Skrevet av Emne: Kamper i dag sesongen 22-23  (Lest 57185 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #690 på: Mai 19, 2023, 09:18:45 »
Er det europacup for de 7 øverste lagene i PL? Hvis tilfelle har nok Tottenham alt å spille for i siste kamp. Trolig kan de klare seg med uavgjort, hvis de slår Brentford i morgen og Liverpool ventelig slår Villa. Skulle vi vinne mot West Ham på søndag kan vi ende opp i et scenario der begge lag er tilfreds med ett poeng i siste serierunde.




auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #691 på: Mai 19, 2023, 09:54:40 »
Vedrørende Europacup så kan det være en litt spesiell situasjon. 5 og 6 er Europa League, mens 7 er Conference League. Sistnevnte er en cup jeg trur lag som Villa og Brighton (de har riktignok grep om siste EL-plass nå) vil være fornøyd med.

Spurs trur jeg faktisk vil se på Conf League som en forstyrrelse i neste sesong. Det er jo cupen for de litt rare, som norske lag. Der hvor UEFA prøver å putte de som ikke generer like mye penger.

Ikke at jeg tror Spurs legger seg for å bli nr 8 og havne utenfor, men jeg tror eks Villa vil være langt mer fornøyd med å ta 7 enn Spurs vil. Det blir mange ekstra kamper i jakten på topp fire.
« Siste redigering: Mai 19, 2023, 09:56:20 av Dennis »
Marching on together!

stian

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #692 på: Mai 19, 2023, 10:03:59 »
Vedrørende Europacup så kan det være en litt spesiell situasjon. 5 og 6 er Europa League, mens 7 er Conference League. Sistnevnte er en cup jeg trur lag som Villa og Brighton (de har riktignok grep om siste EL-plass nå) vil være fornøyd med.

Spurs trur jeg faktisk vil se på Conf League som en forstyrrelse i neste sesong. Det er jo cupen for de litt rare, som norske lag. Der hvor UEFA prøver å putte de som ikke generer like mye penger.

Ikke at jeg tror Spurs legger seg for å bli nr 8 og havne utenfor, men jeg tror eks Villa vil være langt mer fornøyd med å ta 7 enn Spurs vil. Det blir mange ekstra kamper i jakten på topp fire.

Jeg ser definitivt poenget med at midtukekamper mot Klaksvik og Hafnafjórdur ikke er drømmen for et PL-lag med ambisjoner. Men vinneren av Conference League går vel direkte inn i gruppespillet i Europa League året etter? Det er jo noe, gitt den økonomiske betydningen av europacupene. I tillegg er det jo en mulighet til å gi unggutter spilletid og erfaring.

Frykter at Tottenham gir jernet.

Russel_Doig

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #693 på: Mai 19, 2023, 11:44:47 »
Tottenham vil nok gi jernet.
Nøkkelen blir 3 poeng mot et West Ham utladet og i bakrus etter triumfen mot AZ Alkmaar, og med Praha i sikte. Vinner vi ikkje med det utgangspunktet så skjønner eg ingenting.

Dennis

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #694 på: Mai 19, 2023, 14:03:34 »
Vedrørende Europacup så kan det være en litt spesiell situasjon. 5 og 6 er Europa League, mens 7 er Conference League. Sistnevnte er en cup jeg trur lag som Villa og Brighton (de har riktignok grep om siste EL-plass nå) vil være fornøyd med.

Spurs trur jeg faktisk vil se på Conf League som en forstyrrelse i neste sesong. Det er jo cupen for de litt rare, som norske lag. Der hvor UEFA prøver å putte de som ikke generer like mye penger.

Ikke at jeg tror Spurs legger seg for å bli nr 8 og havne utenfor, men jeg tror eks Villa vil være langt mer fornøyd med å ta 7 enn Spurs vil. Det blir mange ekstra kamper i jakten på topp fire.

Jeg ser definitivt poenget med at midtukekamper mot Klaksvik og Hafnafjórdur ikke er drømmen for et PL-lag med ambisjoner. Men vinneren av Conference League går vel direkte inn i gruppespillet i Europa League året etter? Det er jo noe, gitt den økonomiske betydningen av europacupene. I tillegg er det jo en mulighet til å gi unggutter spilletid og erfaring.

Frykter at Tottenham gir jernet.

Det aller beste hadde uansett vært at Spurs' skjebne var klar før kampen mot oss. Det nærmeste vi kan komme det, er vel at de får en storseier mot Brentford i morra samtidig som Pool knuser Villa. Da vil Spurs ha tre poeng og målforskjell som Villa neppe tar igjen

De kan like gjerne ha Europa League å spille for mot oss, da blir det fryktelig mye verre for oss.

Brighton kan avgjøre sin egen Europa League-skjebne med hjemmekamp mot Soton i helga, før de tar imot City i midtuka. City vil vinne serien når de slår Lampard og Chelsea søndag. KAN være "bakrus" mot Brighton etterpå og dermed et ferdigspilt Spurs før turen til Elland Road.

Og vi kan også rykke ned søndag...

Er så mye faktorer nå at jeg gleder meg bare til å bli ferdig.
Marching on together!

Josch

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #695 på: Mai 19, 2023, 14:12:11 »
Utrolig hvor mange kamper som plutselig blir interessante når Leeds kjemper mot nedrykk. Slik har det vært de siste måneder.

Forever Whites

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #696 på: Mai 20, 2023, 09:31:58 »
Ulidelig spennende i dag.

Kl 16:00 Ulvene mot Everton.
Kl 18:30 Forest mot Arsenal

Selvfølgelig det beste for oss om både Everton og Forest taper, men det skjer vel neppe?  Tror at Everton tar 3 poeng borte mot Ulvene.  Har også en ullen følelse før kampen mellom Forest og Arsenal.  Satser på at den følelsen kun er der pga situasjonen vi er i og at Arsenal slår tilbake og vinner kampen sin i kveld.

Uansett blir det en kveld for neglebiting, og det vil nok fortsette i morgen også.  Er fornøyd om vi etter helgens kamper er kommet oss bort fra bunn 3 slik at vi i siste runde kan avgjøre det hele selv med et godt resultat, og at presset da vil ligge ekstra på de andre lagene.  Men det er en ønsketenkning da.
« Siste redigering: Mai 20, 2023, 14:21:03 av Forever Whites »
Medlem 94237

Forever Whites

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #697 på: Mai 20, 2023, 15:19:52 »
Tottenham - Brentford 1-2 rett før slutt.  Tottenham ledet 1-0 ved pause, men Brentford har snudd det.
Medlem 94237

RoarG

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #698 på: Mai 20, 2023, 15:21:22 »
3-1 til Brentford nå. Sparer Spurs seg til møtet mot Leeds ;)?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #699 på: Mai 20, 2023, 15:28:45 »
I dag er det Orange/ svart og blått/ hvitt som gjelder( mener d er Gunners bortedrakt) 😜🤓✌️
 

Forever Whites

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #700 på: Mai 20, 2023, 15:35:00 »
3-1 til Brentford nå. Sparer Spurs seg til møtet mot Leeds ;)?

Satser på at det bare bekrefter den dårlige vårsesongen Tottenham har hatt og at vi feier dem av banen neste helg!  8) 8) 8)
Medlem 94237

RoarG

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #701 på: Mai 20, 2023, 15:39:01 »
3-1 til Brentford nå. Sparer Spurs seg til møtet mot Leeds ;)?

Satser på at det bare bekrefter den dårlige vårsesongen Tottenham har hatt og at vi feier dem av banen neste helg!  8) 8) 8)
To lag med elendig vårsesong møtes. Det minst dårlige laget vinner. Eller ebber det ut med et tafatt 0-0 resultat for dem begge?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #702 på: Mai 20, 2023, 16:34:20 »
Jadda!!!! 1-0 til Wolves!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Killa

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #703 på: Mai 20, 2023, 16:35:27 »
Jadda!!!! 1-0 til Wolves!!

auren
Herlig kontring med Traore i hovedrollen!


Sent from my iPhone using Tapatalk

baste

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #704 på: Mai 20, 2023, 16:48:23 »
Jadda!!!! 1-0 til Wolves!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Taper Everton i dag, kan vi klare ny PL kontrakt med 3 poeng. Tror Leicester skal slite med å ta mer en 1-3 poeng.


MOT

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #705 på: Mai 20, 2023, 16:58:28 »
Jadda!!!! 1-0 til Wolves!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Taper Everton i dag, kan vi klare ny PL kontrakt med 3 poeng. Tror Leicester skal slite med å ta mer en 1-3 poeng.


MOT
I teorien ja, men Everton slår nok Bmouth i siste kamp og Forest taper neppe begge kampene sine.

Tap for Everton i dag og uavgjort for oss i morgen, så står vi med lik poengsum og vi foran på flere scorede mål (hvis Everton taper med ett mål). Det kan med andre ord bli en høydramatisk avslutning mot Spurs. Ett av lagene kan gå ned på målforskjellen.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #706 på: Mai 20, 2023, 17:49:25 »
Straks overtid i Wolves-Everton og det står fortsatt 1-0. Men blir nok 6-7 tilleggsminutter her.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #707 på: Mai 20, 2023, 18:00:12 »
FY FAEN I HELVETE!!! 1-1 9 minutter på overtid!! AAAARGH!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #708 på: Mai 20, 2023, 18:02:16 »
Kan ha avgjort nedrykksstriden....
MOT

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #709 på: Mai 20, 2023, 18:02:31 »
Fra å kunne spille uavgjort i morgen for å være trygg, til nå å måtte vinne. Så jævlig utgjort!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GaryMac

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #710 på: Mai 20, 2023, 18:05:45 »
Så jæv..a typisk. Den burde Keeper hatt. Og så den tåspissredningen til Pickford ikke så lenge før...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #711 på: Mai 20, 2023, 18:05:55 »
Surt med den sene utlign8ngen.

Men de vant ikke.

Opp til oss i morgen uansett. Ingen poeng i morgen og vi fortsetter under streken…
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #712 på: Mai 20, 2023, 18:07:05 »
Vi må uansett skaffe disse poenga sjøl, seier i morgen så er vi over streken.
Det går jo uansett nå til siste serieomgang, Forest tap etterpå og Leicester tap på mandag … blir jo en fantastisk spennende søndag- som i fjor!  ;)
 

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #713 på: Mai 20, 2023, 18:07:54 »
Der redda Everton plassen og medfører at vi mest sannsynlig rykker ned. Everton igjen med evne til å score i "injury time" og som gir poeng. Og igjen keeper Pickford med matchavgjørende redning på overtid. Så langt fra vår Leeds verden som det går an.
Bare å gratulere blåtrøyene. Kan være det målet som gjør at vi rykker ned mer ett, gjentar ett mål dårligere målforskjell. Har sagt det i hele år. Denne sesongen er malt på veggen for Leeds sitt vedkommende med blodskrift. Og ingen endring i dag. Hardt, vondt, stygt og bittert når mål i vår disfavør kommer på denne måten.

RoarG

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #714 på: Mai 20, 2023, 18:09:23 »
Bare å skaffe 3 poeng selv. Kan ikke regne med hjelp fra noen. Everton 1 kamp igjen. Kan få maks 36 poeng. Leeds kan få maks 37 poeng. Men da må begge kamper vinnes. VI KAN ALTSÅ KLARE DETTE SELV! Tid til å stå opp og fighte, Leeds!
« Siste redigering: Mai 20, 2023, 18:12:41 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #715 på: Mai 20, 2023, 18:14:07 »
Surt med den sene utlign8ngen.

Men de vant ikke.

Opp til oss i morgen uansett. Ingen poeng i morgen og vi fortsetter under streken…

Vel, verken 0 eller 1 poeng vil hjelpe oss over streken dessverre. Kun seier er godt nok.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #716 på: Mai 20, 2023, 18:15:39 »
Jeg har sagt at Everton trolig klarer dette. Under tvil. Det blir ikke lett å slå Bournemouth for dem. Jeg anser B'mouth som minst like gode som Everton. I dag var Everton veldig forutsigbare. Og heldige.

Reaney

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #717 på: Mai 20, 2023, 18:16:20 »
Leeds uten seier på siste 7 ligakamper og så skal vi plutselig vinne 2 på rad? På tide å slutte å tro på eventyr. Klarer Leeds 4 poeng på de 2 siste kampene vil det være en fantastisk prestasjon. Vi var sekunder fra at det kunne ha holdt vis a vis Everton i dag. Nettopp. Heldige er et nøkkelord i de siste kampene. Når man scorer i 90 + 10 på kampens siste spark så er man nettopp det.
« Siste redigering: Mai 20, 2023, 18:23:00 av Reaney »

auren

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #718 på: Mai 20, 2023, 18:24:17 »
Et viktig moment oppe i det hele er at West Ham nå er 100 % sikret PL-status neste år.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Kamper i dag sesongen 22-23
« Svar #719 på: Mai 20, 2023, 18:24:20 »
Leeds uten seier på siste 7 ligakamper og så skal vi plutselig vinne 2 på rad? På tide å slutte å tro på eventyr. Nettopp. Heldige er et nøkkelord i de siste kampene. Klarer Leeds 4 poeng på de 2 siste kampene vil det være en fantastisk prestasjon. Vi var sekunder fra at det kunne ha holdt vis a vis Everton i dag.

4 kan holde det , vi vet jo mer men har nok ikke fasiten mandag kveld heller.
Ikke helsvart ennå, nå kl 18:24 …