Skrevet av Emne: Kamper i dag sesongen 22-23  (Lest 57310 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #540 på: April 29, 2023, 20:31:41 »
Det var ein vanvittig viktig snuoperasjon, og kan føre Forest ned.
Etter Southampton neste mandag (som vil gi alt for å klenge seg til håper om overlevelse), har de Chelsea og Arsenal igjen før de avslutter borte mot Palace.
Så de kan fort ryke, sammen med Southampton, men den tredje nedrykksplassen lukter det enn så lenge mykje Leeds av:x

Akkurat nå er vel Chelsea en ønskemotstander i PL. Tap i de fem siste, alle etter at Frank Lampard tok over som manager.

Og den lille fordelen vi har mht. bedre målforskjell, kan fort spises opp i kampene mot Man. City og Newcastle.
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #541 på: April 29, 2023, 20:41:31 »
Levner ikke Leeds noen sjanse mot West Ham borte heller. Selv om de taper i dag scorer de 3 mål på corner mot robuste Crystal Palace. Tør ikke tenke på hvordan det vil bli mot oss.. Sjansen til Leeds ligger i seier i morra mot Bournemouth og seier i siste hjemmekamp mot Tottenham. Da ender vi på 36 poeng. Usikker på om det allikevel holder.
« Siste redigering: April 29, 2023, 20:44:05 av Reaney »

TK20

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #542 på: April 29, 2023, 22:31:41 »
Huuuuge kamp i morgen. Seier, og vi er i praksis 4 poeng foran Forest pga målforskjell. Avhengig av resultatet mellom Everton - Leicester på mandag vil vi ha en sunn luke til tre eller fire lag med fire kamper igjen.

KOM IGJEN BOYS!

Fantasyland

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #543 på: April 29, 2023, 22:36:32 »
Vi fikk basicly en håndsrekning av Bees her. Hvis ikke dette fyrer opp gutta i morra er jeg redd ingenting vil gjøre det.

Forøvrig imponert over hvordan Brentford ALDRI gir opp. Er også noe jeg har hørt Thomas Frank prate om. Skulle ønske jeg kunne si det samme om vår gjeng. Vel, i morra er det bære eller briste for å bruke en utslitt frase. Jeg klarer ikke se hvordan dette skal gå uten 3 poeng mot B'mouth.

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #544 på: April 29, 2023, 23:50:42 »
Andre keeper etter Kristoffer Klaesson i Vålerenga, Kjetil Haug i kveld fransk cupmester med Toulouse. De knuste Nantes 5-1 foran 78.000 tilskuere på mektige Stade de France. Tenk for en forskjell sammenlignet med Klaesson. Skal man ha et godt liv i fotball så velg for all del aldri Leeds.

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #545 på: April 30, 2023, 01:20:48 »
Skal man ha et godt liv i fotball så velg for all del aldri Leeds.
Jepp. Leeds er en skikkelig møkkaklubb, med elendige spillere, lagledelse, stadion og supportere. Finnes vel ikke verre klubb i verden.

Fysj!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #546 på: April 30, 2023, 09:41:16 »
Ja, ja, Auren. Alle vet at karrieren til Engas førstekeeper Klaesson har vært et mareritt i Leeds. I liten grad har vi giddet å snakke om det. Nå er han borte fra ALT. Skadet kanskje? Det eneste som kan redde en eventuell Leeds karriere er vel at vi havner i Championship.

lojosang

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #547 på: April 30, 2023, 15:57:28 »
Skal man ha et godt liv i fotball så velg for all del aldri Leeds.
Jepp. Leeds er en skikkelig møkkaklubb, med elendige spillere, lagledelse, stadion og supportere. Finnes vel ikke verre klubb i verden.

Fysj!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det finnes alltids Skjold og Vard! :D

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

Forever Whites

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #548 på: Mai 01, 2023, 09:43:45 »
I dag spiller Leicester hjemme mot Everton.  Uansett utfall av kampen vil et av lagene passere oss på tabellen.  Skal vi håpe på Leicester seier slik at Everton fortsatt vil være 2 poeng bak oss?  Eller uavgjort slik at det fortsatt er tett mellom de 5 nederste lagene?

Nå har vi stelt oss slik til at vi etter kommende kamp mot City(hvis det ikke skjer et under) vil ha dårligere målforskjell enn både Leicester og Everton.  Kun Forest som da er dårligere enn oss der etter kollapsen vi har hatt i april.

Leicester har etter dagens kamp Fulham borte, Liverpool hjemme, Newcaste borte og avslutter med West Ham hjemme.
Everton har Brighton borte, City hjemme, Ulvene borte og Bournemouth hjemme.
Forest har Southampton hjemme, Chelsea borte, Arsenal hjemme og Palace borte.

Southampton er havnet såpass bakpå at jeg tror de er fortapt allerede.  De har Forest borte, Fulham hjemme, Brighton borte og Liverpool hjemme. Med tanke på at de bør vinne minst 3 av de fire siste for å klare seg er de for min del avskrevet.

Selv har vi  City borte, Newcaste hjemme, West Ham borte og avslutter med Tottenham hjemme.  Vi bør vel helst ha fått inn en ny trener som kan "defragmentere" hjernene til spilleren hvis vi skal få noen poeng ut av de 4 oppgjørene?  Mest sannsynlig mener jeg vi kan ta poeng i de to siste oppgjørene.  Da har også ny trener fått litt tid på seg til å drille laget.  Det ser ikke enkelt ut, men den fete damen har ikke startet sangen sin ennå.

Tilbake til innledningen her, selv håper jeg på uavgjort i dag mellom Leicester og Everton.

Medlem 94237

Kato

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #549 på: Mai 01, 2023, 10:08:47 »
I dag spiller Leicester hjemme mot Everton.  Uansett utfall av kampen vil et av lagene passere oss på tabellen.  Skal vi håpe på Leicester seier slik at Everton fortsatt vil være 2 poeng bak oss?  Eller uavgjort slik at det fortsatt er tett mellom de 5 nederste lagene?

Nå har vi stelt oss slik til at vi etter kommende kamp mot City(hvis det ikke skjer et under) vil ha dårligere målforskjell enn både Leicester og Everton.  Kun Forest som da er dårligere enn oss der etter kollapsen vi har hatt i april.

Leicester har etter dagens kamp Fulham borte, Liverpool hjemme, Newcaste borte og avslutter med West Ham hjemme.
Everton har Brighton borte, City hjemme, Ulvene borte og Bournemouth hjemme.
Forest har Southampton hjemme, Chelsea borte, Arsenal hjemme og Palace borte.

Southampton er havnet såpass bakpå at jeg tror de er fortapt allerede.  De har Forest borte, Fulham hjemme, Brighton borte og Liverpool hjemme. Med tanke på at de bør vinne minst 3 av de fire siste for å klare seg er de for min del avskrevet.

Selv har vi  City borte, Newcaste hjemme, West Ham borte og avslutter med Tottenham hjemme.  Vi bør vel helst ha fått inn en ny trener som kan "defragmentere" hjernene til spilleren hvis vi skal få noen poeng ut av de 4 oppgjørene?  Mest sannsynlig mener jeg vi kan ta poeng i de to siste oppgjørene.  Da har også ny trener fått litt tid på seg til å drille laget.  Det ser ikke enkelt ut, men den fete damen har ikke startet sangen sin ennå.

Tilbake til innledningen her, selv håper jeg på uavgjort i dag mellom Leicester og Everton.

Basert på gjenstående program håper jeg på 5-0 til Leicester i dag. Vi må få sendt de avgårde, og holdt Everton bak oss. Everton har tøffest program. Problemet er at Everton ihvertfall ser ut til at de vil berge plassen, vi har gitt helt opp.
 

Cherry

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #550 på: Mai 01, 2023, 12:51:08 »
Jeg mener West Ham har tøffest program igjen, ettersom de også spiller europacup «mellom» de viktige seriekampene.
Uansett må vi antagelig skaffe/få 6 poeng selv da…

Mest sannsynlig er det Forest og Everton vi vil krige mot/med ift nedrykk.

RoarG

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #551 på: Mai 01, 2023, 21:19:56 »
Leicester-Everton 0-1 på straffe. Uansett utfall vil et av disse lagene passere Leeds på tabellen. Pr. nå ligger vi som nr. 17, med bare 8 mål bedre målforskjell enn Forest.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kilgallon

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #552 på: Mai 01, 2023, 21:36:33 »
Vardy redder Leicester. Det er bare å ta av seg hatten…

flynn

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #553 på: Mai 01, 2023, 21:40:16 »
Everton fortjener å rykke ned nå. Ikke minst på grunn av bortedraktene sine, helt utrolig stygge…

flynn

RoarG

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #554 på: Mai 01, 2023, 21:41:56 »
Vardy redder Leicester. Det er bare å ta av seg hatten…
Hjelper å ha en klassespiss, ja.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kilgallon

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #555 på: Mai 01, 2023, 21:47:56 »
Vardy redder Leicester. Det er bare å ta av seg hatten…
Hjelper å ha en klassespiss, ja.
Og en keeper som kan ta med hender (og bein!). Iversen har vært helt fantastisk

Eriksen55

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #556 på: Mai 01, 2023, 21:56:27 »
Calvert Lewin med sinnsyk Bamford bom på 2-1

Maddison bommer på straffe noen minutter på overtid i første. Dessverre bare 2-1

Her kan ikke Everton vinne!

GaryMac

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #557 på: Mai 01, 2023, 21:57:47 »
I dag spiller Leicester hjemme mot Everton.  Uansett utfall av kampen vil et av lagene passere oss på tabellen.  Skal vi håpe på Leicester seier slik at Everton fortsatt vil være 2 poeng bak oss?  Eller uavgjort slik at det fortsatt er tett mellom de 5 nederste lagene?

Nå har vi stelt oss slik til at vi etter kommende kamp mot City(hvis det ikke skjer et under) vil ha dårligere målforskjell enn både Leicester og Everton.  Kun Forest som da er dårligere enn oss der etter kollapsen vi har hatt i april.

Leicester har etter dagens kamp Fulham borte, Liverpool hjemme, Newcaste borte og avslutter med West Ham hjemme.
Everton har Brighton borte, City hjemme, Ulvene borte og Bournemouth hjemme.
Forest har Southampton hjemme, Chelsea borte, Arsenal hjemme og Palace borte.

Southampton er havnet såpass bakpå at jeg tror de er fortapt allerede.  De har Forest borte, Fulham hjemme, Brighton borte og Liverpool hjemme. Med tanke på at de bør vinne minst 3 av de fire siste for å klare seg er de for min del avskrevet.

Selv har vi  City borte, Newcaste hjemme, West Ham borte og avslutter med Tottenham hjemme.  Vi bør vel helst ha fått inn en ny trener som kan "defragmentere" hjernene til spilleren hvis vi skal få noen poeng ut av de 4 oppgjørene?  Mest sannsynlig mener jeg vi kan ta poeng i de to siste oppgjørene.  Da har også ny trener fått litt tid på seg til å drille laget.  Det ser ikke enkelt ut, men den fete damen har ikke startet sangen sin ennå.

Tilbake til innledningen her, selv håper jeg på uavgjort i dag mellom Leicester og Everton.

Basert på gjenstående program håper jeg på 5-0 til Leicester i dag. Vi må få sendt de avgårde, og holdt Everton bak oss. Everton har tøffest program. Problemet er at Everton ihvertfall ser ut til at de vil berge plassen, vi har gitt helt opp.
Tror everton havner på max 32 poeng hvis de taper i dag.

Cherry

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #558 på: Mai 01, 2023, 22:03:09 »
Utrolig bra kamp å se på, begge lag VIL - og innsats er på topp!
Det er slikt « trøkk» utpå banen som våre SKAL prestere i de 4 siste ✌️
Everton goe’ i dag, og det er både smil og temperatur som det skal være- selv for ett bunnlag!

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #559 på: Mai 01, 2023, 22:59:29 »
Slutt. 2-2. Det må vel være det beste resultatet for oss?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #560 på: Mai 02, 2023, 09:28:45 »
Slutt. 2-2. Det må vel være det beste resultatet for oss?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har veldig flyt med resultater som foreløpig går "vår vei" - la det fortsette.
Har en våt drøm om 5 poeng til.........og feks ett mirakel av Southampton mot Forest. ;D

GaryMac

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #561 på: Mai 02, 2023, 22:07:28 »
Ser at Arsenal leder 3-0 mot Chelsea til pause etter en Ødegaard-dobbel.  Burde normalt sett frydet meg langt inn i den hvite sjelen min,  men et Chelsea i katastrofeform, men som er sikret å berge plassen skal møte Nottingham om et par kamper. Rett nok på Stamford Bridge, men er redd for at et hardtkjempende Nottingham fort kan hente tre poeng i den kampen.

Gud bedre, det kommer til å gjøre vondt å håpe på Chelsea-seier...

Nottingham møter forøvrig også Southampton og Crystal Palace i innspurten. Skremmende lett motstand....

Forever Whites

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #562 på: Mai 03, 2023, 05:43:56 »
Ser at Arsenal leder 3-0 mot Chelsea til pause etter en Ødegaard-dobbel.  Burde normalt sett frydet meg langt inn i den hvite sjelen min,  men et Chelsea i katastrofeform, men som er sikret å berge plassen skal møte Nottingham om et par kamper. Rett nok på Stamford Bridge, men er redd for at et hardtkjempende Nottingham fort kan hente tre poeng i den kampen.

Gud bedre, det kommer til å gjøre vondt å håpe på Chelsea-seier...

Nottingham møter forøvrig også Southampton og Crystal Palace i innspurten. Skremmende lett motstand....

Chelsea står med fire tap på fire kamper i serien og 2-8 i målforskjell etter at Frank Lampard overtok skuten.  I tillegg har han to tap i Europa mot Real Madrid og 0-4 i målforskjell der.

Langt fra usannsynlig at Forest karrer til seg et poeng eller tre borte mot Chelsea, og som du skriver har de et lettere kampprogram på papiret enn hva vi har i innspurten.  Allerede når kommende helgs kamper er over(Forest hjemme mot Southampton på mandag) kan de ha opparbeidet seg en 3 poengs ledelse på oss, og nærmest utjevnet den negative målforskjellen de har i forhold til oss.  Det blir ulidelig spennende i innspurten.  Vi kan i verste fall oppleve at vi allerede er fortapt før siste runde skal spilles.  Men vi får leve i håpet enn så lenge.
Medlem 94237

GaryMac

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #563 på: Mai 03, 2023, 22:09:10 »
West-Ham holder Manchester city til uavgjort så lang. Andre omgang er så vidt i gang. To grunner til at City bør vinne: Da har de fortsatt greit taket på Arsenal før de møter oss, og west-ham står fortsatt på 34 poeng og er innen rekkevidde.
Og der scorte City :-)

leedslife

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #564 på: Mai 03, 2023, 22:32:39 »
2-0 Haaland
Da er det bare Dixie Dean igjen for Haaland.
Synd for gutten av vi sparket Gracia ellers hadde han mest sannsynlig luktet på 60 mål denne sesongen. Kanskje til og med tangert den.

Forever Whites

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #565 på: Mai 07, 2023, 19:31:48 »
I dag tapte Newcastle 2-0 hjemme mot Arsenal.  Det kan slå ut i fordel for oss til helgen.  De kan lett begynne å stresse litt med tanke på at de kan ryke ut av topp 4 og CL plass.  Vi har jo vært stresset lenge, så er mer vant til det.  8)
Medlem 94237

Forever Whites

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #566 på: Mai 07, 2023, 20:58:58 »
West Ham leder 1-0 over ManU til pause.  Holder det seg ut kampen er de vel på trygg grunn med tanke på nedrykk.
Medlem 94237

RoarG

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #567 på: Mai 07, 2023, 21:00:57 »
De 2 siste nedrykksplassene står mellom 4 lag: Leeds, Leicester, Everton og Forest. West Ham er ute av det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GaryMac

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #568 på: Mai 07, 2023, 21:05:39 »
West Ham leder 1-0 over ManU til pause.  Holder det seg ut kampen er de vel på trygg grunn med tanke på nedrykk.
Og er det bra eller dårlig?
Synd, med tanke på at det er et lag mindre i nedrykksstriden. Samtidig møter vi et lag i nest siste runde som ikke har noe å spille for - som igjen kan slå begge veier da de også spiller uten noe press. Og de møter også Leicester i siste runde....
Tror jeg heller mot å ønske West-Ham-tap, selv om motstanderen er det laget dere vet...

Dylan

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #569 på: Mai 07, 2023, 21:34:30 »
Sammenlignet med alle andre lag jeg ser virker det som om vi har utrolig treige spillere. Er egentlig bare Harrison som ser ut til å fart som monner litt. Da blir kanskje presset til Leeds puslete og lett å spille av for de andre lagene også.