Skrevet av Emne: Ex Head coach - Jesse Marsch  (Lest 46685 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Dylan

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #330 på: Januar 05, 2023, 18:12:45 »
Synes engasjementet til JM på sidelinja bikker litt i feil retning nå. Stadig klaging på alle avgjørelser imot, å gå bort med ballen slik som igår virker veldig dumt på TV, og løfter ikke frem hverken han selv eller laget. Merker hvor irritert jeg blir når Klopp og Arteta klager og syter, så skjønner godt at andre ikke er imponert over vår sjef i så måte. Forventer ikke Sølvgutteneoppførsel på sidelinja, men vanskelig å klage på spillernes litt for friske taklinger når ikke sjefen kan styre seg. Nei, tror vi er mer tjent med litt mer konstruktivt engasjement fra JM en stund fremover nå!

HåvardK

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #331 på: Januar 05, 2023, 20:40:44 »
Det balanserer veldig for Jesse Marsch akkurat nå. Et par tap, og vi er under streken. Et par seire og vi nærmer oss midten. Tilsynelatende full tillit hos ledelsen da han fremdeles henter gamle spillere. Noen viktige momenter for og mot.

1. Mest kred synes jeg han skal få for å slippe unggutta til. Det liker vi fans. Ikke sikkert Summerville og Gnonto hadde fått tillit hos andre managere. For så vidt også Greenwood, selv om jeg ikke synes han har levert spesielt bra.

2. Også kred for at han tilsynelatende holder gruppa godt samlet, aldri noe kritikk ut fra spillere. Garderoben virker stødig.

3. Han har definitivt ikke snørt sekken godt nok igjen. Etter mitt syn har han satt en forsvarsfirer som totalt sett ikke er god nok. Flere av dem tror jeg er gode nok med bedre spillere sammen med seg. For tiden er det Ayling/Kristensen - Cooper - Koch - Struijk som er fireren. Det er ikke godt nok, spesielt kvalitetene med ball. Tempomessig er det heller ikke all verden. Det kan bite hardt i bunnstriden å ikke ha en solid firer. Så får vi se om det blir bedring med WÖber.

4. Vanskelig for oss utenfra å vite ansvarsfordeling mellom han og Orta på spillerlogistikk. Men det er nok helt klart at Kristensen er managerens valg. Og det er så langt bom. Ikke trygg på at Jesse Marsch henter riktige spillere til Leeds. Neste signal på det får vi ganske raskt med kapteinen til Salzburg.

5. Offensiv spillestil er det svakeste punktet så langt hos manageren. En spillestil hvor mye presses inn i midten, svært ofte med balltap høyere i banen. Spill bakfra fungerer heller ikke, da ferdighetene med ball i sum ikke er gode nok. Vi ser ofte ut til å ha en altfor ambisiøs spillestil i forhold til hva ferdighetene skulle tilsi. Best er vi når vi tør å spille med skikkelig høyt press, gjenvinninger, og en voldsom oppofring. Årsaken er neppe god offensiv samhandling, mer vilje og trøkk. Han skal takke Rodrigos venstrefot for at båten foreløpig bærer. Spillestilen er jeg svært undrende til.

6. Bruken av spillere er også merkelig. Aaronsen er for meg ingen kantspiller, mye mer en mellomromsspiller. Nå blir det en mellomting. Harrison var god ett kvarter sentralt i går, det er en spiller som ikke har vært brukt riktig. Summerville og Gnonto opererte om hverandre på venstresiden. Vi har nå spillere som er mangelvare i fotballen, nemlig spillere som kan utfordre. Både Gnonto, Summerville og Harrison er for meg kantspillere. Det bør vi dyrke, ikke presse de inn i midten.

7. Vi er vant med en gentleman på sidelinja. Jo større fokus på dommer, jo mindre fokus på det han kan gjøre noe med (egne prestasjoner). ingen god greie det han driver med på sidelinja. I tillegg er det prat, prat og atter prat.

Konklusjon: For meg er tilliten tynnslitt etter snart ett år. Jeg er overhodet ikke trygg på at vi har en manager som holder nivået.  De tre neste kampene vil definere mye. Villa, Brentford og Nottingham kan under ingen omstendigheter gi mindre  enn 4-5 poeng. Da er det over for Marsch. Noe som for meg er helt greit. Det finnes garantert bedre managere der ute, som vi kan få, til å styre skuta vår.
Kjempeinnlegg, Kato. Og stiller meg i hovedsak bak alt du sier her.
Samtidig tenker jeg at de to første punktene du nevner er ekstremt viktige. Det å beholde den gode stemninga og samholdet i troppen er utrolig godt gjort med såpass motvind som prosjektet har hatt, og kan bli det som berger oss denne sesongen. Da sammen med at vi har fått frem noen unggutter som det viser seg har et svært høyt toppnivå. Den kombinasjonen mellom Cree og Gnonto i går...
På lengre sikt bør vi dog få inn noe annet - hvis (når) ambisjonene er å etablere seg på øvre sjikt i ligaen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #332 på: Januar 05, 2023, 21:02:12 »
Eg liker sjelden å bytte manager, mht til all omstillingen som må følge (nye omskiftninger i spillerstall, bygge opp ny spillestil osv osv) men noen ganger MÅ det bare til...
Da det så som verst ut i høst likte eg ikkje tanken på å bytte ut Marsch, men syntes ikke det var noe poeng å kjempe mot 'vindmøllene'... vi vant jo ikke kamper og da bærer det jo lukt ned igjen...

Men det snudde litt i høst og vi plukket poeng inn mot vinterpausen.

Så nei, jeg håper vi kan klare å bygge opp ungt og bra via Marsch, fortsatt. Men jeg skjønner og ser jo innvendingene jeg også. Kron-eksempelet nå er hvordan Arteta slett ikke fikk det til i starten av sin Arsenal-karriere men kom etter hvert i fjorårssesongen etter en treg start. The Don hos oss holdt jo på å rykke ned til tredje nivå før han fikk unggutta i gjenge. Eddie hos oss fikk ikke den luksusen - i stedet måtte vi se unggutta våre blomstre i andre klubber på den tiden..

Han virker å ha en god tone med spillerstallen, gir de unge tillit, og innimellom klarer vi oss allerede nå godt mot de etablerte topplagene.

Han selv uttrykker at laget for tiden er for preget av nervøsiteten i det å spille på dette nivået, de må nesten ligge under for å komme forbi dette og spille opp mot kapasiteten.
- I'm pleased with the way we pushed the game at 2-1 but I'm very frustrated that it took our players to go down a goal at that point in the match to play to their potential and to play with their ability and to play with their fearlessness and belief. The first half for me wasn't good enough in terms of that we played backwards too much, we invited the opponent into the match too much. Even after we scored the goal we played backwards too much, it leads ultimately to the penalty when we're inviting them in into our end. That's not how we want to play. And so I have to find the pressure points, I have to push the buttons to get our players to perform like they're down a goal, I guess, or to play like they do when sometimes when we play against top opponents because they were nervy, we were nervy.

In Jesse We Trust :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjosse77

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #333 på: Januar 06, 2023, 07:50:12 »
Historisk sett tar det ikke sååå lang tid å sette nye spillestiler, selv om det er en del enkeltspillere som kan bruke lenger tid. Man må bare øve.

Under Marsch har ingenting blitt bedre enn under Bielsa, ikke som jeg har funnet.

xG pr. 90 i 20/21 var på 1,56 og 6. best i PL, marginalt bak WHU og ManUtd.
xG i mot pr. 90 samme sesong var på 1,66 og 3. verst i PL.

Under Marsch i år (det er altfor mye jobb å sortere fjoråret. Mente jeg hadde det et sted, men jeg finner det ikke nå.) er tallene

xG pr. 90 er på 1,39 (som utgjør 6-7 mål på en sesong), og det er bedre enn Marsch sine tall i fjor og faktisk 10. best i PL.
xG i mot pr. 90 er nå på 1,80 som er verre enn noen tilsvarende perioder under Bielsa med unntak av hans 4-5 siste kamper. Dette er nest verst i PL.

Blank_File

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #334 på: Januar 06, 2023, 10:18:59 »
Ayling viser vilje til å storme fram, men det hjelper jo ikke når innleggene ikke har presisjon.

Jo det gjør det faktisk. Under Bielsa var vi kjent for å fylle på i boksen. Det har vi så langt ikke vært under Marsch. Men det har ikke vært så stort poeng heller, for det kommer så sjeldent innlegg. Med innlegg så kommer en mulighet for kaos, selv om innlegget ikke er så bra som vi hadde ønsket. Og vi spiller på kaos.

stian

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #335 på: Januar 07, 2023, 00:03:32 »
Ayling viser vilje til å storme fram, men det hjelper jo ikke når innleggene ikke har presisjon.

Jo det gjør det faktisk. Under Bielsa var vi kjent for å fylle på i boksen. Det har vi så langt ikke vært under Marsch. Men det har ikke vært så stort poeng heller, for det kommer så sjeldent innlegg. Med innlegg så kommer en mulighet for kaos, selv om innlegget ikke er så bra som vi hadde ønsket. Og vi spiller på kaos.


Det kaoset som eventuelt måtte være blant supporterne på rad 28 bak mål, der innleggene til Ayling havner, er det vanskelig å få noe produktivt ut av  ;)

Eriksen55

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #336 på: Januar 07, 2023, 00:44:36 »
Ayling viser vilje til å storme fram, men det hjelper jo ikke når innleggene ikke har presisjon.

Jo det gjør det faktisk. Under Bielsa var vi kjent for å fylle på i boksen. Det har vi så langt ikke vært under Marsch. Men det har ikke vært så stort poeng heller, for det kommer så sjeldent innlegg. Med innlegg så kommer en mulighet for kaos, selv om innlegget ikke er så bra som vi hadde ønsket. Og vi spiller på kaos.


Det kaoset som eventuelt måtte være blant supporterne på rad 28 bak mål, der innleggene til Ayling havner, er det vanskelig å få noe produktivt ut av  ;)

Han traff ikke mye annet en rad 28 sist. Men med Ayling får vi innlegg og litt offensiv vilje. Han skaper sjanser og ubalanse og han fyller på i boks når det blir slått fra motsatt side. Ayling kommer til å treffe på innleggene innimellom. Han har ikke en De Bruyne fot. Men sett han slå mange bra innlegg. Viktigste er at Ayling fortsetter å få spille.

Dessuten er det lettere å slå et innlegg som er bra hvis det fylles opp med 5-7 hoder i boks kontra 1-3 som vi har sett i det siste.

Med Rasmus har vi sett svært liten vilje til å gå fremover. Ayling er også i en helt annen liga hva angår ballbehandling og det å føre ballen fremover. Rasmus helt sikkert mye bedre treffprosent på pasningene. Men stor forskjell på å spille ballen frem og til siden der Ayling søker fremover.

Jesse må bare skjønne at en god drible og innoverkant foran Ayling er et must. I det minste en høyreving i stedet for to venstrevinger. Det prosjektet må skrinlegges straks. Tror rett og slett spillestilen med ball blir for komplisert. Back to basic med knallhard jobbing og heftig press. Hurtig fremover med bredde, Adams tredje stopper og resten dytte på i boks. Så enkelt kan det gjøres  ;)

Smudge

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #337 på: Januar 14, 2023, 19:31:23 »
Mannen har jo ingenting på dette nivået å gjøre. Tror vi dessverre rykker ned med denne fyren. Ser vi noe som helst fremgang? Har vi en opplagt spillestil som gjør seg synlig? Har vi en defensiv organisering? NEI!

Mr. Leeds

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #338 på: Januar 14, 2023, 22:33:14 »
Savner også å se en form for defensiv organisering. Ser ingen plan, vi taper etter min mening mange dueller, vi virker heller ikke spesielt gode på defensiv dødball og i tillegg syns jeg de fleste kommer svært enkelt til sjanser mot oss..

Av og til liker jeg å «sette opp» 11’ern. Jeg starter som regel bakerst, og da er valget enkelt når det kommer til keeper. Der er Meslier selvskreven. Så kommer turen til forsvarsrekken da… det er ingen jeg tenker på som Mr Reliable - en som alltid fungerer - har et godt toppnivå, men også ganske stabil og et høyt bunnivå. Jeg kommer ikke på en forsvarsspiller i Leeds som jeg tenker ville gjøre en stabil og god jobb. Det har jeg alltid klart tidligere, hadde ett håp om Hjelde, men han er nå lånt ut..

Klart vårt forsvar har ikke gode arbeidsvilkår - for alt skal helst gjennom midten og det fører til en rekke balltap…
Vi har også et sykt tempo som kampene gjerne skal spilles i. Det igjen fører til at vi tvinges til å gjøre handlinger raskere enn vi ser ut til å evne.

Bedring må til. Ønsker meg noe bredere spill, en duellsterk, rask midtstopper, en venstreback (gjerne en som er dødballekspert), en duellsterk sentral midtbanespiller. Trolig trenger vi en høyreback også.

Derfor er det spesielt at vi handler inn en spiss før vi adresserer våre åpenbare defensive utfordringer. Jeg vil gjerne ha inn en spiss, men savner at vi tar inn over oss at vi har et forsvar på linje med et middels championshiplag..
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Sydhagen

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #339 på: Januar 17, 2023, 11:11:53 »
Et lite spm ut i luften.

Kan det være at JM taper på valget sitt om å gå vekk fra sin standard 4222 formasjon og heller bruke en 4231 formasjon?
Han gjorde den endringen når det i starten lugget med 4222 formasjonen og gikk da over til en mer "defensiv" 4231. Leeds reddet plassen med den formasjonen, men kan det være at det går ut over JM på lang sikt? At det ikke blir slik som han egentlig har tenkt seg?
Kan det være at de offensive backene forsvinner litt pga at der er en ving foran de?
Kan det være at vi ikke får nok folk i boksen på innlegg når vi har en spiss mindre på banen?

Er ikke noen ekspert, men har tenkt desse tankene i det siste.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #340 på: Januar 17, 2023, 12:57:19 »
Et lite spm ut i luften.

Kan det være at JM taper på valget sitt om å gå vekk fra sin standard 4222 formasjon og heller bruke en 4231 formasjon?
Han gjorde den endringen når det i starten lugget med 4222 formasjonen og gikk da over til en mer "defensiv" 4231. Leeds reddet plassen med den formasjonen, men kan det være at det går ut over JM på lang sikt? At det ikke blir slik som han egentlig har tenkt seg?
Kan det være at de offensive backene forsvinner litt pga at der er en ving foran de?
Kan det være at vi ikke får nok folk i boksen på innlegg når vi har en spiss mindre på banen?

Er ikke noen ekspert, men har tenkt desse tankene i det siste.
Du er inne på endel intr her.
Spilte vel stort sett 4231 og 3421 i Leipzig.
4222 majoriteten av tiden i Salzburg, men switchet ofte formasjon mer mot 4321 mot bedre motstand som feks Europa. Den berømte kampen mot Liverpool på Anfield brukes jo ofte som referanse. Da switches han i pausen til 4321 for å ta ut Fabinho. Lignende har han gjort med oss. Kanskje mest synlig mot Arsenal på ER i høst.
Her er en liten artikkel fra tiden i Leipzig.

https://themastermindsite.com/2021/09/18/whats-gone-wrong-for-jesse-marsch-at-leipzig-tactical-analysis/

Stut og Fjærkre

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #341 på: Januar 17, 2023, 12:58:44 »
Aldri helt skjønt den kuk-formasjonen.

Er det virkelig meningen at vi skal ha 2* tre mann liggende på en linje på hver sin side av korridoren.
Eller skal de midterste trekke ut, slik at det blir en diamant foran en firebackslinje?

Dersom noen vet svaret, tar jeg gjerne i mot et svar.

Sydhagen

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #342 på: Januar 17, 2023, 13:03:24 »
Aldri helt skjønt den kuk-formasjonen.

Er det virkelig meningen at vi skal ha 2* tre mann liggende på en linje på hver sin side av korridoren.
Eller skal de midterste trekke ut, slik at det blir en diamant foran en firebackslinje?

Dersom noen vet svaret, tar jeg gjerne i mot et svar.

Tror det er slik at de to offensive på midten skal trekke ned på kant i forsvar. Slik at det blir en slags flat 442.
Så går de inn sentralt i angrep for å gi plass til en offensiv back som stormer fremover.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #343 på: Januar 17, 2023, 13:07:39 »
Et lite spm ut i luften.

Kan det være at JM taper på valget sitt om å gå vekk fra sin standard 4222 formasjon og heller bruke en 4231 formasjon?
Han gjorde den endringen når det i starten lugget med 4222 formasjonen og gikk da over til en mer "defensiv" 4231. Leeds reddet plassen med den formasjonen, men kan det være at det går ut over JM på lang sikt? At det ikke blir slik som han egentlig har tenkt seg?
Kan det være at de offensive backene forsvinner litt pga at der er en ving foran de?
Kan det være at vi ikke får nok folk i boksen på innlegg når vi har en spiss mindre på banen?

Er ikke noen ekspert, men har tenkt desse tankene i det siste.
Du er inne på endel intr her.
Spilte vel stort sett 4231 og 3421 i Leipzig.
4222 majoriteten av tiden i Salzburg, men switchet ofte formasjon mer mot 4321 mot bedre motstand som feks Europa. Den berømte kampen mot Liverpool på Anfield brukes jo ofte som referanse. Da switches han i pausen til 4321 for å ta ut Fabinho. Lignende har han gjort med oss. Kanskje mest synlig mot Arsenal på ER i høst.
Her er en liten artikkel fra tiden i Leipzig.

https://themastermindsite.com/2021/09/18/whats-gone-wrong-for-jesse-marsch-at-leipzig-tactical-analysis/

Dette er jo omtrent som lese om hva som skjer i Leeds...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #344 på: Januar 17, 2023, 13:28:56 »
Et lite spm ut i luften.

Kan det være at JM taper på valget sitt om å gå vekk fra sin standard 4222 formasjon og heller bruke en 4231 formasjon?
Han gjorde den endringen når det i starten lugget med 4222 formasjonen og gikk da over til en mer "defensiv" 4231. Leeds reddet plassen med den formasjonen, men kan det være at det går ut over JM på lang sikt? At det ikke blir slik som han egentlig har tenkt seg?
Kan det være at de offensive backene forsvinner litt pga at der er en ving foran de?
Kan det være at vi ikke får nok folk i boksen på innlegg når vi har en spiss mindre på banen?

Er ikke noen ekspert, men har tenkt desse tankene i det siste.
Du er inne på endel intr her.
Spilte vel stort sett 4231 og 3421 i Leipzig.
4222 majoriteten av tiden i Salzburg, men switchet ofte formasjon mer mot 4321 mot bedre motstand som feks Europa. Den berømte kampen mot Liverpool på Anfield brukes jo ofte som referanse. Da switches han i pausen til 4321 for å ta ut Fabinho. Lignende har han gjort med oss. Kanskje mest synlig mot Arsenal på ER i høst.
Her er en liten artikkel fra tiden i Leipzig.

https://themastermindsite.com/2021/09/18/whats-gone-wrong-for-jesse-marsch-at-leipzig-tactical-analysis/

Dette er jo omtrent som lese om hva som skjer i Leeds...
Ja, så det er litt bekymringfult.
Det positive oppe i det er jo at det er jo et mønster han/de har sett tidligere, så mulighetene for å rette opp i det er kanskje enklere enn i Leipzig.
Men spørs hvor god tid han har og om han tør å legge for mye fokus på det. Altså endring av formasjon - det virker fra pressekonfer o.l at han sliter med å implementere det taktisk og mentale kravene i systemet hos enkelte spillere. Sånn sett kan jo det være et argument for å faktisk gi dette her mer tid. På den andre siden så må resultatene snart komme og jeg tror den gjennomsnittlige supporter ønsker 3 poeng nå i kampene fremover uansett hvor stygg gjennomføringen ser ut
« Siste redigering: Januar 17, 2023, 13:34:18 av leedslife »

Fantasyland

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #345 på: Januar 17, 2023, 14:08:36 »
Et lite spm ut i luften.

Kan det være at JM taper på valget sitt om å gå vekk fra sin standard 4222 formasjon og heller bruke en 4231 formasjon?
Han gjorde den endringen når det i starten lugget med 4222 formasjonen og gikk da over til en mer "defensiv" 4231. Leeds reddet plassen med den formasjonen, men kan det være at det går ut over JM på lang sikt? At det ikke blir slik som han egentlig har tenkt seg?
Kan det være at de offensive backene forsvinner litt pga at der er en ving foran de?
Kan det være at vi ikke får nok folk i boksen på innlegg når vi har en spiss mindre på banen?

Er ikke noen ekspert, men har tenkt desse tankene i det siste.
Du er inne på endel intr her.
Spilte vel stort sett 4231 og 3421 i Leipzig.
4222 majoriteten av tiden i Salzburg, men switchet ofte formasjon mer mot 4321 mot bedre motstand som feks Europa. Den berømte kampen mot Liverpool på Anfield brukes jo ofte som referanse. Da switches han i pausen til 4321 for å ta ut Fabinho. Lignende har han gjort med oss. Kanskje mest synlig mot Arsenal på ER i høst.
Her er en liten artikkel fra tiden i Leipzig.

https://themastermindsite.com/2021/09/18/whats-gone-wrong-for-jesse-marsch-at-leipzig-tactical-analysis/

In large part, the 4-2-3-1 is playing a massive role in Leipzig’s lack of quality this season. It’s compelled them to be far too narrow, and forced Andre Silva up front on his own, where he’s often isolated and easily tracked. Leipzig were fairly narrow under Nagelsmann, but they still had width in the form of their wing-backs, and structures in place for attacking midfielders and wing-backs to combine and create overloads in wide areas. Marsch’s team have none of that, as they instead pass the ball around at the back with an identity crisis as to how to progress beyond that.

Jada, der har vi det. Blåkopi av dagens situasjon. Ubrukelig system, ubrukelig manager. Dette ender bare på en måte. Spørsmålet er bare når.

Sydhagen

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #346 på: Januar 17, 2023, 14:14:22 »
Et lite spm ut i luften.

Kan det være at JM taper på valget sitt om å gå vekk fra sin standard 4222 formasjon og heller bruke en 4231 formasjon?
Han gjorde den endringen når det i starten lugget med 4222 formasjonen og gikk da over til en mer "defensiv" 4231. Leeds reddet plassen med den formasjonen, men kan det være at det går ut over JM på lang sikt? At det ikke blir slik som han egentlig har tenkt seg?
Kan det være at de offensive backene forsvinner litt pga at der er en ving foran de?
Kan det være at vi ikke får nok folk i boksen på innlegg når vi har en spiss mindre på banen?

Er ikke noen ekspert, men har tenkt desse tankene i det siste.
Du er inne på endel intr her.
Spilte vel stort sett 4231 og 3421 i Leipzig.
4222 majoriteten av tiden i Salzburg, men switchet ofte formasjon mer mot 4321 mot bedre motstand som feks Europa. Den berømte kampen mot Liverpool på Anfield brukes jo ofte som referanse. Da switches han i pausen til 4321 for å ta ut Fabinho. Lignende har han gjort med oss. Kanskje mest synlig mot Arsenal på ER i høst.
Her er en liten artikkel fra tiden i Leipzig.

https://themastermindsite.com/2021/09/18/whats-gone-wrong-for-jesse-marsch-at-leipzig-tactical-analysis/

In large part, the 4-2-3-1 is playing a massive role in Leipzig’s lack of quality this season. It’s compelled them to be far too narrow, and forced Andre Silva up front on his own, where he’s often isolated and easily tracked. Leipzig were fairly narrow under Nagelsmann, but they still had width in the form of their wing-backs, and structures in place for attacking midfielders and wing-backs to combine and create overloads in wide areas. Marsch’s team have none of that, as they instead pass the ball around at the back with an identity crisis as to how to progress beyond that.

Jada, der har vi det. Blåkopi av dagens situasjon. Ubrukelig system, ubrukelig manager. Dette ender bare på en måte. Spørsmålet er bare når.

Er stygt redd for det ja. Om han ikke evner å endre taktikk så går det bare en vei...Vi ser jo det samme i hver eneste kamp.
Er bare tilfeldigheter som gjør at det blir seier eller tap - og det kan man ikke leve med i lengden, spesielt ikke når det tipper mest i mot i kampene.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

rd1

"Who needs Cantona??"


Fantasyland

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #349 på: Januar 17, 2023, 14:54:37 »
Game over nå:

https://motleedsnews.com/exclusives/exclusive-leeds-united-senior-players-tell-board-to-sack-jesse-marsch-as-behind-the-scenes-unrest-grows/

Ja, dette er jo like troverdig som Andebyposten  :o ::) ;D

Det begynner å rulle litt nå:

Santi Aouna

@Santi_J_FM
🚨Info: Jesse Marsch 🇺🇸💫

▫️Selon nos informations, les dirigeants de Leeds songent à remplacer le technicien américain.

▫️Même si rien n'est encore acté, les Peacocks ont déjà établi une short list de plusieurs noms.

 Info: Jesse Marsch 🇺🇸💫

▫️ According to our information, the leaders of Leeds are considering replacing the American technician.

▫️ Even if nothing is yet recorded, the Peacocks have already established a short list of several names.

Santi følges av blant annet Fabrizio og pleier å ha god kontroll på det franske markedet / spillere....

leedslife

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #350 på: Januar 17, 2023, 14:57:35 »
Tror vi potensielt kan se tydeligere Marsch fotball i morgen mot Cardiff på hjemmebane. Spesielt med Bamford tilbake. Potensiale hans i et slikt tankesett Marsch ønsker å maksimalisere så er nok han veldig verdifull. Potensielt han unge nye angriperen og, men da bare basert på data og heatmap. Aldri sett han spille. Argumentet for dette er jo nettopp presspillet som er selve kjernen i dette tankesettet.

Mot Brentford tror jeg det er fare for at vi kan bli avkledd. Gjennomføringen og det vi prøver på kan nok isolert sett se bra ut (som i bortekampen), men tror det blir enklere for Frank å finne weak spots i vårt system enn at vi evner å finne i deres. Taktisk og spillersammensetning er det solid det Brentford har i verktøykassa.
For å bruke referansen han kom med etter Villa kampen så tror jeg mot Forest og Everton, hvis Marsch enda er her, vil kunne vise oss en komplett Marsch fotball. Selv om vi ligger likt med de på tabellen så er det jeg har sett fra dem vært veldig tynt. Selv om Forest har fått et lite oppsving i det siste.
Jeg mener det skal være kamper der vi kvalitetsmessig klarer å gjennomføre 90 solide minutter.

Selv om man kan stille spørsmål om kvaliteten og erfaringen til enkelte nyinnkjøpte spillere så er jo majoriteten av dem ganske godt drillet i det tankesettet til Marsch. Det er jo også ganske intr oppi dette. Tar man med hvor fort den eldste delen av spillergruppa tok Bielsas fotball så er det litt spesielt hvis de ikke skal være like mottakelig for dette. Selv om det er store forskjeller så er det også flere like elementer.
Men det skal jo også læres bort og printes inn i spillerne fra trenerteamet. Vet ikke hvor sterke de er der. Måten å lede på virker ihvertfall utad å være stikk motsatt av tidligere regime. Bare her igjen kan det jo ligge mye.

Vi vil jo få svar nå utover.  Holder systemet i en såpass god liga? Har vi gode nok rollespillene i et slikt system? Er de på feltet dyktige nok til å implementere det? Kan det snu helt om å vise seg slagkraftig hvis vi nå får selvtilitt og trygghet i prestasjonsgruppa?

Ellers er det vel slik at å prate og legge frem visjoner er det enkleste. Det trengs nå backing i form av gjennomføringer og resultat. Og ut fra Marsch presser som jeg leser nå så er det akkurat der vi er. Det selvtilitt og tro på at dette løsner nå. Så da får vi håpe han har rett.

« Siste redigering: Januar 17, 2023, 15:03:56 av leedslife »

Fantasyland

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #351 på: Januar 17, 2023, 15:35:29 »
The Sack Race

@thesackrace
Some bookmakers now have Jesse Marsch at just 4/1 to be the next Premier League manager to leave.

The under-fire Leeds boss can still be backed at 9/1 with others.

Full odds below... 👇

#LUFC

stian

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #352 på: Januar 17, 2023, 17:09:06 »
Bielsa er tilbake før februar.

Hallgeir *

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #353 på: Januar 17, 2023, 17:19:26 »
Bielsa er tilbake før februar.

England i januar er vel ikke verdens største trekkplaster for feriedestinasjoner?
Super Leeds since 1968

stian

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #354 på: Januar 17, 2023, 17:31:52 »
Bielsa er tilbake før februar.

England i januar er vel ikke verdens største trekkplaster for feriedestinasjoner?

Nei, du sier noe 😊
Og som arbeidssted er det nok ikke akkurat høyaktuelt heller, hverken for klubb eller manager.

Russel_Doig

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #355 på: Januar 17, 2023, 17:46:59 »
Nå ligger vi ca på det snittet vi trenger for å holde oss, og det er uansett pr. dags dato 6 lag med dårligere snitt enn oss.

Men der vi ligger nå er det jo ikkje en sensasjon at dei neste kampene vil avgjøre manageren sin skjebne, slik vil det være for alle lag som ligger i og rundt bunnen på tabellen.
I fjor på samme tidspunkt hadde vi Newcastle(h), Villa(b) og Everton(b) i dei 3 neste og det ga 1 poeng noe som i realiteten beseglet Bielsa sin skjebne siden vi alle visste at med den type fotball ville vi ende opp med å tape dei 3 neste mot ManU, Liverpool og Spurs med ca 2-14 i målforskjell.

Dei 5 neste er Brentford(h), Nottingham(b), ManU(h), Everton(b) og Soton(h)
Der MÅ vi ha en god del poeng, helst 10. Da sitter Marsch trygt og vi kan alle se frem mot en litt mindre nervepirrende avslutning!


Gordon McUseless

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #356 på: Januar 19, 2023, 11:10:42 »
Har nettopp lest Christian Paulsens artikkel om Summerville i The Peacock News som er rykende fersk.
Der kommer det mer frem om hvordan Marsch jobber med spillerne og jeg tror han skal ha en god porsjon av æren for de unge som kommer frem nå.
Han har gitt de sjansen og er mye tettere på kommunikkasjonen med enkeltspillerne i hverdagen enn forgjengeren var.

Så får vi håpe han løser våre langvarige defensive problemer. Da er "the happy days" tilbake på ER med det skytset vi kan stable på beina fremover i banen etterhvert.
God lesning.

leedslife

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #357 på: Januar 19, 2023, 12:18:00 »
Har nettopp lest Christian Paulsens artikkel om Summerville i The Peacock News som er rykende fersk.
Der kommer det mer frem om hvordan Marsch jobber med spillerne og jeg tror han skal ha en god porsjon av æren for de unge som kommer frem nå.
Han har gitt de sjansen og er mye tettere på kommunikkasjonen med enkeltspillerne i hverdagen enn forgjengeren var.

Så får vi håpe han løser våre langvarige defensive problemer. Da er "the happy days" tilbake på ER med det skytset vi kan stable på beina fremover i banen etterhvert.
God lesning.
Har ikke lest artikkelen. Var det intervju med Summerville?
Vil jo anta man managementet til Marsch er langt mer moderne enn under Bielsa.
Var vel en artikkel med Pontus for noen sesonger siden som gav et bilde av hvordan det var under det regime.
Ellers synes jeg det er veldig tidlig å si vedr unge spillere.
Gnonto kan man vel slå fast er en fast førstelagsspiller nå og som har overrasket alle. Ellers blir det spennende å se Summerville når han kommer tilbake om han kan gjøre den plassen sin. Konkurransen er jo enorm nå som Harrison har meldt seg på, Sinisterra er tilbake og han nye angriperen er kommet inn.
Ellers har vel de fleste andre ikke fått så mange minutter og blitt lånt ut? Cresswell utlånt, Hjelde, Bate. Snart Gelhart. Drameh forsvinner regner jeg med. Får Greenwood mer spillertid?
Det var endel unge som både spilte seg til fast plass og fikk endel minutter under forrige regime og av U-23 spillere.

Gordon McUseless

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #358 på: Januar 19, 2023, 13:04:31 »
Har nettopp lest Christian Paulsens artikkel om Summerville i The Peacock News som er rykende fersk.
Der kommer det mer frem om hvordan Marsch jobber med spillerne og jeg tror han skal ha en god porsjon av æren for de unge som kommer frem nå.
Han har gitt de sjansen og er mye tettere på kommunikkasjonen med enkeltspillerne i hverdagen enn forgjengeren var.

Så får vi håpe han løser våre langvarige defensive problemer. Da er "the happy days" tilbake på ER med det skytset vi kan stable på beina fremover i banen etterhvert.
God lesning.
Har ikke lest artikkelen. Var det intervju med Summerville?
Vil jo anta man managementet til Marsch er langt mer moderne enn under Bielsa.
Var vel en artikkel med Pontus for noen sesonger siden som gav et bilde av hvordan det var under det regime.
Ellers synes jeg det er veldig tidlig å si vedr unge spillere.
Gnonto kan man vel slå fast er en fast førstelagsspiller nå og som har overrasket alle. Ellers blir det spennende å se Summerville når han kommer tilbake om han kan gjøre den plassen sin. Konkurransen er jo enorm nå som Harrison har meldt seg på, Sinisterra er tilbake og han nye angriperen er kommet inn.
Ellers har vel de fleste andre ikke fått så mange minutter og blitt lånt ut? Cresswell utlånt, Hjelde, Bate. Snart Gelhart. Drameh forsvinner regner jeg med. Får Greenwood mer spillertid?
Det var endel unge som både spilte seg til fast plass og fikk endel minutter under forrige regime og av U-23 spillere.
Det er ihvertfall uttalelser fra Summerville. Han mer enn antyder at han føler seg mer sett nå en han gjorde før og at Marsch viser unggutta mye omsorg og tid. Før var det mer kapteinskollegiet som ble involvert.

Eriksen55

Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #359 på: Januar 19, 2023, 13:06:51 »
Har nettopp lest Christian Paulsens artikkel om Summerville i The Peacock News som er rykende fersk.
Der kommer det mer frem om hvordan Marsch jobber med spillerne og jeg tror han skal ha en god porsjon av æren for de unge som kommer frem nå.
Han har gitt de sjansen og er mye tettere på kommunikkasjonen med enkeltspillerne i hverdagen enn forgjengeren var.

Så får vi håpe han løser våre langvarige defensive problemer. Da er "the happy days" tilbake på ER med det skytset vi kan stable på beina fremover i banen etterhvert.
God lesning.
Har ikke lest artikkelen. Var det intervju med Summerville?
Vil jo anta man managementet til Marsch er langt mer moderne enn under Bielsa.
Var vel en artikkel med Pontus for noen sesonger siden som gav et bilde av hvordan det var under det regime.
Ellers synes jeg det er veldig tidlig å si vedr unge spillere.
Gnonto kan man vel slå fast er en fast førstelagsspiller nå og som har overrasket alle. Ellers blir det spennende å se Summerville når han kommer tilbake om han kan gjøre den plassen sin. Konkurransen er jo enorm nå som Harrison har meldt seg på, Sinisterra er tilbake og han nye angriperen er kommet inn.
Ellers har vel de fleste andre ikke fått så mange minutter og blitt lånt ut? Cresswell utlånt, Hjelde, Bate. Snart Gelhart. Drameh forsvinner regner jeg med. Får Greenwood mer spillertid?
Det var endel unge som både spilte seg til fast plass og fikk endel minutter under forrige regime og av U-23 spillere.
Det er ihvertfall uttalelser fra Summerville. Han mer enn antyder at han føler seg mer sett nå en han gjorde før og at Marsch viser unggutta mye omsorg og tid. Før var det mer kapteinskollegiet som ble involvert.
Bare å se dokumentaren som følger akademiet. De gutta var ikke akkurat lei seg for at Bielsa dro.