Skrevet av Emne: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2  (Lest 8925 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

2 dager til ny kamp. Her er det nesten vinn eller forsvinn for Leeds sin del. Nødt å ha minst 1 poeng mot Brighton, aller helst 3. Jeg mener vi skal kjøre offansivt til verks og stille med spillere i riktige posisjoner. Går for dette laget:

Meslier - Shackleton, Koch, Cooper, Firpo - Phillips, Klich - Raphinha, Rodrigo, Harrison - Gelhardt

Tips: 2-2.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Duncan Pub

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #1 på: Mai 13, 2022, 22:28:40 »
Veldig bra forslag Auren. Men eg vil ha med Bate. Må ha ein på midten som kan holde på ballen og fore angriperne med baller. Kanskje han kan gå inn for Rodrigo som er forferdelig ustabil for tiden.

Forever Whites

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #2 på: Mai 13, 2022, 22:32:04 »
Denne vinner vi 4-3.  Kan ikke si hvorfor.  Har nok drømt det!  ;)  Tror vi får se Bamford på banen igjen på søndag. Og både Harrison og Raphinha i storform til en forandring.
Medlem 94237

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #3 på: Mai 13, 2022, 22:32:56 »
Synes Koch klarte seg bra på høyresiden. Shackleton er jeg veldig usikker på. Så spørs det om Harrison er klar?

Ellers er det vel det beste vi kan stille med per dato.
Super Leeds since 1968

karaba

Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #4 på: Mai 13, 2022, 22:41:19 »
Shackleton tror jeg ikke er rett mann å sette inn i denne kampen, men vi sliter jo når alternativene på backene er Shackleton og Firpo. Begge er langt unna PL nivå dessverre


Sent from my iPhone using Tapatalk

J-R

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #5 på: Mai 14, 2022, 00:15:48 »
Hadde vi kunnet stille med Batty og Dorigo , så hadde det blitt tap uansett…
Vi er Leeds og vi går ned..

Josch

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #6 på: Mai 14, 2022, 07:41:01 »
Mike Dean er satt opp som dommer. Ofte kontroversielt med ham.

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #7 på: Mai 14, 2022, 08:36:06 »
Tror vi tar ledelsen også blir det fullstendig kollaps.
Leser at ledelsen hadde møte med alle spillerne og trenerteam denne uken.
Jeg håper det var for å takke for innsatsen denne sesongen og mobilisere for en siste fight. For hjelp fra styrerom har de ikke fått.
Blir spent på hvordan vi gjennomfører på spndag.
Velger å være negativ i håp om at det motsatte skjer.
Den positive innstillingen før siste 3 har jo sendt oss dypere ned i kjelleren siden 17/18.
1-3 Brighton. La alt med det være feil.
Her må alt av seniorspillere starte. Er de som kan få oss ut av dette.
MOT

TK20

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #8 på: Mai 14, 2022, 08:36:34 »
Klamrer meg til håpet: vi hadde en god run før kampene mot City, Arsenal og Spurs og man skal kunne tape kamper mot disse uten at det er en krise i seg selv. Marsh har levert gode resultater mot de svakere lagene selv om vi tidvis spiller drittfotball.

Litt uvirkelig å tenke på at vi faktisk kan rykke ned denne helgen. Har hele veien ment at vi er gode nok til å holde oss, og har egentlig aldri vært så veldig bekymret. Ventet bare på en liten run, for eksempel ti poeng på fire kamper på oppløpet. Vel, det kom en run, men jaggu kom det en run for Burnley og Everton også, og de siste to kampene har vi sett ut som det tredje svakeste laget i ligaen med god margin.

La oss snu formen mot Brighton og sikre plassen neste uke!

Josch

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #9 på: Mai 14, 2022, 09:20:49 »
Leeds kan spille på resultatet fra Tottenham - Burnley. Hvis Burnley taper så kan ett poeng bli viktig her, men helst tre.
Leeds må spille på sikkerhet og ikke løpe seg bort og få kontringer imot. Brighton har et stabilt forsvar og er flinke til å ta kontringer eller roe ned.
Jeg tror kampen åpner avventende og at det kan bli kun ett mål eller ingen. Første målet blir viktig. Lukter uavgjort.

auren

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #10 på: Mai 14, 2022, 10:58:07 »
Leeds kan spille på resultatet fra Tottenham - Burnley. Hvis Burnley taper så kan ett poeng bli viktig her, men helst tre.
Leeds må spille på sikkerhet og ikke løpe seg bort og få kontringer imot. Brighton har et stabilt forsvar og er flinke til å ta kontringer eller roe ned.
Jeg tror kampen åpner avventende og at det kan bli kun ett mål eller ingen. Første målet blir viktig. Lukter uavgjort.
Nja. Nå skal jo Burnley møte Villa borte på onsdag. Her kan de fint ta poeng, så ett poeng i morgen blir fort alt for lite. Vi er nødt å vinne slik jeg ser det!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #11 på: Mai 14, 2022, 12:41:19 »
Leeds kan spille på resultatet fra Tottenham - Burnley. Hvis Burnley taper så kan ett poeng bli viktig her, men helst tre.
Leeds må spille på sikkerhet og ikke løpe seg bort og få kontringer imot. Brighton har et stabilt forsvar og er flinke til å ta kontringer eller roe ned.
Jeg tror kampen åpner avventende og at det kan bli kun ett mål eller ingen. Første målet blir viktig. Lukter uavgjort.
Nja. Nå skal jo Burnley møte Villa borte på onsdag. Her kan de fint ta poeng, så ett poeng i morgen blir fort alt for lite. Vi er nødt å vinne slik jeg ser det!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Marsch sa at kampen ikke er en must win..

Jeg skjønner at det handler om et forsøk på å unngå og stresse spillerne for mye, men det er på tide å innse faren nå. Det blinker rødt overalt.

Rart hvordan treneren virker selvsikker og rolig, mens laget kamp etter kamp løper rundt som nylig halshugde fjærkre.

Marching on together!

Josch

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #12 på: Mai 14, 2022, 13:04:23 »
Leeds kan spille på resultatet fra Tottenham - Burnley. Hvis Burnley taper så kan ett poeng bli viktig her, men helst tre.
Leeds må spille på sikkerhet og ikke løpe seg bort og få kontringer imot. Brighton har et stabilt forsvar og er flinke til å ta kontringer eller roe ned.
Jeg tror kampen åpner avventende og at det kan bli kun ett mål eller ingen. Første målet blir viktig. Lukter uavgjort.
Nja. Nå skal jo Burnley møte Villa borte på onsdag. Her kan de fint ta poeng, så ett poeng i morgen blir fort alt for lite. Vi er nødt å vinne slik jeg ser det!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Marsch sa at kampen ikke er en must win..

Jeg skjønner at det handler om et forsøk på å unngå og stresse spillerne for mye, men det er på tide å innse faren nå. Det blinker rødt overalt.

Rart hvordan treneren virker selvsikker og rolig, mens laget kamp etter kamp løper rundt som nylig halshugde fjærkre.

Det er viktig at treneren er rolig. En panisk trener smitter over på spillerne. I denne kampen er motstanden et par hakk dårligere enn de siste tre kamper så det er sjans til poeng.

Marsch står overfor en kjempeoppgave her. Vi må helst ha tre poeng mot et bra lag. Masse skader og suspensjoner. De fleste spillere har ikke vært i denne situasjonen før. Mange unge spillere som sikkert merker presset. Takler de alvoret? Men Leeds vil ha støtte fra fansen hele kampen.

Siste hjemmekamp. Grip sjansen!



GeirO

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #13 på: Mai 14, 2022, 18:28:53 »
For meg er det enkelt, vi må ha tre poeng og Burnley må tape. Selv da er kanskje Burnley foran oss på onsdag. Men hvordan i alle dager vi skal greie å slå et formsterkt Brighton, vet ikke jeg....
MOT

Dennis

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #14 på: Mai 14, 2022, 18:29:37 »
Leeds kan spille på resultatet fra Tottenham - Burnley. Hvis Burnley taper så kan ett poeng bli viktig her, men helst tre.
Leeds må spille på sikkerhet og ikke løpe seg bort og få kontringer imot. Brighton har et stabilt forsvar og er flinke til å ta kontringer eller roe ned.
Jeg tror kampen åpner avventende og at det kan bli kun ett mål eller ingen. Første målet blir viktig. Lukter uavgjort.
Nja. Nå skal jo Burnley møte Villa borte på onsdag. Her kan de fint ta poeng, så ett poeng i morgen blir fort alt for lite. Vi er nødt å vinne slik jeg ser det!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Marsch sa at kampen ikke er en must win..

Jeg skjønner at det handler om et forsøk på å unngå og stresse spillerne for mye, men det er på tide å innse faren nå. Det blinker rødt overalt.

Rart hvordan treneren virker selvsikker og rolig, mens laget kamp etter kamp løper rundt som nylig halshugde fjærkre.

Det er viktig at treneren er rolig. En panisk trener smitter over på spillerne. I denne kampen er motstanden et par hakk dårligere enn de siste tre kamper så det er sjans til poeng.

Marsch står overfor en kjempeoppgave her. Vi må helst ha tre poeng mot et bra lag. Masse skader og suspensjoner. De fleste spillere har ikke vært i denne situasjonen før. Mange unge spillere som sikkert merker presset. Takler de alvoret? Men Leeds vil ha støtte fra fansen hele kampen.

Siste hjemmekamp. Grip sjansen!

Selvsagt er det viktig, men jeg vil tru han ikke sprer særlig med trygghet siden vi ikke ser noe til det. Kanskje er det mer behov for taktiske innspill enn motivasjonssitater?

Ja, fansen vil støtte laget som alltid fra start, men jeg er redd det ikke blir et kvarter med WALL og MOT det siste kvarteret om ikke spillerne snart viser tenner.

De fortjener å få noe tilbake for støtten.
Marching on together!

Reaney

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #15 på: Mai 14, 2022, 19:27:49 »
Ikke overraskende har vi tapt de 3 siste. Noen var sånn at man håpet og trodde på poeng, men jeg var aldri der. Ble vettskremt i negativ forstand over hvor svake vi var mot Crystal Palace, der vi med seier nærmest kunne ha sikret ny PL status. Men ingen i laget var påskrudd og Trevor Morley i TV2 studio stilte spørsmålet om Leeds var klar over hvor mye som stod på spill. Etter å ha blitt rundspilt siste halvtimen etter klønete taktiske disposisjoner av Marsch forsvant all min tro på denne mannen, tross i mange flotte ord om alt mulig. Vi ranet til oss ett poeng. Og dette etter en 12 dagers periode hvor Marsch skulle gjøre spillerne endra bedre. Nei folkens.Dette mislykkede prosjektet går en vei. Ganske så sikker på nytt tap i morra også dessverre.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #16 på: Mai 15, 2022, 09:54:58 »
Vi kan i praksis rykke ned i dag.
Vinner Burnley og Everton er vi nede om vi selv taper.

Såå skjebnesvangre kan dagens kamper være.

Nå tror jeg nok pinen varer ut i midtuken i det minste. Men jeg vet altså at det kan bli den ytterste fortvilelse allerede i dag.

Leeds var godt gående resultatmessig før Man City. Selv i den kampen klarte vi oss bra spillemessig.
Men siden har vi bare vært patetiske der vi gjør det umulig for oss selv med dumme utvisninger.
Klarer vi plutselig å fremstå annerledes i dag?

Jeg tror vi må ha det første målet. Eller i det minste holde nullen fra start av.
Men vi har ikke akkurat fremstått som at vi skal klare det i det siste.

I teorien kan uavgjort være godt nok. Men er vi vant til at en haug med kamper går vår vei?
I think not.

Nå må vi selv finne nettmaskene igjen, skape sjanser selv faktisk...

PS! Tror jeg vi ville hatt muligheter om Bielsa fortsatt var sjef? Jeg tror ikke vi hadde klart 11 av 15 poeng under ham i kampene som ledet opp mot City, for å si det slik.

Har Phillips styrket oss siden han kom tilbake? Nope.
Har Raphinha hatt en god kamp siden jul? Nope.
Har Ayling hjulpet oss i innspurten? Nope, den utvisningen kunne vært unngått...

Poenget er at også 'de som skal gå foran' har sviktet i denne fasen, nedrykket skyldes ikke enkeltfaktorer med en ledelse som valgte feil, en trener som via treningsmetoder sørget for en haug med skader, en spillergruppe som hadde trengt mer konkurranse om plassene, unge spillere som burde fått være med i denne konkurransen...

Nå er vi i en 'cupfinale' der strengt tatt bare seier er godt nok.
Samtidig er det jo så enkelt som at en seier kan være nok til at vi unngår dette nedrykket.

PS! Jeg er redd spillerne er like nervøse foran kampen som vi er - det er ikke et godt omèn...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #17 på: Mai 15, 2022, 10:41:37 »
Vi kan i praksis rykke ned i dag.
Vinner Burnley og Everton er vi nede om vi selv taper.

Såå skjebnesvangre kan dagens kamper være.

