Skrevet av Emne: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.  (Lest 37274 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Reaney

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #300 på: April 23, 2023, 13:44:17 »
Det er bare å innse folkens. Slaget er tapt. Av alle lagene i bunnstriden er vi det laget som imponerer desidert minst for tida, og vi har en manager som famler i blinde. Bare se på resultatene fra helgas runde. Southampton scorer 3 mål på Emirates og får nesten med seg alle poengene. Nottingham gir Looserpool kamp til døra og scorer 2 mål på Anfield Road. Everton holder målet rent og klarer 0-0 mot Crystal Palace, og med 10 mann i 15 min. Hva så med oss. På de siste drøye 3 ukene har vi 3 tap mot Arsenal, Palace og Looserpool (våre bunnlags motstandere) med katastrofale 3-15 i målforskjell. Og i går taper vi for et lag (Fulham) som før forrige helg hadde 5 strake tap. Og om ikke det er nok. I går vinner Leicester for første gang på 10 kamper, selv uten Barnes og Maddison, som forøvrig ventes tilbake mot oss på tirsdag. Neste helg venter Bournemouth som har vunnet 4 av sine siste 6 kamper. Sorry, men alle må vel skjønne at dette ikke kommer til å gå. Vi har en manager som rett og slett ikke er god nok, og som i kamp etter kamp starter med spillere fullstendig ute av form, kvalitet eller tro på seg selv. Og på toppen sitter 3 fullstendig ubrukelige ledere som har klart å svi av 35 mill. på en spiss som ikke en gang er på benken når våre spisser sliter som verst med å score. Vi har lånt ut en 25. mill spiller til en rival (James). Vi har sølt bort 35. mill på en spiller som spilte 28 min. i 2020 (Augustin). Leeds United er så "down" som det går an å komme nå, og det finnes ingen mirakelkur som kan rette opp det på kort sikt. Alt Bielsa bygde opp er gruslagt av amerikansk innflytelse, Red Bull formasjoner og spillerkjøp av inkompetente ledere. Gracia har vært sjanseløs fra "day one", og er heller ikke god nok. Var langt fra førstevalget etter den ene eller den andre som takket nei. Det blir ikke mange poengene i sluttkampene og jeg tror vi ender sist. Vi sees i Championship til høsten. Med amerikanske eiere. Jeg kjenner at jeg allerede gremmes.
« Siste redigering: April 23, 2023, 16:05:54 av Reaney »

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #301 på: April 23, 2023, 14:40:43 »
Da kommer vel ydmykelsen mot Haaland & co. en dag tidligere.

Whites to face City a day earlier.

Leeds United’s away Premier League fixture with Manchester City at the Etihad Stadium as been moved, after the home side progressed to the semi-final of the UEFA Champions League.

The fixture will now take place a day earlier than originally scheduled.

Full details can be found below:

Manchester City vs Leeds United

New fixture date: Saturday 6th May, 2023

New kick-off time: 3pm

Venue: Etihad Stadium

https://www.leedsunited.com/news/team-news/31386/fixture-change-manchester-city-clash-moved
Super Leeds since 1968

morten1966

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #302 på: April 23, 2023, 15:33:06 »
Ser på Bournemouth-West Ham, vi har ingen kvaliteter som noen av de lagene har. Tenk at klubben er kjørt så i grøfta som vi er! Er total skandale. Hadde vi bare tapt mot Bournemouth hjemme så hadde Marsch fått sparken allerede da...

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #303 på: April 26, 2023, 09:51:52 »
Hvis man skal tenke litt positivt igjen….:

Brighton tar poeng mot Forest i kveld. Meget sannsynlig!
I morgen klinker Newcastle til Everton, og Southampton`s siste krampetrekning kommer mot Bournemouth.
Faktisk også ganske sannsynlig…

Så da beholder vi tabellplassering frem til helgen da, da vi mot alle odds klinker til Bournemouth! ;D
Hallllleluuuuuujahhhh!

MOT!


Reaney

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #305 på: April 26, 2023, 14:10:37 »
Sorry, men et nedbrutt Brighton etter at drømmen om FA Cup finale brast på straffekonk etter over 2 timers spilletid taper for Forest i kveld.

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #306 på: April 26, 2023, 14:27:53 »
Sorry, men et nedbrutt Brighton etter at drømmen om FA Cup finale brast på straffekonk etter over 2 timers spilletid taper for Forest i kveld.

Da vet vi det, bare å føre inn i tabellen......og dagen derpå: Der var du spot on Reaney- den skal du ha! ;) :-[
« Siste redigering: April 27, 2023, 10:14:47 av Cherry »
 

Reaney

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #307 på: April 27, 2023, 19:50:23 »
Leser et innlegg om at Klich har flest taklinger og pasninger i MSL. Noen som kan bekrefte det?

Dennis

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #308 på: April 27, 2023, 19:59:21 »
Leser et innlegg om at Klich har flest taklinger og pasninger i MSL. Noen som kan bekrefte det?

Ser ikke sånn ut, men han har flest pasninger i DC United og i toppen på taklinger.

https://www.mlssoccer.com/stats/players/#season=2023&competition=mls-regular-season&club=all&statType=general&position=all
Marching on together!

Josch

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #309 på: April 27, 2023, 22:03:31 »
Leeds luktet på nedrykk før VM. Klubben hadde mulighet til å få inn en bedre coach i VM-pausen og få inn erfarne PL-spillere i januar. Det var tidspunktet å gjøre det på. Det skjedde ikke. Andre lag tok grep og kom seg ut av nedrykksonen.
Rutter og McKennie? Har det hjulpet? Nei.

I fjor på denne tiden skyldtes mange av problemene mye skader, men sånn er det ikke i år. Vi har ikke veldig mange skader. Likevel sliter vi. Marsch reddet plassen tross en svært skadeutsatt tropp. Derfor mener jeg Gracia gjør det dårligere enn Marsch.

Til Gracias forsvar: han overtok uten å få hente EN egen spiller, mens vi var 100% innblandet i nedrykk. Veldig vanskelig utgangspunkt.

leedslife

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #310 på: April 27, 2023, 22:08:37 »
Leeds luktet på nedrykk før VM. Klubben hadde mulighet til å få inn en bedre coach i VM-pausen og få inn erfarne PL-spillere i januar. Det var tidspunktet å gjøre det på. Det skjedde ikke. Andre lag tok grep og kom seg ut av nedrykksonen.
Rutter og McKennie? Har det hjulpet? Nei.

I fjor på denne tiden skyldtes mange av problemene mye skader, men sånn er det ikke i år. Vi har ikke veldig mange skader. Likevel sliter vi. Marsch reddet plassen tross en svært skadeutsatt tropp. Derfor mener jeg Gracia gjør det dårligere enn Marsch.

Til Gracias forsvar: han overtok uten å få hente EN egen spiller, mens vi var 100% innblandet i nedrykk. Veldig vanskelig utgangspunkt.
Godt innlegg.
Og i tillegg til et vanskelig tidspunkt å komme inn på og mye støy så må han inn i en klubb som har sluppet inn flest i ligaen i 2 år.
Den modellen og tankesettet vi ønsket og trodde ville tøffe oss videre i PL gjorde oss ekstremt sårbare.
Ingen enkel jobb å justere, spesielt mentalt.
Vi snakker altså 2 mål i mot i snitt.

Tror nok kanskje det byttet av trener gav en realitetsjekk for å være ærlig.
Ser heller ingen fremtid i Gracia. Men tross ubegripelig kamper mot Palace først og fremst tror jeg hans tilnærming er fornuftig ut fra ressurser og hvor skadeskutt vi er mentalt.
« Siste redigering: April 27, 2023, 22:14:45 av leedslife »

GaryMac

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #311 på: April 27, 2023, 22:57:33 »
Leeds luktet på nedrykk før VM. Klubben hadde mulighet til å få inn en bedre coach i VM-pausen og få inn erfarne PL-spillere i januar. Det var tidspunktet å gjøre det på. Det skjedde ikke. Andre lag tok grep og kom seg ut av nedrykksonen.
Rutter og McKennie? Har det hjulpet? Nei.

I fjor på denne tiden skyldtes mange av problemene mye skader, men sånn er det ikke i år. Vi har ikke veldig mange skader. Likevel sliter vi. Marsch reddet plassen tross en svært skadeutsatt tropp. Derfor mener jeg Gracia gjør det dårligere enn Marsch.

Til Gracias forsvar: han overtok uten å få hente EN egen spiller, mens vi var 100% innblandet i nedrykk. Veldig vanskelig utgangspunkt.
Vi har ikke mange skader akkurat nå, men skadene vi har (og har hatt)  er/har vært på veldig sentrale spillere; Adams og Wöber akkurat nå, Rodrigo som var den eneste som leverte mål fram til han ble skadet har ikke klart å finne tilbake, Sinisterra har vært god når han har vært tilgjengelig, Cooper har vært ute, Bamford kommer (tror jeg) aldri tilbake på nivået han var på, skulle gjerne hatt Dallas tilgjengelig.....
Og selvfølgelig burde det vært gjort grep før/under VM-pausen. Det er aldri feil å slå Liverpool, men den seieren var nok den utløsende faktoren som gjorde at Marsch beholdt jobben for lenge, og kanskje det som til syvende og sist koster oss plassen.....


Fantasyland

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #313 på: April 28, 2023, 08:25:59 »
Her er ord på det mange av oss tenker:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/new-solution-to-leeds-uniteds-unanswered-willy-gnonto-dilemma-revealed-as-coach-faces-elland-road-jury-4121910

Han MÅ jo bare spille på søndag!

This. Dessuten, dette føles ut som Brentford borte forrige sesong. MÅ vinne. Jeg klarer ikke se for meg hvordan dette skal gå bra hvis vi ikke får med oss 3 poeng derfra.

Så får vi se om disse spilerne VIL det nok, står noen frem. Jeg er langt fra trygg på det...

Smudge

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #314 på: April 28, 2023, 10:34:43 »
Men allikevel så tror jeg ikke dette lenger handler "om vilje". Dette er rett og slett et lag som ikke har samhandling, spillsystem og kvalitet til å komme ut av det. Snur det mot Bournemouth så vet vi alle at det er rett ned igjen mot City. Skipet har sunket, nå får vi håpe noen andre synker dypere.

Sydhagen

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #315 på: April 28, 2023, 11:03:09 »
Men allikevel så tror jeg ikke dette lenger handler "om vilje". Dette er rett og slett et lag som ikke har samhandling, spillsystem og kvalitet til å komme ut av det. Snur det mot Bournemouth så vet vi alle at det er rett ned igjen mot City. Skipet har sunket, nå får vi håpe noen andre synker dypere.

City taper jo "alle" mot, så den gjør ikke noe.
Må bare håpe på at vi klarer å skrape sammen et par 3-poengere, men troen er ikke særlig stor...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Fantasyland

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #316 på: April 28, 2023, 11:09:10 »
Men allikevel så tror jeg ikke dette lenger handler "om vilje". Dette er rett og slett et lag som ikke har samhandling, spillsystem og kvalitet til å komme ut av det. Snur det mot Bournemouth så vet vi alle at det er rett ned igjen mot City. Skipet har sunket, nå får vi håpe noen andre synker dypere.

Jeg har lyst til å begynne med at jeg er helt uenig her. Det er mye svartmaling på dette forumet og det jeg savner er litt perspektiv. Sett det i en kontekst og sammenlign  med lagene rundt oss. La oss spole tilbake et par uker i tid, det Forest - laget vi slo 2-1, så det ut som det ville veldig mye ? Neppe, de så meget slappe ut med tanke på situasjonen de var i. Så spoler vi frem til for to dager siden, de slår Brighton 3-1 hjemme. Ja, Brighton var ikke magiske den kvelden, men er fortsatt et bra lag. Ta en titt på extended highlights så ser du hva vilje handler om. Forest ville vinne denne kampen. Uten at de nødvendigvis har blitt et lag som har tatt samhandling og spillesystem til nye høyder etter tapet for oss.

Så poenget mitt er vel at hvis du vil noe nok, innenfor rimelighetens grenser selvsagt, så det er fullt oppnåelig. Og med en 3 poenger borte mot B'mouth så vil det snu dynamikken helt igjen selv om vi vet at City borte blir 0 poeng uansett. 

Dylan

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #317 på: April 28, 2023, 13:15:32 »
Enig! Mot Leicester var det overhodet ikke vilje slik jeg så det (med unntak i noen få glimt av Harrison og Rodrigo). Everton ville faktisk i går, men var rett og slett for dårlige i forhold til Newcastle. Nå må det løpes, tackles og kjempes, vi kan da ikke gi oss helt uten kamp!! Bournemouth ville i går og var gode, men er litt usikker på hvor dårlige Southampton faktisk er. De ville (og kunne) i hvert fall ikke!
Hadde ellers en interessant samtale med en kar her i Leeds i går om den mentale "kollapsen" som ble merkbar over alt i Leeds  (klubb og by) da Bielsa dro. Ingenting er så smittsomt som negativitet, så mulig han hadde et poeng. Har ikke tenkt sånn på det før, men med tanke på det som har skjedd denne sesongen tror jeg nesten han er inne på noe. Han dro frem spillere som Ayling og Bamford som nøkkelspillere, disse har jo av ulike grunner ikke akkurat stått fram... Tror jeg ville satt inn det vi har av engelske spillere nå, så får vi tåle noen kort og karantener.

Fredhans

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #318 på: April 28, 2023, 15:57:43 »
Det er som det blir nevnt her og det er flere årsaker og ikke bare en ting som feiler dette laget. Det er ingen samhandling, de jobber hver for seg og det oppleves at de fleste ikke er villig til å blø for drakta for å bli værende i premier League.
Usikker på hvilken trener som kunne kommet inn umiddelbart og endret noe her, da det ikke virker som om at spillermaterialet er godt nok og de fleste presterer ujevnt. I dag så tviler jeg på om de tar noen poeng i kampene som gjenstår, og da blir det nedrykk.

peacock

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #319 på: April 29, 2023, 07:35:38 »
Det er ikke innsatsen som er problemet, men den taktiske evnen.
Den eneste som det kan stille spørsmålstegn med vedrørende innsats og dedikasjon, er etter min mening McKennie.

Josch

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #320 på: Mai 01, 2023, 11:14:55 »
Når vi tar kun ett poeng mot Leicester og B'mouth så klarer vi ikke å redde plassen på egen hånd. De neste fire motstandere er klart bedre enn Leeds , uansett hvem vi har som trener i de kampene. Her tipper jeg poengfangst blir 0 til 2 poeng.

Eneste håp er at de bak oss tar like lite poeng som Leeds.  Alle har tøffe motstandere.

Mulig jeg tar feil men jeg synes Leeds ble enda dårligere da Klich og Lloriente forsvant. Vi hadde ingen horrible tap da de og Marsch var i klubben. Nå renner jo målene inn som en foss!! April har vært en skrekkfilm.

Og så har Mckennie, Rutter, Gracia inn vært en fiasko. Alt dette er lederbeslutninger som har feilet. Leeds skulle redde stumpene men ble DÅRLIGERE etter jan/feb-endringene.

Leeds var faktisk bedre da Skubala var trener.

RoarG

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #321 på: Mai 01, 2023, 11:57:16 »
MOT presenterer følgende analyse og stemningsrapport. For å si det med Benjamin Bloom: "Owners relegate clubs."

https://motforum.com/article.php?page=44823
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #322 på: Mai 05, 2023, 18:55:55 »
Det er vel mandagen som er interessant i denne PL-runden. Da spiller alle våre fire rivaler.Vi kan kanskje gå ut i fra at vi på mandag har like mange poeng som i dag...
MOT

RoarG

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #323 på: Mai 05, 2023, 19:42:07 »
Det er vel mandagen som er interessant i denne PL-runden. Da spiller alle våre fire rivaler.Vi kan kanskje gå ut i fra at vi på mandag har like mange poeng som i dag...
Det er vel en stor mulighet for det, men vi får jo prøve og få noe ut av det selv.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Fantasyland

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #324 på: Mai 08, 2023, 14:32:20 »
Artikler som dette er verdt hele abonnementet til The Athletic, fantastisk oppsummering av Hay med litt mer detaljer rundt hva som har foregått i kulissene:

With the dust settled on a turbulent week at Elland Road, here’s a big read with
@AdamCrafton_
 on how it came to this - from a position of strength to a point where nothing is going right.

Leeds United. What happened?

@TheAthleticFC

https://theathletic.com/4495811/2023/05/08/leeds-united-manager-sacking-ownership-inside-story/