Skrevet av Emne: Ex Head coach - Jesse Marsch  (Lest 46694 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Forever Whites

Ex Head coach - Jesse Marsch
« på: Februar 28, 2022, 20:24:12 »
« Siste redigering: Februar 06, 2023, 17:24:13 av Hallgeir * »
Medlem 94237

stian

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #1 på: Februar 28, 2022, 20:33:53 »
Ok, kontrakt til 2025?? Da var han planlagt inn etter sesongen uansett. Da er det vel ingen vill gjetning at Bielsa har vært involvert i å vurdere sin etterfølger?

Kato

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #2 på: Februar 28, 2022, 20:37:56 »
Velkommen inn. Ukjent blad for meg. Tenker det er en trygghet at klubben signerer 4-årskontrakt. Det viser håp om kontinuitet. Det som skrives er også at vi ikke går for et stilbrudd, men fortsetter noenlunde med samme spillestil. Arbeidsro får Marsch så snart plassen er berget.
« Siste redigering: Februar 28, 2022, 20:55:38 av Kato »
 

auren

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #3 på: Februar 28, 2022, 20:46:18 »
Da er det bare til å ønske Jesse velkommen til verdens beste klubb og masse lykke til som hovedtrener! Håper det blir i maaange år. Kontinuitet er viktig!

Veldig spent på om vi ser en stor forandring i spillestil og mentalitet de nærmeste kampene. Kampen mot Leicester blir en tøff ilddåp og her må vi nesten ha poeng!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Forever Whites

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #4 på: Februar 28, 2022, 20:52:12 »
Her er en filmsnutt der han møter spillerne og snakker en del om sine ambisjoner for laget.  Ser ut som han blir tatt godt imot og virker som en jordnær person med ambisjoner ut fra det lille han viser her.  Fant den ikke andre steder enn på FB så beklager det:

https://www.facebook.com/watch?v=649082002969788

La linken inn i start innlegg også.

« Siste redigering: Februar 28, 2022, 21:01:21 av Forever Whites »
Medlem 94237

Kato

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #5 på: Februar 28, 2022, 20:59:44 »
Her er en filmsnutt der han møter spillerne og snakker en del om sine ambisjoner for laget.  Ser ut som han blir tatt godt imot og virker som en jordnær person med ambisjoner ut fra det lille han viser her.  Fant den ikke andre steder enn på FB så beklager det:

https://www.facebook.com/watch?v=649082002969788

Syns han sier mye fint der. Drar også frem Bielsa. Viser ydmykhet og passion. Godt førsteinntrykk.

RoarG

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #6 på: Februar 28, 2022, 21:00:58 »
Får bare ønske den nye treneren lykke til med jobben. Målsettinga bør være grei: berg plassen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sterland

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #7 på: Februar 28, 2022, 21:02:56 »
Minner om en Cellino-manager. Har lykkes i en moderat liga, men vært for lett når det tas et steg opp. Han kommer til å få ekstremt tøffe arbeidsforhold ved en evt dårlig start. Ingen erfaring med engelsk fotball, all suksess med et lag i Østerrike som stort sett har vunnet det som er det siste åra. Er utrolig skeptisk til denne ansettelsen, men ikke noe er bedre enn om han lykkes. Forsåvidt positivt med lang kontrakt, men det kan bli dyrt om han mislykkes.. En ting gjelder nå, sikre plassen i PL.

auren

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #8 på: Februar 28, 2022, 21:21:28 »
Høres ikke akkurat lovende ut med tanke på å snurpe igjen bakover:

https://www.tv2.no/sport/14609985/

– Marsch er kjent for eksplosiv offensiv fotball, men han sliter mer defensivt. Det var også defensivt det gikk galt i Leipzig. Han kom inn i en vanskelig tid, de hadde solgt sine to beste midtstoppere, (Dayot) Upamecano og (Ibrahima) Konate, samtidig som de hadde skader på (Marcel) Halstenberg og (Lukas) Klostermann, men han rev ned den defensive strukturen Leipzig hadde bygget opp med Rangnick og Nagelsmann, og dette førte til at han fikk sparken, sier Viasat-kommentatoren.


Hmmmmm....

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #9 på: Februar 28, 2022, 21:52:33 »
Velkommen og lykke til.

Som med alle som kommer til Leeds så håper man at dette blir suksessfullt! Jeg har trua!

Når det som har skjedd har skjedd så blir vi nok en mer åpen klubb. Bare de videoene som allerede har kommet viser en forandring. Tipper vi får mye mer innsyn en 2 min ukesammendrag på some.

Stor tro på at dette går bra. Den største fienden blir nok fansen om Marsch får en trå start. Han fortjener støtte fra første sekund.


Eriksen55

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #10 på: Februar 28, 2022, 21:55:35 »
Høres ikke akkurat lovende ut med tanke på å snurpe igjen bakover:

https://www.tv2.no/sport/14609985/

– Marsch er kjent for eksplosiv offensiv fotball, men han sliter mer defensivt. Det var også defensivt det gikk galt i Leipzig. Han kom inn i en vanskelig tid, de hadde solgt sine to beste midtstoppere, (Dayot) Upamecano og (Ibrahima) Konate, samtidig som de hadde skader på (Marcel) Halstenberg og (Lukas) Klostermann, men han rev ned den defensive strukturen Leipzig hadde bygget opp med Rangnick og Nagelsmann, og dette førte til at han fikk sparken, sier Viasat-kommentatoren.


Hmmmmm....

auren

Det står jo greit forklart hvorfor det ble problemer da. Se på Liverpoll forrige sesong når de 4 beste stopperne var ute. Heldigvis har vi alle klare bortsett fra Cooper  :)

Å ikke lykkes et sted trenger ikke å ha noen betydning. Blir det klaff mellom spillerne og Marsch kan dette bli hur bra som helst!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #11 på: Februar 28, 2022, 22:02:33 »
Norsk link med Bob Bradley (assistent for USA)
Og at det var han som hjalp Erling Haaland å slå gjennom internasjonalt da. 😅
Første kamp med USA var faktisk mot Bielsas Chile.

Bra vi tenker kontinuitet (sånn noenlunde) med spillestil.
Men nå skal vi nok over natta skifte fra mannsmarkering til sone 😬
Er glad for det men er redd det tar noen kamper å få det på plass…

Lykke til!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

samadhi

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #12 på: Februar 28, 2022, 22:13:18 »
Velkommen Jesse Marsch. Håper han bygger videre på det Bielsa gjorde og fikser det som kan gjøres bedre.

Blir en stor endring på pressekonferanser og intervju fremover. Vi går fra langtekkelig mumling og tolk til en skikkelig amerikaner. Akkurat det kan bli bra tror jeg  :)
marching on together,
derudaf forever...

Fantasyland

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #13 på: Februar 28, 2022, 22:42:12 »
Høres ikke akkurat lovende ut med tanke på å snurpe igjen bakover:

https://www.tv2.no/sport/14609985/

– Marsch er kjent for eksplosiv offensiv fotball, men han sliter mer defensivt. Det var også defensivt det gikk galt i Leipzig. Han kom inn i en vanskelig tid, de hadde solgt sine to beste midtstoppere, (Dayot) Upamecano og (Ibrahima) Konate, samtidig som de hadde skader på (Marcel) Halstenberg og (Lukas) Klostermann, men han rev ned den defensive strukturen Leipzig hadde bygget opp med Rangnick og Nagelsmann, og dette førte til at han fikk sparken, sier Viasat-kommentatoren.


Hmmmmm....

auren

Det finnes visstnok litt andre nyanser rundt hvordan det fortonet seg. Han mistet da flere sentrale spillere, men til tross for det hadde han også en fin rekke med seire over blant annet Dortmund . Sånn jeg har skjønt det sa han selv til Leipzig-styret at han ikke var en god match for klubben, type feil tid og sted, men de turet på videre og etter 3 strake tap fikk han fyken.

Fantasyland

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #14 på: Februar 28, 2022, 22:44:10 »
Her er en filmsnutt der han møter spillerne og snakker en del om sine ambisjoner for laget.  Ser ut som han blir tatt godt imot og virker som en jordnær person med ambisjoner ut fra det lille han viser her.  Fant den ikke andre steder enn på FB så beklager det:

https://www.facebook.com/watch?v=649082002969788

Syns han sier mye fint der. Drar også frem Bielsa. Viser ydmykhet og passion. Godt førsteinntrykk.

Enig, har hvertfall brent få broer fra dag 1 foruten de som allerede har bestemt seg da at dette er feil uansett.

Kontakinte

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #15 på: Februar 28, 2022, 23:11:49 »
Ja, lykke til. Den presentasjonen, er nok det enkleste den godeste Marsch har gjort på en stund i Super Leeds ;). Sniker seg inn en liten Heckinbottom vibbe....
Marching on Together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #17 på: Mars 01, 2022, 00:25:17 »
Håper ikke dette ender opp med at 49ers overtar alt, bruker ikke penger nok på spillere, overser fansen, vil ha flest mulig amerikanere inn....og vi får demonstrasjoner utenfor Elland Road. Flashbacks....
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #18 på: Mars 01, 2022, 00:51:33 »
Daniel Chapman har igjen forent flere kilder og presenterer Jesse Marsch for oss.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/over-to-jesse-marsch-who-is-he-and-what-does-he-do-leeds-united/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #19 på: Mars 01, 2022, 00:59:24 »
Virker forresten som sønnen til John Toshack kommer inn i Marschs trenerteam

Also on the video, former Swansea City coach Cameron Toshack is spotted in the background. He is expected to be included in the backroom staff.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-jesse-marsch-backroom-23246110

Og selvsagt er han gjennomanalysert allerede 😅

https://analyticsfc.co.uk/blog/2021/12/29/cameron-toshack-coaching-by-numbers/
« Siste redigering: Mars 01, 2022, 01:02:12 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Joe Jordan

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #20 på: Mars 01, 2022, 07:35:38 »
Tenker bare på Ted Lasso for tiden.  ;D
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #21 på: Mars 01, 2022, 10:25:00 »
Shaun Wright-Phillips

https://twitter.com/leeds_utd_news/status/1498568971565641729?s=21


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #22 på: Mars 01, 2022, 10:34:15 »
Tipper Marsch for de fleste Leeds-fans er en ganske ukjent kar. Blir spennende å se hvor mange som allerede knapt før han har presentert seg er negativ til prosjektet. Først og fremst fordi Bielsa var den eneste rette.

Med mange av den sorten vil nok Marsch få det tøft med å vinne over Leeds-fansen. Vil vel værtuansett hvem som kom inn.

Ser allerede tendenser her inne til kritikk, knapt før han har kommet inn dørene.
 

leedslife

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #23 på: Mars 01, 2022, 10:48:32 »
Tipper Marsch for de fleste Leeds-fans er en ganske ukjent kar. Blir spennende å se hvor mange som allerede knapt før han har presentert seg er negativ til prosjektet. Først og fremst fordi Bielsa var den eneste rette.

Med mange av den sorten vil nok Marsch få det tøft med å vinne over Leeds-fansen. Vil vel værtuansett hvem som kom inn.

Ser allerede tendenser her inne til kritikk, knapt før han har kommet inn dørene.

Som norsk supporter av Leeds er jeg jo ikke veldig overrasket. Jeg håper jo for guds skyld at det ikke kommer som en overraskelse på styret.
Er vel akkurat dette jeg har ment vil bli vanskelig den dagen etter Bielsa.
Han var mer enn bare en trener for de aller fleste.
Marsch og styret er nok veldig avhengig av resultater ganske raskt.

Tror jo fort med de forventningene som er i Leeds og det engasjementet så trenger vi en trener profil lignende med Bielsa for å ta oss videre til Europa.
Da mener jeg ikke i form av resultat/titler nødvendigvis, men auraen. Ryggen til å bære disse omgivelsene.
Mulig Marsch har det. Blir noen vanvittig spennende måneder. Min støtte har han. Og sikkert de fleste andres hvis han får resultater.


Cherry

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #24 på: Mars 01, 2022, 10:56:46 »
Her er en filmsnutt der han møter spillerne og snakker en del om sine ambisjoner for laget.  Ser ut som han blir tatt godt imot og virker som en jordnær person med ambisjoner ut fra det lille han viser her.  Fant den ikke andre steder enn på FB så beklager det:

https://www.facebook.com/watch?v=649082002969788

La linken inn i start innlegg også.

Det her synes jeg var veldig positivt og betryggende.  Fint å se spillernes måte å ta han i mot, hilse på ham samt
spillermøtet der han legger frem sine tanker og visjoner.  Ikke dumt at han snakker samme språk heller tenker jeg....
Selv Raphinha og Rodrigo så smilende ut........
Virker som om det var meget bra stemning!

SÅ, nå får vi se hva som skjer ute på banen fra lørdag av!

Marsching On Together ;)
« Siste redigering: Mars 01, 2022, 11:34:46 av Cherry »
 

Sterland

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #25 på: Mars 01, 2022, 11:03:53 »
Tipper Marsch for de fleste Leeds-fans er en ganske ukjent kar. Blir spennende å se hvor mange som allerede knapt før han har presentert seg er negativ til prosjektet. Først og fremst fordi Bielsa var den eneste rette.

Med mange av den sorten vil nok Marsch få det tøft med å vinne over Leeds-fansen. Vil vel værtuansett hvem som kom inn.

Ser allerede tendenser her inne til kritikk, knapt før han har kommet inn dørene.
Stor forskjell på skepsis og kritikk. Alle håper selvsagt at han skal lykkes, men basert på erfaring og resultater er nok en del skeptiske. Dette er jo selvfølgelig helt som forventet når en erstatter den mest populære manageren siden Revie/tidlig Wilco. Håper og regner med at Marsch blir tatt godt i mot, men frykter han blir slaktet om resultatene uteblir.

Kato

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #26 på: Mars 01, 2022, 11:05:58 »
Tipper Marsch for de fleste Leeds-fans er en ganske ukjent kar. Blir spennende å se hvor mange som allerede knapt før han har presentert seg er negativ til prosjektet. Først og fremst fordi Bielsa var den eneste rette.

Med mange av den sorten vil nok Marsch få det tøft med å vinne over Leeds-fansen. Vil vel værtuansett hvem som kom inn.

Ser allerede tendenser her inne til kritikk, knapt før han har kommet inn dørene.
Stor forskjell på skepsis og kritikk. Alle håper selvsagt at han skal lykkes, men basert på erfaring og resultater er nok en del skeptiske. Dette er jo selvfølgelig helt som forventet når en erstatter den mest populære manageren siden Revie/tidlig Wilco. Håper og regner med at Marsch blir tatt godt i mot, men frykter han blir slaktet om resultatene uteblir.

Det er vel en forskjell på om han slaktes for dårlige resultater, eller at han slaktes fordi han er Bielsas erstatter. Tendensen ser klar ut, flere av de som ikke ville sparke Bielsa er kritiske til Marsch.

Meningsløst etter mitt syn. Det er jo ikke Marsch som har sparket Bielsa.
 

Eriksen55

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #27 på: Mars 01, 2022, 11:06:08 »
Tipper Marsch for de fleste Leeds-fans er en ganske ukjent kar. Blir spennende å se hvor mange som allerede knapt før han har presentert seg er negativ til prosjektet. Først og fremst fordi Bielsa var den eneste rette.

Med mange av den sorten vil nok Marsch få det tøft med å vinne over Leeds-fansen. Vil vel værtuansett hvem som kom inn.

Ser allerede tendenser her inne til kritikk, knapt før han har kommet inn dørene.

Det er trist.

Skal dette gå bra må Marsch få starte på null. Men tror han starter på minussiden så det holder.

Jeg kjenner lite til han. Har lest meg opp mye, men det holder ikke for å ha sterke meninger om det ene eller andre. Vi må bare vente å se. Stille oss bak han og støtte han på samme måte som vi gjorde med Bielsa.

At folk er uenige og vil savne Bielsa er både fair og naturlig. At det skal gå utover arvtageren er bare pinlig.

Jeg tror Marsch kan være en fin arvtaker. Men er redd for at supporterne som vil sammenlikne alt som skjer og alt Marsch gjør med Bielsa fort kan lage dårlig stemmning om starten blir dårlig.