Nå tror jeg nok pinen varer ut i midtuken i det minste. Men jeg vet altså at det kan bli den ytterste fortvilelse allerede i dag.

Leeds var godt gående resultatmessig før Man City. Selv i den kampen klarte vi oss bra spillemessig.
Men siden har vi bare vært patetiske der vi gjør det umulig for oss selv med dumme utvisninger.
Klarer vi plutselig å fremstå annerledes i dag?

Jeg tror vi må ha det første målet. Eller i det minste holde nullen fra start av.
Men vi har ikke akkurat fremstått som at vi skal klare det i det siste.

I teorien kan uavgjort være godt nok. Men er vi vant til at en haug med kamper går vår vei?
I think not.

Nå må vi selv finne nettmaskene igjen, skape sjanser selv faktisk...

PS! Tror jeg vi ville hatt muligheter om Bielsa fortsatt var sjef? Jeg tror ikke vi hadde klart 11 av 15 poeng under ham i kampene som ledet opp mot City, for å si det slik.

Har Phillips styrket oss siden han kom tilbake? Nope.
Har Raphinha hatt en god kamp siden jul? Nope.
Har Ayling hjulpet oss i innspurten? Nope, den utvisningen kunne vært unngått...

Poenget er at også 'de som skal gå foran' har sviktet i denne fasen, nedrykket skyldes ikke enkeltfaktorer med en ledelse som valgte feil, en trener som via treningsmetoder sørget for en haug med skader, en spillergruppe som hadde trengt mer konkurranse om plassene, unge spillere som burde fått være med i denne konkurransen...

Nå er vi i en 'cupfinale' der strengt tatt bare seier er godt nok.
Samtidig er det jo så enkelt som at en seier kan være nok til at vi unngår dette nedrykket.

PS! Jeg er redd spillerne er like nervøse foran kampen som vi er - det er ikke et godt omèn...

Jeg er allerede rykket ned, og tar alt annet som ren bonus. Det er nedrykkstakter over lag som agerer slik vi har gjort i det siste. Keeper-tabbe, røde kort, skader. Alle andre vinner. Alt går mot, det meste self-destruction.

At denne trenden skal snus i dag har jeg dårlig tro på. Ganske trygg på at Burnley taper sine to neste, men det hjelper ikke. Vi er altfor dårlige. Eneste plassen vi har markant fremgang etter Bielsa er på pressepodiet. Og der hentes det lite poeng.

Trøsten er at jeg tror vi er robuste når vi kommer ned med erfarne britiske spillere som grunnlag.
« Siste redigering: Mai 15, 2022, 10:43:35 av Kato »
 

stian

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #18 på: Mai 15, 2022, 10:43:46 »
Vi kan i praksis rykke ned i dag.
Vinner Burnley og Everton er vi nede om vi selv taper.

Såå skjebnesvangre kan dagens kamper være.

Nå tror jeg nok pinen varer ut i midtuken i det minste. Men jeg vet altså at det kan bli den ytterste fortvilelse allerede i dag.

Leeds var godt gående resultatmessig før Man City. Selv i den kampen klarte vi oss bra spillemessig.
Men siden har vi bare vært patetiske der vi gjør det umulig for oss selv med dumme utvisninger.
Klarer vi plutselig å fremstå annerledes i dag?

Jeg tror vi må ha det første målet. Eller i det minste holde nullen fra start av.
Men vi har ikke akkurat fremstått som at vi skal klare det i det siste.

I teorien kan uavgjort være godt nok. Men er vi vant til at en haug med kamper går vår vei?
I think not.

Nå må vi selv finne nettmaskene igjen, skape sjanser selv faktisk...

PS! Tror jeg vi ville hatt muligheter om Bielsa fortsatt var sjef? Jeg tror ikke vi hadde klart 11 av 15 poeng under ham i kampene som ledet opp mot City, for å si det slik.

Har Phillips styrket oss siden han kom tilbake? Nope.
Har Raphinha hatt en god kamp siden jul? Nope.
Har Ayling hjulpet oss i innspurten? Nope, den utvisningen kunne vært unngått..
.

Poenget er at også 'de som skal gå foran' har sviktet i denne fasen, nedrykket skyldes ikke enkeltfaktorer med en ledelse som valgte feil, en trener som via treningsmetoder sørget for en haug med skader, en spillergruppe som hadde trengt mer konkurranse om plassene, unge spillere som burde fått være med i denne konkurransen...

