Skrevet av Emne: Kamp:v. Manch. City @ Elland R. lørdag 30.04.22 kl 18:30, TV2 Play  (Lest 6910 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Serielederen ankommer Elland Road til tidlig kveldskamp på lørdag. Sannsynligvis blir det noen endringer sammenlignet med det laget som startet mot Real Madrid på tirsdag, men stallen er jo så råsterk at det neppe kommer til å merkes nevneverdig. City kunne fort ledet 5-0 før RM skåret sitt første. Sluttresultatet speilet ikke kampforløpet og skapte sjanser i alle fall.

Leeds er ubeseiret på de fem siste kampene (når hadde vi sist en sånn rekke?), og har spilt inn 11 av 15 oppnåelige poeng på disse. Ingen forventer vel poeng i denne, men City skal passe seg for Stuart Dallas.  ;)
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Serielederen ankommer Elland Road til tidlig kveldskamp på lørdag. Sannsynligvis blir det noen endringer sammenlignet med det laget som startet mot Real Madrid på tirsdag, men stallen er jo så råsterk at det neppe kommer til å merkes nevneverdig. City kunne fort ledet 5-0 før RM skåret sitt første. Sluttresultatet speilet ikke kampforløpet og skapte sjanser i alle fall.

Leeds er ubeseiret på de fem siste kampene (når hadde vi sist en sånn rekke?)
, og har spilt inn 11 av 15 oppnåelige poeng på disse. Ingen forventer vel poeng i denne, men City skal passe seg for Stuart Dallas.  ;)

Sist vi hadde en lengre rekke med kamper uten tap var vel for et år siden da vi hadde 6 kamper?  Slo da blant annet City og tok ett poeng mot både Liverpool, ManU og Chelsea.  Totalt 12 poeng på de 6 kampene.  Marsch må gjerne slå den rekken for min del.  ;)

Blir spennende å se om vi fortsatt har kontroll bakover mot litt sterkere motstand enn i de to siste kampene.  Vi har tettet mye mer igjen bak i det siste, og merker også at Cooper er tilbake og har tatt over styringen der.  Men litt mer skeptisk til hva vi kan få til fremover.  Tar gjerne en "Dallas" igjen ja!  8)
« Siste redigering: April 28, 2022, 00:27:12 av Forever Whites »
Medlem 94237

auren

Blir særdeles vanskelig. Parkerer vi bussen og satser på kontringer? Det bør vi vel kanskje gjøre. Håper Marsch justerer litt formasjonsmessig. Jeg ønsker å se Dallas på midten og går for en 3-4-3 formasjon:

Meslier - Koch, Llorente, Cooper - Ayling, Dallas, Phillips, Harrison - Raphinha, Rodrigo, James

Eventuelt blir Struijk venstrestopper og Koch ut. Da kan vi eventuelt bytte formasjon utover i kampen. James blir veldig viktig i form av sin fart og arbeidskapasitet. Rodrigo blir en møtende spiss som skal holde på ball og vente på James/Raphinha. Så har vi 5 i forsvar når vi angripes. Litt uvant med Harrison som venstre vingback, men føler Dallas sin arbeidskapasitet trengs på midten i denne kampen. I tillegg vil en ekstra stopper gjøres oss ekstra farlig på dødballer.

Tips: 0-3.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Hvis de vil og det stemmer så kan de vel score så mange mål de vil på oss.
Offensivt er det jo helt vanvittig det City laget. Problemet er jo at det er veldig bra defensivt og, men de har noen viktige spillere ute. I tillegg kjenner de nok på et vanvittig press.
De vet at et lite feilskjær så er Liverpool forbi. Det de demonstrerte i går mot et veldig godt Villareal lag er vel så tett du kommer en optimal forestilling i denne idretten.
Jeg er litt småbekymret ifht oss selv. Gjennomføringene har bært mer preg av tilfeldigheter i de siste kamper selv om poengfangsten har vært meget bra.
Spent på hvordan en slik kampplan og gjennomføring vil ta seg ut mot ganske mye bedre motstand neste måneden.
Burnley kan vel fort være a poeng med oss før vi sparker i gang.
Jeg håper av hele mitt hjertet at vi henter noe ut av dette.
Vi kan vel fort se en lignende kamp som U-23 laget spilte. Håper bare at vi tar vare på de sjansene vi får og kollektivt så legger vi ned innsats som tilsier årets kamp.
Faktisk usikker på om jeg har nerver til å følge med på dette.
Kanskje Rodrigo hentet inspirasjon fra Benzema? Det er mulig.

Slenger inn et 2-1 tips. James og Harrison
« Siste redigering: April 28, 2022, 10:20:32 av leedslife »

Andersen

Her forventer jeg ikke poeng i det hele tatt , selv om vi spiller på hjemmebane, Man C kommer til å gå ut i hundre det er garantert . MOT.

Reaney

Hadde vært så typisk Leeds å ta poeng i denne kampen og servert Looserpool ligagullet.

Forever Whites

Hadde vært så typisk Leeds å ta poeng i denne kampen og servert Looserpool ligagullet.

Enig! Men vi trenger poengene, får heller la det under tvil gå for denne gang.  ;)
« Siste redigering: April 29, 2022, 13:55:14 av Forever Whites »
Medlem 94237

Andersen

Hvis , HVIS vi tar poeng mot Man C hjemme på lørdag , og det poenget/poengene gjør at vi berger plassen i PL , blåser jeg i hvem som vinner PL 21/22. MOT.

Andersen

Et dilemma for min del , Viking - FK Haugesund starter en halv time før Leeds kampen . Rogalands derby . Tror jeg må zappe mellom tv kanalene hvor kampene går.  ;D

GeirO

Et dilemma for min del , Viking - FK Haugesund starter en halv time før Leeds kampen . Rogalands derby . Tror jeg må zappe mellom tv kanalene hvor kampene går.  ;D
Foreslår du tar opp den kampen med de norske lagene, og ser den i opptak neste år en gang... ;D

Kato

Det spesielle så langt under Marsch er at vi har prestert svakere, men tatt flere poeng. Jeg er langt fra sikker på denne "smale" spillestilen, selv om Harrison ser ut til å ha blitt mer målfarlig av å komme lengre inn i banen. Raphinha mener jeg bestemt er klart best når han kan utfordre utenfra og innover i banen. Hvis planen er at backene skal mye rundt, så har vi ikke sett noe av det ennå. Men ikke tiden for å diskutere spillestil, nå handler det bare om å karre til seg nødvendige poeng, uansett hvordan det ser ut.

Josch

Første gang vi møter et topplag med Marsch. Jeg er spent på presset, som tidvis har vært høyt i banen med ham. Det er nok selvmord mot City med så gode spillere. Blir nok lavt press her. Men City slurver faktisk i forsvar flere ganger hvis de presses.

Sterland

Første gang vi møter et topplag med Marsch. Jeg er spent på presset, som tidvis har vært høyt i banen med ham. Det er nok selvmord mot City med så gode spillere. Blir nok lavt press her. Men City slurver faktisk i forsvar flere ganger hvis de presses.
Her gjelder det å tette igjen best mulig, og gå 100% på de kontringsmulighetene vi evt måtte få. Frykter braktap, men klamrer meg til å håpet om en skrell. City har snublet før..

Hallgeir *

Første gang vi møter et topplag med Marsch. Jeg er spent på presset, som tidvis har vært høyt i banen med ham. Det er nok selvmord mot City med så gode spillere. Blir nok lavt press her. Men City slurver faktisk i forsvar flere ganger hvis de presses.
Her gjelder det å tette igjen best mulig, og gå 100% på de kontringsmulighetene vi evt måtte få. Frykter braktap, men klamrer meg til å håpet om en skrell. City har snublet før..

City har vel tapt hjemme for bla Palace. Man kan jo håpe på at lynet slår ned flere ganger på samme sted, men  jeg håper i alle fall at vi kommer oss gjennom kampen på en anstendig måte. Dersom bussen parkeres, skal vel ingen skjemmes over det.
Super Leeds since 1968

Andersen

Med tanke på hva som står på spill , så skjønner jeg det godt hvis March og Leeds parkerer bussen foran egen 16 meter, Det er tross alt snakk om å overleve i PL  denne sesongen. MOT.

Forever Whites

Tipper Leeds vinner 1-0 i dag med Raphinha som målskårende.  City tenker for mye på at de ble forbigått på tabellen tidligere i dag og blir dermed alt for stresset.
Med Watford seier eller uavgjort i tillegg kan vi forberede oss på en ny sesong i PL allerede.  Men dette inneholder en del ønsketenkning og vi får se hvordan kvelden ender tilslutt.  8)
Medlem 94237

Håvard

20 minutt igjen i London. Burnley har vel enda ikke hatt avsluttning på mål.
Står resultatet er jeg straks mer avslappet før kampen på Harveys...
Måten vi spilte siste kamp skremte meg noe så inn i h.......

Poeng i dag er bonus

MOT

Forever Whites

Spennende lag i dag:

Medlem 94237

Fido

Den lagoppstillingen så litt «Steinerskole kreativ» ut. Forventningene sank ennå noen hakk.

GaryMac

Spennende lag i dag:
Redd for at det ikke blir spennende så lenge...
Gud, hvor jeg håper jeg tar feil :-)

Forever Whites

Spennende lag i dag:
Redd for at det ikke blir spennende så lenge...
Gud, hvor jeg håper jeg tar feil :-)

Har sittet med over hundre i puls nå og sett Watford - Burnley.  Gikk fra himmel i 82 minutter til helvete de siste 10.  Trenger litt oppmuntring nå.  :)
Medlem 94237

Hallgi

Off, blir uhyre viktig og vanskelig kamp etter dagens brutale resultat!
Bra James ikkje spring seg vekk på topp i dag og, håper Rodrigo presterer.
Men Hay melder at Cooper kjenner på ein skade på oppvarmingen, ikkje bra
ALAW (& I am the pirate amongst us)

baste

Liker at Dallas er flyttet fram på midtbanen. Men Junior mot Foden .. tja..

Bli knalltøft å få med seg noe herfra, men større under har skjedd.

Come on LEEDS UNITED
« Siste redigering: April 30, 2022, 18:38:04 av baste »

Forever Whites

Cooper ute nå.
Medlem 94237

Forever Whites

Rodrigo har visst like dårlig overblikk som James.  Der skulle Raphinha hatt ballen så hadde det vært 1-0.
Medlem 94237

GaryMac

Rodrigo har visst like dårlig overblikk som James.  Der skulle Raphinha hatt ballen så hadde det vært 1-0.
Får ikke mange sånne i løpet av kampen.
Og tidlig gult på Firpo, ja....

Lucas the Kop Cat

Blir tungt nå men var vel aldri frispark mot Dallas?

GaryMac

Spennende lag i dag:
Redd for at det ikke blir spennende så lenge...
Gud, hvor jeg håper jeg tar feil :-)
12 minutter, ja...

Forever Whites

Synes frisparket var billig, men de slapp lett til i feltet når de skåret.
Medlem 94237

karaba

Synes frisparket var billig, men de slapp lett til i feltet når de skåret.
Phillips hopper jo 3cm over bakken


Sent from my iPhone using Tapatalk