Skrevet av Emne: Kamp: vs Aston Villa @Elland Road torsdag 10.03 kl. 20.45 på TV 2 SP  (Lest 9105 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

[...]
[...]

Det Marsch viste som kampleder i går, det gir ingen grunn til at løsningen er funnet og gitt treårskontrakt. Oppfatter det likevel som at de fleste egentlig retter ansvaret der det hører hjemme; styrerommet. Det henger sikkert noen speil rundt i gangene på Elland Road, som burde vært tatt i bruk for lenge siden.

Flere av punktene dine har Orta og Radrizzani helt eller delvis skyld i.
[...]
Synd på Marsch. Virker som en herlig fyr og sikkert under riktige forutsetninger en god trener og, men tror ikke levetiden hans i Leeds blir lang, om vi holder oss eller ei. Tror aldri i mitt liv at han klarer å snu den tåka som er rundt klubben nå og i tillegg i kjølevannet av en av vår tids mest innflytelsesrike trenere som hadde en aura som bar en hel klubb. Men man håper jo så klart man tar helt feil og at dette bare er en litt vond drøm og ikke et mareritt som jeg ser for meg.
[...]

Klipper litt i sitatet, men tror ikke jeg ødelegger konteksten.

Jeg har ingenting imot Jesse Marsch. Han er sikkert en faglig kompetent og fin fyr. Enda viktigere, han kommer sikkert til å gjøre sitt aller beste. Problemet mitt, er at det gjør også Tyler Roberts og sikkert også Junior Firpo. Man kan på en måte ikke vente mer enn innsats, men samtidig redder ikke det klubben fra nedrykk om kvaliteten ikke er god nok. Jeg ville også gjort mitt aller beste i den situasjonen, det betyr ikke at jeg har noe som helst der å gjøre selvfølgelig.

At Radrizzani sier "noe var broken" tillegger jeg ingen verdi. Han vil legitimere avgjørelsen og samtidig frasi seg noe skyld, samtidig som han ønsker å vise seg som den som tar ansvar. Vi kan argumentere for og mot sparking av Bielsa og om det var noen vei tilbake. Begge deler har valide poenger og umulig å konkludere på. Selv mener jeg risikoen var for stor, men redder Marsch sesongen så vil selvsagt risikoen ha betalt seg. Men det jeg mener med å legge mye av skylden på Radrizzani og co, er at man aldri burde havnet i situasjonen vi er i. Det burde vært handlet i sommer og det burde i ALLE FALL vært handlet i januar. Der må ledelsen gå i seg selv.

Kjøper som sagt ikke at Bielsa skal ha nektet (alle) nye spillere eller ønsket å trimme helt til beinet. Han er derimot ikke typen som klager over skader, dommeravgjørelser og manglende støtte. Han er lojal mot det han har - to a fault, som dem sier.

En trener uten feil? Nei, selvsagt ikke, men jeg har tenkt på følgende: Når laget virkelig brettet opp armene i Championship, så var det mer eller mindre med en arvet stall som ikke hadde prestert. Det ble tryllet med en gjeng gråstein, etter hvert ble også Pat Bamford og Kalvin Phillips spillere som England speidet på. Når laget rykker opp, kommer en rekke nyervervelser inn uten å sette sitt preg på laget. Unntaket er Raphinha, som dessverre nå har lagt ned våpen og gleder seg til vinduet åpner så han kan komme seg vekk så fort det lar seg gjøre. Muligens for et par mill mer enn vi betalte for han, om det stemmer med klausul ved nedrykk. Kalvin er ikke langt bak i svingdøra, om han ønsker å beholde plassen på England.

Ettersom Bielsa skapte gull ut av Klich, Dallas, Cooper og Ayling, så har jeg fryktelig vondt for å se at en trener skal gjenskape det der hvor en rekke trenere feilet før. Noen skriver at man bare kan dyrke Gelhardt, Cresswell, Hjelde og Bate så går dette fint? Det er i beste fall i overkant optimistisk å forvente. Det er vanskeligere å rykke opp til PL enn å holde seg der. Om vi går ned, blir det tøft å sprette tilbake.

Bare så det er sagt nok en gang: Selv om jeg ikke tror det, så HÅPER jeg selvsagt det var både riktig å kvitte seg med Bielsa og ansette Jesse Marsch, både treneren og timingen på tidspunktet. Håper bekymringene jeg sitter med og har gitt klare uttrykk for blir gjort fullstendig til skamme.
« Siste redigering: Mars 11, 2022, 11:48:42 av Dennis »
Marching on together!

Carl Fisker

Huff! Sparkingen av Bielsa er den største tabben som er gjort siden Ridsdale fikk lov til å ta opp dustete forbrukslån. Å bytte manager på dette tidspunktet finnes det vell ingen positiv stistikk på.

Han minner meg mer og mer om Heckingbottom dessverre.

Taper vi mot Norwich til søndag, så spiller vi CC neste sesong.

Marching on Together!

Enkelt å sitte i sofaen og si sparkingen var feil. Basert på det som kom ut fra klubben i etterkant av at Bielsa forlot, var at «something in the Club broke down».

Altfor enkelt å dytte problemene på Marsch, som har fått 10 dager. Når jeg tenker meg om, nesten provoserende at man skal peke på ny manager så raskt.

De aller fleste faktorer peker lenge før Marsch kom inn:

1. Elendig selvtillit i spillergruppa etter mange grusomme resultater.

2. Skadehistorikk hele sesongen.

3. Elendig spillerlogistikk over lang tid.

4. Defensiv ustruktur over langt tid.

5. Grusomme dødballer alle veier over lang lang tid.

6. Tegn på at spillere er fullstendig nedtrent.

7. Altfor liten spillerstall.


Og da peke på Marsch på direkten…. Fullstendig feil. Minner om Cellino, som sparka managere etter 5-10 kamper.

Det Marsch viste som kampleder i går, det gir ingen grunn til at løsningen er funnet og gitt treårskontrakt. Oppfatter det likevel som at de fleste egentlig retter ansvaret der det hører hjemme; styrerommet. Det henger sikkert noen speil rundt i gangene på Elland Road, som burde vært tatt i bruk for lenge siden.

Flere av punktene dine har Orta og Radrizzani helt eller delvis skyld i.
Når det først ble som det ble så måtte Bielsa gå. Du kommer ikke tilbake fra noe sånt. Har skjedd noe mellom Bielsa v spillergruppe og Bielsa v styrerom. Ballongen var gått hull på. Vært noen heavy resultat tidligere under Bielsa, men inni de resultatetene har det alltid vært ting å hente. Det var ikke det fra Everton og ut.

Det du og asbfjell er inne på tidligere vedr backing til spillerkjøp er helt riktig og største faktoren sammen med skader hvorfor det gikk som det gikk under Bielsa. I tillegg har
Radri som sagt vært ganske inaktiv og lite synlig så lenge Bielsa har styrt kiosken og ting har gått smertefritt.
Nesten vært litt rart når man tenker tilbake, men nå er han endelig tilbake igjen...Famlende i blindet som så mange ganger før. Scenene var ganske like da TC ble sparket og Heckingbottom kom inn. PR avdelingen er igjen i  full sving med å sminke over dårlig energi og høye rop fra de som holder med klubben. Det gjøres et nytt blekt intervju med flakkende blikk der han selv tar ansvaret for sparkingen og prosessen.
På kampdag står han klar utenfor spillerbussen og han viser sin tilstedeværelse når kameraene zoomer inn på han og Marsch før kamp. Jeg håper det var et tegn for solidaritet og ikke et tegn på en eier med stoisk ro og oversikt som skulle geleide skuta på rett skjøl.

Et utrolig godt utgangspunkt før sesongen begynner å visne henn pga helt elendig jobb øverst i klubben.
Hvordan er det mulig å komme i en slik situasjon som dette? Hvorfor en slik høy risiko? Hvor er backinga? Manglende i troppen? Pandemi? Generelle skader? De kommuniserer jo ut før sesongen at sesong to blir den mest utfordrende. Det gjorde de allerede i første sesong når jeg tenker meg om(!!) (ref opprykksintervjuet med the times eller hvem det nå var med)
Han har jo vært klubbeier i 5 år. Den totale mangelen på å lese klimaet i og rundt klubben er jo helt rystende. Like rystende som at vi kan stille med et slikt handicap ifht de 19 andre hva gjelder størrelse på stall og kvalitet.
Synd på Marsch. Virker som en herlig fyr og sikkert under riktige forutsetninger en god trener og, men tror ikke levetiden hans i Leeds blir lang, om vi holder oss eller ei. Tror aldri på mitt liv at han klarer å snu dette i den tåka som er rundt klubben nå og i tillegg i kjølevannet av en av vår tids mest innflytelsesrike trenere som hadde en aura som bar en hel klubb. Men man håper jo så klart man tar helt feil og at dette bare er en litt vond drøm og ikke et mareritt som jeg ser for meg. Men øyekontakten jeg fikk med Rad i det intervjuet på LUTV gav meg ikke annet enn en veldig dårlig følelse. Det vitnet om en mann som var ute på dypt dypt vann. Er redd det er lite livbøyer å hente i 49érs eller Olsenbanden kompanjongene Benni (Angus)og Kjell (Victor). De har tross alt stått sterkere i den daglige driften i perioden der disse tingene burde vært adressert.

Lurer på hva Phillips feks tenker der han har sittet på tribunen og sett erstatterene sine Koch og Strujik denne sesongen.
Eller Cooper eller forsåvidt Bamford. Med to mål mot Norwich så passerer han Rodrigo og legger seg likt med James. Tenk det.
Er jo ikke bare at de er langt over erstatterne sine i ferdigheter, men de har jo personlighet i tillegg. Noe det laget vi har brukt siste månedene skriker etter. Knapt sett et så tafattslig, umodent og veikt kollektiv i PL sammenheng når vi ikke er på. Tror rammen på Søndag kan være en for stor oppgave for denne gjengen desverre. Vi har sett det før. Det går langt tilbake. For noen helt tilbake til TC.

Husker Grayson sa at forskjellen på PL spiller og CC er nødvendigvis ikke ferdighetene, men det mentale. Der var det en stor skilnad.
Det gir oss ingen fordel i innspurten...
Det mentale er utvilsomt viktig. Stemningen i klubben nå minner mye om nedrykksesongen 2003/04. Den gang hadde vi kvalitativt mye bedre spillere med Viduka, Smith, Milner, Matteo, Radebe. Disse var alle PL-kvalitet. De går langt utenpå dagens spillerstall, og jeg tror INGEN andre enn Bielsa vil klare å holde laget i toppdivisjonen med den motivasjonen som vises nå. Sannsynligvis er sparkingen av Bielsa den største tabben som er gjort i klubbens historie, og timingen helt grusom.

HåvardK

[...]
[...]

Det Marsch viste som kampleder i går, det gir ingen grunn til at løsningen er funnet og gitt treårskontrakt. Oppfatter det likevel som at de fleste egentlig retter ansvaret der det hører hjemme; styrerommet. Det henger sikkert noen speil rundt i gangene på Elland Road, som burde vært tatt i bruk for lenge siden.

Flere av punktene dine har Orta og Radrizzani helt eller delvis skyld i.
[...]
Synd på Marsch. Virker som en herlig fyr og sikkert under riktige forutsetninger en god trener og, men tror ikke levetiden hans i Leeds blir lang, om vi holder oss eller ei. Tror aldri i mitt liv at han klarer å snu den tåka som er rundt klubben nå og i tillegg i kjølevannet av en av vår tids mest innflytelsesrike trenere som hadde en aura som bar en hel klubb. Men man håper jo så klart man tar helt feil og at dette bare er en litt vond drøm og ikke et mareritt som jeg ser for meg.
[...]

Klipper litt i sitatet, men tror ikke jeg ødelegger konteksten.

Jeg har ingenting imot Jesse Marsch. Han er sikkert en faglig kompetent og fin fyr. Enda viktigere, han kommer sikkert til å gjøre sitt aller beste. Problemet mitt, er at det gjør også Tyler Roberts og sikkert også Junior Firpo. Man kan på en måte ikke vente mer enn innsats, men samtidig redder ikke det klubben fra nedrykk om kvaliteten ikke er god nok. Jeg ville også gjort mitt aller beste i den situasjonen, det betyr ikke at jeg har noe som helst der å gjøre selvfølgelig.

At Radrizzani sier "noe var broken" tillegger jeg ingen verdi. Han vil legitimere avgjørelsen og samtidig frasi seg noe skyld, samtidig som han ønsker å vise seg som den som tar ansvar. Vi kan argumentere for og mot sparking av Bielsa og om det var noen vei tilbake. Begge deler har valide poenger og umulig å konkludere på. Selv mener jeg risikoen var for stor, men redder Marsch sesongen så vil selvsagt risikoen ha betalt seg. Men det jeg mener med å legge mye av skylden på Radrizzani og co, er at man aldri burde havnet i situasjonen vi er i. Det burde vært handlet i sommer og det burde i ALLE FALL vært handlet i januar. Der må ledelsen gå i seg selv.

Kjøper som sagt ikke at Bielsa skal ha nektet (alle) nye spillere eller ønsket å trimme helt til beinet. Han er derimot ikke typen som klager over skader, dommeravgjørelser og manglende støtte. Han er lojal mot det han har - to a fault, som dem sier.

En trener uten feil? Nei, selvsagt ikke, men jeg har tenkt på følgende: Når laget virkelig brettet opp armene i Championship, så var det mer eller mindre med en arvet stall som ikke hadde prestert. Det ble tryllet med en gjeng gråstein, etter hvert ble også Pat Bamford og Kalvin Phillips spillere som England speidet på. Når laget rykker opp, kommer en rekke nyervervelser inn uten å sette sitt preg på laget. Unntaket er Raphinha, som dessverre nå har lagt ned våpen og gleder seg til vinduet åpner så han kan komme seg vekk så fort det lar seg gjøre. Muligens for et par mill mer enn vi betalte for han, om det stemmer med klausul ved nedrykk. Kalvin er ikke langt bak i svingdøra, om han ønsker å beholde plassen på England.

Ettersom Bielsa skapte gull ut av Klich, Dallas, Cooper og Ayling, så har jeg fryktelig vondt for å se at en trener skal gjenskape det der hvor en rekke trenere feilet før. Noen skriver at man bare kan dyrke Gelhardt, Cresswell, Hjelde og Bate så går dette fint? Det er i beste fall i overkant optimistisk å forvente. Det er vanskeligere å rykke opp til PL enn å holde seg der. Om vi går ned, blir det tøft å sprette tilbake.

Bare så det er sagt nok en gang: Selv om jeg ikke tror det, så HÅPER jeg selvsagt det var både riktig å kvitte seg med Bielsa og ansette Jesse Marsch, både treneren og timingen på tidspunktet. Håper bekymringene jeg sitter med og har gitt klare uttrykk for blir gjort fullstendig til skamme.
Litt vanskelig å diskutere når du velger å overse eller latterliggjøre vesentlige uttalelser i etterkant av trenerskiftet.
Når det gjelder gulll av gråstein etc, kan vi heller ikke se bort fra den åpenbart negative utviklingen spillere som Rodrigo, Koch, Firpo og til en viss grad Llorente har hatt unde Bielsa. Det er noe å tenke over - selv om så å si alle konkluderer med at det ene og alene er Ortas bomkjøp.

Kontakinte

Huff! Sparkingen av Bielsa er den største tabben som er gjort siden Ridsdale fikk lov til å ta opp dustete forbrukslån. Å bytte manager på dette tidspunktet finnes det vell ingen positiv stistikk på.

Han minner meg mer og mer om Heckingbottom dessverre.

Taper vi mot Norwich til søndag, så spiller vi CC neste sesong.

Marching on Together!

Enkelt å sitte i sofaen og si sparkingen var feil. Basert på det som kom ut fra klubben i etterkant av at Bielsa forlot, var at «something in the Club broke down».

Altfor enkelt å dytte problemene på Marsch, som har fått 10 dager. Når jeg tenker meg om, nesten provoserende at man skal peke på ny manager så raskt.

De aller fleste faktorer peker lenge før Marsch kom inn:

1. Elendig selvtillit i spillergruppa etter mange grusomme resultater.

2. Skadehistorikk hele sesongen.

3. Elendig spillerlogistikk over lang tid.

4. Defensiv ustruktur over langt tid.

5. Grusomme dødballer alle veier over lang lang tid.

6. Tegn på at spillere er fullstendig nedtrent.

7. Altfor liten spillerstall.


Og da peke på Marsch på direkten…. Fullstendig feil. Minner om Cellino, som sparka managere etter 5-10 kamper.
Peker ikke på andre enn de som har ansvar for dette, Radrizzani og co.

leedslife

[...]
[...]

Det Marsch viste som kampleder i går, det gir ingen grunn til at løsningen er funnet og gitt treårskontrakt. Oppfatter det likevel som at de fleste egentlig retter ansvaret der det hører hjemme; styrerommet. Det henger sikkert noen speil rundt i gangene på Elland Road, som burde vært tatt i bruk for lenge siden.

Flere av punktene dine har Orta og Radrizzani helt eller delvis skyld i.
[...]
Synd på Marsch. Virker som en herlig fyr og sikkert under riktige forutsetninger en god trener og, men tror ikke levetiden hans i Leeds blir lang, om vi holder oss eller ei. Tror aldri i mitt liv at han klarer å snu den tåka som er rundt klubben nå og i tillegg i kjølevannet av en av vår tids mest innflytelsesrike trenere som hadde en aura som bar en hel klubb. Men man håper jo så klart man tar helt feil og at dette bare er en litt vond drøm og ikke et mareritt som jeg ser for meg.
[...]

Klipper litt i sitatet, men tror ikke jeg ødelegger konteksten.

Jeg har ingenting imot Jesse Marsch. Han er sikkert en faglig kompetent og fin fyr. Enda viktigere, han kommer sikkert til å gjøre sitt aller beste. Problemet mitt, er at det gjør også Tyler Roberts og sikkert også Junior Firpo. Man kan på en måte ikke vente mer enn innsats, men samtidig redder ikke det klubben fra nedrykk om kvaliteten ikke er god nok. Jeg ville også gjort mitt aller beste i den situasjonen, det betyr ikke at jeg har noe som helst der å gjøre selvfølgelig.

At Radrizzani sier "noe var broken" tillegger jeg ingen verdi. Han vil legitimere avgjørelsen og samtidig frasi seg noe skyld, samtidig som han ønsker å vise seg som den som tar ansvar. Vi kan argumentere for og mot sparking av Bielsa og om det var noen vei tilbake. Begge deler har valide poenger og umulig å konkludere på. Selv mener jeg risikoen var for stor, men redder Marsch sesongen så vil selvsagt risikoen ha betalt seg. Men det jeg mener med å legge mye av skylden på Radrizzani og co, er at man aldri burde havnet i situasjonen vi er i. Det burde vært handlet i sommer og det burde i ALLE FALL vært handlet i januar. Der må ledelsen gå i seg selv.

Kjøper som sagt ikke at Bielsa skal ha nektet (alle) nye spillere eller ønsket å trimme helt til beinet. Han er derimot ikke typen som klager over skader, dommeravgjørelser og manglende støtte. Han er lojal mot det han har - to a fault, som dem sier.

En trener uten feil? Nei, selvsagt ikke, men jeg har tenkt på følgende: Når laget virkelig brettet opp armene i Championship, så var det mer eller mindre med en arvet stall som ikke hadde prestert. Det ble tryllet med en gjeng gråstein, etter hvert ble også Pat Bamford og Kalvin Phillips spillere som England speidet på. Når laget rykker opp, kommer en rekke nyervervelser inn uten å sette sitt preg på laget. Unntaket er Raphinha, som dessverre nå har lagt ned våpen og gleder seg til vinduet åpner så han kan komme seg vekk så fort det lar seg gjøre. Muligens for et par mill mer enn vi betalte for han, om det stemmer med klausul ved nedrykk. Kalvin er ikke langt bak i svingdøra, om han ønsker å beholde plassen på England.

Ettersom Bielsa skapte gull ut av Klich, Dallas, Cooper og Ayling, så har jeg fryktelig vondt for å se at en trener skal gjenskape det der hvor en rekke trenere feilet før. Noen skriver at man bare kan dyrke Gelhardt, Cresswell, Hjelde og Bate så går dette fint? Det er i beste fall i overkant optimistisk å forvente. Det er vanskeligere å rykke opp til PL enn å holde seg der. Om vi går ned, blir det tøft å sprette tilbake.

Bare så det er sagt nok en gang: Selv om jeg ikke tror det, så HÅPER jeg selvsagt det var både riktig å kvitte seg med Bielsa og ansette Jesse Marsch, både treneren og timingen på tidspunktet. Håper bekymringene jeg sitter med og har gitt klare uttrykk for blir gjort fullstendig til skamme.
Litt vanskelig å diskutere når du velger å overse eller latterliggjøre vesentlige uttalelser i etterkant av trenerskiftet.
Når det gjelder gulll av gråstein etc, kan vi heller ikke se bort fra den åpenbart negative utviklingen spillere som Rodrigo, Koch, Firpo og til en viss grad Llorente har hatt unde Bielsa. Det er noe å tenke over - selv om så å si alle konkluderer med at det ene og alene er Ortas bomkjøp.
Firpo såvidt jeg kan se har vel ikke hatt noe veldig nedadgående tar man utgangspunkt fra Barcelona.
Betis derimot for 3 sesonger siden scorer han høyt. Har hatt noen U-21 kamper for Spania, men de så vel fort at her blir det ikke noe videre karriere. Kan ve kanskje få noen kamper for Dominikanske Republikk?
Llorente er jo opp mot absolutt toppnivået sitt i Leeds. På landslaget er det som Koch. Har vært med for å fylle opp. 8 landskamper... Det er som Steffen Hagen (Odd) for norske landslaget ca. for å gi et bildet på det...
Koch har vel bare 15-20 kamper under Bielsa. Mye skadet. Scoret rel OK i Freiburg, i grunnen samme i Leeds tross veldig uheldig med skade. Få landskamper. Mest med for å fylle tropp.
Rodrigo har vært en gedigen skuffelse. Han har scoret veldig høyt til tider i Valencia og vært ledende i både liga og landslag.
Så klart vært uheldig med skader og covid bla, men dette har vært langt unna forventning.

Mao - usikker på om Bielsa har gjort disse så mye dårligere. Statistikk sier jo at de ikke har blitt noe dårligere enn forventninger ifht nivå/verdi og potensial rundt spiller.

Rodrigo er vel den som skiller seg ut.
Også har vi vel en Costa fra året i CC som også kanskje var litt nedadgående i forhold til forventning/verdi/potensial.
« Siste redigering: Mars 11, 2022, 12:42:17 av leedslife »

Dennis

[...]
[...]

Det Marsch viste som kampleder i går, det gir ingen grunn til at løsningen er funnet og gitt treårskontrakt. Oppfatter det likevel som at de fleste egentlig retter ansvaret der det hører hjemme; styrerommet. Det henger sikkert noen speil rundt i gangene på Elland Road, som burde vært tatt i bruk for lenge siden.

Flere av punktene dine har Orta og Radrizzani helt eller delvis skyld i.
[...]
Synd på Marsch. Virker som en herlig fyr og sikkert under riktige forutsetninger en god trener og, men tror ikke levetiden hans i Leeds blir lang, om vi holder oss eller ei. Tror aldri i mitt liv at han klarer å snu den tåka som er rundt klubben nå og i tillegg i kjølevannet av en av vår tids mest innflytelsesrike trenere som hadde en aura som bar en hel klubb. Men man håper jo så klart man tar helt feil og at dette bare er en litt vond drøm og ikke et mareritt som jeg ser for meg.
[...]

Klipper litt i sitatet, men tror ikke jeg ødelegger konteksten.

Jeg har ingenting imot Jesse Marsch. Han er sikkert en faglig kompetent og fin fyr. Enda viktigere, han kommer sikkert til å gjøre sitt aller beste. Problemet mitt, er at det gjør også Tyler Roberts og sikkert også Junior Firpo. Man kan på en måte ikke vente mer enn innsats, men samtidig redder ikke det klubben fra nedrykk om kvaliteten ikke er god nok. Jeg ville også gjort mitt aller beste i den situasjonen, det betyr ikke at jeg har noe som helst der å gjøre selvfølgelig.

At Radrizzani sier "noe var broken" tillegger jeg ingen verdi. Han vil legitimere avgjørelsen og samtidig frasi seg noe skyld, samtidig som han ønsker å vise seg som den som tar ansvar. Vi kan argumentere for og mot sparking av Bielsa og om det var noen vei tilbake. Begge deler har valide poenger og umulig å konkludere på. Selv mener jeg risikoen var for stor, men redder Marsch sesongen så vil selvsagt risikoen ha betalt seg. Men det jeg mener med å legge mye av skylden på Radrizzani og co, er at man aldri burde havnet i situasjonen vi er i. Det burde vært handlet i sommer og det burde i ALLE FALL vært handlet i januar. Der må ledelsen gå i seg selv.

Kjøper som sagt ikke at Bielsa skal ha nektet (alle) nye spillere eller ønsket å trimme helt til beinet. Han er derimot ikke typen som klager over skader, dommeravgjørelser og manglende støtte. Han er lojal mot det han har - to a fault, som dem sier.

En trener uten feil? Nei, selvsagt ikke, men jeg har tenkt på følgende: Når laget virkelig brettet opp armene i Championship, så var det mer eller mindre med en arvet stall som ikke hadde prestert. Det ble tryllet med en gjeng gråstein, etter hvert ble også Pat Bamford og Kalvin Phillips spillere som England speidet på. Når laget rykker opp, kommer en rekke nyervervelser inn uten å sette sitt preg på laget. Unntaket er Raphinha, som dessverre nå har lagt ned våpen og gleder seg til vinduet åpner så han kan komme seg vekk så fort det lar seg gjøre. Muligens for et par mill mer enn vi betalte for han, om det stemmer med klausul ved nedrykk. Kalvin er ikke langt bak i svingdøra, om han ønsker å beholde plassen på England.

Ettersom Bielsa skapte gull ut av Klich, Dallas, Cooper og Ayling, så har jeg fryktelig vondt for å se at en trener skal gjenskape det der hvor en rekke trenere feilet før. Noen skriver at man bare kan dyrke Gelhardt, Cresswell, Hjelde og Bate så går dette fint? Det er i beste fall i overkant optimistisk å forvente. Det er vanskeligere å rykke opp til PL enn å holde seg der. Om vi går ned, blir det tøft å sprette tilbake.

Bare så det er sagt nok en gang: Selv om jeg ikke tror det, så HÅPER jeg selvsagt det var både riktig å kvitte seg med Bielsa og ansette Jesse Marsch, både treneren og timingen på tidspunktet. Håper bekymringene jeg sitter med og har gitt klare uttrykk for blir gjort fullstendig til skamme.
Litt vanskelig å diskutere når du velger å overse eller latterliggjøre vesentlige uttalelser i etterkant av trenerskiftet.
Når det gjelder gulll av gråstein etc, kan vi heller ikke se bort fra den åpenbart negative utviklingen spillere som Rodrigo, Koch, Firpo og til en viss grad Llorente har hatt unde Bielsa. Det er noe å tenke over - selv om så å si alle konkluderer med at det ene og alene er Ortas bomkjøp.

Uttalelsene er verken oversett eller latterliggjort.

Jeg mener at det er veldig enkelt for han å si for å rettferdiggjøre sparkingen, uten at noen kan argumentere mot dette. Det er derfor vanskelig å vektlegge det en eller annen vei, når den som faktisk profiterer mest på et slikt utsagn er mannen selv. Så jeg latterliggjør ikke, men er helt nøytral til utsagnet. Det er en vesentlig forskjell. Så kunne jeg sikkert lagt til et "...ingen verdi, den ene eller andre veien", for å synliggjøre det. Så har jeg også skrevet tidligere at han skal ha kred for å ta ansvaret for sparkingen, noe man tross alt må gjøre som leder - men som ikke alle gjør.

Om jeg velger å tro på han eller ikke er jo mitt valg, som det også er for deg. Som jeg også mener at mye av den sportslige krisen vi er i også ligger hos Radrizzani og Orta, men som heller ikke Bielsa kan gå helt fri fra.

Når det gjelder spillerne så er jeg delvis enig. Koch kjente jeg ikke til, men som tysk landslagsstopper har han selvsagt vist ting tidligere. Han har slitt mye med skader i Leeds og jeg tror fortsatt han kan bli en solid spiller- som stopper. Llorente har vært god så lenge han har spilt sammen med Cooper, men Petter Veland uttalte seg ikke utelukkende positivt om hans siste sesong i Real Sociedad heller. Firpo skal ha vært veldig bra i Betis, men jeg ser en del av Barca og der har han vært svak og/eller helt ute av laget. Ser man på antall kamper levert over en sesong, er det fire sesonger siden han spilte 24 kamper i en ligasesong. Det soleklart meste på ett år, ellers er det 14, 17 og sju før han kom til oss. Så vi kjøpte ingen Roberto Carlos på papiret heller. Rodrigo er utvilsomt en spiller som har falt helt gjennom. Det har aldri vært mange mål i han, men han var visstnok en sjanseskaper i toppen i La Liga. Det har tørket inn. Ingen unnskyldninger der.

Igjen Bielsa er ikke uten feil og Orta gjør ikke alt feil. Det er mer sammensatt enn som så.
« Siste redigering: Mars 11, 2022, 12:58:33 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Huff! Sparkingen av Bielsa er den største tabben som er gjort siden Ridsdale fikk lov til å ta opp dustete forbrukslån. Å bytte manager på dette tidspunktet finnes det vell ingen positiv stistikk på.

Han minner meg mer og mer om Heckingbottom dessverre.

Taper vi mot Norwich til søndag, så spiller vi CC neste sesong.

Marching on Together!

Enkelt å sitte i sofaen og si sparkingen var feil. Basert på det som kom ut fra klubben i etterkant av at Bielsa forlot, var at «something in the Club broke down».

Altfor enkelt å dytte problemene på Marsch, som har fått 10 dager. Når jeg tenker meg om, nesten provoserende at man skal peke på ny manager så raskt.

De aller fleste faktorer peker lenge før Marsch kom inn:

1. Elendig selvtillit i spillergruppa etter mange grusomme resultater.

2. Skadehistorikk hele sesongen.

3. Elendig spillerlogistikk over lang tid.

4. Defensiv ustruktur over langt tid.

5. Grusomme dødballer alle veier over lang lang tid.

6. Tegn på at spillere er fullstendig nedtrent.

7. Altfor liten spillerstall.


Og da peke på Marsch på direkten…. Fullstendig feil. Minner om Cellino, som sparka managere etter 5-10 kamper.

Det Marsch viste som kampleder i går, det gir ingen grunn til at løsningen er funnet og gitt treårskontrakt. Oppfatter det likevel som at de fleste egentlig retter ansvaret der det hører hjemme; styrerommet. Det henger sikkert noen speil rundt i gangene på Elland Road, som burde vært tatt i bruk for lenge siden.

Flere av punktene dine har Orta og Radrizzani helt eller delvis skyld i.
Når det først ble som det ble så måtte Bielsa gå. Du kommer ikke tilbake fra noe sånt. Har skjedd noe mellom Bielsa v spillergruppe og Bielsa v styrerom. Ballongen var gått hull på. Vært noen heavy resultat tidligere under Bielsa, men inni de resultatetene har det alltid vært ting å hente. Det var ikke det fra Everton og ut.

Det du og asbfjell er inne på tidligere vedr backing til spillerkjøp er helt riktig og største faktoren sammen med skader hvorfor det gikk som det gikk under Bielsa. I tillegg har
Radri som sagt vært ganske inaktiv og lite synlig så lenge Bielsa har styrt kiosken og ting har gått smertefritt.
Nesten vært litt rart når man tenker tilbake, men nå er han endelig tilbake igjen...Famlende i blindet som så mange ganger før. Scenene var ganske like da TC ble sparket og Heckingbottom kom inn. PR avdelingen er igjen i  full sving med å sminke over dårlig energi og høye rop fra de som holder med klubben. Det gjøres et nytt blekt intervju med flakkende blikk der han selv tar ansvaret for sparkingen og prosessen.
På kampdag står han klar utenfor spillerbussen og han viser sin tilstedeværelse når kameraene zoomer inn på han og Marsch før kamp. Jeg håper det var et tegn for solidaritet og ikke et tegn på en eier med stoisk ro og oversikt som skulle geleide skuta på rett skjøl.

Et utrolig godt utgangspunkt før sesongen begynner å visne henn pga helt elendig jobb øverst i klubben.
Hvordan er det mulig å komme i en slik situasjon som dette? Hvorfor en slik høy risiko? Hvor er backinga? Manglende i troppen? Pandemi? Generelle skader? De kommuniserer jo ut før sesongen at sesong to blir den mest utfordrende. Det gjorde de allerede i første sesong når jeg tenker meg om(!!) (ref opprykksintervjuet med the times eller hvem det nå var med)
Han har jo vært klubbeier i 5 år. Den totale mangelen på å lese klimaet i og rundt klubben er jo helt rystende. Like rystende som at vi kan stille med et slikt handicap ifht de 19 andre hva gjelder størrelse på stall og kvalitet.
Synd på Marsch. Virker som en herlig fyr og sikkert under riktige forutsetninger en god trener og, men tror ikke levetiden hans i Leeds blir lang, om vi holder oss eller ei. Tror aldri på mitt liv at han klarer å snu dette i den tåka som er rundt klubben nå og i tillegg i kjølevannet av en av vår tids mest innflytelsesrike trenere som hadde en aura som bar en hel klubb. Men man håper jo så klart man tar helt feil og at dette bare er en litt vond drøm og ikke et mareritt som jeg ser for meg. Men øyekontakten jeg fikk med Rad i det intervjuet på LUTV gav meg ikke annet enn en veldig dårlig følelse. Det vitnet om en mann som var ute på dypt dypt vann. Er redd det er lite livbøyer å hente i 49érs eller Olsenbanden kompanjongene Benni (Angus)og Kjell (Victor). De har tross alt stått sterkere i den daglige driften i perioden der disse tingene burde vært adressert.

Lurer på hva Phillips feks tenker der han har sittet på tribunen og sett erstatterene sine Koch og Strujik denne sesongen.
Eller Cooper eller forsåvidt Bamford. Med to mål mot Norwich så passerer han Rodrigo og legger seg likt med James. Tenk det.
Er jo ikke bare at de er langt over erstatterne sine i ferdigheter, men de har jo personlighet i tillegg. Noe det laget vi har brukt siste månedene skriker etter. Knapt sett et så tafattslig, umodent og veikt kollektiv i PL sammenheng når vi ikke er på. Tror rammen på Søndag kan være en for stor oppgave for denne gjengen desverre. Vi har sett det før. Det går langt tilbake. For noen helt tilbake til TC.

Husker Grayson sa at forskjellen på PL spiller og CC er nødvendigvis ikke ferdighetene, men det mentale. Der var det en stor skilnad.
Det gir oss ingen fordel i innspurten...
Det mentale er utvilsomt viktig. Stemningen i klubben nå minner mye om nedrykksesongen 2003/04. Den gang hadde vi kvalitativt mye bedre spillere med Viduka, Smith, Milner, Matteo, Radebe. Disse var alle PL-kvalitet. De går langt utenpå dagens spillerstall, og jeg tror INGEN andre enn Bielsa vil klare å holde laget i toppdivisjonen med den motivasjonen som vises nå. Sannsynligvis er sparkingen av Bielsa den største tabben som er gjort i klubbens historie, og timingen helt grusom.
Det er riktig. Men vi ble også kvelet av en ukultur i hele klubben og det økonomiske hengende over oss.
Fundamentet til klubben nå er fantastisk og utsiktene er veldig gode. Det var de ikke den gang.
Smith,Viduka, Radebe og disse hadde kvaliteter og erfaringer på et helt annet nivå enn de vi har idag, men tror det de stod i den gang var så tungt at det ikke lå forutsetninger for å kunne reddes. Tenker bare med gru på noen av historiene utenfor banen hva gjaldt både ledere og spillere. Umulig å utføre lagidrett i ypperste eliten da.
Dagens gjeng er bare softe uten at det er så veldig mange andre ting i og rundt klubben å klage over eller som kan ta endel av skylda.
Vedr Bielsa tror jeg du har rett Carl Fisker. Bare synd at Bielsa satt alene i båten da den tok inn vann. Hadde han hadde kollegaer tett på seg hele veien så tror jeg ikke vi hadde trengt å kommet i den situasjonen at vi måtte sparke han.
Svaret får vi aldri. Men minnene tar vi med oss og bør jo ligge der skal vi bygge dette videre.
Kan jo også være dette var en utfordring klubben trengte. For skal man bli topp 6 på så kort tid som Rad snakker om vil det komme langt større utfordringer enn dette.
« Siste redigering: Mars 11, 2022, 13:04:41 av leedslife »

Bellini

Jeg var aldri for å sparke Bielsa og tro vi hadde klart oss om han satt ut sesongen.

Men er enig i at det ikke bør være lov å slakte Jesse etter 10 dager og 2 (ræva) kamper, men det er lov å slakte prossesen der det blir tatt en avgjørelse i januar om å kjøre på med Bielsa og å ikke hente inn nye spillere (for det har garantert vært snakket om i januar) for så å sparke Bielsa i mars og da hente Jesse som overtar en bielsa stall som er skrapet til beine og uten mulighet for å hente erstatter!!!! Han må jo være trollmann for å få den skuta på rett spor og det ser han ikke ut som!!! Tror desverre at dette blir 2 harde månder, det som kan redde oss er at de andre eller minst 3 av disse er enda mer ræva en oss.. eller et 10 p trekk på Everton for økonomisk mislighold:-)

Vi har en must win til helga mot Norwich, vinner vi ikke den da blir det bekmørkt.

asbfjell


  Men øyekontakten jeg fikk med Rad i det intervjuet på LUTV gav meg ikke annet enn en veldig dårlig følelse. Det vitnet om en mann som var ute på dypt dypt vann. Er redd det er lite livbøyer å hente i 49érs eller Olsenbanden kompanjongene Benni (Angus)og Kjell (Victor).

 :D :D :D

Herlig at noen klarte å få meg til å le litt av denne elendigheten. Takk!  :)

raggen

nå var ikke jeg på stadion igår men NÅR ble vi sist utsunget av bortefansen..??? har fansen allerede vendt JM ryggen og skal være trofast til Bielsa?? NEI side before self hele veien. Støtt laget uansett hvem som styrer skuta og gi nå mannen mere enn 2 kamper før de buer og forlater stadion lenge før kampslutt.
Forever Leeds United!!!!!!!!

Blank_File

nå var ikke jeg på stadion igår men NÅR ble vi sist utsunget av bortefansen..??? har fansen allerede vendt JM ryggen og skal være trofast til Bielsa?? NEI side before self hele veien. Støtt laget uansett hvem som styrer skuta og gi nå mannen mere enn 2 kamper før de buer og forlater stadion lenge før kampslutt.
Kjenner jeg også ble meget overasket over det. Men de er vel uenige i at det var lurt å kaste Bielsa og responderer på det.

Forever Whites

Huff! Sparkingen av Bielsa er den største tabben som er gjort siden Ridsdale fikk lov til å ta opp dustete forbrukslån. Å bytte manager på dette tidspunktet finnes det vell ingen positiv stistikk på.

Han minner meg mer og mer om Heckingbottom dessverre.

Taper vi mot Norwich til søndag, så spiller vi CC neste sesong.

Marching on Together!

Enkelt å sitte i sofaen og si sparkingen var feil. Basert på det som kom ut fra klubben i etterkant av at Bielsa forlot, var at «something in the Club broke down».

Altfor enkelt å dytte problemene på Marsch, som har fått 10 dager. Når jeg tenker meg om, nesten provoserende at man skal peke på ny manager så raskt.

De aller fleste faktorer peker lenge før Marsch kom inn:

1. Elendig selvtillit i spillergruppa etter mange grusomme resultater.

2. Skadehistorikk hele sesongen.

3. Elendig spillerlogistikk over lang tid.

4. Defensiv ustruktur over langt tid.

5. Grusomme dødballer alle veier over lang lang tid.

6. Tegn på at spillere er fullstendig nedtrent.

7. Altfor liten spillerstall.


Og da peke på Marsch på direkten…. Fullstendig feil. Minner om Cellino, som sparka managere etter 5-10 kamper.

Marsch vet hva han gikk til da han tok jobben og hvilket spillermateriale han hadde tilgjengelig.  Han er ansvarlig videre for det som skjer og visste godt at han har kort tid for å snu det hele.  Hittil har det vært flotte taler.  Til helgen må det også vises på banen.  Marsch sin skyld hvis vi rykker ned nå, Marsch sin fortjeneste hvis vi beholder plassen.  Bielsa er borte.  Og med det også hans ansvar.  Nå må Marsch levere.
Medlem 94237

ar9

nå var ikke jeg på stadion igår men NÅR ble vi sist utsunget av bortefansen..??? har fansen allerede vendt JM ryggen og skal være trofast til Bielsa?? NEI side before self hele veien. Støtt laget uansett hvem som styrer skuta og gi nå mannen mere enn 2 kamper før de buer og forlater stadion lenge før kampslutt.
Kjenner jeg også ble meget overasket over det. Men de er vel uenige i at det var lurt å kaste Bielsa og responderer på det.
Tenker det først og fremst har med hva spillerne presterte utpå der. Var på stadion selv, hadde plass ved siden av bortefansen og hørte dem. Men de hadde jo og 3 scoringer som holdt dem oppe.
Hørte også hjemmefansen.
Men når hjemmelaget ligger slipper inn mål nr 2 og nr 3 for n’te gang denne sesongen, mot ett midt på tabellen lag, uten å evne å skape en eneste målsjanse, uten å vise innsats, guts og vinnervilje, da fortjener de faktisk og litt buing uansett hvem som er trener.
Endel gikk også før kampen var ferdig. Ikke rart. Sent torsdag kveld med arbeidsdag dagen etter, laget ditt ligger under med 3 og er ikke i nærheten av å score ett trøstemål en gang.


Sent from my iPhone using Tapatalk

peacock

Kanskje hylekoret som forlanger Gelhardt fra start kan ta seg en bolle?
Svært svak og åpenbart ikke klar for PL.

Vi har mange flere utfordringer enn Gelhardt. Å dra frem han etter kampen i går mener jeg er fullstendig skivebom.

Gelhardt har vist at han kan. Selvfølgelig ustabil. Men i hvilken kamp i år har han blitt satt innpå når vi er i flytsonen og leder? Hvor høy er selvtilliten til Gelhardt? De andre også forøvrig. Alfa og omega ift prestasjon. Det er laget som ikke fungerer. Det offensive spillet. Ingen offensive spillere ser ut til å holde PL nivå pr dags dato.

Hvis vi klarer å snu trenden vil enkelte spillere blomstre. Er dem da i løpet av en uke eller to plutselig gode nok for PL?

Gelhardt har 1 start. Da spilte vi en av årets beste omganger mot Spurs. Wolves kampen, scoring mot Chelsea og en strøken assist hjemme mot (husker ikke).

Syntes det er urettferdig å rette skytset mot en 19 åring. En 19 åring som har blitt spilt dårlig av Bielsa. Greit at han ikke har fått mer spilletid i PL. Men når han har fått tilnærmet null minutter på u23 siste 3-4 mnd så er det galskap ift utviklingen.

Problemet er neppe Gelhardt. Hvis det offensive spillet rundt han flyter bedre så vil han levere bedre. Han leverte ingen stor kamp i går. Men han smeller på, jager, tør å prøve og viste glimt av klasse et par ganger.

Har ikke sett noen forlange Gelhardt fra start. Men flere ønsker. Når alternativene på spissplassen er Roberts og James så syntes jeg det er langt innafor å ønske Gelhardt. Hadde Gelhardt fått like mange sjanser som Roberts, fått muligheten til å spille på seg selvtillit så hadde neppe denne diskusjonen oppstått. Gelhardt har på en svak sesong bidratt tilnærmet likt med målpoeng som Roberts på vesentlig mindre spilletid.

Min mening er at Gelhardt burde spilt mer fordi han er bedre som spiss en Roberts og James. Det betyr ikke at han er god nok til å spille fast. Men vi har feilet i lagbygget da vi ikke har noen andre enn Bamford å bruke på spissplassen. Det er hovedproblemet.

Helt greit om jeg må ta meg en bolle for å mene det. Liker boller jeg.

Mente ikke å dra frem Gelhardt som syndebukk, påpeker kun at han er uferdig.
Det er langt verre at de som skulle være offensive grunnpilarer var ufattelig svake. Raphinha, Harrison og Rodrigo var fryktelige!