Skrevet av Emne: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.  (Lest 37215 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lucas the Kop Cat

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #150 på: August 06, 2022, 15:28:21 »
Viaplay tipper Leeds på 16 i kveldens sending. Foran Forest, Brentford, Fulham og Bournemouth

Fulham leder mot LFC, snart pause der…litt av en skrell, om det står seg.
Lukter en 1-2 dette om et kvarter-20.
Problemet er jo at man knapt tåler et sånt tap skal man vinne PL nå.
Tenk hvilken start på lørdagen  og tittelkampen blir det tap for Lpool.
2-2 til slutt og det er vel et greit nok resultat for oss.

stian

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #151 på: August 06, 2022, 15:28:33 »
Et aldri så lite skremmeskudd fra Fulham hjemme mot Liverpool, selv om det endte 2-2. Fulham langt i fra noen kasteball ut fra prestasjonen i dag. Midtbanen til Fulham (særlig Harrison Reed) var meget bra og Mitrovic var mer enn en håndfull for forsvaret.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #152 på: August 15, 2022, 19:33:30 »
Sesongen så langt (to seriekamper).

Jeg tror vi på forhånd hadde vært fornøyd med 4 poeng så langt, uavgjort mot Wolves og seier mot Southampton. Nå ble det motsatt, og akkurat det gjør det oss litt negative... Southampton var to poeng tapt (selv om vi lett kunne ha mistet to av poengene mot Wolves også).

Så greit nok poengmessig så langt.

Men jeg ville så veldig gjerne hatt 6 poeng foran kampene mot Chelsea og Brighton, der det fort kan bli poengfattig for vår del. Men jeg minner meg selv på at det er tidlig i sesongen, og så og si samtlige lag er ujevne og ikke-ennå-i-form.

Chelsea-kampen frykter jeg litt. De KAN være et veldig godt lag. Men det var ikke veldig imponerende med bare 1-0 over Everton i åpningskampen. Noe jeg tror skyldes at Everton tok sine forhåndsregler. Og her håper jeg Marsch lærte litt om sånne kamper gjennom de 12 ilddåpene han fikk i vårsesongen. Spiller vi like naivt defensivt mot Chelsea som mot Wolves og Southampton vil vi bli straffet. Og Brighton er gode - det trodde vi i alle fall etter seieren i åpningskampen. Målløst mot Newcastle var ikke like imponerende. Like fullt er det slik for meg at poeng i disse kampene bli å se på som ren bonus.

Deretter følger (i ligaen) Everton, Brentford og Nottingham. Dette blir viktige kamper for oss mht hvor vi legger oss på tabellen tidlig i sesongen. Ennå håper jeg på grei poengfangst i de kampene. Dessverre frykter jeg at vi møter ManU litt for seint (om en mnd), jeg frykter det er en annen utgave av de vi vil se innen da.

Men den tid den sorg.

Nå skal vi ut og plukke bonuspoeng mot Chelsea og Brighton - i kamper jeg håper vi vil vise at vi kan - som i vår - stenge litt igjen bakover.


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #153 på: August 15, 2022, 19:44:23 »
Deler mye av det du sier her, Asbjørn. Skulle vi slått Chelsea så er det et veldig godt statement, men det er tross alt kampene mot Everton, Brentford og Nottingham som er nøkkelkampene. Så kan det - selv om det fortsatt er veldig tidlig - se ut som Brentford ikke er en dumpekandidaten jeg forventet. Chelsea har nok et hevnønske etter at det (bokstavelig talt) lugget i resultatprotokollen mot Spurs i går, mens jeg ikke er enig med deg i at det ikke er så imponerende med uavgjort mot Newcastle for Brighton. Joda, de spilte hjemme, men de vant statistikken soleklart og Newcastle er nok et lag som vil fortsette å ta poeng fra mange under Howe.

Spesielt Everton og Nottingham hadde det vært deilig å slått, men vi må ikke glemme at vi sannsynligvis er på deres nivå. Det er i alle fall ekstremt viktig at vi slutter med disse dødperiodene på en halvtime fremover.
« Siste redigering: August 15, 2022, 19:47:54 av Dennis »
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #154 på: August 15, 2022, 19:51:05 »
Deler mye av det du sier her, Asbjørn. Skulle vi slått Chelsea så er det et veldig godt statement, men det er tross alt kampene mot Everton, Brentford og Nottingham som er nøkkelkampene. Så kan det - selv om det fortsatt er veldig tidlig - se ut som Brentford ikke er en dumpekandidaten jeg forventet. Chelsea har nok et hevnønske etter at det (bokstavelig talt) lugget i resultatprotokollen mot Spurs i går, mens jeg ikke er enig med deg i at det ikke er så imponerende med uavgjort mot Newcastle for Brighton. Joda, de spilte hjemme, men de vant statistikken soleklart og Newcastle er nok et lag som vil fortsette å ta poeng fra mange under Howe.

Spesielt Everton og Nottingham hadde det vært deilig å slått, men vi må ikke glemme at vi sannsynligvis er på deres nivå. Det er i alle fall ekstremt viktig at vi slutter med disse dødperiodene på en halvtime fremover.

Jeg har ikke sett stort annet enn Leeds så langt, så det er mulig Newcastle nå begynner å få resultater av innkjøpspolitikken til de nye eierne...

Jeg har glemt å ta med Roca, begynner kampene bra men fader ut lenge før vi nærmer oss sluttfasen. Regner med at han holder lenger og lenger, men det er viktig å ta han av når han ikke orker mer...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #155 på: August 15, 2022, 23:08:47 »
Mååå bare innom 'sesongen så langt' igjen.

To kamper spilt, Leeds på sjetteplass.
Toppscorer i ligaen: Rodrigo  :o
Tre lag på 0 poeng: Manchester og West Ham United, og Everton.

Jajaj. :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #156 på: August 15, 2022, 23:48:07 »
Mååå bare innom 'sesongen så langt' igjen.

To kamper spilt, Leeds på sjetteplass.
Toppscorer i ligaen: Rodrigo  :o
Tre lag på 0 poeng: Manchester og West Ham United, og Everton.

Jajaj. :)

og vi kan legge til at vi har spilleren som har skapt flest sjanser: Harrison med 11, De Bruyne nr. 2 med 8.
vi tar også med Strujk som er nr 2 i dueller som er vunnet, 23. Bare bak Mitrovic med 26 som er utrolig sterkt av en spiss.

TK20

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #157 på: August 16, 2022, 10:01:50 »
Interessant sesongsstart med tanke på bunnstriden. Brentford har startet best med fire poeng på to tøffe kamper. Leeds har også kommet godt igang. Forest, Palace, Bournemouth og Fulham har også grunn til å være fornøyde. Everton har startet dårlig og vil slite i år uten Richarlison. Southampton har også startet svakt, selv om de reddet poeng hjemme mot oss.

Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg de kommende ukene.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #158 på: August 18, 2022, 16:29:50 »
I denne vår tredje strake PL sesong kan vi sammenligne starten vår med de to forrige:

PL 20/21  101 7-7 3 poeng
PL 21/22  011 3-7 1 poeng
PL 22/23  110 4-3 4 poeng
Poengfangsten er bedre, og som eneste gang har vi positiv målforskjell.
Største endringen er antall innslupne!


Men har vi hatt enklere motstand? La oss sammenligne med kampene mot samme motstand de to foregående sesongene.(Wolves hjemme & Southampton borte)
PL 20/21 101  2-1 3 poeng
PL 21/22 011  1-2 1 poeng
PL 22/23 110  4-3 4 poeng

Vi kommer ut likt, poenget bedre enn 20/21 og tre poeng bedre enn i fjor. Men vi har faktisk sluppet inn hakket flere mål denne sesongen... :o
Uansett, at vi har kommet poenget bedre ut nå enn selv i 20/21 gjelder selv om vi sammenligner med samme motstand.

Da genstår det bare å si at vi spilte 0-0 hjemme mot Chelsea i 20/21 og tapte 3-0 i fjor.



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #159 på: August 19, 2022, 17:03:12 »
Bamford var i podcasten igjen denne uka. Var mer pessimistisk mht spill på søndag enn Marsch var på dagens presser (bestemmes lørdag, sa amerikaneren).

Anyways, han sier spillergruppa setter seg poengmål for grupper av kamper, og har ikke landet på noen spesiell plassering.
Selv mener han Europacup-plass burde være målet:

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/patrick-bamfords-ambitious-leeds-united-24798133
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #160 på: August 21, 2022, 18:08:31 »
Nå er jeg spent på Brightonkampen.
Poeng derfra og vi har startet fantastisk bra denne sesongen!

I denne vår tredje strake PL sesong kan vi sammenligne starten vår med de to forrige:

PL 20/21  201 8-7 6 poeng
PL 21/22  021 4-8 2 poeng
PL 22/23  210 7-3 7 poeng
Mer enn en halvering av antall innslupne mht første sesongen...


Så, la oss sammenligne med kampene mot samme motstand de to foregående sesongene.(Wolves og Chelsea hjemme & Southampton borte)
PL 20/21 111  2-1 4 poeng
PL 21/22 012  1-5 1 poeng
PL 22/23 210  7-3 7 poeng

Looking good :)

Neste er Brighton borte, 0-2 tap i 20/21 og 0-0 i fjor.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan


Josch

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #162 på: August 28, 2022, 10:26:08 »
Synes sesongstarten ser bedre ut enn i fjor. Gjelder både spill og poengfangst.
At vi vinner hjemmekamper er betryggende, selv om vi ikke dominerte banespillet. Bortekamper i PL er alltid vanskelig. Man vinner sjelden mer enn 3-5 bortekamper i en sesong. Ett poeng mot Soton og Brighton borte er ikke unormalt, men kunne selvsagt vært mer. Jeg har faktisk litt trua på Marsch. 4 poeng mot Brighton/  Brentford i mai under enormt press var også sterkt. Og vi skaper nå sjanser / mål uten Bamford.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #163 på: August 28, 2022, 10:46:26 »

I denne vår tredje strake PL sesong kan vi sammenligne starten vår med de to forrige:

PL 20/21  211 9-8   7 poeng
PL 21/22  022 4-11 2 poeng
PL 22/23  211 7-4   7 poeng
Nå er vi likt med 20/21 sesongen, men med langt bedre defensiv start.


Så, la oss sammenligne med kampene mot samme motstand de to foregående sesongene.(Wolves og Chelsea hjemme & Southampton og Brighton borte)
PL 20/21 112  2-3 4 poeng
PL 21/22 022  1-5 2 poeng
PL 22/23 211  7-4 7 poeng
Fortsatt looking good.

Neste er Everton hjemme, 1-2 tap i 20/21 og 2-2 i fjor.
Vi har en glimrende mulighet til å stikke fra både 20/21 og 21/22 her. :)


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #164 på: September 02, 2022, 11:58:56 »
Ingen seniorer ble hentet fra PL/ England til Leeds denne sommeren (bortsett fra unggutter fra City og West Ham). Dan James ble hentet dyrt i fjor fra PL og ble ingen suksess. Vi fortsetter å hente utenfor øya. Er ikke kritisk til det, men bare noterer det.

Sydhagen

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #165 på: September 02, 2022, 12:00:10 »
Ingen seniorer ble hentet fra PL/ England til Leeds denne sommeren (bortsett fra unggutter fra City og West Ham). Dan James ble hentet dyrt i fjor fra PL og ble ingen suksess. Vi fortsetter å hente utenfor øya. Er ikke kritisk til det, men bare noterer det.

Å hente etablerte spillere fra PL er ofte dyrt i forhold til kvaliteten du får, sammenlignet med å kjøpe fra andre land.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #166 på: September 03, 2022, 11:09:19 »
Leeds har startet bra så langt. 8 poeng på de 5 første kampene er godkjent. Leste et sted (er det her så unnskyld til forfatter for at jeg ikke husker vedkommende) at et lag som har 8 poeng på de 5 første kampene har 96% sannsynlighet for å berge plassen i PL. Så, eh...derfor gratulerer jeg oss (noe prematurt) med at vi har berget plassen :D.
Med den katta behørig ute av sekken, så er det vel på tide med noe nøkternhet? Man har variert fælt i løpet av disse kampene. Chelsea-kampen står vel som topp-prestasjonen, og er visst den prestasjonen laget blir målt etter. Noe naivt, kanskje? Man falt fort ned igjen til den vanlige nøkternheten i de to neste kampene. Det unødige poengtapet mot Soton er vel også en liten ripe i lakken. Sånn sett ser jeg meg 70% fornøyd med det laget har gjort til nå. Fortsatt varierer man litt vel mye mellom topp-punktene og lavpunktene. De laveste prestasjonene må heves, slik at man kan stjele med seg poeng der man er nest best (Brighton-kampen).
Altså, Leeds har berget plassen. Hvor ender vi til slutt? Ikke dårligere enn 15.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

stian

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #167 på: September 03, 2022, 12:44:36 »
Leeds har startet bra så langt. 8 poeng på de 5 første kampene er godkjent. Leste et sted (er det her så unnskyld til forfatter for at jeg ikke husker vedkommende) at et lag som har 8 poeng på de 5 første kampene har 96% sannsynlighet for å berge plassen i PL. Så, eh...derfor gratulerer jeg oss (noe prematurt) med at vi har berget plassen :D.
Med den katta behørig ute av sekken, så er det vel på tide med noe nøkternhet? Man har variert fælt i løpet av disse kampene. Chelsea-kampen står vel som topp-prestasjonen, og er visst den prestasjonen laget blir målt etter. Noe naivt, kanskje? Man falt fort ned igjen til den vanlige nøkternheten i de to neste kampene. Det unødige poengtapet mot Soton er vel også en liten ripe i lakken. Sånn sett ser jeg meg 70% fornøyd med det laget har gjort til nå. Fortsatt varierer man litt vel mye mellom topp-punktene og lavpunktene. De laveste prestasjonene må heves, slik at man kan stjele med seg poeng der man er nest best (Brighton-kampen).
Altså, Leeds har berget plassen. Hvor ender vi til slutt? Ikke dårligere enn 15.

Vi har ikke sett ut som et nedrykkslag, selv om jeg var veldig skuffet over prestasjonen mot Brighton. Både poengfangst og snittnivået så langt gir grunn til å tro at vi unngår sumpa. 15. plass vil være godkjent. Transfervinduet sett under ett er ok. Jeg mener vi er klart styrket på midten, både i kvalitet og dybde. Sinisterra ser bra ut, selv om det mest sannsynlig er et skritt ned fra Raphinha. Også spissplassen ser vel egentlig bedre ut enn i fjor. Selv om alle ser hvor tynt det er, så er Bamford per i dag å regne som bedre rustet enn i fjor (skal litt til å spille mindre enn i fjor), Gelhardt er mer etablert med mer kamperfaring, Rodrigo har sett sjokkerende målfarlig ut. I tillegg har vi fått inn Gnonto og Perkins - ubeskrevne blad, men kandidater for forhåpentligvis matchpåvirkende innhopp.
Den berømte venstrebacken er preget av reserveløsninger og kommer fort til å hjemsøke oss også denne sesongen. Struijk har levert bra, men ser ikke ut som den varige løsningen i den posisjonen. Firpo - det spiller ingen rolle om han har noe i seg, han spiller aldri med full match fitness uansett. Trenger ikke engang å planlegge med ham i utviklingen av elleveren. Jeg teller ned til Dallas' retur!

I sum: vi er nok avhengig av at noen av unggutta slår gjennom i år for å ha offensiv kvalitet til å avgjøre jevne kamper. En plassering midt på tabellen vil realistisk sett være solid.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #168 på: September 04, 2022, 11:23:01 »
I denne vår tredje strake PL sesong kan vi sammenligne starten vår med de to forrige:

PL 20/21  312 12-9   10 poeng
PL 21/22  033 6-14     3 poeng
PL 22/23  222 10-10   8 poeng
Da er det to kamper siden sist oppdatering. I år gav de to kampene ett poeng, det samme som i fjor. For to sesonger siden skaffet vi tre poeng i tilsvarende serierunder.
I sum er vi altså pr nå to poeng bak da vi klarte en 9.plass til slutt, men fem poeng foran fjorårets 17.plass.




Så, la oss sammenligne med kampene mot samme motstand de to foregående sesongene. Siden vi ikke møtte Brentford i 20/21 lar eg kampen mot Sheffield United  (nr 3 som rykket ned) erstatte kampen mot Brentford (nr 3 som rykket opp) i 2020/21-sesongen.
PL 20/21 213    4-5   7 poeng
PL 21/22 132    5-8   6 poeng
PL 22/23 222  10-10 8 poeng
Fortsatt er vi hakket bedre enn i de to foregående PL-sesongene, men det begynner å jevne seg ut nå, det gjør det...
Og man ser altså at defensivt er vi verre enn noen gang :o Men scorer da flere mål også.



Neste er Nottingham Forest hjemme. Nyopprykket. Bruker samme metode her, erstatter Norwich (nr 3 som rykket ned i fjor med Nottingham, nr 3 som rykket opp). Men da har vi et problem mht 20/21 da Norwich heller ikke var der. Bruker da Fulham som hadde plassen før Norwich - blir litt innviklet dette her akkurat nå ;) )
4-3 seier i 20/21 og 2-1-seier i forrige sesong - kan bli utfordrende å henge med denne runden!


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #169 på: September 04, 2022, 11:46:18 »
Vi har vært gode mot de lagene som har endt opp med å rykke ned.

20/21: 18p av 18 mulige mot WBA, Fulham og Sheffield United
21/22: 16p av 18 mulige mot Burnley, Watford og Norwich

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #170 på: September 14, 2022, 23:32:05 »
Leeds har offentliggjort sin 25-mannssquad for første del av sesongen.

(Spillere under 21 trenger ikke være på listen), det gjør Alfie McCalmont til det mest overraskende navnet på listen.

Men 'the real gem' her er at vi får de fulle navnene deres, alltid like morsomt :)

Leeds United squad in full
25 Squad players (*Home grown)
Aaronson, Brenden Russell
Adams, Tyler Shaan
Ayling, Luke David*
Bamford, Patrick James*
Cooper, Liam David Ian*
Dallas, Stuart
Firpo Adames, Hector Junior
Forshaw, Adam John*
Harrison, Jack David*
Klaesson, Kristoffer-August Sundquist
Klich, Mateusz Andrzej
Koch, Robin
Kristensen, Rasmus Nissen
Llorente Rios, Diego Javier
McCalmont, Alfie John*
Meslier, Illan Stephane
Moreno Machado, Rodrigo
Robles Blazquez, Joel
Roca Junque, Marc
Sinisterra Lucumi, Luis Fernando
Struijk, Pascal Augustus*

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-confirm-25-man-25018101
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #171 på: September 16, 2022, 17:20:13 »
Ukens Inside Training-video (4:34, lenger enn vanlig)

https://www.youtube.com/watch?v=KFfm33vzXWw

Leeds-Live går videoen etter i sømmene og kommer opp med dette:
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-training-aaronson-nickname-25027751
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #172 på: September 25, 2022, 16:24:34 »
Helt forferdelig å gå så lenge uten Leeds-kamp midt i sesongen. Og oppi det hele fikk jeg ikke en gang sett U23-kampen forleden.
Enn så lenge hører vi ikke om nye skader. Kan vi håpe på bortimot skadefritt mannskap mot Villa?

asbfjell

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #173 på: Oktober 20, 2022, 23:07:51 »

Får vi Mauricio Pochettino inn som hovedtrener i løpet av sesongen, skal eg være svært fornøyd.

Kanskje noen flere nå som deler mitt sesong-ønske..?

leedslife

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #174 på: Oktober 20, 2022, 23:29:58 »

Får vi Mauricio Pochettino inn som hovedtrener i løpet av sesongen, skal eg være svært fornøyd.

Kanskje noen flere nå som deler mitt sesong-ønske..?
Klart det hadde vært et stort ønske. Men kan aldri se for meg han tar over denne stallen.
Det klarer jeg ikke se for meg under noen omstendigheter.
Jeg tror det er større sjanse for at vi famler i blindet igjen hvis vi på død og liv skal skifte trener.

Eriksen55

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #175 på: Oktober 21, 2022, 00:02:10 »

Får vi Mauricio Pochettino inn som hovedtrener i løpet av sesongen, skal eg være svært fornøyd.

Kanskje noen flere nå som deler mitt sesong-ønske..?
Klart det hadde vært et stort ønske. Men kan aldri se for meg han tar over denne stallen.
Det klarer jeg ikke se for meg under noen omstendigheter.
Jeg tror det er større sjanse for at vi famler i blindet igjen hvis vi på død og liv skal skifte trener.

Hovedønske måtte jo være at Jesse lykkes. Alt annet blir for dumt.

Men om noe skal skje raskt så ser jeg gjerne Pochetino inn. Jeg er så dum at jeg tror at spillerstallen er bra. Noen mangler, men absolutt høyt potensiale. Det har laget vist mange ganger i år. Så dum tror jeg Pochetino også er så han ser det.

Men om Leeds som klubb er store nok og om Leeds vil betale så dyrt for en på hans nivå er jeg usikker på.

leedslife

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #176 på: Oktober 21, 2022, 00:20:59 »

Får vi Mauricio Pochettino inn som hovedtrener i løpet av sesongen, skal eg være svært fornøyd.

Kanskje noen flere nå som deler mitt sesong-ønske..?
Klart det hadde vært et stort ønske. Men kan aldri se for meg han tar over denne stallen.
Det klarer jeg ikke se for meg under noen omstendigheter.
Jeg tror det er større sjanse for at vi famler i blindet igjen hvis vi på død og liv skal skifte trener.

Hovedønske måtte jo være at Jesse lykkes. Alt annet blir for dumt.

Men om noe skal skje raskt så ser jeg gjerne Pochetino inn. Jeg er så dum at jeg tror at spillerstallen er bra. Noen mangler, men absolutt høyt potensiale. Det har laget vist mange ganger i år. Så dum tror jeg Pochetino også er så han ser det.

Men om Leeds som klubb er store nok og om Leeds vil betale så dyrt for en på hans nivå er jeg usikker på.
Laget har tatt 47 poeng på 48 kamper tar du med sommeren pilene begynte å peke nedover. Det kan jo bety at det er en spillerstall som har endel mangler. Tar man med lønnsutgifter, verdi på stall og erfaring så er det ikke veldig overraskende at vi ligger der vi ligger i PL.
Når det kommer til potensial på spillerstall så er det jo bare synsing. Er jo nesten helt umulig å spå.
Skal Pochetino inn så trengs det mest sannsynlig flere vinduer. Januarvinduet er jo ikke et lett vindu. Klubben misliker det vinduet sterkt.
Hva som er sikkert er jo at Leeds som klubb (etter vi rykket opp) er en av de raskest voksende klubbene i europeisk fotball. Vi tar stadig markedsandeler på kontinenter som forteller hvilket skyhøyt potensial det er kommersielt sett. I tillegg ligger det endel på agendaen hva gjelder infrastruktur som gjør prosjektet Leeds veldig spennende vil jeg tro.  Leeds har jo villig kommentert dette tidligere ved flere anledninger, men det har så klart fått seg et par slag på baugen når progresjonen på banen har stagnert så kraftig.
For de beste trenerene så handler det om timing. Spørsmålet er om en trener på Pochettinos nivå hadde synes dette prosjektet var riktig nå mtp det som skjer på banen. At Leeds som klubb må være attraktivt er jeg helt sikker på. Bielsa er jo også en god referanse for han. Han er jo ikke blind. Han så jo hvilket Momentum og kraft det er mulig å skape her.
« Siste redigering: Oktober 21, 2022, 00:22:37 av leedslife »

Josch

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #177 på: Oktober 22, 2022, 10:16:52 »
Leeds havner sannsynligvis på nedre del av tabellen i år også, og akkurat nå truer nedrykk spøkelset. Så ærlige må vi være.

Vi nærmer oss 1/3 av sesongen og da lyver ikke tabellen.

Hvem er de typiske dumpekandidater denne sesong? Hvem må vi holde bak oss.? Jeg aner en fremgang hos Wolves og Leicester og tipper de klarer seg. Villa bytter trener og klarer seg som i fjor. Fulham er bedre enn for to år siden. Soton vil være der nede.
Tipper Nottingham og Bournemouth rykker ned.  Men jeg ser ikke tre klare nedrykkslag akkurat nå.

Etter VM vil de med lite VM-spillere ha hvilt seg / trent og ha lite skader. Mange med svak tropp vil da ikke ha den vanlige slitasjen i januar , men i feb/mars. Januarvinduet kan også bli viktig for Leeds, og vi bør ikke nøle som i fjor.

Seier mot flere bottom 8 lag er også essensielt. Spill heller kjedelig borte og vinn 1-0 (akkurat her stoler jeg ikke på Marsch-stilen).

HåvardK

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #178 på: Oktober 22, 2022, 11:05:25 »

Får vi Mauricio Pochettino inn som hovedtrener i løpet av sesongen, skal eg være svært fornøyd.

Kanskje noen flere nå som deler mitt sesong-ønske..?
Klart det hadde vært et stort ønske. Men kan aldri se for meg han tar over denne stallen.
Det klarer jeg ikke se for meg under noen omstendigheter.
Jeg tror det er større sjanse for at vi famler i blindet igjen hvis vi på død og liv skal skifte trener.

Hovedønske måtte jo være at Jesse lykkes. Alt annet blir for dumt.

Men om noe skal skje raskt så ser jeg gjerne Pochetino inn. Jeg er så dum at jeg tror at spillerstallen er bra. Noen mangler, men absolutt høyt potensiale. Det har laget vist mange ganger i år. Så dum tror jeg Pochetino også er så han ser det.

Men om Leeds som klubb er store nok og om Leeds vil betale så dyrt for en på hans nivå er jeg usikker på.
Laget har tatt 47 poeng på 48 kamper tar du med sommeren pilene begynte å peke nedover. Det kan jo bety at det er en spillerstall som har endel mangler. T
Har tenkt en del på dette i det siste. Det har vært lite snakk om "Leeds-briller" de siste sesongene, men mange av oss har kanskje en tendens til å overvurdere kvaliteten på egne spillere (og helt sikkert motsatt også). Bærebjelkene Cooper, Ayling og Dallas har vel så å si ingen verdi i dagens marked, men er høyt oppskattet hos oss. Llorente, Koch, Forshaw, Bamford, Rodrigo og Klich er ikke bærebjelker, kanskje snarere tvert imot. De har vel heller ingen vesentlig verdi i markedet, selv om vi kanskje kan få noen D-mark for Koch. Meslier, Struijk og Harrison har nok brukbar verdi, og kjøpene i sommer har kanskje økt sin verdi noe, selv om det er marginalt. Unggutta våre har spilt såpass lite at de nok ikke vil gi oss mye igjen ved eventuelle salg.
Og så er det vel slik at mange her inne følger såpass med at de har en oversikt over antatt verdi på både enkeltspillere og stall. Så systematisk er ikke jeg, så dette blir nok en gang skekulasjoner og synsing fra min side. Sånn er det når en tenker på Leeds mesteparten av tiden i våken tilstand.

leedslife

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #179 på: Oktober 22, 2022, 11:50:24 »

Får vi Mauricio Pochettino inn som hovedtrener i løpet av sesongen, skal eg være svært fornøyd.

Kanskje noen flere nå som deler mitt sesong-ønske..?
Klart det hadde vært et stort ønske. Men kan aldri se for meg han tar over denne stallen.
Det klarer jeg ikke se for meg under noen omstendigheter.
Jeg tror det er større sjanse for at vi famler i blindet igjen hvis vi på død og liv skal skifte trener.

Hovedønske måtte jo være at Jesse lykkes. Alt annet blir for dumt.

Men om noe skal skje raskt så ser jeg gjerne Pochetino inn. Jeg er så dum at jeg tror at spillerstallen er bra. Noen mangler, men absolutt høyt potensiale. Det har laget vist mange ganger i år. Så dum tror jeg Pochetino også er så han ser det.

Men om Leeds som klubb er store nok og om Leeds vil betale så dyrt for en på hans nivå er jeg usikker på.
Laget har tatt 47 poeng på 48 kamper tar du med sommeren pilene begynte å peke nedover. Det kan jo bety at det er en spillerstall som har endel mangler. T
Har tenkt en del på dette i det siste. Det har vært lite snakk om "Leeds-briller" de siste sesongene, men mange av oss har kanskje en tendens til å overvurdere kvaliteten på egne spillere (og helt sikkert motsatt også). Bærebjelkene Cooper, Ayling og Dallas har vel så å si ingen verdi i dagens marked, men er høyt oppskattet hos oss. Llorente, Koch, Forshaw, Bamford, Rodrigo og Klich er ikke bærebjelker, kanskje snarere tvert imot. De har vel heller ingen vesentlig verdi i markedet, selv om vi kanskje kan få noen D-mark for Koch. Meslier, Struijk og Harrison har nok brukbar verdi, og kjøpene i sommer har kanskje økt sin verdi noe, selv om det er marginalt. Unggutta våre har spilt såpass lite at de nok ikke vil gi oss mye igjen ved eventuelle salg.
Og så er det vel slik at mange her inne følger såpass med at de har en oversikt over antatt verdi på både enkeltspillere og stall. Så systematisk er ikke jeg, så dette blir nok en gang skekulasjoner og synsing fra min side. Sånn er det når en tenker på Leeds mesteparten av tiden i våken tilstand.
Transfermarkt har oss vel der vi er idag på tabellen. Wyscput et knepp ned.
Brenden, Sinisterra og Harrison klart øverst hva gjelder verdi. Ellers endel i midtsjiktet med Strujik, Meslier, Koch, Bamford og Adams som du sier. Ellers ganske trist.
Mange som er over 30. Vi gir ikke de unge matcher gjennom lån eller kamper hos oss, men vi presterer jo greit enn så lenge ut fra verdi på stall. Altså tabellmessig.
Kan jo ikke vektlegge dette alene, men sammen med flere parametere kan det nok gi en realistisk tilnærming om veldig mye.
« Siste redigering: Oktober 22, 2022, 12:16:19 av leedslife »