Skrevet av Emne: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00  (Lest 7293 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sterland

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #150 på: Mai 08, 2022, 17:04:24 »
Oppløftende andre omgang som vi vant 1-0. Hvem hadde trodd det? Heldigvis ikke kalastap og selvtilliten ikke helt på bunn mot Chelsea på onsdag. Poeng i den kampen og jeg tror vi holder oss!

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
La oss ikke lure av målscoren.. Vi ble fullstendig pisset på gjennom hele kampen. Kun et vanvittig sjansesløseri hos Arsenal gjorde at det ikke ble kalassifre. Synes Koch og Llorente var brukbare, det samme var Bate når han kom inn. Utrolig skuffet over Phillips, han taper midtbanen med glans, og er ikke nærheten av å levere på nivået han hadde tidligere. James var mye bedre bedre når han ble flyttet ut på kant, spesielt defensivt. Men den som virkelig skal se seg i speilet og gremmes er Luke Ayling.

leedslife

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #151 på: Mai 08, 2022, 17:05:14 »
Tja, hva skal man si- vi er jo bare ikke i nærheten av nivået til Arsenal.
INNSATS derimot kan man forlange, vi har jo endel som bare tripper utpå der….virker giddalaust rett og slett.

Topp mot bunn. Ingen som forventet at vi skulle matche Arsenal her vel?

Det er forskjell på tap og latterliggjøring.
Synes ikke vi ble latterliggjort verken i første eller andre. 0-2 etter 10 minutter og en mann utvist etter 30. Da kan man ikke forvente annet enn å bli spilt lave og rundspilt til tider på bortebane mot et av ligaens formlag og topplag.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og hvordan stod det til forventning før 30?

auren

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #152 på: Mai 08, 2022, 17:15:27 »
Tja, hva skal man si- vi er jo bare ikke i nærheten av nivået til Arsenal.
INNSATS derimot kan man forlange, vi har jo endel som bare tripper utpå der….virker giddalaust rett og slett.

Topp mot bunn. Ingen som forventet at vi skulle matche Arsenal her vel?

Det er forskjell på tap og latterliggjøring.
Synes ikke vi ble latterliggjort verken i første eller andre. 0-2 etter 10 minutter og en mann utvist etter 30. Da kan man ikke forvente annet enn å bli spilt lave og rundspilt til tider på bortebane mot et av ligaens formlag og topplag.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og hvordan stod det til forventning før 30?
To matchavgjørende situasjoner siste to kamper etter få minutt. I dag tabben til Meslier. Mot City den digre til Rodrigo. Med flyt der, hadde de to kampene blitt totalt annerledes tror jeg.

Kampen kjørt etter 10 minutter i dag. Da forventer jeg at Arsenal dominerer slik de gjorde. På forhånd hadde jeg også forventet at Arsenal ville vinne og dominere. Men på onsdag forventer jeg en tettere kamp og poeng!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #153 på: Mai 08, 2022, 17:35:30 »
Tja, hva skal man si- vi er jo bare ikke i nærheten av nivået til Arsenal.
INNSATS derimot kan man forlange, vi har jo endel som bare tripper utpå der….virker giddalaust rett og slett.

Topp mot bunn. Ingen som forventet at vi skulle matche Arsenal her vel?

Det er forskjell på tap og latterliggjøring.
Synes ikke vi ble latterliggjort verken i første eller andre. 0-2 etter 10 minutter og en mann utvist etter 30. Da kan man ikke forvente annet enn å bli spilt lave og rundspilt til tider på bortebane mot et av ligaens formlag og topplag.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og hvordan stod det til forventning før 30?
To matchavgjørende situasjoner siste to kamper etter få minutt. I dag tabben til Meslier. Mot City den digre til Rodrigo. Med flyt der, hadde de to kampene blitt totalt annerledes tror jeg.

Kampen kjørt etter 10 minutter i dag. Da forventer jeg at Arsenal dominerer slik de gjorde. På forhånd hadde jeg også forventet at Arsenal ville vinne og dominere. Men på onsdag forventer jeg en tettere kamp og poeng!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er jo intr måte å se det på. Marsch er lik.
Vi får håpe det stemmer. Og som deg tror jeg Chelsea er det gode muligheter. Men tungt med Ayling.

Reaney

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #154 på: Mai 08, 2022, 17:42:54 »
Det ble dessverre som jeg skrev i går at det blir Leeds tap og Everton seier. Bare å si "nei takk for hjelpen" til Brendan Rogers og hans møkkalag.

Cherry

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #155 på: Mai 08, 2022, 18:18:20 »
Få hjem og inn Drameh, han har visstnok levert til M+ i Cardiff som HB.

Forever Whites

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #156 på: Mai 08, 2022, 18:30:09 »
Luke Ayling spilte sin 500 offisielle match i dag.  Ikke særlig bra måte å feire det på.  Me sånn går det bare av og til.
Medlem 94237

leedslife

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #157 på: Mai 08, 2022, 18:47:53 »
Tror ikke man skal dvele for mye med denne kampen.
Men…
Første gang i år under streken. Et nytt brist for selvtilliten.
Ayling ute resten av sesongen. Av Ayling, Cooper, Forshaw, Dallas, Bamford av hærførerene er det bare Cooper igjen.
Han må starte på onsdag. Vi har ingen valg nå.
På onsdag håper jeg det er slutt på PR stunt og overfladisk drittsnakk. Da må det leveres. Nå må vi vise oss frem.
MOT
« Siste redigering: Mai 08, 2022, 18:57:52 av leedslife »

Dennis

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #158 på: Mai 08, 2022, 18:58:15 »
Meslier - 3 - Starter på verst tenkelige måte. Et par fine redninger, men generelt veldig svak i feltet.
Ayling - 1 - Sliter enormt mot Martinelli, før han tar det i egne hender. Jubileum med hjernedrøpp står til stryk.
Koch - 4 - Henger etter når Arsenal kjører kombinasjoner, men står bedre enn makkeren.
Llorente - 4 - Redder en ball på streken og scorer ett mål som trekker opp, men er ellers langt unna det som trengs.
Firpo - 4 - Kanskje ikke akkurat skryt, men har sett han dårligere. Saka er ikke veldig farlig, men spørsmålet er om det er Firpo eller Saka selvs fortjeneste. Går som en av få på villige løp i første.
Phillips - 5 - Vinner noen egne dueller, men sliter med å få tak i Ødegaard og de andre.
Klich - 4 - Frustrert gult kort som symboliserer en som løper mellom motspillere etter ball.
Harrison - 3 - Får ytterst lite til. Løper seg fremover til potensielle farligheter men mister som regel ballen ved å spille til feil tid.
Raphinha - 3 - Tenner for fullt men på feil grunnlag. Feil fokus i en prekær tid?
James - 6 - Leeds beste. Ikke i nærheten i første, men gjør en god annen omgang defensivt som en slags back.
Gelhardt - n/a

Bate - 5 - Viser tendenser. Et stygt balltap som reddes av James men en av få som treffer medspillere med ballen.
Struijk - 4 - Det går litt for fort. Utsatt for å lage frispark, men er ikke svakere enn andre der bak.
Rodrigo - 3 - Veldig vanskelig å spille spiss for et lag som driver skadelindring. Som første pressledd og kontringsalternativ er det derimot vanskelig å si hva han bidrar med.
Marching on together!

Bromancer

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #159 på: Mai 08, 2022, 19:48:47 »
Bate fortjener skryt. Kommer inn i en kamp der vi blir fullstendig rundspilt men gjør seg absolutt ikke bort. Bør få sjansen foran Klich, jeg kan ikke se for meg at han skal være noe dårligere.

leedslife

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #160 på: Mai 08, 2022, 20:07:23 »
Hva skjer på benken. Noen som har plukket opp det? Åpenlyse uenigheter.
Klich mot Marsch sist og Ralph idag?

Cherry

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #161 på: Mai 08, 2022, 20:20:18 »
Hva skjer på benken. Noen som har plukket opp det? Åpenlyse uenigheter.
Klich mot Marsch sist og Ralph idag?

Så ikke noe drama der.
Greit å ta ut både Klich og Raphinha før de fikk ett kort til… og midtbanen ble jo faktisk bedre med Bate.
Raphinha går sur mot bedre motstand , dette er ikke første gang…og aner ikke hva han hisset seg opp for ifbm at kortet til Ayling ble omgjort.
Mener byttene var greie, Rodrigo er dog ikke bikkje på topp - han må ha ballen beina.
Lurer fælt på om vi kan få inn Drameh nå siste 3….bør vel la seg gjøre?

Andersen

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #162 på: Mai 08, 2022, 20:31:07 »
Kan man si det ble et hederlig 2-1 tap mot Arsenal? Bare å glemme denne kampen og se frem til den neste på onsdag. Ayling er vel ferdig spilt for sesongen med sitt røde kort i dag. 3 kamper igjen å spille , 3 kamper å plukke poeng i. Syke seg opp til fortsatt spill i PL, eller championship ligaen neste sesong. Aldri kjedelig å være Leeds supporter. MOT.

Dylan

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #163 på: Mai 09, 2022, 00:29:04 »
Fikk ikke sett kampen, men skjønner såpass at vi ikke var all verden. Men makan til utskjelling av eget lag her på forumet, det kunne jeg gjerne spart meg for å lese. Som mange har sagt tidligere; vi har ikke PL materiale, og da det vel gå sånn. Gir ikke opp før det er matematisk umulig, men ser stygt ut nå.

Kato

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #164 på: Mai 09, 2022, 05:47:46 »
Jeg mener vi er nærmere å Berge oss enn vi bar før helga. 4 poeng er nok.
 

baste

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #165 på: Mai 09, 2022, 08:48:56 »
Jeg mener vi er nærmere å Berge oss enn vi bar før helga. 4 poeng er nok.

Om Burnley taper sine tre, klarer vi oss med 1 poeng. Og det tar vi mot Chelski  ;D


MOT

leedslife

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #166 på: Mai 09, 2022, 08:53:16 »
Jeg mener vi er nærmere å Berge oss enn vi bar før helga. 4 poeng er nok.

Om Burnley taper sine tre, klarer vi oss med 1 poeng. Og det tar vi mot Chelski  ;D


MOT
Jeg tror du har rett baste.

Spiller Brighton som de gjorde sist så slår de oss enkelt. Brentford borte? Tja mulig, men tviler hvis de spiller som de har gjort
« Siste redigering: Mai 09, 2022, 08:55:37 av leedslife »

Joe Jordan

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #167 på: Mai 09, 2022, 09:11:26 »
Mulig Marsch har tettet litt igjen bak slik at vi taper 2-1 istedet for 4-1, noe som ikke utgjør noen stor forskjell når sesongen er over. Har en uggen følelse av at 39 eller kanskje til og med 40 poeng må til for å holde seg oppe. Med spesielt Kalvin såpass ute av form så er jeg veldig i tvil om at dette kan gå. Men fortsatt er det "hope in a hanging snore".
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

leedslife

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #168 på: Mai 09, 2022, 12:11:09 »
Beklager. Gikk i den fella at jeg måtte se deler av kampen igjen.

Burnley taper mot Villa som man tror skulle gi en boost...
Du vet at det er en sjanse for at Everton får noe med seg mot Leicester. Det ligger der så klart som en faktor for spillerne.
Det er 4 matchballer igjen. Viktigste kampene i moderne tid for klubben.
PR maskinen er i gang. Vi skal gjøre det for Dallas. Fra benken snakkes det om gjennomføringen.

3 minutt. Firpo i trøbbel. Sako dras ned. Heldig som ikke får gult. Man senser tidlig at vi er på "hæla".
5 minutt. Gigatabbe. 1-0
10 minutt. "Stig på stig" på i eget felt. Vær så god, 2-0.
10-25 minutt. Store sjanser til Arsenal.
25. Ayling. rødt kort. Rett ut. Kampen ferdig.

Kampplan. Tilstedeværelse. Kollektivt og individuelt. Hvordan er det mulig? Det minste lille taktskifte så rakner vi fullstendig.  Hvor er lederne? Hvor er kommunikasjonen? Hvor er viljen til å ofre noe? Viljen til å stå opp? Viljen til å stå frem i nøkkelsituasjoner? Ta ut brodden i perioder der man vet Arsenal  kommer?

En innspurt med skikkelig forventninger, press og ramme. Har vi det som skal til for å stå i mot det? Man begynner jo alvorlig å lure tar man med de siste kampene.
Jeg tror nok det er skuffelsen over gårdsdagen som styrer, men akkurat nå er troen min på poeng mot Chelsea mindre enn hva den var på samme tid forrige uke.

Sterland

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #169 på: Mai 09, 2022, 12:29:45 »
Beklager. Gikk i den fella at jeg måtte se deler av kampen igjen.

Burnley taper mot Villa som man tror skulle gi en boost...
Du vet at det er en sjanse for at Everton får noe med seg mot Leicester. Det ligger der så klart som en faktor for spillerne.
Det er 4 matchballer igjen. Viktigste kampene i moderne tid for klubben.
PR maskinen er i gang. Vi skal gjøre det for Dallas. Fra benken snakkes det om gjennomføringen.

3 minutt. Firpo i trøbbel. Sako dras ned. Heldig som ikke får gult. Man senser tidlig at vi er på "hæla".
5 minutt. Gigatabbe. 1-0
10 minutt. "Stig på stig" på i eget felt. Vær så god, 2-0.
10-25 minutt. Store sjanser til Arsenal.
25. Ayling. rødt kort. Rett ut. Kampen ferdig.

Kampplan. Tilstedeværelse. Kollektivt og individuelt. Hvordan er det mulig? Det minste lille taktskifte så rakner vi fullstendig.  Hvor er lederne? Hvor er kommunikasjonen? Hvor er viljen til å ofre noe? Viljen til å stå opp? Viljen til å stå frem i nøkkelsituasjoner? Ta ut brodden i perioder der man vet Arsenal  kommer?

En innspurt med skikkelig forventninger, press og ramme. Har vi det som skal til for å stå i mot det? Man begynner jo alvorlig å lure tar man med de siste kampene.
Jeg tror nok det er skuffelsen over gårdsdagen som styrer, men akkurat nå er troen min på poeng mot Chelsea mindre enn hva den var på samme tid forrige uke.
Spot on. Hver gang vi hadde ballen ble vi overmannet av Arsenalspillere. Virket som de var 3-4 mann flere enn oss.. Chelsea er ikke noe dårligere lag enn Arsenal, men har hatt marginene mot seg den siste tiden, etter å ha dominert kraftig. Bare et tidsspørsmål før det løsner for dem. Måtte det drøye en eller annen gang etter onsdag..

Dennis

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #170 på: Mai 09, 2022, 13:05:44 »
Utligninga til Wolves var ikke til vår fordel. Det viser selvsagt at Chelsea er mulig både å score på og ta igjen ledelse på, men jeg hadde gjerne sett de ha to ekstra poeng før kampen mot oss.

Med cupfinale på lørdag er selvsagt hovedfokuset på Liverpool, men samtidig er de ikke helt trygge på 3/4.plass. De har matematisk råd til å nedprioritere en kamp siden Spurs og Arsenal møter hverandre torsdag. Likevel, om Spurs skulle vinne den kampen så ville stillingen vært:

Chelsea 35 (før onsdag) - 67 p
Arsenal 36 (tap for Spurs torsdag) - 66 p
Spurs 36 (seier mot Arsenal torsdag) - 65 p

Leeds v Chelsea spilles altså før Spurs v Arsenal, men med seier onsdag mer eller mindre sikrer Chelsea seg topp fire Med tap er de faktisk i trøbbel. Hadde de slått Wolves lørdag hadde de hatt tre poeng på Arsenal og en langt bedre målforskjell og kunne stilt med "juniorlaget" mot oss.

Jeg tror absolutt Chelsea fokuserer på lørdagskampen og en pokal, men de har ikke råd til å nedprioritere kampen på Elland Road fullstendig. Så skal det også nevnes at de har to veldig overkommelige kamper igjen etterpå, mot Leicester og Watford på SB. Arsenal og Spurs har også to kamper som de bør vinne etter North London-derbyet.

Så får vi håpe at Leeds snur på taktikken og går ut offensivt og skaper nerver hos de blå, fremfor å la de styre alt.
Marching on together!

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #171 på: Mai 09, 2022, 16:13:31 »
Utligninga til Wolves var ikke til vår fordel. Det viser selvsagt at Chelsea er mulig både å score på og ta igjen ledelse på, men jeg hadde gjerne sett de ha to ekstra poeng før kampen mot oss.

Med cupfinale på lørdag er selvsagt hovedfokuset på Liverpool, men samtidig er de ikke helt trygge på 3/4.plass. De har matematisk råd til å nedprioritere en kamp siden Spurs og Arsenal møter hverandre torsdag. Likevel, om Spurs skulle vinne den kampen så ville stillingen vært:

Chelsea 35 (før onsdag) - 67 p
Arsenal 36 (tap for Spurs torsdag) - 66 p
Spurs 36 (seier mot Arsenal torsdag) - 65 p

Leeds v Chelsea spilles altså før Spurs v Arsenal, men med seier onsdag mer eller mindre sikrer Chelsea seg topp fire Med tap er de faktisk i trøbbel. Hadde de slått Wolves lørdag hadde de hatt tre poeng på Arsenal og en langt bedre målforskjell og kunne stilt med "juniorlaget" mot oss.

Jeg tror absolutt Chelsea fokuserer på lørdagskampen og en pokal, men de har ikke råd til å nedprioritere kampen på Elland Road fullstendig. Så skal det også nevnes at de har to veldig overkommelige kamper igjen etterpå, mot Leicester og Watford på SB. Arsenal og Spurs har også to kamper som de bør vinne etter North London-derbyet.

Så får vi håpe at Leeds snur på taktikken og går ut offensivt og skaper nerver hos de blå, fremfor å la de styre alt.

Chelsea har 2 "bombesikre" 6-poengere til slutt så det er at håp om at dei nedprioriterer denne litt.

Josch

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium - søndag 7. mai kl 15:00
« Svar #172 på: Mai 09, 2022, 16:37:48 »
Hvis Chelsea hviler spillere så vil erstattere prøve å bevise at de fortjener å spille finalen. Tror ikke Leeds får noe gratis her.
Etter tap og uavgjort jakter Chelsea en seier for å bygge selvtillit før finalen.