Nå er vi i en 'cupfinale' der strengt tatt bare seier er godt nok.
Samtidig er det jo så enkelt som at en seier kan være nok til at vi unngår dette nedrykket.

PS! Jeg er redd spillerne er like nervøse foran kampen som vi er - det er ikke et godt omèn...

Mange faktorer som spiller inn, helt klart. Meeeen:
Tror vi Bielsa kjente spillergruppa og motstanderne ekstremt godt? Ingen bedre i verden
Var Bielsa en som fikk mye ut av spillermaterialet, til tross for tidvis horribel defensiv org.? Uten tvil
Var de gode prestasjonene til Phillips, Rapha og Ayling påvirket av de rollene de hadde i Bielsaball? Utvilsomt


Vi kunne uten tvil rykket ned med Bielsa også, men det ville i alle fall gitt Marsch en bedre start om han kunne fått en preseason på seg. Nå starter han nok neste sesong med en viss skepsis blant supporterne, uansett hvilken divisjon vi spiller i.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #19 på: Mai 15, 2022, 11:09:25 »

Mange faktorer som spiller inn, helt klart. Meeeen:
Tror vi Bielsa kjente spillergruppa og motstanderne ekstremt godt? Ingen bedre i verden
Var Bielsa en som fikk mye ut av spillermaterialet, til tross for tidvis horribel defensiv org.? Uten tvil
Var de gode prestasjonene til Phillips, Rapha og Ayling påvirket av de rollene de hadde i Bielsaball? Utvilsomt

Raphinha var like håpløs i januar/februar under Bielsa som han har vært etterpå....
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #20 på: Mai 15, 2022, 11:24:40 »

Mange faktorer som spiller inn, helt klart. Meeeen:
Tror vi Bielsa kjente spillergruppa og motstanderne ekstremt godt? Ingen bedre i verden
Var Bielsa en som fikk mye ut av spillermaterialet, til tross for tidvis horribel defensiv org.? Uten tvil
Var de gode prestasjonene til Phillips, Rapha og Ayling påvirket av de rollene de hadde i Bielsaball? Utvilsomt

Raphinha var like håpløs i januar/februar under Bielsa som han har vært etterpå....

Phil Hay spekulerte vel her om dagen i at det ligger en nedrykksklausul for klubben i forhold til Marsch. Hvis så stemmer, står vi kanskje litt friere i sommer. Holder han oss ikke oppe, med den måten vi nå spiller på, ser jeg ingen grunn til at han skal styre dette videre.
 

Josch

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #21 på: Mai 15, 2022, 11:46:59 »

Mange faktorer som spiller inn, helt klart. Meeeen:
Tror vi Bielsa kjente spillergruppa og motstanderne ekstremt godt? Ingen bedre i verden
Var Bielsa en som fikk mye ut av spillermaterialet, til tross for tidvis horribel defensiv org.? Uten tvil
Var de gode prestasjonene til Phillips, Rapha og Ayling påvirket av de rollene de hadde i Bielsaball? Utvilsomt

Raphinha var like håpløs i januar/februar under Bielsa som han har vært etterpå....

Phil Hay spekulerte vel her om dagen i at det ligger en nedrykksklausul for klubben i forhold til Marsch. Hvis så stemmer, står vi kanskje litt friere i sommer. Holder han oss ikke oppe, med den måten vi nå spiller på, ser jeg ingen grunn til at han skal styre dette videre.

Jeg stusset også over fireårskontrakt. Våren 2022 må jo være "prøvetid" og han kan fristilles ved nedrykk med en avtalt sluttpakke? Han kan jo ikke få lønn til 2026 hvis han må sparkes. Da er det tidenes dummeste kontrakt.

Dennis

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #22 på: Mai 15, 2022, 12:20:16 »

Mange faktorer som spiller inn, helt klart. Meeeen:
Tror vi Bielsa kjente spillergruppa og motstanderne ekstremt godt? Ingen bedre i verden
Var Bielsa en som fikk mye ut av spillermaterialet, til tross for tidvis horribel defensiv org.? Uten tvil
Var de gode prestasjonene til Phillips, Rapha og Ayling påvirket av de rollene de hadde i Bielsaball? Utvilsomt

Raphinha var like håpløs i januar/februar under Bielsa som han har vært etterpå....

Phil Hay spekulerte vel her om dagen i at det ligger en nedrykksklausul for klubben i forhold til Marsch. Hvis så stemmer, står vi kanskje litt friere i sommer. Holder han oss ikke oppe, med den måten vi nå spiller på, ser jeg ingen grunn til at han skal styre dette videre.

Jeg stusset også over fireårskontrakt. Våren 2022 må jo være "prøvetid" og han kan fristilles ved nedrykk med en avtalt sluttpakke? Han kan jo ikke få lønn til 2026 hvis han må sparkes. Da er det tidenes dummeste kontrakt.

Det ville desverre ikke på noen måte vært et isolert tilfelle i Leeds-sammenheng, verken for dette regimet eller mange av de foregående. Fra leasingen under Risdale til Ortas JKA-fadese.

Nå er de jo så glade i klausuler i denne klubben at det nok kan være en mulighet for klubben å slippe JM om hovedmålet om å holde seg i serien ryker. Dessverre virker de4 som vi nesten gir bort Raphinha om vi går ned og det har surret rykter om en jedrykssklausul for Phillips og.

Den siste tar jeg derimot med flere klyper salt, da han fortsatt er på Champioship-kontrakt.
Marching on together!

Joe Jordan

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #23 på: Mai 15, 2022, 12:23:46 »
Tror ikke Burnley tar flere poeng denne sesongen. Men jeg tror heller ikke Leeds gjør det dessverre. Basert på tilstanden til klubb og spillere har jeg mentalt justert meg inn på championship. Ser ikke helt hvordan Leeds skulle kunne score og ta tre poeng i den elendige forfatningen klubben er i nå.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Forever Whites

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #24 på: Mai 15, 2022, 13:02:17 »
Da er det bare å benke seg foran skjermen og varme opp med Burnley kampen først.  Tror de vil slite her.  Leeds bør ta poeng i dagens kamp.  Siste kamp borte mot Brentford kan vi ikke forvente mye av.  De vil nok gjøre alt for å stikke kjepper i hjulene for oss.  Vi er avhengige av å fikse dette selv.
Medlem 94237

Dennis

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #25 på: Mai 15, 2022, 13:11:18 »
Jeg forventer ikke et Leeds som sprudler i dag. Ser ikke for meg dusinvis med store sjanser, flotte kombinasjoner og mange mål for hjemmelaget. Til det er vi rett og slett for dårlige, både individuelt og ikke minst kollektivt. Dessverre har sjanseskapingen under Marsch stupt til bunnivå.

Det vi derimot må kunne kreve, er et lag som med full innsats kjemper for livet i PL. Siste sjanse foran et Elland Road som kommer til å støtte laget fra start. Det burde man kapitalisere på. Ser vi enda en kamp med umotiverte og desillusjonerte spillere, tror jeg faktisk stemninga kan snu i løpet av kampen.

Nå dummet Ayling og James seg ut på egenhånd og Dallas var uheldig i en tøff takling, men disse er tre av en rekke spillere som potensielt er en del av et Premier League-lag for siste gang foran eget publikum. Om man ikke finner motivasjon i det, er det liten grunn å ikle seg drakta.

Marsch sa det ikke er en must win, men det er selvsagt kun teoretisk. Leeds bør så absolutt vinne i dag, men det begynner rett og slett med et forsøk. Ikke mer Southampton, ikke mer Crystal Palace. Om det ikke var alvor før, er det i alle fall det nå.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #26 på: Mai 15, 2022, 14:04:21 »
Starting XI: Meslier (GK), Firpo, Koch, Cooper (C), Raphinha, Llorente, Rodrigo, Harrison, Phillips, Gelhardt, Klich.

Substitutes: Klaesson (GK), Struijk, Bate, Hjelde, Cresswell, Greenwood, Shackleton, Kenneh, Gray.
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #27 på: Mai 15, 2022, 14:09:35 »
Starting XI: Meslier (GK), Firpo, Koch, Cooper (C), Raphinha, Llorente, Rodrigo, Harrison, Phillips, Gelhardt, Klich.

Substitutes: Klaesson (GK), Struijk, Bate, Hjelde, Cresswell, Greenwood, Shackleton, Kenneh, Gray.

Spennende.
Medlem 94237

GeirO

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #28 på: Mai 15, 2022, 14:10:27 »
Vil påstå vår kamp i dag er «hundre» ganger viktigere enn en cupfinale. Slår vi Brighton, har vi en liten sjanse til å unngå årevis i Championship. Og det betyr uendelig mer enn en cuppokal.

MOT

Kato

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #29 på: Mai 15, 2022, 14:14:55 »
Tenk om Gelhardt senker Brighton….