Skrevet av Emne: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.  (Lest 36650 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andersen

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #30 på: Mai 27, 2022, 13:00:55 »
spiss, midtbane , forsvar , er vel der det må forsterkes på ?

Gufrias

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #31 på: Mai 27, 2022, 20:43:41 »
(...)
Backer (Ayling, Shackleton, Drameh, Firpo, Dallas, Davis):
Per nå et problemområde. Dallas - bestemann på begge backene, og ikke egentlig back - får vi ikke se på en stund. Ayling vil heller ikke være klar til seriestart, og forrige sesong var ikke overbevisende. Firpos prestasjoner siste sesong er heller ikke noe jeg vil se om igjen.
På høyresiden tenker jeg at tiden er inne for å gi Drameh tillit. I Aylings skadefravær får Shack og Koch holde som backup.
På venstresiden vil jeg ikke starte sesongen med Firpo/Davis. Kanskje Harrison kan omskoleres til en back/box-to-box løpsmaskin a la Dallas? Jeg kjenner at jeg har like lite tro på det som jeg i begynnelsen hadde på Dallas som back. Vil mye heller ha en av de beste backene som rykket ned nå nettopp - førsteønske Charlie Taylor.
/...)
Her var det som vanlig mye fornuftig og veloverveid. Men jeg undrer meg over at ikke flere ser det faktum at Shack knapt har spilt et tresifret antall minutter i løpet av to sesonger i PL. Vi kan selvsagt fortsatt håpe på utvikling - men er det en ting vi IKKE må gå oss på neste sesong, er å ha troppen full av spillere som er mye skadet. Shack er en av disse, Roberts det samme. Cooper, Kalvin og ikke minst Bamford er også ute mange kamper pr sesong pga skader.
Shack er antagelig topp tre av sympatiske spillere på øyriket. Men dessverre ikke en mann å satse på for Leeds.
Først, takk for ros.
Så: Jeg mente ikke at vi skal satse på Shack. Jeg liker å ha trua på de unge spillerne våre, men tror han må nedover i ligasystemet for å spille jevnlig.
Men Bielsa har brukt ham som cover for Ayling i fjor, og det begynte etter hvert å ligne noe. Så i Aylings skadefravær kan han være en midlertidig backup (fram til januarvinduet) i tilfelle Drameh er lengre unna PL enn jeg drømmer om. Og han er jo ikke eneste backup i posisjonen, for Koch var jo bedre på back enn på defensiv midtbane.
Hekta på Leeds siden 1974

Gufrias

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #32 på: Mai 27, 2022, 20:47:44 »
Basert på analysen over lyser det jo behov for spiss inn.
Spiss og firer/åtter. Og du verden hvor lenge det har lyst. Bare det at Phillips og Bamford har skygget for når de kunne spille hver kamp.
Hekta på Leeds siden 1974

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #33 på: Mai 27, 2022, 21:21:31 »

Her var det som vanlig mye fornuftig og veloverveid. Men jeg undrer meg over at ikke flere ser det faktum at Shack knapt har spilt et tresifret antall minutter i løpet av to sesonger i PL. Vi kan selvsagt fortsatt håpe på utvikling - men er det en ting vi IKKE må gå oss på neste sesong, er å ha troppen full av spillere som er mye skadet. Shack er en av disse, Roberts det samme. Cooper, Kalvin og ikke minst Bamford er også ute mange kamper pr sesong pga skader.
Shack er antagelig topp tre av sympatiske spillere på øyriket. Men dessverre ikke en mann å satse på for Leeds.

Skader, ja... Av disse har eg nok allerede avskrevet Shack og Roberts, men skade-avbrekkene kan ha ødelagt mye for de.

Noe av det jeg er spent på mht neste sesong er om ting vil bli annerledes på skadefronten, via mindre belastning på trening. Det blir spennende å se. Bielsa hevdet at de sjekket grundig spillerne før hver trening for å se om de klarte belastningen på trening, Jesse sier han er veldig bevisst ikke å overbelaste spillerne på trening.

Men dette er bare ord. Vi får se hva det fører til i praksis.

Men jeg er grådig spent på dette.



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #34 på: Mai 28, 2022, 13:01:16 »
Klubbledelsen må vel ha lært , av alle skadene laget hadde , og kjempe blunderen i januar vinduer med ikke å hente inn nye spillere når skadene florerte! ? Eller var det til syvende og sist penger til kjøp av spillere alt kræsjet på?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #35 på: Mai 29, 2022, 23:08:07 »
I øyeblikket setter oddsselskapene Leeds på 15.plass i kommende sesong.

Siden vi ikke egentlig har (startet) forsterkningen ennå sier jeg ikke noe på det...

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-uniteds-predicted-premier-league-finishing-position-for-new-season-with-fresh-addition-3713329?page=5
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #36 på: Mai 30, 2022, 11:54:17 »
Vi får håpe at vi ender noen plasser lengre opp på tabellen en 15 . plass. 8 - 12 plass er godkjent for min del.

Eriksen55

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #37 på: Juni 13, 2022, 13:28:32 »
Liker at vi handler tidlig. Et tydelig ønske om at alle ønskes på plass fra første økt.

Syntes fortsatt det er noen mangler og det er usikkerhet rundt Raphinhia og Phillips. Jeg tror begge blir i hvert fall frem til januar. Selges dem må begge erstattes. Sitter med en følelse av at Phillips kan ende opp med å ha levert sin beste fotball under Bielsa. Men håper at han blir og motbeviser det.
Selv med Roca inn så syntes jeg det er tynt på midten. Jeg er usikker på både Roca og Phillips. Sistnevnte alltid ute i perioder med skader også. Bak dem har vi Klich og Forshaw - Begge kan man sette et stort spørsmålstegn ved om holder nivået. I tillegg har vi Bate og Bogusz. Ryktes at Bate skal lånes ut, men ikke sett noe offisielt på det. Bogusz håper jeg får sjansen og at han kan ta det neste steget. Gjort det bra i treningskamper de to siste årene.
Aaronson kan spille sentral på midten. Er det tanken ser det litt bedre ut for bredden og mulighetene til å rotere. Men da håper jeg vi kan få kloa i Minamino som partner til 1 av 2 offensive sammen med Raphinhia.

Ryktes en spiss inn. Med Bamford sin skadehistorikk så kan det bli tynt også. Gelhardt og Greenwood back up. Jeg ønsker to spisser inn.

Ut fra hva vi er linket til av "seriøse" kilder så håper jeg på denne troppen. Vi har jo mange spillere som kan bekle flere posisjoner i Bogusz, Aaronson, Greenwood, Ayling, Koch, Strujik.  Jeg caller nå at Harrison får mange kamper som venstreback neste år!

Meslier - Erfaren keeper

Kristensen - Ayling
Llorente - Koch
Cooper - Stujik - Hjelde
Firpo - Davis - Dallas (Skadet store deler av sesongen)

Phillips - Roca - Bate - Forshaw
Aaronson - Bogusz - Klich/O'Brian

Raphinhia - Summerville
Minamino - Harrison

Castellanos - Gelhardt - Greenwood
Diaz - Bamford


Ut håper jeg Shackleton, Roberts, og James (Skjer neppe) går. Dem mener jeg har såpass mangler at dem ikke bør være med. Tenker også at Rodrigo kan selges. Virker å være en fin fyr med masse kvalitet, men lønn og totalen på det han har fått vist er ikke bra nok. Cresswell, Drameh, Klaesson og evt Bate på lån til CC. Håper sistnevnte blir.

Med en erfaren keeper så blir det syv nye spillere inn. Hadde gjerne sett en bedre venstreback enn Firpo inn og byttet ut Klich med O'Brian.

Selv om vi handler tidlig og alt virker bra om dagen, så håper jeg dem ikke setter seg i samme situasjon med altfor lite kvalitet i bredden.

Nå ser jeg at de fleste er fornøyde med de to signeringene som er klare. Like begeistret som når vi feks hentet Koch, Llorente og Rodrigo. Nå er det opp til Jesse å forvalte de gode signeringene klubben har gitt han. Håper han lykkes bedre enn det Bielsa gjorde med de han fikk.  Blir litt for dumt å hylle signeringene i juni og slakte dem i mai året etter.

« Siste redigering: Juni 13, 2022, 13:30:44 av Eriksen55 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #38 på: Juni 13, 2022, 16:04:00 »
I mangel av pre season-tråd for denne sommeren tar eg det her.

Tre pre seasonkamper mens vi er i Australia:
* torsdag 14.7 kl 11:45 (norsk tid) mot Brisbane Roar
* søndag 17.7. kl 06:35 (norsk tid) mot Aston Villa
* fredag 22.juli kl 12:05 (norsk tid) mot Crystal Palace

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-uniteds-pre-season-schedule-revealed-as-dates-and-times-for-australia-fixtures-land-3729419

Førstkommende torsdag slippes forresten terminlisten...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #39 på: Juni 13, 2022, 22:46:02 »
Kan vi håpe på at første kamp eventuelt 6 . august ikke blir noen av topp 6 lagene? Første sesongen i PL hadde vi Liverpool , og tapte knepent. 2 sesongen hadde vi jo Man U og tapte klart. Hadde vært artig å møtt et av de nyopprykkede lagene i første kamp. Nottingham Forest feks. MOT.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #40 på: Juni 13, 2022, 22:53:54 »
Kan vi håpe på at første kamp eventuelt 6 . august ikke blir noen av topp 6 lagene? Første sesongen i PL hadde vi Liverpool , og tapte knepent. 2 sesongen hadde vi jo Man U og tapte klart. Hadde vært artig å møtt et av de nyopprykkede lagene i første kamp. Nottingham Forest feks. MOT.

Hva??? :o 

Har du ikke sett seriestarten ennå :o

(Noen ganger stemmer slike lekkasjer, andre ganger ikke...)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SupALeedS

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #41 på: Juni 14, 2022, 23:23:05 »
Vår beste ellever pr nå?

                Meslier
Kristensen  Lloriente  Cooper  Firpo

            Kalvin     Roja

Raphinha    Aaronsen      Harrisson

             Bamford

Benk: Klaesson, Dallas, Ayling, Pascal, Forshaw, Gelhardt, James,Shack, Rodrigo, Cresswell, Hjelde
Alex

Eriksen55

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #42 på: Juni 15, 2022, 00:16:00 »
 Så noen på twitter nevnte at vi kunne se 3-4-2-1/3-4-1-2

Ser bra ut dette. Fått inn Tyler Adams/ James Garner og Bererton Diaz/Spiss så kan det se veldig bra ut!
Kommer vel en erfaren keeper også.

                        Meslier

       Llorente     Koch     Cooper

Rasmus     Phillips    Roca   Harrison

            Raphinha     Aaronsen

                         Bamford

Sub: Klaesson, Strujik, Drameh, Firpo, Bate, Bogusz, Greenwood, Rodrigo og Gelhardt

Ayling, Hjelde, Cresswell,Dallas, Forshaw,Klich, Summerville, James, Poveda, Davis, Shackleton, Roberts.

Antar at noen av disse lånes ut:
Cresswell, Drameh, Poveda, Klaesson, Bate, Bogusz, Summerville.

Roberts og Shackleton forventer og håper jeg selges. Ikke spillere som jaktes før vinduet åpner...

Uansett denne eller Jesses vanlige 4-2-2-2 så ser jeg ikke helt hvor James passer inn. Backup på venste vingback evt. Fremstår som et solid bomkjøp. Men blir neppe solgt!

Andersen

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #43 på: Juni 15, 2022, 10:12:09 »
Leicester borte i første kamp altså i sesong starten ? Møter et lag som havnet i ingenmannsland sånn midt på tabellen 21/ 22 sesongen. Så får vi se hvordan det går ? MOT.

Eriksen55

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #44 på: Juni 15, 2022, 10:16:15 »
Leicester borte i første kamp altså i sesong starten ? Møter et lag som havnet i ingenmannsland sånn midt på tabellen 21/ 22 sesongen. Så får vi se hvordan det går ? MOT.

Terminlisten er ikke klar enda. Den Asbjørn limet inn er laget av noen som har altfor lite å gjøre i hverdagen  ;)

GeirO

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #45 på: Juni 15, 2022, 18:01:52 »
Leicester borte i første kamp altså i sesong starten ? Møter et lag som havnet i ingenmannsland sånn midt på tabellen 21/ 22 sesongen. Så får vi se hvordan det går ? MOT.

Terminlisten er ikke klar enda. Den Asbjørn limet inn er laget av noen som har altfor lite å gjøre i hverdagen  ;)
Hvis det er snakk om en reell lekkasje, stemmer den sikkert.
MOT

Reaney

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #46 på: Juni 16, 2022, 10:18:38 »
https://www.premierleague.com/news/2646764

Terminlista PL 22/23. Skroll nedover for alle kampene.
« Siste redigering: Juni 16, 2022, 10:26:43 av Reaney »

Dennis

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #47 på: Juni 16, 2022, 11:05:48 »
https://www.premierleague.com/news/2646764

Terminlista PL 22/23. Skroll nedover for alle kampene.

Vi har en rekke nøkkelkamper i løpet av august og september.

Lag som Brentford, Southampton, Everton og Nottingham Forest møtes i den perioden. Alle lag som har en høy sjanse for å være blant nedrykkslagene neste vår. Trepoengere mot flere av disse allerede i starten hadde vært helt topp.
Marching on together!

Cerberos67

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #48 på: Juni 16, 2022, 11:17:11 »
Kvaliteten på motstanderne relativt jevnt fordelt utover denne sesongen. Ingen perioder med tre-fire Big Six etter hverandre i det minste.
Tøffeste perioder kanskje etter VM og ganske tøff avslutning i mai - fint om vi har mye poeng før den tid.

RoarG

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #49 på: Juni 16, 2022, 11:59:57 »
I siste TPN var det mange som mente at stortapene var fjorårets verste resultater. For meg var det 0-1 tapet hjemme for Newcastle som var verst, i det en slik prestasjon sementerte Leeds status som et bunnlag. Klare tap mot topplagene var noe jeg forventet, og jeg vil forvente det også neste sesong.

Vi må begynne og slå de lagene vi forventer skal ligge rundt oss på tabellen: Soton, Palace, Everton, Wolves, Villa, Brentford, Newcastle, Leicester, Brighton, West Ham. De tre nyopprykkede lagene må også slås. Vi endte på 9. plass i første sesongen da vi slo lagene under og rundt oss, og hovedsakelig tapte for lagene over oss. Gjøres dette også i år, blir det en plassering midt på tabellen. Det må være klubbens målsetting, og jeg mener den er realistisk. Ikke noe bunnstrid-tull i år, takk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #50 på: Juni 16, 2022, 12:08:38 »
Jeg ser championship i det fjerne. Dystert? Ja, men i min verden ser det ikke bra ut i det hele tatt. Tar for gitt at Phillips og Raphinha forsvinner. Da er der vel i stor grad bare gamle diesel-biler igjen. Alle nyinnkjøp så langt (inkl Roca som vel kommer) er fullstendig ubeskrevet på dette nivået. Gambling alle som en. Ta med at spillestilen til Jesse Marsch i beste fall er er stort spørsmålstegn. 4-2-2-2. Aldri hørt om før. Hvis det var veien til lykken, hvorfor spiller ikke andre slik?

Nei, dette ser bedre ut for han som teller penger enn han som skal telle poeng.

Tips: Vi selger de to eneste vi har på høyt nivå. Vi handler som fulle sjømenn i sommer. Vi går ned, og Marsch overlever ikke november.

Sorry elendighetsbeskrivelsen, men jeg har dårlig tro.
 

GeirO

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #51 på: Juni 16, 2022, 12:10:42 »
Kvaliteten på motstanderne relativt jevnt fordelt utover denne sesongen. Ingen perioder med tre-fire Big Six etter hverandre i det minste.
Tøffeste perioder kanskje etter VM og ganske tøff avslutning i mai - fint om vi har mye poeng før den tid.
Viktig at vi får fordelt top six-lagene litt utover. Tror det er demotiverende å tape stort i kamp etter kamp, slik som i fjor.

Håper vi ikke er i nedrykksstriden fire kamper før slutt, da avslutningen er hard, som du sier.

PS! Fint hvis en moderator endrer trådtittel til "Sesongen 2022-2023". Er ikke snakk om neste sesong nå...
« Siste redigering: Juni 16, 2022, 12:12:49 av GeirO »
MOT

HåvardK

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #52 på: Juni 16, 2022, 14:54:04 »
Jeg ser championship i det fjerne. Dystert? Ja, men i min verden ser det ikke bra ut i det hele tatt. Tar for gitt at Phillips og Raphinha forsvinner. Da er der vel i stor grad bare gamle diesel-biler igjen. Alle nyinnkjøp så langt (inkl Roca som vel kommer) er fullstendig ubeskrevet på dette nivået. Gambling alle som en. Ta med at spillestilen til Jesse Marsch i beste fall er er stort spørsmålstegn. 4-2-2-2. Aldri hørt om før. Hvis det var veien til lykken, hvorfor spiller ikke andre slik?

Nei, dette ser bedre ut for han som teller penger enn han som skal telle poeng.

Tips: Vi selger de to eneste vi har på høyt nivå. Vi handler som fulle sjømenn i sommer. Vi går ned, og Marsch overlever ikke november.

Sorry elendighetsbeskrivelsen, men jeg har dårlig tro.
I det minste har vi i hvert fall fått inn flere spillere i stallen relativt tidlig. Ser ikke at vi kommer til å handle som fulle sjømenn, men hvis det skjer, kan jeg følge deg til en viss grad. Å sparke treneren i november er vel ikke sannsynlig, gitt hvordan Rad har opptrådt tidligere?
De nye som er kommet, er kanskje ubeskrevet i PL, men har tross alt spilt på høyt nivå andre steder. Dessuten er de forsterkninger på plasser der det er nødvendig. Vi har skreket etter midtbanespillere i over to år, og nå er det sannsynligvis kommet to stk. Jeg velger å vente med å dømme dem nord og ned.

Kato

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #53 på: Juni 16, 2022, 18:26:16 »
Jeg ser championship i det fjerne. Dystert? Ja, men i min verden ser det ikke bra ut i det hele tatt. Tar for gitt at Phillips og Raphinha forsvinner. Da er der vel i stor grad bare gamle diesel-biler igjen. Alle nyinnkjøp så langt (inkl Roca som vel kommer) er fullstendig ubeskrevet på dette nivået. Gambling alle som en. Ta med at spillestilen til Jesse Marsch i beste fall er er stort spørsmålstegn. 4-2-2-2. Aldri hørt om før. Hvis det var veien til lykken, hvorfor spiller ikke andre slik?

Nei, dette ser bedre ut for han som teller penger enn han som skal telle poeng.

Tips: Vi selger de to eneste vi har på høyt nivå. Vi handler som fulle sjømenn i sommer. Vi går ned, og Marsch overlever ikke november.

Sorry elendighetsbeskrivelsen, men jeg har dårlig tro.
I det minste har vi i hvert fall fått inn flere spillere i stallen relativt tidlig. Ser ikke at vi kommer til å handle som fulle sjømenn, men hvis det skjer, kan jeg følge deg til en viss grad. Å sparke treneren i november er vel ikke sannsynlig, gitt hvordan Rad har opptrådt tidligere?
De nye som er kommet, er kanskje ubeskrevet i PL, men har tross alt spilt på høyt nivå andre steder. Dessuten er de forsterkninger på plasser der det er nødvendig. Vi har skreket etter midtbanespillere i over to år, og nå er det sannsynligvis kommet to stk. Jeg velger å vente med å dømme dem nord og ned.

Helt sikkert korrekt vurdert av deg. Jeg ser bare håpløst på dette laget når man tar bort Raphinha og Phillips. Stinket championship fra jul og hele veien ut. Ta bort det lille vi har av x-faktor så er det middels championship i full fart. Kommer til å bli kjøpt 6-8 spillere med 100 mill inn for de som selges.
 

Dennis

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #54 på: Juni 16, 2022, 19:50:02 »
Jeg ser championship i det fjerne. Dystert? Ja, men i min verden ser det ikke bra ut i det hele tatt. Tar for gitt at Phillips og Raphinha forsvinner. Da er der vel i stor grad bare gamle diesel-biler igjen. Alle nyinnkjøp så langt (inkl Roca som vel kommer) er fullstendig ubeskrevet på dette nivået. Gambling alle som en. Ta med at spillestilen til Jesse Marsch i beste fall er er stort spørsmålstegn. 4-2-2-2. Aldri hørt om før. Hvis det var veien til lykken, hvorfor spiller ikke andre slik?

Nei, dette ser bedre ut for han som teller penger enn han som skal telle poeng.

Tips: Vi selger de to eneste vi har på høyt nivå. Vi handler som fulle sjømenn i sommer. Vi går ned, og Marsch overlever ikke november.

Sorry elendighetsbeskrivelsen, men jeg har dårlig tro.

Tallkombinasjonen varierer nok, men selve strategien har han fått gjennom Red Bull-skolen. Andre trenere som bedriver dette er Ralf Rangnick og Ralph Hassenhuttl.

Deres lag har det heller ikke luktet svidd av...

Håper han lærte av at det så best ut etter pause mot Brighton og ut, når Raphinha fikk gå bredt og Phillips lå i en mer kjent rolle. Altså noe så enkelt som å utnytte lagets styrker. Er derimot redd det blir et nytt forsøk i sommer når som han har "sine spillere", som det håpløse utrykket sier.
Marching on together!

Russel_Doig

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2022/2023
« Svar #55 på: Juni 16, 2022, 22:53:25 »
Jeg ser championship i det fjerne. Dystert? Ja, men i min verden ser det ikke bra ut i det hele tatt. Tar for gitt at Phillips og Raphinha forsvinner. Da er der vel i stor grad bare gamle diesel-biler igjen. Alle nyinnkjøp så langt (inkl Roca som vel kommer) er fullstendig ubeskrevet på dette nivået. Gambling alle som en. Ta med at spillestilen til Jesse Marsch i beste fall er er stort spørsmålstegn. 4-2-2-2. Aldri hørt om før. Hvis det var veien til lykken, hvorfor spiller ikke andre slik?

Nei, dette ser bedre ut for han som teller penger enn han som skal telle poeng.

Tips: Vi selger de to eneste vi har på høyt nivå. Vi handler som fulle sjømenn i sommer. Vi går ned, og Marsch overlever ikke november.

Sorry elendighetsbeskrivelsen, men jeg har dårlig tro.

Tallkombinasjonen varierer nok, men selve strategien har han fått gjennom Red Bull-skolen. Andre trenere som bedriver dette er Ralf Rangnick og Ralph Hassenhuttl.

Deres lag har det heller ikke luktet svidd av...

Håper han lærte av at det så best ut etter pause mot Brighton og ut, når Raphinha fikk gå bredt og Phillips lå i en mer kjent rolle. Altså noe så enkelt som å utnytte lagets styrker. Er derimot redd det blir et nytt forsøk i sommer når som han har "sine spillere", som det håpløse utrykket sier.

Det er jo så mange lag i verden som spiller med mannsmarkering? Ja, akkurat. 80% av det en trener driver med av coaching handler om psykologi.

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023
« Svar #56 på: Juni 16, 2022, 23:21:06 »
Kvaliteten på motstanderne relativt jevnt fordelt utover denne sesongen. Ingen perioder med tre-fire Big Six etter hverandre i det minste.
Tøffeste perioder kanskje etter VM og ganske tøff avslutning i mai - fint om vi har mye poeng før den tid.
Viktig at vi får fordelt top six-lagene litt utover. Tror det er demotiverende å tape stort i kamp etter kamp, slik som i fjor.

Håper vi ikke er i nedrykksstriden fire kamper før slutt, da avslutningen er hard, som du sier.

PS! Fint hvis en moderator endrer trådtittel til "Sesongen 2022-2023". Er ikke snakk om neste sesong nå...

Trådtittel endret.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #57 på: Juni 23, 2022, 08:51:21 »
Allerede mandag kommer 'the bulk of the squad' til Thorp Arch for starten av pre season.
Så går det slag i slag.
The squad will have roughly two weeks in the UK before jetting out to Australia for three friendlies across eight days. There are expected to be domestic friendlies on either side of the trip Down Under too.

De som har spilt landskamper vil ventelig få noen dager ekstra før de må møte. 12 stykker faktisk:
Illan Meslier, Liam Cooper, Raphinha, Kristoffer Klaesson, Diego Llorente, Daniel James, Kalvin Phillips, Leo Hjelde, Charlie Cresswell, Mateusz Klich, Brenden Aaronson and Rasmus Kristensen all played international games at some level after the domestic term finished.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-pre-season-marsch-24297024
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SupALeedS

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #58 på: Juni 23, 2022, 10:31:56 »
Keepere:

Illan Meslier
Klaesson

Midtstoppere:

Pascal Struijk
Liam Cooper
Diego Lloriente
Charlie Cresswell
Robin Koch
Luke Ayling ( Skadet )

Venstre back:

Junior Firpo
Stuart Dallas ( Skadet )
Leo Hjelde

Høyre Back:

Luke Ayling ( Skadet )
Stuart Dallas ( Skadet )
Rasmus Kristensen (NY)
Jamie Shackelton ( Utlån?)

Midtbane sentral:

Kalvin Phillips ( blir solgt?)
Matheus Klich
Adam Forshaw ( Ofte skadet )
Lewis Bate ( Er/blir lånt ut?)
Marc Roca ( NY)
Jack Jenkins ( UNG blir lånt ut?)

Venstre ving:

Raphinha ( blir trolig solgt? )
Jack Harrisson


Høyre Ving:

Daniel James
Crysencio Summerville

Offensiv midtbane:

Rodrigo
Brendan Aaronssen ( NY)
Tyler Roberts

Spiss:

Patrick Bamford
Joe Gelhardt
Archie Gray ( Ung blir lånt ut?)
Sam Greenwood

Dette er hvordan vi ser ut pr dags dato, syntes laget skriker etter en spiss, en venstre back, og ikke minst kanskje også en ving til. Alt er avhengig av hva som skjer med Phillips og Raphinha forsvinner disse så må dem erstattes. En ting er at vi har fått inn 3 spillere, men med tanke på skadene til Dallas og Ayling så er vi kanskje forsterket men vi må flere gode spillere i de forskjellige posisjonene. Vi er fortsatt veldig sårbare for skader på sentral linjen syntes jeg.

Spørsmåls tegn jeg stiller:

* Hva skjer om Meslier blir skadet? Er Klaesson en god nok Premier League keeper?
* Hvordan er kroppene til Bamford, Dallas, Ayling , Forshaw tåler de en sesong? Veldig skade utsatte
* Hvilke spillere skal erstatte Phillips og Raphinha om de blir solgt, blir vi svekker her blir det merkbart, da de 2 har vært sterke bidragsytere siste 2 sesongene i PL.
* Junior Firpo er eneste rene venstre back spilleren vår, første sesong var elendig, er det noe mer å hente hos han? Hva om han blir skadet?

En del usikre elementer her. Stallen MÅ ytterligere forsterkes mener jeg.

Spillere jeg håper finner veien om salgene som er spådd treffer oss.

Phillips erstattes av Tyler Adams , eller Mo Camara
Raphinha erstattes av Gakpo

Vi henter Brendan Williams som kan figurere på begge back posisjoner.
Vi henter også inn en solid keeper i dette vinduet om Meslier blir skadet.

Så vet jeg ikke hvilken spiss vi skal hente, men skal vi spille med 2 spisser så er vi tynt besatt. Roberts og Rodrigo har jeg sett nok av til å si at de ikke hever dette Leeds laget.

Spennede tid i vente...MOT!

« Siste redigering: Juni 23, 2022, 10:59:07 av SupALeedS »
Alex

pedro

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #59 på: Juni 23, 2022, 10:43:29 »
Keepere:

Illan Meslier
Klaesson

Midtstoppere:

Pascal Struijk
Liam Cooper
Diego Lloriente
Charlie Cresswell
Robin Koch
Luke Ayling ( Skadet )

Venstre back:

Junior Firpo
Stuart Dallas ( Skadet )

Høyre Back:

Luke Ayling ( Skadet )
Stuart Dallas ( Skadet )
Rasmus Kristensen (NY)
Jamie Shackelton ( Utlån?)

Midtbane sentral:

Kalvin Phillips ( blir solgt?)
Matheus Klich
Adam Forshaw ( Ofte skadet )
Lewis Bate ( Er/blir lånt ut?)
Marc Roca ( NY)
Jack Jenkins ( UNG blir lånt ut?)

Venstre ving:

Raphinha ( blir trolig solgt? )
Jack Harrisson


Høyre Ving:

Daniel James
Crysencio Summerville

Offensiv midtbane:

Rodrigo
Brendan Aaronssen ( NY)
Tyler Roberts

Spiss:

Patrick Bamford
Joe Gelhardt
Archie Gray ( Ung blir lånt ut?)

Dette er hvordan vi ser ut pr dags dato, syntes laget skriker etter en spiss, en venstre back, og ikke minst kanskje også en ving til. Alt er avhengig av hva som skjer med Phillips og Raphinha forsvinner disse så må dem erstattes. En ting er at vi har fått inn 3 spillere, men med tanke på skadene til Dallas og Ayling så er vi kanskje forsterket men vi må flere gode spillere i de forskjellige posisjonene. Vi er fortsatt veldig sårbare for skader på sentral linjen syntes jeg.

Spørsmåls tegn jeg stiller:

* Hva skjer om Meslier blir skadet? Er Klaesson en god nok Premier League keeper?
* Hvordan er kroppene til Bamford, Dallas, Ayling , Forshaw tåler de en sesong? Veldig skade utsatte
* Hvilke spillere skal erstatte Phillips og Raphinha om de blir solgt, blir vi svekker her blir det merkbart, da de 2 har vært sterke bidragsytere siste 2 sesongene i PL.
* Junior Firpo er eneste rene venstre back spilleren vår, første sesong var elendig, er det noe mer å hente hos han? Hva om han blir skadet?

En del usikre elementer her. Stallen MÅ ytterligere forsterkes mener jeg.

Spillere jeg håper finner veien om salgene som er spådd treffer oss.

Phillips erstattes av Tyler Adams , eller Mo Camara
Raphinha erstattes av Gakpo

Vi henter Brendan Williams som kan figurere på begge back posisjoner.
Vi henter også inn en solid keeper i dette vinduet om Meslier blir skadet.

Så vet jeg ikke hvilken spiss vi skal hente, men skal vi spille med 2 spisser så er vi tynt besatt. Roberts og Rodrigo har jeg sett nok av til å si at de ikke hever dette Leeds laget.

Spennede tid i vente...MOT!
Du glemmer en virkelig god forsvarspiller som vi har i stallen og han er sågar Norsk, LEO HJELDE. Han kan spille VB og vil snarlig inneha den plassen permanent tror jeg. I tillegg utelater du Greenwood ::)
Leedsomaniac