Skrevet av Emne: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.  (Lest 37226 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #270 på: Mars 21, 2023, 09:27:55 »
På samme tidspunkt i fjor skrev jeg vel noe av det samme som nå:
Vi trenger statistisk sett 38 poeng for å klare oss, dvs 12 poeng til.
Utfordringen nå er at det er 9- NI!!! - lag som har det på samme måten som oss....ikke 4-5.

Arsenal kan bli en 1.april spøk, om alt klaffer...... ;D
Som flere skriver så blir de 2 kampene etter det svært viktige for å holde momentumet oppe: Forest og Palace hjemme.
Vi ønsker definitivt ikke å gå inn i Mai i stor poengnød , og med  Shitty B, Saudi H, West Ham B og Spurs H i siste 4......det er en mildt sagt en vanskelig avslutning!

På en annen side er det noe som trekker i positiv retning i forhold til 2022:

-Vi har ikke en så elendig målforskjell denne gangen
-skadeomfang, særlig på offensive spillere, virker å være mindre nå
-offensiv kraft er bedre enn tabell naboene (vi scorer mer enn dem , dog for lite mål).

Det skumle er at det ikke finnes 3 klare dumpekandidater som blir hektet av allerede nå.

Leeds skal spille 7 kamper i April. Det er mye.

Ja, målforskjell er veldig viktig - der ligger vi godt an.
Vi har en bedre tropp enn i fjor, så unngår vi flere skader på viktige spillere inn nå - så stiller vi sterkt!
Helt klart bedre angrepsalternativer , orntli`bra mener jeg.  Bamford, Rodrigo, Gnonto, Rutter , Summerville, Harrison og ikke minst Sinisterra som nesten blir glemt om dagen - han MÅ vi få i gang igjen!!
Kunsten blir da å score flere enn vi slipper inn fremover, og det virker Gracia og forstå også ;D

HåvardK

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #271 på: Mars 21, 2023, 09:52:29 »
På samme tidspunkt i fjor skrev jeg vel noe av det samme som nå:
Vi trenger statistisk sett 38 poeng for å klare oss, dvs 12 poeng til.
Utfordringen nå er at det er 9- NI!!! - lag som har det på samme måten som oss....ikke 4-5.

Arsenal kan bli en 1.april spøk, om alt klaffer...... ;D
Som flere skriver så blir de 2 kampene etter det svært viktige for å holde momentumet oppe: Forest og Palace hjemme.
Vi ønsker definitivt ikke å gå inn i Mai i stor poengnød , og med  Shitty B, Saudi H, West Ham B og Spurs H i siste 4......det er en mildt sagt en vanskelig avslutning!

På en annen side er det noe som trekker i positiv retning i forhold til 2022:

-Vi har ikke en så elendig målforskjell denne gangen
-skadeomfang, særlig på offensive spillere, virker å være mindre nå
-offensiv kraft er bedre enn tabell naboene (vi scorer mer enn dem , dog for lite mål).

Det skumle er at det ikke finnes 3 klare dumpekandidater som blir hektet av allerede nå.

Leeds skal spille 7 kamper i April. Det er mye.

Ja, målforskjell er veldig viktig - der ligger vi godt an.
Vi har en bedre tropp enn i fjor, så unngår vi flere skader på viktige spillere inn nå - så stiller vi sterkt!
Helt klart bedre angrepsalternativer , orntli`bra mener jeg.  Bamford, Rodrigo, Gnonto, Rutter , Summerville, Harrison og ikke minst Sinisterra som nesten blir glemt om dagen - han MÅ vi få i gang igjen!!
Kunsten blir da å score flere enn vi slipper inn fremover, og det virker Gracia og forstå også ;D
Sinisterra har utvilsomt et stort potensiale, men regner ikke med ham som noe annet enn en super-sub i innspurten. Rutter, vårt dyreste kjøp noensinne, tar jeg knapt med i vurderingene. Også han et kjempetalent, men han har ikke tilført laget det vi trengte i januar, dessverre - og jeg ser ikke at han vil få en sentral rolle i innspurten.

Eriksen55

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #272 på: Mars 21, 2023, 09:56:58 »
Er det plutselig "vedtatt" at Firpo skal spille? Ja, har hatt et par OK kamper, men vi kan vel ikke glemme fortiden?
Jeg hadde foretrukket De Bock i ti av ti kamper....

Savner du De Bock?

HåvardK

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #273 på: Mars 21, 2023, 10:10:16 »
Er det plutselig "vedtatt" at Firpo skal spille? Ja, har hatt et par OK kamper, men vi kan vel ikke glemme fortiden?
Jeg hadde foretrukket De Bock i ti av ti kamper....

Savner du De Bock?
Firpo har tydeligvis en lang vei å gå før han beviser at han er god nok for laget. I helga falt det seg slik at jeg ikke fikk sett kampen direkte, men fikk med meg resultatet og leste gjennom forumet før jeg så kampen i opptak på søndag. Ut fra kommentarene ventet jeg meg en aldeles grusom kamp av både Firpo og Ayling, men det var ikke min opplevelse. Firpo hadde riktig nok store problemer i en liten periode etter at Traore kom inn, men ble jo slaktet allerede etter første omgang - en omgang jeg syns han løste mer enn greit. Rask blir han aldri, men han har andre kvaliteter som vi både har hatt og vil få god nytte for fremover.

Kato

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #274 på: Mars 21, 2023, 12:10:29 »
Er det plutselig "vedtatt" at Firpo skal spille? Ja, har hatt et par OK kamper, men vi kan vel ikke glemme fortiden?
Jeg hadde foretrukket De Bock i ti av ti kamper....

Savner du De Bock?
Firpo har tydeligvis en lang vei å gå før han beviser at han er god nok for laget. I helga falt det seg slik at jeg ikke fikk sett kampen direkte, men fikk med meg resultatet og leste gjennom forumet før jeg så kampen i opptak på søndag. Ut fra kommentarene ventet jeg meg en aldeles grusom kamp av både Firpo og Ayling, men det var ikke min opplevelse. Firpo hadde riktig nok store problemer i en liten periode etter at Traore kom inn, men ble jo slaktet allerede etter første omgang - en omgang jeg syns han løste mer enn greit. Rask blir han aldri, men han har andre kvaliteter som vi både har hatt og vil få god nytte for fremover.

Både Firpo og Ayling er for meg bedre vingbacker med tre stoppere enn rene sidebacker. Begge har sin klare styrke i det offensive, og er begrenset en mot en defensivt. Syns begge to ofte havner i posisjonstrøbbel, bak Ayling har det vært autostradar de siste kampene.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #275 på: April 05, 2023, 15:01:00 »
Llorente signerer forlengelse av kontrakten til 2026!! Den så jeg ikke komme. Tviler på at dette tas godt i mot av fansen.

Mark Jackson også presentert som ny manager for MK Dons…


Og nå er han nominert som månedens manager i League One :) 

https://twitter.com/MKDonsFC/status/1643478573448310784?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #276 på: April 07, 2023, 11:19:02 »
Ett lite overblikk ift tabellen, og kanskje noe man kan tenke ut i fra marginer vi har hatt:
Villa har scoret ETT mål mer enn oss, sluppet inn 9 færre….men har 15 poeng mer!!

Lett å tenke på Soton`borte, der vi skusler bort 2-0 ledelse, Arsenal hjemme som vi faktisk burde vunnet etc…
Nå er vi litt på gang da, men fallhøyden er stor ettersom det er såpass jevnt fra plass 12 til 20, så det å få med seg poeng og ikke minst avgjøre kamper når man har stort overtak - er viktigere enn noen gang.

Har trua` ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #277 på: April 08, 2023, 21:51:56 »
Hvem har så de ni lagene igjen å møte?

12. Crystal Palace - 27 poeng - 10 kamper igjen
Remaining games: Leicester 17.plass (H), Leeds 14.plass (A), Southampton 20.plass (H), Everton 15.plass (H), Wolves 13.plass (A), West Ham 18.plass (H), Tottenham 4.plass (A), Bournemouth 19.plass (H), Fulham 9.plass (A), Nottingham Forest 16.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER:14,5.plass  ÅTTE bunnoppgjør.

13. Wolves - 27 poeng - 10 kamper igjen
Remaining games: Nottingham Forest 16.plass (A), Chelsea 10.plass (H), Brentford 8.plass (H), Leicester 17.plass (A), Crystal Palace 12.plass (H), Brighton 7.plass (A), Aston Villa 11.plass (H), Man Utd 3.plass (A), Everton 15.plass (H), Arsenal 1.plass (A). SNITTPLASSERING MOTSTANDER:10.plass FIRE bunnoppgjør.

14. Leeds United - 26 poeng - 11 kamper igjen
Remaining games: Arsenal 1.plass (A), Nottingham Forest 16.plass (H), Crystal Palace 12.plass (H), Liverpool 6.plass (H), Fulham 9.plass (A), Leicester 17.plass (H), Bournemouth 19.plass (A), Man City 2.plass (A), Newcastle 5.plass (H), West Ham 18.plass (A), Tottenham 4.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 9,9.plass FEM bunnoppgjør.

15. Everton - 26 poeng - 10 kamper igjen
Remaining games: Tottenham 4.plass (H), Man Utd 3.plass (A). Fulham 9.plass (H), Crystal Palace 12.plass (A), Newcastle 5.plass (H), Leicester 17.plass (A), Brighton 7.plass (A), Man City 2.plass (H), Wolves 13.plass (A), Bournemouth 19.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 9,1.plass.  FIRE bunnoppgjør.

16. Nottingham Forest - 26 poeng - 11 kamper igjen
Remaining games: Wolves 13.plass (H), Leeds United 14.plass (A), Aston Villa 11.plass (A), Man Utd 3.plass (H), Liverpool 6.plass (A), Brighton 7.plass (H), Brentford 8.plass (A), Southampton 20.plass (H), Chelsea 10.plass (A), Arsenal 1.plass (H), Crystal Palace 12.plass (A). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 9,5.plass FIRE bunnoppgjør.

17. Leicester City - 25 poeng - 11 kamper igjen
Remaining games: Crystal Palace 12.plass (A), Aston Villa 11.plass (H), Bournemouth 19.plass (H), Man City 2.plass (A), Wolves 13.plass (H), Leeds 14.plass (A), Everton 15.plass (H), Fulham 9.plass (A), Liverpool 6.plass (H), Newcastle 5.plass (A), West Ham 18.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 11,2.plass SEKS bunnoppgjør

18. West Ham United - 24 poeng - 12 kamper igjen
Remaining games: Southampton 20.plass (H), Newcastle 5.plass (H), Fulham 9.plass (A), Arsenal 1.plass (H), Bournemouth 19.plass (A), Liverpool 6.plass (H), Crystal Palace 12.plass (A), Man C 2.plass (A), Man Utd 3.plass (H), Brentford 8.plass (A), Leeds 14.plass (H), Leicester 17.plass (A). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 9,67.plass FEM bunnoppgjør.

19. Bournemouth - 24 poeng - 11kamper igjen
Remaining games: Fulham 9.plass (H), Brighton 7.plass (H), Leicester 17.plass (A), Tottenham 4.plass (A), West Ham 18.plass (H), Southampton 20.plass (A), Leeds 14.plass (H), Chelsea 10.plass (H), Crystal Palace 12.plass (A), Man Utd 3.plass (H), Everton 15.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 11,7.plass  SEKS bunnoppgjør

20. Southampton  23 poeng - 10 kamper igjen
Remaining games: West Ham 18.plass (A), Man City 2.plass  (H), Crystal Palace 12.plass (H), Arsenal 1.plass (A), Bournemouth 19.plass (H), Newcastle 5.plass (A), Nottingham Forest 16.plass (A), Fulham 9.plass (H), Brighton 7.plass (A), Liverpool 6.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 9,5.plass FIRE bunnoppgjør.


Her var det jo mye interessant. Hvem har de vanskeligste kampene igjen... Det er jo vanskelig å si noe om på forhånd, mot slutten er det ofte vanskeligere å møte et lag i full fight enn et tygt plassert på tabellen.
Men tabellplasseringen pr nå sier jo litt da:
Everton møter i snitt lag plassert på 9,1.plass
Nottingham og Southampton møter lag i snitt plassert på 9.5.plass
West Ham 9,67
Leeds ligger midt i løypa her, møter lag plassert på 9,9.plass
Wolves ligger 0,1 'under' oss på tabellen, 10.plass
Leicester 11,2.plass
Bournemouth 11,7.plass
Crystal Palace skiller seg ut, de 10 lagene de har igjen å møte ligger på 14,5.plass.

Hvem møter så flest 'bunnkollegaer'?
Dette kan være en fordel, og det kan være en bakdel. Det blir ofte å kalle 'sekspoengskamper' og utfallet blir viktig bunnkollegaene imellom...
IGJEN skiller Crystal Palace seg ut, de møter ÅTTE bunnkollegaer i sine 10 gjenstående kamper.
De har pr nå fire poeng til gode mht nedrykksstreken men en elendig trend med fire strake tap og 12 seriekamper uten seier. Å møte bunnkollegaer med en elendig form kan være et tveegget sverd...så spørs det om managerbyttet vil hjelpe... Eg er spent!
Leicester og Bournemouth har igjen SEKS bunnoppgjør i sine 11 siste oppgjør.
West Ham og Leeds har fem bunnoppgjør igjen.
Southampton, Nottingham, Everton og Wolves har FIRE bunnoppgjør igjen...

Eg har en mistanke om at Palace vil synke, om de detter under streken er jo ikke sikkert, for noen av lagene i bunnen vil begynne å sanke poeng fremover. Jeg har bra håp om at Leeds vil være av lagene som tar tilstrekkelig poeng i alle fall.

Men fremtiden vil vise...


(kilde: YEP)

Så, hvordan har det gått for bunnlagene så langt, etter landslagspausen?

Leicester er den klare taperen, tre tap av tre.
Southampton ikke stort bedre, to tap av to...
Vipps er det jo disse to lagene som nå ligger sist (Leicester har falt to plasser, Southampton var allerede sist).
Dette er også de to lagene som har mistet kontakten med de andre, to og fire poeng under streken. Men med åtte kamper igjen er det fortsatt mulig å gjøre noe med dette...

Nottingham har også havnet under streken nå (fra 16.plass under landslagspausen). Èn uavgjort og to tap har ikke gjort susen...

Everton har èn uavgjort og ett tap på sine to kamper. Uavgjort mot  Tottenham og tap for Manchester United. De har gått fra femtendeplass under landslagspausen til 17.plass nå.

West Ham og Bournemouth lå begge under streken den gang, nå er de nummer 13 og 15. Tre kamper har de spilt, vunnet to og tapt èn. Bournemouth vant bunnkampen mot Leicester i dag etter tabbepasning fra Maddison, samt slo et Fulham som har tapt ALT etter at de slo oss i cupen (fire tap på rappen). Bournemouth tapte mot Brighton.
West Ham har slått Fulham (de også) samt vant bunnkampen mot Southampton. Og de tapte klart mot Newcastle.
(Jeg tror jeg prøver å si at seirene til Bournemouth/West Ham ikke har vært mot imponerende motstand).

Wolves har èn seier og ên uavgjort. U'en kom i bunnkampen mot Nottingham, i dag slo de Lampards Chelsea... (et Chelsea med fire kamper uten seier). Wolves var på 13.plass og vil i morgen igjen synke til 13.plass.

Da gjenstår Leeds og Crystal Palace. Begge har en seier etter landslagspausen, Leeds har ett tap også. Palace spiller sin andre kamp etter landslagspausen i morgen. Sist klarte Roy Hodgson å gi Palace deres første ligaseier i 2023 (men mot bunnlaget Leicester).
Ett av disse lagene vil gå opp på 12.plass i morgen. Ved uavgjort vil Leeds være nr 14. Og ved tap vil vi være nr 16, fortsatt to poeng over safety.

Og da venter Liverpool og Fulham (kanskje ikke så dumt akkurat nå, noen av de to lagene) og Leicester og Bournemouth.

Leeds, her er det MULIGHETER! :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Fantasyland

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #278 på: April 08, 2023, 22:00:26 »
Se på innspurten til Forest da! Den er tøff. Får vi luke på Leicester og S’oton i morra med 3 poeng tror jeg vi er laaangt på vei mot fornyet kontrakt

GeirO

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #279 på: April 09, 2023, 01:11:24 »
Jeg tror vi bør være en god del poeng over nedrykksstreken 1. mai. Liker dårlig vårr maiprogram med City og West Ham borte og Newcastle og Spurs hjemme. Ikke sikkert det blir mange poeng på disse fire kampene, og da er vi i gjørma...
MOT

Reaney

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #280 på: April 09, 2023, 13:26:16 »
Det forundrer meg ikke i typisk Leeds tradisjon at vi roter bort denne gyldne muligheten til å skaffe oss en luke i dag.

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #281 på: April 09, 2023, 15:57:19 »
Det forundrer meg ikke i typisk Leeds tradisjon at vi roter bort denne gyldne muligheten til å skaffe oss en luke i dag.

Prøv, bare prøv å vri dette til noe som kan være positivt.
Må være fortærende å ha denne negative tankegangen default, uansett hvor lenge du har vært supporter Reaney :-[.
Vi nullstiller nå, vi har ETT poeng ved avspark igjen!  ;)
 

GeirO

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #282 på: April 09, 2023, 16:31:17 »
Det forundrer meg ikke i typisk Leeds tradisjon at vi roter bort denne gyldne muligheten til å skaffe oss en luke i dag.
Tja, tjo...
MOT

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #283 på: April 10, 2023, 10:12:49 »
Slik det ser ut nå kommer de 3 kampene mot Fulham B, Leicester H og Bournemouth B til å bli svært avgjørende - men/og ikke minst så har vi kanskje best muligheter for poeng i de.
Avslutningen vår er beintøff, Saudi H, Hammers B og Spurs H….blir ikke lett å få seg poeng i de kampene.

Svært skuffende at vi ikke klarte poeng mot Palace i går, der hadde jeg minimum 1. i skjemaet for overlevelse.
Godt da å se at det er mange lag rundt oss som også er ute å kjøre…men jeg tror herrene Moyes og Hodgson styrer «skutene sine» i trygg havn nå - Forest, Soton og Bournemouth mener jeg vi skal komme oss foran på tabellen.

Forever Whites

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #284 på: April 10, 2023, 11:14:58 »
Slik det ser ut nå kommer de 3 kampene mot Fulham B, Leicester H og Bournemouth B til å bli svært avgjørende - men/og ikke minst så har vi kanskje best muligheter for poeng i de.
Avslutningen vår er beintøff, Saudi H, Hammers B og Spurs H….blir ikke lett å få seg poeng i de kampene.

Svært skuffende at vi ikke klarte poeng mot Palace i går, der hadde jeg minimum 1. i skjemaet for overlevelse.
Godt da å se at det er mange lag rundt oss som også er ute å kjøre…men jeg tror herrene Moyes og Hodgson styrer «skutene sine» i trygg havn nå - Forest, Soton og Bournemouth mener jeg vi skal komme oss foran på tabellen.

Enig med det du skiver her at de 3 siste kampene i april blir avgjørende.   Et minimum på 6 poeng der er et must.  Før de kampene møter vi Liverpool som jeg neppe tror vi vil slå for andre gang denne sesongen.  De er nok revansjesugne og har kvaliteter i laget som kan feie oss av banen hvis vi spiller slik som i går. 

Utover de tre siste kampene du nevner har vi også City borte i mai.  Så det blir en syk avslutning på sesongen og vanskelig å få med seg mange poeng der.

Vi er avhengig av at lagene under oss på tabellen gjør det dårlig.  Vi er neppe gode nok til å klare dette på egen hånd.  Det er som normalt tøft å være Leeds supporter.  Men vi får stå det ut denne gangen også.
Medlem 94237

Neo

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #285 på: April 10, 2023, 12:18:47 »
Skuffelsen har lagt seg etter gårsdagen.
Talleken overtar.

Matematisk har vi egentlig "grei kurs" mot de 39-40 nødvendige poengene.

Gracia har nå 3-1-3 på sine 7 kamper ved roret.
Det er 10 poeng.
Klarer vi samme poengfangst på de siste 8 er vi trygge.
Men, da bør vi altså vinne 3 av disse 8.

Min tanke var at Fulham (B), Leicester (H) og Bournemouth (B) nå er de "enkleste" med tanke på seier.
Det verste er at disse nå kommer direkte etter hverandre.
Og vi har ikke akkurat evnet å følge opp en seier med en ny seier tidligere.
Klarer vi denne gangen 3 på rad?
Skeptisk.

En av dem må kanskje komme i annen match.
Da kan det bli hjemme mot enten Newcastle eller Tottenham. Og selvsagt er Tottenham sesongens siste kamp.
Så kan likevel noen overraskende uavgjorte matcher komme.
Samt at våre motstandere i sumpen kan rote det enda mer til enn oss.

Uansett alltid kjipt å måtte vente på avgjørelsen til siste match.
Men det er vi jo vant til....

Josch

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #286 på: April 10, 2023, 12:43:48 »
Vi kan slå West Ham også. Fire reelle muligheter for seier i siste åtte. Mulig med 10 poeng her.


Reaney

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #287 på: April 10, 2023, 12:47:05 »
Etter den kollektive kollapsen i går forsvant alle mine forhåpninger om ny PL kontrakt. Jeg tror ikke Leeds vinner noen av de gjenværende hjemmekampene denne sesongen. Gårsdagens kamp var et traume for både spillere, ledere og fans som det tar tid å legge bort. Elland Road er ikke noe sted for "kyllinger" etter gårsdagens påskefiasko. Se bare på hva som skjedde etter Wigan tapet hjemme på Langfredag i 2019. Da det gjaldt som mest tapte vi mot bunnlaget Wigan. Og da det gjaldt som mest i Plays offs semifinalen hjemme mor Derby kollapset laget vårt i 2. omgang etter Derbys utligning like før pause. Akkurat som i går. Tipper 1-3-4 på siste 8 kampene. Seier mot Fulham borte. Uavgjort mot Leicester, West Ham og Bournemouth. Tap mot Loserpool, Newcastle, Shity og Tottenham. Ender da på max 36 poeng. Lite trolig at det holder oss oppe.
« Siste redigering: April 10, 2023, 13:33:24 av Reaney »

Sydhagen

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #288 på: April 10, 2023, 15:24:33 »
Etter et stortap følger ofte en seier.
Vi tar Liverpool.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

GeirO

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #289 på: April 10, 2023, 15:42:42 »
Etter et stortap følger ofte en seier.
Vi tar Liverpool.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Og Palace vil tape, sier Drillo. Da er vi på track...
MOT

Reaney

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #290 på: April 10, 2023, 15:57:58 »
Du trenger ikke å bekymre deg for meg, Cherry. Vær heller mer bekymra for Leeds. Jeg prøver bare å fortelle historien om Leeds United som dessverre er temmelig dyster. Oppturer i Leeds sammenheng er mangelvare, og derfor får jeg mer rett enn de som lar optimismen råde. Skulle selvsagt ønske at det var motsatt, men som sagt. Leeds historien har en lei evne til å gjenta seg og fornekter seg dessverre ikke.
« Siste redigering: April 10, 2023, 16:18:31 av Reaney »

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #291 på: April 11, 2023, 19:57:58 »
Du trenger ikke å bekymre deg for meg, Cherry. Vær heller mer bekymra for Leeds. Jeg prøver bare å fortelle historien om Leeds United som dessverre er temmelig dyster. Oppturer i Leeds sammenheng er mangelvare, og derfor får jeg mer rett enn de som lar optimismen råde. Skulle selvsagt ønske at det var motsatt, men som sagt. Leeds historien har en lei evne til å gjenta seg og fornekter seg dessverre ikke.

Jeg er alltid både bekymret, men samtidig forventningsfull før kampene våre Reaney!

Den fornektet seg i fjor da, historien altså - ser ingen grunn til at dette ikke skal skje i år også! :)
Vi har en bedre tropp i år enn i fjorårs sesongen mener jeg, flere alternativ. Nå er det opp til Gracia og presse ut hver dråpe av sitronen , og ikke minst sette opp riktig mannskap til kampene vi har igjen.
Leser at Patrick antagelig har dratt på seg no`igjen, så hvorfor ikke teste Rutter`s egenskaper nå når han har sittet rolig og sett hva som trengs i ganske mange kamper - spare Bamford til de 3 neste….eller hvem vet - kanskje Georgino viser at han er den vi så på YouTube - klippene ;D.

Håpet kan ingen ta fra oss vettdu`!
 

Reaney

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #292 på: April 11, 2023, 22:58:10 »
Imponerende fokus og oppladning etter søndagens stortap. Helt skandaløst. Burde vært på treningsfeltet i stedet for.
https://www.leedsunited.news/news/photo-leeds-duo-spotted-in-monte-carlo-watching-novak-djokovic-after-5-1-defeat/
« Siste redigering: April 11, 2023, 22:59:57 av Reaney »

Eriksen55

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #293 på: April 12, 2023, 07:19:14 »
Jeg tenker det er helt innafor jeg å ta noen dager helt av og gjøre noe annet. Tror det kan være smart.

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #294 på: April 12, 2023, 10:13:15 »
De har nok fått en fridag, og hva de gjør da er jo opptill hver enkelt.
Storm i vannglass. ;D
 

Josch

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #295 på: April 12, 2023, 17:22:15 »
Etter et stortap følger ofte en seier.
Vi tar Liverpool.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Ja kanskje. Vi slo tilbake mot Liverpool i høst etter kollapsen mot Fulham hjemme. Mot alle odds. Ting kan snu i fotball.
Og det vil bli vanvittig tenning i denne kampen

Ellers har vi vel ikke slått noen gode lag, så jeg er tvilsom. Chelsea , som vi har slått, er middels i år

Reaney

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #296 på: April 13, 2023, 23:15:32 »
Etter kveldens Scum fadese i Europa League med vanskelig returoppgjør på bortebane om en uke, forundrer det meg ikke det spor at laget gjør bort seg mot Nottingham Forest førstkommende søndag.

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #297 på: April 14, 2023, 09:34:06 »
Etter kveldens Scum fadese i Europa League med vanskelig returoppgjør på bortebane om en uke, forundrer det meg ikke det spor at laget gjør bort seg mot Nottingham Forest førstkommende søndag.

Det værste for Scum var at Martinez fikk noe som så ut som en meget alvorlig skade og at også Varane måtte ut. Da MÅ de bruke Maguire nå fremover....
De skal uansett slå Forest greit mener jeg.
« Siste redigering: April 14, 2023, 13:25:56 av Cherry »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #298 på: April 16, 2023, 12:07:08 »
Foran denne runden (dvs i går) produserte The Athletic deres analyse av bunnstriden

https://theathletic.com/4412210/2023/04/15/premier-league-relegation-runins/

Southampton 79% nedrykkssannsynlighet (og tapte også i går)
Nottingham  76% (spiller mot ManU i dag)

Disse skiller seg ut som klare kandidater i analysen.

Siste plassen er det to klubber det ser verst ut for:
Leicester 48% nedrykssannsynlighet (og tapte den første av de åtte siste kampene som denne analysen tok for seg)
Everton  41% nedrykkssannsynlighet (tapte også i går)

Det ser bedre ut for de fem andre i nedrykksstriden:
Leeds 21% nedrykkssannsynlighet
Bournemiouth  19% (vant jo også i går mot et lag høyt på tabellen)
Wolves 9%
West Ham 7%
Crystal P  1%

Men Leeds skal passe seg:
Current position: 16th

Predicted final position: 16th

After three wins from his opening seven games, including an impressive 4-2 win over Wolves, new Leeds United boss Javi Gracia looked to be steering the side away from the drop with minimal fuss.

The data still suggests that Leeds should be OK, but a damaging 5-1 defeat at home to Crystal Palace last weekend could see the doubts begin to creep back in.

Unlike other sides in the relegation fight, Leeds’ game has been built on intensity, high pressing, and maximising transitional moments with vertical play, as can be seen most clearly by their PPDA and attack speed metrics below.

Strengths quickly became weaknesses under former boss Jesse Marsch, however, as Leeds became poor at defending those transitional moments.
....

The fixture list certainly doesn’t look to be the kindest for Gracia’s Leeds to restabilise after last weekend’s hammering.

Ranked the sixth-hardest run-in of any Premier League side by FiveThirtyEight’s model, the visit of Liverpool to Elland Road looks set to be a ferocious affair, before three vitally important games against Fulham, Leicester and Bournemouth.

....
Six points or more from their next four should probably be the target for Gracia. Any fewer and they could be in real danger.

SEKS POENG SKAL VI KLARE :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #299 på: April 23, 2023, 12:26:21 »
Da har vi kommet dit at :»blødninga må minskes mest mulig»- dvs at man da MÅ vinne neste 2 matcher i mine øyne.
Etter Leicester og B`mouth kommer jo Shitty, Saudi, Hammers og Spurs som 4 siste kamper. I de 4 siste tror jeg på mager poengfangst  :'(

West Ham har etter det jeg ser den vanskeligste terminlista igjen, samtidig som jeg ser at Soton`og Forest også vil slite inn- men bevares, det vil VI gjøre også.  Hvis B´mouth slår Hammers i dag - så vil det også blinke kraftig for Moyes også…kanskje de sprekker skikkelig på vei inn…

Uansett, Leeds United må klare seg selv med å ta nok poeng fra nå av, disse «6 poengene som Fjørtoft mener er nok» bør komme i de 2 neste matchene , hvis ikke går lyset fra orange….mot rødt!
Pr i dag og etter matchen i går er det ikke lett å forstå hvordan trenden skal snues, jeg ser lite spilleglede, svak(e) kampplaner og altfor lite guts /vilje/passion i det som vises i siste kamper.  Vi må ha de på banen som virkelig VIL fortsette å spille i PL…ikke lett å se hvem det er.

Jeg har nå håpet, men ikke lengre trua`faktisk ….det er tøft å innse. :-[