Skrevet av Emne: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.  (Lest 36652 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« på: Mai 22, 2022, 22:29:32 »
Ja, da var sesongen endelig over. Etter fjorårets høydare, ble denne sesongen et antiklimaks. Så ærlige må vi ha lov til å være. Bielsa fikk sparken 12 runder før slutt, skadeproblemene var enorme på nøkkelspillere som Bamford, Cooper, Dallas og Phillips. Nyanskaffelsene, særlig Firpo, slo ikke til. Først på overtid i siste runde ble det avgjort. Og heldigvis til vår fordel, denne gangen.

Men plassen ble berget, og vi kan se fremtiden lysere i møte. Ikke noe Championship-spill mot Luton og Millwall, men fortsatt oppgjør mot store lag som L'pool og Man City. De fikk godt over 90 poeng, og var det berømte hestehodet foran alle andre. Man City var bare 1 skarve mål unna å bikke 100 scorete mål. Imponerende, uansett hvor godt økonomisk forspent de er. Leeds derimot, bare 40 scorete mål, og med minus 38 mål i protokollen. Skal en gjentakelse av denne sesongen unngås, må i alle fall forsvarsspillet rettes opp, og det betraktelig.

Så, hva kan vi forvente i 22/23?

1). Manageren fortsetter. Jeg var svært ublid da Bielsa ble sparket, og man ansatte et nytt ubeskrevet blad. For 3 år også! Nå klarte vi å berge plassen, og Marsch får mer ro på seg til å settle sin tropp og sitt spill? Så. får vi se om det holder. Men uansett: noen ny trenerjakt slipper vi.

2). At nøkkelspillere beholdes? Phillips og Raphina er de heteste salgsobjektene, og kommer det gode nok bud, kanskje man selger? Personlig tviler jeg på at vi får beholde Raphina, skulle budet dukke opp. Det er synd, da han er X-faktoren i laget.

3). At forsvarsspillet bedres. Vi gikk på en del virkelig stygge tap, og det kan ikke fortsette. At vi taper mot L'pool og Man City får så være, men regelrett avkledning og latterliggjøring i flere kamper er bare uakseptabelt. Betyr det at vi må skaffe oss nye folk? Eller vil laget nå sette seg, også bakover?  Forsvarsorganiseringen virker helt avhengig av at Cooper spiller. Fortsetter dette? Tar noen av de andre mer ansvar? Backene har vel prestert til langt under pari. Firpo ble vel ikke den erstatteren for Alioski som vi håpet han trodde han skulle bli. Blir neste sesong hans gjennombrudd, eller blir han salgsvare utover sommeren?

4). Må vi ha ny spiss? Bamford er tydeligvis skadeutsatt. Gelhardt er god, men kan han ilegges en så viktig rolle, som førsteangriper så tidlig i sin karriere?

5). Nysigneringer må til. Lagets kvalitet viste seg å skorte en god del da skadene satte inn. Folk har titt og ofte etterlyst nye fjes i flere viktige posisjoner (backer, midtbane av ymse slag).

6). Keeperen. Er Meslier god nok? Etter en god fjorårs-sesong, ble vel også hans sesong en nedtur. Har gjort mye rart. Er fotarbeidet hans det det burde være på dette nivået? Meslier er jo ennå ung, og man ønsker ikke avskrive han. På den annen side: keeperen har den viktigste posisjonen i laget. En god keeper kan vinne laget kamper man fort kunne ha tapt, og en dårlig keeper kan rote bort unødvendige poeng. Man står og faller som et lag, men keeperens prestasjoner er ofte noe ekstra.

7). Det sportslige apparatet, særlig på ledersiden, er det godt nok? Mange spillersigneringer har vist seg være feilslåtte. Spillere som Rodrigo, James, Koch og Firpo har vel ennå til gode å overbevise. Spiller-logistikken er Ortas ansvar. Har han den nødvendige teften? Hvor mye får Marsch å si?

Prediksjon: Leeds gjør en bedre sesong i 22/23, men ikke så veldig mye bedre. Man har lært av denne sesongen. Borte vil Bielsas murderball bli, og vi får se et mer normalt Leeds-lag. Ikke så underholdende å se på, men et som beholder plassen. Veldig mye vil avhenge om vi får beholde Raphina og Phillips. Beholdes disse, og vi får 3-4 nysigneringer, bør det kunne gå greit. Klarer vi 10 poeng mer (48) havner vi på 12.plass, plasseringen til Crystal Palace denne sesongen. Tipper fra 40 til 48 poeng. Dvs., et sted mellom 12 og 15, men ikke noe nedrykks-drama. 40 poeng (Soton) ga 15. plass i år.
« Siste redigering: Juni 16, 2022, 20:15:34 av Hallgeir * »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #1 på: Mai 22, 2022, 22:38:04 »
Antar det er Hay som oppsummerer her men kilde ikke oppgitt: (sjekket, det er kveldens fra Hay ja)
« Siste redigering: Mai 22, 2022, 23:03:26 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #2 på: Mai 22, 2022, 23:07:24 »
Antar det er Hay som oppsummerer her men kilde ikke oppgitt: (sjekket, det er kveldens fra Hay ja)

Calvin Ramsay, Aberdeen, er en 18 år gammel høyreback...
Betyr det noe mht Drameh eller snakker vi pur U23-signing her...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #3 på: Mai 22, 2022, 23:19:49 »
Leeds trenger god bredde i troppen, med jevnt og godt nivå. At mange vikarierte på uvante plasser preget denne sesongen. Bredde!!!

RoarG

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #4 på: Mai 22, 2022, 23:21:31 »
2 nysigneringer allerede? Det kan jeg like :).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #5 på: Mai 22, 2022, 23:30:40 »
Virker som de er tidlig ute og har en plan. Det er bra! Så håper jeg det signeres solide spillere og ikke minst riktige typer. Greit med de to talentene som linkes heftig, men vi trenger ledere i laget også! Så trenger ikke lav alder bety at man ikke går foran.

Ellers tar jeg et par halvsentimentale ønsker i kveld også. Hent James Milner som går ut av kontrakt. Erfaren mann med hjerte for klubben. Superprofesjonell og holder et par år til.

I tillegg tror jeg også Charlie Taylor er en god, billig og sikker løsning på venstreback.

Orta har noe å bevise i sommer!
Marching on together!

Reaney

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #6 på: Mai 23, 2022, 00:18:06 »
En av mange viktige ting som må forbedres neste sesong er hjemmestatistikken. Viktig at Elland Road blir en "festning" igjen. Vi ender opp på 18. plass på hjemmestatistikken (nedrykk). På bortestatistikken er vi derimot klart bedre, på 12. plass. I sum tar vi også 2 poeng mer på bortebane (20 p. borte - 18 p. hjemme).

Kato

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #7 på: Mai 23, 2022, 00:21:57 »
Orta har ingenting her å gjøre.

Dennis

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #8 på: Mai 23, 2022, 06:49:56 »
Orta har ingenting her å gjøre.

Helt enig. Han burde vært økset, men ser ingen mulighet for at der skjer.
Marching on together!

Gordon McUseless

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #9 på: Mai 23, 2022, 07:01:05 »
Virker som de er tidlig ute og har en plan. Det er bra!


Tidlig og tidlig......Det skulle vert gjort i januar.

Dennis

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #10 på: Mai 23, 2022, 07:04:05 »
Virker som de er tidlig ute og har en plan. Det er bra!


Tidlig og tidlig......Det skulle vert gjort i januar.

For ikke å snakke om sist sommer!

Men, det får vi ikke gjort noe med nå. Bedre seint enn aldri og alt det der. I går var det feiring, i dag må dem på jobb. Og Orta, som jeg regner med får beholde jobben, må på dressurkurs.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #11 på: Mai 23, 2022, 07:19:16 »
Antar det er Hay som oppsummerer her men kilde ikke oppgitt: (sjekket, det er kveldens fra Hay ja)

Det er flere interessante ting i denne artikkelen om hvorfor ting gikk som det gikk, hvorfor Bielsa måtte gå, hvem han sa nei til, u23 gutta som surnet og hva som skjedde med Drameh og nesten Summerville. Raphinha/Bielsas sitt forhold er også beskrevet.

Om det er sannheten vet jeg ikke. Men neppe tatt helt ut av det blå.


Bromancer

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #12 på: Mai 23, 2022, 07:28:50 »
Link?

Sterland

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #13 på: Mai 23, 2022, 08:00:23 »
Virker som de er tidlig ute og har en plan. Det er bra!


Tidlig og tidlig......Det skulle vert gjort i januar.

For ikke å snakke om sist sommer!

Men, det får vi ikke gjort noe med nå. Bedre seint enn aldri og alt det der. I går var det feiring, i dag må dem på jobb. Og Orta, som jeg regner med får beholde jobben, må på dressurkurs.
Helt klart at ledelsen undervurderte den kritiske 2. sesongen i PL. Ansettelsen av Marsch kan defineres som vellykket i og med utfallet av sesongen, men jeg er usikker på om han er mannen til å ta oss videre. Han skal ha kred for å holde oss i PL, men vi skaper omtrent ingenting offensivt. Dette kan kanskje relateres til spillerne han har tilgjengelig, men han har virkelig noe å bevise. Orta og hans eskapader i transfermarkedet må evalueres, da han tross alt har svidd av 100 mill pund +, og knapt nok forsterket laget. I tillegg surrer Augustin-saken i bakgrunnen, som trolig vil koste oss nærmere 20 mill p. Vi trenger spillere som har bevist noe, og takler nivået i PL. Føler spansk-importene ikke har vært i nærheten. Kommer nok til å skje en del på transferfronten. Frykter/er forberedt på at både Raphinha og Phillips forsvinner. Håper det er mulig å kvitte seg med Rodrigo, Klich, James og Firpo uten å tape alt for mye økonomisk. Det må hentes spillere som forsterker førsteellveren. Er usikker på om Aaronsen er en god løsning. Virket bra i en CL kamp jeg så han, men nivået i Østerrike er noe helt annet enn PL. Håper speidernettverket har vært på jobb og kartlagt evt gems fra CC. Spent på om Drameh/Greenwood/Gelhardt/Cresswell/Hjelde/Summerville kan ta ytterligere steg, bør kunne få et sterkere bidrag fra denne buketten neste sesong.  Vi må definitivt ha inn en kvalitetsspiss. Pr i dag er det alt for tynt med en skadeutsatt Bamford og Gelhardt. Vi bør også forsterke sentral midt og forsvarslinjen vesentlig, i tillegg bør vi ha inn en kvalitetserstatter for Raphinha. Stort ønske om at Orta kutter ut den mislykkede moneyball-taktikken sin, og handler spillere som har vist en takler nivået i engelsk fotball/PL. Det var så vidt båten bar denne sesongen, her må vi ta lærdom.   

leedslife

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #14 på: Mai 23, 2022, 08:03:01 »
Blir spennende å se om vi klarer å verve til oss spillere med litt mentalitet og xfaktor.
Litt for mange individuelle spillere som dropper ned på nivå med resten når spillet går i mot eller publikum blir utålmodige.
Brenden er jo først og fremst en arbeidsmaur. Forsvinner Ralph så er vi avhengig av en type som han eller en Pablo laget for PL.
Er helt annet trøkk og støy nå som publikum er tilbake.

GeirO

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #15 på: Mai 23, 2022, 08:07:50 »
Blir spennende å se om vi klarer å verve til oss spillere med litt mentalitet og xfaktor.
Litt for mange individuelle spillere som dropper ned på nivå med resten når spillet går i mot eller publikum blir utålmodige.
Brenden er jo først og fremst en arbeidsmaur. Forsvinner Ralph så er vi avhengig av en type som han eller en Pablo laget for PL.
Er helt annet trøkk og støy nå som publikum er tilbake.
Vi får jo både venstreback og X-faktor hvis vi kjøper Canos... ;)
MOT

leedslife

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #16 på: Mai 23, 2022, 08:11:31 »
Virker som de er tidlig ute og har en plan. Det er bra!


Tidlig og tidlig......Det skulle vert gjort i januar.

For ikke å snakke om sist sommer!

Men, det får vi ikke gjort noe med nå. Bedre seint enn aldri og alt det der. I går var det feiring, i dag må dem på jobb. Og Orta, som jeg regner med får beholde jobben, må på dressurkurs.
Helt klart at ledelsen undervurderte den kritiske 2. sesongen i PL. Ansettelsen av Marsch kan defineres som vellykket i og med utfallet av sesongen, men jeg er usikker på om han er mannen til å ta oss videre. Han skal ha kred for å holde oss i PL, men vi skaper omtrent ingenting offensivt. Dette kan kanskje relateres til spillerne han har tilgjengelig, men han har virkelig noe å bevise. Orta og hans eskapader i transfermarkedet må evalueres, da han tross alt har svidd av 100 mill pund +, og knapt nok forsterket laget. I tillegg surrer Augustin-saken i bakgrunnen, som trolig vil koste oss nærmere 20 mill p. Vi trenger spillere som har bevist noe, og takler nivået i PL. Føler spansk-importene ikke har vært i nærheten. Kommer nok til å skje en del på transferfronten. Frykter/er forberedt på at både Raphinha og Phillips forsvinner. Håper det er mulig å kvitte seg med Rodrigo, Klich, James og Firpo uten å tape alt for mye økonomisk. Det må hentes spillere som forsterker førsteellveren. Er usikker på om Aaronsen er en god løsning. Virket bra i en CL kamp jeg så han, men nivået i Østerrike er noe helt annet enn PL. Håper speidernettverket har vært på jobb og kartlagt evt gems fra CC. Spent på om Drameh/Greenwood/Gelhardt/Cresswell/Hjelde/Summerville kan ta ytterligere steg, bør kunne få et sterkere bidrag fra denne buketten neste sesong.  Vi må definitivt ha inn en kvalitetsspiss. Pr i dag er det alt for tynt med en skadeutsatt Bamford og Gelhardt. Vi bør også forsterke sentral midt og forsvarslinjen vesentlig, i tillegg bør vi ha inn en kvalitetserstatter for Raphinha. Stort ønske om at Orta kutter ut den mislykkede moneyball-taktikken sin, og handler spillere som har vist en takler nivået i engelsk fotball/PL. Det var så vidt båten bar denne sesongen, her må vi ta lærdom.   
Vi må ha en sterk sentrallinje. Det er jo det viktigste. Også må vi ha konkurranse på plassene. Det kan ikke være milevis i nivåforskjell fra nr 1 til 2.
Det må kunne være en treningshverdag der nr 2 puster nr 1 i nakken.
I tillegg trenger vi kvalitet på spillere inn. En i hver lagdel. Også trenger vi spillere med det lille ekstra i form av fotballforståelse.
Med Brenden så har vi sikkert det laget i ligaen offensivt med mest tempo og løpskraft, men vi trenger andre ferdigheter. Spesielt skal vi spille så smalt og vikle mye av spillet inn i tighte korridorer.

I tillegg må flere U-23 spillere lånes ut. De også trenger en hverdag der de får spillet på et nivå som passer dem.
Behold 3-4. Resten må jo kunne gå ut. Å tro du kan være konkurransedyktig i PL med 8-10 unggutter i kamptroppen er jo utopi.

leedslife

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #17 på: Mai 23, 2022, 08:13:58 »
Blir spennende å se om vi klarer å verve til oss spillere med litt mentalitet og xfaktor.
Litt for mange individuelle spillere som dropper ned på nivå med resten når spillet går i mot eller publikum blir utålmodige.
Brenden er jo først og fremst en arbeidsmaur. Forsvinner Ralph så er vi avhengig av en type som han eller en Pablo laget for PL.
Er helt annet trøkk og støy nå som publikum er tilbake.
Vi får jo både venstreback og X-faktor hvis vi kjøper Canos... ;)
;D
Jeg tenker nok mer en Dallas med x factor. En som du kan ta deg gift på at leverer når ting gjelder som mest.
Eller en spiller som kan gjøre noe uforutsigbart som slår positivt ut i en gruppe som stanger.

Apropo det med Dallas så er det en ting klubben virkelig bør tenke over spør du meg mtp skadesituasjonen.
Det er jo ingen i troppen idag som er i nærheten av å ha samme temperamentet når det gjelder som mest.
Neste år skal vi vinne mer kamper enn vi taper.
Tenk det. Da kommer det press da

leedslife

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #18 på: Mai 23, 2022, 09:19:34 »
Antar det er Hay som oppsummerer her men kilde ikke oppgitt: (sjekket, det er kveldens fra Hay ja)

Det er flere interessante ting i denne artikkelen om hvorfor ting gikk som det gikk, hvorfor Bielsa måtte gå, hvem han sa nei til, u23 gutta som surnet og hva som skjedde med Drameh og nesten Summerville. Raphinha/Bielsas sitt forhold er også beskrevet.

Om det er sannheten vet jeg ikke. Men neppe tatt helt ut av det blå.
Faktisk veldig bra denne her. Og jeg vil og tippe at vi er ganske close på mange ting ja.

Blank_File

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #19 på: Mai 23, 2022, 11:42:56 »
Antar det er Hay som oppsummerer her men kilde ikke oppgitt: (sjekket, det er kveldens fra Hay ja)

Det er flere interessante ting i denne artikkelen om hvorfor ting gikk som det gikk, hvorfor Bielsa måtte gå, hvem han sa nei til, u23 gutta som surnet og hva som skjedde med Drameh og nesten Summerville. Raphinha/Bielsas sitt forhold er også beskrevet.

Om det er sannheten vet jeg ikke. Men neppe tatt helt ut av det blå.
Faktisk veldig bra denne her. Og jeg vil og tippe at vi er ganske close på mange ting ja.

Særdeles god artikkel som vi må anta er nærmere sannheten enn våre egne antagelser. Opplever at fordeling av ansvar her er mer balansert. Vi har alltid ett ønske om å finne oss en syndebukk. Orta er den hotteste akkurat nå, men denne artikkelen fra Hay viser jo at Bielsa også har blokkert en god del her. Akkurat det er jeg ikke overrasket over. Jeg så utrolig glad for at det gikk bra i går. Det er så deilig når det lykkes med kniven på strupen.

Gleder meg vanvittig til sommeren og se hvordan spillerlogistikken blir. Jeg har fått troa fordi den artikkelen viser at hele organisasjonen ser problemene og hva som må til for å rette de. La oss håpe på harmoni fremover og at vi kan beholde våre beste spillere. Det hadde vært fantastisk om Raphinia ville være hos oss enda en stund. Sånne spillere er for meg verdt inngangsbillettene alene og etterlater seg tomrom som er vanskelig å fylle.

Andersen

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #20 på: Mai 23, 2022, 20:54:16 »
Tippet faktisk Leeds på en 17 plass ved sesongslutt, men at det skulle bli så inn i helvete nervepirrende hadde jeg ikke trodd! Håpe vi får beholde Phillips og Rahpinha også neste sesong, men det må handles nye spillere inn på laget , det er helt sikkert!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #21 på: Mai 24, 2022, 17:19:42 »
Cody er klar!

Med både Dallas og Ayling ute i langtidsfravær er veien åpnere enn noensinne for Drameh....

Jesse har allerede snakket med Cody Drameh.

Drameh is understood to have already spoken with Marsch and intends to stake a claim for regular first-team football in 2022/23, regardless of injuries to other players in his position.
The possibility of another loan this summer cannot be ruled out, but Drameh's preference remains senior action at Elland Road.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-defender-eyeing-triumphant-return-after-stroke-of-luck-and-jesse-marsch-conversation-3706792
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #22 på: Mai 24, 2022, 18:41:25 »
Cody er klar!

Med både Dallas og Ayling ute i langtidsfravær er veien åpnere enn noensinne for Drameh....

Jesse har allerede snakket med Cody Drameh.

Drameh is understood to have already spoken with Marsch and intends to stake a claim for regular first-team football in 2022/23, regardless of injuries to other players in his position.
The possibility of another loan this summer cannot be ruled out, but Drameh's preference remains senior action at Elland Road.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-defender-eyeing-triumphant-return-after-stroke-of-luck-and-jesse-marsch-conversation-3706792
Blir sikkert prøvd ut i pre season-kampene.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #23 på: Mai 24, 2022, 18:43:04 »
Torsdag 16.juni kl 10: Fixture release
Lørdag 6.august: Serieåpning
To av de viktige datoene for neste sesong.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/the-key-dates-for-leeds-uniteds-next-premier-league-campaign-including-fixtures-release-3707394


Sent from my iPad using Tapatalk
« Siste redigering: Mai 24, 2022, 18:44:41 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #24 på: Mai 24, 2022, 20:19:37 »
Kjenner det begynner å boble i forventningene allerede.

Et enormt viktig transfervindu for Leeds. Det viktigste på mange år ettersom det ikke bare må forsterkes, men også skal legges et grunnlag for flere sesonger fremover.

Raphinha kan vi med høy sikkerhet forvente forsvinner. Ikke bare fordi spiller/agent tilsynelatende ønsker overgang til et nytt steg, men fordi klubben ønsker å ta stor gevinst på Raphinha. Det er likevel helt essensielt at man treffer med erstatteren. Så er det selvsagt håpet og målet at klubben ikke skal være like avhengig av en enkeltspiller som de har vært i årets sesong.

Heldigvis virker klubben å være veldig aggressive på markedet. Slutt er forhåpentligvis tida når man enten hentet et kobbel med billige, dårlige spillere fra utlandet (Cellino) eller ventet til siste lita, solgte den beste og "ikke rakk å hente erstatter pga vanskelige agenter" (Bates).

Posisjonene virker å være identifisert, men jeg håper også at det er riktige spillere man henter inn. Det trengs ledertyper inn, uavhengig av alder. Folk som bretter opp ermene når det butter.

Nøktern optimist!
Marching on together!

leedslife

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #25 på: Mai 24, 2022, 20:33:01 »
Kjenner det begynner å boble i forventningene allerede.

Et enormt viktig transfervindu for Leeds. Det viktigste på mange år ettersom det ikke bare må forsterkes, men også skal legges et grunnlag for flere sesonger fremover.

Raphinha kan vi med høy sikkerhet forvente forsvinner. Ikke bare fordi spiller/agent tilsynelatende ønsker overgang til et nytt steg, men fordi klubben ønsker å ta stor gevinst på Raphinha. Det er likevel helt essensielt at man treffer med erstatteren. Så er det selvsagt håpet og målet at klubben ikke skal være like avhengig av en enkeltspiller som de har vært i årets sesong.

Heldigvis virker klubben å være veldig aggressive på markedet. Slutt er forhåpentligvis tida når man enten hentet et kobbel med billige, dårlige spillere fra utlandet (Cellino) eller ventet til siste lita, solgte den beste og "ikke rakk å hente erstatter pga vanskelige agenter" (Bates).

Posisjonene virker å være identifisert, men jeg håper også at det er riktige spillere man henter inn. Det trengs ledertyper inn, uavhengig av alder. Folk som bretter opp ermene når det butter.

Nøktern optimist!
Mindre tropp med fokus på ungespillere i ytterposisjonene som han har sagt Orta. Og den støtter jeg han i. Men håper vi kan bruke det hjemlige markedet og på seniorspillere.

Vi har en bra gruppe og godt samhold. Mye bra talenter. Endel som har fått spille greit med PL fotball allerede.
Vi sprinter og løper fortsatt klart mest. Vi ligger sikkert oppi toppen hva gjelder profesjonalitet og dedikasjon som gruppe. Inntrykk av at det er få some-profiler i Leeds.

De som fases ut er opplagte spillere. De som kommer inn må styrke 11éren. Tipper det kommer 4 av den Aaronsen kvaliteteten. 2 skikkelig caser og kanskje 2 britiske? (Ralph må erstattes hvis han drar). Spillere som går rett inn.
Blir nok endel flere kjøp til U-23. Trenger vel en bedre dybde der og.
Blir spennende å se hva de gjør ifht utlån. Det må fungere mye bedre. Litt for mange unggutter som bare får en treningshverdag med benk tilværelse eller tribunetilværelse rundt a-laget.
Blir også spennende å se hvordan de skal fase inn først og fremst Cresswell, Gelhart, Greenwood, Bate neste sesong. Vil tro i Bate kontrakt ligger det vel mer a-lagsspill hos Leeds enn et utlån.

Hva gjelder ledere tror jeg Marsch får en oppgave og utvikle dem heller enn at vi kjøper dem.
Kalvin og Koch bør jo kunne videreutvikles som profiler med enda større tilstedeværelse og ta større plass.
Han har jo vært inne på det tidligere vedr Kalvin. Koch er et skudd i blinde fra min side. Men potensielt sett bli en veldig viktig spillere i denne troppen ser man på eller ferdighetsnivå i stallen pr nå.
Han trenger først og fremst en god pre-season uten noe skader og en makken i Cooper uten noe skader.

Jeg er egentlig veldig optimistisk iht laget. Jeg tror det blir en ung og veldig spennende tropp. Stiller spørsmålstegn som deg Dennis til erfaring og ledere, men både bane og på benk,  og om vi får tilstrekkelig kvalitet inn. Får vi førstevalgene våre eller blir det å ha is i magen til slutten av vinduet og håpe det kan løsne.
« Siste redigering: Mai 24, 2022, 21:07:54 av leedslife »

Andersen

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #26 på: Mai 25, 2022, 11:06:25 »
Mange spillere ledige på markedet nå rundt om i Europa og resten av verden. Orta og co skal få jobbe for lønna si!  ;D

Gufrias

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #27 på: Mai 27, 2022, 11:58:27 »
Inneklemt dag i dag, så da passer det vel å klemme inn noen tanker om stallen.

Keeper (Meslier, Klaesson, vdHeuvel, Casilla):
Jeg tror vi har med Meslier videre. Han er veldig god for sin alder, men totalt sett en gjennomsnittlig PL-keeper, og da vil ikke store nok klubber tilby nok til at klubben eller spilleren er interessert.
Men, som mange har påpekt, vi trenger bedre backup/konkurranse. Det er ikke ideelt å ha bare unggutter på en plass hvor erfaring er så viktig. Jeg ønsker meg en gamling som har spilt mye i PL eller Serie A. (Ikke en gammel "evig reserve" denne gangen).

Stopper (Cooper, Llorente, Koch, Struijk, Cresswell, Hjelde):
Her trenger vi ikke å kjøpe - om noe, har vi for mange til å kunne tilby utvikling. Så hvem skal ut? Ikke Cooper, forsvaret henger bedre sammen totalt når han er på banen. Ikke Koch, han har sett bra ut både på stopper- og backplass i år, og akkurat nå mangler vi cover på høyreback.
Llorente har variert voldsomt i år. Kan være kjempegod, men blir ofte litt veik mot store, sterke spisser (som PL har bøttevis av). Struijk på den annen side har styrken som sin styrke, men har vært for lett å få ut av posisjon. En av disse kan selges uten at laget svekkes mye. Hvis begge beholdes, bør Cresswell og/eller Hjelde lånes ut for a-lagsfotball i Championship.

Backer (Ayling, Shackleton, Drameh, Firpo, Dallas, Davis):
Per nå et problemområde. Dallas - bestemann på begge backene, og ikke egentlig back - får vi ikke se på en stund. Ayling vil heller ikke være klar til seriestart, og forrige sesong var ikke overbevisende. Firpos prestasjoner siste sesong er heller ikke noe jeg vil se om igjen.
På høyresiden tenker jeg at tiden er inne for å gi Drameh tillit. I Aylings skadefravær får Shack og Koch holde som backup.
På venstresiden vil jeg ikke starte sesongen med Firpo/Davis. Kanskje Harrison kan omskoleres til en back/box-to-box løpsmaskin a la Dallas? Jeg kjenner at jeg har like lite tro på det som jeg i begynnelsen hadde på Dallas som back. Vil mye heller ha en av de beste backene som rykket ned nå nettopp - førsteønske Charlie Taylor.

Defensiv midtbane (Phillips, Forshaw, Bate):
Spørsmål 1: Vil Marsch ha 1 eller 2 DM i førsteelleveren? Hvis 2, kan vi inkludere box-to-box-typer som Klich og Dallas på lista. Men det er fortsatt tynt, da.
Spørsmål 2: Beholder vi Phillips? Håper det. han er den eneste per i dag (bortsett fra Dallas på 2021-nivå) som bør være selvskrevet i laguttaket. 4shaw - når frisk - er brukbar som backup på dette nivået, og Bate er lovende. Klich har dessverre ikke tatt PL-nivået helt, og kan etter min mening selges.
Så her trengs minst en forsterkning. Nandez var på manges lepper i fjor, og virker fortsatt som et godt alternativ.

Offensiv midtbane / ving (Raphinha, Harrison, Rodrigo, Roberts, James, Summerville, Aaronson, Bogusz, Poveda, Costa. Og gjerne Klich og Dallas):
Mange navn, i det minste. Men også mange bekymringer.
Jeg tror Raphinha vil bli solgt. Om Barca vil ha ham, så blar de opp nok penger til slutt. Eller en annen "Super league"-klubb.
Så var det systemet, da. Enten Marsch vil ha 2 eller 3, så vet vi at han foretrekker en smal formasjon. Rene vinger må omskoleres til vingback eller indreløper. Jeg kan se Harrison som begge. Jeg kan se Raph som indreløper eller 10-er. Rodrigo er en bra 10-er på gode dager, men ujevn. Dallas - se tidligere. Aaronson er ny og uprøvd, og det samme gjelder vel for juniorene.
Jeg ser ikke James sin rolle her. Med bedre overblikk og teknikk kan han fortsatt bli en god ving, men innover i banen tror jeg ikke han vil fungere. Spiss er han IKKE.
Derimot ser jeg Greenwood. Tenkte ham i utgangspunktet som 2. spiss, men mot Burnley viste han spiren til en veldig bra 10-er.
Roberts, Costa og Klich passer nok på et lavere nivå.
Hvis noen av Raph/Harrison/Rodrigo forsvinner, trenger vi like mange inn.

Spiss (Bamford, Gelhardt, Greenwood, Roberts, Rodrigo):
Igjen et spørsmål om Marsch bruker 1 eller 2 på topp.
Bamford er uansett sikker i lagoppstillingen - når han er skadefri. Og det har jo vist seg å være en risiko.
Rodrigo har ikke fungert som ensom spiss, men kan nok fungere i et par.
G&G har gjort seg fortjent til flere sjanser. Jeg ser for meg at de foreløpig vil være bedre i et par enn som alenespisser.
Roberts må rett og slett få ned feilprosenten. Og PL er ikke en god liga for å øve på det, med mindre du har en eller annen ekstremferdighet.
Jeg føler for en ny spiss, enten ved siden av Bamford, eller som alternativ. Sørloth har vært nevnt, og det er denne typen jeg ser for meg også.
Hekta på Leeds siden 1974

HåvardK

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #28 på: Mai 27, 2022, 12:33:47 »
Inneklemt dag i dag, så da passer det vel å klemme inn noen tanker om stallen.

Keeper (Meslier, Klaesson, vdHeuvel, Casilla):
Jeg tror vi har med Meslier videre. Han er veldig god for sin alder, men totalt sett en gjennomsnittlig PL-keeper, og da vil ikke store nok klubber tilby nok til at klubben eller spilleren er interessert.
Men, som mange har påpekt, vi trenger bedre backup/konkurranse. Det er ikke ideelt å ha bare unggutter på en plass hvor erfaring er så viktig. Jeg ønsker meg en gamling som har spilt mye i PL eller Serie A. (Ikke en gammel "evig reserve" denne gangen).

Stopper (Cooper, Llorente, Koch, Struijk, Cresswell, Hjelde):
Her trenger vi ikke å kjøpe - om noe, har vi for mange til å kunne tilby utvikling. Så hvem skal ut? Ikke Cooper, forsvaret henger bedre sammen totalt når han er på banen. Ikke Koch, han har sett bra ut både på stopper- og backplass i år, og akkurat nå mangler vi cover på høyreback.
Llorente har variert voldsomt i år. Kan være kjempegod, men blir ofte litt veik mot store, sterke spisser (som PL har bøttevis av). Struijk på den annen side har styrken som sin styrke, men har vært for lett å få ut av posisjon. En av disse kan selges uten at laget svekkes mye. Hvis begge beholdes, bør Cresswell og/eller Hjelde lånes ut for a-lagsfotball i Championship.

Backer (Ayling, Shackleton, Drameh, Firpo, Dallas, Davis):
Per nå et problemområde. Dallas - bestemann på begge backene, og ikke egentlig back - får vi ikke se på en stund. Ayling vil heller ikke være klar til seriestart, og forrige sesong var ikke overbevisende. Firpos prestasjoner siste sesong er heller ikke noe jeg vil se om igjen.
På høyresiden tenker jeg at tiden er inne for å gi Drameh tillit. I Aylings skadefravær får Shack og Koch holde som backup.
På venstresiden vil jeg ikke starte sesongen med Firpo/Davis. Kanskje Harrison kan omskoleres til en back/box-to-box løpsmaskin a la Dallas? Jeg kjenner at jeg har like lite tro på det som jeg i begynnelsen hadde på Dallas som back. Vil mye heller ha en av de beste backene som rykket ned nå nettopp - førsteønske Charlie Taylor.

Defensiv midtbane (Phillips, Forshaw, Bate):
Spørsmål 1: Vil Marsch ha 1 eller 2 DM i førsteelleveren? Hvis 2, kan vi inkludere box-to-box-typer som Klich og Dallas på lista. Men det er fortsatt tynt, da.
Spørsmål 2: Beholder vi Phillips? Håper det. han er den eneste per i dag (bortsett fra Dallas på 2021-nivå) som bør være selvskrevet i laguttaket. 4shaw - når frisk - er brukbar som backup på dette nivået, og Bate er lovende. Klich har dessverre ikke tatt PL-nivået helt, og kan etter min mening selges.
Så her trengs minst en forsterkning. Nandez var på manges lepper i fjor, og virker fortsatt som et godt alternativ.

Offensiv midtbane / ving (Raphinha, Harrison, Rodrigo, Roberts, James, Summerville, Aaronson, Bogusz, Poveda, Costa. Og gjerne Klich og Dallas):
Mange navn, i det minste. Men også mange bekymringer.
Jeg tror Raphinha vil bli solgt. Om Barca vil ha ham, så blar de opp nok penger til slutt. Eller en annen "Super league"-klubb.
Så var det systemet, da. Enten Marsch vil ha 2 eller 3, så vet vi at han foretrekker en smal formasjon. Rene vinger må omskoleres til vingback eller indreløper. Jeg kan se Harrison som begge. Jeg kan se Raph som indreløper eller 10-er. Rodrigo er en bra 10-er på gode dager, men ujevn. Dallas - se tidligere. Aaronson er ny og uprøvd, og det samme gjelder vel for juniorene.
Jeg ser ikke James sin rolle her. Med bedre overblikk og teknikk kan han fortsatt bli en god ving, men innover i banen tror jeg ikke han vil fungere. Spiss er han IKKE.
Derimot ser jeg Greenwood. Tenkte ham i utgangspunktet som 2. spiss, men mot Burnley viste han spiren til en veldig bra 10-er.
Roberts, Costa og Klich passer nok på et lavere nivå.
Hvis noen av Raph/Harrison/Rodrigo forsvinner, trenger vi like mange inn.

Spiss (Bamford, Gelhardt, Greenwood, Roberts, Rodrigo):
Igjen et spørsmål om Marsch bruker 1 eller 2 på topp.
Bamford er uansett sikker i lagoppstillingen - når han er skadefri. Og det har jo vist seg å være en risiko.
Rodrigo har ikke fungert som ensom spiss, men kan nok fungere i et par.
G&G har gjort seg fortjent til flere sjanser. Jeg ser for meg at de foreløpig vil være bedre i et par enn som alenespisser.
Roberts må rett og slett få ned feilprosenten. Og PL er ikke en god liga for å øve på det, med mindre du har en eller annen ekstremferdighet.
Jeg føler for en ny spiss, enten ved siden av Bamford, eller som alternativ. Sørloth har vært nevnt, og det er denne typen jeg ser for meg også.
Her var det som vanlig mye fornuftig og veloverveid. Men jeg undrer meg over at ikke flere ser det faktum at Shack knapt har spilt et tresifret antall minutter i løpet av to sesonger i PL. Vi kan selvsagt fortsatt håpe på utvikling - men er det en ting vi IKKE må gå oss på neste sesong, er å ha troppen full av spillere som er mye skadet. Shack er en av disse, Roberts det samme. Cooper, Kalvin og ikke minst Bamford er også ute mange kamper pr sesong pga skader.
Shack er antagelig topp tre av sympatiske spillere på øyriket. Men dessverre ikke en mann å satse på for Leeds.

Kato

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #29 på: Mai 27, 2022, 12:53:24 »
Basert på analysen over lyser det jo behov for spiss inn.