Skrevet av Emne: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport  (Lest 8410 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Ny kamp igjen om bare to dager.

Vi møter nå et lag som antas av mange kommer til å slite med å overleve i divisjonen. Her må vi opp i ringene igjen etter nedturen mot Brighton. 2-2 i fjor og tap 1-2 året før. Forrige tap før det igjen var vel tidlig på 1950-tallet? Leeds har med andre ord et bra tak på de blå.

Laget viste mot Chelsea hva som er mulig å få til, så nå gjelder det å holde flyten og ta seier nummer tre på hjemmebane. Får vi se Sinisterra fra start på bekostning av James?
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #1 på: August 28, 2022, 13:29:30 »
Her gjelder det å finne tilbake til taktene fra Chelsea-kampen. Håper at gårsdagens prestasjon mot Brighton var en glipp, og representerer årsverste. Ingen kamper er walk over, så her må alle være på topp for å sikre 3 poeng. Regner med at de som startet mot Chelsea og Brighton også starter i denne kampen. Er optimist og tipper 2-0 til Leeds. Rodrigo og Adams scorer Leeds' mål.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

asLeeds

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #2 på: August 29, 2022, 10:27:12 »
Ny kamp igjen om bare to dager.

Vi møter nå et lag som antas av mange kommer til å slite med å overleve i divisjonen. Her må vi opp i ringene igjen etter nedturen mot Brighton. 2-2 i fjor og tap 1-2 året før. Forrige tap før det igjen var vel tidlig på 1950-tallet? Leeds har med andre ord et bra tak på de blå.

Laget viste mot Chelsea hva som er mulig å få til, så nå gjelder det å holde flyten og ta seier nummer tre på hjemmebane. Får vi se Sinisterra fra start på bekostning av James?

"Får vi se Sinisterra fra start på bekostning av James?"   Håper jeg virkelig !!
DALHEIM WHITES

Dennis

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #3 på: August 29, 2022, 10:34:43 »
Fortsatt litt skuffa over Brighton-tapet, men har fått et noe mer nyansert syn på kampen. Vi løfter oss en del i andre og skaper noen farligheter, hvorav Sinisterras sjanse går inn 9/10 ganger. Brighton spiller kontrollert og har kanskje et lite gir offensivt å gå på, men Leeds var klart bedre etter hvilen enn før. Syns vi taper fortjent nok over 90 minutter, men hadde vi vunnet en tilsvarende kamp hjemme mot Brighton hadde vi nok hatt litt å utsette på vi også.

Uansett, forventer et Leeds som går ut i hundre mot Everton. Dette er en kamp som skal vinnes. Everton er et bunnlag og kan miste Gordon denne uka. Spørsmålet er om han er med i kamptroppen denne kampen, eller om han på tidspunktet er på vei til Chelsea. Det gjenstår å se, men med eller uten han forventer jeg et entusiastisk og offensivt Leeds som styrer kampen foran hjemmepublikummet.

Ser for meg at Klich og Sinisterra er nærme elleveren. Både med tanke på prestasjoner og kort hvile. Råtips på både Klich og Sinisterra inn for Roca og James. Aaronson flyttes ut høyre. Håper også Gelhardt får flere minutter, dersom vi jakter mål.
 
« Siste redigering: August 29, 2022, 11:23:57 av Dennis »
Marching on together!

GeirO

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #4 på: August 29, 2022, 11:21:39 »
Her må det bli seier, ellers tror jeg vi kan glemme seriemesterskapet.... :o

Hjemme mot et antatt dårligere lag tror jeg Sinisterra kan få starte, ja.
MOT

Russel_Doig

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #5 på: August 29, 2022, 11:25:18 »
Fortsatt litt skuffa over Brighton-tapet, men har fått et noe mer nyansert syn på kampen. Vi løfter oss en del i andre og skaper noen farligheter, hvorav Sinisterras sjanse går inn 9/10 ganger. Brighton spiller kontrollert og har kanskje et lite gir offensivt å gå på, men Leeds var klart bedre etter hvilen enn før. Syns vi taper fortjent nok over 90 minutter, men hadde vi vunnet en tilsvarende kamp hjemme mot Brighton hadde vi nok hatt litt å utsette på vi også.

Uansett, forventer et Leeds som går ut i hundre mot Everton. Dette er en kamp som skal vinnes. Everton er et bunnlag og kan miste Gordon denne uka. Spørsmålet er om han er med i kamptroppen denne kampen, eller om han på tidspunktet er på vei til Chelsea. Det gjenstår å se, men med eller uten han forventer jeg et entusiastisk og offensivt Leeds som styrer kampen foran hjemmepublikummet.

Ser for meg at Klich og Sinisterra er nærme elleveren. Både med tanke på prestasjoner og kort hvile. Råtips på samme Klich og Sinisterra inn for Roca og James. Aaronson flyttes ut høyre. Håper også Gelhardt får flere minutter, dersom vi jakter mål.

Dette går jo ikkje opp. Klich er garantert ikkje aktuell for den defensive 2'eren og om du flytter Aaronsen ut så har du 3 vinger.


auren

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #6 på: August 29, 2022, 11:28:44 »
Meslier - Kristensen, Koch, Llorente, Struijk - Roca, Adams - Aaronson, Klich, Harrison - Rodrigo

Jeg blir imponert hvis vi tar denne kampen. Frykter uavgjort eller tap.

Tips: 1-2.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #7 på: August 29, 2022, 12:25:24 »
Fortsatt litt skuffa over Brighton-tapet, men har fått et noe mer nyansert syn på kampen. Vi løfter oss en del i andre og skaper noen farligheter, hvorav Sinisterras sjanse går inn 9/10 ganger. Brighton spiller kontrollert og har kanskje et lite gir offensivt å gå på, men Leeds var klart bedre etter hvilen enn før. Syns vi taper fortjent nok over 90 minutter, men hadde vi vunnet en tilsvarende kamp hjemme mot Brighton hadde vi nok hatt litt å utsette på vi også.

Uansett, forventer et Leeds som går ut i hundre mot Everton. Dette er en kamp som skal vinnes. Everton er et bunnlag og kan miste Gordon denne uka. Spørsmålet er om han er med i kamptroppen denne kampen, eller om han på tidspunktet er på vei til Chelsea. Det gjenstår å se, men med eller uten han forventer jeg et entusiastisk og offensivt Leeds som styrer kampen foran hjemmepublikummet.

Ser for meg at Klich og Sinisterra er nærme elleveren. Både med tanke på prestasjoner og kort hvile. Råtips på samme Klich og Sinisterra inn for Roca og James. Aaronson flyttes ut høyre. Håper også Gelhardt får flere minutter, dersom vi jakter mål.

Dette går jo ikkje opp. Klich er garantert ikkje aktuell for den defensive 2'eren og om du flytter Aaronsen ut så har du 3 vinger.

Det har du jaggu rett i! Her har det gått litt fort i svingene.

Dersom Roca hviles, blir det nok til fordel for Forshaw. Tror nok likevel Klich er nærme en start og da blir det nok for James og Aaronson flyttes ut på høyresiden.

Ellers kunne vel tre vinger vært spennende vel?! :)
Marching on together!

Russel_Doig

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #8 på: August 29, 2022, 12:28:32 »
Fortsatt litt skuffa over Brighton-tapet, men har fått et noe mer nyansert syn på kampen. Vi løfter oss en del i andre og skaper noen farligheter, hvorav Sinisterras sjanse går inn 9/10 ganger. Brighton spiller kontrollert og har kanskje et lite gir offensivt å gå på, men Leeds var klart bedre etter hvilen enn før. Syns vi taper fortjent nok over 90 minutter, men hadde vi vunnet en tilsvarende kamp hjemme mot Brighton hadde vi nok hatt litt å utsette på vi også.

Uansett, forventer et Leeds som går ut i hundre mot Everton. Dette er en kamp som skal vinnes. Everton er et bunnlag og kan miste Gordon denne uka. Spørsmålet er om han er med i kamptroppen denne kampen, eller om han på tidspunktet er på vei til Chelsea. Det gjenstår å se, men med eller uten han forventer jeg et entusiastisk og offensivt Leeds som styrer kampen foran hjemmepublikummet.

Ser for meg at Klich og Sinisterra er nærme elleveren. Både med tanke på prestasjoner og kort hvile. Råtips på samme Klich og Sinisterra inn for Roca og James. Aaronson flyttes ut høyre. Håper også Gelhardt får flere minutter, dersom vi jakter mål.

Dette går jo ikkje opp. Klich er garantert ikkje aktuell for den defensive 2'eren og om du flytter Aaronsen ut så har du 3 vinger.

Det har du jaggu rett i! Her har det gått litt fort i svingene.

Dersom Roca hviles, blir det nok til fordel for Forshaw. Tror nok likevel Klich er nærme en start og da blir det nok for James og Aaronson flyttes ut på høyresiden.

Ellers kunne vel tre vinger vært spennende vel?! :)

3 vinger kunne vært spennende men det ville vel betydd James på topp og det har vi sett nok av :D

leedslife

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #9 på: August 29, 2022, 15:36:30 »
Meslier - Kristensen, Koch, Llorente, Struijk - Roca, Adams - Aaronson, Klich, Harrison - Rodrigo

Jeg blir imponert hvis vi tar denne kampen. Frykter uavgjort eller tap.

Tips: 1-2.

auren
De har vel ikke vunnet siden begynnelsen av Mai. Altså, uten seier på siste 5 PL kamper. Vant mot Fleetwood i cupen da. Skal de vinne så er det mot oss i morgen. Heftig kamper som møter dem etter oss. Liverpool, Arsenal, WH.
Alt kan jo skje. I utgangspunktet to jevne lag ut fra siste sesongers resultater, men synes jo pilen peker ganske kraftig nedover for Everton.
Ikke noe spesielt sterk stall, svak trener og tunge omgivelser å prestere i.
Nei dette mener jeg bør være et godt utgangspunkt for sesongens tredje hjemmeseier. Som deg så skal man ikke utelukke U, men et tap vil være svakt fra vår side. Dette er et lag vi bør slå hjemme skal vi treffe målsetningene satt denne sesongen.
Liker lagoppstillingen din.

Tipper 3-1 - Klich, Rodrigo, James

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #10 på: August 29, 2022, 16:38:28 »
Pre Everton presser

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-jesse-marsch-said-24879578

The players that might put themselves in your thoughts - what can you say about Mateusz Klich and Luis Sinisterra from an Everton perspective about that?

Well, I think that they both are in good form. I thought both played very well against Barnsley. Klichy's clearly 100% fit and I think that Luis is getting more and more fit. So I think that both will be candidates for the starting XI. And then we'll just try to evaluate physically where guys are at so that we'll see who's ready to repeat and go.

It's good thing that we didn't push too many guys midweek. We'll see how Liam Cooper is doing. Patrick Bamford will be really close for that match. So we should have options.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #11 på: August 29, 2022, 16:51:36 »
Tror på jevn kamp. 1-0 eller 0-1.
Leeds scorer etter kollektivt press/ gjenvinning/ overgang eller Everton på dødball.

Cherry

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #12 på: August 29, 2022, 17:36:02 »
Denne kjemper vi land, men det blir tøft mot ett dyptliggende Everton.
De kommer som vanlig til å benytte enhver anledning til å senke tempo og ligge nede….som Wolves.
En av de «deiligste» lag å slå da, med Lampard ved roret…..

2-1 oss.
 

Fantasyland

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #13 på: August 29, 2022, 17:59:04 »
Her tror jeg vi reverserer resultatet mot Brighton, altså 1-0 til oss etter en sliteseier. Sinisterra sin første PL-scoring!

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #14 på: August 29, 2022, 22:32:43 »
Meslier - Drameh, Koch, Llorente, Strujik - Adams, Klich - Harrison, Aaronson, Sinisterra- Rodrigo

Håper dette laget. Tror jeg er ganske spot on hvis Rasmus kommer inn for Cody.

I morgen tror jeg vi kjører over Everton!

Russel_Doig

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #15 på: August 30, 2022, 10:57:32 »
Meslier - Drameh, Koch, Llorente, Strujik - Adams, Klich - Harrison, Aaronson, Sinisterra- Rodrigo

Håper dette laget. Tror jeg er ganske spot on hvis Rasmus kommer inn for Cody.

I morgen tror jeg vi kjører over Everton!

Nekter å tro at vi spiller med Klich i 2'eren defensivt på midten

leedslife

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #16 på: August 30, 2022, 12:45:42 »
Tror kanskje en av Klich/Sinisterra starter.
Hva med Harrison - Klich - Aaronson bak Rodrigo.
Sinisterra som et meget godt alternativ fra benk.
Evt motsatt med Sinisterra for Klich, men Aaronson inn sentralt med Harrison og Sinisterra ut.

Everton kommer nok til å gjøre alt for å stykke opp og dra ned tempoet. De vil neppe stå i det samme kampbildet som vi hadde mot Chelsea hjemme.
Blir spennende å se hvordan Marsch løser denne oppgaven. Tålmodighet kan bli et nøkkelord her. Hvem vi starter med og hvordan vi spiller ut kortene fra benken blir viktig.
Her skal vi ta 3 poeng, 1 som et absolutt minimum.

Johnnyj

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #17 på: August 30, 2022, 19:25:29 »
Har ikke vært spesielt imponert over Everton i år. Tror faktisk det kan bli nok en ny sesong hvor de må kjempe mot nedrykk.

Men det betyr ikke at dette blir en lett match av den grunn. Tipper at vi slipper inn et tidlig drittmål og må jage utligning. Blir seier med knapp margin og høy puls i sluttminuttene.

Kato

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #18 på: August 30, 2022, 20:03:54 »
Sinisterra fra start og Bamford på benk.
 

Hallgeir *

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #19 på: August 30, 2022, 20:11:50 »
Starting XI: Meslier (GK), Koch, Aaronson, Roca, Harrison, Adams, Llorente, Rodirgo (C), Struijk, Sinisterra, Kristensen.

Substitutes: Klaesson (GK), Forshaw, Bamford, Summerville, James, Gelhardt, Drameh, Greenwood, Klich.

Begynner å bli bra kvalitet på "benkesliterne".  :)
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #20 på: August 30, 2022, 20:34:31 »
Mye Leeds og de 2 norske på Viaplay nå før kampstart.
Medlem 94237

GeirO

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #21 på: August 30, 2022, 20:34:53 »
Jøss, Viaplay imponerer med studiosendingen og innslagene i dag.....

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #22 på: August 30, 2022, 20:44:35 »
Stats med en ‘til ettertanke’ her:
From the starting X1 in this corresponding fixture last season, the only two outfield players that have started both games are Pascal Struijk and Jack Harrison,

Ganske fantastisk!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Joe Jordan

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #23 på: August 30, 2022, 20:49:10 »
1-0. Blir deilig å slå Lampard...


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Johnnyj

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #24 på: August 30, 2022, 20:50:00 »
Mye Leeds og de 2 norske på Viaplay nå før kampstart.

Har bitt meg merke i at det er en sterk overvekt av Leeds-supportere blant ekspertene til Viaplay.
Ikke at det er noe å klage på aķkurat  ::)

Gordon McUseless

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #25 på: August 30, 2022, 21:10:39 »
Lite Leeds overtak, men ingenting å skrive hjem om så langt.

GeirO

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #26 på: August 30, 2022, 21:16:36 »
Rotete åpning og er litt redd siden Wikestad stadig snakker om streik.
Men det kan være vår venstreback han snakker om.....
MOT

auren

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #27 på: August 30, 2022, 21:18:00 »
0-1. Det var som svarte!

Nå blir det tøft!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fredhans

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #28 på: August 30, 2022, 21:18:03 »
Tragisk😟

Joe Jordan

Sv: Kamp vs. Everton @ Elland Road, 30.08.22 kl. 21:00 Viasport
« Svar #29 på: August 30, 2022, 21:18:25 »
Argh, hva skjedde der da Llorente?


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson