Skrevet av Emne: Kamp vs Brentford @Brentford Community Stadium søndag 22.05.22 kl 17:00 Tv2 play  (Lest 11311 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Ja, så har vi kommet hit da...........down the line , and the fat lady sings.... ;D

Orker ikke å la meg dra ned , så jeg poster Eddie Howe`s lovnad før kamp:
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/eddie-howes-newcastle-united-vow-24011874

Tror dermed uavgjort vil holde for oss. ;)
« Siste redigering: Mai 20, 2022, 11:46:42 av Cherry »
 

leedslife

Vi får krysse det vi har av fingre og tær.
Vi får folde hender og be med vår snilleste røst.


karaba

Det var utrolig viktig at Burnley ikke vant mot Aston Villa, det beste hadde selvsagt vært 0p da vi da hadde hatt skjebnen i våre egne hender.
Brentford er veldig høyt på formtabellen og spiller med selvtillit om dagen.
Jeg tror nøkkelen  til seier er å få stoppet Eriksen, alt spill går via han og han er ofte nest sist eller sist på ballen ved scoringer.
Håper også det at Brentford har mye mindre å spille for enn oss slår positivt ut og at vi klarer å spille med tempo og (kontrollert) aggressivitet. Vi må også begynne å skape mer fremover!
Men det aller viktigste er at Burnley ikke tar 3p mot Newcastle!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

peacock

Det står skrevet i Leeds-historien hvordan dette ender. Vi mobiliserer og vinner, men det samme gjør også Burnley.
Det er INGEN hjelp å få fra andre når det gjelder Leeds United.
Lag som MÅ vinne mot slutten av sesongen gjør ofte det mot motstandere som ikke har noe på spill. Uten at jeg kan belegge dette med statistisk materiale.

lowfields

Det står skrevet i Leeds-historien hvordan dette ender. Vi mobiliserer og vinner, men det samme gjør også Burnley.
Det er INGEN hjelp å få fra andre når det gjelder Leeds United.
Lag som MÅ vinne mot slutten av sesongen gjør ofte det mot motstandere som ikke har noe på spill. Uten at jeg kan belegge dette med statistisk materiale.
Var nettopp dette jeg fortalte i desember - da Burnley satte himmel og jord i bevegelse for å få utsatt flest mulig kamper.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Da jeg sa denne kampen på terminlisten i fjor trodde jeg at vi her skulle sende Brentford ned etter et kort opphold i Premier League. Så feil kan man ta.
At store Leeds United frykter kamp mot Brentford for å redde plassen er helt surrealistisk.

RoarG

0 poeng til oss, 3 poeng til Burnley. Et helt fortjent nedrykk er i boks.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Pressern.

Tipper Bamford spiller fra start - 60 minutter?

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/jesse-marsch-press-conference-live-24013326
Sette en rusten Bamford uten kamptrening fra start er vel å ønske tap? Ville stilt med Joffy.
MOT

GeirO

Det står skrevet i Leeds-historien hvordan dette ender. Vi mobiliserer og vinner, men det samme gjør også Burnley.
Det er INGEN hjelp å få fra andre når det gjelder Leeds United.
Lag som MÅ vinne mot slutten av sesongen gjør ofte det mot motstandere som ikke har noe på spill. Uten at jeg kan belegge dette med statistisk materiale.
Tror mer på det motsatte. Burnley taper. Og det vi gjør også, men vi hadde sjansen bla..bla...
MOT

karaba

0 poeng til oss, 3 poeng til Burnley. Et helt fortjent nedrykk er i boks.
Helt fortjent nedrykk ?? For Burnley har virkelig fortjent det med underholdende og fargesprakende fotball ?? Nå må du skjerpe deg


Sent from my iPhone using Tapatalk

HåvardK

0 poeng til oss, 3 poeng til Burnley. Et helt fortjent nedrykk er i boks.
Så fint at du tok deg tid til å glede oss med et oppbyggende innlegg på en ellers ganske trist fredag ettermiddag, RoarG!

Forever Whites

Har lite tro på poeng i denne kampen.  Etter en bra start ved trenerskiftet har vi blitt dårligere og dårligere i det siste. Håper vi blir positivt  overrasket på søndag, at Marsch greier å motivere spillerne til en siste innsats denne sesongen. Er redd for at vi vil spille med nervene utenpå drakten.  Synes at vi bør starte med Gelhardt som spiss og eventuelt sette Bamford inn litt senere i kampen hvis han er klar.  Hadde også vært kjekt å se Greenwood fra start.

Blir veldig spennende dette.  Synd at vi ikke kan avgjøre dette selv men er avhengig av at Burnley ikke vinner.  Regner med at de greier å mobilisere hjemme. Får bare håpe at Newcastle blir for sterke for dem.
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Eg la ut link til pressern i ettermiddag.

Stoor forskjell på å lese fra pressern i den reinskrevne versjonen.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-jesse-marsch-said-24017423

Mange her som er skeptisk til Jesse, men eg syns han fortsatt talk the talk.
Men det er klart, det er på bana vi må prestere - der får vi se hvordan det går.


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Har lite tro på poeng i denne kampen.  Etter en bra start ved trenerskiftet har vi blitt dårligere og dårligere i det siste. Håper vi blir positivt  overrasket på søndag, at Marsch greier å motivere spillerne til en siste innsats denne sesongen. Er redd for at vi vil spille med nervene utenpå drakten.  Synes at vi bør starte med Gelhardt som spiss og eventuelt sette Bamford inn litt senere i kampen hvis han er klar.  Hadde også vært kjekt å se Greenwood fra start.

Blir veldig spennende dette.  Synd at vi ikke kan avgjøre dette selv men er avhengig av at Burnley ikke vinner.  Regner med at de greier å mobilisere hjemme. Får bare håpe at Newcastle blir for sterke for dem.

Jeg velger å stole på Eddie Howe,  fordi jeg vil ha ett postivt mindset inn mot kamp.... ta på meg drakta, Leeds - boxern`` og sette meg ned med en iskald brun en` ... KLAR til å møte det som kommer... :) Ha trua` !!!!!! ;)

ibster

Husker jeg så på kampprogrammet etter januarvinduet hvor Newcastle styrket kraftig og vi gjorde nada og niks. Tenkte at dersom det koker ned til en must-win mot biene i siste runde så er vi kjørt. Nå er det ikke en must-win. Vi kan til og med klare oss med ett poeng men magefølelsen sier 46 kamper til neste år… gg folkens. For et fundament vi hadde å bygge videre på for 10 måneder siden. Vi har skuslet bort en fantastisk posisjon. Skylda ligger vel et sted mellom Orta, Andrea, 49ers og Bielsa. Men ansvaret er det Andrea som må ta. Nå trenger han og vi noe vi ikke er vant med, flaks.

Cannavaro

Skjebnens time for Leeds ; vi nærmer oss....klokka tikker....nedtelling.....nedrykk ?  Hva faen gikk galt sesongen 21/22 ???  Det er flere ting som gikk realt skeis for Leeds denne sesongen. Se på realitetene og fakta :

-Marcelo Bielsa, vår frelser, får sparken i slutten av februar. Nesten 4 år med Bielsa-ball
-Bielsa spillere fra Championship-perioden : Meslier (delvis), Cooper, Ayling, Forshaw, Phillips, Klich, Harrison (delvis), Bamford, og videre delvis ; Roberts og Schackleton.
Slitasjen med Bielsa ball slo ut i full blomst denne sesongen, med skader på flere sentrale spillere.   Sesongen startet elendig, og først etter 7 serierunder kom den første seieren ; 1-0 mot Watford.  Det har blitt kjempesmeller mot de beste lagene ; 0-3, 0-4, 1-5, 0-6, 0-7.....ja vi har regelrett blitt rundspilt og pissa på i flere kamper !!  Det har vært altfor lett å spille oss ut med mann/mann systemet til Bielsa.
-Bielsa`s svakhet : game-management....alle supportere var i harnisk etter hver gang han satte innpå Roberts....det ble ikke noe nytt og energisk, noe som snudde kampene for oss i særlig grad....
-januar vinduet 2022.....svært rolig på Elland Road ; tross i mange skader inn i dette vinduet gjorde klubben et forsøk på å få inn Brenden Aaronson, men mislykkes med det.  Leeds har ikke hatt en fullgod erstatter av en kreativ offensiv midtbanespiller som vi hadde i Pablo Hernandez.   Leeds-ledelsen har feilet ved å ikke identifisere godt nok hvor svakhetene var og forsterket.  Bielsa ønsket en "tynn" spillerstall....ba aldri om forsterkninger, dette burde sannsynligvis Orta identifisert og gjort noe med, i sterkere grad.
-Spillere som sliter i motgang : kropps språk, riktig energi og humør - ingredienser som er viktige når man opplever motgang. Det er ikke vanskelig å se at særlig Raphinha duger best i medgang, ingen spiller som trives i oppoverbakke...
-Kvalitet : i dagens Leeds tropp er det ikke god nok kvalitet for å etablere seg topp 10 i PL, det er ganske mange utskiftelser som må til.  Flere mislykkede kjøp og stagnasjon i utvikling av egne spillere.
- Ansettelsen av Jesse Marsch : jeg er høyst usikker om han er rett mann for klubben fremover.  Han har amerikansk passion, glød og entusiasme i seg, men er det noe spesielt eller ekstra ved ham, som gjør Leeds bedre ?  Er det tilført mye nytt etter Bielsa, bortsett fra mer sone defensivt ??  svært usikker....

Totalt sett så er det flere ting som er slått ut feil, og mye av skylden må tilegnes ledelsen i klubben faktisk, de har stolt altfor mye på Bielsa, og ikke hatt noen plan B, dersom Bielsa mislykkes.  Helt uten handlekraft i januar vinduet og sparking av Bielsa (som kom for seint ??) og hentet inn Marsch som var ledig på tidspunktet....ledelsen har hatt klokkertro på at vi skulle overleve denne sesongen, failure var aldri på agendaen.....

Jeg har vært ofte optimist til kampene denne sesongen, men har sett tegn hele tiden at vi har et for dårlig fotball lag for PL, stallen er tynn og det er ikke mye å få gjort av endringer med våre spillere....men "over all" så har vi dårlig kvalitet i vårt spillermateriell......og det kan dessverre vippe oss av Premier League karusellen for denne gang....

klokken tikker.....nedtelling mot nedrykk ??   Hodet mitt sier ned - mens hjertet vil såklart holde oss oppe !!  ALWAYS LEEDS ! Lykke til på søndag folkens !
MFLU - Miracles For Leeds United

baste

1 poeng kan holde, og den tanke klorer jeg meg fast i. Om vi tar den tunge veien ned, så blir æ med på den turen og.

Enig i at LEEDS UNITED har skulset bort en super sjanse til å etablere oss i PL, etter den sinnsyke gode første sesong i PL.
Klubben og Bielsa gjorde flere tabber, januarvinduet, og klippekortet til  Tylor Roberts er nevnt. 

Klarer ikke å glemme den billige straffen Cheslki fikk i desember, på overtid. Så utrolig klønete av Klich, rett etter 2-2 scoringen til Gelhardt, alle trudde at 1 poeng var sikret..
Den kampen... det var Bielsa fotball. og nå... 5 mnd etterpå...  >:(


Come on Leeds, Get in !

stian

1 poeng kan holde, og den tanke klorer jeg meg fast i. Om vi tar den tunge veien ned, så blir æ med på den turen og.

Enig i at LEEDS UNITED har skulset bort en super sjanse til å etablere oss i PL, etter den sinnsyke gode første sesong i PL.
Klubben og Bielsa gjorde flere tabber, januarvinduet, og klippekortet til  Tylor Roberts er nevnt. 

Klarer ikke å glemme den billige straffen Cheslki fikk i desember, på overtid. Så utrolig klønete av Klich, rett etter 2-2 scoringen til Gelhardt, alle trudde at 1 poeng var sikret..
Den kampen... det var Bielsa fotball. og nå... 5 mnd etterpå...  >:(


Come on Leeds, Get in !

Det skal være mulig å trylle fram en prestasjon mot Brentford, men selv for en evig optimist ser det ganske mørkt ut.

Heldigvis/dessverre har Leeds-supportere vært med på verre nedturer enn nedrykk i år. Klubben er også i en helt annen forfatning denne gang enn tilfellet var forrige gang vi rykket ned. Det er noen "break points" i sesongen som er sure å tenke tilbake på, men den største tabben var nok mangelen på action i januarvinduet. Policyen om å "kun hente spillere som er bedre enn de vi har" er jo i utgangspunktet strålende. Men hvis man ikke ser NOEN spillere som er bedre alternativer enn å spille med en middels ving/tier/åtter på topp, så overvurderer man de spillerne (les: Roberts, James, Rodrigo) vi allerede har og satser alt på at Bamford kommer raskt tilbake i toppform. En elendig risikovurdering.

På den annen side - hvis vi skulle ha tjuvflaks og holde oss i divisjonen kan det gi helt andre muligheter i sommervinduet. Søndagens kamp er en av de aller, aller viktigste i klubbens historie. Det kommer til å bli et mareritt å se på.
« Siste redigering: Mai 21, 2022, 12:28:40 av stian »

auren

Tenker litt statistikk før morgendagens kamp, og kommer frem til at vi kanskje har 15-20 % sjanse for å holde oss.

Sannsynlighetsberegning tatt litt ut av den løse luften:

Brentford - Leeds: 60 - 30 - 10
Burnley - Newcastle: 20 - 45 - 35

Kanskje kunne sannsynligheten for Brentford-seier vært satt til 50 og at sannsynligheten for Burnley-seier var 25-30 %.

Men uansett, med dette estimatet blir det 18,5 % sannsynlighet for at vi holder oss. Hvis mine utregninger er riktige vel å merke.

Hva tenker dere?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

92bryhal

Phil Hay linket til fivethirtyeight, og de gir Leeds 24% sjanse for overlevelse. Noe bedre utsikter enn din utregning, men tallene er ganske tydelige. Vi spiller nok Championship neste sesong. Sjansen for at Everton skulle snu 0-2 til 3-2 var nok godt under 24% da, så det er lov å håpe.

auren

Phil Hay linket til fivethirtyeight, og de gir Leeds 24% sjanse for overlevelse. Noe bedre utsikter enn din utregning, men tallene er ganske tydelige. Vi spiller nok Championship neste sesong. Sjansen for at Everton skulle snu 0-2 til 3-2 var nok godt under 24% da, så det er lov å håpe.
Det blir jo bare synsing uansett. Ingen av disse lagene har vært i akkurat denne situasjonen tidligere mot disse lagene. Får Leeds en tidlig ledelse mot Brentford kan plutselig sjansene bli mye større igjen.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Kan skje mye den siste runden.Spesielt med såpass svake lag som oss og Burnley. Personlige feil. Rødt kort. Fulle av nerver. Eller plutselig full mobilisering og noen siste krampetrekninger.
Har jo vært mye av det allerede som både har gått for (Wolves) og i mot oss (laaang rekke)
Hvorfor ikke siste runde når alvorets time er kommet.

Plutselig står vi her som PL lag neste sesong pga rødt kort på Barnes og tap for Burnley og en overtent Pontus som må i garderoben  og U for oss.

Josch

Tenker litt statistikk før morgendagens kamp, og kommer frem til at vi kanskje har 15-20 % sjanse for å holde oss.

Sannsynlighetsberegning tatt litt ut av den løse luften:

Brentford - Leeds: 60 - 30 - 10
Burnley - Newcastle: 20 - 45 - 35

Kanskje kunne sannsynligheten for Brentford-seier vært satt til 50 og at sannsynligheten for Burnley-seier var 25-30 %.

Men uansett, med dette estimatet blir det 18,5 % sannsynlighet for at vi holder oss. Hvis mine utregninger er riktige vel å merke.

Hva tenker dere?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Norsk Tipping vurderer kampene som jevne i sin odds setting, Brentford litt mer favoritt enn jeg bruker her.

Jeg vil si prosent (snill vurdering)

30 - 40 - 30   Brentford - Leeds

30 - 40 - 30   Burnley - Ncastle

Vinner et av hjemmelagene så rykker vi ned. Dette gir 4 utfall. Samme hvis både Leeds og Burnley taper eller spiller uavgjort (2 utfall). Det blir 6 utfall som er ugunstig for Leeds.

3 gunstige utfall:
0,4 x 0,3 = 0,12 (uavgjort og borteseier)
0,4 x 0,3 = 0,12 (samme)
0,3 x 0,3  = 0,09 ( to borte seire)

Sum = 33% sjans for gunstig utfall

Med snille odds har Leeds 1/3  sjans til å klare seg.

« Siste redigering: Mai 21, 2022, 17:32:14 av Josch »

ar9

https://www.bbc.com/sport/football/61520318

Fant ikke ryktebørs tråden men her må vi vel kjenne vår besøkelsestid uansett hvilken div vi spiller i neste sesong.


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

https://www.bbc.com/sport/football/61520318

Fant ikke ryktebørs tråden men her må vi vel kjenne vår besøkelsestid uansett hvilken div vi spiller i neste sesong.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tar gjerne i mot Swift hvis vi rykker ned. Håper vi satser litt mer kvalitetsbevisst om vi blir værende i PL (Aaronson bl.a.).

Angående kampen i morgen så er jeg pessimistisk og tror vi taper 2-1. Rodrigo med vårt mål.

Tipper forøvrig vi stiller samme lag som sist.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Tipper det blir 1-1 (Harrison) i vår match, 0-0 på Turf Moor.

GaryMac

Tror Newcastle vinner over Burnley, så da er egentlig alt opp til oss selv...

karaba

Jeg tror vi kan vinne hvis Brentford er litt i «vi har ingenting å spille for (nesten)» bobla og at det slår ut positivt for oss at det er vinn eller forsvinn


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forever Whites

God morgen.  Siste kamp for sesongen og så viktig dette er.  Håper vi klarer å mobilisere alt i dag og kjempe til oss 3 poeng. 1 poeng er kanskje nok, alt kommer an på hvordan det går i Burnley-Newcastle.  Eneste som er sikkert er at vi må ha minst ett poeng for å ha håp om å bli værende i divisjonen.

Ulidelig spennende.  Sov dårlig i natt.  Drøye 10 timer til kampstart.  De timene vil nok snegle avgårde.  Må ha troen. MOT
Medlem 94237