Skrevet av Emne: Ex Head coach - Jesse Marsch  (Lest 46669 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #300 på: November 06, 2022, 08:53:23 »
Eriksen55:
"Ny spiss, 4/8er, stopper, vb og en god ving. Treffer vi like bra på de signeringene som vi gjorde i sommer samt blir kvitt daukjøtt som Harrison, Klich, Bamford, Forshaw og Llorente så er vi der  :)"

Du innser at du snakker om mennesker og deres yrkeskarriere?
Forferdelig menneskesyn du utviser. Hva med litt respekt?

Eriksen55

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #301 på: November 06, 2022, 10:12:47 »
Eriksen55:
"Ny spiss, 4/8er, stopper, vb og en god ving. Treffer vi like bra på de signeringene som vi gjorde i sommer samt blir kvitt daukjøtt som Harrison, Klich, Bamford, Forshaw og Llorente så er vi der  :)"

Du innser at du snakker om mennesker og deres yrkeskarriere?
Forferdelig menneskesyn du utviser. Hva med litt respekt?

Tuller nå eller?

Kunne brukt et annet ord en daukjøtt. Men daukjøtt er en enkel beskrivelse som blir brukt off paper når en bedrift/organisasjon skal gjøre endriger. Aldri de beste som sies opp ved nedbemanning  etc. De kvitter seg med de overflødige. Sånn er livet. Kynisk, mulig. Men sånn er det.

Men for all del.  Bytt ut daukjøtt med - Fase ut spillere jeg mener har havnet i en blindvei i sin karriere og at et veiskille kan være til det beste for alle parter. At vi lar spillere som har bikket toppen av sin karriere få en arena de kan makse resten av sin karriere. Avslutte arbeidsforholdet med spillere som over tid er for mye skadet og derfor ikke tilfører klubben nok til at nytteverdien av å ha de ansatt lenger er til stede.

Alle disse vil likevel kunne tjene hundretusener i uka, noen også mye mer. Så yrkeskarrieren går nok bra for alle nevnte.

Så er det engang sånn at toppidrett er ferskvare. Leverers det ikke ikke som forventet så får det konsekvenser. Det tror jeg alle spillerne inneforstått og lever fint med.

Men klart at sånne ting blir ekstra vanskelig når det er snakk om heltene som rykket opp og som ga oss magiske øyeblikk under Bielsa. Det var mye lettere med Roberts, Costa og andre spillere. Her var tydeligvis ikke menneskesynet så viktig likevel. Den hetsen Firpo, Jesse og Orta får. Da betyr ikke dette så mye. Men når de gamle heltene nevnes...

Apropo Firpo. Han burde også stått på listen over spillere klubben bør hjelpe til å finne en klubb som kan ivareta mennesket Firpo på best mulig måte.

Alt har en slutt. Og helt ærlig så syntes ikke jeg synd på at en fotballspiller selges fordi han ikke er god nok lenger, blir for gammel eller ikke bidrar.
« Siste redigering: November 06, 2022, 10:42:18 av Eriksen55 »

peacock

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #302 på: November 06, 2022, 10:43:02 »
Nei, jeg tuller ikke.
Synes svært lite om din måte å karakterisere våre spillere.

Kato

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #303 på: November 06, 2022, 10:45:50 »
Vi er langt fra friskmeldte. To seire, med utgangspunkt i løpskraft og vilje har hjulpet oss opp av sumpa, foreløpig. Spillestilen og spillerbruken derimot, er jeg fremdeles undrende til. Et lyspunkt var å se Kristensen siste 30 i går. Så litt ut til at når vi får backene enda høyere så kommer vi bedre til. Men da er vi til gjengjeld svært sårbare bakover. I går kunne vi vært under med 4, og løpet hadde vært kjørt.

Vi har sjelden sett så suspekte ut bakover som før pause i går.

Eriksen55

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #304 på: November 06, 2022, 10:59:18 »
Nei, jeg tuller ikke.
Synes svært lite om din måte å karakterisere våre spillere.

Nå skjønner jeg. Leste litt hva du har skrevet tidligere.

Problemet er ikke mitt menneskesyn og måten jeg karakteriserer spillerne på. Jeg er kritisk, men svært svært sjelden stygg i min omtale av andre mennesker. Men alt er relativt.

Problemet du har med meg er at jeg er kritisk til Harrison. En spiller du skryter uhemmet av.

Antar at du ikke hadde kommentert det jeg skrev om Harrison ikke var nevnt.

Det ble litt tynt Peacock.

Jeg avslutter her. Tenker at admin kan slette de siste postene som ikke handler om Jesse. Beklager at jeg dro det så langt off topic.


« Siste redigering: November 06, 2022, 11:04:31 av Eriksen55 »

peacock

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #305 på: November 06, 2022, 11:39:29 »
Nei, jeg tuller ikke.
Synes svært lite om din måte å karakterisere våre spillere.

Nå skjønner jeg. Leste litt hva du har skrevet tidligere.

Problemet er ikke mitt menneskesyn og måten jeg karakteriserer spillerne på. Jeg er kritisk, men svært svært sjelden stygg i min omtale av andre mennesker. Men alt er relati


Problemet du har med meg er at jeg er kritisk til Harrison. En spiller du skryter uhemmet av.

Antar at du ikke hadde kommentert det jeg skrev om Harrison ikke var nevnt.

Det ble litt tynt Peacock.

Jeg avslutter her. Tenker at admin kan slette de siste postene som ikke handler om Jesse. Beklager at jeg dro det så langt off topic.

Daukjøtt er vel ganske stygt?
Statistikken til Harrison når han spille til venstre lyver ikke. Plasseres han til høyre, kan han like gjerne plasseres på benken.
Ha en strålende søndag!

samadhi

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #306 på: November 06, 2022, 18:18:19 »
2 seiere på rad gir Jesse Marsch arbeidsro uansett utfall mot Tottenham når han går inn i VM-pausen.
To herlige seierer var det borte mot Liverpool og snuoperasjonen i går. Var likevel med ett nødskrik han berget det inn i går. 1.omgangen der er noe av det dårligeste vi har prestert under Marsch, og vi var heldige som ikke lå under med mer enn 1-3. Etter straffescoringen skapte vi knapt nok noe fremover og helt åpent bakover før pause.
En mesterlig 2.omgang der vi kommer tilbake på vilje, ungdommelig glød og ett fantastisk hjemmepublikum. Hadde vi forsatt som de første 50 minuttene hadde Marsch sitt hode stått for hugg igjen.

Nå får han som sagt arbeidsro og det trenger han, da det er mye å jobbe med. Next up er borte Wolves i cupen, borte Spurs og City etter pausen. 3 tøffe kamper som krever gode prestasjoner og resultat for å holde trua oppe.
marching on together,
derudaf forever...

Bjosse77

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #307 på: November 08, 2022, 14:34:55 »
Joseph og Perkins klarer jo ikke å skåre på straffe en gang i lavere divisjoner, og Dean er ikke i nærheten av å debutere i PL. Her bommer du totalt.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er imot å beholde Bamford som backup for spissene vi har i klubben. Det er jo ikke snakk om å like spilleren eller ikke, kun det beste for klubben som gjelder. Om det kommer inn en spiss i januar er jeg ikke så sikker på som du vil ha det til. Radrizzani strør ikke penger rundt seg akkurat.

Det er lov å kutt litt i sitatene, snakker om sitat-helvete.  :D

Hvem skal vi kjøpe for Bamford? Bare se hvilke spisser som leverer i PL. Kane, Haaland og kanskje Nunez og Jesus. De to sistnevnte har 4 og 5 mål så langt. Ingen av de er vi nær å få kjøpt. Vi dukka en kule med De Ketelaere.

Gelhardt viste hvor god han kan være i fjor, men har fått altfor lite spilletid. Gnonto scorer nesten ikke mål, og har vel 0 scoringer til og med på U21. Greenwood har trolig greit med mål i seg, og personlig mener jeg vi bare må gi Gelhardt tillit igjen og spille han i form.

Bamford er dessverre for skadeutsatt, jeg har heller ingen tro på at det blir bedre fremover så der er jeg helt enig. Jeg ser heller ingen fullgode erstattere innen rekkevidde. Gode spisser vokser ikke på trær. Bare spør Man City eller Chelsea. Eddie Nketiah er vel eneste PL spiller jeg kan se for meg er innen rekkevidde og er god nok for litt mål.

Hallgeir *

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #308 på: November 08, 2022, 14:59:10 »
Vi er i feil tråd og har vært det en stund. Har sagt det jeg mener om Bamford, så der avslutter jeg. Gnonto har for øvrig skåret en gang for "reservelaget", kampens eneste borte mot Sunderland.

Når det gjelder Jesse Marsch, så har han bursdag i dag. Gratulerer!  :)
Super Leeds since 1968

stian

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #309 på: Januar 02, 2023, 18:30:16 »
Jeg lurer på om det er på tide å hente opp managertråden, som vi gjerne gjør når pila for prestasjoner, resultater og/eller spillestil peker feil vei. Mot Newcastle fikk vi et godt resultat og kriget beinhardt for det ene poenget. Men prestasjonen var virkelig ikke mye å skryte av og Marsch er nok blant de managerne som sitter utrygt i januar hvis resultatene uteblir.

I de tre januarkampene MÅ vi se et skikkelig oppsving i prestasjoner eller så er Marsch en saga blott. Personlig ser jeg ikke det store potensialet ut fra det Marsch har vist og tror det er på tide å skille lag. Jeg ser fortsatt ikke helt at prosjekt Marsch har kommet noe særlig i gang. Defensivt har det vært elendig hele veien og offensivt peker pila nedover.




HåvardK

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #310 på: Januar 02, 2023, 18:53:57 »
Jeg lurer på om det er på tide å hente opp managertråden, som vi gjerne gjør når pila for prestasjoner, resultater og/eller spillestil peker feil vei. Mot Newcastle fikk vi et godt resultat og kriget beinhardt for det ene poenget. Men prestasjonen var virkelig ikke mye å skryte av og Marsch er nok blant de managerne som sitter utrygt i januar hvis resultatene uteblir.

I de tre januarkampene MÅ vi se et skikkelig oppsving i prestasjoner eller så er Marsch en saga blott. Personlig ser jeg ikke det store potensialet ut fra det Marsch har vist og tror det er på tide å skille lag. Jeg ser fortsatt ikke helt at prosjekt Marsch har kommet noe særlig i gang. Defensivt har det vært elendig hele veien og offensivt peker pila nedover.
Jeg greier ikke helt å bestemme meg når det gjelder Jesse. I gode perioder greier jeg å se det positive han har tilført:
- gir unggutta muligheten, til dels med stort hell (Cree og Gnonto de fremste eksemplene)
- snakker et språk folk forstår
- virker veldig nedpå og som en person som kommuniserer godt med spillerne

I dårlige perioder henger jeg meg opp i det negative:
- prater og prater, helt ufiltrert med de konsekvenser det får
- mange tomme fraser ("vi må bli bedre på det vi øver på" og lignende)
- elsker rampelyset, vil gjerne uttale seg om alt og alle (fokuset på Haaland, f eks)
- kan virke handlingslammet når motbøren blir for stor (som vi så i den svakeste perioden i høst)
- har feil fokus under kamper, spesielt mot dommerne

Alt i alt kan jeg ikke se at han har pondus og smartness nok til å ta oss opp et steg. Og jeg tenker ikke topp fem som et realistisk mål, men det å ligge et godt stykke unna bunnstriden, og ta en og annen høythengende skalp på gode dager Noe lignende som dansken har greid med begrensede midler i Brentford.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #311 på: Januar 02, 2023, 19:19:19 »
Jeg lurer på om det er på tide å hente opp managertråden, som vi gjerne gjør når pila for prestasjoner, resultater og/eller spillestil peker feil vei. Mot Newcastle fikk vi et godt resultat og kriget beinhardt for det ene poenget. Men prestasjonen var virkelig ikke mye å skryte av og Marsch er nok blant de managerne som sitter utrygt i januar hvis resultatene uteblir.

I de tre januarkampene MÅ vi se et skikkelig oppsving i prestasjoner eller så er Marsch en saga blott. Personlig ser jeg ikke det store potensialet ut fra det Marsch har vist og tror det er på tide å skille lag. Jeg ser fortsatt ikke helt at prosjekt Marsch har kommet noe særlig i gang. Defensivt har det vært elendig hele veien og offensivt peker pila nedover.
Jeg greier ikke helt å bestemme meg når det gjelder Jesse. I gode perioder greier jeg å se det positive han har tilført:
- gir unggutta muligheten, til dels med stort hell (Cree og Gnonto de fremste eksemplene)
- snakker et språk folk forstår
- virker veldig nedpå og som en person som kommuniserer godt med spillerne

I dårlige perioder henger jeg meg opp i det negative:
- prater og prater, helt ufiltrert med de konsekvenser det får
- mange tomme fraser ("vi må bli bedre på det vi øver på" og lignende)
- elsker rampelyset, vil gjerne uttale seg om alt og alle (fokuset på Haaland, f eks)
- kan virke handlingslammet når motbøren blir for stor (som vi så i den svakeste perioden i høst)
- har feil fokus under kamper, spesielt mot dommerne

Alt i alt kan jeg ikke se at han har pondus og smartness nok til å ta oss opp et steg. Og jeg tenker ikke topp fem som et realistisk mål, men det å ligge et godt stykke unna bunnstriden, og ta en og annen høythengende skalp på gode dager Noe lignende som dansken har greid med begrensede midler i Brentford.

Patience, tenker eg.

Det unge laget vårt trenger tid. De trenger å spille på seg erfaring. Samhandling.

Det får de ved å trene og spille sammen, terpe. Over tid.

(Jada, til slutt går det ikke lenger, vi trenger også poeng osv...) Men ennå er det slik at disse gutta stadig vil ta nye steg. Summerville  trengte noen kamper sammenhengende fra start, da kom han (Ikke da han stadig fikk de ti siste minuttene av kampene sesongen før). Greenwood har noen hele kamper fra start nå. Han er ujevn men har gode kamper innimellom. Joffy trenger å bli frisk nok til det samme. Gnonto er allerede i gang, Aaronson er ikke stort eldre, men han har allerede mye erfaring innabords.

Oppi alle disse unge trenger vi også erfaring, det er klart. Vi må ha en blanding...

Men ja, tenk om styret på 80-tallet hadde vært mer tålmodig med Eddie, latt ham få utvikle Irwin, Sellars, Sheridan, Wright, Linighan og hva de nå het alle sammen. Eller latt Wiko fått fullføre sin 10-årsplan med Kewell og de andre unggutta.

Av og til er tålmodighet svaret, ikke spark spark bytt ut spark spark spark.

« Siste redigering: Januar 02, 2023, 19:21:25 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #312 på: Januar 02, 2023, 20:50:59 »
Jeg lurer på om det er på tide å hente opp managertråden, som vi gjerne gjør når pila for prestasjoner, resultater og/eller spillestil peker feil vei. Mot Newcastle fikk vi et godt resultat og kriget beinhardt for det ene poenget. Men prestasjonen var virkelig ikke mye å skryte av og Marsch er nok blant de managerne som sitter utrygt i januar hvis resultatene uteblir.

I de tre januarkampene MÅ vi se et skikkelig oppsving i prestasjoner eller så er Marsch en saga blott. Personlig ser jeg ikke det store potensialet ut fra det Marsch har vist og tror det er på tide å skille lag. Jeg ser fortsatt ikke helt at prosjekt Marsch har kommet noe særlig i gang. Defensivt har det vært elendig hele veien og offensivt peker pila nedover.
Jeg greier ikke helt å bestemme meg når det gjelder Jesse. I gode perioder greier jeg å se det positive han har tilført:
- gir unggutta muligheten, til dels med stort hell (Cree og Gnonto de fremste eksemplene)
- snakker et språk folk forstår
- virker veldig nedpå og som en person som kommuniserer godt med spillerne

I dårlige perioder henger jeg meg opp i det negative:
- prater og prater, helt ufiltrert med de konsekvenser det får
- mange tomme fraser ("vi må bli bedre på det vi øver på" og lignende)
- elsker rampelyset, vil gjerne uttale seg om alt og alle (fokuset på Haaland, f eks)
- kan virke handlingslammet når motbøren blir for stor (som vi så i den svakeste perioden i høst)
- har feil fokus under kamper, spesielt mot dommerne

Alt i alt kan jeg ikke se at han har pondus og smartness nok til å ta oss opp et steg. Og jeg tenker ikke topp fem som et realistisk mål, men det å ligge et godt stykke unna bunnstriden, og ta en og annen høythengende skalp på gode dager Noe lignende som dansken har greid med begrensede midler i Brentford.

Patience, tenker eg.

Det unge laget vårt trenger tid. De trenger å spille på seg erfaring. Samhandling.

Det får de ved å trene og spille sammen, terpe. Over tid.

(Jada, til slutt går det ikke lenger, vi trenger også poeng osv...) Men ennå er det slik at disse gutta stadig vil ta nye steg. Summerville  trengte noen kamper sammenhengende fra start, da kom han (Ikke da han stadig fikk de ti siste minuttene av kampene sesongen før). Greenwood har noen hele kamper fra start nå. Han er ujevn men har gode kamper innimellom. Joffy trenger å bli frisk nok til det samme. Gnonto er allerede i gang, Aaronson er ikke stort eldre, men han har allerede mye erfaring innabords.

Oppi alle disse unge trenger vi også erfaring, det er klart. Vi må ha en blanding...

Men ja, tenk om styret på 80-tallet hadde vært mer tålmodig med Eddie, latt ham få utvikle Irwin, Sellars, Sheridan, Wright, Linighan og hva de nå het alle sammen. Eller latt Wiko fått fullføre sin 10-årsplan med Kewell og de andre unggutta.

Av og til er tålmodighet svaret, ikke spark spark bytt ut spark spark spark.

Gode poenger, Håvard og Asbjørn! Jeg er nok mer der Håvard er - Det har skjedd mye bra under Marsch, men etter et år burde vi sett mer enn noen glimt av en spillestil man kan tro på. Det er noe veldig spennende på gang med den nye generasjonen, men jeg er sterkt i tvil om Marsch er den riktige mannen til å utløse potensialet.

Jeg kjøper poenget til Asbjørn med at det tar tid, særlig med mange nye og ikke minst unge og uslepne spillere. Jeg hadde vært villig til gjøre det dårlig og til og med rykke ned med Bielsa, eller en annen trener man hadde tro på, for å satse på en langsiktig plan. Der er jeg ikke med Marsch - han må klare å vise potensialet til dette laget gjennom å sette en spillestil som man kan kjenne igjen.

Sydhagen

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #313 på: Januar 02, 2023, 21:15:23 »
Det såg ikke akkurat lyst ut for Arteta i forrige sesong. Det såg faktisk helt elendig ut til tider og det var vanskelig å se et mønster offensivt. Da hadde han vært i Arsenal lenger enn det Marsch har vært i Leeds nå. Er ikke helt sikker, men har trua på at JM får det til med litt tålmodighet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Fantasyland

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #314 på: Januar 04, 2023, 13:31:42 »
Syntes det er rart flere ikke snakker om JM etter pressern i går. Han ser helt vanvittig stressa ut og syntes ikke dette lover veldig godt hvis han fremstår sånn foran spillergruppa. Føler han virkelig på at jobben er på lånt tid?

Skal innrømme at jeg ikke er veldig stor fan av JM og RB-systemet etter det som har blitt vist og egentlig ønsket at han ble sparka etter Fulham-kampen. Men jeeeeez så svett han ser ut, får håpe han fremstår litt mer selvsikker når det smeller på. For i kveld trenger vi virkelig 3 poeng..

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #315 på: Januar 04, 2023, 17:52:39 »
Syntes det er rart flere ikke snakker om JM etter pressern i går. Han ser helt vanvittig stressa ut og syntes ikke dette lover veldig godt hvis han fremstår sånn foran spillergruppa. Føler han virkelig på at jobben er på lånt tid?

Skal innrømme at jeg ikke er veldig stor fan av JM og RB-systemet etter det som har blitt vist og egentlig ønsket at han ble sparka etter Fulham-kampen. Men jeeeeez så svett han ser ut, får håpe han fremstår litt mer selvsikker når det smeller på. For i kveld trenger vi virkelig 3 poeng..

Du er ikke den første som kommenterer dette (da tenker jeg twitterverdenen) men jeg så på en stund nå (uten lyd) og fikk ikke akkurat dette inntrykket.

Dessuten handler det om kontekst, dette var 'del 2' av presseren etter Newcastlekampen men ble ikke offentlig før i går. Naturlig at han er sliten/utladet etter en slik kamp...

Se ellers twittertråden i linken

https://twitter.com/LUFC_SZN/status/1610347274571325443?s=20&t=jr2uXDdO82pQN3aJsEIakQ
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #316 på: Januar 05, 2023, 09:35:00 »
Det balanserer veldig for Jesse Marsch akkurat nå. Et par tap, og vi er under streken. Et par seire og vi nærmer oss midten. Tilsynelatende full tillit hos ledelsen da han fremdeles henter gamle spillere. Noen viktige momenter for og mot.

1. Mest kred synes jeg han skal få for å slippe unggutta til. Det liker vi fans. Ikke sikkert Summerville og Gnonto hadde fått tillit hos andre managere. For så vidt også Greenwood, selv om jeg ikke synes han har levert spesielt bra.

2. Også kred for at han tilsynelatende holder gruppa godt samlet, aldri noe kritikk ut fra spillere. Garderoben virker stødig.

3. Han har definitivt ikke snørt sekken godt nok igjen. Etter mitt syn har han satt en forsvarsfirer som totalt sett ikke er god nok. Flere av dem tror jeg er gode nok med bedre spillere sammen med seg. For tiden er det Ayling/Kristensen - Cooper - Koch - Struijk som er fireren. Det er ikke godt nok, spesielt kvalitetene med ball. Tempomessig er det heller ikke all verden. Det kan bite hardt i bunnstriden å ikke ha en solid firer. Så får vi se om det blir bedring med WÖber.

4. Vanskelig for oss utenfra å vite ansvarsfordeling mellom han og Orta på spillerlogistikk. Men det er nok helt klart at Kristensen er managerens valg. Og det er så langt bom. Ikke trygg på at Jesse Marsch henter riktige spillere til Leeds. Neste signal på det får vi ganske raskt med kapteinen til Salzburg.

5. Offensiv spillestil er det svakeste punktet så langt hos manageren. En spillestil hvor mye presses inn i midten, svært ofte med balltap høyere i banen. Spill bakfra fungerer heller ikke, da ferdighetene med ball i sum ikke er gode nok. Vi ser ofte ut til å ha en altfor ambisiøs spillestil i forhold til hva ferdighetene skulle tilsi. Best er vi når vi tør å spille med skikkelig høyt press, gjenvinninger, og en voldsom oppofring. Årsaken er neppe god offensiv samhandling, mer vilje og trøkk. Han skal takke Rodrigos venstrefot for at båten foreløpig bærer. Spillestilen er jeg svært undrende til.

6. Bruken av spillere er også merkelig. Aaronsen er for meg ingen kantspiller, mye mer en mellomromsspiller. Nå blir det en mellomting. Harrison var god ett kvarter sentralt i går, det er en spiller som ikke har vært brukt riktig. Summerville og Gnonto opererte om hverandre på venstresiden. Vi har nå spillere som er mangelvare i fotballen, nemlig spillere som kan utfordre. Både Gnonto, Summerville og Harrison er for meg kantspillere. Det bør vi dyrke, ikke presse de inn i midten.

7. Vi er vant med en gentleman på sidelinja. Jo større fokus på dommer, jo mindre fokus på det han kan gjøre noe med (egne prestasjoner). ingen god greie det han driver med på sidelinja. I tillegg er det prat, prat og atter prat.

Konklusjon: For meg er tilliten tynnslitt etter snart ett år. Jeg er overhodet ikke trygg på at vi har en manager som holder nivået.  De tre neste kampene vil definere mye. Villa, Brentford og Nottingham kan under ingen omstendigheter gi mindre  enn 4-5 poeng. Da er det over for Marsch. Noe som for meg er helt greit. Det finnes garantert bedre managere der ute, som vi kan få, til å styre skuta vår.
« Siste redigering: Januar 05, 2023, 09:41:56 av Kato »
 

Josch

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #317 på: Januar 05, 2023, 10:11:53 »
3. "Han har definitivt ikke snørt sekken godt nok igjen". Dette samsvarer med det han har vist i f.eks Leipzig. Jeg tror det er strukturen i forsvar det er noe feil med,  dvs hele lagets struktur.

5. Offensivt. Ser man på tabellen så har Leeds scoret ok med mål hvis man skal være midtable, kun litt dårligere enn ManU. Leeds har scoret klart mest blant lagene rundt seg på tabellen, men innslupne mål ødelegger en del for poengfangsten. Det burde vært mulig å ligge høyere på tabellen med et slikt antall mål med et gjerrig forsvar.

Tendensen fra tidligere klubber fortsetter, det renner inn mål begge veier. Dette fortsetter i Leeds. Nå var jo Salzburg suverene i Østerrike med svakere motstandere, men det ble mye mål i Leipzig-kampene hans (mest mål imot).

Kato

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #318 på: Januar 05, 2023, 10:18:15 »
3. "Han har definitivt ikke snørt sekken godt nok igjen". Dette samsvarer med det han har vist i f.eks Leipzig. Jeg tror det er strukturen i forsvar det er noe feil med,  dvs hele lagets struktur.

5. Offensivt. Ser man på tabellen så har Leeds scoret ok med mål hvis man skal være midtable, kun litt dårligere enn ManU. Leeds har scoret klart mest blant lagene rundt seg på tabellen, men innslupne mål ødelegger en del for poengfangsten. Det burde vært mulig å ligge høyere på tabellen med et slikt antall mål med et gjerrig forsvar.

Tendensen fra tidligere klubber fortsetter, det renner inn mål begge veier. Dette fortsetter i Leeds. Nå var jo Salzburg suverene i Østerrike med svakere motstandere, men det ble mye mål i Leipzig-kampene hans (mest mål imot).

Han fikk 5 måneder i Leipzig før de anså at det var nok.....
 

flynn

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #319 på: Januar 05, 2023, 10:25:53 »
Kudos for et godt og reflektert innlegg Kato! Alle har fått med seg at du ønsker Marsch ut, men her argumenterer du godt. Jeg er langt på vei helt enig i din analyse forresten, og spesielt savner jeg en tanke bak etablert angrepsspill. Faktisk også overgangsspillet, som jeg føler går veldig på lykke og fromme. Så vil jeg kaste inn en ting til i diskusjonen, Roca er for meg ikke god nok som kreativ kraft på midten. Han mister mange baller og slår mye feil. Ved siden av Adams trengs det en mer kreativ spiller etter min mening. Jeg er klar over at Adams og Roca i prinsippet begge skal fungere som defensive spillere, men når ingen av dem truer med pasningsfoten sin så blir det tynn suppe. Legg til at den som faktisk skal være den kreative, Aaronsen, i lange perioder blir for lett å vippe unna, så tror jeg vi har mye av problemene framover. Vi har åpenbart gode alternativ på vingene, med Harrison, Gnonto, Summerville og Sinisterra er det i tillegg godt med cover. Og vi kan ikke akkurat klage på Rodrigo heller, med 10 mål så langt og klar bedring i spillet alene på topp er det ikke der problemet ligger heller.
Håper Gyabi tar opp hansken og får prøvd seg, gjerne allerede mot Cardiff. Greenwood er jeg mer tvilende til dessverre.

flynn

Kato

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #320 på: Januar 05, 2023, 10:34:00 »
Kudos for et godt og reflektert innlegg Kato! Alle har fått med seg at du ønsker Marsch ut, men her argumenterer du godt. Jeg er langt på vei helt enig i din analyse forresten, og spesielt savner jeg en tanke bak etablert angrepsspill. Faktisk også overgangsspillet, som jeg føler går veldig på lykke og fromme. Så vil jeg kaste inn en ting til i diskusjonen, Roca er for meg ikke god nok som kreativ kraft på midten. Han mister mange baller og slår mye feil. Ved siden av Adams trengs det en mer kreativ spiller etter min mening. Jeg er klar over at Adams og Roca i prinsippet begge skal fungere som defensive spillere, men når ingen av dem truer med pasningsfoten sin så blir det tynn suppe. Legg til at den som faktisk skal være den kreative, Aaronsen, i lange perioder blir for lett å vippe unna, så tror jeg vi har mye av problemene framover. Vi har åpenbart gode alternativ på vingene, med Harrison, Gnonto, Summerville og Sinisterra er det i tillegg godt med cover. Og vi kan ikke akkurat klage på Rodrigo heller, med 10 mål så langt og klar bedring i spillet alene på topp er det ikke der problemet ligger heller.
Håper Gyabi tar opp hansken og får prøvd seg, gjerne allerede mot Cardiff. Greenwood er jeg mer tvilende til dessverre.

flynn

Tror du har et meget godt poeng med den sentrale konstellasjonen. I går følte jeg Roca manglet selvtillit, og altfor ofte vendte hjem og slo i støtte. Jeg vil ikke avskrive han, da mange spillere trenger tid i denne ligaen. Men slik det er nå, er det ikke nok offensiv kraft i de to sentrale. Adams er strålende i mange av spillets faser, men noen boksåpner er han ikke. Det ble faktisk mye bedre da Harrison kom inn. Så summen Roca/Adams er foreløpig ikke helt der vi vil ha det offensivt. Men jeg har et håp om at Roca blir mer vant med tempo, tør mer, og spiller seg varm i PL etter hvert. Tror ikke Greenwood blir erstatter, langt mer tro på Gyabi på sikt i den rollen. Da tror jeg det blir mer fart fremover sentralt i banen. Og ikke bare en feilvendt Rodrigo/Aaronsen.
 

Blank_File

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #321 på: Januar 05, 2023, 11:00:38 »
Himla moro å lese ett godt innlegg fra deg igjen Kato. Det var en periode er jeg lurte på om du var samme person som tidligere, men 2023 starter godt. Takk.

Det er vanskelig å være uenig med deg. Hadde vært moro å se en oversikt over hvor mange av de innslupne som skyldes det jeg vil kalle grove pasningsfeil. Kan hende jeg legger merke til det så godt at ikke nødvendigvis er det største problemet vårt.

Kato

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #322 på: Januar 05, 2023, 11:45:22 »
Himla moro å lese ett godt innlegg fra deg igjen Kato. Det var en periode er jeg lurte på om du var samme person som tidligere, men 2023 starter godt. Takk.

Det er vanskelig å være uenig med deg. Hadde vært moro å se en oversikt over hvor mange av de innslupne som skyldes det jeg vil kalle grove pasningsfeil. Kan hende jeg legger merke til det så godt at ikke nødvendigvis er det største problemet vårt.

Det handler vel mest om hva man har tid til. Skriver man kjapt, blir det gjerne polarisert når man ikke får forklart. Under og etter kamper koker hodet så da burde man egentlig låse tastaturet. Men samtidig er det deilig å få ut grums og frustrasjon når man taper.

SupALeedS

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #323 på: Januar 05, 2023, 12:26:48 »
Hei

Jeg er enig i mye av det som skrives her. Jeg tror også vi må være litt realister oppi det hele. Jeg syntes personlig det var fryd å se på fotballen Bielsa sto for , ihvertfall i starten. På slutten av karrieren til Bielsa, så ble vi avkledd med stygge sifre. Jeg syntes vi ser ut som et lag som er vanskeligere å slå nå, enn forgjengeren.

Med realist så mener jeg at vi er ikke en så stor klubb enda at vi kan plukke spillere fra høyeste hylle som andre kan. Ser på lag som vi kan sammenligne oss med? Her er vel Fulham og Brentford unntaket da. De har arbeidet godt på spillersiden. Jeg tror vi får se et Leeds lag fremover som kommer til å plukke godt med poeng. Men i siste kamper spesielt etter VM pausen så ser det ut som vi har tapt litt form og fasong. Spesielt offensivt.

Defensivt er vi jævlig stressa hver gang føler jeg ballen er i bakerste ledd, flere som legger merke til det?

Klich har nesten ikke figurert i planene til Jesse, men er ikke han kanskje en midtbane mann som kan by på litt annet enn de vi har? Rutine, kan holde på ballen, kan til å med score mål og gi assist. Adams er for meg den beste signeringen på flere år. Men han tilbyr 110% innsats og er en ballvinner. Roca syntes jeg blir litt den ball fordeleren men slår skjeldent gjennombrudds pasninger som gir noe.

Personlig håper jeg Gyabi og Perkins får mer sjanser nå som Klich har viket plassen sin, hvis tanken er å ikke erstatte han riktignok.

Harrisson med et godt innhopp i går, vi trenger å få i gang han, ASAP!

Skal dette laget holde seg i PL også for neste år, MÅ vi hente en angriper som kan være med å pushe Rodrigo, eller en kreativ målfarlig spiller. Det har vi ikke pr dags dato.

Tipper kampen borte mot Villa blir vanskelig, men etter den er det vel muligheter for noen sårt trengte poeng.


Alex

peacock

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #324 på: Januar 05, 2023, 13:23:19 »
"6. Bruken av spillere er også merkelig. Aaronsen er for meg ingen kantspiller, mye mer en mellomromsspiller. Nå blir det en mellomting. Harrison var god ett kvarter sentralt i går, det er en spiller som ikke har vært brukt riktig. Summerville og Gnonto opererte om hverandre på venstresiden. Vi har nå spillere som er mangelvare i fotballen, nemlig spillere som kan utfordre. Både Gnonto, Summerville og Harrison er for meg kantspillere. Det bør vi dyrke, ikke presse de inn i midten."

Amen!
Vi spiller nå til tider med to venstrekanter og en halv høyrekant. Jeg sliter virkelig med å se logikken.
Jeg ønsker i neste kamp følgende offensiv oppstilling:

                                        Rodrigo
       
Harrison                            Gnonto                          Summerville


Aaronson kan få se en liten pause, da han åpenbart er inne i en blindgate.
Adams og Roca balanserer selvsagt midtbanen.

stian

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #325 på: Januar 05, 2023, 13:41:57 »
Jeg har mer enn tynnslitt tillit til Marsch, først og fremst fordi jeg ikke klarer å se et system som er tilpasset spillerstallen. I den smale stilen det legges opp til, henger alt på at backene raser opp og ned langs linja, men der virker det som at vi mangler kvalitet på enkeltspillere og selvtillit til å spille raskt nok framover til at det blir noe rom for backene å utfordre.

Det med usikkerhet og mangel på selvtillit er vel noe av det man får med på kjøpet av å slippe til unggutta. Det er sånn sett ikke noe som bør legges for mye på Marsch sine skuldre. Det er den unge generasjonen av spillere som gjør Leeds til et spennende prosjekt for fremtiden. Det som da blir spørsmålet er - har Marsch vist nok potensial til at det er verdt å rykke ned med ham, for å komme styrket tilbake etter en sesong i Championship. For meg er svaret på det et soleklart nei. Det må snu NÅ for at det fortsatt skal være akseptabel risiko i det å holde seg til Marsch-prosjektet.

Kato

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #326 på: Januar 05, 2023, 15:28:28 »
Jeg har mer enn tynnslitt tillit til Marsch, først og fremst fordi jeg ikke klarer å se et system som er tilpasset spillerstallen. I den smale stilen det legges opp til, henger alt på at backene raser opp og ned langs linja, men der virker det som at vi mangler kvalitet på enkeltspillere og selvtillit til å spille raskt nok framover til at det blir noe rom for backene å utfordre.

Det med usikkerhet og mangel på selvtillit er vel noe av det man får med på kjøpet av å slippe til unggutta. Det er sånn sett ikke noe som bør legges for mye på Marsch sine skuldre. Det er den unge generasjonen av spillere som gjør Leeds til et spennende prosjekt for fremtiden. Det som da blir spørsmålet er - har Marsch vist nok potensial til at det er verdt å rykke ned med ham, for å komme styrket tilbake etter en sesong i Championship. For meg er svaret på det et soleklart nei. Det må snu NÅ for at det fortsatt skal være akseptabel risiko i det å holde seg til Marsch-prosjektet.

Hvis backene er drivkrefter for å få bredde i det offensive spillet, hvorfor er det da en midtstopper som Struijk som spiller venstreback?

stian

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #327 på: Januar 05, 2023, 15:35:38 »
Jeg har mer enn tynnslitt tillit til Marsch, først og fremst fordi jeg ikke klarer å se et system som er tilpasset spillerstallen. I den smale stilen det legges opp til, henger alt på at backene raser opp og ned langs linja, men der virker det som at vi mangler kvalitet på enkeltspillere og selvtillit til å spille raskt nok framover til at det blir noe rom for backene å utfordre.

Det med usikkerhet og mangel på selvtillit er vel noe av det man får med på kjøpet av å slippe til unggutta. Det er sånn sett ikke noe som bør legges for mye på Marsch sine skuldre. Det er den unge generasjonen av spillere som gjør Leeds til et spennende prosjekt for fremtiden. Det som da blir spørsmålet er - har Marsch vist nok potensial til at det er verdt å rykke ned med ham, for å komme styrket tilbake etter en sesong i Championship. For meg er svaret på det et soleklart nei. Det må snu NÅ for at det fortsatt skal være akseptabel risiko i det å holde seg til Marsch-prosjektet.

Hvis backene er drivkrefter for å få bredde i det offensive spillet, hvorfor er det da en midtstopper som Struijk som spiller venstreback?

Tipper det er primært fordi Firpo aldri er skadefri, men jeg er helt enig i poenget ditt. Vi blir smale fordi vi per i dag ikke har backer som evner å skape den bredden som bygger det trykket vi trenger. Ayling viser vilje til å storme fram, men det hjelper jo ikke når innleggene ikke har presisjon. Struijk kan heg ikke se for meg i den rollen i det hele tatt. Det kan godt være at det er kun små justeringer som skal til, men det virker ikke som Marsch har det som trengs for enten å få systemet til å funke med dagens materiell, eller til å tilpasse systemet til det materiellet vi engang har.

leedslife

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #328 på: Januar 05, 2023, 15:40:53 »
Jeg har mer enn tynnslitt tillit til Marsch, først og fremst fordi jeg ikke klarer å se et system som er tilpasset spillerstallen. I den smale stilen det legges opp til, henger alt på at backene raser opp og ned langs linja, men der virker det som at vi mangler kvalitet på enkeltspillere og selvtillit til å spille raskt nok framover til at det blir noe rom for backene å utfordre.

Det med usikkerhet og mangel på selvtillit er vel noe av det man får med på kjøpet av å slippe til unggutta. Det er sånn sett ikke noe som bør legges for mye på Marsch sine skuldre. Det er den unge generasjonen av spillere som gjør Leeds til et spennende prosjekt for fremtiden. Det som da blir spørsmålet er - har Marsch vist nok potensial til at det er verdt å rykke ned med ham, for å komme styrket tilbake etter en sesong i Championship. For meg er svaret på det et soleklart nei. Det må snu NÅ for at det fortsatt skal være akseptabel risiko i det å holde seg til Marsch-prosjektet.

Hvis backene er drivkrefter for å få bredde i det offensive spillet, hvorfor er det da en midtstopper som Struijk som spiller venstreback?

Tipper det er primært fordi Firpo aldri er skadefri, men jeg er helt enig i poenget ditt. Vi blir smale fordi vi per i dag ikke har backer som evner å skape den bredden som bygger det trykket vi trenger. Ayling viser vilje til å storme fram, men det hjelper jo ikke når innleggene ikke har presisjon. Struijk kan heg ikke se for meg i den rollen i det hele tatt. Det kan godt være at det er kun små justeringer som skal til, men det virker ikke som Marsch har det som trengs for enten å få systemet til å funke med dagens materiell, eller til å tilpasse systemet til det materiellet vi engang har.
Strujik veldig bra på første målet vårt. Var et løp som åpnet opp muligheten for å tre gjennom han lille italieneren fra Summerville.
Venstresiden vår begynte sesongen veldig bra - da med Strujik og Harrison. Synd vi ikke har klart å videreføre den delen videre.
Men er vel sånt som skjer når man over hele linja preges over usikkerhet i form av roller og pr nå ikke har noe sterkt posession spill. Ellers var vel Harrison den spilleren som var hodet bak det meste vi skapte i posession etter han kom inn. Både andre målet samt den største sjansen vår som ikke kom fra dødball. Men tviler på at en sentralt liggende playmakerrolle vil få det beste ut av Harrison, så regner med det blir en voldsom opp og ned kurve neste månedene og.
« Siste redigering: Januar 05, 2023, 15:43:57 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #329 på: Januar 05, 2023, 16:11:43 »
På presserne spørres Jesse innimellom om taktiske ting og han svarer.  Dissse svarene forsvinner gjerne i det første hurtige referatet fra presseren, men kommer i det endelige referatet.

Her om venstrebackbruken:

We’ve known for a while that the squad has needed a left-back but what would you say to people who are concerned that Max is more of a centre-back?

Well, I mean, the way we play now, we use our left-back often and build up as a centre-back so and by and by the way Max can play a pure left back he did that at Sevilla, he did it at Ajax, he did some in Salzburg, he's done it for the national team. So it's still in his wheelhouse. He's not a pure up-and-down left-back but we've been rotating more one of our attacking players out to play open on the wing a little and have our left-back be more of a three build-up or in the backline and part of the build-up.

...såå om bruken av både Gnonto og Summerville til venstre i perioder:
Can you just talk us through how you tried to use Summerville?

Yeah, we had them in the midfield a little bit when we were against the ball and then we rotated them out why to be like a winger position with the ball. We do that with a few different guys and we have a different way of rotating our 4-3-3 and when we go with four in the back where we go with three in the back and build-up and then what the rules are.

Her er det endelige referatet
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/jesse-marsch-leeds-west-ham-25898227
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan