Skrevet av Emne: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023  (Lest 4045 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« på: Mai 23, 2022, 09:10:45 »
Ønsker følgende spillere ut porten denne sommeren:

Junior Firpo
Diego Llorente
Rodrigo
Tyler Roberts
Mateusch Klich
Helder Costa
Daniel James
Kiko Casilla
Robin Koch (under tvil)

Ønskeliste inn:

Maxwel Cornet
Charlie Taylor
Brennan Johnson
Djed Spence
Nick Pope
Yves Bissouma
Ismaila Sarr
Harvey Barnes (høythengende frukt)


Lei av kontinentale spillere som ikke leverer. Bedre å kjøpe overprisede spillere som fungerer på de britiske øyer, enn å kjøpe lavere prisede spillere som ikke leverer. Alle utenom kanskje Bissouma og Barnes bør være høyst realistisk.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 09:12:21 av Kato »
 

leedslife

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #1 på: Mai 23, 2022, 09:21:20 »
Aaronsen
Bissouma
Lang
Broja
Hickey
Calvin Ramsay


« Siste redigering: Mai 23, 2022, 09:32:20 av leedslife »

HåvardK

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #2 på: Mai 23, 2022, 10:27:43 »
Ønsker følgende spillere ut porten denne sommeren:

Junior Firpo
Diego Llorente
Rodrigo
Tyler Roberts
Mateusch Klich
Helder Costa
Daniel James
Kiko Casilla
Robin Koch (under tvil)

Ønskeliste inn:

Maxwel Cornet
Charlie Taylor
Brennan Johnson
Djed Spence
Nick Pope
Yves Bissouma
Ismaila Sarr
Harvey Barnes (høythengende frukt)


Lei av kontinentale spillere som ikke leverer. Bedre å kjøpe overprisede spillere som fungerer på de britiske øyer, enn å kjøpe lavere prisede spillere som ikke leverer. Alle utenom kanskje Bissouma og Barnes bør være høyst realistisk.
Følger deg langt på vei, selv om du kanskje er vel streng. Koch har vel vært helt grei i perioden under Marsch, og yter i hvert fall maks i hver kamp. James har vel ikke vært så ille, heller? Han er jo en spillertype som jeg oppfatter kan passe under Marsch, men ikke som ren spiss.
Syns faktisk også vi må se på spillere som er skadet halvparten av tiden, og da ligger først og fremst Forshaw elendig an. Men dette gjelder faktisk også Bamford, selv om hans kvaliteter er ubestridte. Og ikke minst Shackleton.
Dessuten kunne en godt ha lagt Strujk til lista di, og heller satset på Hjelde og Cresswell, som opptrer med mer autoritet. Kenneh er vel et annet navn som har imponert i siste del av sesongen på U-23.

leedslife

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #3 på: Mai 23, 2022, 10:42:21 »
Klich er 32 neste måned. Det er kanskje greit å se etter andre løsninger?
Costa, Casillas og Poveda må man finne permanente overganger til?
Roberts, Strujik og Shackleton mener jeg er overflødige. De er klart svakest av de erfarne og i tillegg står de litt i veien for de unge som mest sannsynlig har et større potensiale.
I tillegg har vi skadesituasjonen. Forshaw og Bamford som man ikke får maks ut av pga skader.. En spiss jobbes jo med ifølge Hay, så vi er litt mindre avhengig av Bamford, også må vi kanskje belage oss på at Forshaw blir en bonus og en stallspiller først og fremst?

Jeg blir bekymret hvis vi kvitter oss feks med Koch og Llorente, men beholder Strujik. Eller Rodrigo og James og feks beholder Roberts.
Da vil vi jo være klart svekket når vi kommer til August.
Brenden som kommer inn er jo fortsatt en ung spiller som skal tilpasse seg fotballkultur og levere jevnt på et nivå langt over det han spiller på idag.
Planen såvidt jeg forstår er vel fortsatt en tight stall, med med 3-4 forsterkninger?
Eller har jeg mistolket helt?

Skulle vi flyttet på noen etablerte "stjerner" ville jeg kanskje sett på Rodrigo? Han og blir jo 32 neste sesong. Kanskje mulig å få tilbake noe av det vi gav og i tillegg få inn en spiller som passer bedre til fotballen i England.

Men på den andre siden. Er tanken å spille så smalt som det ser ut til så er jo Harrison, James, Ralph og Summerville overflødig.
Kanskje må man investere i noen kreatører som trives bedre inn i banen.

Jeg tenker også at feks hvis Kalvin blir så blir Koch, Kalvin og Bamford viktige spillere fremover forhold til alder, erfaring og kvalitet.
Som jaho sa i en annen tråd så er jo den gamle ledergruppa på feil side av 30 og vil jo skiftes ut nå i sesongene fremover
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 11:10:50 av leedslife »

HåvardK

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #4 på: Mai 23, 2022, 11:12:46 »
Klich er 32 neste måned. Det er kanskje greit å se etter andre løsninger?
Costa, Casillas og Poveda må man finne permanente overganger til?
Roberts, Strujik og Shackleton mener jeg er overflødige. De er klart svakest av de erfarne og i tillegg står de litt i veien for de unge som mest sannsynlig har et større potensiale.
I tillegg har vi skadesituasjonen. Forshaw og Bamford som man ikke får maks ut av pga skader.. En spiss jobbes jo med ifølge Hay også må vi kanskje belage oss på at Forshaw blir en bonus og en stallspiller først og fremst?

Jeg blir bekymret hvis vi kvitter oss feks med Koch og Llorente, men beholder Strujik. Eller Rodrigo og James og feks beholder Roberts.
Da vil vi jo være klart svekket når vi kommer til August.
Brenden som kommer inn er jo fortsatt en ung spiller som skal tilpasse seg fotballkultur og levere jevnt på et nivå langt over det han spiller på idag.
Planen såvidt jeg forstår er vel fortsatt en tight stall, med med 3-4 forsterkninger?
Eller har jeg mistolket helt?

Skulle vi flyttet på noen etablerte "stjerner" ville jeg kanskje sett på Rodrigo? Han og blir jo 32 neste sesong. Kanskje mulig å få tilbake noe av det vi gav og i tillegg få inn en spiller som passer bedre til fotballen i England.

Men på den andre siden. Er tanken å spille så smalt som det ser ut til så er jo Harrison, James, Ralph og Summerville overflødig.
Kanskje må man investere i noen kreatører som trives bedre inn i banen.

Jeg tenker også at feks hvis Kalvin blir så blir Koch, Kalvin og Bamford viktige spillere fremover forhold til alder, erfaring og kvalitet.
Som jaho sa i en annen tråd så er jo den gamle ledergruppa på feil side av 30 og vil jo skiftes ut nå i sesongene fremover
Viktig poeng, men både Harrison og ikke minst Rapha lå jo bredt i store deler av kampen i går, vel? Uansett er de fire du nevner her helt klart typiske kantspillere, selv om de har blitt brukt annerledes. Jeg håper gårsdagens kamp er et skritt i en retning som passer disse.

leedslife

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #5 på: Mai 23, 2022, 11:25:51 »
Klich er 32 neste måned. Det er kanskje greit å se etter andre løsninger?
Costa, Casillas og Poveda må man finne permanente overganger til?
Roberts, Strujik og Shackleton mener jeg er overflødige. De er klart svakest av de erfarne og i tillegg står de litt i veien for de unge som mest sannsynlig har et større potensiale.
I tillegg har vi skadesituasjonen. Forshaw og Bamford som man ikke får maks ut av pga skader.. En spiss jobbes jo med ifølge Hay også må vi kanskje belage oss på at Forshaw blir en bonus og en stallspiller først og fremst?

Jeg blir bekymret hvis vi kvitter oss feks med Koch og Llorente, men beholder Strujik. Eller Rodrigo og James og feks beholder Roberts.
Da vil vi jo være klart svekket når vi kommer til August.
Brenden som kommer inn er jo fortsatt en ung spiller som skal tilpasse seg fotballkultur og levere jevnt på et nivå langt over det han spiller på idag.
Planen såvidt jeg forstår er vel fortsatt en tight stall, med med 3-4 forsterkninger?
Eller har jeg mistolket helt?

Skulle vi flyttet på noen etablerte "stjerner" ville jeg kanskje sett på Rodrigo? Han og blir jo 32 neste sesong. Kanskje mulig å få tilbake noe av det vi gav og i tillegg få inn en spiller som passer bedre til fotballen i England.

Men på den andre siden. Er tanken å spille så smalt som det ser ut til så er jo Harrison, James, Ralph og Summerville overflødig.
Kanskje må man investere i noen kreatører som trives bedre inn i banen.

Jeg tenker også at feks hvis Kalvin blir så blir Koch, Kalvin og Bamford viktige spillere fremover forhold til alder, erfaring og kvalitet.
Som jaho sa i en annen tråd så er jo den gamle ledergruppa på feil side av 30 og vil jo skiftes ut nå i sesongene fremover
Viktig poeng, men både Harrison og ikke minst Rapha lå jo bredt i store deler av kampen i går, vel? Uansett er de fire du nevner her helt klart typiske kantspillere, selv om de har blitt brukt annerledes. Jeg håper gårsdagens kamp er et skritt i en retning som passer disse.
Usikker på hva som kan brukes av gårdsdagens kamp for å finne en rød tråd på hvordan Marsch egentlig vil spille.
I bestefall vil jeg tro at han sammen med spillerne kanskje gikk tilbake på enkelte elementer som har fungert tidligere i sesongen.
Ser jo på statistikk og tall at mye skjer på høyre siden. Og uten at posisjonen ligger veldig bredt, så ligger den muligens bredere enn tidligere.Samme kan sies om Kochs pos kontra Firpos. Mens Harrisons posisjon beveger seg innover i banen.

Om han endrer på sin taktiske tilnærming Marsch kan jo forsåvidt være. Man skal jo heller ikke utelukke at Premier League er en liga der et slikt smalt spill er vanskeligere å få til enn i feks andre ligaer.
En ting som er sikkert er at Marsch er veldig glad i Harrison og at Ralphinha forlater oss.
Det blir spennende å se hvilken type som kommer.

Også kan du gjøre mye med spillere som er kjent og trygge med rollene sine og relasjonene til de rundt.
Assisten fra Harrison til Gelhart på den annulerte scoringen hadde jo blitt tatt opp som rene scenekunsten på forumet her hadde det vært en av ungguttene, Ralph eller Rodrigo som stod bak.
« Siste redigering: Mai 23, 2022, 11:27:36 av leedslife »

Fantasyland

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #6 på: Mai 23, 2022, 11:40:56 »
Ønsker følgende spillere ut porten denne sommeren:

Junior Firpo
Diego Llorente
Rodrigo
Tyler Roberts
Mateusch Klich
Helder Costa
Daniel James
Kiko Casilla
Robin Koch (under tvil)

Ønskeliste inn:

Maxwel Cornet
Charlie Taylor
Brennan Johnson
Djed Spence
Nick Pope
Yves Bissouma
Ismaila Sarr
Harvey Barnes (høythengende frukt)


Lei av kontinentale spillere som ikke leverer. Bedre å kjøpe overprisede spillere som fungerer på de britiske øyer, enn å kjøpe lavere prisede spillere som ikke leverer. Alle utenom kanskje Bissouma og Barnes bør være høyst realistisk.

Flere spennende navn her, men Johnson og Spence tror jeg ender opp med å spille PL for skogvokterne. Salg rimelig utelukka om de tar det i playoff'en som jeg tror de gjør.

lowfields

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #7 på: Mai 23, 2022, 22:44:35 »
Litt små-galskap å ønske så mange ut før vi vet hva/hvor mange som kommer inn.
Uansett, det å kvitte seg med Rodrigo, Klich og Roberts ser jeg ikke for meg. Det er 3 spillere i "samme" posisjon - må nok bli noe mer gradvis.

Eneste posisjonen vi er (for) godt bestykket er midtstopper. Ser f.eks for meg at Llorente forsvinner mens vi sitter igjen med Cooper, Koch, Struijk og Cresswell. Hjelde ut på lån?

Er litt typisk at den U23-spilleren jeg hadde minst tro på (Greenwood), fort kan bli den som får mest spilletid fremover (basert på JM-uttalelser om hans egenskaper).
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Eriksen55

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #8 på: Mai 23, 2022, 23:05:55 »
Ke: POPE - Meslier - Klaesson

Hb: Drameh, RAMSEY,Ayling (Dallas)
Hs: Koch, Cresswell (Ayling)
Vs: Strujik, Cooper, Hjelde
Vb:ROBINSON - TOFFOLO (Dallas, Strujik,Hjelde)

Hv:Raphinha**, MINAMINO,Summerville(Lang,Cornet, Dennis, Johnson)
Sm: Phillips, Dallas, Bate, Forshaw, TIAGO HOLM
Sm: AARONSON, BRENNAN JOHNSON, Greenwood, Bogusz (Bate)
Vv:LANG,CORNET(Minamino,Bogusz,Dennis, Summerville, Johnson)

Sp: DENNIS , Gelhardt (Cornet)
Sp: Bamford, Sørloth (Greenwood)

Ut:Llorente, Firpo, Shackleton, Klich, Poveda,Harrison, James,Roberts, Rodrigo, Costa, Leif,
*Raphinha (selges i januar 23 etter VM)

Inn:
Drameh, (Lån)
Bogusz (lån)
Pope, Burnley
Calvin Ramsey, Aberdeen
Antonee Robinson, Fulham,
Toffolo, Huddersfield,
Aaronson, Salzburg
Brannan Johnsen, Forest,
Tiago Holm, Vålerenga
Lang, Brugge
Cornet, Burnley
Minamino, Liverpool
Dennis, Watford
Sørloth, Leipzig

Tydelig at jeg har mer tro på Strujik enn mange andre. Han var strålende i fjor når vi var veldig gode etter jul. At han var svakere i år handler vel så mye om at alle andre også var det.
Jeg har stor tro på at han blir en solid stopper.

Llorente ut pga mye skader. Fjorårsform på han neste sesong hadde vært knall. Men mye skadet. Mye av det samme med Rodrigo, mye skadet. Egentlig klasse, men får det ikke ut. I tilegg svært høy lønn.

Drameh og Bogusz hjem fra lån. Håper begge får muligheten.

Jeg vil selge Harrison. Ekstrem medgangsspiljer. Syntes han ødelegger mer enn han bidrar. Sikkert mange som er uenige der. Finnes mange bedre der ute ihvertfall. Han kan ta med seg James om noen vil kjøpe han.

Våt drøm om at Raphinha blir til etter VM. Skjer ikke, men som sagt en drøm. Arvtagern Minamino. Leverte stort sammen med Jesse og Erling. Ok i Pool når han har fått spille. Tross alt Salah og Mane han kjemper med, så ikke så rart at spilletiden ikke er så voldsom.

Lang og Cornet. Vil gi oss enorme muligeter på kantene. Cornet også spiss alternativ.

Mange reagerer sikkert på Sørloth. Men mener vi trenger en sånn type spiss. Ekstrem på hode, ganske rask og jobber bra. Super backup og litt annerledes enn de andre.

Dennis scora mange mål for Watford. Egen klasse der i de kampene jeg så.

Venstrebacker med mye mål og assist i CC for Fulham og Huddersfield.

Brennan Johnson fra Forest blir klasse. Calvin Ramsey har jeg ikke hørt om før han var linket nå nylig.

Mange nye spillere. Stor tropp med god dekning. Blir neppe sånn. Håper jeg treffer med mange, men tror jeg treffer med 2 av de nye inn. Aaronson ikke medregnet  :)

« Siste redigering: Mai 23, 2022, 23:14:52 av Eriksen55 »

Eriksen55

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #9 på: Mai 23, 2022, 23:17:10 »
Ønsker følgende spillere ut porten denne sommeren:

Junior Firpo
Diego Llorente
Rodrigo
Tyler Roberts
Mateusch Klich
Helder Costa
Daniel James
Kiko Casilla
Robin Koch (under tvil)

Ønskeliste inn:

Maxwel Cornet
Charlie Taylor
Brennan Johnson
Djed Spence
Nick Pope
Yves Bissouma
Ismaila Sarr
Harvey Barnes (høythengende frukt)


Lei av kontinentale spillere som ikke leverer. Bedre å kjøpe overprisede spillere som fungerer på de britiske øyer, enn å kjøpe lavere prisede spillere som ikke leverer. Alle utenom kanskje Bissouma og Barnes bør være høyst realistisk.

Flere spennende navn her, men Johnson og Spence tror jeg ender opp med å spille PL for skogvokterne. Salg rimelig utelukka om de tar det i playoff'en som jeg tror de gjør.

Derfor heier jeg på Huddersfield i den kampen 8)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #10 på: Mai 23, 2022, 23:42:42 »
Oj, det blir for mange ut samtidig her.
Enig i at opprydding trengs, og at en del på feil side av 30 nok bør fases ut.

Men det blir flere hensyn å ta. Lederne (de fleste) må beholdes, vi trenger å utvide stallen ikke gjøre den mindre.

Summerville, Greenwood og Gelhardt vil ikke være 'unge i troppen' kommende sesong (slik Struijk ikke hadde den betegnelsen i inneværende sesong), nå blir det Bate, Hjelde og forhåpentligvis Drameh som får den betegnelsen...

Men selve navnene som lanseres ut er som regel greie, men mengden bort blir for stor. Utfasing, ikke utskylling!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #11 på: Mai 24, 2022, 00:16:24 »
Såpass ja. Orta traff ikke så godt i din bok heller?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #12 på: Mai 24, 2022, 07:25:54 »
Såpass ja. Orta traff ikke så godt i din bok heller?

Tja. Punkt èn er at en knapt vet det før spilleren har vært i klubben i flere år (jamf Klich). Koch og Llorente er to spillere der jeg mener juryen fortsatt ikke kan konkludere, Rodrigo er tidvis ok som spiller men har ikke passet så godt inn posisjonelt, Dan James er jeg virkelig ikke sikker på svaret på...
Generelt er treffprosenten bra mht yngre innkjøp, men innertierene er for få blant de dyre kjøpene.

Men jeg er ikke villig til slakt.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #13 på: Mai 24, 2022, 07:54:26 »
Såpass ja. Orta traff ikke så godt i din bok heller?

Tja. Punkt èn er at en knapt vet det før spilleren har vært i klubben i flere år (jamf Klich). Koch og Llorente er to spillere der jeg mener juryen fortsatt ikke kan konkludere, Rodrigo er tidvis ok som spiller men har ikke passet så godt inn posisjonelt, Dan James er jeg virkelig ikke sikker på svaret på...
Generelt er treffprosenten bra mht yngre innkjøp, men innertierene er for få blant de dyre kjøpene.

Men jeg er ikke villig til slakt.
Treffprosenten har kanskje vært bedre på britiske etablerte spillere? Ayling, White, Bamford, Harrison
Samme kan vi kanskje si om noen sesonger vedr de yngre som du er inne på.
Du har jo suksesshistorie som Meslier, og en Strujik som flyttes rundt for å dekke opp posisjoner. Neste sesong Brenden i ny liga og ny kultur.
Men White var jo fenomenal, Roberts har mange kamper for Leeds tross mye skadet og i tillegg har du Gelhart, Greenwood, Bate som er først i køen nå og ikke usannsynlig vil prege første laget til Leeds i årene fremover.
Neste sesong er det jo store muligheter på høyrebacken om det blir Drameh eller Ramsay feks.
Det virker som vi kanskje har fått mest ut av spillerene som er vokst opp med kulturen og fotballen?
Det er jo også helt innlysende at kjernen beholdes og at spillere inn og ut denne sesongen forholder seg til det minimale.
Tipper det blir noen få utskiftninger som er åpenlyse også blir det en ny spennende sommer vedr ung rekruttering.
At U23 rykket ned har nok lite å si tror jeg for de best unge alla Ramsay. Det er jo lovnader om involvering rundt førstevalget (ref Bate) som EVT vipper den overgangen til oss kontra Liverpool. Er jo mer den klare modellen til Orta vedr hvordan Leeds MÅ utvikle spillere kontra kjøpet ferdig caser.

Det var jo build careers og ikke buy careers.

“Leeds United is not a team that can be in the market for £150m each summer. To reduce the gap we need to build careers. We can buy one or two careers per summer, but the rest, we need to build careers.

“I believe in a project that is one of Marcelo Bielsa’s legacies - 18 professionals and the other four players always being under 21,”

Dette var i mars/april med training ground guru.
« Siste redigering: Mai 24, 2022, 08:21:36 av leedslife »

Bromancer

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #14 på: Mai 24, 2022, 08:51:38 »
Her er mine tanker rundt spillerne våre basert på posisjonene i vårt typiske 4-1-4-1. Jeg vet dette ikke er noe Marsch foretrekker.

Keeper: Meslier beholdes selvfølgelig. Mener vi ha inn en rutinert keeper med PL-erfaring i tillegg. Klaesson som vår nr. 2 er for tynt. Meslier trenger hjelp.

RB: Ayling bør beholdes, men vi trenger en oppgradering. Ayling som type og leder er viktig for klubben, men etter min mening er han ikke god nok til å ta oss fremover. Nådde toppen i fjor?

LB: Her har klubben en jobb å gjøre. Selg Firpo hvis vi får et godt tilbud. Kvalitetsspiller(e) må inn. Dallas her er ikke bra nok i PL.

DC: Her skal vi være såpass greit rustet at andre posisjoner må prioriteres. Ser gjerne at Koch får mer spilletid på bekostning av Llorente (som kanskje kan selges dersom vi får en grei sum?). Cooper er lederen vår og beholdes, bør på sikt vike for Struijk. Cresswell bør få prøve seg mer. Han kan bli en fantastisk spiller.

DMC: Krysser fingrene for at Phillips blir, men tar det ikke for gitt. Uten KP er vi veike. Som vi alle har ropt i årevis det inn forsterkninger her! Syltynt bak KP. Forshaw holder ikke som annet enn squad player i beste fall. Kan spille Carabao cup.

RW: Jeg tar for gitt at Raphinha forsvinner. Dessverre nærmest uerstattelig. Hva vi gjør med dette avhenger av systemet til Marsch. Systemet hans er ikke fokusert på kanter, og jeg blir overrasket om det blir hentet inn en ny RW.  James? Summerville? Jeg er spent på hvordan dette kommer til å se ut.

LW: Harrison beholdes og er god nok. Trenger evt. en backup her. Igjen er jeg spent på hva som skjer med denne kantposisjonen. Droppes vingene? Harrison som LWB?

MC 8 : Fiasko. Klich (for meg en spiller for benken) er over toppen, forsterkninger trengs!! Dallas kan gjøre en jobb, men han er vel også på nedadgående alderen tatt i betraktning. Stygg skade som jeg frykter kommer til å sette ham langt tilbake. Greenwood fremstår som en gledelig overraskelse og backup her. Bate er lovende?

AMC 10 : Per nå har vi INGEN. Saiz og Pablo ble aldri erstattet. Helt surrealistisk. Fiasko igjen. Her må det tas grep. Aaronson ryktes inn og fingre krysses. Rodrigo var dessverre aldri riktig spiller for denne posisjonen.

S: Bamford er god nok enn så lenge. Helt vilt at vi ikke har hatt flere alternativer her. Fiasko på overgangsmarked etter overgangsmarked har sørget for det. Gelhardt blir stor, men vi trenger forsterkninger. Det ryktes det om, men jeg tror ikke på noe før papirene er signert.

Andre:
Roberts: Selg! Han har fått nok av sjanser, men har vel ikke overbevist noen.
Shackleton: Selg. Dessverre ikke god nok for PL.
Hjelde: Blir god, kanskje til og med på LB. Bør beholdes.

Forsterkning av laget har blitt utsatt altfor lenge. Fjorårssesongen kamuflerte hvor sårbar stallen vår er, og hvor fort ting kan snu. Står man på stedet hvil og ikke utvikler seg er veien ned til CC farlig kort. Denne sesongen bør være et skremmeskudd. Vi skal være glade vi slapp med skrekken.
« Siste redigering: Mai 24, 2022, 08:54:45 av Bromancer »

Kato

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #15 på: Mai 24, 2022, 11:44:40 »
Dette laget trenger flere ledere enn Cooper.
 

Fantasyland

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #16 på: Mai 24, 2022, 12:24:23 »
Spillere jeg gjerne ser forsvinne:

Llorente
Firpo
Rodrigo
Tyler Roberts
Helder Costa
Daniel James
Kiko Casilla
Poveda

Spillere jeg gjerne ser inn illustreres med følgende lagoppstilling:

https://imgur.com/a/LUFoI4y

Gomez er Sergio Gomez - assist-kongen hos Anderlecht. Gibbs-White ser ut som en skikkelig baller og en jeg tror har en stor fremtid. Vært på utlån til Blades denne sesongen og er eid av Ulvene. Han har ikke skrevet under på ny kontrakt og de kan fort miste en potensiell diamant her. Jeg vet han har vært på radaren til Leeds tidligere. Tar en sånn spiller 10 av 10 ganger over Rodrigo. Gallagher tror jeg egentlig ikke er realistisk, men det hadde jo vært veldig morsomt da. Ellers satt opp systemet i March sin foretrukne 4-2-2-2.
« Siste redigering: Mai 24, 2022, 12:42:01 av Fantasyland »

Andersen

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #17 på: Mai 24, 2022, 12:50:25 »
Har ikke noe svar på hvem som skal inn eller ut av klubben fremover, men at det styrkes i alle lagdeler burde alle skjønne. Men har noen ønsker: Tarkowski, Taylor, fra Burnley , Nketia fra Arsenal , Pope fra Burnley , men så er det dette med cash til å kjøpe spillere da? Hvor mye får Radrizzini av cash fra amerikanerene ? Og hvor tungt går amerikanerene enda lenger inn i klubben , når vi nå beholdt PL plassen. Nervedrama hele denne sesongen, men jaggu nerver når det kommer til hvem som kommer inn i klubben av nye spillere . MOT.

Kato

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #18 på: Mai 24, 2022, 12:54:05 »
Spillere jeg gjerne ser forsvinne:

Llorente
Firpo
Rodrigo
Tyler Roberts
Helder Costa
Daniel James
Kiko Casilla
Poveda

Spillere jeg gjerne ser inn illustreres med følgende lagoppstilling:

https://imgur.com/a/LUFoI4y

Gomez er Sergio Gomez - assist-kongen hos Anderlecht. Gibbs-White ser ut som en skikkelig baller og en jeg tror har en stor fremtid. Vært på utlån til Blades denne sesongen og er eid av Ulvene. Han har ikke skrevet under på ny kontrakt og de kan fort miste en potensiell diamant her. Jeg vet han har vært på radaren til Leeds tidligere. Tar en sånn spiller 10 av 10 ganger over Rodrigo. Gallagher tror jeg egentlig ikke er realistisk, men det hadde jo vært veldig morsomt da. Ellers satt opp systemet i March sin foretrukne 4-2-2-2.

Så Gibbs-White i play-off. Syns han var bra der.
 

pedro

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #19 på: Mai 24, 2022, 12:56:43 »
Vanskelig å sette opp ut/inn ønsker/forventninger før kontraktsforholdene med Rapha og Phillips er avklart. Det forhandles heftig i disse dager og vi må krysse fingrene for at dette ikke drar ut. Drar det ut vil det begrense tidlige avklaringen på ut/inn - spillere. Personlig tror jeg vi beholder Phillips og Rapha blir til over VM, om det skjer har vi vesentlig mindre budsjett og forholde oss til mht nye kjøp. Uansett tidlig avklaring er viktig.
Leedsomaniac

Andersen

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #20 på: Mai 24, 2022, 12:59:08 »
Enig med en rask avklaring med tanke på Phillips og Rahpinha , men jeg ville helst hatt med de 2 videre også neste sesong.

flynn

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #21 på: Mai 24, 2022, 15:34:36 »
Har ikke tid til å gå detaljert til verks her, men ønsker å legge inn en aksje for Struijk. Jeg mener han kan bli bautaen i midtforsvaret vårt i mange år. Ikke for å legge lista, men jeg ser en del fellestrekk med en viss Nederlender som nå spiller for Liverpool.
Tror på Struijk og Cresswell etterhvert, men neste sesong tror jeg Cooper og Koch også bidrar. Llorente har jeg slått opp med…

flynn

HåvardK

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #22 på: Mai 24, 2022, 16:15:32 »
Har ikke tid til å gå detaljert til verks her, men ønsker å legge inn en aksje for Struijk. Jeg mener han kan bli bautaen i midtforsvaret vårt i mange år. Ikke for å legge lista, men jeg ser en del fellestrekk med en viss Nederlender som nå spiller for Liverpool.
Tror på Struijk og Cresswell etterhvert, men neste sesong tror jeg Cooper og Koch også bidrar. Llorente har jeg slått opp med…

flynn
Bra noen har trua på Pascal. Jeg er dessverre ikke blant de, selv om hans ydmykhet og nesten selvutslettende fremtreden har sine positive sider. Dessverre syns jeg han blir for passiv og feig i for mange situasjoner, først og fremst offensivt. I tillegg mangler han litt fart. Hadde han hatt samme die hard-attitude som Leo og Cresswell, hadde han vært en annen spiller.
Men målet mot Brighton vil jeg huske i all min levetid.

leedslife

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #23 på: Mai 24, 2022, 16:43:59 »
Har ikke tid til å gå detaljert til verks her, men ønsker å legge inn en aksje for Struijk. Jeg mener han kan bli bautaen i midtforsvaret vårt i mange år. Ikke for å legge lista, men jeg ser en del fellestrekk med en viss Nederlender som nå spiller for Liverpool.
Tror på Struijk og Cresswell etterhvert, men neste sesong tror jeg Cooper og Koch også bidrar. Llorente har jeg slått opp med…

flynn
Bra noen har trua på Pascal. Jeg er dessverre ikke blant de, selv om hans ydmykhet og nesten selvutslettende fremtreden har sine positive sider. Dessverre syns jeg han blir for passiv og feig i for mange situasjoner, først og fremst offensivt. I tillegg mangler han litt fart. Hadde han hatt samme die hard-attitude som Leo og Cresswell, hadde han vært en annen spiller.
Men målet mot Brighton vil jeg huske i all min levetid.
Det var treffende og godt formulert på så få setninger.

HåvardK

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #24 på: Mai 24, 2022, 19:10:57 »
Har ikke tid til å gå detaljert til verks her, men ønsker å legge inn en aksje for Struijk. Jeg mener han kan bli bautaen i midtforsvaret vårt i mange år. Ikke for å legge lista, men jeg ser en del fellestrekk med en viss Nederlender som nå spiller for Liverpool.
Tror på Struijk og Cresswell etterhvert, men neste sesong tror jeg Cooper og Koch også bidrar. Llorente har jeg slått opp med…

flynn
Bra noen har trua på Pascal. Jeg er dessverre ikke blant de, selv om hans ydmykhet og nesten selvutslettende fremtreden har sine positive sider. Dessverre syns jeg han blir for passiv og feig i for mange situasjoner, først og fremst offensivt. I tillegg mangler han litt fart. Hadde han hatt samme die hard-attitude som Leo og Cresswell, hadde han vært en annen spiller.
Men målet mot Brighton vil jeg huske i all min levetid.
Det var treffende og godt formulert på så få setninger.
Ironi?

leedslife

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #25 på: Mai 24, 2022, 19:52:43 »
Har ikke tid til å gå detaljert til verks her, men ønsker å legge inn en aksje for Struijk. Jeg mener han kan bli bautaen i midtforsvaret vårt i mange år. Ikke for å legge lista, men jeg ser en del fellestrekk med en viss Nederlender som nå spiller for Liverpool.
Tror på Struijk og Cresswell etterhvert, men neste sesong tror jeg Cooper og Koch også bidrar. Llorente har jeg slått opp med…

flynn
Bra noen har trua på Pascal. Jeg er dessverre ikke blant de, selv om hans ydmykhet og nesten selvutslettende fremtreden har sine positive sider. Dessverre syns jeg han blir for passiv og feig i for mange situasjoner, først og fremst offensivt. I tillegg mangler han litt fart. Hadde han hatt samme die hard-attitude som Leo og Cresswell, hadde han vært en annen spiller.
Men målet mot Brighton vil jeg huske i all min levetid.
Det var treffende og godt formulert på så få setninger.
Ironi?
Hva?
Jeg tror og mangler i form av attitude og tilstedeværelse gjør at vi etterhvert vil fase han ut.
Hjelde som er yngre er veldig spennende og Cresswell er jo på et helt eget nivå. Godt vi stod i divisisjonen for virker som Liverpool også liker Cresswell.
Som med Gelhart og Greenwood så blir det en viktig oppgave å spille han inn i dette laget.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #26 på: Mai 24, 2022, 20:58:15 »
Nye spillere, nye spillere, nye spillere...

Joda, men innfasingen av våre unge er - eller BØR være - en veldig viktig del av kommende sesong.
Heldigvis har jeg full tiltro til at Jesse også tenker på det.

Jeg ønsker jo at Koch og Llorente skal få ut sitt potensiale mens de er hos oss. Begge har relativt lang standing på sitt respektive landslag så man kommer ikke langt med å snakke de ned.
For oss har det vært ymse, det er jo riktig, men begge har potensiale til internasjonalt nivå.
Det skulle være godt nok for fast plass på Leeds.
LIKEVEL ønsker jeg at noen av Struijk (han ligger et par sesonger foran resten), Cresswell og Hjelde skal spille en hel del kommende sesong.
Cooper har jo vist i år hvor viktig han er. Og det håper jeg han fortsetter å være. Men han vil være en del ute, og noen ganger trenger vi tre stk i midten bak. Så det vil være muligheter  for spilletid for flere.

Og så håper jeg at vi kun behøver Ayling på backen kommende sesong. Men han kan være ute til oktober (2-4 mnd ute ble det skrevet), så det er nok riktig at Drameh vil få sine sjanser i pre season. Han 18-åringen på vei inn er ikke et alternativ ennå, ei heller Sutcliffe. Kan det være at de er såpass fornøyde med Koch i rollen fra de siste kampene at de anser ham som et alternativ. Hvis ikke må en ny back inn.
Shackleton nevnte jeg ikke før Edith ankom, er det nok nå, eller blir han med videre???

Til venstre er jo Firpo naturlig å tenke på. Han kommer ikke fra noen overbevisende førstesesong, men bør vel ikke skyfles ut allerede (jo jeg vet en del mener det...). Hjelde og McCarron er interne kandidater, men her måå nok klubben tenke nytt. Jeg hadde godtatt en Charlie Taylor tross måten han avsluttet hos oss sist. Men den bør han beklage offentlig før han ankommer portene igjen.

Forsvinner Kalvin? Jeg håper ikke det, men ser at det kan skje. Uansett, han er kanskje ikke like viktig i Jesses system som han var under Bilsa, uansett har han ikke prestert siste halvåret (mot vanlig nivå). Har han vært småskadd, tanken har slått meg??? Men ja det er mulig å få inn midler ved et salg av ham. Men ja da måå man treffe på erstatteren!!!!
Bate får nok spille mer. Men jeg ser ikke for meg ham som en fast starter fra høsten av... Klich, per nå trengs han (og i god form) men han kan nok selges om man velger å kjøpe inn en bortimot helt ny sentralmidtbane.
Greenwood kan forresten brukes her, det har han vist. Og foran Bate i køen akkurat nå.
Men ja kanskje trengs det TO nye på sentral midtbane, faktisk.
Fortsatt kan Jack Jenkins ta steg, men jeg ser det ikke helt for meg... Og det er ennå for tidlig for Archie Gray med annet enn benketilværelse som utløser noen minutter mot slutten av kamper, - tenker jeg.
PS! Vi har jo Dallas også et sted på banen men her bør vi forvente lite i første halvdel av sesongen. 6-12 mnd ute mener jeg å ha sett, oktober til april det...) :o


Kantene da. Raphinha regner jeg ikke med. Men midlene vi får for ham regner jeg absolutt med. Likeså tenker jeg at Summerville, om han tar med seg pondusen fra U23-kampene inn i Premier League, fort kan nå Raphinhanivå. Det kan fort skje. Men da må han ta med selvtilliten sin også, ikke bare ferdighetene og farten.
Det finnes artikler som omhandler Harrison-salg. Vel, den kanten kan fort bli Dan James' sin. Og faktisk har McCarron noe Harrisonsk over seg så der ser jeg faktisk en rolle han kan få. McKinstry, jeg kjøper ikke helt at han er Premier League-spiller ennå... Vi får nå se.
Men jau, forsvinner Harrison ut bør vi gjerne erstatte på kant også.

Foran har vi Bamford. Og vi har Joffy. Og hva skal vi med Eddie Nketiah når vi har Joffy? Da får han jo fortsatt ikke spille (for Eddie ligger nok noen sesonger foran Joffy ennå). nei, vi trenger en annen type spiss, noen skreiv 'Sørloth-type spiss' og det er jeg enig i. Så kan man lure på hvilken Premier League-spiss Hay hintet fremopå om at Leeds hadde i tankene..
Edith her igjen. Vi har visst en Tyler Roberts også. Vil vi ha det til høsten også???
Toppen i en innbytterrolle tenker eg da...

Er Klaesson godt nok keepercover? Tja, mht første halvdel av sesongen er svaret enkelt, men han hevet seg. Lurer på hva keepertrenerne sier, de har nok stor innflytelse der...
Glem Pope, han kommer ikke for å konkurrere med divisjonens beste unge keeper...

Samlet blir dette en del nye inn. Nå glemte jeg Aaronson, han vil vel bli et førstevalg foran Rodrigo i tier-rollen slik jeg har  forstått det (men her har jeg ikke lest meg opp, han kan vel brukes på en kant også. Men 'åtter og firer' er han vel ikke på midtbanen?
Forshaw kommer nok tilbake, men jeg stoler ikke på skadehistorikken der så det får bli ren bonus...

Anyways, det jeg først og fremst ville frem til her er at Summerville, Greenwood, Gelhardt og gjerne Drameh nå skal ta steget opp blant kjernetroppen. Det vil bli som nysigneringer i seg selv, de vil da få en helt annen sentral rolle enn de tidligere har hatt.
« Siste redigering: Mai 24, 2022, 21:09:05 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #27 på: Mai 24, 2022, 21:49:49 »
Nye spillere, nye spillere, nye spillere...

Joda, men innfasingen av våre unge er - eller BØR være - en veldig viktig del av kommende sesong.
Heldigvis har jeg full tiltro til at Jesse også tenker på det.

Jeg ønsker jo at Koch og Llorente skal få ut sitt potensiale mens de er hos oss. Begge har relativt lang standing på sitt respektive landslag så man kommer ikke langt med å snakke de ned.
For oss har det vært ymse, det er jo riktig, men begge har potensiale til internasjonalt nivå.
Det skulle være godt nok for fast plass på Leeds.
LIKEVEL ønsker jeg at noen av Struijk (han ligger et par sesonger foran resten), Cresswell og Hjelde skal spille en hel del kommende sesong.
Cooper har jo vist i år hvor viktig han er. Og det håper jeg han fortsetter å være. Men han vil være en del ute, og noen ganger trenger vi tre stk i midten bak. Så det vil være muligheter  for spilletid for flere.

Og så håper jeg at vi kun behøver Ayling på backen kommende sesong. Men han kan være ute til oktober (2-4 mnd ute ble det skrevet), så det er nok riktig at Drameh vil få sine sjanser i pre season. Han 18-åringen på vei inn er ikke et alternativ ennå, ei heller Sutcliffe. Kan det være at de er såpass fornøyde med Koch i rollen fra de siste kampene at de anser ham som et alternativ. Hvis ikke må en ny back inn.
Shackleton nevnte jeg ikke før Edith ankom, er det nok nå, eller blir han med videre???

Til venstre er jo Firpo naturlig å tenke på. Han kommer ikke fra noen overbevisende førstesesong, men bør vel ikke skyfles ut allerede (jo jeg vet en del mener det...). Hjelde og McCarron er interne kandidater, men her måå nok klubben tenke nytt. Jeg hadde godtatt en Charlie Taylor tross måten han avsluttet hos oss sist. Men den bør han beklage offentlig før han ankommer portene igjen.

Forsvinner Kalvin? Jeg håper ikke det, men ser at det kan skje. Uansett, han er kanskje ikke like viktig i Jesses system som han var under Bilsa, uansett har han ikke prestert siste halvåret (mot vanlig nivå). Har han vært småskadd, tanken har slått meg??? Men ja det er mulig å få inn midler ved et salg av ham. Men ja da måå man treffe på erstatteren!!!!
Bate får nok spille mer. Men jeg ser ikke for meg ham som en fast starter fra høsten av... Klich, per nå trengs han (og i god form) men han kan nok selges om man velger å kjøpe inn en bortimot helt ny sentralmidtbane.
Greenwood kan forresten brukes her, det har han vist. Og foran Bate i køen akkurat nå.
Men ja kanskje trengs det TO nye på sentral midtbane, faktisk.
Fortsatt kan Jack Jenkins ta steg, men jeg ser det ikke helt for meg... Og det er ennå for tidlig for Archie Gray med annet enn benketilværelse som utløser noen minutter mot slutten av kamper, - tenker jeg.
PS! Vi har jo Dallas også et sted på banen men her bør vi forvente lite i første halvdel av sesongen. 6-12 mnd ute mener jeg å ha sett, oktober til april det...) :o


Kantene da. Raphinha regner jeg ikke med. Men midlene vi får for ham regner jeg absolutt med. Likeså tenker jeg at Summerville, om han tar med seg pondusen fra U23-kampene inn i Premier League, fort kan nå Raphinhanivå. Det kan fort skje. Men da må han ta med selvtilliten sin også, ikke bare ferdighetene og farten.
Det finnes artikler som omhandler Harrison-salg. Vel, den kanten kan fort bli Dan James' sin. Og faktisk har McCarron noe Harrisonsk over seg så der ser jeg faktisk en rolle han kan få. McKinstry, jeg kjøper ikke helt at han er Premier League-spiller ennå... Vi får nå se.
Men jau, forsvinner Harrison ut bør vi gjerne erstatte på kant også.

Foran har vi Bamford. Og vi har Joffy. Og hva skal vi med Eddie Nketiah når vi har Joffy? Da får han jo fortsatt ikke spille (for Eddie ligger nok noen sesonger foran Joffy ennå). nei, vi trenger en annen type spiss, noen skreiv 'Sørloth-type spiss' og det er jeg enig i. Så kan man lure på hvilken Premier League-spiss Hay hintet fremopå om at Leeds hadde i tankene..
Edith her igjen. Vi har visst en Tyler Roberts også. Vil vi ha det til høsten også???
Toppen i en innbytterrolle tenker eg da...

Er Klaesson godt nok keepercover? Tja, mht første halvdel av sesongen er svaret enkelt, men han hevet seg. Lurer på hva keepertrenerne sier, de har nok stor innflytelse der...
Glem Pope, han kommer ikke for å konkurrere med divisjonens beste unge keeper...

Samlet blir dette en del nye inn. Nå glemte jeg Aaronson, han vil vel bli et førstevalg foran Rodrigo i tier-rollen slik jeg har  forstått det (men her har jeg ikke lest meg opp, han kan vel brukes på en kant også. Men 'åtter og firer' er han vel ikke på midtbanen?
Forshaw kommer nok tilbake, men jeg stoler ikke på skadehistorikken der så det får bli ren bonus...

Anyways, det jeg først og fremst ville frem til her er at Summerville, Greenwood, Gelhardt og gjerne Drameh nå skal ta steget opp blant kjernetroppen. Det vil bli som nysigneringer i seg selv, de vil da få en helt annen sentral rolle enn de tidligere har hatt.

Summerville.
Han er jeg spent på.
Det er et eller annet der tror jeg. Nå var han skadet siste ukene så åpenbart at han ikke var rundt laget da.
Men det har generelt vært lite minutter på han både under Bielsa og Marsch. Og der ferdighetene kanskje er de mest spennende av samtlige unge, så føler jeg tilstedeværelsen og hva skal man si.. xfaktoren eller personligheten i de innhoppene han har fått har vært rake motsetningen av Gelhart feks. Og sjanser er jo ikke det man får mest av på dette nivået hvis det først har blitt så der.
I tillegg var det disse samtalene med Marsch om hva som forventes. Vet ikke om det var YEP eller hvem det var som hadde saken. I tillegg var det jo lignende problem da han var i Nederland.
Alle har jo sett han er lysende god på U23 når han er på. Er jo langt over de andre spør du meg. Eneste som var i nærheten av kvartetten til City ferdighetsmessig i U-23 kampen.
Sitter bare med følelsen at Gelhart, Greenwood, Creswell og Bate er viktigere og har en klarere patch . I tillegg får du Drameh tilbake.
Er det attituden som holder han igjen?
Er det mentaliteten? Er det for tidlig?
« Siste redigering: Mai 24, 2022, 21:52:47 av leedslife »

raggen

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #28 på: Mai 24, 2022, 22:02:36 »
noen med oversikt over spillere vi får tilbake fra lån.. vi har vel unge lovende edmondson og(kanskje ikke så ung lengre) eller har han blitt solgt??
Forever Leeds United!!!!!!!!

Lucas the Kop Cat

Sv: Ønskeliste spillerlogistikk 2022-2023
« Svar #29 på: Mai 24, 2022, 22:08:46 »