Skrevet av Emne: Pre season 2022  (Lest 23569 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Pre season 2022
« Svar #270 på: Juli 22, 2022, 13:41:57 »
Vi er på etterskudd hele veien nå og lager mange frispark, men mye ungt utpå her.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Sv: Pre season 2022
« Svar #271 på: Juli 22, 2022, 13:42:01 »
Mye rotete spill etter pausen.

karaba

Sv: Pre season 2022
« Svar #272 på: Juli 22, 2022, 13:42:17 »
Nei nå er det bare å blåse av kampen, ingenting som stemmer utpå der nå


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gordon McUseless

Sv: Pre season 2022
« Svar #273 på: Juli 22, 2022, 13:43:00 »
Har vert positiv til kommende sesong helt til nå. Vi skaper nesten ingen ting i etablert spill. Problemene våre fra i fjor er langt fra borte. Eneste håpet er at laget setter seg når roteringen inn i sesongen, men det trodde jeg i fjor og.

karaba

Pre season 2022
« Svar #274 på: Juli 22, 2022, 13:45:40 »
Hårfin offside på Gelhardt, men synes han er god i dag tross lite å jobbe med. Han er klar for PL


Sent from my iPhone using Tapatalk

peacock

Sv: Pre season 2022
« Svar #275 på: Juli 22, 2022, 13:48:31 »
Klich helt på trynet.

Det er jo rommet til Kristensen Klich forsøker å dekke. Ikke hans skyld.

Cherry

Sv: Pre season 2022
« Svar #276 på: Juli 22, 2022, 13:50:30 »
Antagelig 1 sikker og 1 som i hvert fall var tiltenkt benk i 1.kamp ute nå alt da….bekymringsverdig.
Greit å teste mange da, men kun snaue 2 uker og kun 1 kamp før ligastart ::)

At vi fortsatt ikke har VB på VB ved kampstart i dag er skuffende/svakt.

Llorente, Koch, Adams, Roca, Bamford, Kristensen, Meslier, Harrisson og Aronsen virker å være 9 av de som er tiltenkt første 11`ver 6.august da…..
 

raggen

Sv: Pre season 2022
« Svar #277 på: Juli 22, 2022, 13:50:33 »
har bare sett etter 55 min men er jo bare rot i mine øyne... greit med mye bytter og styr men klarer ikke å se hordan vi skal spille og skaper jo ikke mye. klarer liksom ikke se en plan. på målet til palace så var det vel greenwood og klich som var bakerste menn der tror jeg.gir ingen mening
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #278 på: Juli 22, 2022, 13:57:43 »
Nesten 2-1 til Palace. Heldige der.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgi

Sv: Pre season 2022
« Svar #279 på: Juli 22, 2022, 13:59:29 »
Nesten 2-1 til Palace. Heldige der.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Farlig sløvt spill på venstresiden vår, er det Harrison som bare lar de fly forbi eller hvem var det som ikke fulgte opp der? Han så trøtt ut
ALAW (& I am the pirate amongst us)

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #280 på: Juli 22, 2022, 14:00:23 »
Ny stor sjanse til Palace etter Summerville-rot.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

karaba

Sv: Pre season 2022
« Svar #281 på: Juli 22, 2022, 14:01:12 »
Bekymrer meg litt at vi ikke skaper mer fremover. Ser ikke ut som vi har noen god plan da vi ikke bryter, men skal spille etablert angrep.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reaney

Sv: Pre season 2022
« Svar #282 på: Juli 22, 2022, 14:01:31 »
For noe møl. God natt (til Leeds spillerne).

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #283 på: Juli 22, 2022, 14:04:04 »
Slutt. 1-1. En rotete, som forventet, andre omgang med mange bytter. Palace det beste laget etter hvilen og slik sett et rettferdig resultat. Marginer i fotball. Like før 1-1 var Gelhardt igjennom og nesten satt 2-0. Hjelde positiv. Summervillle var relativt usynlig, men skaffet oss et straffespark. Hadde også en stygg ballmist på tampen, som kunne gitt 1-2. Forstod ikke helt formasjonen i andre omgang, men den kan sikkert noen mer fotballkyndige enn meg uttale seg om. Harrison ihvertfall en svært offansiv wingback, hvis han spilte back.

Kun 15 dager til sesongstart, to nye skader og et offansiv som ikke stemmer helt. I tillegg blir vi litt for ofte kontret på. Dette må jobbes med! En smule bekymret før sesongstart. Spent på siste treningskamp søndag om 9 dager hjemme mot Cagliari.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Pre season 2022
« Svar #284 på: Juli 22, 2022, 14:05:12 »
Hårfin offside på Gelhardt, men synes han er god i dag tross lite å jobbe med. Han er klar for PL


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet ikke om spillemål inngår i Jesses taktikk, men i tilfelle må Joffy være på banen. To kjemperedninger forhindret ham fra å være MoM.

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #285 på: Juli 22, 2022, 14:08:17 »
Hårfin offside på Gelhardt, men synes han er god i dag tross lite å jobbe med. Han er klar for PL


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet ikke om spillemål inngår i Jesses taktikk, men i tilfelle må Joffy være på banen. To kjemperedninger forhindret ham fra å være MoM.

Har også slanket bort siste rest av valpefett. Har ingenting i mot om han starter mot Wolves i premieren. Han er klar!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Pre season 2022
« Svar #286 på: Juli 22, 2022, 14:10:47 »
Slutt. 1-1. En rotete, som forventet, andre omgang med mange bytter. Palace det beste laget etter hvilen og slik sett et rettferdig resultat. Marginer i fotball. Like før 1-1 var Gelhardt igjennom og nesten satt 2-0. Hjelde positiv. Summervillle var relativt usynlig, men skaffet oss et straffespark. Hadde også en stygg ballmist på tampen, som kunne gitt 1-2. Forstod ikke helt formasjonen i andre omgang, men den kan sikkert noen mer fotballkyndige enn meg uttale seg om. Harrison ihvertfall en svært offansiv wingback, hvis han spilte back.

Kun 15 dager til sesongstart, to nye skader og et offansiv som ikke stemmer helt. I tillegg blir vi litt for ofte kontret på. Dette må jobbes med! En smule bekymret før sesongstart. Spent på siste treningskamp søndag om 9 dager hjemme mot Cagliari.

auren
God analyse, om enn litt for snill i mine øyne. Forstår ikke hvorfor vi må gjøre alle byttene når det tross alt var positive ting å spore i første omgang. Fortsatt er aggressivt press det eneste jeg kan se som ligner på en kampplan. Mange av de nye leverer allikevel bra, men f eks Roca får jo ikke vist hva han har inne på en liten halvtime.
Summerville griper ikke denne sjansen heller, og syns også kroppsspråket hans virket lite lovende. Ender nok med utlån eller salg, tipper jeg.

Gordon McUseless

Sv: Pre season 2022
« Svar #287 på: Juli 22, 2022, 14:11:58 »
Jesse må sette laget nå. Det blir mye rot og lite plan over spillet. Mot gode PL lag, så hadde vi blitt slaktet i dag.
Litt krise om Sinisterra er ute lenge med den hamstringen og Victor Orta har enda litt å henge fingrene i enda for å forsterke dette laget.

Kato

Sv: Pre season 2022
« Svar #288 på: Juli 22, 2022, 14:13:05 »
Defensivt tar vi med oss førsteomgangen, da var vi bunnsolide. Koch og Llorente med full kontroll. Kristensen har fullstendig stengt høyresiden. Klassisk med mål mot like etter at Gelhardt var alene med keeper og burde avgjort kampen. Straffesparket en ren gavepakke. Ellers tror jeg de som ser for seg Harrison som back bør tenke seg om to ganger. Rufsete bakover i andre omgang, baklengsmålet fullstendig hodeløst da alle dro avgårde. Årets overraskelse tror jeg blir Gyabi. Regner med det blir lite spilletid på spillere som Klich, Summerville og Hjelde.

Vi faller helt ut av struktur med alle byttene, og spesielt sentralt og på venstreback ble det åpent. Hvis fitness er det viktigste, hvorfor spiller vi ikke heller flere kamper. Sportslig lite utbytte av de andreomgangene denne sommeren.
« Siste redigering: Juli 22, 2022, 14:16:35 av Kato »
 

Gordon McUseless

Sv: Pre season 2022
« Svar #289 på: Juli 22, 2022, 14:16:43 »
Aaronsen, Joffy og Kristensen er den positive beholdningen i dag.

Sterland

Sv: Pre season 2022
« Svar #290 på: Juli 22, 2022, 14:19:40 »
Totalt sett en dårlig match. Vi skaper nesten ingenting, 1 ved Rodrigo og 2 ved Gelhardt. Forøvrig flott gjennomspilling fra Greenwood ved en av disse :) Scoring på et uhyre billig straffespark. Gelhardt og Summerville greit friske. Rodrigo, Klich skuffer nok engang. Meget skuffet over Kristensen også, skaper minimalt fremover. Offensivt virker Ayling friskere, mulig Kristensen er bedre defensivt.. Positivt med Koch, Llorente og til dels Aaronsen. Sammenlikningen Aaronsen vs Bowyer er god, ser frem til å følge han fremover. Kampen viste det vi alle vet at vi har behov for en forsterkning på venstre back. Også på spissplassen er vi tynne, men det hjelper ikke så mye med gode spisser, når laget ikke klarer å skape sjanser.

Uhyre skeptisk til spillestilen til Marsch, tror vi vil få trøbbel i PL med denne. Defensivt er vi kanskje noe bedre, men det skapes godt med sjanser mot oss fortsatt..

karaba

Pre season 2022
« Svar #291 på: Juli 22, 2022, 14:24:16 »
Hvis jeg ikke så helt feil så avsluttet Harrison som venstre back, og det viser helt tydelig uavhengig av skade på Firpo at vi må få inn en ny VB. Vi bør nok få inn en offensiv spiller slik Marsch sier de vil, men VB er det stedet hvor det skriker om behov for oppgradering.

Vi var til tider gode førsteomgang, men jeg mener det blir alt for mye bytter i 2 omgang og kampen blir rotete og med lite flyt.
Forstår at det er treningskamper, men at Roca for eksempel som helt sikkert er tiltenkt å starte bare får 30 min er rart.
Gir vel heller ikke den beste treningseffekten å bytte så enormt.
Nå får vi komme oss tilbake til Leeds, trene godt og stille med det laget vi mener skal starte i PL i siste treningskampen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SupALeedS

Sv: Pre season 2022
« Svar #292 på: Juli 22, 2022, 15:05:27 »
I en treningskamp blir det ofte rotete, det handler jo om å få alle match fit. Roca har vel spilt stor rolle så langt og føler meg sikker på at han og Adams skal bekle midtbanen vår. Vi mangler helt klart en venstre back og en spiss. Det skriker dette laget etter.

Ellers syntes jeg alle nysignerte ser bra ut. Spesielt Adams, Roca. Aaronsen også kommer vi til å få mye glede av tror jeg.

GeirO

Sv: Pre season 2022
« Svar #293 på: Juli 22, 2022, 15:17:13 »
Jeg legger aldri stor vekt på oppkjøringskampene. Sjelden de sier noe om hvordan sesongstarten blir.

Russel_Doig

Sv: Pre season 2022
« Svar #294 på: Juli 22, 2022, 15:57:34 »
Jeg legger aldri stor vekt på oppkjøringskampene. Sjelden de sier noe om hvordan sesongstarten blir.

Dei sier litt om tendensene, og det synes eg gir grunn til svak optimisme. Vi virker veldig solid defensivt før vi driver å bytter alt, og det er som kjent den viktigste forutsetningen for å lykkes.

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #295 på: Juli 22, 2022, 16:08:01 »
Vedrørende dagens skader:

Simon Stone
@sistoney67
Jesse Marsch confirms forward Luis Sinisterra suffered 'a little hamstring. Hopeful it is not too severe'. Says Adam Forshaw was leant on by Mateta and has 'tweaked his knee'. Says there will be more info on that in coming days.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Sv: Pre season 2022
« Svar #296 på: Juli 22, 2022, 16:40:21 »
Jeg legger aldri stor vekt på oppkjøringskampene. Sjelden de sier noe om hvordan sesongstarten blir.

Dei sier litt om tendensene, og det synes eg gir grunn til svak optimisme. Vi virker veldig solid defensivt før vi driver å bytter alt, og det er som kjent den viktigste forutsetningen for å lykkes.

Det virker som vi har fått ryddet noe opp i forsvarsproblemene fra i fjor. Men hva er det offensive mønsteret som har vært drillet i pre-season? Synes kanskje det er litt tegn til at backene kommer høyere når "vingene" trekker inn sentralt, og at det tidvis er gode og raske kombinasjoner på vei fram. Bortsett fra det ser i alle fall ikke jeg hva som skal være signatur-angrepene i dette Leeds-laget. I lag med et tydelig system ser man at de prøver på noe av den samme oppbygningen hver gang, og der er vi et stykke unna. Hvis man ikke ser strukturen når man øver i kamp når skal man se det da?

Hallgeir *

Sv: Pre season 2022
« Svar #297 på: Juli 23, 2022, 20:51:04 »
Hvis jeg ikke husker feil, var vi ikke spesielt gode i preseason-kampene under Bielsa heller, men omtrent alle fikk hakeslepp under første kamp mot Stoke. Da tenker jeg på første sesong.

Kan Jesse også overraske oss?

Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: Pre season 2022
« Svar #298 på: Juli 23, 2022, 22:05:24 »
Hvis jeg ikke husker feil, var vi ikke spesielt gode i preseason-kampene under Bielsa heller, men omtrent alle fikk hakeslepp under første kamp mot Stoke. Da tenker jeg på første sesong.

Kan Jesse også overraske oss?
Pre season er aldri en indikator. Vi spilte dårlig mot svensk 2-3.div klubber under O’Leary i de gode årene også


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: Pre season 2022
« Svar #299 på: Juli 23, 2022, 22:35:54 »
Hvis jeg ikke husker feil, var vi ikke spesielt gode i preseason-kampene under Bielsa heller, men omtrent alle fikk hakeslepp under første kamp mot Stoke. Da tenker jeg på første sesong.

Kan Jesse også overraske oss?
Pre season er aldri en indikator. Vi spilte dårlig mot svensk 2-3.div klubber under O’Leary i de gode årene også


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Kvaliteten på spillet i pre-season kan man sjelden ta for gitt, nei.

Kampen mot Cagliari kan gi en bedre pekepinn på hvilke spillere vi starter med mot Wolves, men Jesse var vel ikke særlig klar på det heller.
Super Leeds since 1968