Skrevet av Emne: Ex Head coach - Jesse Marsch  (Lest 46691 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #240 på: Oktober 24, 2022, 13:01:20 »
Det som flere og flere som følger Leeds United ser tydeligere og tydeligere for hver eneste serierunde er at Prosjekt Jesse Marsch ikke funker. Etter at han nesten egenhendig rota bort 2-0 borte mot Southampton har det aller meste gått galt…

Den eneste løsningen er å befri ham fra det totalt mislykkede arbeidet han bedriver nå, befri ham fra unnskyldninger, befri ham fra mer fornedrelse og ikke minst befri oss supporterne fra at han ødelegger mer av hva Bielsa bygget opp.

Alle vet at Jesse Marsch vil få sparken etterhvert…
Jo før jo bedre, mener jeg.
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

leedslife

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #241 på: Oktober 24, 2022, 13:02:59 »
Det som flere og flere som følger Leeds United ser tydeligere og tydeligere for hver eneste serierunde er at Prosjekt Jesse Marsch ikke funker. Etter at han nesten egenhendig rota bort 2-0 borte mot Southampton har det aller meste gått galt…

Den eneste løsningen er å befri ham fra det totalt mislykkede arbeidet han bedriver nå, befri ham fra unnskyldninger, befri ham fra mer fornedrelse og ikke minst befri oss supporterne fra at han ødelegger mer av hva Bielsa bygget opp.

Alle vet at Jesse Marsch vil få sparken etterhvert…
Jo før jo bedre, mener jeg.
Kan ikke være mer enig.
Vinnerkulturen, prestasjonskulturen og klubbens vei videre er helt klart viktigst her.
Eller redde stumpene ihvertfall.
« Siste redigering: Oktober 24, 2022, 13:07:17 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #242 på: Oktober 24, 2022, 13:52:27 »
Det brenner under beina til Jesse nå. Det er det liten tvil om. Veldig synd og veldig leit for alle parter. Registrer veldig mange etterpåkloke reaksjoner overalt. Skulle aldri vært ansatt, styret må gå, etc. Jesse kom inn inn med to handicap. Det handicappet heter Marcelo Bielsa og at han kommer fra samme land som Ted Lasso. Hadde Jesse vært Tysk eller Spansk så hadde ikke folk vært så negative.

Hvilket rykte Jesse har i Europa og blant nåværende og tidligere spillere vet ingen her inne. Ryktene sier at han er en bra og hardtarbeidende kar. Utad så syntes jeg det virker som han er en mann som er veldig stolt av å jobbe i Leeds. Dette alene er jo selvfølgelig ikke nok for å klamre seg fast i sjefsstolen.

Jesse har hatt uflaks og mye han ikke kan kontrollere har ikke gått hans vei.
Syntes vi har spilt og vist mye bra fotball i år. Men vi scorer ikke mål. Bamford alene har misset på NI store sjanser. Det er mest i hele PL. Og det med kun 359 minutter fotball. Hadde Bamford gått fra grusom til svak uttelling kunne mye sett annerledes ut. Hadde han hatt normal til god uttelling så hadde garantert mye sett annerledes ut. Det er kun en faktor og det er selvfølgelig ikke Bamford sin skyld alene. Totalt sett har det ikke vært bra nok fordi vi ikke har fått nok poeng. Men 6-10 poeng mer så hadde stemningen vært en helt annen rundt både Jesse og klubb. Ut ifra spill og sjanser helt isolert sett så er ikke 6-10 poeng for lite av det vi burde hatt. Mest sannsynlig hadde spillerne hatt bedre selvtillit kontra det vi ser nå, og med bedre selvtillit vil prestasjonene vært bedre, osv.

Uansett hvordan man vrir og vender på situasjonen så er tallenes tale helt klart. Vi har tatt for få poeng - Det er en managers ansvar og noe som vil få konsekvenser før eller siden.

Men syntes som sagt at skytset mot ansettelsen er helt feil. Det har ikke vært helsvart. Vi kan ikke alltid velge å vrake fra øverste hylle. Dessuten er vel ikke alle på øverste hylle  suksess garanti heller. Med fasit i hånd så er det veldig lett å si at han aldri burde blitt signert. Alle ser jo det. Men jeg syntes dette var en spennende signering. Ung og fremadstormende manager med en litt mer moderne tilnærming til fotball. Han har gått en god skole og har oppnådd noen resultater. Det snakkes om at den Østeriske ligaen er dårlig og at det å trene Zalsburg er lett og ingen målestokk. Garantert at det ikke er så enkelt. Det er riktig at Jesse ikke lyktes i en storklubb. Men det trenger ikke å bety at han er en ræva manager som ikke kan lykkes i en bunnklubb i PL. Ansettelsen var spennende, men det gikk ikke helt som de aller fleste håpet på. For noen er dette bare lykke, da savnet etter Bielsa trumfer fremtidig suksess i klubben. Utrolig nok.

Jesse får mye slakt for laguttakene til de to siste kampene. Før det fikk han litt kritikk for at han roterte lite. Nå var det flere naturlige bytter pga småsmeller mot Leicester i tilegg til at noen hadde underprestert over tid. Mot Fulham var noen tilbake, andre ute og et par naturlige bytter i et tett program. Full slakt. Og spesielt når man sitter med fasiten i hånda. Alt skal økses. Hadde vi vært i en god stim hadde dette blitt hyllet fordi han kan balansere og rotere stallen. Det er ikke lett å tilfredstille alle. Ihvertfall ikke de som har null innsikt i hva som foregår internt i klubben, garderoben., legerommet eller treningsfeltet.
Men skjønner at det er lett å score noen gode billige poenger på misnøyen med Jesse når resultatene svikter.

Jeg personlig er fornøyd med at han tar tak, prøver noe nytt og helt sikkert forsøker å trigge frem noe i spillerne vs dundre på med samme lag uansett prestasjoner. Det så vi under Bielsa og det irriterte meg mer. Hva som er rett eller ikke vet ikke jeg. Så lenge vi vinner er vel dette ett fett for de fleste  :)

Veien videre?

Jeg håper Rads & co fortsetter den gode jobben med å bygge stein for stein. Heldigvis har de bygget et solid fundament. Når de småsteinene skal bygges på toppen så vil det rase litt noen ganger. Sånn er det - Det er små marginer mellom suksess og fiasko.

Hvis Jesse nå ryker så blir det spennende å se hvem som blir hentet inn. Det vil overraske meg stort om ikke klubben tenker å prøve seg på noen av de ledige på øverste hylle. Hva er egentlig øverste hylle? Navn, lønn, meritter?  Da er nok Rafa Benitez på øverste hylle. Men er det en vi ønsker?

Det vi ønsker er en manager som får suksess. Jeg driter i hvem, hva og hvor han kommer fra. Skal det gambles igjen på en up an coming? Skal vi hente gamle sirkushester? Jeg tror som sagt at Jesse sin situasjon lett kunne sett annerledes om han hadde hadde litt mer flyt. For all del, mye handler om udyktighet også. Men jeg snakker litt flyt, så hadde ikke dette vært tema hos andre enn de som fortsatt vil ha Bielsa. Derfor er ikke jeg ueffen for at klubben hadde satset på noen litt yngre som har moderne tilnærming til trening og måte å spille fotball på. Det er jo ingen garanti for suksess å hente verdensstjerne manager heller. Dessuten suger en sånn ansettelse penger ut av klubben i både lønn og evt sluttpakke..
Det viktigste hvis det kommer en ny manager snart så er det at alle må gi han en sjanse. Vi må glemme Bielsa og slutte å sammenlikne med alt han gjorde og hadde gjort. En bjørnetjeneste å henge igjen med sånne ting. Jeg tror spillerne er klare for mange forskjellige typer sjefer. Her er det verre med fansen og jeg tror fansen raskt kan prege og forsure et miljø. Litt sånn vi ser nå. Ikke at det er ufortjent med kritikk, men nå blir alt det negative klubb og ledelse har gjort kastet opp og blir brukt mot alt og alle. Ingenting av det positive er verdt en dritt. Sånn sliter jeg med å forholde meg til.

Av managere jeg personlig er litt nysgjerrige på er Pochetino. Ser mange mener at det aldri kan skje. Jeg er ikke så sikker. Og Leeds er nok en spennende klubb. Det er mange gode spillere og mange talenter som er helt i skorpa. Av bunn 10 i PL tror jeg absolutt at Leeds er det laget som er morsomt og være sjef for og soleklart den klubben det er morsomt og lykkes. Enorm oppside. På den annen side så er det nok den klubben det er kjipest å være i når det butter. Det viser at det er mye passion i byen, klubben og laget. Så at vi kan snuse litt på enkelte "storfisker" tror jeg absolutt.

Andre " store"navn som er både spennende og ledige på markedet:
- Julen Lopetegui - Han sjekker av på både meritter, navn og stor lønn. Ikke uoppnålig tror jeg.
- Quique Setién - Gjort det strålende i Betis. Fikk Firpo til å skinne  :o - Tok over Barca. Fikk raskt sparken. Klassisk på øverste hylle fordi han har trent Barca.....Sikkert mange fans som blir gledet av det.
- Thomas Tuchel - Klyse. Men ser han gjerne som vår klyse hvis han har suksess. Har bra organiserte lag. Fikk orden på Chelsea. Tror nok mye utenomsportlig med innkjøp og eierskifte ødela mye der. Sjekker av som storfisk på lønn og navn..

Andre kandidater
Scott Parker - Bra i CC med Bmouth og Fulham.
Sinisa Mihajlovic - kyniker av verste sort. Dirty Leeds here we go

En kandidat jeg personlig er nysgjerrig på er Rui Faria. Men han blir nok slaktet fordi han kjenner Mournihio og har vært for mye assistent..

Roberto Martinez er ferdig som trener for Belgia etter VM i desember. Timing messig sikkert klønete. Herlig fyr og herlig fotball
Villas-Boas?

Det beste hadde vært å funnet en ny ung Engelsk Eddie Howe type med suksess. Men da skal mye klaffe. Tror noe sånn uansett hadde vært døfødt å prøve i Leeds. Faktisk er Eddie Howe og Newcastle et godt eksempel på øverste hylle ikke alltid er det som passer alle klubber best. Newcastle kunne garantert hentet og betalt en gammel storfisk. Gikk også masse rykter om det. Howe gikk under radaren og må vel kunne si at det har gitt suksess.

Blir spennende tider fremover. Aller helst håper jeg Jesse og gutta klinker til med 9 poeng på de siste tre kampene før VM. For jeg unner virkelig både klubben, spillerne og Jesse suksess.

 


« Siste redigering: Oktober 24, 2022, 14:38:18 av Eriksen55 »

Mester

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #243 på: Oktober 24, 2022, 14:59:54 »
Carlos Corberan er vel ledig ?

Eriksen55

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #244 på: Oktober 24, 2022, 15:03:39 »
Carlos Corberan er vel ledig ?

Fikk sparken etter 2 seire på 11 kamper i Olympiakos. Nå har han vel tatt over WBA.

Dennis

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #245 på: Oktober 24, 2022, 15:12:24 »
Herlig, Eriksen!

Veldig enig i mye og selv om det er enkelte ting jeg også er uenig i, er det godt å se motvekt til mine egne meninger etter hvert som jeg har blitt stadig mer pessimistisk og negativ til styre og stell. Det trengs!

Uansett et kjempegodt og velargumentert innlegg! :)
Marching on together!

Killa

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #246 på: Oktober 24, 2022, 15:18:56 »
Herlig, Eriksen!

Veldig enig i mye og selv om det er enkelte ting jeg også er uenig i, er det godt å se motvekt til mine egne meninger etter hvert som jeg har blitt stadig mer pessimistisk og negativ til styre og stell. Det trengs!

Uansett et kjempegodt og velargumentert innlegg! :)

Takk til både Eriksen og Dennis her!! Forumet hadde vært et ganske mye tristere - og ikke minst dummere og mindre balansert -  sted uten dere.... ;D ;D ;D

Cherry

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #247 på: Oktober 24, 2022, 16:09:25 »
Reflektert og godt innlegg, der du får med alle aspekter Eriksen.
 ;)
Jeg er forøvrig svært enig i at vi bør forsøke oss på « øverste hylle», og helst Pochetino!

GeirO

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #248 på: Oktober 24, 2022, 20:13:54 »
Reflektert og godt innlegg, der du får med alle aspekter Eriksen.
 ;)
Jeg er forøvrig svært enig i at vi bør forsøke oss på « øverste hylle», og helst Pochetino!
Sliter fælt med å tro at Pochettino vil overta et bunnlag i PL, men det koster jo ingenting å prøve....
Gerrard er vel mer vårt nivå for tiden.
MOT

palle

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #249 på: Oktober 24, 2022, 23:18:47 »
Carlos Corberan er vel ledig ?

Fikk sparken etter 2 seire på 11 kamper i Olympiakos. Nå har han vel tatt over WBA.

Tror ikke den er i boks gitt. Jeg er så naiv at jeg tror han kan være et godt alternativ nå. Hudds har jo helt ramlet sammen etter hans avgang. Bor visst fortsatt i Leeds også...
...ooo, vi vandrar saman...

Cherry

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #250 på: Oktober 25, 2022, 08:58:51 »
Villa "henter" altså Unai Emery fra Villareal midt i sesong.........så det ER muligheter for å hente gode managere selv om de i dag
er engasjert /har kontrakt med klubb.   Håper virkelig Orta rekognoserer om dagen....og har ett par aktuelle navn på blokka.

Tror Marsch får de 3 kampene frem mot VM pausen, og det kan jo da være ett perfekt tidspunkt for endring....HVIS Orta og Radz`gjør jobben sin frem til det.
Av det jeg ser av kroppsspråk på spillerne utover i kampen mot Fulham - så taler ingen ting for at den "spillestilen" vi forsøker oss
på er noe som går an å gjennomføre med den troppen vi i dag besitter.  Vi har FOR LITE kvalitet, spesielt i forsvaret....og en offensiv plan på alt fra dødball til gjennomspill er ikke lett å forstå.

Om vi får tak i type Pochettino så blir det en KLAR måte å spille fotball på, men han vil selvsagt ha inn sine typer i troppen.
Hvis Dyche kommer inn, så blir det mer "kick and run" - MEN det er en spillestil det også.  Funket lenge i Burnley.

Pr i dag så er vi "i mellom Bielsa- ball - og noe annet rart".........som ikke funker.
Liverpool borte, Bournemouth hjemme og Spurs borte.....det sier jo seg selv - det blir ny manager i November.

 

Fido

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #251 på: Oktober 25, 2022, 09:45:26 »
Vi har flere kvalitetsspillere i troppen, som en kompetent trener kan få mye mer ut av. Så skal nok en veldig spesiell trener til for å få like mye ut av middelmådighetene som Bielsa gjorde. Men alt kan bare bli bedre enn det er nå. Det handler ikke om at vi skal vinne ligaen, men etablere noe stabilt som sjelden eller aldri er med i nedrykksstriden, å som kanskje kan luket på e-cup fra tid til annen.

Fantasyland

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #252 på: Oktober 25, 2022, 11:07:08 »
Det brenner under beina til Jesse nå. Det er det liten tvil om. Veldig synd og veldig leit for alle parter. Registrer veldig mange etterpåkloke reaksjoner overalt. Skulle aldri vært ansatt, styret må gå, etc. Jesse kom inn inn med to handicap. Det handicappet heter Marcelo Bielsa og at han kommer fra samme land som Ted Lasso. Hadde Jesse vært Tysk eller Spansk så hadde ikke folk vært så negative.

Hvilket rykte Jesse har i Europa og blant nåværende og tidligere spillere vet ingen her inne. Ryktene sier at han er en bra og hardtarbeidende kar. Utad så syntes jeg det virker som han er en mann som er veldig stolt av å jobbe i Leeds. Dette alene er jo selvfølgelig ikke nok for å klamre seg fast i sjefsstolen.

Jesse har hatt uflaks og mye han ikke kan kontrollere har ikke gått hans vei.
Syntes vi har spilt og vist mye bra fotball i år. Men vi scorer ikke mål. Bamford alene har misset på NI store sjanser. Det er mest i hele PL. Og det med kun 359 minutter fotball. Hadde Bamford gått fra grusom til svak uttelling kunne mye sett annerledes ut. Hadde han hatt normal til god uttelling så hadde garantert mye sett annerledes ut. Det er kun en faktor og det er selvfølgelig ikke Bamford sin skyld alene. Totalt sett har det ikke vært bra nok fordi vi ikke har fått nok poeng. Men 6-10 poeng mer så hadde stemningen vært en helt annen rundt både Jesse og klubb. Ut ifra spill og sjanser helt isolert sett så er ikke 6-10 poeng for lite av det vi burde hatt. Mest sannsynlig hadde spillerne hatt bedre selvtillit kontra det vi ser nå, og med bedre selvtillit vil prestasjonene vært bedre, osv.

Uansett hvordan man vrir og vender på situasjonen så er tallenes tale helt klart. Vi har tatt for få poeng - Det er en managers ansvar og noe som vil få konsekvenser før eller siden.

Men syntes som sagt at skytset mot ansettelsen er helt feil. Det har ikke vært helsvart. Vi kan ikke alltid velge å vrake fra øverste hylle. Dessuten er vel ikke alle på øverste hylle  suksess garanti heller. Med fasit i hånd så er det veldig lett å si at han aldri burde blitt signert. Alle ser jo det. Men jeg syntes dette var en spennende signering. Ung og fremadstormende manager med en litt mer moderne tilnærming til fotball. Han har gått en god skole og har oppnådd noen resultater. Det snakkes om at den Østeriske ligaen er dårlig og at det å trene Zalsburg er lett og ingen målestokk. Garantert at det ikke er så enkelt. Det er riktig at Jesse ikke lyktes i en storklubb. Men det trenger ikke å bety at han er en ræva manager som ikke kan lykkes i en bunnklubb i PL. Ansettelsen var spennende, men det gikk ikke helt som de aller fleste håpet på. For noen er dette bare lykke, da savnet etter Bielsa trumfer fremtidig suksess i klubben. Utrolig nok.

Jesse får mye slakt for laguttakene til de to siste kampene. Før det fikk han litt kritikk for at han roterte lite. Nå var det flere naturlige bytter pga småsmeller mot Leicester i tilegg til at noen hadde underprestert over tid. Mot Fulham var noen tilbake, andre ute og et par naturlige bytter i et tett program. Full slakt. Og spesielt når man sitter med fasiten i hånda. Alt skal økses. Hadde vi vært i en god stim hadde dette blitt hyllet fordi han kan balansere og rotere stallen. Det er ikke lett å tilfredstille alle. Ihvertfall ikke de som har null innsikt i hva som foregår internt i klubben, garderoben., legerommet eller treningsfeltet.
Men skjønner at det er lett å score noen gode billige poenger på misnøyen med Jesse når resultatene svikter.

Jeg personlig er fornøyd med at han tar tak, prøver noe nytt og helt sikkert forsøker å trigge frem noe i spillerne vs dundre på med samme lag uansett prestasjoner. Det så vi under Bielsa og det irriterte meg mer. Hva som er rett eller ikke vet ikke jeg. Så lenge vi vinner er vel dette ett fett for de fleste  :)

Veien videre?

Jeg håper Rads & co fortsetter den gode jobben med å bygge stein for stein. Heldigvis har de bygget et solid fundament. Når de småsteinene skal bygges på toppen så vil det rase litt noen ganger. Sånn er det - Det er små marginer mellom suksess og fiasko.

Hvis Jesse nå ryker så blir det spennende å se hvem som blir hentet inn. Det vil overraske meg stort om ikke klubben tenker å prøve seg på noen av de ledige på øverste hylle. Hva er egentlig øverste hylle? Navn, lønn, meritter?  Da er nok Rafa Benitez på øverste hylle. Men er det en vi ønsker?

Det vi ønsker er en manager som får suksess. Jeg driter i hvem, hva og hvor han kommer fra. Skal det gambles igjen på en up an coming? Skal vi hente gamle sirkushester? Jeg tror som sagt at Jesse sin situasjon lett kunne sett annerledes om han hadde hadde litt mer flyt. For all del, mye handler om udyktighet også. Men jeg snakker litt flyt, så hadde ikke dette vært tema hos andre enn de som fortsatt vil ha Bielsa. Derfor er ikke jeg ueffen for at klubben hadde satset på noen litt yngre som har moderne tilnærming til trening og måte å spille fotball på. Det er jo ingen garanti for suksess å hente verdensstjerne manager heller. Dessuten suger en sånn ansettelse penger ut av klubben i både lønn og evt sluttpakke..
Det viktigste hvis det kommer en ny manager snart så er det at alle må gi han en sjanse. Vi må glemme Bielsa og slutte å sammenlikne med alt han gjorde og hadde gjort. En bjørnetjeneste å henge igjen med sånne ting. Jeg tror spillerne er klare for mange forskjellige typer sjefer. Her er det verre med fansen og jeg tror fansen raskt kan prege og forsure et miljø. Litt sånn vi ser nå. Ikke at det er ufortjent med kritikk, men nå blir alt det negative klubb og ledelse har gjort kastet opp og blir brukt mot alt og alle. Ingenting av det positive er verdt en dritt. Sånn sliter jeg med å forholde meg til.

Av managere jeg personlig er litt nysgjerrige på er Pochetino. Ser mange mener at det aldri kan skje. Jeg er ikke så sikker. Og Leeds er nok en spennende klubb. Det er mange gode spillere og mange talenter som er helt i skorpa. Av bunn 10 i PL tror jeg absolutt at Leeds er det laget som er morsomt og være sjef for og soleklart den klubben det er morsomt og lykkes. Enorm oppside. På den annen side så er det nok den klubben det er kjipest å være i når det butter. Det viser at det er mye passion i byen, klubben og laget. Så at vi kan snuse litt på enkelte "storfisker" tror jeg absolutt.

Andre " store"navn som er både spennende og ledige på markedet:
- Julen Lopetegui - Han sjekker av på både meritter, navn og stor lønn. Ikke uoppnålig tror jeg.
- Quique Setién - Gjort det strålende i Betis. Fikk Firpo til å skinne  :o - Tok over Barca. Fikk raskt sparken. Klassisk på øverste hylle fordi han har trent Barca.....Sikkert mange fans som blir gledet av det.
- Thomas Tuchel - Klyse. Men ser han gjerne som vår klyse hvis han har suksess. Har bra organiserte lag. Fikk orden på Chelsea. Tror nok mye utenomsportlig med innkjøp og eierskifte ødela mye der. Sjekker av som storfisk på lønn og navn..

Andre kandidater
Scott Parker - Bra i CC med Bmouth og Fulham.
Sinisa Mihajlovic - kyniker av verste sort. Dirty Leeds here we go

En kandidat jeg personlig er nysgjerrig på er Rui Faria. Men han blir nok slaktet fordi han kjenner Mournihio og har vært for mye assistent..

Roberto Martinez er ferdig som trener for Belgia etter VM i desember. Timing messig sikkert klønete. Herlig fyr og herlig fotball
Villas-Boas?

Det beste hadde vært å funnet en ny ung Engelsk Eddie Howe type med suksess. Men da skal mye klaffe. Tror noe sånn uansett hadde vært døfødt å prøve i Leeds. Faktisk er Eddie Howe og Newcastle et godt eksempel på øverste hylle ikke alltid er det som passer alle klubber best. Newcastle kunne garantert hentet og betalt en gammel storfisk. Gikk også masse rykter om det. Howe gikk under radaren og må vel kunne si at det har gitt suksess.

Blir spennende tider fremover. Aller helst håper jeg Jesse og gutta klinker til med 9 poeng på de siste tre kampene før VM. For jeg unner virkelig både klubben, spillerne og Jesse suksess.


Jeg har lyst til å begynne med konklusjonen din, som jeg har uthevet, i første del av posten. For der er vi helt enige. Også har jeg litt andre tanker om hvorfor det har blitt sånn.

La oss spole litt tilbake i tid først. Nærmere bestemt 27 februar 2022. Leeds United og Marcelo Bielsa skiller lag. Vi så det alle komme, pila pekte bare en vei. Jeg husker fortsatt blikkene til spillerne etter at vi har blir ydmyka på Elland Road og tapt 4 - 0 mot Tottenham. De ser helt ferdige ut. Nå skal ikke denne posten handle om Bielsa, men jeg har lyst til å si at jeg fortsatt syntes den avgjørelsen var riktig. Også kan det debatteres inn i evigheten om Bielsa hadde klart å holde denne klubben i Premiere League eller ikke om han hadde fått lov til å fortsette.

Det har nå nylig kommet frem at Orta hadde scoutet over 40 managere for å finne den som skulle ta over etter Bielsa. Nå ble hele prosessen eskalert siden Bielsa ble sparket og Jessie Marsch løftet frem som den naturlige etterfølgeren. Orta hadde da fulgt Marsch sin karriere i nærmere 2 år.

En amerikaner som har bygd karriere i RedBull-systemet og levert varene i hjemlandet og i Østerrike. En avkorta jobb i Tyskland og RedBull Leipzig gav noe grovbunn for skepsis med tanke på at dette er et nivå over Østerrike, men fortsatt hakket under Premiere League. Uansett, Jessie Marsch kom inn som et friskt pust med mye entusiasme. Og det var akkurat det klubben trengte i denne særdeles vanskelige perioden. Marsch arvet en tropp skreddersydd etter Bielsa sin metode og hadde heller ingen mulighet til å hente nye spillere. Vi har hørt i ettertid at Marsch er man-management-person. Han tok tidlig grep og opprettet et spillerråd hvor blant Rodrigo ble løftet frem sammen med noen av de gamle traverne. Marsch er en upreget ja-mann og klarte på mirakuløst vis å løfte denne nedslåtte spillergruppa akkurat nok til at vi berget plassen og fikk en ny muliget i Premiere League.

Man kan selvfølgelig diskutere og synse om  måten vi beholdt plassen på i Premiere League. At det skyldes flaks, andre lag som underpresterer osv, men faktum er at Marsch gjorde jobben. Han leverte i en særdeles vanskelig periode for klubben og fortjente selvfølgelig å få denne sesongen fra scratch. Det var nå vi skulle få se Marsch-ball. Hvor han henter sine egne spillere skreddersydd for systemet og får trent inn spillemønster.

Og nå står vi her. 11 kamper inn i Leeds sin 3 sesong i Premiere League etter avbrekket på 16 år. Jeg ser fortsatt at Ted Lasso referansene blir brukt, men jeg er helt uening at det er der skoen trykker. Altså at det er fordi han er en amerikaner han ikke får det til. Det jeg sitter igjen med er en manager som helt klart har åpenbare mangler når det kommer til taktiske ferdigheter. Det har i utgangspunktet fint lite med nasjonalitet å gjøre. 

Marsch sverger til et klassisk RedBull-system med en 4-2-3-1 formasjon. En smal formasjon, gemyttelig kalt penis-formasjonen :) Som i korte trekk betyr at backene skal bearbeide korridorene og være fullt ut 2-veis spillere mens vingene inverteres og søker mot midten av banen. Hovedsaklig skal alt av trafikk trees gjennom midt-korridoren. Helt sentralt for denne spillestilen er presset. Det skal være aggresjon og høyt press og spesielt for å gjenvinne ball etter balltap. Og det er nå det begynner å bli interessant. For det som er helt tydelig at utover disse trekkene så det ikke noe innarbeidet mønster eller spillerbevegelser å forholde seg til. Det er frenetisk og litt på lykke og fromme. Og det ser vi jo tydelig i flere situasjoner at spillerne ser utrolig hektiske ut. At det gjelder å kvitte seg med ballen fortest mulig. Jeg har prøvd å finne en passende merkelapp for denne spillestilen og ble inspirert av en Tweet jeg så som jeg fritt oversetter til press-ekstremisme. Fordi det er jo nettopp hva dette er. Press er fint å ha som ett eller flere verktøy i verktøykassa, men her et det altså det eneste. Det hele spillestilen er basert på.

La oss nå friske opp med å gå tilbake til Orta sin kommentar: Jessie Marsch er en naturlig arvtager etter Marcelo Bielsa. Og det er nå jeg ramler fullstendig av lasset. Hva er det som er naturlig fortsettelse med dette? Selv ikke presset er likt engang. Selv med alle flaws Bielsa sitt bastante system har så var det tydelige oppspillsmønster. Bevegelser som hang sammen og en klar offensiv plan. Jeg ser ingenting av dette.

Nåværende status er da at vi har et system som ikke fungerer. Det er for mye tilfeldigheter og det har også vist seg å være relativt enkelt med mottrekk. Det er bare å spole tilbake til 2 omgangen mot Crystal Palace og kampene mot henholdsvis Brentford og Brighton for å finne den perfekte oppskriften. Slå lengre baller så hele presset effektivt neglisjeres og fyll på med spillere. Overload på flankene hvor vi er sårbare og utfordre 1-1 mot shaky forsvarere.

En dyktig manager vil selvfølgelig ha mottrekk mot mottrekkene igjen. Når et system ikke fungerer må det gjøres endringer. Og det er nettopp her vi ser taktiske begrensninger hos Marsch. Han har ikke svar. Han klarer ikke og gjøre taktiske justeringer. Og nettopp dette tror jeg blir hans bane. Systemet er så innarbeidet at han ikke har noe alternativ måte å spille på.

Jeg sitter litt forfjamset og ser alt dette kaoset utfolde seg i real time og tipper den eneste grunnen til at Marsch fortsatt er head coach i Leeds er fordi dette var en prestisjeansettelse helt fra styrehold. Dette er deres mann. Scouta i 2 år, naturlig etterfølger. 'Nough said. Prosjektet har havarert. Det er ingen vei tilbake. Jessie Marsch kommer til å bli sparket i Leeds. Det er jeg helt overbevist om. Det er bare et tidsspørsmål.

Når det gjelder del 2 av posten, hvem skal ta over? Hvertfall en som klarer å viste taktiske egenskaper og gjøre justeringer når vi behøver det. Men hvem har lyst på denne jobben da? Joda, stor klubb med flott historie, men per nå en klubb i nedrykksstrid. Jeg tror vi raskt kan utelukke drømme-ansettelser som Posch og Tuchel. De rører ikke klubber utenfor Champions League. Villa hadde Poch øverst på lista nå nylig. Tør å påstå de har en sterkere stall enn oss med med mer potensiale. Helt uaktuelt fra Poch sin side. Samme med Tuchel. 

Jeg tror kanskje en type som Benitez hadde passa nå. Litt riper i lakken etter Everton-jobben, men med god tid til å sette sitt preg på stallen(ref VM-pause) kunne det kanskje være en idee. Han har hvertfall ferdighetene som skal til...





leedslife

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #253 på: Oktober 25, 2022, 11:41:46 »
En som sikkert kommer til å ryktes er nok Kjetil Knutsen.
Var endel over da Bielsa var i Leeds.
Sirkler jo flere og flere rykter hver gang det dukker opp en stilling ledig i England og forsåvidt andre store ligaer. Og det helt på sin plass.
Et navn Orta garantert har veldig god kontroll på.
Ikke at jeg tror vi ender med Knutsen eller nødvendigvis ønsker meg han av alle trenere hvis det nå blir et skifte. Men er jo moro for oss nordmenn at vi faktisk har en trener som har levert som han har gjort og ikke minst med det tankesettet og filosofien.

Sydhagen

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #254 på: Oktober 25, 2022, 14:56:11 »
Var ikke Marcelo Gallardo linket som en erstatter etter Bielsa. Litt i Bielsa sin ånd.
Han er arbeidsledig nå?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

karaba

Head coach - Jesse Marsch
« Svar #255 på: Oktober 25, 2022, 15:19:45 »
Det snakkes mye om å kaste ut Marsch og få inn en ny trener. Jeg skjønner frustrasjonen og selvsagt mangel på resultater. Men slik jeg ser det så er den største grunnen til manglende resultater at vi har en for tynn og dårlig stall. Bielsa fikk spillere som Ayling, Cooper, Klich osv til å overprestere over lang tid, tror ingen ny trener inn kan løse den fundamentale manglende kvaliteten vi har i dagens spillerstall

Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Oktober 25, 2022, 21:19:15 av karaba »

Cherry

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #256 på: Oktober 26, 2022, 10:51:35 »
Det snakkes mye om å kaste ut Marsch og få inn en ny trener. Jeg skjønner frustrasjonen og selvsagt mangel på resultater. Men slik jeg ser det så er den største grunnen til manglende resultater at vi har en for tynn og dårlig stall. Bielsa fikk spillere som Ayling, Cooper, Klich osv til å overprestere over lang tid, tror ingen ny trener inn kan løse den fundamentale manglende kvaliteten vi har i dagens spillerstall

Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt enig med deg.  Og når du da nevner de 3 , så er det jo ikke kommet inn erstattere/kvalitet i de posisjonene - og tar man med Raphinha og Philips så har man jo svakere stall enn i fjor.  Vi har kanskje flere spillere , men ikke mer kvalitet.
HVIS Pochettino vurderer Leeds United etterhvert , så er stallen/troppen det første han ser på.....og da er vi muligens ikke så attraktive.
 

ibster

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #257 på: Oktober 26, 2022, 11:39:13 »
Det snakkes mye om å kaste ut Marsch og få inn en ny trener. Jeg skjønner frustrasjonen og selvsagt mangel på resultater. Men slik jeg ser det så er den største grunnen til manglende resultater at vi har en for tynn og dårlig stall. Bielsa fikk spillere som Ayling, Cooper, Klich osv til å overprestere over lang tid, tror ingen ny trener inn kan løse den fundamentale manglende kvaliteten vi har i dagens spillerstall

Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt enig med deg.  Og når du da nevner de 3 , så er det jo ikke kommet inn erstattere/kvalitet i de posisjonene - og tar man med Raphinha og Philips så har man jo svakere stall enn i fjor.  Vi har kanskje flere spillere , men ikke mer kvalitet.
HVIS Pochettino vurderer Leeds United etterhvert , så er stallen/troppen det første han ser på.....og da er vi muligens ikke så attraktive.

Ikke enig i det. Jeg mener vi har sterkere midtbane og offensiv. Roca, Adams, Aaronson, Sinisterra > Phillips, Raphinha.

I tillegg er Gelhardt ett år eldre. Hesse klarer ikke å få det beste ut av stallen. Rodrigo og 4po burde vært borte i sommer og erstattet ja, men en bedre trener hadde fått mer ut av dette laget. Stramme opp defensiv organisering og la våre kreative spillere skinne mer. Så kan vi ha monsterpressfotballen i bakhånd når vi møter overmakten.

Jeg er også enig i at vi har vært rimelig uheldige også, ikke fått noe gratis hverken av dommere eller fotballgudene. Men jeg ville fortsatt svart «nei» på om jeg trodde Marsch var rett mann for Leeds om vi skulle klart å slå Arsenal og spille uavgjort mot Leicester / fulham / palace.

Kontakinte

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #258 på: Oktober 26, 2022, 12:14:52 »
Det snakkes mye om å kaste ut Marsch og få inn en ny trener. Jeg skjønner frustrasjonen og selvsagt mangel på resultater. Men slik jeg ser det så er den største grunnen til manglende resultater at vi har en for tynn og dårlig stall. Bielsa fikk spillere som Ayling, Cooper, Klich osv til å overprestere over lang tid, tror ingen ny trener inn kan løse den fundamentale manglende kvaliteten vi har i dagens spillerstall

Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt enig med deg.  Og når du da nevner de 3 , så er det jo ikke kommet inn erstattere/kvalitet i de posisjonene - og tar man med Raphinha og Philips så har man jo svakere stall enn i fjor.  Vi har kanskje flere spillere , men ikke mer kvalitet.
HVIS Pochettino vurderer Leeds United etterhvert , så er stallen/troppen det første han ser på.....og da er vi muligens ikke så attraktive.
Tipper det første han gjør er å ring Bielsa  ;). Det gjorde han før han han tok PSG jobben. Da ble han (lest mellom linjene) gitt noen advarsler av Marcelo


GaryMac

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #259 på: Oktober 26, 2022, 12:53:36 »
Det snakkes mye om å kaste ut Marsch og få inn en ny trener. Jeg skjønner frustrasjonen og selvsagt mangel på resultater. Men slik jeg ser det så er den største grunnen til manglende resultater at vi har en for tynn og dårlig stall. Bielsa fikk spillere som Ayling, Cooper, Klich osv til å overprestere over lang tid, tror ingen ny trener inn kan løse den fundamentale manglende kvaliteten vi har i dagens spillerstall

Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt enig med deg.  Og når du da nevner de 3 , så er det jo ikke kommet inn erstattere/kvalitet i de posisjonene - og tar man med Raphinha og Philips så har man jo svakere stall enn i fjor.  Vi har kanskje flere spillere , men ikke mer kvalitet.
HVIS Pochettino vurderer Leeds United etterhvert , så er stallen/troppen det første han ser på.....og da er vi muligens ikke så attraktive.

Ikke enig i det. Jeg mener vi har sterkere midtbane og offensiv. Roca, Adams, Aaronson, Sinisterra > Phillips, Raphinha.

I tillegg er Gelhardt ett år eldre. Hesse klarer ikke å få det beste ut av stallen. Rodrigo og 4po burde vært borte i sommer og erstattet ja, men en bedre trener hadde fått mer ut av dette laget. Stramme opp defensiv organisering og la våre kreative spillere skinne mer. Så kan vi ha monsterpressfotballen i bakhånd når vi møter overmakten.

Jeg er også enig i at vi har vært rimelig uheldige også, ikke fått noe gratis hverken av dommere eller fotballgudene. Men jeg ville fortsatt svart «nei» på om jeg trodde Marsch var rett mann for Leeds om vi skulle klart å slå Arsenal og spille uavgjort mot Leicester / fulham / palace.
Sterkere midtbane?
Roca bedre enn Phillips? NEI
Adams bedre enn Phillips? NEI
Roca + Adams bedre enn Phillips? TJA
Sterkere offensivt?
Aaronson bedre enn Raphinia? NEI
Sinisterra bedre enn Raphinia? NEI
Aaronson + Sinisterra bedre enn Raphinia? TJA

Vi bruker altså fire spillere på å bli marginalt bedre på midtbanen enn vi var med to spillere.
Da blir det jo tynt andre steder på banen, i alle fall slik jeg tenker fotball...

Ellers er jeg enig i at det skal være mulig å få mere ut av den stallen vi har, og er usikker på om Jesse er rett mann til det.
« Siste redigering: Oktober 26, 2022, 13:28:29 av GaryMac »

Blank_File

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #260 på: Oktober 26, 2022, 17:23:44 »
Selv om jeg er enig i at planen i det offensive spillet er fraværende, så er ofte dette noe vi har kritisert ved tidligere anledninger også. Inkludert Bielsa. Etter å ha lest litt på statistikker for kampene våre i år, så er jeg egentlig litt mindre bekymret og vil faktisk støtte Marsch i hans utspill om at marginene i mange tilfeller har vært knøttsmå. Vi har, med et par unntak, høyere xG enn mostanderne våre. Hadde vi vippet to av kampene i vår favør, så hadde vi vært a-poeng med West Ham på 10. plass.

Det er mye arbeid som gjenstår, men jeg har ikke gitt opp Jesse Marsch enda og håper at vi holder han i klubben de tre neste og at vi tar med oss noen poeng her. Pochettino snudde ikke heller Spurs over natta, uten at de to skal sammenlignes. Poenget mitt er at hvis vi skal snu skuta fort så er det antagelig mest nyttig med Pulis/Warnock/Allardyce. Den veien er i alle fall ikke jeg villig til å gå. Pochettino er ikke realistisk heller.

Men det må snu, og det må snu fort. For selvtilliten ser ut til å være borte. Det er det jeg er mest bekymra for.

ibster

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #261 på: Oktober 26, 2022, 17:50:28 »
Det snakkes mye om å kaste ut Marsch og få inn en ny trener. Jeg skjønner frustrasjonen og selvsagt mangel på resultater. Men slik jeg ser det så er den største grunnen til manglende resultater at vi har en for tynn og dårlig stall. Bielsa fikk spillere som Ayling, Cooper, Klich osv til å overprestere over lang tid, tror ingen ny trener inn kan løse den fundamentale manglende kvaliteten vi har i dagens spillerstall

Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt enig med deg.  Og når du da nevner de 3 , så er det jo ikke kommet inn erstattere/kvalitet i de posisjonene - og tar man med Raphinha og Philips så har man jo svakere stall enn i fjor.  Vi har kanskje flere spillere , men ikke mer kvalitet.
HVIS Pochettino vurderer Leeds United etterhvert , så er stallen/troppen det første han ser på.....og da er vi muligens ikke så attraktive.

Ikke enig i det. Jeg mener vi har sterkere midtbane og offensiv. Roca, Adams, Aaronson, Sinisterra > Phillips, Raphinha.

I tillegg er Gelhardt ett år eldre. Hesse klarer ikke å få det beste ut av stallen. Rodrigo og 4po burde vært borte i sommer og erstattet ja, men en bedre trener hadde fått mer ut av dette laget. Stramme opp defensiv organisering og la våre kreative spillere skinne mer. Så kan vi ha monsterpressfotballen i bakhånd når vi møter overmakten.

Jeg er også enig i at vi har vært rimelig uheldige også, ikke fått noe gratis hverken av dommere eller fotballgudene. Men jeg ville fortsatt svart «nei» på om jeg trodde Marsch var rett mann for Leeds om vi skulle klart å slå Arsenal og spille uavgjort mot Leicester / fulham / palace.
Sterkere midtbane?
Roca bedre enn Phillips? NEI
Adams bedre enn Phillips? NEI
Roca + Adams bedre enn Phillips? TJA
Sterkere offensivt?
Aaronson bedre enn Raphinia? NEI
Sinisterra bedre enn Raphinia? NEI
Aaronson + Sinisterra bedre enn Raphinia? TJA

Vi bruker altså fire spillere på å bli marginalt bedre på midtbanen enn vi var med to spillere.
Da blir det jo tynt andre steder på banen, i alle fall slik jeg tenker fotball...

Ellers er jeg enig i at det skal være mulig å få mere ut av den stallen vi har, og er usikker på om Jesse er rett mann til det.

Jeg sa ikke at noen av de var bedre enkeltspillere enn KP og rapha men at vi totalt sett er styrket på midtbanen. Vesentlig mindre sårbare i midtbaneleddet sett under ett.

leedslife

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #262 på: Oktober 26, 2022, 18:10:01 »
Selv om jeg er enig i at planen i det offensive spillet er fraværende, så er ofte dette noe vi har kritisert ved tidligere anledninger også. Inkludert Bielsa. Etter å ha lest litt på statistikker for kampene våre i år, så er jeg egentlig litt mindre bekymret og vil faktisk støtte Marsch i hans utspill om at marginene i mange tilfeller har vært knøttsmå. Vi har, med et par unntak, høyere xG enn mostanderne våre. Hadde vi vippet to av kampene i vår favør, så hadde vi vært a-poeng med West Ham på 10. plass.

Det er mye arbeid som gjenstår, men jeg har ikke gitt opp Jesse Marsch enda og håper at vi holder han i klubben de tre neste og at vi tar med oss noen poeng her. Pochettino snudde ikke heller Spurs over natta, uten at de to skal sammenlignes. Poenget mitt er at hvis vi skal snu skuta fort så er det antagelig mest nyttig med Pulis/Warnock/Allardyce. Den veien er i alle fall ikke jeg villig til å gå. Pochettino er ikke realistisk heller.

Men det må snu, og det må snu fort. For selvtilliten ser ut til å være borte. Det er det jeg er mest bekymra for.
Etter det greie kampprogrammet de første 11 så burde vi vel strengt talt tatt de poengene uten noe store vanskeligheter.
Når vi møter Bournemouth er det bare Forest vi ikke har møtt av lagene fra 11 og ned på tabellen.
Kampprogrammet til nyåret favoriserer oss på ingen som helst måte.
Heldigvis har de andre over oss og en tricky neste runde. Men får vi ikke noe mot Bournemouth er vi virkelig, virkelig ille ute. Glem Marsch her. Tar vi ikke 3 poeng her så kan det være game over for klubben videre spill i PL. Det skal ekstremt mye til å hente inn så mange tapte matchballer. Ingenting som har vist meg at vi plutselig skal bli et veldig godt bortelag neste siden av terminlisten.
Det er egentlig ganske likt slik det så ut endel på våren faktisk skal man bruke statistikk, men da klarte vi å ta poeng og helst 3 mot de antatt svakeste. Reddet av litt røde kort så klart, men sånn er fotball.
« Siste redigering: Oktober 26, 2022, 18:15:43 av leedslife »

leedslife

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #263 på: Oktober 26, 2022, 19:13:29 »
Men det er klart Blank File. Man får ikke akkurat blod i bamsen av de trenerene du nevner der.
Er vel bare å folde hender og håpe dette her skal snu og at man på et vis kan få visket ut det man har sett til nå.

Cherry

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #264 på: Oktober 27, 2022, 11:16:07 »
Selv om jeg er enig i at planen i det offensive spillet er fraværende, så er ofte dette noe vi har kritisert ved tidligere anledninger også. Inkludert Bielsa. Etter å ha lest litt på statistikker for kampene våre i år, så er jeg egentlig litt mindre bekymret og vil faktisk støtte Marsch i hans utspill om at marginene i mange tilfeller har vært knøttsmå. Vi har, med et par unntak, høyere xG enn mostanderne våre. Hadde vi vippet to av kampene i vår favør, så hadde vi vært a-poeng med West Ham på 10. plass.

Det er mye arbeid som gjenstår, men jeg har ikke gitt opp Jesse Marsch enda og håper at vi holder han i klubben de tre neste og at vi tar med oss noen poeng her. Pochettino snudde ikke heller Spurs over natta, uten at de to skal sammenlignes. Poenget mitt er at hvis vi skal snu skuta fort så er det antagelig mest nyttig med Pulis/Warnock/Allardyce. Den veien er i alle fall ikke jeg villig til å gå. Pochettino er ikke realistisk heller.

Men det må snu, og det må snu fort. For selvtilliten ser ut til å være borte. Det er det jeg er mest bekymra for.

Det er nok derfor Sean Dyche blir nevnt som en kar som kan snu skuta med enkle prinsipper....ganske kjapt.
Ingen ting er jo garantert da, han er jo en fyr som feks sendte Bamford ut døra da han var på lån i Burnley uten ett minutt spilletid. Det går ord om at han ikke likte Patrick da han var "well educated" og for Dyche hadde feil grunnlag som fotballspiller...var ikke sulten nok.
MEN, alle managere har sin stil, og får kjapt sine favoritter i troppen som de lager grunnmuren av - og den grunnmuren mangler vi jo fullstendig pt.
 

Blank_File

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #265 på: Oktober 27, 2022, 13:54:16 »
Selv om jeg er enig i at planen i det offensive spillet er fraværende, så er ofte dette noe vi har kritisert ved tidligere anledninger også. Inkludert Bielsa. Etter å ha lest litt på statistikker for kampene våre i år, så er jeg egentlig litt mindre bekymret og vil faktisk støtte Marsch i hans utspill om at marginene i mange tilfeller har vært knøttsmå. Vi har, med et par unntak, høyere xG enn mostanderne våre. Hadde vi vippet to av kampene i vår favør, så hadde vi vært a-poeng med West Ham på 10. plass.

Det er mye arbeid som gjenstår, men jeg har ikke gitt opp Jesse Marsch enda og håper at vi holder han i klubben de tre neste og at vi tar med oss noen poeng her. Pochettino snudde ikke heller Spurs over natta, uten at de to skal sammenlignes. Poenget mitt er at hvis vi skal snu skuta fort så er det antagelig mest nyttig med Pulis/Warnock/Allardyce. Den veien er i alle fall ikke jeg villig til å gå. Pochettino er ikke realistisk heller.

Men det må snu, og det må snu fort. For selvtilliten ser ut til å være borte. Det er det jeg er mest bekymra for.
Etter det greie kampprogrammet de første 11 så burde vi vel strengt talt tatt de poengene uten noe store vanskeligheter.
Når vi møter Bournemouth er det bare Forest vi ikke har møtt av lagene fra 11 og ned på tabellen.
Kampprogrammet til nyåret favoriserer oss på ingen som helst måte.
Heldigvis har de andre over oss og en tricky neste runde. Men får vi ikke noe mot Bournemouth er vi virkelig, virkelig ille ute. Glem Marsch her. Tar vi ikke 3 poeng her så kan det være game over for klubben videre spill i PL. Det skal ekstremt mye til å hente inn så mange tapte matchballer. Ingenting som har vist meg at vi plutselig skal bli et veldig godt bortelag neste siden av terminlisten.
Det er egentlig ganske likt slik det så ut endel på våren faktisk skal man bruke statistikk, men da klarte vi å ta poeng og helst 3 mot de antatt svakeste. Reddet av litt røde kort så klart, men sånn er fotball.
Det er helt rett. Vi skulle hatt flere poeng på nåværende tidspunkt, men jeg syns tydeligvis ikke vi har vært så vanvittig elendig som mange vil ha det til.

Det er kamper det glipper i, men jeg snakker om det jevne. Vi slapp inn årets første mål på dødball mot Fulham om jeg ikke tar feil. Da ble det selvfølgelig to og kampen tapt av den grunn. Willians mål var også, etter årets standard, uvanlig sløvt. Der hadde slo vi av i et par sekunder etter kaoset med innkastet.
Stort sett har målene i mot kommet som følge av brudd vi har pådratt oss, og noen enkeltindividers tabber. Det er en stor forbedring.

I angrepsspillet viser altså statistikken at vi stort sett vinner xG statistikken. Vi har også her noen unntak, selvsagt, og det er disse vi husker best nå som vi til slutt taper så ofte.

Selv hadde jeg forventninger om at nesten alle kamper kom til å være jevne mot de 10 nederste på tabellen, og at vi kom til å få kjørt oss mot de beste. Foreløpig har vi bare spilt mot to topp mostandere (eller tre hvis du regner med Brighton), og mot Londonlagene har vi vært fantastiske. At vi ikke tok 3 poeng mot Arsenal, er ikke Marsch sin feil, men det er hans fortjeneste at vi var så gode i den kampen. Mot Chelsea hadde vi marginene på vår side og endte opp med en litt flatterende 3-0 seier. Men årsaken var den samme. Mot Brighton var vi ikke på høyde. Men de beste lagene gir oss lov til vår taktikk, fordi de stoler så mye på sitt eget spill at de tror de skal håndtere oss. Det blir derfor uhyre spenndene og se hvordan kampen mot Liverpool blir. Vi har dårligere selvtillit nå, men den er nok ikke skyhøy i Liverpool heller. Jeg har selvsagt ingen forventing om at vi skal ta poeng på et nesten ugjennomtrengelig Anfield, men kan det likevel være ett håp?

Så jeg mener at skoen trykker mest for Marsch sin del med å finne noe som funker mot de lagene som ikke møtte opp for å spille fotball, men bare vil stykke opp og irritere oss. Penis og høytrykk fungerer ikke da. Når noen velger og spille som Everton og Brentford gjorde (og tildels Leicester), så må vi ha en annen plan. Dette tenker jeg må få lov å være en del av læringen med PL for Jesse Marsch.

Så vil jeg også få understreke at jeg har heller ikke uendelig med tillit til amerikaneren. Vi må som sagt begynne å plukke poeng ganske umiddelbart. Det er en kjensgjerning at tabellen begynner å bli satt i januar. Men hvis han får lov å bli, så tror jeg ganske sikkert at vi får en bedre andre halvdel enn første. Jeg ønkser derfor at han skal få sitte til det ikke lenger er noe annet valg enn å bytte. Jeg er bekymret for blikket hans i kampen mot Fulham. Det var i overkant mye fortvilelse i det blikket. Det blir sjeldnere og sjeldnere at ett trenerbytte virkelig betaler seg.
« Siste redigering: Oktober 27, 2022, 14:09:07 av Blank_File »

raggen

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #266 på: Oktober 27, 2022, 14:42:02 »
trener yrket er poengbasert på om du lykkes eller ikke.. samma hva du heter eller hva du har gjort før. March har fått tid, sine spillere har blitt kjøpt inn mens pila bare peker nedover. har ikke vært hverken fan eller veldig kritisk til March men realiteten er at dette ikke er godt nok. Så er spørsmålet,hvem skal inn? her er det heldigvis klubben som jobber med og finne erstatter som forhåpentligvis har en lik spillerfilosofi som er bygd opp i klubben.
Manager yrket er brutalt og resultat basert så ser ingen grunn til at Marh skal skjermes når en ser utvikling i spill og poeng
Forever Leeds United!!!!!!!!

leedslife

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #267 på: Oktober 27, 2022, 14:56:21 »
Selv om jeg er enig i at planen i det offensive spillet er fraværende, så er ofte dette noe vi har kritisert ved tidligere anledninger også. Inkludert Bielsa. Etter å ha lest litt på statistikker for kampene våre i år, så er jeg egentlig litt mindre bekymret og vil faktisk støtte Marsch i hans utspill om at marginene i mange tilfeller har vært knøttsmå. Vi har, med et par unntak, høyere xG enn mostanderne våre. Hadde vi vippet to av kampene i vår favør, så hadde vi vært a-poeng med West Ham på 10. plass.

Det er mye arbeid som gjenstår, men jeg har ikke gitt opp Jesse Marsch enda og håper at vi holder han i klubben de tre neste og at vi tar med oss noen poeng her. Pochettino snudde ikke heller Spurs over natta, uten at de to skal sammenlignes. Poenget mitt er at hvis vi skal snu skuta fort så er det antagelig mest nyttig med Pulis/Warnock/Allardyce. Den veien er i alle fall ikke jeg villig til å gå. Pochettino er ikke realistisk heller.

Men det må snu, og det må snu fort. For selvtilliten ser ut til å være borte. Det er det jeg er mest bekymra for.
Etter det greie kampprogrammet de første 11 så burde vi vel strengt talt tatt de poengene uten noe store vanskeligheter.
Når vi møter Bournemouth er det bare Forest vi ikke har møtt av lagene fra 11 og ned på tabellen.
Kampprogrammet til nyåret favoriserer oss på ingen som helst måte.
Heldigvis har de andre over oss og en tricky neste runde. Men får vi ikke noe mot Bournemouth er vi virkelig, virkelig ille ute. Glem Marsch her. Tar vi ikke 3 poeng her så kan det være game over for klubben videre spill i PL. Det skal ekstremt mye til å hente inn så mange tapte matchballer. Ingenting som har vist meg at vi plutselig skal bli et veldig godt bortelag neste siden av terminlisten.
Det er egentlig ganske likt slik det så ut endel på våren faktisk skal man bruke statistikk, men da klarte vi å ta poeng og helst 3 mot de antatt svakeste. Reddet av litt røde kort så klart, men sånn er fotball.
Det er helt rett. Vi skulle hatt flere poeng på nåværende tidspunkt, men jeg syns tydeligvis ikke vi har vært så vanvittig elendig som mange vil ha det til.

Det er kamper det glipper i, men jeg snakker om det jevne. Vi slapp inn årets første mål på dødball mot Fulham om jeg ikke tar feil. Da ble det selvfølgelig to og kampen tapt av den grunn. Willians mål var også, etter årets standard, uvanlig sløvt. Der hadde slo vi av i et par sekunder etter kaoset med innkastet.
Stort sett har målene i mot kommet som følge av brudd vi har pådratt oss, og noen enkeltindividers tabber. Det er en stor forbedring.

I angrepsspillet viser altså statistikken at vi stort sett vinner xG statistikken. Vi har også her noen unntak, selvsagt, og det er disse vi husker best nå som vi til slutt taper så ofte.

Selv hadde jeg forventninger om at nesten alle kamper kom til å være jevne mot de 10 nederste på tabellen, og at vi kom til å få kjørt oss mot de beste. Foreløpig har vi bare spilt mot to topp mostandere (eller tre hvis du regner med Brighton), og mot Londonlagene har vi vært fantastiske. At vi ikke tok 3 poeng mot Arsenal, er ikke Marsch sin feil, men det er hans fortjeneste at vi var så gode i den kampen. Mot Chelsea hadde vi marginene på vår side og endte opp med en litt flatterende 3-0 seier. Men årsaken var den samme. Mot Brighton var vi ikke på høyde. Men de beste lagene gir oss lov til vår taktikk, fordi de stoler så mye på sitt eget spill at de tror de skal håndtere oss. Det blir derfor uhyre spenndene og se hvordan kampen mot Liverpool blir. Vi har dårligere selvtillit nå, men den er nok ikke skyhøy i Liverpool heller. Jeg har selvsagt ingen forventing om at vi skal ta poeng på et nesten ugjennomtrengelig Anfield, men kan det likevel være ett håp?

Så jeg mener at skoen trykker mest for Marsch sin del med å finne noe som funker mot de lagene som ikke møtte opp for å spille fotball, men bare vil stykke opp og irritere oss. Penis og høytrykk fungerer ikke da. Når noen velger og spille som Everton og Brentford gjorde (og tildels Leicester), så må vi ha en annen plan. Dette tenker jeg må få lov å være en del av læringen med PL for Jesse Marsch.

Så vil jeg også få understreke at jeg har heller ikke uendelig med tillit til amerikaneren. Vi må som sagt begynne å plukke poeng ganske umiddelbart. Det er en kjensgjerning at tabellen begynner å bli satt i januar. Men hvis han får lov å bli, så tror jeg ganske sikkert at vi får en bedre andre halvdel enn første. Jeg ønkser derfor at han skal få sitte til det ikke lenger er noe annet valg enn å bytte. Jeg er bekymret for blikket hans i kampen mot Fulham. Det var i overkant mye fortvilelse i det blikket. Det blir sjeldnere og sjeldnere at ett trenerbytte virkelig betaler seg.
Jeg er jo med deg på mye av det du skriver her. Sånn sett også enklere å sitte med et mer kanskje riktig bilde når det har gått noen dager og man får det på avstand. Ingen tvil om at flere elementer med hvordan vi spiller og er veldig spennende. Presspillet vårt når det fungerer er jo fantastisk. Er jo heller ingen tvil om at ferdighetsmessig har vi fått inn bedre fotballspillere. Teknisk sett er jo Brenden, Sinisterra, Roca veldig gode spillere. I tillegg har du Summerville og nå kanskje Greenwood som blir mer involvert denne sesongen.
Skal heller ikke ta de på profesjonaliteten og innsatsen. Når man hører Marsch og Kinnear si etter Fulham at det er en slagen gjeng som har gitt alt der ute tviler jeg ikke på det overhodet.
Men fundamentet er ikke sterkt nok. Det er tidvis spmtegn vedr struktur, vedr organisering. Jeg mener helt klart det mangler ledere og det mangler karakterer. Det mangler vinnere.
Jeg synes over 20 kamper fra Marsch man har sett flere solide moments i kampene, men helheten er ikke i nærheten og derfor har vi heller ikke vippet nok kamper i vår favør. Forrige sesong spilte vi jo muligheten til overlevelse ut av våre egne hender. Det går og litt tilbake til det jeg nevner over og kanskje hva vi mangler. Vi har også fadet helt ut av flere kamper. Villa naturligvis pga kort, men Wolves, Saints, Everton, Palace og ikke minst nå sist. Uforståelig for meg når vi snakker om såpass svak motstand.
Alt rundt personell kan ikke Marsch ta ansvar for alene, men kampplan, taktikk og game management er hans bord og så langt virker det veldig tynt.
Jeg hadde forstått det hadde vi hatt mye skader på spillere, men han har stort sett kunne valgt blandt sine beste hele tiden og i utgangspunktet har vi kunne spille med de samme 11 gjennom pre-season og nå i sesong. Det burde vært nok tid til å sette i sammen en slagkraftig enhet som tar mer enn 9 poeng mot den type motstand. Hadde det det vært mot 10 og oppover på tabellen hadde jeg forstått det.
Men nå virker det som Marsch blir og da er vårt eneste håp at dette snur og er han flink nok så klarer han det. Vi møter et Lpool som tapte mot Forest. Vi skal møte de borte noe som er en helt annen ball game, men både denne sesongen og covid sesongen da de slet med skader viste at det er fult mulig å gi Liverpool kamp.
Så kommer som sagt en must win I mine øyne. Ikke minst for klubben. Roter man vekk den så tror jeg klubben får en veldig vanskelig situasjon. Kan det i det hele tatt reddes?
Så også tidligere idag at vi er et av lagene med minst recovery time i mellom des/jan kampene. Så det er bare å feste setebeltet - for det er nå sesongen virkelig begynner etterhvert.
« Siste redigering: Oktober 27, 2022, 15:07:31 av leedslife »

GaryMac

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #268 på: Oktober 27, 2022, 17:04:16 »
Ser at Blank-file refererer til en spillestil med "penis og høytrykk".
Nå er ikke jeg så veldig fotballfaglig sterk - kan du forklare hva den går ut på? Regner med at det det ikke er snakk om å ligge i forsvar? 
« Siste redigering: Oktober 27, 2022, 17:06:12 av GaryMac »

Fantasyland

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #269 på: Oktober 27, 2022, 17:47:22 »
Ser at Blank-file refererer til en spillestil med "penis og høytrykk".
Nå er ikke jeg så veldig fotballfaglig sterk - kan du forklare hva den går ut på? Regner med at det det ikke er snakk om å ligge i forsvar?

Det er mulig jeg kom i skade for å trekke inn denne ordbruken i tråden 😊 Se noen poster høyere opp så er det dedikert et eget avsnitt til denne spillestilen.
« Siste redigering: Oktober 27, 2022, 17:52:28 av Fantasyland »