Ser allerede for meg twitter og facebook hetsen om Leicester scorer etter 2 minutter..

Spillerne er heldigvis proffe og mer nyanserte. Garantert at dem vil gi dette en sjanse. Bare se hvordan Raphinha smilte og beundret sin nye sjef. Så ut som en forelsket tenåringsjente. Lenge siden han har smilt!

I følge tidligere spillere trenes det knallhardt under Marsch også. Forhåpentligvis blir det en rolig uke med mye taktisk prat og trening som gir spillerne det overskuddet som så ut til å være borte. Drømmen er å se et lag som bobler over av energi lørdag og viser en spilleglede vi ikke har sett på lang tid. For meg er det viktigere enn resultatet. Ser vi det så vil jeg føle meg trygg på at dette går bra til slutt.

I tilegg til supporterne så frykter jeg at spillerne har blitt kjørt for hardt og sliter med å få overskudd. I følge Phil Hay har noen spillere uttrykt at dem har følt seg utmattet. Hvis det har gått for langt så ser man i andre idretter at det kan ta lang tid før overskuddet er tilbake. Krysser fingrene for at dette ikke er tilfelle.

Gleder meg voldsomt til kamp på lørdag. Lenge siden jeg har gledet meg sånn. Håper laget og Marsch blir støttet fra første sekund, samtidig som jeg håper å høre Marcelo Bielsa bli hyllet.

leedslife

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #28 på: Mars 01, 2022, 11:07:31 »
Her er en filmsnutt der han møter spillerne og snakker en del om sine ambisjoner for laget.  Ser ut som han blir tatt godt imot og virker som en jordnær person med ambisjoner ut fra det lille han viser her.  Fant den ikke andre steder enn på FB så beklager det:

https://www.facebook.com/watch?v=649082002969788

La linken inn i start innlegg også.

Det her synes jeg var veldig positivt og betryggende.  Fint å se spillernes måte å ta han i mot, hilse på ham samt
spillermøtet der han legger frem sine tanker og visjoner.  Ikke dumt at han snakker samme språk heller tenker jeg....
Selv Raphinha og Rodrigo så smilende ut........
Virker som om det var meget bra stemning!

SÅ, nå får vi se hva som skje ute på banen fra lørdag av!

Marsching On Together ;)

Enig. En av mange fordeler for en ny trener.
Den gjengen vår må være noe av det mest profesjonelle som er rundt.
På 4 år har det ikke vært en eneste artikkel knyttet til aktiviteter utenfor banen?
Virker profesjonelle, ydmyke, hardtarbeidende og veldig likanes alle som en.

Sterland

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #29 på: Mars 01, 2022, 11:10:56 »
Tipper Marsch for de fleste Leeds-fans er en ganske ukjent kar. Blir spennende å se hvor mange som allerede knapt før han har presentert seg er negativ til prosjektet. Først og fremst fordi Bielsa var den eneste rette.

Med mange av den sorten vil nok Marsch få det tøft med å vinne over Leeds-fansen. Vil vel værtuansett hvem som kom inn.

Ser allerede tendenser her inne til kritikk, knapt før han har kommet inn dørene.
Stor forskjell på skepsis og kritikk. Alle håper selvsagt at han skal lykkes, men basert på erfaring og resultater er nok en del skeptiske. Dette er jo selvfølgelig helt som forventet når en erstatter den mest populære manageren siden Revie/tidlig Wilco. Håper og regner med at Marsch blir tatt godt i mot, men frykter han blir slaktet om resultatene uteblir.

Det er vel en forskjell på om han slaktes for dårlige resultater, eller at han slaktes fordi han er Bielsas erstatter. Tendensen ser klar ut, flere av de som ikke ville sparke Bielsa er kritiske til Marsch.

Meningsløst etter mitt syn. Det er jo ikke Marsch som har sparket Bielsa.
Vil si det er all grunn til å være skeptisk, basert på hva han har utrettet tidligere. Var like skeptisk til Rösler, Christensen, Darkovic, og andre med omtrent samme CV. Bielsa er ferdig, ikke noe å gjøre med det. Marsch har selvfølgelig min fulle støtte, og absolutt ingen ting vil glede meg mer enn at han lykkes.