Skrevet av Emne: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay  (Lest 7234 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #150 på: August 21, 2022, 21:37:35 »
Harrison med solide 8,44 i rating på 3 kamper i PL. Over De Bruyne som nr 2.
Det får man vel ikke sett igjen med det første.

Bjosse77

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #151 på: August 21, 2022, 21:43:16 »
Jeg håper det er spill for galleriet. At han innerst inne vet hvem som var best, ellers må han seriøst ta noen runder med folk som ser bak resultatene. De var ikke brutalt gode de første 20 heller. Hadde mye ball på vår halvdel, men skapte ingen store sjanser eller produserte avslutninger fra særlig gode posisjoner.

Eriksen55

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #152 på: August 21, 2022, 21:48:06 »
Akkurat sett dagens kamp på nytt. Enorm prestasjon. Chelsea hadde størst sjanser i starten, men var ikke best de første 20. Vi jaget og stresset dem rundt. Vi produserte tilløp til mange sjanser. Faktisk var Chelsea spillemessig best mellom 20-30 min, men da skapte dem fint lite. De sjansene Chelsea fikk i starten var etter slurv fra Rasmus og Roca.

Måten vi klinka til på, atmosfæren og energien er noe av det beste jeg har sett siden opprykket.

Meslier er klasse. Alltid noe å pirke på. Men med bedre organisering foran seg og at han ikke må spille med så høy risiko vil gjøre han til en av PL beste keepere. Her bør ny og lang kontrakt på bordet ASAP.

Syntes Koch var enorm. Etter 4x45 må Llorente også nevnes. Muligens enda mer enorm. For en kamp.

Strujik. Satte knapt foten feil. Vartet opp med tunnel og solid offensivt spill. Nydelig brytning og startet forspillet til 3-0. Rett og slett en juvel. Verdenklassestopper om noen år! Ny kontrakt Orta!

Adams - For meg soleklar BB. Fulgte ekstra nøye med på kamp to. Leste i mom tråden at feilpasninger hindret i å gi poeng. Det må være feil. Noen bom ble det, som med alle. Men tør å påsta at få har bedre treffprosent enn han. Ellevill kamp!

Roca var god. Ikke like synlig som makkern, men trygg med ball. Også han vinner dueller. Fikk ikke vist frem long range ferdighetene. Et balltap som nesten ble 0-1. Heldigvis ble det offside.

Harrison - For en sesongstart. Lever helt fint med noen balltap og feilvalg når 7 av 10 innvolveringer er verdensklasse. Han har tatt nye steg med ny sjef...

Aaronsen. Pressmaskinen fra helvete. I tilegg kvikk, smart og målfarlig. Kan fort bli årets signering, i PL.

Rodrigo - Elsker at han lykkes. Ingen viser så mye følelse og passion som når han scorer. Blir som en ny signering.



Selv om vi tok en deilig seier og feide Chelsea av banen så er vi sårbare på høyrebacken. De fleste farlighetene mot kom etter tull der og spesielt Rasmus. Spilte seg opp etterhvert, men smånervøs med han bak. Ruser mye, taper dueller og mister ofte ball i form av feilpasnining eller mottak. Men, han viser innimellom glimt og smartnes fremover, så håper at noen gode opplevelser gir han selvtilitt. Finner Ayling tilbake til det han viste de tre første åra under Bielsa så spiller han.

James ble litt borte. Men jobber beinhardt og var innvolvert i det tredje målet. Treffer vi med Sinisterra også så er nok James den som ryker ut. James fra benk kan bli et farlig våpen!

Klich må nevnes. Håper han nå blir og aksepterer rollen. Kommer utpå jaktende og smeller til. Helt nydelig å se han frustrere Chelsea spillerne før han avslutter med å meie ned Silva. Rett og slett deilig.

Forshaw kommer inn og gjør en god jobb. Gelhardt og Greenwood det samme. Vi har mer kvalitet i bredden i år. Flere på benken som kan trygge en seier eller snu en kamp.

