Skrevet av Emne: Pre season 2022  (Lest 23112 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #360 på: Juli 31, 2022, 21:08:15 »
3-1. Det var for lett!  >:(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #361 på: Juli 31, 2022, 21:10:04 »
3-2. Tatt på en ny break.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Gordon McUseless

Sv: Pre season 2022
« Svar #362 på: Juli 31, 2022, 21:10:45 »
3-2. Tatt på en ny break.

auren
Så var ikke våre defensive problemer over allikevel.

Gordon McUseless

Sv: Pre season 2022
« Svar #363 på: Juli 31, 2022, 21:12:03 »
Dette Cagliari laget er heller ikke PL standard.

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #364 på: Juli 31, 2022, 21:12:47 »
Nesten 3-3. Nå er det fryktelig svakt bakover.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #365 på: Juli 31, 2022, 21:13:38 »
4-2! Bamford! Nydelig forarbeid av Harrison!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Sv: Pre season 2022
« Svar #366 på: Juli 31, 2022, 21:17:52 »
4-2! Bamford! Nydelig forarbeid av Harrison!

auren
Meget bra å reise kjerringa igjen her etter at det så ut til at vi ble shell-shocked.

Cherry

Sv: Pre season 2022
« Svar #367 på: Juli 31, 2022, 21:19:35 »
Cagliari spiller i serie B - bare en reality check…men viktig med scoringer og gjennomkjøring for å få relasjoner på plass i denne siste treningskampen før det ruller i gang da.
Håper virkelig vi får tak i VB og spiss nå asap uansettt.
« Siste redigering: Juli 31, 2022, 21:22:16 av Cherry »
 

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #368 på: Juli 31, 2022, 21:22:12 »
Mange farlige cornere fra Leeds i dag. Det har vi ikke vært bortskjemt med de siste sesongene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Pre season 2022
« Svar #369 på: Juli 31, 2022, 21:24:38 »
Nå ville jeg byttet masse spillere for å unngå skader.
MOT

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #370 på: Juli 31, 2022, 21:26:12 »
5-2! Rodrigo!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Pre season 2022
« Svar #371 på: Juli 31, 2022, 21:29:56 »
Mange gode idag, men Aaronson er helt konge!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #372 på: Juli 31, 2022, 21:32:36 »
Halvdusinet fullt! Koch header inn 6-2!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #373 på: Juli 31, 2022, 21:36:41 »
Slutt. 6-2! Festfotball av Leeds i andre omgang. Jada, Cagliari er et serie B lag, jada, de byttet mange spillere, men så bra som vi spilte siste 45 var ekstremt oppløftende. Litt urolig for det defansive, særlig når det gjelder overganger, men det kommer på plass. Dette var en skikkelig knall gjennomført kamp! Og alle spillerne fikk spille 90 minutter.

MOM: Aaronson. Harrison, Bamford og Rodrigo også svært solide. Til og med Struijk gjorde en god andre omgang!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Pre season 2022
« Svar #374 på: Juli 31, 2022, 21:37:45 »
Slutt. 6-2! Festfotball av Leeds i andre omgang. Jada, Cagliari er et serie B lag, jada, de byttet mange spillere, men så bra som vi spilte siste 45 var ekstremt oppløftende. Litt urolig for det defansive, særlig når det gjelder overganger, men det kommer på plass. Dette var en skikkelig knall gjennomført kamp! Og alle spillerne fikk spille 90 minutter.

MOM: Aaronson. Harrison, Bamford og Rodrigo også svært solide. Til og med Struijk gjorde en god andre omgang!

auren

Enig. Vi skapte veldig mange sjanser, noe som har vært et problem i pre season hittil.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Gordon McUseless

Sv: Pre season 2022
« Svar #375 på: Juli 31, 2022, 21:41:21 »
I Aaronsen ser det ut til at vi har fått en klassespiller.
God kamp offensivt, men det er ikke til å stikke under en stol at vi må jobbe med måten vi blir tatt i brudd. Det blir litt deja vu fra i fjor, der når vi først slipper inn mål, så ser vi ut til å miste hodet og det bare renner inn.
Bare en elendig avslutning som skilte at vi gikk fra 3-0 til 3-3 på noen få minutter.

Men jeg er positiv til en bedre sesong. Får vi skikk på nevnte ting, blir vi vonde å møte.

baste

Sv: Pre season 2022
« Svar #376 på: Juli 31, 2022, 21:44:46 »
Mye bra fra dette Leeds laget, alle de nye gjør en meget god figur. Rodrigo har virkelig kommet seg, og Bamford begynner å vise seg fram.

Trur Ulvene kan få store problemer i neste kamp. Dette var morro å se på.

MOT

flynn

Sv: Pre season 2022
« Svar #377 på: Juli 31, 2022, 21:44:52 »
Viktig å ikke ta helt av her nå. Cagliari i første omgang var antagelig som et middels Championsship-lag, og utover i andre omgang byttet de seg helt ned til rent b-lag. Vi får ikke i nærheten av disse arbeidsbetingelsene igjen denne sesongen, det kan jeg garantere. Allikevel er det jo fint at alle får 90 minutter i beina, samt at mange, særlig offensivt, får økt selvtillit og tro på Marsch-stilen. Rodrigo meget god synes jeg, tenk om han kan levere en kjempesesong da! Og så liker jeg Adams veldig godt. Aaronsen frykter jeg blir litt lettvekter i PL, mens Rasmus har en stil som gjør ham til en helt allerede, men jeg er litt engstelig for at han er god på dette nivået, men kan slite både teknisk og taktisk når det drar seg til. Uansett, deilig med seier og målsus, så får vi bare håpe at Wolves ikke er helt umulige å komme på talefot med.

flynn

Cannavaro

Sv: Pre season 2022
« Svar #378 på: Juli 31, 2022, 21:47:10 »
Dette var absolutt godkjent av Leeds, deilig å se hvor offensive vi er etter ballvinning, Aaronsson er absolutt denne tilførselen vi trenger etter Pablo...veldig mange som stod frem med god spillerlyst, glede og energi idag, flott for Rodrigo og Bamford å få noen mål før sesongen er igang.  Så vil vi nok oppleve som idag ; at vi er sårbare på kontringer, hvor våre backer står høyt og vi IKKE vinner den siste 50/50 duellen....da vil vi få store målsjanser imot, eller mål.  Sånn er det med denne spillestilen. At vi vinner komfortabelt i en treningskamp rett før sesongen starter er godt for hele spillergruppa og Marsch....da kan vi ihvertfall tro at vi er på rett vei.....mitt Leeds hjerte er glad for mye mål og offensiv spillestil og spillerglede....det digger jeg, men jeg erkjenner overfor meg selv at det blir helt andre boller i Premier League, utrolig deilig å tenke på at seriestarten er her straks allikevel......
MFLU - Miracles For Leeds United

raggen

Sv: Pre season 2022
« Svar #379 på: Juli 31, 2022, 21:51:37 »
tar heller ikke av etter denne seieren og deler med dere andre skeptismen til det defensive når det blir PL kvalitet på andre siden. klart det er viktig og ta med seg det positive men er der defensive som er vår akilles hæl og den må vi ta på alvor. Spennende mot wolves blir det uansett:)
Forever Leeds United!!!!!!!!

Eriksen55

Sv: Pre season 2022
« Svar #380 på: Juli 31, 2022, 22:06:01 »
Slutt. 6-2! Festfotball av Leeds i andre omgang. Jada, Cagliari er et serie B lag, jada, de byttet mange spillere, men så bra som vi spilte siste 45 var ekstremt oppløftende. Litt urolig for det defansive, særlig når det gjelder overganger, men det kommer på plass. Dette var en skikkelig knall gjennomført kamp! Og alle spillerne fikk spille 90 minutter.

MOM: Aaronson. Harrison, Bamford og Rodrigo også svært solide. Til og med Struijk gjorde en god andre omgang!

auren

Enig. Vi skapte veldig mange sjanser, noe som har vært et problem i pre season hittil.

Vi var enorme i gjennvinningsfasen.

Vil legge til Tyler Adams blant de beste. Plukker opp baller, løper opp spillere og misser sjelden en pasning. Usynlig grovarbeider. Han spår jeg en enorm sesong!

Serie B lag vi møtte. Men 6 mål er uansett bra. De 2 baklengsmålene som kom ila 3 minutter kan lett lukes bort. Litt ukonsentrert vil jeg tro.

Strujik veldig god i andre. Men ingen vingback. Håper på noe krydder inn der. Ikke så bekymret for spissplassen, men med Bamford sin skadehistorikk bør det inn alternativer. Men jeg har så tro på Gelhardt at jeg nesten håper spissen glipper..

Hvis spillestilen til Jesse får frem det beste i Rodrigo får vi en ny klassespiller.

Alternativene fremover er voldsomt forbedret. Gelhardt, Greenwood, Summerville og James ikke med og det skal visstnok inn en hybrid spiss/10er.

Sentralt på midten er vi kraftig forsterket. Backup Forshaw og Gyabi. Tror Klich fort kan forsvinne før vinduet stenger. Derfor utlånet til Bate drøyer?

Sånn det ser ut nå så har Orta truffet på samtlige signeringer. Sinisterra har vi knapt sett, men potenselt en kanonsignering. Så gjenstår det å se når eksamen starter om 6 dager hvordan dem fungerer. Jeg har trua. Med en ny solid venstreback inn så er det nært terningkast 6 vindu.

Kommer det en spiss så håper jeg på enten et opplagt førstevalg eller en ringrev som tåler å sitte litt på benken. Heldigvis er dem opptatt av å ikke hente noen som stagger og hindrer Gelhardt sin utvikling.

Vi har ikke Phillips. Men vi har erstattet han med to. Han ene er raskere og en bedre ballvinner og den andre en bedre ballspiller.

Raphinha sin x-faktor har vi ikke. Mulig Sinisterra kan trylle litt etterhvert. Men vi har nå flere  forskjellige offensive typer og flere av dem har bra med end product.

Tryggheten bakover vil gi oss flere poeng. Dødballer begge veier ser bra ut. Det vil gi poeng og tryggere plass på tabellen selv hvis det lugger fremover. Lugger det ikke så tror jeg 8 plass kan være mulig.

Gleder meg!

leedslife

Sv: Pre season 2022
« Svar #381 på: Juli 31, 2022, 22:13:59 »
Er vel tvilsomt at vi vil stå slik mot PL motstand med en sånn risiko. Da vil vi jo bli sablet ned av de bedre lagene i divisjonen. I tillegg til de to målene dems hadde de to store sjanser til. En i første omgang og en like etter andre målet dems i andre omgang. Det går ikke fra neste helg av.
Viktige her var vel øvingen på presspillet og ettertryket. I tillegg til alt rundt det å score 6 mål på Elland Road er jo en fantastisk opplevelse inn mot neste helg.
Godt for Bamford. Det er så viktig for sesongen at han er tilbake. Man er avhengig av en spiss som leverer sesongen gjennom når marginene er så små i konkurranse med andre klubber rundt nedre halvdel/midt på tabellen.
Personlig synes jeg det er vanskelig å si så mye om nye spillere og hvordan nivået dems er. Det var ganske svak motstand. Til tider helt hinsides svakt, spesielt i perioder etter alle byttene i andre omg.
Han spissen dems var vel vi linket til x antall ganger under Cellino om jeg minnes riktig.
Klart, ok cv han, men verden går videre.
« Siste redigering: Juli 31, 2022, 22:15:42 av leedslife »

Fantasyland

Sv: Pre season 2022
« Svar #382 på: Juli 31, 2022, 22:29:48 »
Slutt. 6-2! Festfotball av Leeds i andre omgang. Jada, Cagliari er et serie B lag, jada, de byttet mange spillere, men så bra som vi spilte siste 45 var ekstremt oppløftende. Litt urolig for det defansive, særlig når det gjelder overganger, men det kommer på plass. Dette var en skikkelig knall gjennomført kamp! Og alle spillerne fikk spille 90 minutter.

MOM: Aaronson. Harrison, Bamford og Rodrigo også svært solide. Til og med Struijk gjorde en god andre omgang!

auren

Enig. Vi skapte veldig mange sjanser, noe som har vært et problem i pre season hittil.

Vi var enorme i gjennvinningsfasen.

Vil legge til Tyler Adams blant de beste. Plukker opp baller, løper opp spillere og misser sjelden en pasning. Usynlig grovarbeider. Han spår jeg en enorm sesong!

Serie B lag vi møtte. Men 6 mål er uansett bra. De 2 baklengsmålene som kom ila 3 minutter kan lett lukes bort. Litt ukonsentrert vil jeg tro.

Strujik veldig god i andre. Men ingen vingback. Håper på noe krydder inn der. Ikke så bekymret for spissplassen, men med Bamford sin skadehistorikk bør det inn alternativer. Men jeg har så tro på Gelhardt at jeg nesten håper spissen glipper..

Hvis spillestilen til Jesse får frem det beste i Rodrigo får vi en ny klassespiller.

Alternativene fremover er voldsomt forbedret. Gelhardt, Greenwood, Summerville og James ikke med og det skal visstnok inn en hybrid spiss/10er.

Sentralt på midten er vi kraftig forsterket. Backup Forshaw og Gyabi. Tror Klich fort kan forsvinne før vinduet stenger. Derfor utlånet til Bate drøyer?

Sånn det ser ut nå så har Orta truffet på samtlige signeringer. Sinisterra har vi knapt sett, men potenselt en kanonsignering. Så gjenstår det å se når eksamen starter om 6 dager hvordan dem fungerer. Jeg har trua. Med en ny solid venstreback inn så er det nært terningkast 6 vindu.

Kommer det en spiss så håper jeg på enten et opplagt førstevalg eller en ringrev som tåler å sitte litt på benken. Heldigvis er dem opptatt av å ikke hente noen som stagger og hindrer Gelhardt sin utvikling.

Vi har ikke Phillips. Men vi har erstattet han med to. Han ene er raskere og en bedre ballvinner og den andre en bedre ballspiller.

Raphinha sin x-faktor har vi ikke. Mulig Sinisterra kan trylle litt etterhvert. Men vi har nå flere  forskjellige offensive typer og flere av dem har bra med end product.

Tryggheten bakover vil gi oss flere poeng. Dødballer begge veier ser bra ut. Det vil gi poeng og tryggere plass på tabellen selv hvis det lugger fremover. Lugger det ikke så tror jeg 8 plass kan være mulig.

Gleder meg!

Flere gode poenger her så du sparte meg for litt tekst :)

- Veldig fan av den doble-privoten - vi ser langt sterkere ut på midten enn i fjor, og ja, det inkluderer når Phillips spilte
- Rasmus en fin fin oppgradering av Ayling - ser ut som han tar opp arven etter Pontus (fan-favoritt / vinnerskalle)
- Adams som jeg var litt skeptisk til begynner å vinne meg over(fordi jeg drømte om Camara) - kvikk både med og uten ball. Bra driv og pasninger
- Dudududududu Patrick Bamford! Ja, nå ser vi altså hvor mye han betyr for dette laget. Er så mye positivt å si om spillet hans. Værsåsnill og hold deg skadefri nå da
- Aaronson - busy bee som ser ut til å bli veldig viktig for oss denne sesongen. Jobber kontinuerlig
- Press / spillestil begynner å sitte og vi ser mye mer ut som en enhet enn vi gjorde i fjor. Lite varsko på kontring i mot dog. Liker ikke helt hvor sårbare vi er til tider
- Mangel på X-faktor / Raph spiller. Det skulle jo være Sini, men han har vi dessverre ikke fått se så mye til foreløpig. Håper det kommer...
- LB. Pascal er dagens square peg in round hole - jeg vil ha inn en dedikert spiller NÅ.
- Til tross for laber motstand finner jeg såpass mye positivt å ta med videre at jeg begynner å se frem til neste helg :)
- Bonus: Hakkekyllingen Rodrigo fungerer mye bedre i dette systemet enn under Bielsa? Ja, vi får se når det smeller på i PL.

stian

Sv: Pre season 2022
« Svar #383 på: Juli 31, 2022, 23:27:26 »
Begrenset motstand, men det er fullt mulig å ikke skape noe mot dårlige lag også. I så måte er det å få en offensiv forløsning helt glimrende så tett opp til sesongstart. Og ikke minst - vi får ikke bare Bamford i gang, vi får Rodrigo og Aaronson i siget også. Alle fotballspillere (og managere) trenger selvtillit og erfaringer som tilsier at de virkelig kan tro på det systemet de spiller. I 2.omgang er det mulig å kjenne igjen en plan og en struktur som ikke har vært tydelig tidligere i preseason. Og det defensive må være mulig å rette på hvis vi evner å gjøre noe med ballen i andre enden av banen.

Ingen grunn til å ta av, men en god utvikling inn mot seriestart!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #384 på: August 01, 2022, 00:05:30 »
Joe Gelhardt, Sam Greenwood, Crysencio Summerville, Leo Hjelde, Darko Gyabi, Cody Drameh and Archie Gray all featured in a behind-closed-doors friendly defeat by Manchester City on Saturday.
"All the guys, the full 11 yesterday played 90 and the full 11 today played 90 minutes," said Marsch
(YEP)

...og alle de skadde vil være på treningsfeltet i løpet av en/to uker :)
“So Liam will hopefully be on the pitch tomorrow,” said Marsch.

“Sinisterra is probably a week from being on the pitch, Firpo is probably two weeks from being on the pitch. I think Adam is a week from being on the pitch. Luke is probably two weeks from being on the pitch. So we're not at full strength but in two, three weeks, we will be close to that. With the only exception being Stuart Dallas.”

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/jesse-marsch-provides-injury-update-on-five-leeds-united-first-team-stars-after-cagliari-win-3788589
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #385 på: August 01, 2022, 00:28:01 »
Er Klaesson skadet?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjosse77

Sv: Pre season 2022
« Svar #386 på: August 01, 2022, 06:01:36 »
Tror du ikke han spilte den første av de nevnte kampene?

Sent fra min SM-G981B via Tapatalk


Forever Whites

Sv: Pre season 2022
« Svar #387 på: August 01, 2022, 07:29:27 »
Joe Gelhardt, Sam Greenwood, Crysencio Summerville, Leo Hjelde, Darko Gyabi, Cody Drameh and Archie Gray all featured in a behind-closed-doors friendly defeat by Manchester City on Saturday.
"All the guys, the full 11 yesterday played 90 and the full 11 today played 90 minutes," said Marsch
(YEP)

...og alle de skadde vil være på treningsfeltet i løpet av en/to uker :)
“So Liam will hopefully be on the pitch tomorrow,” said Marsch.

“Sinisterra is probably a week from being on the pitch, Firpo is probably two weeks from being on the pitch. I think Adam is a week from being on the pitch. Luke is probably two weeks from being on the pitch. So we're not at full strength but in two, three weeks, we will be close to that. With the only exception being Stuart Dallas.”

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/jesse-marsch-provides-injury-update-on-five-leeds-united-first-team-stars-after-cagliari-win-3788589

Spilte ikke James også på lørdag?
« Siste redigering: August 01, 2022, 07:31:16 av Forever Whites »
Medlem 94237

Sterland

Sv: Pre season 2022
« Svar #388 på: August 01, 2022, 10:11:26 »
Slutt. 6-2! Festfotball av Leeds i andre omgang. Jada, Cagliari er et serie B lag, jada, de byttet mange spillere, men så bra som vi spilte siste 45 var ekstremt oppløftende. Litt urolig for det defansive, særlig når det gjelder overganger, men det kommer på plass. Dette var en skikkelig knall gjennomført kamp! Og alle spillerne fikk spille 90 minutter.

MOM: Aaronson. Harrison, Bamford og Rodrigo også svært solide. Til og med Struijk gjorde en god andre omgang!

auren

Enig. Vi skapte veldig mange sjanser, noe som har vært et problem i pre season hittil.

Vi var enorme i gjennvinningsfasen.

Vil legge til Tyler Adams blant de beste. Plukker opp baller, løper opp spillere og misser sjelden en pasning. Usynlig grovarbeider. Han spår jeg en enorm sesong!

Serie B lag vi møtte. Men 6 mål er uansett bra. De 2 baklengsmålene som kom ila 3 minutter kan lett lukes bort. Litt ukonsentrert vil jeg tro.

Strujik veldig god i andre. Men ingen vingback. Håper på noe krydder inn der. Ikke så bekymret for spissplassen, men med Bamford sin skadehistorikk bør det inn alternativer. Men jeg har så tro på Gelhardt at jeg nesten håper spissen glipper..

Hvis spillestilen til Jesse får frem det beste i Rodrigo får vi en ny klassespiller.

Alternativene fremover er voldsomt forbedret. Gelhardt, Greenwood, Summerville og James ikke med og det skal visstnok inn en hybrid spiss/10er.

Sentralt på midten er vi kraftig forsterket. Backup Forshaw og Gyabi. Tror Klich fort kan forsvinne før vinduet stenger. Derfor utlånet til Bate drøyer?

Sånn det ser ut nå så har Orta truffet på samtlige signeringer. Sinisterra har vi knapt sett, men potenselt en kanonsignering. Så gjenstår det å se når eksamen starter om 6 dager hvordan dem fungerer. Jeg har trua. Med en ny solid venstreback inn så er det nært terningkast 6 vindu.

Kommer det en spiss så håper jeg på enten et opplagt førstevalg eller en ringrev som tåler å sitte litt på benken. Heldigvis er dem opptatt av å ikke hente noen som stagger og hindrer Gelhardt sin utvikling.

Vi har ikke Phillips. Men vi har erstattet han med to. Han ene er raskere og en bedre ballvinner og den andre en bedre ballspiller.

Raphinha sin x-faktor har vi ikke. Mulig Sinisterra kan trylle litt etterhvert. Men vi har nå flere  forskjellige offensive typer og flere av dem har bra med end product.

Tryggheten bakover vil gi oss flere poeng. Dødballer begge veier ser bra ut. Det vil gi poeng og tryggere plass på tabellen selv hvis det lugger fremover. Lugger det ikke så tror jeg 8 plass kan være mulig.

Gleder meg!
Tja.. Tatt i betraktning at vi møter et serie B lag, og at disse bytter stort sett hele laget ved pause. Faktum er at vi scorer 5 av målene og skaper brorparten av sjansene etter pause når motstanden er meget meget svak. Meget bekymringsfullt at vi slipper de til 4 store sjanser (så vidt jeg husker) mot dette laget. Det kaller jeg ikke defensiv trygghet. Aggressiviteten var meget bra, men vi er utrolig sårbare ved brudd.
Men ser en kampen under ett var alle tilvekstene veldig bra og Rodrigo var til dels enorm. Men vi må ikke la oss lure til å tro at dette var noe i nærheten av PL-motstand. PL målestokkene i pre-season (AV og CP) har vist at vi har massive utfordringer med å skape sjanser/score.
Håper fortsatt på et alternativ til spissplassen/10'er rollen og en ny VB. Virker i alle fall som de nye spillerne er gode forsterkninger til troppen. 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #389 på: August 01, 2022, 10:33:04 »

Tja.. Tatt i betraktning at vi møter et serie B lag, og at disse bytter stort sett hele laget ved pause. Faktum er at vi scorer 5 av målene og skaper brorparten av sjansene etter pause når motstanden er meget meget svak. Meget bekymringsfullt at vi slipper de til 4 store sjanser (så vidt jeg husker) mot dette laget. Det kaller jeg ikke defensiv trygghet. Aggressiviteten var meget bra, men vi er utrolig sårbare ved brudd.
Men ser en kampen under ett var alle tilvekstene veldig bra og Rodrigo var til dels enorm. Men vi må ikke la oss lure til å tro at dette var noe i nærheten av PL-motstand. PL målestokkene i pre-season (AV og CP) har vist at vi har massive utfordringer med å skape sjanser/score.
Håper fortsatt på et alternativ til spissplassen/10'er rollen og en ny VB. Virker i alle fall som de nye spillerne er gode forsterkninger til troppen.

Pre season er pre season. Javisst ble vi alle betenkt i den femminuttersperioden da 3-0 nesten ble til 3-3. Samtidig var det kanskje bra den kom nå slik at vi ikke alle lullet oss inn i noe...
Heldigvis HAR vi møtt PL-motstand i pre season, kanskje oftere enn noensinne (?) og vi ble da ikke sååå hardt straffet defensivt i de kampene (selv om noen kontraangrep forekom)...

Jeg tror vi må forvente at det meste av sesongens spillerstall allerede er på plass. Det virker som en venstraback vil ankomme, men ikke høyere profilert enn at Firpo vil være førstevalget... Spissen som vil ankomme vil nok også trenge tid  før han er skikkelig tilgjengelig. Men Joffy er klar (skjønt det hevdes at han i likhet med Bamford må trenes med slikehansker mht å ikke slå opp gamle skader...).

Men jeg tror/håper vi har bra dekning nå, at Greenwood/Gray/Forshaw/Struijk/Summerville har tatt steg og er nærmere å utfordre første-elleveren enn før (jeg utelot Klich her fordi jeg har en følelse av at de lar ham gå...).

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan