Skrevet av Emne: Kamp vs. Aston Villa @ Elland Road, 02.10.22 kl. 17:30 Viasport PL  (Lest 6441 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Sv: Kamp vs. Aston Villa @ Elland Road, 02.10.22 kl. 17:30 Viasport PL
« Svar #90 på: Oktober 03, 2022, 11:46:31 »
Er det 4. sesongen til Harrison nå?
I så fall bør det være lett å huske at han ALDRI har utgjort noen trussel de gangene han har vært flyttet til høyresiden. Merkelig bruk av en av våre beste poengplukkere. Rettelse: Idiotisk bruk!

Harrison var jo helt ute av det i går, han bidro nada - og mistet stort sett ballen eller leverte feilpasning de gangene han hadde kula.  Virkelig svak.  Trist at ikke Summerville ble benyttet tidligere når det er sååå synlig at Jack ikke fungerer som i går.
HVIS våre backs`er så viktige i angrepsspillet som jeg også tror de er med Marsch stilen, så er det jo tragisk at Strujic fortsatt spiller VB.  Han evner jo ikke å hverken spille fremover eller løpe fremover det aller meste av kampen.

D positive i går er jo at vi faktisk kommer unna`med ETT poeng.  Liker Roca/Adams , og i går var også Koch , Bamford og Firpo positive.
Sinisterra er en god spiller, men det han gjør og blir utvist for er jo bare trist.

Firpo er ikke lett å bli klok på. Usikker på om attituden og duellspillet er kalkulert eller om det er pga manglende forståelse og plasseringsevne.
Som i går og ved flere anledninger i fjor gir han oss noe viktig i form av at han er oppofrende og trøkker til i spillet, mens andre ganger ser det ut som han verken har oversikt over  seg selv eller det som skjer rundt han.
Ang Roca/Adams er det jo mye å like med begge to, men spørsmålet er hvordan den dynamikken gagner laget og systemet og hvor effektiv er den? Luiz kontrollerte midtbanen og kampen til de grader i går. Synd for han at medspillerne underpresterte bigtime i avgjørende faser, men åpenbar bestemann av samtlige utespillerne for meg. Luiz er en veldig god spiller, men vi skal jo opp mot både lag og enkeltspillere på et høyere nivå enn dette etterhvert nå.
Bamford viser jo hvor viktig han kan være, men personlig begynner jeg å tvile. Han hadde på ny ikke trent på en uke?
Kan jo umulig klare å skape et jevnt godt nivå hvis man stadig ikke får trent ordentlig.

Italieneren for Gelhart som Asbjørn er inne på er jo også intr. Stort sett blitt brukt som en greie fra klubben hele sommer at offensive spillere som kommer inn ikke skal hemme utviklingen til Gelhart.. (ja, det trengs mer enn 1 kamp for å konkludere her, men det kan jo fort gi en pekepinn dette her)
Så blir det uttalt på en pressekonferanse typ august at han (italieneren) er uferdig og ikke klar for PL spill akkurat nå. Dette er helt klart et langsiktig prosjekt.
Dette blir reversert forrige uke med argument mot at han har glidd rett inn i gruppa, vist kvalitet på trening og hatt gode bidrag for Italia i pausen (selv om han ble slaktet i avisene i hjemlandet - uten at kanskje det er så relevant. Er stor forskjell på hele italienske pressen enn blekka til YEP). Slik jeg oppfatter det er jo ikke dette noe media vrir og vrenger på heller. Det blir jo direkte og tydelig kommunisert ut fra Leeds med Kinnear og Marsch bla.
Vi snur med vinden. Hva er egentlig greia her? Oppstår det flere slike ting kan jo det potensielt tære voldsomt på tilliten for konsumer, spesielt når resultatetene er som de er pr nu og vi viser lite progresjon om noe i det store bildet.
Nå er ikke dette noe kritikk mot italieneren. Fantastisk hvis det viser seg at vi fikk inn en spiller som kan heve nivået og tilføre oss kvalitet offensivt. Det er jo ingen tvil om at det er noe vi trenger tar man med siste kamper og hvordan skadesituasjonen og suspensjoner er i klubben.
Mitt inntrykk er og at engasjementet kanskje har falt litt generelt. Forhåpentligvis er det pga pausen. Atmosfæren på stadion i går virket jo og helt borte, men dette kan vel skyldes tidspunkt og at det var en søndag. Det var vel noen her som var på kampen. Hvordan var atmosfæren?
Håper det er overtenking fra min side. Skal ærlig innrømme jeg frykter litt at manglende identitet på laget og karakterer gjør at flere ikke connecter på samme viset man har gjort de siste årene. Jeg synes noe skurrer.
Heldigvis er jo fotballen skrudd slik sammen at vinner vi borte mot Palace og får et resultat mot Arsenal (her vil det nok sikkert være veldig bra trøkk på tribunen) så er det fullstendig fyr i teltet igjen og nye helter skapes?
Chelsea kampen stikker seg ut. Ellers er vi vel underlegne stort sett i resten av kampene vi har spilt.
« Siste redigering: Oktober 03, 2022, 12:05:05 av leedslife »

GeirO

Sv: Kamp vs. Aston Villa @ Elland Road, 02.10.22 kl. 17:30 Viasport PL
« Svar #91 på: Oktober 03, 2022, 11:58:10 »
Syns det i stor grad er for mye negativitet etter kampen. Veldig oppstykket av en svak dommer før pause, og en hel omgang en spiller mindre.

Men helt klart mye å gå på offensivt.

1. Syns vi blir for feige før pause, og altfor ofte velger å spille i støtte.

2. Med to gode offensive backer hadde vi kjørt mye hardere over Villa. Selv om Ayling ser ut til å trenge kamptrening, så er han to knepp opp offensivt fra Kristensen. Feil valg av Marsch.

3. Harrison er ikke høyre kant. Summerville er ikke klar. Farta og presser til Dan James var savner i undertall.

4. Som flere sier må vi ikke la oss bringe ut av fatning av uthaling og dårlige dommere.

5. Nå er det tid for Ayling, Bamford og faktisk Firpo fra start. Harrison på venstre og Sinisterra på høyre når han er tilbake.

1. Helt rett, det påpeker Marsch også.
2. Uenig. Tror Kristensen har noe uforløst offensivt som snart kommer. At han er ekstremt mye bedre defensivt enn Ayling gør dette valget til en no-brainer.
3. Akkurat. Vi har bare 2 "vinger" som er gode nok, det hadde vært gull med en Dan James som hadde vært fornøyd med å spille litt. Med Sinisterra ute nå tipper eg Aaronsen spiller høyre og Rodrigo ned et hakk.
4. Absolutt.
5. Helt opplagt at Firpo skal spille. Ayling får bli på benk. Ser gjerne at vi fortsetter med Rodrigo på topp, men i neste spiller Bamford.
Pkt. 4:
Tror ikke vi skal skylde på dommeren når det gjelder oppstykking av kampen. Det var en skitten kamp, og jeg var vel stort sett enig med dommeren hver gang han blåste fripark, uansett vei. Han mistet dessverre taket på vurderingen av gule kort og ble veldig inkonsekvent (=svakt). Villa prøvde nok bevisst å hale ut tiden og pådra seg endel frispark, de også.

Men hovedårsaken til en oppstykket kamp er nok Leedsspillerne selv. Gang på gang traff de fot eller legg og pådro seg frispark (og gule kort). Faktisk dobbelt så mange som det Villa pådro seg, 23-12, da kan vi ikke skylde på dommeren. Om det er bevisst at de skal gå etter beina, vet jeg ikke, men hvorfor skjer det så ofte? Noen vil si at det er en konsekvens av høyintensivt spill, men jeg mener at det går an å forbedre mye. Er vi så dårlige å tackle motspillere?  I alle fall, så lenge dette skjer, må vi leve med oppstykkede kamper og no-flow (og færre poeng). Vi har skylda selv.

sartre0612

Sv: Kamp vs. Aston Villa @ Elland Road, 02.10.22 kl. 17:30 Viasport PL
« Svar #92 på: Oktober 03, 2022, 14:01:06 »
Forstår ikke helt at så mange rangerer Cooper som Leeds sin beste spiller i denne kampen. Han har fryktelig mange klareringer,  presset og upresset, til motspiller.  Har ikke satt meg inn i stats ellers, men hengte meg opp i dette underveis i kampen

leedslife

Sv: Kamp vs. Aston Villa @ Elland Road, 02.10.22 kl. 17:30 Viasport PL
« Svar #93 på: Oktober 03, 2022, 14:22:45 »
Forstår ikke helt at så mange rangerer Cooper som Leeds sin beste spiller i denne kampen. Han har fryktelig mange klareringer,  presset og upresset, til motspiller.  Har ikke satt meg inn i stats ellers, men hengte meg opp i dette underveis i kampen
Er vel lederegenskapene som først og fremst blir trukket frem når vi mister hodet og må spille en omgang med en mann mindre. Mangler jo åpenlyst ledere ellers utpå banen. Sånn sett kan man vel også trekke frem Aylings heltemodige blokk fra skuddet til McGinn eller Bamfords råhet mot Konsa som faktisk skapte sjanser selv om Villa hadde fullstendig kontroll sentralt i banen og var en mann mer.
Den fremste lederen satt jo på tribunen med headset og ledet laget derfra. Forrige gang var det rett i garderoben da det kokte. Kampen før det var det og frustrasjon og gestikulering som heller spilte mot eget lag enn det gagnet oss i klimaet vi befant oss i.
Neste hjemmekamp har vi Arsenal. De er overlegne oss i kvalitet i alle aspekter så de kommer nok for å spille sitt spill, men på Elland Road etter det venter Fulham. Da skal det bli interessant å se om det er alle andres feil eller om vi faktisk klarer å komme oss ut av dette selv. Det bør jo være en soleklar 3 poenger for alle Leeds supportere.
Så lenge vi ikke evner å ta flere poeng borte så kan det bli stygt hvis vi fortsetter trenden fra siste to hjemmekamper.
Svake gjennomføringer, et frustrert hjemmepublikum, frustrerte trenere som må sone og spillere som blir utvist. I tillegg til å være underlegne og ikke ha noe mottrekk må jo være greit å fremheve for motstanderenes analytikere når kampplan skal legges opp mot Leeds borte.
« Siste redigering: Oktober 03, 2022, 14:30:22 av leedslife »

Forever Whites

Sv: Kamp vs. Aston Villa @ Elland Road, 02.10.22 kl. 17:30 Viasport PL
« Svar #94 på: Oktober 03, 2022, 16:08:20 »
Litt off topic, men man finner mye artig på nett:

Medlem 94237

Andersen

Sv: Kamp vs. Aston Villa @ Elland Road, 02.10.22 kl. 17:30 Viasport PL
« Svar #95 på: Oktober 03, 2022, 17:06:29 »
Veldig greit at det ble 0 - 0 og et poeng til Leeds i går , når Sinisterra  fikk rødt kort i begynnelsen av 2 omg. Men en dommer som fullstendig mistet hodet med å lede kampen allerede etter noen minutter da han blåste kampen i gang. Og verre ble det jo etter hvert som kampen ble spilt. Gerrard og gutta hans fikk kampen inn i sitt spor , med drøying av tid , og til tider skuespill ute på banen. Fint at langtidsskadede spillere er tilbake på laget , men jeg sitter med hjerte i halsen når motstanderlag får indirekte frispark utenfor 16 meteren eller på corner mot oss .Da tenker jeg først og fremst på Cooper , han er som besatt av å dra i trøya/rive ned motspillere innenfor 16 meteren at jeg får helt fnatt! Aston Villa kunne fått ei straffe da Cooper dro ned Mings, på en corner, men Mings falt også veldig lett, men en allerede dårlig dommer kunne gått på det forsøket til Mings der! For dommeren sto bare noen meter foran Cooper og Mings da Mings falt. Jesse March sa under presseintervjuet at Leeds faktisk hadde trent på å møte lag , hvis Leeds fikk 1 mann utvist i en kamp , og hvordan da laget skulle spille i formasjon ute på banen. Så det virket som Jesse March var forberedt på det verste. Men et smart trekk av amerikaneren . MOT.