Skrevet av Emne: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2  (Lest 8995 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Cannavaro

Sv: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2
« Svar #180 på: August 07, 2022, 11:50:57 »
Jeg syns det er mange gode refleksjoner å lese her etter kampen igår, og de aller fleste ser hva som er positivt og negativt av gjennomføringen av kampen. Totalt sett er det godt å komme ut av oppgjøret med 3 poeng, hadde jeg vært Wolves tilhenger så hadde jeg vært veldig skuffet igrunn, og det er åpenbart at de manglet en god spiss der fremme så lenge Raul Jimenez er skadet.Wolves spilte god fotball de første 20-25 minuttene av andre omgang, god bevegelse, presise pasninger og aggresivitet i ballgjenvinning høyt i banen. Stort sett i alle kamper vil man se hvor viktig det er at når man har et stort spillemessig overtak så er det viktig å score mål. Det gjorde ikke Wolverhampton, Dendoncker hadde bl.a to store muligheter for å score på oss.  Allikevel skal vi gi vårt eget lag kred som stod imot presset i 2.omgang, og klarte å bryte Wolves ut av rytmen og tildels en liten frustrasjon over at de ikke klarte å få uttelling. Meslier viste storhet, gode reflekser og iskald i avgjørende øyeblikk, en matchvinner !!  Lliorente sklitacklet nesten på seg strekk, Koch hadde en reddende fot eller et hode i noen dueller, Adams og Roca jobbet dypt i egen sekstenmeter for å avverge og sikre, Rasmus jobbet hardt i sine dueller på sin backplass.....vi så alle hvilken energi og innsats våre spillere la i kampen.
Klich og Greenwood bidro supert når de kom inn, og Marsch tok grep når vi trengte det - Fremover ser vi hva Aaronson kan bidra med, og Rodrigo som kanskje kan få sin beste sesong for oss ?  Bamford vil lage mål for oss fremover, garantert. Han har det i seg, trenger bare flere kamper for å bli mer matchfit.

Defensivt, og særlig på brudd/overganger til motstanderen ser vi at vi sliter "big time" - og dette er det store ankepunktet for Leeds i øyeblikket. Strukturen med Adams/Roca sentralt gikk opp i liminga, de kan ikke stå høyt i banen samtidig, og ihvertfall ikke når backene våre er med i angrep.  Potensielt står vi igjen med Koch/Lliorente på brudd imot, en av backene må ha et intenst returløp mens en av de to sentrale må være sikringsspiller når vi er i angrep....da har vi 4 forsvarere dersom motstanderen kommer over oss med 3-5 spillere og det vil være enklere å forsvare seg inntil resten kommer i returløp.
Nøkkelen er å ikke tømme vår midtbane i vårt etablerte angrepsspill - vi må ha sikringer på plass.

Det var 4 debutanter på laget vårt, og de bidrar bra alle sammen. Jeg tror komboen med Roca/Adams kan funke, men det må eksistere mer interne avtaler, eller at de har samsvarig forståelse/samhandling i bevegelsesmønsteret sitt.  Roca sysn hjeg har emne til noe stort, han har godt tempo i seg, overblikk og pasningsfot - og vil være sterk i dueller. Adams kompletterer dette med godt blikk, skaffe seg rom når han trenger det for å etablere oppbyggende spill og jeg mener han bør være bindeleddet med midstoppere og backer samt oppspillspunktet sentralt.  Roca bør ha potensial for å gå på dype gjennombruddsløp i angrep (som vi så med Klich i opprykkssesongen) og kan være mer delaktig i avsluttende angrep.

Totalt sett er dette spennende, også når Gelhardt får prøve seg mer, og vi får Sinisterra tilbake.  Innbytterbenken kan gi Marsch flere spennende muligheter og vi har hele tiden yngre spillere som vil banke på døra for førstelagsspill. 
Jeg gledet meg stort over seieren igår, og er utrolig spent på fortsettelsen og denne sesongen, det vil komme skader, og det vil komme kamper hvor vi kanskje ser håpløse ut, men dette skal vi tenke på er et nytt prosjekt med Jesse Marsch og en rekke nye spillere - vi må la dette få tid til å sette seg, så kan vi evaluere enda bedre etter 10-15 kamper. Jeg tror vi har et mannskap som er såpass spennende og lovende at vi kan klare en plass i midtsjiktet, med en fortsatt positiv utvikling ifht. hva vi så av Leeds igår.  Sterk i trua !!
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Sv: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2
« Svar #181 på: August 07, 2022, 12:05:02 »
Største oppgaven bortsett fra det taktiske for Marsch er å få involvert Gelhart.
Ferdighetene med ball er en ting, men trøkket og hvordan han opptrer trenger dette laget.
Som en liten bulldoser.
Må bare gjøres plass til på et eller annet vis.

Josch

Sv: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2
« Svar #182 på: August 07, 2022, 12:16:32 »
Har sett 2-1 målet en del ganger nå, og det er jo et klassemål med mange gode pasninger. Først Struijk til Greenwood. Adams har en strålende til Klich, flott stikker fra Klich til Bamford og et perfekt legg fra vår nr. 9 som Aaronson presser i mål. Beautiful!  <3

auren

Målet og angrepet er kampens store beholdning.
Jeg savnet denne pasningen til Bamford i hele kampen.
Under Bielsa så vi mye av dette, der Bamford stikker i rett øyeblikk og fores med baller. Han er mester på dette, men da må noen servere ham. Det er det han er god på, og få bruke venstrefoten. Hvis ikke så ser han ganske middels ut.
Håper dette ikke forsvinner med ny coach.

leedslife

Sv: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2
« Svar #183 på: August 07, 2022, 12:16:38 »
Etter å ha sett kampen igjen.
Venstresiden var bedre enn høyre.
Harrison kanskje vår beste.
Sterkt taktisk grep med Klich. De evnet ikke plukke opp han.
Lite pondus sentralt på midten hos oss. Neves dikterte kampen.
Litt bekymringsfullt.
Det er også lov å ha en god keeper. Holder oss inne.
Men herregud å sterkt å snu kampen uanseth å kjørt vi blir i 20 i andre.
Blir spennende å se om stammen i laget er sterk nok slik den ser ut idag

Vi møtte en av Premier Leagues aller beste midtbanespillere i går. Ruben Neves var glimrende, ikke hver dag vi møter det nivået.
Han er veldig god. Uten tvil.
Ward Prowse og Romeu neste helg. Det er noen kamper mellom dem i denne divisjonen og.

stian

Sv: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2
« Svar #184 på: August 07, 2022, 12:24:36 »
Etter å ha sett kampen igjen.
Venstresiden var bedre enn høyre.
Harrison kanskje vår beste.
Sterkt taktisk grep med Klich. De evnet ikke plukke opp han.
Lite pondus sentralt på midten hos oss. Neves dikterte kampen.
Litt bekymringsfullt.
Det er også lov å ha en god keeper. Holder oss inne.
Men herregud å sterkt å snu kampen uanseth å kjørt vi blir i 20 i andre.
Blir spennende å se om stammen i laget er sterk nok slik den ser ut idag
Interessant. Merket meg også at Klich endret kampbildet. Ingen tvil om at han fungerer bedre som 10-er enn lenger bak.
Greenwood tilførte også en del, slik jeg oppfattet det (har ikke fått sett kampen i reprise). Ble egentlig litt skuffet over Adams/Roca i kombo, så Greenwood kan faktisk utfordre på denne plassen fremover. Sterkt av en som stort sett har spilt spiss.
Liker også at Jesse viser full tillit til unggutta ved å gi dem minutter i en kamp som står og vipper.

Den sentrale midtbanen er også min største bekymring fram mot neste runde. Særlig Roca slet veldig med å dekke rom og komme opp i press defensivt. Offensivt var han helt usynlig så vidt jeg fikk med meg. Hvis prestasjonen i går er representativ kommer han til å slite med å holde Forshaw bak seg i kampen om startplass.

Andersen

Sv: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2
« Svar #185 på: August 07, 2022, 12:28:09 »
Tror Leeds laget vil få kjørt seg uansett mot de beste lagene i ligaen også denne sesongen som er begynt . Er bare å innse at topp 6 lagene i PL kan plukke spillere fra øverste hylle i England , ligaer ute i Europa , mens vi har fått /har de spillerene vi har pr dags dato . Minus Phillips og Rahpinha . en kjemperik klubb er jo Leeds United ikke, men klubben bygger stein for stein for fremtiden , ikke  minst da vår italienske eier kjøpte ER og Torp Arch tilbake til klubben. Nye unge spillere hentes til klubben for å utvikles og muligens senere får prøve seg på A laget fremover. Radizzini har eier totalen i klubben frem til 2024 , det blir da spennende å se hva 49ers da vil gjøre med tanke på å ta over klubben , investeringer osv . Tror vi nok en gang må kjempe om overlevelse i PL denne sesongen også , men at laget nå virker noe sterkere i deler av laget , og at vi plukker nok poeng til at vi slipper å se oss over skulderen på plassen vi ligger på ved sesong slutt neste år . MOT.

leedslife

Sv: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2
« Svar #186 på: August 07, 2022, 12:32:29 »
Etter å ha sett kampen igjen.
Venstresiden var bedre enn høyre.
Harrison kanskje vår beste.
Sterkt taktisk grep med Klich. De evnet ikke plukke opp han.
Lite pondus sentralt på midten hos oss. Neves dikterte kampen.
Litt bekymringsfullt.
Det er også lov å ha en god keeper. Holder oss inne.
Men herregud å sterkt å snu kampen uanseth å kjørt vi blir i 20 i andre.
Blir spennende å se om stammen i laget er sterk nok slik den ser ut idag
Interessant. Merket meg også at Klich endret kampbildet. Ingen tvil om at han fungerer bedre som 10-er enn lenger bak.
Greenwood tilførte også en del, slik jeg oppfattet det (har ikke fått sett kampen i reprise). Ble egentlig litt skuffet over Adams/Roca i kombo, så Greenwood kan faktisk utfordre på denne plassen fremover. Sterkt av en som stort sett har spilt spiss.
Liker også at Jesse viser full tillit til unggutta ved å gi dem minutter i en kamp som står og vipper.

Den sentrale midtbanen er også min største bekymring fram mot neste runde. Særlig Roca slet veldig med å dekke rom og komme opp i press defensivt. Offensivt var han helt usynlig så vidt jeg fikk med meg. Hvis prestasjonen i går er representativ kommer han til å slite med å holde Forshaw bak seg i kampen om startplass.
Jeg forstår ikke hvordan vi skal få mest ut av Rocha hvis vi skal spille med så lite posession? Da tar jeg ikke bare utgangspunkt i kampen i går, men generelt under Marsch.
Han er jo først og fremst en dyptliggende playmaker som kan diktere tempo og spill.
Posessionspillet vårt synes jeg er litt ideløst.
Presspillet og ettertrykket derimot er vi jo livsfarlig. Vi livnæres jo av feil his motstander først og fremst.

Men de 20 minuttene i andre omg forstyrrer nok også helhetsinntrykket vel mye?
Det var litt alarmerende og fort man blir litt vel opphengt i det etter hva vi opplevde i fjor?
Post match fra Marsch var jo ganske tydelig på en god gjennomføring og at vi taktisk er solide?
« Siste redigering: August 07, 2022, 12:34:15 av leedslife »

Fantasyland

Sv: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2
« Svar #187 på: August 07, 2022, 14:32:27 »
Etter å ha sett kampen igjen.
Venstresiden var bedre enn høyre.
Harrison kanskje vår beste.
Sterkt taktisk grep med Klich. De evnet ikke plukke opp han.
Lite pondus sentralt på midten hos oss. Neves dikterte kampen.
Litt bekymringsfullt.
Det er også lov å ha en god keeper. Holder oss inne.
Men herregud å sterkt å snu kampen uanseth å kjørt vi blir i 20 i andre.
Blir spennende å se om stammen i laget er sterk nok slik den ser ut idag
Interessant. Merket meg også at Klich endret kampbildet. Ingen tvil om at han fungerer bedre som 10-er enn lenger bak.
Greenwood tilførte også en del, slik jeg oppfattet det (har ikke fått sett kampen i reprise). Ble egentlig litt skuffet over Adams/Roca i kombo, så Greenwood kan faktisk utfordre på denne plassen fremover. Sterkt av en som stort sett har spilt spiss.
Liker også at Jesse viser full tillit til unggutta ved å gi dem minutter i en kamp som står og vipper.

Den sentrale midtbanen er også min største bekymring fram mot neste runde. Særlig Roca slet veldig med å dekke rom og komme opp i press defensivt. Offensivt var han helt usynlig så vidt jeg fikk med meg. Hvis prestasjonen i går er representativ kommer han til å slite med å holde Forshaw bak seg i kampen om startplass.

Helt uenig. Vi kan umulig ha sett samme kamp for Roca var magisk de første 20 minuttene av første omgang. Strødde om seg med kvalitetspasninger, kloke valg hele veien og bra tempo. At han blir sliten etterhvert er helt naturlig, han har ikke spilt kamper med denne intensiten tidligere og trenger nok noen til før han er skikkelig fit.

Og dette narrativet om at midtbanen er en bekymring er helt malplassert syntes jeg. Den er bedre og sterkere enn i fjor og det inkluderer når Phillips spilte. Adams var kanskje ikke så synlig, men den jobben han legger ned er enorm. Også fikk han også vist sine offensive kvaliteter når han serverte Klich som igjen spilte gjennom Bamford før målet av Aaronson.

leedslife

Sv: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2
« Svar #188 på: August 07, 2022, 16:51:15 »
Etter å ha sett kampen igjen.
Venstresiden var bedre enn høyre.
Harrison kanskje vår beste.
Sterkt taktisk grep med Klich. De evnet ikke plukke opp han.
Lite pondus sentralt på midten hos oss. Neves dikterte kampen.
Litt bekymringsfullt.
Det er også lov å ha en god keeper. Holder oss inne.
Men herregud å sterkt å snu kampen uanseth å kjørt vi blir i 20 i andre.
Blir spennende å se om stammen i laget er sterk nok slik den ser ut idag
Interessant. Merket meg også at Klich endret kampbildet. Ingen tvil om at han fungerer bedre som 10-er enn lenger bak.
Greenwood tilførte også en del, slik jeg oppfattet det (har ikke fått sett kampen i reprise). Ble egentlig litt skuffet over Adams/Roca i kombo, så Greenwood kan faktisk utfordre på denne plassen fremover. Sterkt av en som stort sett har spilt spiss.
Liker også at Jesse viser full tillit til unggutta ved å gi dem minutter i en kamp som står og vipper.

Den sentrale midtbanen er også min største bekymring fram mot neste runde. Særlig Roca slet veldig med å dekke rom og komme opp i press defensivt. Offensivt var han helt usynlig så vidt jeg fikk med meg. Hvis prestasjonen i går er representativ kommer han til å slite med å holde Forshaw bak seg i kampen om startplass.

Helt uenig. Vi kan umulig ha sett samme kamp for Roca var magisk de første 20 minuttene av første omgang. Strødde om seg med kvalitetspasninger, kloke valg hele veien og bra tempo. At han blir sliten etterhvert er helt naturlig, han har ikke spilt kamper med denne intensiten tidligere og trenger nok noen til før han er skikkelig fit.

Og dette narrativet om at midtbanen er en bekymring er helt malplassert syntes jeg. Den er bedre og sterkere enn i fjor og det inkluderer når Phillips spilte. Adams var kanskje ikke så synlig, men den jobben han legger ned er enorm. Også fikk han også vist sine offensive kvaliteter når han serverte Klich som igjen spilte gjennom Bamford før målet av Aaronson.
Var det en annen som fikk vist kvaliteter så var det Greenwood. Tar du med hele spillet på 2-1 målet som du tegnet opp så er det faktisk Greenwoods evne til å plassere seg, deretter timing på det hele og pasning til Adams som gjør at geniale Klich (ekstrem på timing)blir ledig i mellomrommet.
Samme Greenwood som slo 5 og 5 vellykkede pasninger i går. ( uten at det skal definere hele denne debatten)Ingen Hollywood pasninger, men 2 til viktige pasninger som tok stinget ut av Wolves og vi for første gang i andre omg kunne puste igjen og ta kontroll på ting.
Ser man tilbake er det vel kanskje hovedgrunnen til at han er blitt satset på i den posisjonen. Det ble vel uttalt at han tok det taktiske litt raskere enn andre.(fjoråret) Smådetaljer som det viser kanskje at gutten sitter på endel ting vi ellers ikke har i troppen.
Nå er ikke Greenwood et ferdig produkt enda, langt i fra. Men det er heller ikke dynamikken og effekten av de to som startet sentralt. Håper så klart det kommer (og tror det kommer)men akkurat i går må de ta et stort ansvar for at vi fader så totalt ut av kampen i andre omg.
Selv om det ser ut som en perfekt kombo på papiret trenger det jo ikke bety at det fungerer i praksis.
Til og med Rasmussen som er godt bygd hadde problemer med tempoet og fysikken.
Det er jo en helvetes liga hva gjelder fysikk og intensitet.

Taktisk har jeg ikke vært bergtatt av Marsch, men i mitt hodet bærer de to byttene sentralt i banen i går preg av et smart, smart fotballhodet. De byttene var grunnen til at vi kom ut på riktig side.
Og det skal han ha ordentlig kudos for. Game management når vi er så jevne med flere lag vil bli viktig i fortsettelsen og der pisset han på Lage i går.
« Siste redigering: August 07, 2022, 17:19:04 av leedslife »

stian

Sv: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2
« Svar #189 på: August 07, 2022, 18:31:51 »
Etter å ha sett kampen igjen.
Venstresiden var bedre enn høyre.
Harrison kanskje vår beste.
Sterkt taktisk grep med Klich. De evnet ikke plukke opp han.
Lite pondus sentralt på midten hos oss. Neves dikterte kampen.
Litt bekymringsfullt.
Det er også lov å ha en god keeper. Holder oss inne.
Men herregud å sterkt å snu kampen uanseth å kjørt vi blir i 20 i andre.
Blir spennende å se om stammen i laget er sterk nok slik den ser ut idag
Interessant. Merket meg også at Klich endret kampbildet. Ingen tvil om at han fungerer bedre som 10-er enn lenger bak.
Greenwood tilførte også en del, slik jeg oppfattet det (har ikke fått sett kampen i reprise). Ble egentlig litt skuffet over Adams/Roca i kombo, så Greenwood kan faktisk utfordre på denne plassen fremover. Sterkt av en som stort sett har spilt spiss.
Liker også at Jesse viser full tillit til unggutta ved å gi dem minutter i en kamp som står og vipper.

Den sentrale midtbanen er også min største bekymring fram mot neste runde. Særlig Roca slet veldig med å dekke rom og komme opp i press defensivt. Offensivt var han helt usynlig så vidt jeg fikk med meg. Hvis prestasjonen i går er representativ kommer han til å slite med å holde Forshaw bak seg i kampen om startplass.

Helt uenig. Vi kan umulig ha sett samme kamp for Roca var magisk de første 20 minuttene av første omgang. Strødde om seg med kvalitetspasninger, kloke valg hele veien og bra tempo. At han blir sliten etterhvert er helt naturlig, han har ikke spilt kamper med denne intensiten tidligere og trenger nok noen til før han er skikkelig fit.

Og dette narrativet om at midtbanen er en bekymring er helt malplassert syntes jeg. Den er bedre og sterkere enn i fjor og det inkluderer når Phillips spilte. Adams var kanskje ikke så synlig, men den jobben han legger ned er enorm. Også fikk han også vist sine offensive kvaliteter når han serverte Klich som igjen spilte gjennom Bamford før målet av Aaronson.

Vi har nok sett kamp, men sett den på to veldig forskjellige måter. Vi får følge med ham i de neste kampene og ta opp tråden. Håper du har rett og at han viser seg som et defensivt rivjern etter hvert.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Wolves @Elland Road, 6.8.2022, Kl. 16, ViaSat PL2
« Svar #190 på: August 16, 2022, 20:37:50 »
Fin rapport fra åpningskampen - sett med 'nye' (og amerikanske) øyne:
I’ve stood in a lot of stadiums in my day. I’ve seen a lot of crowds go wild inside them. Elland Road on opening day of a Premier League requires a special tip of the hat. Atmosphere wise, for me? Top ten, easy.
https://swandive.substack.com/p/live-from-leeds-notes-from-brenden?sd=pf
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan