Skrevet av Emne: Emne: Kamp: vs Norwich @Elland Road søndag 13.03 kl. 15.00  (Lest 10696 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gordon McUseless

Sv: Emne: Kamp: vs Norwich @Elland Road søndag 13.03 kl. 15.00
« Svar #210 på: Mars 14, 2022, 15:05:25 »
Sitat fra: Hallgeir *

Ellers så synes jeg vi hadde en god dommer i denne kampen.

Der er nok Dean Smith en smule uenig med deg, han brukte stort sett hele oppsummeringen av kampen til å skylde på dommereavgjørene for tapet. Ikke helt "Bielsa-klasse". Klarte til og med å mene at straffen ikke skulle vært omgjort.
Da er en idiot da. Hvis en har sett reprisen der Ayling blir tråkka på og allikevel påstår at det er straffe, ja da er det ikke håp.

Hallgeir *

Sv: Emne: Kamp: vs Norwich @Elland Road søndag 13.03 kl. 15.00
« Svar #211 på: Mars 14, 2022, 16:07:11 »
Sitat fra: Hallgeir *

Ellers så synes jeg vi hadde en god dommer i denne kampen.

Der er nok Dean Smith en smule uenig med deg, han brukte stort sett hele oppsummeringen av kampen til å skylde på dommereavgjørene for tapet. Ikke helt "Bielsa-klasse". Klarte til og med å mene at straffen ikke skulle vært omgjort.

Han om det.

Dersom jeg skulle sagt noe negativt om dommeren, er det at han muligens lot litt for mange i overkant småstygge taklinger gå ustraffet. Det kunne ha utartet. Samtidig gjorde det at han var mindre "synlig", og det er ofte et godt tegn.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Sv: Emne: Kamp: vs Norwich @Elland Road søndag 13.03 kl. 15.00
« Svar #212 på: Mars 14, 2022, 16:13:46 »
Sitat fra: Hallgeir *

Ellers så synes jeg vi hadde en god dommer i denne kampen.

Der er nok Dean Smith en smule uenig med deg, han brukte stort sett hele oppsummeringen av kampen til å skylde på dommereavgjørene for tapet. Ikke helt "Bielsa-klasse". Klarte til og med å mene at straffen ikke skulle vært omgjort.

Han om det.

Dersom jeg skulle sagt noe negativt om dommeren, er det at han muligens lot litt for mange i overkant småstygge taklinger gå ustraffet. Det kunne ha utartet. Samtidig gjorde det at han var mindre "synlig", og det er ofte et godt tegn.
Det har du rett i. Det var så vidt han klarte å holde styr på kampen, etter straffesituasjonen holdt det på å utarte seg skikkelig.

Borge

Sv: Emne: Kamp: vs Norwich @Elland Road søndag 13.03 kl. 15.00
« Svar #213 på: Mars 14, 2022, 16:56:13 »
FRYSNINGER!!!

https://twitter.com/LUFC/status/1503129664797265931?s=20&t=NiCo7s5NMDxPUu3EWANL5w


auren

Dette hørte jeg på direkten i går. Stemmen til Dorigo, idet han går fullstendig opp i fistel, er ikke med her.

Ellers så synes jeg vi hadde en god dommer i denne kampen.

Hærlig
Borge

Reaney

Sv: Emne: Kamp: vs Norwich @Elland Road søndag 13.03 kl. 15.00
« Svar #214 på: Mars 14, 2022, 18:12:58 »
Vanvittig deilig.

HåvardK

Sv: Emne: Kamp: vs Norwich @Elland Road søndag 13.03 kl. 15.00
« Svar #215 på: Mars 14, 2022, 18:31:40 »
Har akkurat sett kampen om igjen. Rodrigo var vanvittig god inntil han måtte ut. Soleklart banens beste. Håper virkelig han er klar på fredag.
Kampen endret totalt karakter etter at han måtte ut, så et slikt defensivt bytte gjør nok ikke Marsch igjen.

NT

Sv: Emne: Kamp: vs Norwich @Elland Road søndag 13.03 kl. 15.00
« Svar #216 på: Mars 14, 2022, 20:01:52 »
FRYSNINGER!!!

https://twitter.com/LUFC/status/1503129664797265931?s=20&t=NiCo7s5NMDxPUu3EWANL5w


auren
Sist gang vi så Bamford var mot Brentford.  Da scoret han på overtid, ER gikk bananas og Bambi dro på seg strekk i feiringen.  Nå var han med igjen på overtid,  og denne gang med boblejakka flagrende og hiver seg på jubelscenene.
Noen må holde igjen denne mannen !!

https://www.facebook.com/TotalLeeds/videos/341322981265729/

auren

Sv: Emne: Kamp: vs Norwich @Elland Road søndag 13.03 kl. 15.00
« Svar #217 på: Mars 14, 2022, 20:07:32 »
FRYSNINGER!!!

https://twitter.com/LUFC/status/1503129664797265931?s=20&t=NiCo7s5NMDxPUu3EWANL5w


auren
Sist gang vi så Bamford var mot Brentford.  Da scoret han på overtid, ER gikk bananas og Bambi dro på seg strekk i feiringen.  Nå var han med igjen på overtid,  og denne gang med boblejakka flagrende og hiver seg på jubelscenene.
Noen må holde igjen denne mannen !!

https://www.facebook.com/TotalLeeds/videos/341322981265729/
Jeg er imponert!

Veldig imponert over at du klarer å se Bamford i dette kaoset og virvaret av spillere som jubler For noen fantastiske scener!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Emne: Kamp: vs Norwich @Elland Road søndag 13.03 kl. 15.00
« Svar #218 på: Mars 14, 2022, 21:45:04 »
Har akkurat sett kampen om igjen. Rodrigo var vanvittig god inntil han måtte ut. Soleklart banens beste. Håper virkelig han er klar på fredag.
Kampen endret totalt karakter etter at han måtte ut, så et slikt defensivt bytte gjør nok ikke Marsch igjen.

Jeg fikk desverre ikke sett kampen i går. Sett den nå i dag. Helt enig. Helt enorm.

Jeg hadde lest gjennom her før jeg så kampen, så var forberedt på at Ayling var ræva. Mulig han var det i går, men på kampen i dag så syntes jeg han klarte seg bra. Noen feilpasninger som alltid, men før 5 minutter var spilt så hadde han et herlig fremspill som skapte første mulighet. Han hadde en del av dem også. Så selv om jeg satt og var forberedt på en håpløst svak Ayling, så syntes jeg det aldri kom. Han spiller med risiko med ball og med pasningene. Må tåle litt feil da. Forøvrig skulle han vært utvist for grisetaklingen i første. Skjønner meg overhode ikke på VAR. Men takk som bjudar!

Mot Villa så det ut som vi spilte på 7er bane. Trangt og lite rom. I går var det mye rom og masse bevegelse. Syntes vi var gode. Har sett Norwich mot både Liverpool og Arsenal. Dem var ikke i nærheten av å skape like mye som Leeds. 9 store sjanser, mange halvsjanser og tiløp til flere sjanser. Må bli bedre på å score. Og det vil komme nå. Boosten etter denne seiern er enorm. Går vel knapt ann å booste bedre enn å vinne på denne måten.
Syntes både Harrison og James var ok. Harrison er som regel bra når det flyter for laget. Men dem har noen mangler. Der Raphinha uten å kikke til siden ser Gelhardt i boksen og legger ballen i beina hans, så er det litt mer skylapper når de to nevnte tråkker til. Når James virkelig setter fart så har han voldsomt tunnelsyn. Men for all del, den jobben han legger ned og de returløpene han viser er drøyt.

Herlig med Bamford tilbake. Burde scoret. Men tydelig sliten. Herlig å se han jage på topp igjen. Håper Rodrigo blir klar til fredag så de kan fortsette sammen.

At Firpo skadet seg er synd. Har ventet på han og håpet at han skulle slå til. Selv om det var en annen type kamp med større rom enn mot Villa, så ser man tydelig at Dallas har mer trøkk, er mer med fremover og er mer presis i spillet sitt.  Han må forbli venstreback ut sesongen.

Phillips snart tilbake. Vil nok være rusten i starten. Derfor gøy å se at Klich så ut til å spille uten blylodd rundt anklene. Var god i går. Fulgte nøye med han i dag.
Forshaw var til tider enorm. Vi får satse på at de tre kan utgjøre en rullerende duo ut sesongen. Flere som virker å ha litt mer overskudd nå. Gode opplevelser og selvtillit bidrar mye der. Sliten, dårlige selvtillit og mange tap på rad er blytungt!

Raphinha - Hadde han hode plutselig i Leeds igjen? Det har nok hvert på rett plass hele tiden. Men Raphinha som alle de andre har vært nede og lite har fungert. Da blir det sånn. Raphinha i god form er garantist for å unngå nedrykk, så bare å håpe at dette var vendepunktet.

Hadde en dårlig følelse før kampen. Heldigvis tok jeg feil. Jeg fikk som sagt ikke sett kampen, men sjekket at vi ledet 1-0. Når jeg sjekket igjen rett før slutt ledet vi fortsatt 1-0. Logget meg på sumo for å se overtiden, kom inn i samme sekund som 1-1. Ble akutt svett, forbannet og logget av!  Det snudde etter noen minutter da jeg fikk en sms det stod DEILIG!!

Nå er det bare å trøkke til mot Wolves. Stor tro på seier igjen der. Så får vi se om overtroen gjør om jeg ser kampen eller ikke  ;D








Dennis

Sv: Emne: Kamp: vs Norwich @Elland Road søndag 13.03 kl. 15.00
« Svar #219 på: Mars 15, 2022, 09:55:59 »
Har akkurat sett kampen om igjen. Rodrigo var vanvittig god inntil han måtte ut. Soleklart banens beste. Håper virkelig han er klar på fredag.
Kampen endret totalt karakter etter at han måtte ut, så et slikt defensivt bytte gjør nok ikke Marsch igjen.

Jeg fikk desverre ikke sett kampen i går. Sett den nå i dag. Helt enig. Helt enorm.

Jeg hadde lest gjennom her før jeg så kampen, så var forberedt på at Ayling var ræva. Mulig han var det i går, men på kampen i dag så syntes jeg han klarte seg bra. Noen feilpasninger som alltid, men før 5 minutter var spilt så hadde han et herlig fremspill som skapte første mulighet. Han hadde en del av dem også. Så selv om jeg satt og var forberedt på en håpløst svak Ayling, så syntes jeg det aldri kom. Han spiller med risiko med ball og med pasningene. Må tåle litt feil da. Forøvrig skulle han vært utvist for grisetaklingen i første. Skjønner meg overhode ikke på VAR. Men takk som bjudar!
[...]
Raphinha - Hadde han hode plutselig i Leeds igjen? Det har nok hvert på rett plass hele tiden. Men Raphinha som alle de andre har vært nede og lite har fungert. Da blir det sånn. Raphinha i god form er garantist for å unngå nedrykk, så bare å håpe at dette var vendepunktet.
[...]
Nå er det bare å trøkke til mot Wolves. Stor tro på seier igjen der. Så får vi se om overtroen gjør om jeg ser kampen eller ikke  ;D

Hvis jeg kan supplere med mine tanker om Luke Ayling, så er jeg enig i at han ikke var ræva. Jeg syns derimot at han til tider var en trussel for eget lag. Taklingen i første kunne raskt endt med rødt kort. Det er nok en hårfin avgjørelse og kanskje, for en gangs skyld, lar VAR oss tvilen til gode denne gangen. Vi kan godt argumentere for at Ollie Watkins skulle røket for samme takling mot Aston Villa. Kane hadde også en langt styggere en mot Liverpool denne sesongen, men han beskyttes også av navnet sitt.  Det er en av de store problemene ved fotballens største feilsteg som er VAR, denne inkonsekvente behandlingen av reglene. Ayling var nok litt Lucky Luke der.

Så er det straffesituasjonen. Det er selvsagt ikke straffe, Ayling har jo beinet sitt der allerede når filmefanten tråkker på det og samtidig blir truffet av en snikskytter. Leste at det var en eller annen tøyseekspert i et eller annet tullestudio som argumenterte for straffe fordi Ayling "ikke burde hatt beinet sitt der". Som Balle Clorin sa det: Bare rør. Likevel, Ayling spiller igjen med høy risiko ved å kaste seg inn og ned i duellen i eget felt. Nevnte jeg VAR som en gigantisk feli i fotballen? Jeg står for det, men ei klokke som står stille har også rett et par ganger i døgnet og det der.

Jeg syns Ayling var bra mot Leicester og han var ikke blant Leeds' verste mot Villa heller, da som stopper. Uansett syns jeg han er langt bedre offensivt og skal derfor spille back. Når det stormer rundt han, syns jeg ofte han havner i problemer. Det må også nevnes at han ofte isoleres grunnet Raphinhas spillestil. Man kan ikke få i pose og sekk som regel. Vi se det under O'Leary hvor Leeds hadde langt større problemer på venstreback mot bedre lag, når Kewell spilte fremfor Wilcox. Når det gjelder svakt forsvarsspill må man også trekke frem sesongen til Dallas. Han går langt oftere fri for kritikk ved dårlig markering defensivt, men har nok mer kred i banken. Dallas var svært god på venstreback denne gangen og det er godt for det blir vel hans posisjon ut sesongen, om man ikke flytter Struijk ut dit når Cooper er skadefri. Syns Struijk har spilt en del gode kamper der. Han mangler fart, men når han fikk lov å være spilleren som kom fram og brøyt oppspillspunktet og samtidig være en pasningsspiller, stod han frem positivt.

Jeg syns også vi så tegn til en Raphinha med hodet på rett plass. I første omgangen skortet det litt på utføringen som nok henger sammen med litt dårlig flyt, men han var bedre enn på lenge. Skal ikke spekulere i om han har vært/er et annet sted mentalt allerede, men det er ubestridt at vi trenger han for å unngå nedrykk. Anser han som 98% tapt når vinduet åpner (selv om maks hadde vært å ha han som Leedsspiller under utstillingsvinduet VM), men vi får håpe for alles skyld at han leverer i sesonginnspurten. Helt avhengige av det! Og siden mål og assist fra han ut året betyr høyere overgangssum og en bedre kontrakt for han, må vel det være vinn-vinn?

Ny kamp mot Ulvene fredag. Det blir nok en kamp med langt færre sjanser for Leeds' del. De må tas! Wolves er et defensivt solid lag med langt flere klassespillere enn Norwich. Vi kan ikke se oss blind på en god kamp mot ligaens suverent svakeste lag, men vi får heller ikke mer enn tre poeng for å slå de. Norwich er svake, men Leeds var også veldig gode fram til Rodrigo måtte av. Håper han er frisk og i kreativt slag til fredag og at Bamford klarer 60 minutter pluss. Det trenger vi!

Og som du nevner, dette var en skikkelig boost. Jeg skulle gjerne sett Leeds lede 3-0 til pause og fullstendig kontrollere, men det KAN være at denne måten å vinne på kan brukes på en enda bedre måte. For det føltes nesten som man hadde rykket opp eller vunnet en cupfinale. Føltes nesten som 2-1-seieren over Bristol Rovers, etter 0-1 og rødt kort på Gradel. Kanskje vil skremmeskuddet og den forløsende gleden på overtid være enda viktigere enn om Leeds resultatmessig hadde knust Norwich og kanskje vært litt mer hovne? Hvem vet, men er det noe Marsch gjør mye av er det bruk av motivasjonsprat så han har bra med ammo etter denne kampen.

Og som jeg gleder meg til å se Phillips og Forshaw i tospann!
« Siste redigering: Mars 15, 2022, 10:04:24 av Dennis »
Marching on together!