Skrevet av Emne: Bielsa- legenden  (Lest 3952 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

stian

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #30 på: Februar 28, 2022, 10:50:08 »
Det er bare vondt og trist uansett om det er en riktig eller gal avgjørelse. Mannen er en levende legende i Leeds, og du kan være 100 % sikker på at han ikke kommer til å klage utad om denne avgjørelsen Leedsledelsen til slutt gjorde. Jeg tror faktisk det er mennesket Bielsa vi vil huske ham best for i sin tid i Leeds, og ikke nødvendigvis treneren som tok oss opp til det forgjettede land. Det finne ingen som er maken til ham! "Gruer" meg alt til å høre vår neste trener klage på dommere og alt annet når vi har gått på et nederlag.

auren

Jeg tror det er mange supportere som følger deg her. Leeds-fans er gjerne en godt voksen gjeng som har vært med på så uendelig mye idioti i klubben, ledelse fra kortsiktige kapitalnisser som knapt en mor kan respektere.

Bielsa representerte det absolutte motstykket til all dritten som kom rennende gjennom to lange tiår. De historiene som kommer til å stå igjen etter Bielsa er ikke først og fremst opprykket eller den ene eller andre kampen. Det er alle de historiene om en snodig og mytisk fyr som personifiserer fotballens DNA sett fra supporternes øyne. Og det kommer ikke fra en mediestrategi og kommunikasjonsrådgivere. Det kommer fra en fyr som ikke gir intervjuer før han må, som ser i bordplata når han snakker med journalister, som i en alder av 66 aldri lærte engelsk nok til å uttale "Ipswich", men som hadde sett 240 timer med Championship-fotball før jobbintervjuet.

Det som gjør Bielsa til en legende for fansen er at han er litt som oss. Han har denne merkelige følelsesmessige tilknytningen til selve sporten. Han er typen som forstår akkurat hva det betyr å være fan av et lag man kanskje aldri har sett live, i en by man kanskje aldri har vært i. Dette er sånt som er vanskelig å forklare rasjonelt til folk som ikke kjenner det selv. Men hvis du skjønner det, så skjønner du det.

Bielsa satte Leeds i respekt. Det er en bautastein av dimensjoner i klubbens historie. Penger fra 49ers, ett eller annet oppkjøpsfond eller en luguber sportsvaskestat kan sikkert bringe troféer, men ikke respekt.

Jeg skjønner at alt har en ende, men følelsen for egen del er at stoltheten i og over klubben aldri kommer til å bli den samme.

AllWhiteTøyen

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #31 på: Februar 28, 2022, 12:06:53 »
!00% enig med stian. Godt oppsummert. Jeg er veldig deppa i dag. Bielsa er og blir et unikt menneske. Jeg er veldig takknemmelig for at han valgte Leeds. Han har fått mye tyn for å være naiv taktisk etter opprykket, men du verden hvor moro det har vært å se Leeds når "gung-ho" taktikken lykkes. En ting vet jeg med sikkerhet: Jeg får aldri oppleve noe lignende i managerstolen i Leeds.

Forever Whites

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #32 på: Februar 28, 2022, 12:41:37 »
MOT

Medlem 94237

Andersen

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #33 på: Februar 28, 2022, 12:45:04 »
Bielsa sto 5 timer utenfor ER i går kveld og snakket med fansen og skrev autografer anmass! Han takket også for støtten fra fansen som hadde møtt opp! For en mann!

Forever Whites

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #34 på: Februar 28, 2022, 12:55:28 »
Fantastisk mann. Helt unik. Aldri opplevd lignende.

Nye muligheter med 49ers. Litt engstelig, men samtidig spennende. Vil bli en ny tid fra hva vi har vært vant med siste årene.
Håper de lærer raskt og tar oss videre uten for mange bumper.
Marsch inn. Tøff oppgave, men når dette har lagt seg håper jeg han får sjansen av alle som elsker Leeds. Hvis ikke vil det fort bli giftig og da er det fort gjort at fundamentet som er bygget vil begynne å slå sprekker.

Tror det er viktig supporterne stikker fingeren i jorda og raskt innser at det ikke er Marsh som har sparket Bielsa.

Han skal fylle store sko, og får en voldsom jobb. Trenger all verdens støtte for å berge oss.

Han vil nok få støtte av supporterne på kamp i starten, selv om Bielsas navn også kommer til og skal runge over stadion.  Uansett kommer det nok til å bli uro hvis ikke han lykkes.  Så krysser fingrene for at han greier å snu det slik at vi beholder plassen.  Det er det viktigste oppe i dette selv om de siste dagene har vært triste for mange av oss. Verden går videre og man får heller deppe hjemme i stuen men på stadion bør både trener og ikke minst spillerne få støtte.
Medlem 94237

Torpe-do

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #35 på: Februar 28, 2022, 12:57:25 »
Er utruleg trist for at Bielsas tid er over i Leeds. Eg har nok aldri før følt på ein slik stolthet av å følgje klubben, som under Bielsas styre.

Det var kanskje nødvendig med eit byte, men det er trist akkesom.


Sent from my iPhone using Tapatalk

stian

Sv: Bielsa- legenden
« Svar #36 på: Februar 28, 2022, 14:34:55 »
Bielsa sto 5 timer utenfor ER i går kveld og snakket med fansen og skrev autografer anmass! Han takket også for støtten fra fansen som hadde møtt opp! For en mann!

Det oppsummerer det meste. Han har ikke fem minutter å avse til media, men har glatt fem timer å avse til supporterne.
Alle ledere som snakker om "kjerneverdier" og annen bullshitbingo - det er bare å ta notater!