veldig lang tid!
« Siste redigering: Februar 27, 2022, 18:31:51 av Eriksen55 »

Bye

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #16 på: Februar 27, 2022, 18:32:34 »
Det er klart, jeg kan ikkevite. Men jeg tror.
Trønder i Bergen!

Eriksen55

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #17 på: Februar 27, 2022, 18:34:27 »
Det er klart, jeg kan ikkevite. Men jeg tror.

Garantert at du tror  ;)

Milou

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #18 på: Februar 27, 2022, 19:45:18 »
Dette er ein sorgens dag. Bielsa er eine og åleine årsaken til at vi er i PL og at vi i det heile kan bekymre oss for nedrykk. Eg trur dessverre at sannsynligheten for nedrykk er større no enn om vi hadde fortsatt med Bielsa ut sesongen, men Eriksen har rett i at vi aldri får vite det.

Det einaste som i mine auge kan rettferdiggjere å kvitte seg med Bielsa no er om ein større del av spelargruppa har mista trua. Eg tvilar litt på at så er tilfelle for, Phil Hay og andre innsidere ville mest sannsynleg hatt nyss i det. Men at sjøltilliten er på vikande front er det lite tvil om, og håpet må vere at ein ny manager kan rette på det.

Takk for alt, Marcello Bielsa!

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Carl Fisker

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #19 på: Februar 27, 2022, 20:21:47 »
En trist dag for klubben og en sørgelig sorti for Bielsa. Han burde ha sittet ut sesongen og blitt hedret til sommeren for alt han har gjort for klubben. En hedersmann, kultfigur, fotballgeni og lagbygger som Marcelo fortjente en bedre exit enn dette. Dette er en skammens dag for ledelsen i Leeds som i ren panikk har kvittet seg med den manageren som hadde vært best egnet til å snu den negative trenden laget vårt nå er i inne i.
Spillerstallen er tynn, ja. Men den blir ikke større ved å bytte trener. Problemene vil neppe løses ved at Philips og Bamford kommer tilbake fra skade - til det har skadeavbrekket vært for langt.
Spillestilen er så innprentet i spillerne at det vil ta tid for en ny manager å endre denne. Det måtte i så fall vært en trener som er større enn Bielsa - hvilket vi selvsagt ikke får.

raggen

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #20 på: Februar 27, 2022, 20:49:26 »
Sorgens dag men ikke uventet etter de siste periodens resultater og spill.. Alternativet var og se på hvordan dette utviklet seg eller ta affære!!! hadde de ikke gjort noe og rykket ned så hadde det og vært galt. leeds fansen er splittet men alle sammen er enig at Bielsa er mannen med stor M som har tatt oss tilbake i det gode selskap. Kanskje han gikk seg fast med sine prinsipper,gnisninger i spillertroppen med skader/overtreninger.. Vi kan mene så mangt og si hva vi vil men nå har styret valgt å la bielsa gå og nå må vi bare støtte den som evt kommer inn. Elsker Bielsa for det han har gjort og skulle selvfølgelig ønske at avskjeden ble annerledes. Men her har styretformann tatt en avgjørelse(med rykter om press fra 49ers som tar over fra sommeren av) og da blir det desverre slik. SIDE BEFORE SELF bør vel gjelde her og.
Leste og på klubbens side at det ble en slags markering for bielsa etterhvert og det fortjener han(sakset fra offisielle siden:Plans for a permanent tribute to Marcelo at Elland Road are under way and more information will be released in due course.)
ALAW
Forever Leeds United!!!!!!!!

Joe Jordan

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #21 på: Februar 27, 2022, 20:55:16 »
Jeg er ikke enig i avgjørelsen klubben har tatt, uten at det betyr noe fra eller til. Jeg tror fortsatt på at han hadde greid å få snudd dette akkurat nok til at vi hadde greid å holde oss. Men det får vi aldri vite.

Det blir i hvert fall ikke så lite spennende å se hva en ny manager kan gjøre med det som er igjen av dette laget frem mot mai.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

auren

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #22 på: Februar 27, 2022, 21:13:29 »
Det er bare vondt og trist uansett om det er en riktig eller gal avgjørelse. Mannen er en levende legende i Leeds, og du kan være 100 % sikker på at han ikke kommer til å klage utad om denne avgjørelsen Leedsledelsen til slutt gjorde. Jeg tror faktisk det er mennesket Bielsa vi vil huske ham best for i sin tid i Leeds, og ikke nødvendigvis treneren som tok oss opp til det forgjettede land. Det finnes ingen som er maken til ham! "Gruer" meg alt til å høre vår neste trener klage på dommere og alt annet når vi har gått på et nederlag.

auren
« Siste redigering: Februar 28, 2022, 11:10:44 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #23 på: Februar 27, 2022, 21:17:18 »
Det er bare vondt og trist uansett om det er en riktig eller gal avgjørelse. Mannen er en levende legende i Leeds, og du kan være 100 % sikker på at han ikke kommer til å klage utad om denne avgjørelsen Leedsledelsen til slutt gjorde. Jeg tror faktisk det er mennesket Bielsa vi vil huske ham best for i sin tid i Leeds, og ikke nødvendigvis treneren som tok oss opp til det forgjettede land. Det finne ingen som er maken til ham! "Gruer" meg alt til å høre vår neste trener klage på dommere og alt annet når vi har gått på et nederlag.

auren

Akkurat det du nevner til slutt var kanskje den aller beste egenskapen med Bielsa. Fantastisk måte han lot dommerne være i fred, uansett hvor gale avgjørelsene var.

Den nye manageren håper jeg lærer av akkurat det.

leedslife

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #24 på: Februar 27, 2022, 21:20:47 »
Fantastisk mann. Helt unik. Aldri opplevd lignende.

Nye muligheter med 49ers. Litt engstelig, men samtidig spennende. Vil bli en ny tid fra hva vi har vært vant med siste årene.
Håper de lærer raskt og tar oss videre uten for mange bumper.
Marsch inn. Tøff oppgave, men når dette har lagt seg håper jeg han får sjansen av alle som elsker Leeds. Hvis ikke vil det fort bli giftig og da er det fort gjort at fundamentet som er bygget vil begynne å slå sprekker.

Kato

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #25 på: Februar 27, 2022, 21:24:26 »
Fantastisk mann. Helt unik. Aldri opplevd lignende.

Nye muligheter med 49ers. Litt engstelig, men samtidig spennende. Vil bli en ny tid fra hva vi har vært vant med siste årene.
Håper de lærer raskt og tar oss videre uten for mange bumper.
Marsch inn. Tøff oppgave, men når dette har lagt seg håper jeg han får sjansen av alle som elsker Leeds. Hvis ikke vil det fort bli giftig og da er det fort gjort at fundamentet som er bygget vil begynne å slå sprekker.

Tror det er viktig supporterne stikker fingeren i jorda og raskt innser at det ikke er Marsh som har sparket Bielsa.

Han skal fylle store sko, og får en voldsom jobb. Trenger all verdens støtte for å berge oss.
 

leedslife

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #26 på: Februar 27, 2022, 21:30:13 »
Fantastisk mann. Helt unik. Aldri opplevd lignende.

Nye muligheter med 49ers. Litt engstelig, men samtidig spennende. Vil bli en ny tid fra hva vi har vært vant med siste årene.
Håper de lærer raskt og tar oss videre uten for mange bumper.
Marsch inn. Tøff oppgave, men når dette har lagt seg håper jeg han får sjansen av alle som elsker Leeds. Hvis ikke vil det fort bli giftig og da er det fort gjort at fundamentet som er bygget vil begynne å slå sprekker.

Tror det er viktig supporterne stikker fingeren i jorda og raskt innser at det ikke er Marsh som har sparket Bielsa.

Han skal fylle store sko, og får en voldsom jobb. Trenger all verdens støtte for å berge oss.
Nei, men storyen Bielsa og Leeds har laget er spesiell. Han har vært mer enn en vanlig trener for mange.
Han nye er et 49ers prosjekt, garantert.
Supportere er nok ikke veldig rasjonelle vedr amerikansk innflytelse sammen med en trener som ikke får resultater, men håper jeg tar feil.

lowfields

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Cherry

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #28 på: Februar 27, 2022, 23:19:18 »
Anbefaler alle å se «Ted Lasso»- serien, så ser man det vi får inn nå :D.
(Ironi)

Bielsa tok oss hit, nå tar Marsch oss videre ….
Believe.
 

GeirO

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #29 på: Februar 27, 2022, 23:29:37 »
Anbefaler alle å se «Ted Lasso»- serien, så ser man det vi får inn nå :D.
(Ironi)

Bielsa tok oss hit, nå tar Marsch oss videre ….
Believe.
He he, fikk litt Ted Lasso-følelse da jeg sjekket Marsch første gang. Men han har vel litt bedre cv enn Lasso.