Håper fortsatt på en solid spiss inn da jeg ikke stoler på skadene til Bamford og Gelhardt. Spiss og høyreback er jeg mest stresset over. Men funker det så til de grader mot Chelsea så tenker jeg at Orta, Jesse & co kan få bestemme  :)

Sist men ikke minst. Dette unner jeg virkelig Jesse. Han måtte starte på minussiden for mange. Alt han gjorde ble av noen kritisert og mye ble målt opp mot forgjengeren. Rett og slett herlig å se hyllesten han fikk etter kampen.
« Siste redigering: August 21, 2022, 21:55:02 av Eriksen55 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #153 på: August 21, 2022, 22:07:54 »

Klich må nevnes. Håper han nå blir og aksepterer rollen. Kommer utpå jaktende og smeller til. Helt nydelig å se han frustrere Chelsea spillerne før han avslutter med å meie ned Silva. Rett og slett deilig.

Tja, spørs...
Really hope I am wrong and there was no reason why Klich did a lap on his own whist everyone else was off celebrating 🤔
@Emma_Lou_84
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #154 på: August 21, 2022, 22:11:11 »
Jeg håper det er spill for galleriet. At han innerst inne vet hvem som var best, ellers må han seriøst ta noen runder med folk som ser bak resultatene. De var ikke brutalt gode de første 20 heller. Hadde mye ball på vår halvdel, men skapte ingen store sjanser eller produserte avslutninger fra særlig gode posisjoner.
Relativt store de til Sterling synes jeg. Men litt likt han 1 scoring, en offside og 1 bom. Selv om Koch og Strujik har oversikt og setter en god linje, synes jeg det er jævlig sløvt av en absolutt toppspiller som er kommet til Chelsea for å score mål og være forskjellen i viktige kamper.
Mount har vi jo rel kontroll på selv om det var en ok redning.
Vår siste med Harrison og Rodrigo er stor. Overvåkent backspill da av han Ex Brighton fyren.
Han spilte jo Trent ut av rytme og selvtilitt åpningskampen for 2 sesonger siden Harrison.
Blir spennende å se hvilket høyrebacker som må bøte denne sesongen.
Ligger godt ann  til å gjenskape både målpoeng og prestasjoner somi første ses hvis dette fortsetter.
Et helt utrolig lyspunkt og kanskje den neste vi kan få godt med penger for sommeren 23.
« Siste redigering: August 21, 2022, 22:15:28 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #155 på: August 21, 2022, 22:14:17 »

Klich må nevnes. Håper han nå blir og aksepterer rollen. Kommer utpå jaktende og smeller til. Helt nydelig å se han frustrere Chelsea spillerne før han avslutter med å meie ned Silva. Rett og slett deilig.

Tja, spørs...
Really hope I am wrong and there was no reason why Klich did a lap on his own whist everyone else was off celebrating 🤔
@Emma_Lou_84

Skjønner om han vil reise. Men håper han tar en sesong til. Plassen ved siden av Adams er ikke helt umulig å ta, samt at de foran må jo hvile innimellom.

Men Gyabi står vel klar bak i køa..

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #156 på: August 21, 2022, 22:39:06 »
Noen som fikk med seg at vi spilte 'diamant' på midten mot slutten? :o
What did the hand signal mean, you kept showing a diamond hand signal?

That was to go to a diamond we went to a diamond against the ball. I'm building more hand signals with them. So I might start like you know, looking like, I don't know, you guys probably don't know baseball too much.

But I tried not to overcomplicate things but we can communicate because it's hard to communicate it in our stadium, it's so loud and most stadiums in this league. So we're trying as we build match plans to also build these messaging systems so that everybody knows if we change from a system to another if we change how we're going to press or how we're going to play that that that we can make a few hand signals and everybody's clear.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-jesse-marsch-leeds-24815867
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #157 på: August 21, 2022, 22:44:27 »
Noen som fikk med seg at vi spilte 'diamant' på midten mot slutten? :o
What did the hand signal mean, you kept showing a diamond hand signal?

That was to go to a diamond we went to a diamond against the ball. I'm building more hand signals with them. So I might start like you know, looking like, I don't know, you guys probably don't know baseball too much.

But I tried not to overcomplicate things but we can communicate because it's hard to communicate it in our stadium, it's so loud and most stadiums in this league. So we're trying as we build match plans to also build these messaging systems so that everybody knows if we change from a system to another if we change how we're going to press or how we're going to play that that that we can make a few hand signals and everybody's clear.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-jesse-marsch-leeds-24815867
Fikk med meg da Greenwood kylte inn i Chelsea spilleren og Strujik og en annen kom like etter.
Den skulle Tuchel sett igjen - da hadde han nok forstått mer av hvorfor ting ble som de ble.

leedslife

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #158 på: August 21, 2022, 23:00:47 »
Akkurat sett dagens kamp på nytt. Enorm prestasjon. Chelsea hadde størst sjanser i starten, men var ikke best de første 20. Vi jaget og stresset dem rundt. Vi produserte tilløp til mange sjanser. Faktisk var Chelsea spillemessig best mellom 20-30 min, men da skapte dem fint lite. De sjansene Chelsea fikk i starten var etter slurv fra Rasmus og Roca.

Måten vi klinka til på, atmosfæren og energien er noe av det beste jeg har sett siden opprykket.

Meslier er klasse. Alltid noe å pirke på. Men med bedre organisering foran seg og at han ikke må spille med så høy risiko vil gjøre han til en av PL beste keepere. Her bør ny og lang kontrakt på bordet ASAP.

Syntes Koch var enorm. Etter 4x45 må Llorente også nevnes. Muligens enda mer enorm. For en kamp.

Strujik. Satte knapt foten feil. Vartet opp med tunnel og solid offensivt spill. Nydelig brytning og startet forspillet til 3-0. Rett og slett en juvel. Verdenklassestopper om noen år! Ny kontrakt Orta!

Adams - For meg soleklar BB. Fulgte ekstra nøye med på kamp to. Leste i mom tråden at feilpasninger hindret i å gi poeng. Det må være feil. Noen bom ble det, som med alle. Men tør å påsta at få har bedre treffprosent enn han. Ellevill kamp!

Roca var god. Ikke like synlig som makkern, men trygg med ball. Også han vinner dueller. Fikk ikke vist frem long range ferdighetene. Et balltap som nesten ble 0-1. Heldigvis ble det offside.

Harrison - For en sesongstart. Lever helt fint med noen balltap og feilvalg når 7 av 10 innvolveringer er verdensklasse. Han har tatt nye steg med ny sjef...

Aaronsen. Pressmaskinen fra helvete. I tilegg kvikk, smart og målfarlig. Kan fort bli årets signering, i PL.

Rodrigo - Elsker at han lykkes. Ingen viser så mye følelse og passion som når han scorer. Blir som en ny signering.



Selv om vi tok en deilig seier og feide Chelsea av banen så er vi sårbare på høyrebacken. De fleste farlighetene mot kom etter tull der og spesielt Rasmus. Spilte seg opp etterhvert, men smånervøs med han bak. Ruser mye, taper dueller og mister ofte ball i form av feilpasnining eller mottak. Men, han viser innimellom glimt og smartnes fremover, så håper at noen gode opplevelser gir han selvtilitt. Finner Ayling tilbake til det han viste de tre første åra under Bielsa så spiller han.

James ble litt borte. Men jobber beinhardt og var innvolvert i det tredje målet. Treffer vi med Sinisterra også så er nok James den som ryker ut. James fra benk kan bli et farlig våpen!

Klich må nevnes. Håper han nå blir og aksepterer rollen. Kommer utpå jaktende og smeller til. Helt nydelig å se han frustrere Chelsea spillerne før han avslutter med å meie ned Silva. Rett og slett deilig.

Forshaw kommer inn og gjør en god jobb. Gelhardt og Greenwood det samme. Vi har mer kvalitet i bredden i år. Flere på benken som kan trygge en seier eller snu en kamp.

Håper fortsatt på en solid spiss inn da jeg ikke stoler på skadene til Bamford og Gelhardt. Spiss og høyreback er jeg mest stresset over. Men funker det så til de grader mot Chelsea så tenker jeg at Orta, Jesse & co kan få bestemme  :)

Sist men ikke minst. Dette unner jeg virkelig Jesse. Han måtte starte på minussiden for mange. Alt han gjorde ble av noen kritisert og mye ble målt opp mot forgjengeren. Rett og slett herlig å se hyllesten han fikk etter kampen.
Jeg fikk ikke til å heve ut, men det siste der tror jeg er viktigste ut av resultatet.
Vi banker på som en enhet fremover. Det i seg selv er jo en utrolig prestasjon av klubb, trenere, spillere mtp på fortiden.
Uten å ha særlig ryggdekning for påstanden vil jeg tro det løfter oss og gir oss noen ekstra poeng utover sesongen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #159 på: August 21, 2022, 23:05:38 »
Kampen begynte litt som forventet med Chelseaovertak og en Kristensen i store problemer.

Men det at vi tok ledelsen og fortsatte presset forandret ALT.

Spillerne har fått troen, de ser at de kan hamle opp med de beste klubbene og de beste spillerne.
Denne kampen tror jeg betyr MYE for hvilken sesong vi får!







Og det gleder jeg meg til å følge med på. :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #160 på: August 21, 2022, 23:37:12 »
Overraskende og gledelig måten vi beholdt grepet på kampen i 2.omg. Gikk over til 3’er bak men fortsatte å spille når vi vel hadde ballen.

Er det noen som viser Barnsley kampen i Norge?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #161 på: August 22, 2022, 00:00:54 »
Akkurat sett dagens kamp på nytt. Enorm prestasjon. Chelsea hadde størst sjanser i starten, men var ikke best de første 20. Vi jaget og stresset dem rundt. Vi produserte tilløp til mange sjanser. Faktisk var Chelsea spillemessig best mellom 20-30 min, men da skapte dem fint lite. De sjansene Chelsea fikk i starten var etter slurv fra Rasmus og Roca.

Måten vi klinka til på, atmosfæren og energien er noe av det beste jeg har sett siden opprykket.

Meslier er klasse. Alltid noe å pirke på. Men med bedre organisering foran seg og at han ikke må spille med så høy risiko vil gjøre han til en av PL beste keepere. Her bør ny og lang kontrakt på bordet ASAP.

Syntes Koch var enorm. Etter 4x45 må Llorente også nevnes. Muligens enda mer enorm. For en kamp.

Strujik. Satte knapt foten feil. Vartet opp med tunnel og solid offensivt spill. Nydelig brytning og startet forspillet til 3-0. Rett og slett en juvel. Verdenklassestopper om noen år! Ny kontrakt Orta!

Adams - For meg soleklar BB. Fulgte ekstra nøye med på kamp to. Leste i mom tråden at feilpasninger hindret i å gi poeng. Det må være feil. Noen bom ble det, som med alle. Men tør å påsta at få har bedre treffprosent enn han. Ellevill kamp!

Roca var god. Ikke like synlig som makkern, men trygg med ball. Også han vinner dueller. Fikk ikke vist frem long range ferdighetene. Et balltap som nesten ble 0-1. Heldigvis ble det offside.

Harrison - For en sesongstart. Lever helt fint med noen balltap og feilvalg når 7 av 10 innvolveringer er verdensklasse. Han har tatt nye steg med ny sjef...

Aaronsen. Pressmaskinen fra helvete. I tilegg kvikk, smart og målfarlig. Kan fort bli årets signering, i PL.

Rodrigo - Elsker at han lykkes. Ingen viser så mye følelse og passion som når han scorer. Blir som en ny signering.



Selv om vi tok en deilig seier og feide Chelsea av banen så er vi sårbare på høyrebacken. De fleste farlighetene mot kom etter tull der og spesielt Rasmus. Spilte seg opp etterhvert, men smånervøs med han bak. Ruser mye, taper dueller og mister ofte ball i form av feilpasnining eller mottak. Men, han viser innimellom glimt og smartnes fremover, så håper at noen gode opplevelser gir han selvtilitt. Finner Ayling tilbake til det han viste de tre første åra under Bielsa så spiller han.

James ble litt borte. Men jobber beinhardt og var innvolvert i det tredje målet. Treffer vi med Sinisterra også så er nok James den som ryker ut. James fra benk kan bli et farlig våpen!

Klich må nevnes. Håper han nå blir og aksepterer rollen. Kommer utpå jaktende og smeller til. Helt nydelig å se han frustrere Chelsea spillerne før han avslutter med å meie ned Silva. Rett og slett deilig.

Forshaw kommer inn og gjør en god jobb. Gelhardt og Greenwood det samme. Vi har mer kvalitet i bredden i år. Flere på benken som kan trygge en seier eller snu en kamp.

Håper fortsatt på en solid spiss inn da jeg ikke stoler på skadene til Bamford og Gelhardt. Spiss og høyreback er jeg mest stresset over. Men funker det så til de grader mot Chelsea så tenker jeg at Orta, Jesse & co kan få bestemme  :)

Sist men ikke minst. Dette unner jeg virkelig Jesse. Han måtte starte på minussiden for mange. Alt han gjorde ble av noen kritisert og mye ble målt opp mot forgjengeren. Rett og slett herlig å se hyllesten han fikk etter kampen.

Har også sett på nytt, og er helt enig i at Tyler Adams var banens klart beste spiller.
« Siste redigering: August 22, 2022, 00:11:06 av Kato »
 

Sydhagen

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #162 på: August 22, 2022, 07:55:30 »
Overraskende og gledelig måten vi beholdt grepet på kampen i 2.omg. Gikk over til 3’er bak men fortsatte å spille når vi vel hadde ballen.

Er det noen som viser Barnsley kampen i Norge?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror det er Ifollow


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Fantasyland

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #163 på: August 22, 2022, 09:20:25 »
For oss som liker å nerde oss ned med taktikk-tavle og detaljerte beskrivelser er denne fin og ta over morgenkaffen:

https://www.youtube.com/watch?v=wviDYJHcFiQ

Neo

Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #164 på: August 22, 2022, 11:51:34 »
Herlig post-match.

"Tuchel can have his opinion.. Our way of play DICTATED the match!"
Konge-kommentar!

Nå skal vi ikke ta av etter 3 matcher og seier over Chelsea, men om han klarer å omsette de ordene og ambisjonene om Leeds som han her uttrykker, så vil dette bringe oss langt og høyt opp der fremme....

Well done, Jesse!
(So far) ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=TASM3etsKRc


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 21.8.2022, Kl. 15, ViaSat/Viaplay
« Svar #165 på: August 22, 2022, 17:54:26 »
Hva avisene skriver om kampen

'Something is happening with Leeds United' - how nationals reported Whites ending Chelsea hoodoo

The Guardian,
'Thomas Tuchel 'out-thought' by Leeds United and Jesse Marsch'

 BBC,'
'Stunning win to win over Marsch sceptics'

 the Mail
Chelsea aren’t the only club to have undergone a revamp — Marsch has overseen one, too, but Leeds’ version has been methodical.
"This display was carefully managed, professional. Chelsea’s scatty policy in the transfer window — Todd Boehly’s tombola — manifested itself on an afternoon that makes you wonder quite where they are heading."


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/something-happening-leeds-united-how-24818066
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan