Skrevet av Emne: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay  (Lest 6406 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #120 på: August 27, 2022, 18:52:36 »
Nok en baklengs fra den sida, men venstreback det trenger vi ikke.
Da skal jeg svare på samme tabloide måte: Vi trenger ikke venstreback når vi har PLs beste i den posisjonen frem til dagens kamp.

PLs beste? Det var ikke småtterier. I dag så det mest ut som OBOS.
 

HåvardK

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #121 på: August 27, 2022, 18:54:41 »
Ikke et overraskende resultat. Klarer ikke være så negativ. Brighton er gode og gjør oss dårlige og.
Potter er taktisk veldig god. Klart han finner svakhetene våre langs sidene og i kanalene mellom på et Leeds lag som spiller borte. I tillegg besitter de nok kvaliteter og trygghet til å spille av presset vårt.
Vi kan ikke bytte 2-3 posisjoner og kjøpe 2-3 nye spillere fordi vi taper borte på Amex.
Ned på jorden igjen og VELDIG gode muligheter mot Everton hjemme i neste.
Dette er en bra sesongstart og et slagkraftig mannskap som kommer til å ta nok av poeng til å lande på en trygg plassering til slutt.
Helt enig at kampen mot Brighton ikke var helt krise. Men vi mangler definitivt kvalitet på topp, og nå begynner det å haste. Vi kan ikke regne med at Bamford leverer for oss. Han er stort sett skadet, og trenger lang tid på å gjenfinne sharpnessen. Rodrigo har levert over all forventning så langt denne sesongen, men i dag var han virkelig dårlig. Når Gelhardt ikke får mer enn 10 min i en kamp vi ligger under, kan det ikke bety annet enn at tilliten ikke er der. Vi trenger en kvalitetsspiss fort som f.. Er langt fra overbevist om at Struijk/Firpo er godt nok på backen, men antar det ikke kommer inn noe nytt her. Kan ikke se at Brighton var så defensivt solide, da de gav vekk flere bruddmuligheter. I tillegg gjør vi de gode ved å slå langt mot Dunk & co, når de i stedet burde vært utfordret langs bakken. Vi skal på død og liv kjøre et kombinasjonsspill i midten, men vi skaper ingenting og det ender stort sett med brudd eller spill bakover på banen. Harrison blir mer en indreløper enn ving, og hverken Struijk eller Kristensen evner å skape noe fremover. Utrolig trist forestilling.
Svak forestilling, men det blir for dumt å konkludere med at vi trenger masse nye spillere inn og at Rodrigo er en elendig spiller. Vi må regne med at prestasjonene svinger, og i dag var vi i den svake enden av skalaen. Etter mitt syn er hovedårsaken at vi slurver så mye med pasningene og mottakene, noe som smitter over på hele laget. I tillegg greide Brighton å gjøre oss svake, noe de faktisk greier med de fleste lag i divisjonen.
Når det er sagt, er jeg også overrasket over at vi ikke fikk se Joffy tidligere. Jeg undret meg også over at det var James som ble ofret først, siden Harrison var den svakeste av de to. Samtidig har jo Jack hatt en ekstremt god start på sesongen, så det er forståelig at han får tillit. Det samme gjelder også Rodrigo.
Tipper vi kommer sterkt tilbake på tirsdag.

Stut og Fjærkre

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #122 på: August 27, 2022, 18:55:55 »
Sitat fra: Kato link=topic=23789.msg6759
05#msg675905 date=1661614090
Nok en baklengs fra den sida, men venstreback det trenger vi ikke.
Da skal jeg svare på samme tabloide måte: Vi trenger ikke venstreback når vi har PLs beste i den posisjonen frem til dagens kamp.

Struijk prøver å gjøre jobben til Lloriente, som bestemmer segfor å stå stille med ei arm i været, i stedet for å ta ut mannen sin.

HåvardK

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #123 på: August 27, 2022, 18:56:02 »
Nok en baklengs fra den sida, men venstreback det trenger vi ikke.
Da skal jeg svare på samme tabloide måte: Vi trenger ikke venstreback når vi har PLs beste i den posisjonen frem til dagens kamp.

PLs beste? Det var ikke småtterier. I dag så det mest ut som OBOS.
Du skjønner poenget: Struijk har levert glitrende på uvant plass så langt i sesongen. Dessverre ikke i dag, men det er ikke nok til å krisemaksimere - for meg, that is.

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #124 på: August 27, 2022, 19:03:22 »
Ikke et overraskende resultat. Klarer ikke være så negativ. Brighton er gode og gjør oss dårlige og.
Potter er taktisk veldig god. Klart han finner svakhetene våre langs sidene og i kanalene mellom på et Leeds lag som spiller borte. I tillegg besitter de nok kvaliteter og trygghet til å spille av presset vårt.
Vi kan ikke bytte 2-3 posisjoner og kjøpe 2-3 nye spillere fordi vi taper borte på Amex.
Ned på jorden igjen og VELDIG gode muligheter mot Everton hjemme i neste.
Dette er en bra sesongstart og et slagkraftig mannskap som kommer til å ta nok av poeng til å lande på en trygg plassering til slutt.
Helt enig at kampen mot Brighton ikke var helt krise. Men vi mangler definitivt kvalitet på topp, og nå begynner det å haste. Vi kan ikke regne med at Bamford leverer for oss. Han er stort sett skadet, og trenger lang tid på å gjenfinne sharpnessen. Rodrigo har levert over all forventning så langt denne sesongen, men i dag var han virkelig dårlig. Når Gelhardt ikke får mer enn 10 min i en kamp vi ligger under, kan det ikke bety annet enn at tilliten ikke er der. Vi trenger en kvalitetsspiss fort som f.. Er langt fra overbevist om at Struijk/Firpo er godt nok på backen, men antar det ikke kommer inn noe nytt her. Kan ikke se at Brighton var så defensivt solide, da de gav vekk flere bruddmuligheter. I tillegg gjør vi de gode ved å slå langt mot Dunk & co, når de i stedet burde vært utfordret langs bakken. Vi skal på død og liv kjøre et kombinasjonsspill i midten, men vi skaper ingenting og det ender stort sett med brudd eller spill bakover på banen. Harrison blir mer en indreløper enn ving, og hverken Struijk eller Kristensen evner å skape noe fremover. Utrolig trist forestilling.
De er nok klar over det, men kvaliteten på den spissen eller den venstrebacken bør jo være klart bedre enn hva vi har idag i så tilfelle. Er ikke sikkert det er så enkelt når vi er alt ute i sesong. Da snakker du om en spiss eller back som spiller fast og er viktig for klubblaget sitt. I tillegg skal du holde deg innenfor et budsjett.
De vi har vært linket med i det siste er tvilsomt bedre enn de vi allerede har å velge mellom idag mener nå ihvertfall jeg.
I tillegg er jo dette en vurdering og risiko klubben har stått med siden i sommer. Man må jo sette sin lit til at kompetansen er såpass god at slike vurderinger treffer når man har en hel sommer og pre-season.
Man så hva Bielsa klarte med stallen i 18. Må være masse muligheter til å videreutvikle disse spillerne og få det til en samlet enhet som kan konkurrere på en plass rundt midtable +/-.
Vi har jo allerede sett toppnivået og idag er vi kanskje tilbake på noe av det vi så i våres. Taktisk må det være muligheter å forbedre svakheter i systemet.
Samt en mer matchfit Sinisterra vil være et bra element i det offensive spillet nå utover.

Vi har lite skader og fått lov enn så lenge å spille med samme 11ér med vekt på faste relasjoner og trygghet i roller.
Personlig blir jeg ikke overrasket hvis prestasjonsnivået går endel opp og ned denne sesongen mtp så store utskiftninger av stall, men målet må jo være at trenerteamet kan klare å stabilisere det og at vi ikke har en første omgang som idag, eller fader ut som vi gjorde mot Soton og Wolves. Jeg forventer ihvertfall en progresjon på den fronten jo mer kamper de får sammen med forbehold mot skader som i fjor. Heldigvis så har vi fått en god sesongstart poengmessig så de får enn så lenge jobbe i ro og mak.
I tillegg er det god timing på at vi møter et svakt Everton hjemme allerede på Tirsdag. Tar vi 3 poeng der, noe jeg mener vi bør gjøre ,så står vi med 10 på 5 kamper. Så kommer det endel tricky kamper, men ikke mer enn at vi bør kunne ta jevnt med poeng neste måneden.
Klart man lander ganske kraftig når man går fra et historisk 3-0 mot Chelsea til dette, men tror det er viktig at alt ikke svartmales. Det er til og med elementer i denne kampen som er veldig positive.
« Siste redigering: August 27, 2022, 19:15:48 av leedslife »

Dennis

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #125 på: August 27, 2022, 19:20:15 »
Som mot Southampton (2-2-målet) så er det for enkelt å legge all skyld på Struijk. Han markerer mann i begge tilfeller og der er elementær lærdom at man ikke lar en mann ligge ledig på innsiden. Så kan man spørre seg hvorfor Struijk er der inne og markerer, når en annen stopper ligger ledig. Husker ikke i farta hvem det var i dag, mens det mot Soton var Llorente. Den gangen følger ikke Harrison - som var lagt om til vingback mot slutten - sin mann hjem og må ta ansvar for det.

For øvrig har Kristensen vært sterkt delaktig i de tre av de fire første baklengsmåla, inkl opptakten til 2-2 mot Soton. I så måte har Struijk ute av posisjon klart seg mye bedre enn dansken frem til nå.

Skulle også helst sett en naturlig venstreback der over en hel sesong, men tror for øvrig de to måla hadde vært avverget med Cooper på banen.
Marching on together!

Sterland

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #126 på: August 27, 2022, 19:25:49 »
Ikke et overraskende resultat. Klarer ikke være så negativ. Brighton er gode og gjør oss dårlige og.
Potter er taktisk veldig god. Klart han finner svakhetene våre langs sidene og i kanalene mellom på et Leeds lag som spiller borte. I tillegg besitter de nok kvaliteter og trygghet til å spille av presset vårt.
Vi kan ikke bytte 2-3 posisjoner og kjøpe 2-3 nye spillere fordi vi taper borte på Amex.
Ned på jorden igjen og VELDIG gode muligheter mot Everton hjemme i neste.
Dette er en bra sesongstart og et slagkraftig mannskap som kommer til å ta nok av poeng til å lande på en trygg plassering til slutt.
Helt enig at kampen mot Brighton ikke var helt krise. Men vi mangler definitivt kvalitet på topp, og nå begynner det å haste. Vi kan ikke regne med at Bamford leverer for oss. Han er stort sett skadet, og trenger lang tid på å gjenfinne sharpnessen. Rodrigo har levert over all forventning så langt denne sesongen, men i dag var han virkelig dårlig. Når Gelhardt ikke får mer enn 10 min i en kamp vi ligger under, kan det ikke bety annet enn at tilliten ikke er der. Vi trenger en kvalitetsspiss fort som f.. Er langt fra overbevist om at Struijk/Firpo er godt nok på backen, men antar det ikke kommer inn noe nytt her. Kan ikke se at Brighton var så defensivt solide, da de gav vekk flere bruddmuligheter. I tillegg gjør vi de gode ved å slå langt mot Dunk & co, når de i stedet burde vært utfordret langs bakken. Vi skal på død og liv kjøre et kombinasjonsspill i midten, men vi skaper ingenting og det ender stort sett med brudd eller spill bakover på banen. Harrison blir mer en indreløper enn ving, og hverken Struijk eller Kristensen evner å skape noe fremover. Utrolig trist forestilling.
Svak forestilling, men det blir for dumt å konkludere med at vi trenger masse nye spillere inn og at Rodrigo er en elendig spiller. Vi må regne med at prestasjonene svinger, og i dag var vi i den svake enden av skalaen. Etter mitt syn er hovedårsaken at vi slurver så mye med pasningene og mottakene, noe som smitter over på hele laget. I tillegg greide Brighton å gjøre oss svake, noe de faktisk greier med de fleste lag i divisjonen.
Når det er sagt, er jeg også overrasket over at vi ikke fikk se Joffy tidligere. Jeg undret meg også over at det var James som ble ofret først, siden Harrison var den svakeste av de to. Samtidig har jo Jack hatt en ekstremt god start på sesongen, så det er forståelig at han får tillit. Det samme gjelder også Rodrigo.
Tipper vi kommer sterkt tilbake på tirsdag.
Snakker om tabloid.. ingen som mener vi trenger en masse nye spillere. Ei heller at Rodrigo er helt ræva. Men vi mangler kvalitet på topp, og bør forsterke med en spiss. Mener også at vi er for tynne på venstrebacken. Det bekreftes av Marsch at vi er ute etter en spiss, nå gjenstår det å konvertere prat til handling. Harrison lider dessverre av å bli dyttet inn i midten, han er en ving og blir neppe noe annet. Vil ikke akkurat påstå at James var all verden, og kan absolutt forstå at han ble ofret.

Fantasyland

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #127 på: August 27, 2022, 19:39:50 »
Selv om dette var en svak kamp så kunne dette sett helt anderledes ut om Sini hadde brukt venstrebeinet istedenfor høyre 3 minutter før Brighton scora. Da kunne vi fort ha raska med oss alt. Når det er sagt så var det en fortjent seier til hjemmelaget. Veldig skuffende førsteomgang og begge amerikanerne hadde en svak dag på jobb. 3 poeng mot Everton på tirsdag så er dette glemt. We go again.

HåvardK

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #128 på: August 27, 2022, 19:40:53 »
Ikke et overraskende resultat. Klarer ikke være så negativ. Brighton er gode og gjør oss dårlige og.
Potter er taktisk veldig god. Klart han finner svakhetene våre langs sidene og i kanalene mellom på et Leeds lag som spiller borte. I tillegg besitter de nok kvaliteter og trygghet til å spille av presset vårt.
Vi kan ikke bytte 2-3 posisjoner og kjøpe 2-3 nye spillere fordi vi taper borte på Amex.
Ned på jorden igjen og VELDIG gode muligheter mot Everton hjemme i neste.
Dette er en bra sesongstart og et slagkraftig mannskap som kommer til å ta nok av poeng til å lande på en trygg plassering til slutt.
Helt enig at kampen mot Brighton ikke var helt krise. Men vi mangler definitivt kvalitet på topp, og nå begynner det å haste. Vi kan ikke regne med at Bamford leverer for oss. Han er stort sett skadet, og trenger lang tid på å gjenfinne sharpnessen. Rodrigo har levert over all forventning så langt denne sesongen, men i dag var han virkelig dårlig. Når Gelhardt ikke får mer enn 10 min i en kamp vi ligger under, kan det ikke bety annet enn at tilliten ikke er der. Vi trenger en kvalitetsspiss fort som f.. Er langt fra overbevist om at Struijk/Firpo er godt nok på backen, men antar det ikke kommer inn noe nytt her. Kan ikke se at Brighton var så defensivt solide, da de gav vekk flere bruddmuligheter. I tillegg gjør vi de gode ved å slå langt mot Dunk & co, når de i stedet burde vært utfordret langs bakken. Vi skal på død og liv kjøre et kombinasjonsspill i midten, men vi skaper ingenting og det ender stort sett med brudd eller spill bakover på banen. Harrison blir mer en indreløper enn ving, og hverken Struijk eller Kristensen evner å skape noe fremover. Utrolig trist forestilling.
Svak forestilling, men det blir for dumt å konkludere med at vi trenger masse nye spillere inn og at Rodrigo er en elendig spiller. Vi må regne med at prestasjonene svinger, og i dag var vi i den svake enden av skalaen. Etter mitt syn er hovedårsaken at vi slurver så mye med pasningene og mottakene, noe som smitter over på hele laget. I tillegg greide Brighton å gjøre oss svake, noe de faktisk greier med de fleste lag i divisjonen.
Når det er sagt, er jeg også overrasket over at vi ikke fikk se Joffy tidligere. Jeg undret meg også over at det var James som ble ofret først, siden Harrison var den svakeste av de to. Samtidig har jo Jack hatt en ekstremt god start på sesongen, så det er forståelig at han får tillit. Det samme gjelder også Rodrigo.
Tipper vi kommer sterkt tilbake på tirsdag.
Snakker om tabloid.. ingen som mener vi trenger en masse nye spillere. Ei heller at Rodrigo er helt ræva. Men vi mangler kvalitet på topp, og bør forsterke med en spiss. Mener også at vi er for tynne på venstrebacken. Det bekreftes av Marsch at vi er ute etter en spiss, nå gjenstår det å konvertere prat til handling. Harrison lider dessverre av å bli dyttet inn i midten, han er en ving og blir neppe noe annet. Vil ikke akkurat påstå at James var all verden, og kan absolutt forstå at han ble ofret.
Hehe, innrømmer glatt at jeg var litt tabloid og trakk litt for raske konklusjoner i dette innlegget. Syns dog at James var en av våre beste (les: minst dårlige) i første omgang, og involvert i det lille vi greide å skape. Jack er helt klart ving, der er vi helt enig. Fikk lite til i dag.
Jesse prater veldig mye, noe som er både positivt og negativt, etter min mening. Etter Chelsea var det jo en fryd å lese hvert eneste ord han leverte, mens jeg kunne ha tenkt meg at ha hadde holdt kortene LITT nærmere kroppen når han prater om transfers. Slik det er nå, deler han absolutt alle tanker med oss, og det skaper selvsagt forventninger.
Jeg velger som leedslife å tro at årsaken til at venstreback og spiss ikke har kommet inn, er at vi ikke har funnet de riktige kandidatene. Det er åpenbart at eventuelle nye spillere faktisk må tilføre noe vi ikke har fra før, og være vesentlig bedre enn de alternativene vi har. Og kriteriene for å være en del av vårt kollektiv er faktisk ganske spesifikke hvis det skal kunne fungere. I tillegg spiller nok økonomi en rolle, både mtp overgangssum og lønn.
Det sagt: Både Aleksander Sørloth og Charlie Taylor burde kunne passe inn i Leeds. Og jeg skulle gjerne ha sett at troppen ga oss litt flere alternativer, siden det er naivt å tro at vi noen gang vil ha en tilnærmet skadefri tropp.

Kato

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #129 på: August 27, 2022, 20:46:02 »
Meslier 9 - Strålende, holdt oss lenge inne.
Kristensen 5 - Mista all selvtillit fremover, venter på Ayling.
Llorente 5 - Shaky, masse grums.
Koch 6 - Kakken bedre enn makkeren.
Struijk 4 - Syns han var grusomt dårlig, med og uten ball.
Roca 5 - Ble for det mest jagende mellom.
Adams 5 - Slurvet enormt, slet som Roca
Harrison 5 - Tynn femmer, slurvet enormt. Venstresida helt borte før pause.
Rodrigo 4 - Fikk knapt til noe som helst.
Aaronson 7 - Den eneste ute fra start som evnet noe som helst.
James 5 - Nesten så det ser ut som han har mistet litt fart.
Klich 7 - Langt bedre da han kom inn.
Forshaw 6 - Bedre enn de som var der før han.
Sinisterra 7 - Også han løftet laget.
Gelhardt - Underlig valg å skyte på slutten der.
« Siste redigering: August 27, 2022, 20:48:41 av Kato »
 

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #130 på: August 27, 2022, 21:21:49 »
Gode gjennomføringer igjen for Forshaw og ikke minst Klich som du påpeker Kato.
Cooper som er viktig for dette laget er vel ikke langt unna. Ayling og Firpo like bak han.
Vi har jo 4-5 spillere her av betydning på vei tilbake for dem som ser mot overgangsmarkedet.
Endrer jo lite hva gjelder spissplassen så klart, men igjen så må jo spilleren som kommer inn være bedre enn de vi har. Bamford, Rodrigo og Gelhart er jo bedre enn hva mange av lagene rundt oss på tabellen har. Altså ikke der vi ligger idag, men der vi vil legge oss etterhvert som tabellen har satt seg.
Det blir spennende å se om det åpner seg noen muligheter på overgangsmarkedet.
Tror som sagt erfaringen og ikke minst kvaliteten til de som nevnes over vil gjøre utslag utover.
« Siste redigering: August 27, 2022, 21:24:14 av leedslife »

GaryMac

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #131 på: August 27, 2022, 21:54:23 »
Gode gjennomføringer igjen for Forshaw og ikke minst Klich som du påpeker Kato.
Cooper som er viktig for dette laget er vel ikke langt unna. Ayling og Firpo like bak han.
Vi har jo 4-5 spillere her av betydning på vei tilbake for dem som ser mot overgangsmarkedet.
Endrer jo lite hva gjelder spissplassen så klart, men igjen så må jo spilleren som kommer inn være bedre enn de vi har. Bamford, Rodrigo og Gelhart er jo bedre enn hva mange av lagene rundt oss på tabellen har. Altså ikke der vi ligger idag, men der vi vil legge oss etterhvert som tabellen har satt seg.
Det blir spennende å se om det åpner seg noen muligheter på overgangsmarkedet.
Tror som sagt erfaringen og ikke minst kvaliteten til de som nevnes over vil gjøre utslag utover.
Hvis vi får en spiss som er like god som Bamford - men som holder seg skadefri - så er jeg fornøyd.

Bjosse77

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #132 på: August 27, 2022, 23:37:58 »
Selv om dette var en svak kamp så kunne dette sett helt anderledes ut om Sini hadde brukt venstrebeinet istedenfor høyre 3 minutter før Brighton scora. Da kunne vi fort ha raska med oss alt. Når det er sagt så var det en fortjent seier til hjemmelaget. Veldig skuffende førsteomgang og begge amerikanerne hadde en svak dag på jobb. 3 poeng mot Everton på tirsdag så er dette glemt. We go again.
Jeg fikk ikke sett kampen i dag grunnet navnefest til min niese. Men har sett extended highlights. Hvordan INGEN nevner denne sjansen unntatt deg er en gåte. Dette er en 99% for real, hvordan kan han misse denne. Dette er kampens største enkeltfeil. Så ser jeg at som vanlig når vi taper er Meslier banens beste. Hverken på stats eller hva jeg kan se, er han spesielt god i dag?  Er det slik at hvis en keeper redder 2-3 mål og minst en av redningene er ganske bra så er keeperen knall?  Middels +, kanskje. Ser også ut for meg som at vi fortjente uavgjort her, men er enda mindre effektive enn Brighton.

Ellers setter jeg store spørsmålstegn ved at James starter og Gelhardt kommer inn så sent, men dette må jeg se litt nærmere på. Skal prøve å få sett kampen i sin helhet i morgen, selv om det vanskelig å følge med 100% når jeg vet vi taper. Likevel, den sjansen til Sinisterra er garantert den desidert største i kampen, minst på nivå med straffe.

stian

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #133 på: August 28, 2022, 00:37:22 »
Selv om dette var en svak kamp så kunne dette sett helt anderledes ut om Sini hadde brukt venstrebeinet istedenfor høyre 3 minutter før Brighton scora. Da kunne vi fort ha raska med oss alt. Når det er sagt så var det en fortjent seier til hjemmelaget. Veldig skuffende førsteomgang og begge amerikanerne hadde en svak dag på jobb. 3 poeng mot Everton på tirsdag så er dette glemt. We go again.
Jeg fikk ikke sett kampen i dag grunnet navnefest til min niese. Men har sett extended highlights. Hvordan INGEN nevner denne sjansen unntatt deg er en gåte. Dette er en 99% for real, hvordan kan han misse denne. Dette er kampens største enkeltfeil. Så ser jeg at som vanlig når vi taper er Meslier banens beste. Hverken på stats eller hva jeg kan se, er han spesielt god i dag?  Er det slik at hvis en keeper redder 2-3 mål og minst en av redningene er ganske bra så er keeperen knall?  Middels +, kanskje. Ser også ut for meg som at vi fortjente uavgjort her, men er enda mindre effektive enn Brighton.

Ellers setter jeg store spørsmålstegn ved at James starter og Gelhardt kommer inn så sent, men dette må jeg se litt nærmere på. Skal prøve å få sett kampen i sin helhet i morgen, selv om det vanskelig å følge med 100% når jeg vet vi taper. Likevel, den sjansen til Sinisterra er garantert den desidert største i kampen, minst på nivå med straffe.

Her er jeg ikke helt enig med deg. Meslier var banens beste fordi han er den eneste spilleren som leverer på godt nivå når han trengs. Det var ikke noen kunstredninger på noen måte, til det var avslutningene til Brighton for svake. Men han gjør det han skal på en bra måte og hadde han ikke vært patent så hadde Brighton scoret langt flere enn det ene. For en keeper så er det engang slik at enkeltsituasjoner kan være helt matchavgjørende og da blir de situasjonene tyngre enn andre stats.
Sinisterra: Ja, han velger feil fot, men han kommer i full fart inn mot stolpen med mitt vinkel og må få dyttet ballen tilbake for at den skal gå på innsiden. Det er langt fra bare å skli den inn. Det er en stor sjanse, men ikke i nærheten av en sjanse på linje med straffe.

Gelhardts sene intro: Helt enig. Byttene var bra (Klich har virkelig tatt opp hansken), men at ikke Gelhardt kommer tidligere inn var overraskende og skuffende. Sannsynligvis rimelig frustrerende for Gelhardt også.

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #134 på: August 28, 2022, 08:37:28 »
Høyrekanten Solly March får jo lov å avfyre 3 skudd (!) mot Meslier med halvslapt press. Vi kan ikke la motstander komme så enkelt til skudd.
De to første har Meslier god kontroll på, men den siste når March er helt alene er stor.
Det er sterkt av franskmannen. Problemet er vel at March får for god tid.
Ellers er jo dødballsjansen til Llorente stor.
Positivt fra kampen er Rosrigos sjanse med oppspill fra Harrison.
Igjen finner de hverandre.
« Siste redigering: August 28, 2022, 08:41:29 av leedslife »

Reaney

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #135 på: August 28, 2022, 09:06:26 »
Feil og ikke slippe til Gelhardt tidligere, ja. Bare å huske tilbake til 15. mai da han på egenhånd åpnet opp Brighton's bastante forsvar og serverte den livsviktige utligningen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #136 på: August 28, 2022, 09:50:17 »
Mange syns at Jesse bare er full av ord, men jeg syns jeg får mye info ut av presserne hans.
Hvorfor Brighton er så vanskelige å spille mot (for alle for tiden, ikke bare oss...), jo vi blir visst tatt på eget våpen (fra Bielsa-tiden), man marking:
What did Brighton do in the first half to make playing out so difficult?

They man mark. They very clearly man mark and then with the ball, they almost just played long and gave us the ball because they wanted to bypass our pressing, which is part of the match plan that we wanted to build, because when you play against man marking, if you get them to give them time to get into their schemes, then it's always difficult, unless you're really sharp with combinations and then movements in behind to break them down.

For me, we didn't do the things that we wanted to do and then we invited them more and more to dictate the way the game was played. I think we tried to change that in the second half, and I think we tilted the bar more in the second.

Jesse syns ikke vi fulgte 'game plan' nok:
You mentioned cleaner and clearer, do you think decision making in those key moments let you down a little bit?

It was not just that, it was following the match plan a little bit clearer. We had guys kind of freestyling both against the ball and with the ball. So still staying true to the principles and the tactics and the match plans which was a talking point a lot last year, like we would build match plans and ideas and the game would start and the emotion of the game would take over and the opponent was good. Then we wouldn't play the way we wanted it and often at halftime we would say ‘hey, stick to the plan. Here's what's good, here's where we can find space, here's what we can exploit’ and then typically we had better performances in the second half. So that was a little bit like that today.

Ser at flere nevnte dommerens prestasjoner i denne kampen, ja vi fikk ikke mye dømt vår vei...
Det var hans andre PL-kamp, dette...

Her er Jessse in full, forresten
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-jesse-marsh-leeds-24872346

Vi fikk det ikke helt til i denne kampen, nei. Vi fryktet vel mye av dette foran Chelsea-kampen, men der scoret vi først (Sinisterra.... åhhhh), det gjorde vi ikke nå.

Men vi tapte bare 1-0 så vi var inne i kampen till the bitter end.
Nå fikk Everton seg en seier, nei det klarte de jo ikke, hehe, men klarer vi å vise at vi er et bedre lag på tirsdag og skaffe oss de tre poengene vi 'skal' ta?
Jeg innkasserer de i alle fall ikke på forhånd.

Jesse skal være god på rotering. Da forventer eg at Klich starter på tirsdag, vi fungerer for tiden myyye bedre med ham på banen. Er tiden inne for en Sinisterra-start i stedet for James? Egentlig håper eg det selv om eg er usikker på hvor lenge han holder...

Ellers blir det vel samme laget, det er tross alt en styrke at de får mange kamper sammen, det var noe det var lite av i fjor, grunnet skadene. Kristensen har fortsatt en del å gå på, men det er vel ikke slik at Drameh vil komme inn og fungere optimalt med en gang. Han vil (i likhet med Kristensen) trenge noen kamper sammen med de andre før han virkelig tar nivået (tror jeg), så eg går heller for kontinuitet nå.


« Siste redigering: August 28, 2022, 09:55:39 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #137 på: August 28, 2022, 10:23:44 »
Leeds-Live pleier å plukke ut noen 'talking points' etter hver kamp.
Illan Meslier er en av dem etter denne kampen:
Meslier’s trajectory holds steady

In case you had not worked it out yet, Illan Meslier is the next big-money asset Leeds have on their hands. The French stopper will already be on the transfer shortlists for Europe’s best clubs and 2022/23 has the hallmarks of his breakthrough campaign.

Meslier has had his high points since arriving in 2019, but as with any young goalkeeper, he has had errors in him. Now 22 and being encouraged into a leadership role by Marsch, Meslier looks ready to step out of the shadows of Raphinha and Kalvin Phillips as the new pin-up boy.

Already, in each of the four games so far this season, there have been stand-out moments of quality from Meslier. The case was no different in Falmer, where the number one kept the score down at times.

Leeds United supporters react to 'tough' defeat at Brighton as unbeaten start comes to an endleedslive
Solly March was memorably denied twice. The winger saw a first-half effort well held, but in the second half he was through on goal with just Meslier to beat. The Frenchman flew off his line and charged down the shot by keeping himself as big as possible.

Meslier was man of the match and the best of a bad bunch at Brighton. It won’t be the last time we type that.

De fire andre?
Back down to earth
The key takeaway from East Sussex is don’t panic and don’t overreact to one poor performance. On Thursday, Marsch warned Chelsea was the kind of match where the stars align and that really does not happen all too often.

Yes, Saturday was difficult, but Leeds will recover and return to something closer to what was seen in the demolition of the Blues last weekend.

The door opens for the first tactical change of the season
However, the door is ajar for a first tactical shift from Marsch. James himself failed to make any kind of attacking impact at Brighton and with Luis Sinisterra getting sharper by the day, there has to be a temptation to roll the dice.

A four-day window
If the transfer talk could not have been quieter one week ago, Leeds have lost just at the point where the noise will rise on incomings before the window closes. There are four days to run and a blunt display like yesterday’s is doing nothing for those happy to keep the squad as it is through 11pm on Thursday.

In full
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-reality-check-unleash-24873544
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #138 på: August 28, 2022, 10:31:38 »
Mange syns at Jesse bare er full av ord, men jeg syns jeg får mye info ut av presserne hans.
Hvorfor Brighton er så vanskelige å spille mot (for alle for tiden, ikke bare oss...), jo vi blir visst tatt på eget våpen (fra Bielsa-tiden), man marking:
What did Brighton do in the first half to make playing out so difficult?

They man mark. They very clearly man mark and then with the ball, they almost just played long and gave us the ball because they wanted to bypass our pressing, which is part of the match plan that we wanted to build, because when you play against man marking, if you get them to give them time to get into their schemes, then it's always difficult, unless you're really sharp with combinations and then movements in behind to break them down.

For me, we didn't do the things that we wanted to do and then we invited them more and more to dictate the way the game was played. I think we tried to change that in the second half, and I think we tilted the bar more in the second.

Jesse syns ikke vi fulgte 'game plan' nok:
You mentioned cleaner and clearer, do you think decision making in those key moments let you down a little bit?

It was not just that, it was following the match plan a little bit clearer. We had guys kind of freestyling both against the ball and with the ball. So still staying true to the principles and the tactics and the match plans which was a talking point a lot last year, like we would build match plans and ideas and the game would start and the emotion of the game would take over and the opponent was good. Then we wouldn't play the way we wanted it and often at halftime we would say ‘hey, stick to the plan. Here's what's good, here's where we can find space, here's what we can exploit’ and then typically we had better performances in the second half. So that was a little bit like that today.

Ser at flere nevnte dommerens prestasjoner i denne kampen, ja vi fikk ikke mye dømt vår vei...
Det var hans andre PL-kamp, dette...

Her er Jessse in full, forresten
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-jesse-marsh-leeds-24872346

Vi fikk det ikke helt til i denne kampen, nei. Vi fryktet vel mye av dette foran Chelsea-kampen, men der scoret vi først (Sinisterra.... åhhhh), det gjorde vi ikke nå.

Men vi tapte bare 1-0 så vi var inne i kampen till the bitter end.
Nå fikk Everton seg en seier, nei det klarte de jo ikke, hehe, men klarer vi å vise at vi er et bedre lag på tirsdag og skaffe oss de tre poengene vi 'skal' ta?
Jeg innkasserer de i alle fall ikke på forhånd.

Jesse skal være god på rotering. Da forventer eg at Klich starter på tirsdag, vi fungerer for tiden myyye bedre med ham på banen. Er tiden inne for en Sinisterra-start i stedet for James? Egentlig håper eg det selv om eg er usikker på hvor lenge han holder...

Ellers blir det vel samme laget, det er tross alt en styrke at de får mange kamper sammen, det var noe det var lite av i fjor, grunnet skadene. Kristensen har fortsatt en del å gå på, men det er vel ikke slik at Drameh vil komme inn og fungere optimalt med en gang. Han vil (i likhet med Kristensen) trenge noen kamper sammen med de andre før han virkelig tar nivået (tror jeg), så eg går heller for kontinuitet nå.
Angående rotering: Klich fortjener helt klart å starte - men på bekostning av hvem? Han er jo ikke defensivt sterk nok til å ta plassen fra f eks Roca, som kanskje er den som er den nærmeste kandidaten. Da foretrekker jeg heller å ta ut James, kjøre Aaronson på kant og Klich som 10-er.
Sini og Gelhardt bør få godt med spilletid, selv om de vel starter på benken. Og vi bør ikke glemme Greenwood og Summerville i kabalen. Jeg hadde gjerne sett Drameh istf Kristensen, faktisk - men det skjer jo ikke (og jeg innser at det er basert mer på ønske enn reell tro på at akkurat det vil være et sjakktrekk).

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #139 på: August 28, 2022, 10:36:09 »

Angående rotering: Klich fortjener helt klart å starte - men på bekostning av hvem? Han er jo ikke defensivt sterk nok til å ta plassen fra f eks Roca, som kanskje er den som er den nærmeste kandidaten. Da foretrekker jeg heller å ta ut James, kjøre Aaronson på kant og Klich som 10-er.
Sini og Gelhardt bør få godt med spilletid, selv om de vel starter på benken. Og vi bør ikke glemme Greenwood og Summerville i kabalen. Jeg hadde gjerne sett Drameh istf Kristensen, faktisk - men det skjer jo ikke (og jeg innser at det er basert mer på ønske enn reell tro på at akkurat det vil være et sjakktrekk).

Enig, den eneste som 'kan' byttes ut pr nå er James.
Aaronson viste at han funker fint til høyre.
Harrison trenger ikke byttes ut, men roteringsmessig tror jeg Sinisterra er bedre offensivt enn ham, men vi taper nok noe defensivt.
Greenwood og Summerville, ja enig. Men de får nok ikke starte ennå.
Men bør absolutt få minutter.
Mht Drameh - jeg tror ikke han ville gjort det dårligere enn Kristensen om han hadde fått fire kamper på rad for å spille seg inn.
Men det får han naturligvis ikke...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #140 på: August 28, 2022, 10:39:26 »
Stallen er for svak, mener det vil være svært viktig å få hentet en spiss og en venstreback denne uka. Fatter ikke hvorfor ikke Reguilon har vært nevnt. 5 klasser opp fra Struijk på backen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #141 på: August 28, 2022, 10:50:34 »
Stallen er for svak, mener det vil være svært viktig å få hentet en spiss og en venstreback denne uka. Fatter ikke hvorfor ikke Reguilon har vært nevnt. 5 klasser opp fra Struijk på backen.

Eg har innsett at Bamford trolig ikke vil spille fast i lange perioder denne sesongen (heller) og at vi trenger en ny 'Bamford' i troppen - ikke en £40 mill mann inn men en med de samme egenskapene som takler å ikke spille hver kamp (ikke det letteste å lokke inn, I know...)

Synd sånn sett at Sørloth ikke lenger er tilgjengelig (skal visst lånes tilbake til gamleklubben igjen)...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #142 på: August 28, 2022, 11:20:00 »
Når Gelhardt får 10 min i en kamp vi ligger under… Da er ikke tilliten på plass, og det er bare å signe på et utlån. Rodrigo leverer til 2 på børsen, og får spille hele kampen.. Latterlig dårlig kamp, mot en helt ordinær motstander.

Jada, alle som ikke er i en 11'er bør sendes på utlån. Det er faktisk mulig å tenke før man skriver.

Andersen

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #143 på: August 28, 2022, 11:45:41 »
Laget vårt var jo ikke til å kjenne fra Chelsea kampen , fikk sett 1 omg mot Brighton og det var sørgelige greier. Feilpasninger florerte og de gule kortene haglet jo mot våre spillere. Brighton var mer på alerten og ville mer . Vi sliter virkelig når vi spiller mot Brighton . Det har vel begynt å bli et kompleks ? Everton neste hjemme til tirsdag , et Everton lag som virkelig sliter etter at sesongen begynte. La oss håpe Everton får gjennomgå på EL på tirsdag ! MOT.

Forever Whites

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #144 på: August 28, 2022, 11:47:46 »
Vi tapte kampen og noen spillere underpresterte i forhold til de 3 første kampene.  Samtidig møtte vi et godt lag som er vanskelig å spille mot.  Mange forventet at vi ville slite i denne kampen, selv om undertegnede optimistisk tippet 3-0 til oss!  ::)  I andre omgang spilte vi tross alt bedre og med litt mer flaks kunne det like gjerne vært vi som stakk av med seieren.

Uansett ingen krise.  Vi har fått godt med poeng hittil og mer en man kunne forvente på forhånd.  Blir spennende allerede på tirsdag å se hvordan vi responderer på dette tapet. Da møter vi en motstander som ikke har hatt den helt gode starten på sesongen og står med 2 poeng etter 4 kamper.  Med fulle tribuner og den støtten vi vil få tror jeg det går veien.

Krisemaksimere trenger vi ikke gjøre før eventuelt bmoen dukker opp i kamptråden igjen!  ;D
Medlem 94237

HåvardK

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #145 på: August 28, 2022, 12:05:23 »

Angående rotering: Klich fortjener helt klart å starte - men på bekostning av hvem? Han er jo ikke defensivt sterk nok til å ta plassen fra f eks Roca, som kanskje er den som er den nærmeste kandidaten. Da foretrekker jeg heller å ta ut James, kjøre Aaronson på kant og Klich som 10-er.
Sini og Gelhardt bør få godt med spilletid, selv om de vel starter på benken. Og vi bør ikke glemme Greenwood og Summerville i kabalen. Jeg hadde gjerne sett Drameh istf Kristensen, faktisk - men det skjer jo ikke (og jeg innser at det er basert mer på ønske enn reell tro på at akkurat det vil være et sjakktrekk).

Enig, den eneste som 'kan' byttes ut pr nå er James.
Aaronson viste at han funker fint til høyre.
Harrison trenger ikke byttes ut, men roteringsmessig tror jeg Sinisterra er bedre offensivt enn ham, men vi taper nok noe defensivt.
Greenwood og Summerville, ja enig. Men de får nok ikke starte ennå.
Men bør absolutt få minutter.
Mht Drameh - jeg tror ikke han ville gjort det dårligere enn Kristensen om han hadde fått fire kamper på rad for å spille seg inn.
Men det får han naturligvis ikke...
Jeg tenker vel som deg angående Summerville og Greenwood, altså at de jevnlig bør få innhopp for å holde dem inne i varmen.

Sterland

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #146 på: August 28, 2022, 13:52:05 »
Når Gelhardt får 10 min i en kamp vi ligger under… Da er ikke tilliten på plass, og det er bare å signe på et utlån. Rodrigo leverer til 2 på børsen, og får spille hele kampen.. Latterlig dårlig kamp, mot en helt ordinær motstander.

Jada, alle som ikke er i en 11'er bør sendes på utlån. Det er faktisk mulig å tenke før man skriver.
Skrevet delvis i affekt  :) Men jeg er bekymret over hvor Gelhardt står i kurs hos Marsch, når han som eneste reelle 9´er kun får 10 minutter i en kamp vi har jaget scoring hele kampen. Får vi inn en kvalitetsspiss ila vinduet, KAN det være aktuelt å sende han ut på et lån (med klausul om tilbakehenting) for å få matchet han.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #147 på: August 28, 2022, 15:01:54 »

Skrevet delvis i affekt  :) Men jeg er bekymret over hvor Gelhardt står i kurs hos Marsch, når han som eneste reelle 9´er kun får 10 minutter i en kamp vi har jaget scoring hele kampen. Får vi inn en kvalitetsspiss ila vinduet, KAN det være aktuelt å sende han ut på et lån (med klausul om tilbakehenting) for å få matchet han.
Eg skjønner frustrasjonen (som eg også følte på under Bielsa).
No TROR eg Marsch er langt mer villig til å bruke ham (så  har han jo kommet lenger i utviklingen nå enn pr feb-22) men han er samtidig veldig ...skadeplaget. Alltid noe smårusk som gjør at han ikke har vært klar når andre er ute osv...

Kanskje lurt å la ham bli helt klar før vi slipper ham til.
Syns ikke 90-minutteren han fikk mot Barnsley var så overbevisende...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #148 på: August 28, 2022, 15:50:44 »

Skrevet delvis i affekt  :) Men jeg er bekymret over hvor Gelhardt står i kurs hos Marsch, når han som eneste reelle 9´er kun får 10 minutter i en kamp vi har jaget scoring hele kampen. Får vi inn en kvalitetsspiss ila vinduet, KAN det være aktuelt å sende han ut på et lån (med klausul om tilbakehenting) for å få matchet han.
Eg skjønner frustrasjonen (som eg også følte på under Bielsa).
No TROR eg Marsch er langt mer villig til å bruke ham (så  har han jo kommet lenger i utviklingen nå enn pr feb-22) men han er samtidig veldig ...skadeplaget. Alltid noe smårusk som gjør at han ikke har vært klar når andre er ute osv...

Kanskje lurt å la ham bli helt klar før vi slipper ham til.
Syns ikke 90-minutteren han fikk mot Barnsley var så overbevisende...
Jeg tenker vi må og ha realistiske forventninger til de unge og et lengre perspektiv med de som skal spilles inn hos oss akkurat nå. (Gelhart, Greeenwood, Summerville, Hjelde). Nå er det to særs kompetente trenere i Bielsa og Marsch som har vurdert dem over lengre tid. I tillegg til kompetansen og ressursene ellers rundt senior og U-21. Selv om talentet er stort og de som regel har vært outstanding hos U-23 så er det et stykke opp å prestere jevnt i PL. Det er ingen utviklingsliga, det er en liga der resultat kommer først. Da vil mao den innfasingen ta tid. For Marsch del så skal man kanskje være forsiktig og iht resten av stallen. En misfornøyd seniorspiller har en langt tyngre stemme i garderoben enn en gutt på 19/20 som blir vraket eller får mindre min.
Drameh for meg må ut på lån når Ayling er tilbake.
Greenwood,Summerville og Hjelde vil forhåpentligvis få cupene også får vi håpe de tar vare på de sjansene slik at de vil få mer minutter når førstelaget trenger dem i PL.
Gelhart vil få flust med minutter, men det kan fortsatt være han er langt mer effektiv som et alternativ fra benken enn å starte hele kamper.
Jeg synes det ihvertfall var åpenlyst i fjor.
Nå er jo marginene såpass små at hvis byttet med Sinisterra hadde endt i scoring så ville Marsch sine taktiske evner blitt trukket frem etter den begredelige første omgangen vi leverte. Da ville man aldri diskutert manglende minutter for Gelhart.
Heller hvilket fantastisk grep det var med Sinisterra og Forshaw/Klich i sentrale roller.
« Siste redigering: August 28, 2022, 15:55:52 av leedslife »

ar9

Sv: Kamp vs Brighton @Amex Stadium, 27.8.2022, Kl. 16, ViaSat/Viaplay
« Svar #149 på: August 28, 2022, 23:57:27 »
Stallen er for svak, mener det vil være svært viktig å få hentet en spiss og en venstreback denne uka. Fatter ikke hvorfor ikke Reguilon har vært nevnt. 5 klasser opp fra Struijk på backen.
Enig, men når de ikke har gjordt det til nå i vinduet tviler jeg på at det skjer nå helt på tampen av vinduet.


Sent from my iPhone using Tapatalk